میدان امام حسین (تهران): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۴: خط ۴:


== نام‌های پیشین==
== نام‌های پیشین==
ابتدا این میدان به نام [[فوزیه|فوزیه فؤاد]]، شاه‌دخت مصر و شهبانوی ایران نام‌گذاری شده بود. پس از جدایی شاه از فوزیه، میدان به نام شاه‌دخت [[شهناز پهلوی|شهناز]]، دختر مشترک‌ شاه و فوزیه نام‌گذاری شد.
ابتدا این میدان به نام [[فوزیه|فوزیه فؤاد]]، شاه‌دخت مصر و شهبانوی ایران نام‌گذاری شده بود. پس از جدایی شاه و فوزیه، میدان به نام شاه‌دخت [[شهناز پهلوی|شهناز]]، دختر مشترک‌ شاه و فوزیه نام‌گذاری شد.


==نگارخانه==
==نگارخانه==

نسخهٔ ‏۴ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۱:۰۹

میدان فوزیه، دههٔ ۴۰

میدان امام حسین (نام پیشین: میدان فوزیه و سپس میدان شهناز)[۱] از میدان‌های مرکزی شهر تهران است. این میدان از سمت غرب به خیابان انقلاب (شاهرضا سابق) و از سمت شرق به خیابان دماوند (تهران نو) و از سمت جنوب به خیابان هفده شهریور (شهباز سابق) متصل است. خیابان انقلاب و خیابان دماوند از طریق زیرگذر ماشین رو به هم متصل هستند. میدان امام حسین و خیابان هفده شهریور طی سالیان اخیر به پیاده راه تبدیل شده و دسترسی آن توسط وسائط نقلیه ممنوع می‌باشد در مهرماه سال ۹۶ بخشی از این خیابان بدلیل عدم استقبال از خیابان صفا تا میدان شهدا برای عبور و مرور وسایل نقلیه بازگشایی شد.

نام‌های پیشین

ابتدا این میدان به نام فوزیه فؤاد، شاه‌دخت مصر و شهبانوی ایران نام‌گذاری شده بود. پس از جدایی شاه و فوزیه، میدان به نام شاه‌دخت شهناز، دختر مشترک‌ شاه و فوزیه نام‌گذاری شد.

نگارخانه

منابع

  1. «انقلاب نام کدام خیابان‌ها را عوض کرد؟». خبرگزاری ایسنا. ۱۶ بهمن ۱۳۹۲. دریافت‌شده در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲.
  • اطلس کامل تهران. تهران: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی، ۱۳۸۵.ISBN 964-342-181-3