کاربر:Deybirth

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پتّۀ کرمان، باغ هزار رنگ امیدها و آرزوهای ما کرمونیا!

درود. من "متولد ماه دی" یا همون کاربر:Deybirth هستم!...بچۀ خاک پاک کرمون...:-)

درباره من[ویرایش]

من معتقدم که یکی از زیباترین جلوه های زندگی ما آدمها، میتونه این باشه که در طول مدت کوتاه عمرمون ، چیزهای خوبی رو به دنیای اطرافمون اضافه کنیم و چیزهای بدی رو از این دنیا کم کنیم!!... و به نظرم "ویکی" از این جهت شبیه زندگیه و امکان این افزدونها و کاستنها رو به راحتی در اختیار ما میذاره!... به همین خاطر فعالیت کردن در اون رو دوست دارم!...

باز معتقدم که :بالاترین و والاترین هدفی که یک آدم میتونه در زندگیش داشته باشه اینه که ، بیشتر و بیشتر یاد بگیره و سعی کنه چیزهایی رو که آموخته به دیگران هم یاد بده... یعنی دریک عبارت ساده : «بیاموزه و بیاموزونه!».... به نظرم از این جهت هم "ویکی" جای خوبیه و این هم دلیل دیگه ایه برای شوق من به فعالیت در "ویکی"...

دلایل دیگه ای هم برای فعالیت کردن در "ویکی پدیا" دارم که شاید روزی همینجا بنویسمشون!... فعلا سعی می کنم تا آتیشم داغه و جذابیت این فضا برام زیاده ، به جای حرف ، عمل کنم و ضمن ویرایش چند مقاله در روز ، هر روز هم یکی دو تا مطلب جدید به این فضا اضافه کنم... مطالبی که درشون البته کیفیت فدای کمیت نشده باشه و تک تکشون ارزش خوندن و ویراسته شدن و تکمیل شدن داشته باشن....

گرچه نباید اسمی از من در مطالبی که برای اولین بار مینویسم و وارد این فضا می کنم، برده بشه ، و معمول هم نیست که کسی برای دیدن اسم نویسنده اولیه هر مطلب به تاریحچه ها رجوع کنه ، اما مایلم از صمیم قلب از همه ی افرادی که روزی نوشته های من رو خواهند خوند و اجازه نخواهند داد تا زحمات من و تکمیل کننده های مطالب من در این فضا به هدر بره ، تشکر کنم!!... چراکه لذت آموختن به آدمهایی که نمیشناسیمشون و هرگز ندیدیمشون هرگز کمتر از لذت آموختن از اونها نیست!!.... ضمنا من پزشک هستم، یعنی عمرم رو برای تحصیل در این رشته گذاشتم و از راه طبابت زندگیمو می چرخونم ، امّا در عین حال علاقه ی شدید دارم به تاریخ، فلسفه، ادبیات ، هنر و.... بنابراین علاوه بر رشته تخصصی خودم ، در رشته های دیگر نیز برای "ویکی" فعالیت خواهم کرد.--Deybirth ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۱۰، ساعت ۱۴:۱۴ (UTC)

آرزوی من برای ویکیپدیای فارسی[ویرایش]

در تاریخ فرهنگ ایران، فن دائرةالمعارف نویسی یا همان نگارش دانشنامه، همواره در انحصار حکومتها و دولتها بوده است و تقریباً هیچ دائرةالمعارف بزرگ و مهمی، جز از مسیر دخالت یا پشتیبانی آنان که قدرت و ثروت مردم را نزد خود انباشته کرده اند، به سامان نرسیده است. امّا ویکیپدیای فارسی (با اغماض از یکی دو تلاش نه چندان موفق در سالهای اخیر، از جمله سرمایه گذاری کلان حسینعلی سودآور جهت نگارش نخستین دائرةالمعارف بخش خصوصی در ایران)، تنها دائرةالمعارف بزرگ فارسی زبان است که توسط "مردم" (به مفهوم واقعی و مطلق کلمه) ویرایش می شود و از این جهت می توان آن را نخستین دائرةالمعارف صددرصد مردمی در تاریخ فرهنگ ایران به شمار آورد. بر این اساس، من معتقدم هر تلاشی در جهت گسترش ویکیپدیای فارسی، در غایت امر، مجاهدتی در جهت نشان دادن و به رخ کشیدن اقتدار مردم، به تمامی حاکمان و زمامدارانیست، که زمانی در این آب و خاک، بر اریکۀ قدرت تکیه خواهند زد.

