پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران: تفاوت میان نسخه‌ها

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۹ ماه پیش توسط Nima raevant در مبحث قطع دسترسی دائمی کاربر Nima raevant
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه پاسخ دادن
Nima raevant (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۱٬۱۲۸: خط ۱٬۱۲۸:
:فکر نکنید با مظلوم نمایی جلوی مدیران خواهید توانست کذب را منتشر کنید. [[کاربر:Nima raevant|Nima raevant]] ([[بحث کاربر:Nima raevant|بحث]]) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۸ (UTC)
:فکر نکنید با مظلوم نمایی جلوی مدیران خواهید توانست کذب را منتشر کنید. [[کاربر:Nima raevant|Nima raevant]] ([[بحث کاربر:Nima raevant|بحث]]) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۸ (UTC)
::تمام مطالب بنده مستند می باشند. سبزوار با ۳۸/۷۵ کیلومتر مربع بزرگترین شهر استان های خراسان بعد از مشهد می باشد و نیشابور با ۲۶۴ هزار نفر جمعیت شهری پرجمعیت ترین شهر استان های خراسان پس از مشهد می باشد کاربر محترم شما اگر فردی قانون مند می بودید ۴ دفعه توسط همکاران محترم قطع دسترسی نمی شدید. انشالا با قطع دسترسی دائمی شما ویکی پدیا نفس راحتی از دست ویرایش های اخلال گرایانه شما خواهد کشید. [[کاربر:Ghalb-sabz|Ghalb-sabz]] ([[بحث کاربر:Ghalb-sabz|بحث]]) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)
::تمام مطالب بنده مستند می باشند. سبزوار با ۳۸/۷۵ کیلومتر مربع بزرگترین شهر استان های خراسان بعد از مشهد می باشد و نیشابور با ۲۶۴ هزار نفر جمعیت شهری پرجمعیت ترین شهر استان های خراسان پس از مشهد می باشد کاربر محترم شما اگر فردی قانون مند می بودید ۴ دفعه توسط همکاران محترم قطع دسترسی نمی شدید. انشالا با قطع دسترسی دائمی شما ویکی پدیا نفس راحتی از دست ویرایش های اخلال گرایانه شما خواهد کشید. [[کاربر:Ghalb-sabz|Ghalb-sabz]] ([[بحث کاربر:Ghalb-sabz|بحث]]) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)
:::پس وقتی داخل پرانتز ذکر میشه از نظر مساحت حذف نکنید! اگر از جمله خودتون اطمینان داشتید هیچوقت از نظر مساحت رو حذف نمی کردید. شما با نوشتن کلمه بزرگ قصد تحریف اذهان عمومی رو دارید که زهی خیال باطل. انشالا حساب شما حذف خواهد شد که آرامش کل خراسان رو بر هم زدید.
:::حتی اگر به ناحق هم حساب بنده مجددا بسته شود دست از حق خواهی خود بر نمیدارم و به انتشار مطالب واقعی و مبارزه با فرافکنی افرادی که مثل شما تعصب کورشان کرده ادامه خواهم داد. [[کاربر:Nima raevant|Nima raevant]] ([[بحث کاربر:Nima raevant|بحث]]) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۱۶ (UTC)


== قطع دسترسی دائمی کاربر Ghalb-sabz ==
== قطع دسترسی دائمی کاربر Ghalb-sabz ==

نسخهٔ ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۱۶


درخواست‌های در انتظار مدیران/دیوانسالاران           آخرین روزآمدسازی: ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۴، ساعت ۰۰:۳۰ (UTC)
حذف / احیا محافظت صفحه‌ها کسب دسترسی بستن / بازشدن انتقال / ادغام

برای دیوانسالاران:

سایر

به تابلوی اعلانات مدیران خوش آمدید. در این صفحه می‌توانید وقایعی را که نیازمند دخالت مدیران ویکی‌پدیای فارسی است گزارش کنید. با رعایت رهنمود و سیاست‌های رفتاری همهٔ کاربران ویکی‌پدیا می‌توانند در این صفحه مطلبی بنویسند.

آیا اشتباهی اینجا نیامده‌اید؟ استفاده از این صفحه
  • پیش از شکایت از یک کاربر در این صفحه، ابتدا گلهٔ خود را در صفحهٔ بحث آن کاربر مطرح کنید.
  • عنوان بخشی را که می‌افزایید طوری بنویسید که نام کاربر یا مقالهٔ مورد بحث در آن ذکر شود.
  • از عنوان‌هایی کلی مثل «بررسی» و «کمک» و «پی‌گیری» خودداری کنید؛ به جای آن عنوانی بنویسید که اختصاصی‌تر باشد (مثلاً «بررسی ویرایش کاربر:فلانی)
  • لطفاً مطالب خود را مؤدبانه بنویسید و نیز هنگام افزودن مطلب، پیوندی به مشکل خود بدهید تا بتوانیم برای مشکل شما چاره‌ای بیابیم.
  • لطفاً مطلب خود را خلاصه و موجز بنویسید.
  • انتهای مطلب با چهار مدک (~~~~) امضا کنید.
  • اگر موضوع شکایت یکی از کاربران است، حتماً در صفحهٔ بحث کاربر پیام بگذارید تا از شکایت آگاه شود. برای این کار می‌توانید از {{جا:آگاه‌سازی تام}} ~~~~ استفاده کنید.
خالی کردن کاشه برای تازه کردن صفحه

بایگانی‌های سه سال اخیر تابلوی اعلانات مدیران
۲۰۲۴ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
۲۰۲۳ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
۲۰۲۲ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
بایگانی‌ کامل سال‌های گذشته
دیگر پیوندهای مفید
درخواست بازرسی کاربر
تابلوی اعلانات حل اختلاف
تابلوی اعلانات منابع معتبر
تابلوی اعلانات دیوان‌سالاران
تابلوی اعلانات ربات‌ها
گزارش قفل آبی
راهنمای فنی مدیران


برقراری صلح و امنیت در صفحات خراسان بزرگ: لزوم قطع دسترسی یا زاپاس یا تبانی کاربران اخلال گر نیشابوری و حساب های جعلی متعدد آنان

با سلام و درود فراوان خدمت مدیران محترم. به اطلاع همکاران محترم می رساند کاربران اخلال گر نیشابوری Reyvand امیرحسین غلامی راد، کوروش میهن بان، Meraj. Khorasani، Ali Hoseini Torshiz، Ehsanbasafa، رشید آبادی، Nima Reyvand به کرات اقدام به ویرایش های اخلال گرایانه در صفحات گویش سبزواری، گویش نیشابوری، بردسکن، شهرستان بردسکن و.... نموده اند. لطفا هر چه سریع تر وضعیت زاپاس، تبانی و قطع دسترسی را در مورد کاربران یاد شده اعمال نمایید تا صلح و آرامش مجددا در صفحات خراسان برقرار گردد. با تشکر فراوان Ghalb-sabz (بحث) ‏۱۲ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۷ (UTC)پاسخ

