پرش به محتوا

محمودآباد (اصفهان): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز واگردانی خودکار خرابکاری بر پایه امتیاز خرابکاری. واگردانی اشتباه ربات را همراه با پیوند تفاوت در کاربر:Dexbot/گزارش اشتباه اعلام کنید. همچنین توصیه میشود حساب کاربری بسازید.
برچسب: واگردانی
در این مقاله محتویات دروغینی درج شده بود
برچسب‌ها: حذف منبع ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۳۳: خط ۳۳:
}}
}}
'''محمودآباد''' شهرکی در [[بخش مرکزی شهرستان اصفهان|بخش مرکزی]] [[شهرستان اصفهان]] [[استان اصفهان]] است.
'''محمودآباد''' شهرکی در [[بخش مرکزی شهرستان اصفهان|بخش مرکزی]] [[شهرستان اصفهان]] [[استان اصفهان]] است.

== مهمان نوازی از مهاجرین افغانستان ==
منطقه محمودآباد دارای صنایع طاقت فرسا و زیان آور مانند کوره های آجر پزی و سنگبری است که اکثریت کارگران این صنایع اتباع کشور افغانستان هستند که در این منطقه قبرستان مخصوص اتباع افغانستان دارند.<ref>{{یادکرد وب|عنوان=زندگی مهاجران افغان در حاشیه شهر اصفهان|نشانی=https://www.isna.ir/photo/1400062921622/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86|وبگاه=ایسنا|تاریخ=2021-09-20|بازبینی=2024-01-03|کد زبان=fa}}</ref>


== موقعیت و مشخصات ==
== موقعیت و مشخصات ==

نسخهٔ ‏۲۹ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۱:۲۴

محمودآباد
Map
اطلاعات کلی
کشور ایران
استاناصفهان
شهرستاناصفهان
بخشمرکزی
دهستانمحمودآباد (اصفهان)
سال بنیاد۱۷۰۰ سال پیش
مردم
جمعیتبیش از ٨٠٠٠نفر
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه۱۴
کد آماری۱۷۳۳۵۱

محمودآباد شهرکی در بخش مرکزی شهرستان اصفهان استان اصفهان است.

موقعیت و مشخصات

محمودآباد در شمال غرب اصفهان قرار دارد که از شمال به شاهین شهر و از جنوب به خمینی شهر راه دارد.

از آنجا که این روستا دارای قدمتی چند هزار ساله است اکثر بافت طولی یا فرتوتی آن را بافت فرسوده تشکیل داده بود که پس از انقلاب نوسازی روستاها صورت گرفت و بافت این روستا به‌طور کلی تغییر یافت و اکنون چهره بافت شهری شعاعی به خود گرفته‌است.

اقتصاد و کشاورزی

اقتصاد محمودآباد مبتنی بر صنایع کوچک و کشاورزی است. میزان اراضی کشاورزی این روستا ۹۰۰ هکتار بوده و الگوی کشت این روستا شامل گندم، جو، یونجه، و آفتابگردان و ذرت و زردآلو و آلوزرد و… می‌باشد.[۱] بدیل آلایندگی بیش از حد پالایشگاه و پتروشیمی نفت اصفهان که در کمتر از ۵کیلومتری این روستا واقع است تمام پخش‌های کشاورزی و زندگی مردم این روستا با مشکلات جدی رو به رو شده‌است. بخش عمده از کشاورزی محمودآباد را باغات تشکیل می‌دهند که میوه جاتی از قبیل آلو زرد، زردآلو، گیلاس، گوجه، سیب، آلبالو، به، خربزه، گرمک، هندوانه و… از محصولات این روستا است.

منابع

  1. «خبرگزاری موج :: اراضی کشاورزی روستای محمودآباد تجهیز و نوسازی می‌شود». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ مارس ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۶ مارس ۲۰۱۲.