امّا هنوز، ویکیپدیای فارسی، در ابتدای راه خود است و تازمانیکه مهمترین و بزرگترین و معتبرترین دائرةالمعارف فارسی زبان محسوب شود، راه دراز و طولانی و پرمخاطره ای در پیش دارد... مسیری که البته، دیر یا زود پیمودنیست و من معتقدم، زمانی که این مسیر، تمام و کمال پیموده شد و ویکیپدیای فارسی، بزرگترین و معتبرترین و جهانشمولترین دائرةالمعارف فارسی لقب گرفت، آنگاه خودبخود، ایران ما نیز، به دموکراسی رسیده است!!... چراکه در آن روز، ویکیپدیای فارسی، نمادی کامل و تمام عیار، از اقتدار و توانمندی بی پایان مردم ایران خواهد بود و کمال و عظمت آن، تذکریست برای تمامی زمامدارانی که قدرت، از جانب مردم بدانان اعطا میشود، تا هرگز حتی فکر استبداد و دیکتاتوری را به مخیله خود نگنجانند!... پس من، با این اعتقاد راسخ که تلاش در جهت گسترش ویکیپدیای فارسی، مجاهدتی مقدس در مسیر دستیابی مردمم، به یک دموکراسی و مردم سالاری پایدار و خلل ناپذیر میباشد، و با این آرزو که ویکیپدیای فارسی، روزی در آینده نزدیک، سند و شاهدی زنده و بارز از اقتدار لایتناهی مردم در مقایسه با تمامی حاکمان و حکومتها باشد، از کوچکترین فرصتهایم، برای ویراستاری در این دائرةالمعارف مردمی، بهره میبرم و تا امکان نوشتن و توان ویراستن برایم موجود باشد، دست از تلاش نخواهم شست. که به قول شاعر شیرین کلمات شیراز:

به راه بادیه رفتن، به از نشستن باطل

که گر مراد نیابم، به قدر وسع بکوشم!..

فقط همین. :-)

صفحاتی که من به «ویکی» افزوده ام[ویرایش]

علاوه بر هزاران ویراستاری که در مقالات مختلف «ویکی» انجام داده‌ام ، این فهرست صفحاتی است که من برای نخستین بار به این فضا افزوده ام(یا آنها را از صورت یک نوشته دوسه خطی به حالت یک مقاله درست و حسابی درآورده‌ام) و در آنها سعی کرده‌ام روزبه روز بیشتر به استانداردهای ویکی نزدیک شوم تا انشاء الله این نوشته‌ها برای همیشه در «ویکی» باقی بمانند و مورد استفادهٔ هموطنان عزیزم و سایر فارسی زبانان قرار بگیرند :

این انسان بزرگ درست خواهم کرد.)(ترجمه و تلخیص از ویکی انگلیش)

و صدها صفحه دیگر!....

‏  ‏    ‏ 

ضمنا با توجه به شغل و تحصیلاتم در پروژه ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه پزشکی هم عضو شده‌ام و علاوه بر ویراستاری مقالات مختلف این پروژه ، مقالات زیر را هم برای اولین بار بدان افزوده‌ام و یا بخش اعظم آنها را اضافه کرده‌ام. مقالاتی که اگر عمری باقی باشد و مورد قبول سایر همکاران «ویکی نویس» قرار بگیرند و باقی بمانند، به مرور سعی در تکمیل آنها خواهم نمود:

برای خودم و همه دوستانی که اینجا به سراغم میان، آرزوی سلامتی و توفیق می‌کنم.--Deybirth ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۱۰، ساعت ۱۴:۱۴ (UTC)


لطف دوستان دوست داشتنی من[ویرایش]

از شما بابت ساخت مقالات در مورد پهلوانان شاهنامه تشکر فراوان دارم.--یوشیمیتسو ‏۱۲ اوت ۲۰۱۰، ساعت ۰۹:۵۴ (UTC)

به پاس تلاشتان برای ایجاد و بهبود مقالات پزشکی در ویکی‌پدیا فارسی، با احترام تقدیم می‌گردد. ارادتمند PHoBiA ۳ آوریل ۲۰۱۰، ساعت ۱۶:۴۰ (UTC)
برای تلاش‌های خستگی‌ناپذیرتان:با سپاس فراوان از همکاری و مشارکتتان --Sahehco ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۰، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC)


طلای ویکی برای شما به پاس زحماتتان در جهت ارتقاء فرهنگ این مرز و بوم--◄سورنا/بحث)۱۶ تیر ۱۳۸۹› ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۰، ساعت ۱۴:۱۳ (UTC)

برای تلاش‌های خستگی‌ناپذیرتان:با سپاس از کوشش های بی دریغ شما در معرفی اساطیر.‏-- :-) sentouno ‏۱۰ سپتامبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۹:۱۰ (UTC)


به خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شما در ایجاد مقالات پربار دربارهٔ تاریخ و فرهنگ جهان، که خواندن‌شان بسیار لذت‌بخش است. --آبتین ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰، ساعت ۰۵:۳۹ (UTC)
به پاس ویرایشات طلاییتان.خوشحالم توانستم خرده کمکی در ابتدای راه یک چنین کاربری به وی بکنم.ირანის | ჩემი განხილვა ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۰:۴۹ (UTC)

موطن آدمی را بر هیچ نقشه‌ای نشانی نیست. موطن آدمی تنها در قلب کسانی‌ست که دوستش می‌دارند.

جناب deybirth این گل ها برای تبریک تولد شماست:)
در پناه حق .سربلند باشید
با احترام
sentouno
این گیاه که نمیدانم نامش چیست در سفر چندسال قبلم به کویر مرنجاب گرفت. تقدیم به شما.Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱۷ نوامبر ۲۰۱۲

الگوهای کاربری[ویرایش]

امروز

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویکی‌پدیای فارسی امروز ۱٬۰۰۰٬۶۳۰ نوشتار دارد. تعداد بازدیدها لینک سرور امن

جعبه‌های کاربری