::: این چندمین بار است که به حرفهایت پاسخ داده می‌شود و آن را حذف می‌کنی چند بار تکرار کردم که هیچ چیز در ویکی‌پدیا مخفی نمی‌ماند اما ظاهراً شما یا خودت مشنگ هستی یا مجموعه ساختار ویکی‌پدیا و کاربران آن را مشنگ پنداشته‌ای؟! دغدغه شما هیچ یک از این مقاله‌ها که نوشتی نیست اگر بود درست کار می‌کردی:
::: الف) یک مطلب «عصر سربداران» (با 50 سال تاریخ) درست کرده‌ای و بی‌خیال تناسب و یا عدم تناسب با حجم و محتوا و جای مقاله، کپی‌کاری می‌کنی؛ مگر خود سربداران مقاله ندارد که شهرستان‌های منطقه ترشیز که حداقل 2000 سال تاریخ دارند باید نصف مقاله‌شان به تبلیغات سوگلی جنابعالی اختصاص داده شود. مگر این منطقه سابقه تاریخی و فرهنگی ندارد که محتاج به کپی‌کاری‌های سربازان فرقه استانِ نه به دار است و نه به بار استِ سربداران باشد؟!
::: چرا لهجه کاشمری وجود ندارد؟ چون در رویای استان‌سازی جنابعالی باید همه چیز یک جوری جفت و جور شود که کاشمر و خلیل‌آباد و بردسکن هویت تاریخی و فرهنگی وابسته به سبزوار داشته باشند، تا توجیه فرهنگی برای بر تخت نشاندن سوگولی‌تان درست کنید، پس پروژه حذف لهجه کاشمری را کلید می‌زنید. حالا هم که بنده با تکا به منابع معتبر و غیر قابل انکار مقاله گویش ترشیر (کاشمری) را ایجاد کردم این کولی‌بازی‌ها را راه‌انداخته‌اید! من یک تنه آمده‌ام در ویکی‌پدیا صلح و امنیت صفحات شمال خراسان را به خطر بیندازم؟! نمی‌دانستم این‌قدر اسکندر و چنگیز و تیمور و هیتلرم؟!
::: مردم شهرستان خلیل‌آباد در منطقه ترشیز، به گویش سبزواری صحبت می‌کنند؟! آن هم به استناد «کتاب زبان‌ها و گویش‌های خراسان» آرزو نجفیان؟! کدام صفحه‌اش دلاور سربداری؟! من این کتاب را 10 بار زیر و رو کردم ندیدم چنین مطلبی را؛ آن گرزت را که سبزوار را بر سرش کرده‌ای به همه‌جای زمین و زمان می‌کوبی یک لحظه پایین بیاور، به مغزت مراجعه کن. آقای سربداری! مرام آدمیزادی و اخلاق پژوهشی می‌گوید منسوب کردن یک مطلب به منبعی که ربطی به آن مطلب ندارد عین دروغ و جعل است.
::: در کتاب مربوط به تاریخ سربداران خواندم که ظریفی به عملکرد خواجه علی موید سبزواری یا خواجه مسعود باشتینی اعتراض کرد که این چه شیوه رفتار با درویشان است که امیری از حمایت آنان یافته‌ای، امیر سربداری گفت: «کار مملکت‌گیری، آزرم بر نتابد.» ظاهراً جنابعالی هم در همان پنجاه‌سال طلایی قرن هشتم تاریخت گیر کرده‌ای که بعد از 800 سال به راه همان اعتقادات امیر سربدالی: هدف، وسیله را توجیه می‌کند. دروغ بگو، جعل کن، به جان هم بیانداز و حتی اگری کسی، پته‌ات را روی آب ریخت هوچی‌گری کن و افترا بزن. مباد اعتراضی در بر تخت نشاندن سوگولی‌ات خفه‌نشده باقی بماند! تو که خودت می‌دانی تولیدمحتواهای مغرضانه‌ات اینقدر مشکلات دارد، چرا با کاربران درگیر می‌شوی و جالب اینجاست که دست پیش می‌گیری که پس نیفتی! (صفحات خراسان؟ امنیت؟ صلح؟) ای دلیر سربداری پاسدار امنیت در صفحات شمال خراسان! این وقاحت را از کجا آورده‌ای؟!
::: شما اگر یک جای کارت نمی‌لنگید؛ حداقل در تابلوی اعلانات مدیران و جلوی چشم مدیران مطالب را حذف نمی‌کردی. در جاهای دیگر هم به نظرات کاربران احترام می‌گذاشتی و می‌گذاشتی صداها و نظرات مختلف شنیده شود. اشتباه آمده‌اید آقای حمیدرضا باقری‌تبار! اینجا آن وبلاگ‌ها و کانال‌ها و پیج‌هایی که هر کاری که به ذهنت برسد می‌کنی. لطفا درست رفتار کنید و به شخصیت دانشنامه‌ای ویکی‌پدیا و اهداف و کوشش‌های انسانی و ستودنی کاربران آن احترام بگذارید.
::: بزرگواران @Sunfyre، @Jeeputer، @Darafsh، @مهرنگار، @ایستاده در شب و دیگر مدیران محترم ویکی‌فا، با عرض سلام، احترام و خداقوت خواهشمندم به مطالبی که در بالا اشاره شد رسیدگی فرمایند. در ضمن بنده تاکید بسیار زیادی بر مشخص شدن حساب‌های زاپاس و یا تبانی در مورد حساب‌های کاربری که کاربر Ghalb-sabz مشخصات آنها را برای دومین بار، در همین تابلوی اعلانات حذف کرده است، دارم. با احترام. Reyvand (بحث) ‏۱۲ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ
مظلوم نمایی دیگر جواب نمی دهد جناب Reyvand. پیش تر در صفحه بحث لهجه کاشمری که خداروشکر حذف شد در تیترهای مختلف پاسخ های لازم را داده ام. پیروز و سلامت باشید. Ghalb-sabz (بحث) ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۲۸ (UTC)پاسخ
‌با سلام خدمت @Ghalb-sabz و دیگر کاربران. می‌شود اشاره کنید که کدام ویرایش بنده اخلال‌گرانه بوده و بر چه اساسی شما بنده را به زاپاس بازی متهم می‌کنید؟ آیا چون صرفا بنده نیشابوری هستم و ویرایش های در مقالات مربوط به نیشابور و خراسان داشته‌ام دلیل خوبی برای اثبات ادعای شماست؟ بنده هیچ نقشی در «زاپاس بازی» احتمالی مورداشاره شما را ندارم و دخالت در هرگونه زاپاس بازی را تکذیب میکنم. همچنین بنده اطلاعی از اعمال و ویرایش‌های کاربران دیگری که شما در این مبحث به آنان اشاره کرده‌اید را ندارم و قضاوت را به دیگر کاربران و مدیران میسپارم. Ehsanbasafa (بحث) ‏۲۱ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۰۶ (UTC)پاسخ
@Ehsanbasafa گرامی. درود بر شما. بنده دو سه هفته است با این قبیل رفتارهای @Ghalb-sabz روبرو هستم. ایشان تمایل شدیدی دارند که سبزوار و یا عناصر مرتبط با این شهر را در هر جای ممکن در مقاله‌ها وارد کنند بنده به تمایل ایشان کاری ندارم و حتی اگر مستند و روا باشد حمایت می‌کنم و حتی خودم چند سال‌ پیش مقاله بیهق را ویرایش اساسی نمودم و به منابع معتبر آراستم به گونه‌ای که از لحاظ مستند بودن و شیوه نگارش دانشنامه‌ای، با مقاله پیش از آن قابل مقایسه نیست. آنچه بنده دریافته‌ام ظاهراً در تفکر ایشان، سبزوار مرکز همه چیز است و باید هر چیز ممکن، به نحوی حتی با چند واسطه هم که شده، به نحوی در راستای هویت سبزواری و یا نوعی وابستگی و همبستگی به سبزوار هدایت و سازماندهی شود. (نمونه) این تفکر هم در نگاه کلی مشکلی ندارد اما آنجا که منجر به حذف واقعیت‌های مسلّم و محتواسازی ساختگی می‌شود به مشکل برخورد می‌کند. اصلا نخستین برخورد بنده با ایشان در همین مورد بود که به رویکرد ایشان اعتراض داشتم (که البته به خاطر حذف‌هایی که ایشان انجام می‌داد، موجب عصبانیتم و قطع دسترسی سه‌روزه‌ام گردید). ایشان، به بهانه اینکه لهجه کاشمری، منبع معتبری ندارد، پروژه حذف آن را کلید زده بود. البته چرا باید لهجه کاشمری حذف می‌شد، بخاطر اینکه ایشان در راستای همان هدف مرکزسازی سبزوار، زبان تمام شهرستان‌های منطقه کاشمر را گویش سبزواری ویرایش می‌کند(نمونه) و به منبعی ارجاع می‌دهد که اتفاقا بنده در کتابخانه‌ام دارم و اینکه گویش مردم شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر، گویش سبزواری است در این منبع نیامده و در واقع ظاهراً ایشان صرفاً به راه همان ذهنیت مرکزسازی سبزوار ویرایش می‌کنند و برایشان اهمیتی ندارد که با این تحریف‌ها ویکی‌فا را از محتوای واقعی و مستند خالی می‌کند و آن را به دفتر منولوگ‌های شخصی که باید به اسم دانشنامه به خورد جامعه فارسی‌زبانان داده شود، تبدیل می‌کنند و جالب اینجاست که در مقابل هر نوع تذکر و ویرایش انتقادی (به جای تلاش در غنی کردن مقاله‌ها با منابع معتبر به جای نظرات شخصی، جعلی و یا رسانه‌های وبی خبری! جهت‌دار محلی)، کاربران را تهدید می‌کنند یا جنگ ویرایشی به راه می‌اندازند و همیشه هم طلبکار هستند. به هر حال بنده، در مورد گونه زبانی مردم منطقه کاشمر (ترشیز) با اتکا به منابع معتبری که دسترسی داشتم بنیاد مقاله گویش ترشیزی (کاشمری) را بنیاد گذاشتم که ویکی‌فا صرفاً به خاطر تفکرات شخصی یک نفر، از این موضوع قابل توجه به عنوان یک مدخل دانشنامه‌ای محروم نشود.
به نظر بنده با توجه به تمرکز محتوایی و جهت ویرایش‌ها میان تمام یا اکثریت حساب‌های کاربری Ghalb-sabz، H.Bahrami1804، حمیدرضا باقری تبار، Hamidrezajamalabadi، Amin akrami fan، Hamid.foshtanghi ارتباطات معناداری هست. چنانکه مدیران محترم عنایت فرمایند و این موضوع را بررسی نمایند، با اتکا به یافته‌های این بررسی و پازل کردن آن با محتواهای تولیدشده در رسانه‌ها و منابع خارج از ویکی‌پدیا، می‎‌توان هویتی سیاسی و غیردانشنامه‌ای را در نقش دست محتواساز یک جریان قوم‌گرای محلی -که ویکی‌پدیا را برای اهداف خود به خدمت گرفته است- شناسایی نمود. بنده با توجه به قرائن موجود، به این موضوع که عرض کردم یقین دارم و بر بررسی فعالیت حساب‌های کاربری یاد شده به این خاطر تاکید دارم که جلوی این محتواسازی ساختگی که دانشنامه را از اعتبار و روایی ساقط می‌کند، گرفته شود. سپاس فروان. Reyvand (بحث) ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۵۰ (UTC)پاسخ
درود فراوان. در ارتباط با همین موضوع، نمی‌دانم شکایت بنده از کاربر یادشده، آن هم بدون هیچ‌گونه رسیدگی، چگونه از تابلوی اعلانات مدیران حذف شده است؟
همچنان تهدید، توهین، افترا و طرح واگویه‌های قومیتی، به مناسبت‌های مختلف، توسط کاربر یادشده ادامه دارد. (یک نمونه دیگر)، چنانکه قبلا نیز حضور مدیران محترم عرض کردم نحوه عملکرد ایشان نشانگر این است که برای کمک به ویکی‌پدیا در اینجا نیستند. تذکر یکی از کاربران محترم در صفحه بحث ایشان نیز مدعای همین مطلب است. شیوه عملکرد ایشان که سبزوار را -با اتکا به منابع محلی- در کانون هر چیز ممکن می‌پندارند و اغلب مقاله‌هایی که ایجاد یا ویرایش می‌کنند نیز بر همین مبناست (نمونه مقاله‌های چنار کیذقان سبزوار در شهرستان ششتمد، قله شاهزاده ابوالقاسم سبزوار در شهرستان ششتمد، قله نظرگاه سبزوار در شهرستان داوزن، قله زر سبزوار در شهرستان داورزن و ...). البته این پروژه سبزواری‌سازی ویکی‌پدیای فارسی که ایشان در پیش گرفته‌اند ابعاد وسیع‌تری دارد که در صورت نیاز می توانم نمونه‌های بسیار بیشتر چه در ویرایش‌های این حساب کاربری و چه سایر حساب‌های کاربری دیگر مرتبط با ایشان (که قبلا ذکر کرده‌ام) ارائه نمایم. به هر حال، ویکی‌پدیا ملک شخصی کاربر خاصی نیست و هر کس می تواند با احترام به شیوه‌ها و مقررات این دانشنامه در آن ویرایش نماید، اما یقین دارم سبک ویرایشی ایشان با این جهت و رویکرد خاص، منجر ایجاد تنش‌های دیگری با کاربران دیگر ویکی‌فا در آینده خواهد شد. ضمن اینکه، ایشان در هر جا با هر کسی به چالشی برخورد می‌کند بسته به مورد، از واکنش‌های آزاردهنده (از لجاجت گرفته تا توهین و افترا و جنگ ویرایشی) ابایی ندارد و در قلمرویی که برای خودش ایجاد کرده است، مانع روانی پیشرفت ویرایش‌ها و مقالات، و مایه آزار کاربران دیگر است. Reyvand (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۱۱ (UTC)پاسخ
درود بر شما شکایت نامه تنظیم کنید علیه ایشان تا حمایت کنیم. Nima raevant (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۵۷ (UTC)پاسخ
شما خودت بر هم زننده صلح در صفحات خراسان هستی با انتشار مطالب کذب و تعصب کورکورانه. Nima raevant (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۵۶ (UTC)پاسخ
درود بر شما. به گمانم با بررسی توضیحاتی که در همین بخش ارائه کرده‌ام -چنانکه مدیران محترم حوصله به خرج دهند و بررسی نمایند- تخلفات ایشان اعم از توهین و افترا، آزار کاربران، حساب زاپاس، ارائه مطالب و منابع جعلی، لجاجت و جنگ ویرایشی؛ محرز است. ایشان چند بار مطالب و شکایت‌های بنده را در همین تابلوی اعلانات و جلوی چشم مدیران محترم حذف کرده‌اند و در چند جا هم کاربران را به بستن حساب کاربری تهدید کرده‌اند. چنانکه پیش از این، خدمتتان عرض کردم این‌ها نمونه‌های ویکی‌پدیایی-شده همان رفتارهای قوم‌گرایانه است که از منطقه موردعلاقه ایشان به ویکی‌پدیا کشیده شده است. نمی‌دانم شاید تصور می‌کنند همان سبک و سیاقی که در کلام سیاستمداران محلی‌شان، سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها و کانال‌ها و صفحه‌های مجازی‌شان دارند، می‌توانند به نحوی در ویکی‌پدیا هم پیاده کنند. به هر حال آنچه به نظر بنده می‌رسد تداوم این نوع رفتارها و به بازی گرفتن ساختار ویکی‌پدیا توسط چنین تفکراتی، نه تنها مایه آزار عموم کارابرانی است که دغدغه‌ای دارند و می‌خواهند کار کنند بلکه به معنای واقع، دلسردکننده است. با احترام و سپاس فراوان. Reyvand (بحث) ‏۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۲۶ (UTC)پاسخ
با سلام و احترام. باز هم از افاضات کاربر Ghalb-sabz؛ ایشان در خلاصه ویرایش ‏۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۰۱ مقاله سبزوار‏ فرموده‌اند: «لعنت بر نیشابور و نیشابوری های خرابکار. در صورت تداوم خرابکاری مراتبو تا بستن تک تک حساباتون ادامه خواهم داد.»
هر دم از این باغ بری می‌رسد - تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد. حقد و کینه و تعصبات قومی از درون این کاربر می‌خروشد. متاسفانه موقعیت جغرافیایی سکونتگاه زادگاه خیام و عطار، نیشابور خراسان به گونه‌ای است که در دوران معاصر ناگزیر به رقابت ژئوپلتیکی با شهرستانی است که برخی فعالان آن، چنین ادبیاتی را -فهمیده یا نافهمیده- سزاوار هر محفل و انجمنی می‌شمارند و چنین راحت بر زبان می‌رانند! فقط متاسفم، متاسفم به خاطر این جبر جغرافیایی. کاش نیشابور در جای دیگر از جغرافیای نازنین ایران عزیز می‌بود، آذربایجان، خوزستان، لرستان و یا کرمان و سیستان و بلوچستان! درد می‌کشم از این جغرافیا که به این راحتی به مردم یک شهر و یک شهرستان، که روحشان از موضوع بی‌خبر است و گرفتار زندگی روزمره خود هستند، چنین راحت و بی‌محابا توهین و کینه‌ورزی می‎‌شود! متاسفم و حالم اصلا خوب نیست.
تازه اینجا ویکی‌پدیاست و نظارت و کنترلی هست؛ تصور کنید که این مردم، از دست این جماعت در تمام فضاهایی که کنترل خاصی بر آن نیست چه می‌کشند! مدیران محترم ویکی‌فا بارها حضور بزرگواران عرض کرده‌ام ایشان برای کمک به دانشنامه در اینجا نیستند. (اگر این را می‌گویم بخاطر این است که چندی است از فعالیت‌های ایشان در خارج از ویکی‌پدیا هم اطلاع یافته‌ام و آنچه در اینجا می‌بینیم ادامه ویکی‌پدیایی‌شده همان فعالیت‌هاست). با احترام. Reyvand (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۲ (UTC)پاسخ

کاربر Sameer.afg

کاربر مورد نظر در صفحه مردمان ایماق،به ویرایش های بی منبع و جنگ ویرایشی می پردازد،لطفا بررسی شود مدیران گرامی،خواشمند است،نسبت به قفل نمودن صفحه مردمان ایماق اقدام فرمایید سورنا۸۱۱۸ (بحث) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)پاسخ

@سورنا۸۱۱۸: سلام. آن‌طور که من فهمیدم، کاربر برای مطالبش منبع ارائه داده و آن منبع از نظر شما نامعتبر یا ناکافی است (اگر نکته‌ای هست یا من اشتباه می‌کنم، لطفاً در پاسخ بنویسید). در چنین مواردی باید پیش از هر چیز و البته بدون تهدید و دعوا (مانند پیام‌های اول و دوم شما در بحث کاربر)، برای بررسی اعتبار منبع به ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات منابع معتبر مراجعه کنید. پس از آن اگر منبع معتبر دانسته شد اما همچنان اخلاف نظر وجود داشت، باید از طریق فرایند حل اختلاف پیگیری کنید. در تمام این مراحل نیازی به اقدام از سوی مدیران نیست و هر کاربری می‌تواند در این زمینه مشارکت داشته باشد. بنابراین در این مرحله نیازی به طرح موضوع در تام و اقدام از سوی مدیران نیست. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۱۵ (UTC)پاسخ
واقعا عجیبه!!!گویا دقت نفرمودید!.ویرایش های بی ربط به منبع قرار داده،در صفحه مردمان هزاره،مطالب منبع دارو اثبات شده ای که مربوط به ریشه مغولی هزاره ها است،را پاک کرده سورنا۸۱۱۸ (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۸ (UTC)پاسخ
@سورنا۸۱۱۸: خودتان از من خواستید که بررسی کنم و بررسی کردم. در شکایت خود نام صفحه‌ای (مردمان ایماق) را نوشته‌اید که وجود ندارد! من هم نزدیک‌ترین مقاله‌ای که پیدا کردم ایماق هزاره بود و دو ویرایش اخیر کاربر در آن مقاله حاوی افزودن منبع به مطالب بدون منبع است و نه پاک کردن مطالب منبع‌دار. اگر قصد ندارید شکایت خود را به‌طور دقیق و در جای درستش مطرح کنید، انتظار رسیدگی فوری هم نداشته باشید. ضمناً اجازه ندارید در مشارکت کاربران (چه تازه‌وارد و چه باتجربه) اخلال ایجاد کنید و آن‌ها را از مشارکت دلسرد کنید و در نهایت با این کار به پروژه صدمه بزنید. با توجه به بررسی‌هایی که کردم، اکنون متوجه شدم که منظور مردم ایماق است که باز هم فکر می‌کنم عمل کاربر اشتباه نیست و اختلاف باید در بحث مقاله حل شود. مقاله را فعلاً برای ۲ هفته محافظت کردم تا به جای جنگ ویرایشی به بحث مقاله بروید.
ضمناً با مرور تاریخچه متوجه شدم که مدت زیادی است جلوی ویرایش کاربران دیگر در آن مقاله را می‌گیرید و در خلاصه ویرایش‌ها به کاربران دیگر توهین می‌کنید. بنابراین به شما هشدار می‌دهم که ویکی‌پدیا:مالکیت محتوا را مطالعه کنید و دست از ایجاد اخلال در روند بهبود مقالات بردارید. چرا که نقض مداوم نزاکت در تعامل با دیگران و پیام‌هایی نظیر ویژه:تفاوت/37542119 و همچنین جنگ ویرایشی و اخلالگری می‌تواند به قطع دسترسی طولانی‌مدت یا حتی بی‌پایان برای شما بیانجامد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۲۰ (UTC)پاسخ
صفحه مردمان هزاره را ببینید سورنا۸۱۱۸ (بحث) ‏۲۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۲۱ (UTC)پاسخ

عملکرد کاربر در مقاله سبزوار

لطفاً به ویرایش‌های کاربر Ghalb-sabz در مقاله سبزوار، علیرغم توضیحاتی که در صفحه بحث ایشان درج شد، رسیدگی شود. ایشان با کپی‌پیست نسخه‌ای از مقاله که بر آن ابرام دارند، دست به خنثی‌سازی تصحیحات صورت‌گرفته می‌زند. استدلال ایشان در بحث هم که کلاً مبتنی بر مقایسهٔ کاربران با هم است. — KOLI ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۲ (UTC)پاسخ

با سلام و احترام. کلیه توضیحات لازم در این رابطه در صفحه بحث بنده خدمت حضرتعالی ارائه شده است. حضور حضرتعالی در صفحه سبزوار بنا به درخواست کاربران اخلال گر و متعصب نیشابوری می باشد. همکار ارجمند سررشته کار را در دست بگیرید حساب کاربران اخلال گر یاد شده در صفحه بحث بنده را ببندید، بزرگ گویی های افراطی و تبلیغاتی در صفحه نیشابور را خنثی نماید تا ثابت شود اهل تبعیض نیستید. آن وقت بنده در خدمت شما خواهم بود و اصلاحات لازم را به عمل خواهم آورد. منتظر اقدامات عملی شما خواهم بود. با آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما همکار عزیز. Ghalb-sabz (بحث) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۲۱ (UTC)پاسخ
KOLI گرامی، درود فراوان. به انصاف می‌توانم بگویم که در این سال‌ها که در ویکی‌فا ویرایش‌ کرده‌ام، از هیچ کاربری به اندازه کاربر یادشده آزار ندیده‌ام. ایشان مستقیماً و بدون هیچ ملاحظه‌ای به مردم یک منطقه توهین می‌کنند، به کاربران اتهام می‌زنند، تهدید می‌کنند و به جای اینکه به دنبال برطرف کردن ایرادهای مطرح‌شده در مورد ویرایش‌هایشان باشند، به تقابل می‌پردازند و جنگ ویرایشی به راه می‌اندازند.
بنده خراسانی هستم و چنانکه کارنامه‌ام را ملاحظه بفرمایید تقریبا تمام ویرایش‌هایم در حوزه خراسان است و منابع را می‌شناسم. با نظر به کلیت ویرایش‌های کاربر یادشده، مرکز‌سازی سبزوار و تولید محتوا برای استان‌سازی این شهر در کانون محتوایی ویرایش‌های ایشان قرار می‌گیرد و منابعی هم که استفاده می‌کنند یا تولید رسانه‌های محلی سبزوار است و یا در تولید این اخبار؛ نمایندگان، اهالی سیاست و رسانه در سبزوار نقش اساسی داشته‌اند. در واقع آنچه ما در قالب ویرایش‌های ایشان و چند حساب کاربری مرتبط با ایشان، شاهد هستیم تبلیغ آشکار و پنهان یک ادعای سیاسی محلی است که تنها جایی که می‌تواند در ویکی‌پدیا داشته باشد همان مقاله طرح‌های پیشنهادی برای تقسیمات کشوری در ایران است. البته میزان فعالیت ایشان در این مقاله نیز نشانگر رویکرد ایشان به ویکی‌پدیا هم هست.
به هر حال، علی‌رغم چند بار حذف مطالب بنده توسط ایشان در همین تابلوی اعلانات مدیران، چند پیشنهاد در مورد عملکرد کاربر یادشده دارم که در اینجا مطرح کرده‌ام.
طبق بررسی‌هایی که از طریق چند دوست رسانه‌ای انجام دادم متوجه شدم کاربر یادشده با هویت کاملا مشخص، فعالیت‌هایی را در قالب چند وبلاگ، کانال تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی مشخص، انجام می‌دهد و همین ادبیات تقابلی و توهین‌آمیز را با شدتی به مراتب بیشتر و تندتر در آنجاها دارند و در واقع فعالیت‌های ایشان با چند حساب کاربری که به احتمال بسیار زیاد می‌تواند Ghalb-sabz ، H.Bahrami1804، حمیدرضا باقری تبار، Hamidrezajamalabadi و Hamid.foshtanghi باشد، دنباله فعالیت سیاسی قوم‌گرای محلی است که به ویکی‌پدیا کشیده شده است. با تاکید ویژه، پیشنهاد می‌کنم فعالیت ایشان از دیدگاه حساب‌های کاربری زاپاس، نیز مورد بررسی قرار گیرد. با احترام و سپاس فراوان Reyvand (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۰ (UTC)پاسخ

نام کاربری تقریباً نامناسب

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

سلام. نام کاربر گرامی فوق که ویرایش‌های سازنده‌ای هم انجام می‌دهند به‌نظر مناسب نمی‌رسد. از آنجا که این نام برای تمسخر استفاده می‌شده، از نظر من بهتر است که نام‌شان را تغییر دهند.

با این حال، با توجه به این که در وپ:نام نامناسب آمده که «فهرست زیر لزوماً کامل نیست. هنگام به‌کارگیری این قواعد از عقل سلیم بهره بگیرید»، و نام ایشان هم به‌طور واضح مصداقی از موارد مندرج در آن فهرست نیست، بهتر دیدم که نظر کاربران دیگر را هم بدانم. خودشان را هم پینگ می‌کنم تا در این بحث شرکت کنند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۰۳ (UTC)پاسخ

سلام. بنده اصلاً قصد تمسخر و یا توهین نداشتم. صرفاً بدلیل جالب بودن این ID را انتخاب کردم. اگر فکر می‌کنید ممکن است موجب آزردگی خاطر شود لطفا راهنمایی ام کنید تغییرش بدهم. ممنون عادل پور فردویپوس (بحث) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۱۰ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: با نظر شما موافقم، نام کاربری تقریباً نامناسب است مجتبی بحث ‏۲۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۲۳ (UTC)پاسخ
✓ نام کاربری تغییر یافت. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۴۵ (UTC)پاسخ

بی نزاکتی

کاربر:کوروش سوم در اینجا وپ:نزاکت را زیر پا گذاشته‌است و نیت‌یابی گسترده‌ای نیز انجام داده. Vajd (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۰۱ (UTC)پاسخ

بخش زیادی از گفتگوی ما در صفحه بحث شما پاک شده. دیگر نشانی از آن نیست. نمی دانم چرا گفتگو را پاک کرده اید. اگر شکایتی ندارید من هم مایل به ادامه بحث های بی نتیجه نیستم، اگر بحث سازنده ای بود، پیشنهادی برای بهبود مقالات دارید یا انتقادی به عملکردم، من در صفحه بحث خودم در خدمتتان هستم. گفتگو را در صفحه من ادامه میدهیم. ولی اگر همچنان شکایت دارید، لطفا چیزی را پاک نکنید. کوروش سوم (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)پاسخ
گفتگوها به طور کامل در تاریخچه بحثم موجود هستند. اعمال شما اخلالگرانه است، باید اصلاح کنید. Vajd (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۰۳ (UTC)پاسخ
اینکه اقدامات من اخلالگرانه است که یک کلی گویی است. من هم الان می توانم بگویم اقدامات شما اخلاگرانه است. ولی نه کلی گویی شما نه کلی گویی من چیزی را حل نمی کند. عرض کردم، هر بخش از ویرایش های من که مشکل دارد، شما در صفحه من به من بگویید در مورد آن گفتگو می کنیم. من از شما تقاضایی دارم. شما خودتان چند دقیقه اصلا فراموش کنید که کی هستید، فارق از قومیت و اینکه به چه زبانی تکلم می کنید، بعد بروید یک نگاه به کل ویرایش های خودتان در این مدتی که در ویکی پدیا بوده اید بیندازید و بعد قضاوت با خودتان. در تمام مقاله های مربوط به اقوام غرب ایران باعث ناراحتی و جنگ ویرایشی شده اید. بروید ببینید به خاطر دعواهای ویرایشی که افراد تازه وارد و یا ایضا احساساتی با شما داشتند، به خاطر شما چند کاربر قطع دسترسی شدند و برای همیشه از دانشنامه رفتند. فقط هم به خاطر اینکه شما دسترسی هایتان کمی بیشتر بود و وقت و زمان بیشتری برای حضور در دانشنامه داشتید. انرژی یتان که می تواند صرف بهبود مقاله و حتی کمک به تازه واردان باشد، صرف این میشود که جمعیت هموطنان کُردمان را بیش از آنچه که هست نشان دهید، به درخت زبان کردی شاخ و برگ هایی بدهید که بزرگتر از قامت واقعی اش به چشم آید. شما ابتدا کمی اصلاح کنید تا برای کسانی چون من هم الگو شوید. انقدر کنار گود نگویید لنگش کن. کوروش سوم (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۲۸ (UTC)پاسخ
@کوروش سوم اینجا را شلوغ نکنید، اینجا برای رسیدگی به رفتار اخلالگرانه شماست. باز هم نیت‌یابی کرده‌اید. شما فکر می‌کنید من این مطالب را از خودم درآوردم؟؟‌ شما هنوز به قوانین ویکی‌پدیا آشنایی کامل ندارید. به ویکی‌پدیا:ارجاع‌پذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر مراجعه کنید و مطالعه‌شان کنید. هرچه افزودم با منبع معتبر بوده تا مقالات بهبود یابند. اما شما بدون توجه به همه این منابع، واژه‌ها را حذف می‌کنید، تغییر می‌دهید و... مانند آنچه که در زبان لکی انجام دادید. Vajd (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۴ (UTC)پاسخ
کاربر گرامی لطفا خونسردی خود را حفظ کنید. خودتان را ناراحت نکنید. کوروش سوم (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۵۲ (UTC)پاسخ
در ضمن لازم نیست برای زاپاس‌ها دلسوزی کنید، آن‌ها برای همیشه هم از ویکی پدیا نرفتند هنوز حساب جدید می‌سازند! Vajd (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۹ (UTC)پاسخ
این را دیگر باید مدیران تشخیص دهند که کی زاپاس ساخته و کی نساخته. چون فقط آنها از طریق دسترسی هایی که دانشنامه به آنها داده میتوانند متوجه شوند که چه کسانی دارند دانشنامه را دور میزنند. نگران این مساله نباشید. ماه پشت ابر نمیماند. کوروش سوم (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۵۵ (UTC)پاسخ
کاربر @Vajd خرابکار است و جالب اینجاست مدیران متوجه ان نمیشن یا ان را ساده می انگارند جوری که این کاربر خود را حق به جانب دانسته و با اعتماد به نفس به همه کاربران که هم عقیده اون نیست انگ زاپاس یا اخلالگر می دهد حال انکه ویرایش های ایشان درصفحات از جمله زبان لکی نیز نشان می دهد ایشان یک کار بر خراب کار است @کوروش سوم با حذف کاربران دلسوز ویکی مدیا که اخلالگری های ایشان را واگردانی می کند به راه خود ادامه می دهد چون این حق و حقوق کاذب را دریافته مدیران با او کار ندارند Sosan.parsi (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۵۶ (UTC)پاسخ
عزیز من، خود کاربر زاپاس بودنش را در تام تایید کرده و از خاطرات حساب قبلی‌اش سخن رانده (همین بخش بالاتر) دیگر من چه بگویم. خطاب به هردوی شما نیز می‌گویم با وپ:یارکشی و طرفداری از هم چیزی تغییر نمی‌کند، مشارکت‌های بنده معلوم است و همه چیز بر اساس آن است. اگر مدیری یا هر کاربر دیگری مشکلی در ویرایش‌های من دید در بحثم بگوید تا گفتگو کنیم (البته به جز کاربر زاپاس)، بنده هم دیگر حوصله این بحث‌ها را ندارم و الکی اینجا را پر نمی‌کنم منتظر رسیدگی مدیرانم. کوروش سوم هم اگر فقط " با ویرایش‌ها و مشارکت‌هایم" مشکلی دارد جوابگو هستم در بحث. Vajd (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۴ (UTC)پاسخ
من فکر کردم شاید شما تنها با بنده درگیری و جنگ ویرایشی دارید ولی بسیاری از کاربران از دست شما به ستوه امده اند همش هم می گوید حال ندارم حوصله ندارم ولی باز به جنگ ویرایشتیون ادامه می دهید و انگار ویکی پدیا را با میدان جنگ اشتباه گرفته اید امید وارم اخلالگری های شمارا مدیران ببینند وگرنه واقعا .... Sosan.parsi (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۲۶ (UTC)پاسخ
@Sosan.parsi اول شما لطف کنید آن بخشی که ۴ بار پاک کردید را برگردانید، یک نمونه جنگ ویرایشی از من هم بیاوریدVajd (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۳۰ (UTC)پاسخ
@ Vajd من از شما شکایت دارم کاربر وجد. شما به من اتهام استفاده از حساب زاپاس زدید. باید ثابت کنید که من از حساب زاپاس استفاده کرده ام. من همین یک حساب را دارم و فکر نکنم تشخیص این موضوع به لحاظ فنی برای مدیران دانشنامه مشکل باشد. شما دارید از شفافیت من استفاده می کنید. ثابت کنید، ثابت کنید که من از حساب زاپاس استفاده می کنم. کوروش سوم (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۰ (UTC)پاسخ
من کی این حرف را زدم؟ سوسن پارسی زاپاس است. Vajd (بحث) ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۳ (UTC)پاسخ

تخریب تاریخچهٔ مقالات توسط کاربر: King regards 2800

درود. لطف کنید مشارکت‌های کاربر:King regards 2800 رو بررسی کنید. برای مثال، در صفحه مقالهٔ جرد لتو بیشتر از ۱۰۰ ویرایش پیاپی انجام دادند، در حالی که تمام تغییرات این تعداد ویرایش در اینجا خلاصه می‌شود (عملا، تغییری نکرده). شاید و به احتمال، کاربر مزبور صرفا برای افزایش تعداد ویرایش‌های خود صفحات را تغییر می‌دهند. اینکار در چندین مقالهٔ دیگر هم تکرار شده و تاریخچه صفحات کمی مشکل‌دار شده.

سپاس‌گزارم کپلر (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)پاسخ

خرابکاری Mavi 1720

در :جایزه امی ساعات پربیننده بهترین بازیگر مکمل مرد در مجموعه تلویزیونی درام:. لطفا سیاهه اخیر انتقالات کاربر را بررسی کنید. صفحه‌هایی مانند اهههه، تها و هاا! MJXVI (بحث) ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۴۸ (UTC)پاسخ
Х صفحه‌های موردنظر حذف شده‌اند. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۴۵ (UTC)پاسخ
@Q2020: درود. اما به کاربر هشدار داده نمی‌شود؟ MJXVI (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۲ (UTC)پاسخ

شهرۀ قمر

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

لطفا نبح مقاله فوق بر اساس وپ:برف بسته و مقاله حذف شود

تاریخچه حذف ها و نبح های مقاله شهره قمر را بنگرید

ایجاد کننده مقاله با توجه به عمر حساب نیز یک حساب تازه کار نیست و زاپاس کاربر:Nimaganji62 است که با یک تشدید اضافی روی عنوان سامانه را دور زده است Luckie Luke (Talk / C) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۱۲ (UTC)پاسخ

ضمنا نوشته نسخه فعلی توسط یک کاربر ظاهرا تازه کار نوشته شده است Luckie Luke (Talk / C) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۴۸ (UTC)پاسخ

  •  نظر: نبح اول در سال ۲۰۱۸ و نبح دوم در سال ۲۰۲۱ منجر به حذف شده‌اند. اکنون و در سال ۲۰۲۳، حذف با وپ:ع۴ موجه نیست و با توجه به ادعای معس در مقاله، با وپ:م۷ هم قابل حذف نبوده است. بنابراین مقاله به نبح آورده شده و در نظرخواهی اخیر اجماع نسبتاً خوبی برای ماندن مقاله حاصل شده است. این که یک کاربر زاپاس دیگری باشد، در صورت اثبات منجر به بسته شدن حسابش می‌شود، اما خود مقاله، با توجه به مشارکت قابل توجه چندین کاربر، در حال حاضر دیگر با وپ:ع۵ هم قابل حذف نیست. بنابراین حذف مقاله موضوعیت ندارد. اما زاپاس بودن کاربر را می‌شود بررسی کرد و اگر آزمون اردک نتیجه‌ای نداشت، باید پروندهٔ بازرسی گشوده شود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۳۵ (UTC)پاسخ

کاربر:Alilcfc11

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

حساب فوق زاپاس جدید کاربر:Khobi1396 می باشد تاریخچه ویرایشات

[۱]

ادامه خرابکاری های پیشین نمونه های اخیر [۲] [۳] [۴]

لطفا بی پایان بسته شود Luckie Luke (Talk / C) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۲۲ (UTC)پاسخ

شماره 10 هیچ ارتباطی با بنده ندارد
ایا این دروغ دلیل بر دشمنی است؟ Alilcfc11 (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۵۶ (UTC)پاسخ


Special:Diff/37606358/37606362 Special:Diff/37606358/37606362 Special:Diff/37606362 Luckie Luke (Talk / C) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۳۴ (UTC)پاسخ

حسابی که نام بردید هیچ نسبتی با من ندارد و این حساب را نمیشناسم
لطفا برای این ادعا مدرک یا سندی بیاورید
Alilcfc11 (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۳۸ (UTC)پاسخ


علی عباسیان

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

دلیل حذف صفحه علی عباسیان چه مواردی میباشد لطفا شفاف تر بنویسید علی عباسیان (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۲۶ (UTC)پاسخ

@علی عباسیان: درود، فکر کنم جناب @کپلر: در صفحه بحث من، جواب شما را دادند. میهن‌یار (گفتگو) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۳۹ (UTC)پاسخ

@Jeeputer: درود، بنظر کاربر Mohammadtrader1376 زاپاس علی عباسیان باشد. میهن‌یار (گفتگو) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ

@Mihanyar: حدس من این است که به احتمال بیشتر همزاد هستند و با توجه به احتمال عدم آشنایی با سیاست‌ها، یک راهنمایی در بحث هر دو حساب کفایت می‌کند. اگر لازم بود توضیحات را من می‌توانم در بحث‌شان بنویسم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۸ (UTC)پاسخ

کاربر خرابکار Dr.mammoth

Dr.mammoth (بحث • مشارکت‌ها • مشارکت‌های حذف‌شده • حذف دسته‌جمعی • سیاهه‌ها • سیاههٔ پالایه • بستن کاربر • سیاههٔ بسته‌شدن‌ها)

در :سرور دانش:. سلام این کاربر هنوز با قوانین ویکی‌پدیا و لحن بی‌طرفانه آشنا نیست و دست به خرابکاری در مقاله سرور دانش می‌زند. لطفاً دسترسی ایشان را به این مقاله محدود کنید. همچنین ایشان تصاویری از سرور دانش در ویکی‌پدیا بارگزاری کرده‌اند که از اینترنت گرفته شده و با نام خودشان در ویکی‌پدیا منتشر کرده‌اند. -- محمــــد جـــواد بحث ‏۱۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۲ (UTC)پاسخ

فارکس رگولاتوری

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

Please have a look at the spam article فارکس رگولاتوری. user:Sarawis spammed it all over the wikiverse and now the newly minted socks user:ANDY300002 and user:Mohammad2112 keep removing the speedy deletion template. --Count Count (بحث) ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۵۳ (UTC)پاسخ

Next sock: user:Reza400000 --Count Count (بحث) ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۱۴ (UTC)پاسخ
@Count Count: Hi. I indefed all the socks you mentioned (I could not identify any other socks) and deleted the page. I will also watch the page for any future recreation. Thank you. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۱۵ (UTC)پاسخ
Thank you! The only remaining page is پیش‌نویس:Forex Regulatory but I do not know what the local policy is for draft pages. --Count Count (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۳ (UTC)پاسخ
@Count Count: ✓ Done. Could be deleted per G11. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)پاسخ

درخواست بررسی

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

درود، در خصوص حذف مجدد مقاله

مدیر ( Mohammad R. Jamshidi ا بدلیل: (ع۴: ساخت دوبارهٔ صفحهٔ حذف‌شده بر پایهٔ نظرخواهی برای حذف: ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/رضا فکری)) این مقاله را مجدد حذف نمودند در صورتیکه این مقاله در نگارش مجدد (در ژوئیهٔ 2023) و در آخرین ویرایش، بصورت کامل اصلاح شده و دارای منابعی است که به خود شخص و پیشه‌اش پرداخته‌اند.(ایسنا، تسنیم، خبرگزاری مهر، ایرنا) و همچنین با در نظرگرفتن معیار های وپ:خواننده و پیروی از بند 1 وپ:ع4 در نگارش مجدد و آخرین ویرایش از این مقاله، از مدیران محترم درخواست ورود و رسیدگی بیشتر به این موضوع را دارم. با سپاس Negarino1 (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۰۴ (UTC)پاسخ

@Negarino1: سلام. بنده مدیر نیستم و ویکی‌بان هستم. در صفحه بحثم به شما عرض کردم که مدت زیادی از نبح قبلی نگذشته که سرشناسی بخواهد تغییر کند. ضمنا سرشناسی از روی محتوا تعریف نمی‌شود؛ ممکن است همان موقع منابع مورد اشاره شما بررسی و رد شده‌باشند‌. در نتیجه حذف، بر اساس وپ:م۷ و وپ:ع۴ درست بوده. باز هم تصمیم با مدیر حذف‌کننده است که مقاله دوباره احیا شود و به نبح برود یا نه. محمدرضا (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۳۹ (UTC)پاسخ
@Mohammad R. Jamshidi: شما همچنین در بحث فرمودید: شخصاً فکر می‌کنم سرشناسی لازم را ندارد و پاسخ شما منطقی نیست، زیرا: بنده هم عرض نکردم سرشناسی از روی محتوا میباشد، عرض کردم در آخرین ویرایش مقاله دارای منابعی است که به خود شخص و پیشه‌اش پرداخته‌اند(ایسنا، تسنیم، خبرگزاری مهر، ایرنا) که هیچ توجهی به آن ها نشده و صرفا حذف از طریق نبح قبلی که در ماه آوریل برگزار شده صورت گرفته است که در نسخه ماه آوریل که توسط بنده هم نگارش نشده بود، مقاله دارای منابع معتبر و اثبات پذیر نبوده است. همچنین پیرو اشاره شما به سرشناسی از روی محتوا تعریف نمیشود، مشاهده میکنید که مشخصا قید شده که: "کاربرانی که یک مقاله را به دلیل عدم سرشناسی نامزد حذف می‌کنند باید توجه داشته باشند که منابع معتبر برای آن قابل تهیه نباشد و پیش از نامزد کردن برای حذف اکیداً پیشنهاد می‌شود که در اینترنت جستجو کنند. " و شما میتوانید با یک جستجو ساده عنوان رضا فکری در اینترنت و همچنین بررسی منابع عنوان شده در مقاله، به درستی این موضوع پی ببرید. در ادامه پاسخ به شخص شما در بند اول وپ:ع4 واضح عنوان شده اگر صفحه‌ای که عمدتاً با نسخهٔ حذف‌شده‌اش یکسان نباشد شامل وپ:ع4 نمی شود. همچنان از مدیران محترم درخواست ورود و بررسی بیشتر در خصوص حذف آخرین ویرایش این مقاله را دارم.با احترامNegarino1 (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۲۱ (UTC)پاسخ
@Negarino1: در ویژه:تفاوت/37621814 پاسخ من مشخص است؛ که به شما گفتم منتظر نظر مدیران باشید. منظورم از «سرشناسی از روی محتوا تعریف نمی‌شود» این بود که قبل از بازنویسی مقاله توسط شما، احتمالاً با همان «سرچ گوگل» بررسی شده‌اند و حتماً نباید در مقاله قرار گیرند تا سرشناسی رد یا تأیید شوند. ضمن اینکه خودم هم بازبینی کرده‌ام. به هر روی، از جناب کاربر:Jeeputer که نبح را جمع‌بندی کردند، تقاضا دارم نظر بر احیا یا عدم احیا مقالهٔ مذکور بدهند. محمدرضا (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۱۷ (UTC)پاسخ
در حال بررسی... {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۸ (UTC)پاسخ
@Mohammad R. Jamshidi و Negarino1: سلام. آخرین نسخهٔ مقاله هرچند با نسخهٔ حذف‌شده در نظرخواهی یکسان نیست، اما ادعای جدیدی هم در آن مطرح نشده است. در جمع‌بندی نظرخواهی نوشته بودم که با استناد به وپ:ع۱۱ (محتوای تبلیغاتی و رزومه) هم قابل حذف بود. متأسفانهٔ نسخهٔ جدید نیز مشابه رزومه بوده و با آن معیار می‌شد آن را حذف کرد. ضمناً منابعی که در نسخهٔ جدید افزوده شده بودند را هم بررسی کردم؛ این منابع سرشناسی شخص را اثبات نمی‌کنند و مقاله را حتی می‌شد با وپ:م۷ (فاقد ادعای باورپذیر اهمیت) نیز حذف کرد. @Negarino1: به‌نظر می‌رسد که دست کم فعلاً باید از ایجاد این مقاله صرف نظر کنید و موضوع دیگری را برای ایجاد مقاله انتخاب کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۲۷ (UTC)پاسخ

بررسی یک درخواست باز شدن

سلام. لطفاً یکی از مدیران بحث کاربر:Reza carmahal#درخواست باز شدن را بررسی کند. با توجه به پیام‌های کاربر، خودم ترجیح دادم که بررسی نکنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۲۰ (UTC)پاسخ

خرابکاری کاربر: Mokeylani

درود. کاربر:Mokeylani اصلا برای کمک به دانشنامه نیامده است. ایشون فقط مقاله زرآباد (خوی) را ویرایش میدهد و جعلیات مینویسد و میگوید که هیچ کردی در این منطقه زندگی نمیکنند، درحالیکه در این منطقه مردم کرد و مردم ترک زندگی میکنند و میگوید پسوند (آوا) در ترکی به معنی ابادی است ، درحالیکه (آوا) در کردی این معنی‌ را میدهد ، لطفا رسیدگی شود ، ایشون فقط برای جعل امده است ، نه برای کمک به دانشنامه. Sina Khezrii (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۰۳ (UTC)پاسخ

دور زدن قطع دسترسی

کاربر:Alimazaheri1378 قطع دسترسی را دور زده است زاپاس جدید پرهام ۱۳۸۷ است

تمامی مقالات که دارد در پیش نویس ها می سازد تمامی شان قبلا در نبح ها حذف شده است نمونه آخرش الناز ملک با کلک های مختلف (عناوین مختلف) بارها ایجاد شده است کاربر می داند کدام مقالات را دوباره بسازد

پیش‌نویس:عشق کوفی (مجموعه تلویزیونی) را بنگرید تابلو است که تازه کار نیست هم پیش نویس را می شناسد که در پیش نویس ایجاد کرده است هم یک مقاله بدون نقص است بیستمین ویرایش کاربر است بعد از ایجاد حساب

پنجمین ویرایش کاربر است به ظاهر تازه کار [۵]


لطفا حسابش بسته شود و تمامی مقالات ساخته شده در فضای اصلی یا در پیش نویس حذف گردد با تشکر Luckie Luke (Talk / C) ‏۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۵۸ (UTC)پاسخ

خرابکاری کاربر taleshnezhad از طریق تحمیل عقیده و حدف اطلاعات درست

فردی به نام

taleshnezhad

با صفحه مربوطه :https://fa.m.wikipedia.org/w/index.php?title=%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1:Taleshnezhad&action=view

در صفحه رضوانشهر به طور مداوم خرابکاری می کند و اطلاعات غلط و تحمیل عقیده اش را جایگزین اطلاعات درست می کند . او مدام تاریخچه رضوانشهر را خراب میکند.

شهر رضوانشهر در دهستان گیل دولاب کنونی  قرار دارد. این تاربرگ مربوط به رضوانشهر نام شهر و مرکز شهرستان رضوانشهر استبخش مرکزی شهرستان رضوانشهر از دو دهستان گیل دولاب و خوشابر است .گیل دولاب نام دهستانی در رضوانشهر است .گیل دولابو تالش دولاب نام دو منطقه در گذشته است که اکنون شهرستان رضوانشهر است .شهرستان رضوانشهر از زمانی که شکل گرفته با نامشهرستان رضوانشهر بوده و قبلتر از شهرستان شدن بخشی به نام رضوانده بود. سید شرفشاه شاعر و عارف قرن هشتم و پدر شعرگیلکی  از بزرگترین مشاهیر شهرستان رضوانشهر،از روستای دارسرای دهستان گیل دولاب در رضوانشهراست .

شهرستان رضوانشهر در واقع زمین های کوهی تالشدولاب و پست گیل دولاب گذشته است . دهستان خوشابر کنونی از منطقه تالشدولابدر گذشته است و دهستان گیل دولاب کنونی از منطقه گیل دولاب در گذشته است . این دو منطقه کنار هم و با هم‌بودند و جزیی از گذشتهرضوانشهر هستند.

~~~ Geofacts1400 (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۲۴ (UTC)پاسخ

درود . کاربر:Taleshnezhad برای اضافه کردن و انتشار اطلاعات صحیح نیامده بلکه برای انحصار طلبی و حذف تاریخچه قوم گیلک و منطقه گیل دولاب و تحریف و جعل تاریخچه و اطلاعات پایه در صفحه رضوانشهر آمده . او به طور مداوم تاریخچه مربوط به رضوانشهر را تغییر می دهد .او تاریخ منطقه گیل دولاب امروزی که دهستانی به همین نام در رضوانشهر وجود دارد و شهر رضوانشهر مرکز شهرستان در این دهستان قرار دارد را پاک میکند . مردم گیل دولاب گیلک بوده اند و مردم تالشدولاب تالش و شهرستان رضوانشهر امروزی از هر دو منطقه گیل دولاب و تالش دولاب قدیمی تشکیل شده است نه فقط منطقه تالشدولاب . از زمانی که شهرستان رضوانشهر به وجود آمده نامش رضوانشهر بوده نه تالشدولاب . و رضوانشهر قبل از شهرستان شدن بخشی به نام رضوانده در شهرستان طوالش بوده .سید شرفشاه شاعر و عارف قرن هشتم هجری و پدر شعر گیلکی ، از اهالی روستای دارسرای دهستان گیل دولاب رضوانشهر است نه در تالشدولاب

زبان اغلب مردم شهر رضوانشهر گیلکی و تالشی است و منابع زیادی در متن ارجاع داده شده است .روستای ساحلی شفارود در دهستان گیل دولاب رضوانشهر قرار دارد و در گذشته هم از دهات گیل دولاب بوده است که آن را آبادی ای در تالشدولاب بیان میکند.

لطفا قطع دسترسی برای او انجام دهید تا جلوی جعل و حذف تاریخ رضوانشهر گرفته شود .

Geofacts1400 (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۰۰ (UTC)پاسخ

خرابکاری کاربر Taleshnezhad

درود .  کاربر:Taleshnezhad برای اضافه کردن و انتشار اطلاعات صحیح نیامده بلکه برای انحصار طلبی و حذف تاریخچه قوم گیلک و منطقه گیل دولاب و تحریف و جعل تاریخچه و اطلاعات پایه در صفحه  رضوانشهر آمده . او به طور مداوم تاریخچه مربوط به رضوانشهر را تغییر می دهد .او تاریخ منطقه گیل دولاب امروزی که دهستانی به همین نام در رضوانشهر وجود دارد و شهر رضوانشهر مرکز شهرستان در این دهستان قرار دارد را پاک میکند . مردم گیل دولاب گیلک بوده اند و مردم تالشدولاب تالش و شهرستان رضوانشهر امروزی از هر دو منطقه گیل دولاب و تالش دولاب قدیمی تشکیل شده است نه فقط منطقه تالشدولاب . از زمانی که شهرستان رضوانشهر به وجود آمده نامش رضوانشهر بوده نه تالشدولاب . و رضوانشهر قبل از شهرستان شدن بخشی به نام رضوانده در شهرستان طوالش بوده .سید شرفشاه شاعر و عارف قرن هشتم هجری و پدر شعر گیلکی ، از اهالی روستای دارسرای دهستان گیل دولاب رضوانشهر است نه در تالشدولاب

زبان اغلب مردم شهر رضوانشهر گیلکی و تالشی است و منابع زیادی در متن ارجاع داده شده است .روستای ساحلی شفارود در دهستان گیل دولاب رضوانشهر قرار دارد و در گذشته هم از دهات گیل دولاب بوده است که آن را آبادی ای در تالشدولاب بیان میکند.

لطفا قطع دسترسی برای او انجام دهید تا جلوی جعل و حذف تاریخ رضوانشهر گرفته شود .

Geofacts1400 (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۰۰ (UTC)پاسخ

افزودن نام محلی و غیر رایج به مقاله‌ها توسط کاربر Navid1401

درود وقت بخیر.

کاربر @Navid1401 در مقاله استان کرمانشاه و کیهان کلهر به مقاله‌ها ، نام‌های غیررایج و بومی اضافه می‌کند که نقض وپ:رایج و وپ: دیدگاه بی‌طرف است. قبلاً در موارد مختلف به او در صفحه‌ش تذکر داده شده است اما مجدد چنین ویرایش‌های مناقشه برانگیزی را در سامانه انجام می‌دهد. مسعود بوکانی (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۰۵ (UTC)پاسخ


سلام و درود خدمت مدیران گرامی اول در مورد نام های محلی توضیحی بدم.توجه کنید اکثریت شهرهای جهان نام محلی گذاشته شده و اطمینان دارم برای باقی زبان ها خواندنش سخت است. تفاوت میان انها رو دقت کنیم؛ مثلا شهرهایی که کاملا با نام رسمی انها تفاوت دارد مثلا: کوبانی(عین العرب) ،آمیدی(العمادیه)،اربیل(هه ولیر) یا کمی تفاوت دارند مانند: شهره زور(شاره زور) سنندج(سنه) یا بسیار کم تفاوت دارند مثل: بوکان(واو بزرگ خوانده میشود) سردشت و.... اگر قرار نیست این ویکیپدیا اطلاعات مفیدی در اختیار فرد خواننده دهد،پس به چه دردی میخورد؟در ویکی انگیسی نام های محلی فوقالعاده رایج هستند بعضا تا پنج نام هم دیدم.


دوما؛ اغلب ایشاندر ویرایشاتشان میگوید اینجا ایران است یا زبان فارسی است یا این شخصیت ایرانی است یا کردی و فارسی ان فرقی ندارد و اسم را پاک میکند.پس چرا در ویکیپدیا انگلیسی باراک اوباما به عربی نوشته شده باراک حسین اوباما؟یا الیجا محمد؟یا محمد عی کلی؟این ها امریکایی نیستند؟ یا لهجه بریتیش و امریکن چقدر تفاوت دارد که بعضا ان را نیز مینوسند؟چه مشکلی وجود دارد؟؟؟پس باید با این حساب تمام ارمنی و آشوری های ایران اسمشان حذف شود.حال فرض کنید ایران نیست کاناداست که چند زبان رسمی است در انجا حق دارند چند زبان بنویسند اینجا نه؟


سوما در مورد استان کرمانشاه؛ کردی جنوبی پاریزگا میشود(پاریزگه ها) خب ان را ویرایش کنید به کردی جنوبی.کاربر کوروش سوم بدون اجماع ان ها را پاک کرده بود من نیز ان را اضافه کردم.ایشان ویرایشاتم را مناقشه برانگیز میداند ولی طاقت نیاورده و فورا ویرایش کرده درخواست برخورد مدیریتی هم دارند.کیهان کلهر با اسمش هم کلهر دارد و مشخصا کرد است پس چرا اسم کردی آن اضافه نشود؟


چهارما در مورد شکایت ایشان؛ایشان با شکایت های پی درپی من را تحت فشار گذاشته و این الگوی بسیار بدی برای دیگر کاربران است که بدون هیچ بحثی فورا شکایت کرده حقیقتا من چیزی جز این متوجه نمیشوم که ایشان فارغ از قوانین ویکیپدیا من را عامل مزاحم تلقی میکنند یعنی ایشان جز این فکری برام نگذاشته.مگر چی شده است که کاربری نام محلی کسی یا شهری را بیافزاید؟؟؟علاوه بر آن اختلاف نیز محتوایی است من که با هیچکسی جنگ ویرایشی انجام ندادم که بابت نام محی مجازات شوم.ویکیپدیا:دانشنامه آزاد نه وزارت کشور یا ثبت احوال،تشکر فراوان شۆڕش (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۳۷ (UTC)پاسخ

کاربران ویکی‌پدیای فارسی، فارس زبان یا مسلط به فارسی هستند. از کجا بدانند مثلاً بوکان، در کُردی با واو بزرگ تلفظ می‌شود؟ به دستور زبان کُردی آشنایی دارند؟؟ کوبانی داخل ایران است؟ سایر توضیحات کاربر هم هیچ ارتباطی به این ریسه نداشت. مسعود بوکانی (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۵۶ (UTC)پاسخ

کمیش(الان:گمیشان)تپه کجاست(ترکمانی)؟قره موسالو کجاست(ترکی استانبولی)؟ساری قمیش چطور یا دالامپر (کردی)یا په راو(کردی) یا شاهو یا طرغه؟روستای بیگ اویسی(ترکی استانبولی) اتفاقا تو خبر هم شنیدم که محل میش مرغ است کجاست؟کانی کوله(مریوان و کردی) کجاست؟سیوان چطور یا برده‌زرد؟کوه حاجی شیمی چطور؟کری سیوه‌ره‌که چطور؟آلیاوی در پیرانشهر چی؟ اگه خواستی برات هزارتای دیگه اسم میبرم چندصد شهر،چندهزار بخش و چندده هزار روستا وجود دارد اینها همه ش بهانه ست. شۆڕش (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۵ (UTC)پاسخ

کاربر خرابکار و افزودن نامهای جعلی و غیر رایج قدیمی به مقاله Taleshnezhad

کاربر:Taleshnezhad نامهای جعلی و غیر مستند به نام قدیمی شهرستان رضوانشهر اضافه میکند و حتی معنی جعلی برای آن توضیح می دهد که به صورت سلیقه ای و شخصی خودش است معنای به نام چایگاه انگور و غیره ، شهرستان رضوانشهر از ابتدا رضوانشهر بوده نه تالشدولاب / طالشدولاب بلکه شهرستان رضوانشهر در کنار طالشدولاب شامل سرزمین دیگری به نام گیل دولاب است .و نام شهر رضوانشهر مرکز شهرستان قبل از رضوانشهر رضوانده بوده است که در تمام کتب قدیمی ثبت شده است . زبان اکثریت مردم رضوانشهر هم تالشی و گیلکی است که ایشان زبان درصد کمی از افراد را به عنوان گویش غالب یک شهرستان معرفی میکند . این کاربر برای جعل تاریخی جعل نام های قدیمی و حذف قومیتی و انحصار طلبی آمده است . این کاریر برای اضافه کردن به مقاله نیامده . لطفا رسیپگی کنید .

Geofacts1400 (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۴۶ (UTC)پاسخ

کاربر: Sina Khezrii

Sina Khezrii (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

درود. این کاربر اینجا در پی تذکر من، به بنده حملۀ شخصی کرده و مرتکب نیت یابی هم شده است. قبلاً هم قطع دسترسی شده بود. مسعود بوکانی (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۰۱ (UTC)پاسخ

زاپاس بازی کاربر: طبق این ویرایش، متوجه شدم، حساب (Sina Khezrii) زاپاس (Sinaxezri) است. لطفاً یکی از مدیران بررسی کند.مسعود بوکانی (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۰۹ (UTC)پاسخ

(Sinaxezri) اکانت قبلیم بود، الان نیست،، من هیچ تذکری ندادم،. تنها چندتا سوال از شما کردم! ، شما به من تهمت زدید که من به عمد جعلیات وارد مقاله شاهین‌دژ کرده ام، منم جوابتو دادم، اینجا شما مرتکب تهمت زدن در فضای مجازی میشوید دوست عزیز Sina Khezrii (بحث) ‏۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۳۰ (UTC)پاسخ

زاپاس

این کاربز@Hirishasain زاپاس کاربر @Vajd می باشد لطفا رسیدگی کنید دقیقا جاهایی که کم می اورد با زاپاسش ان ها را تغییر می دهد Mono.peopel (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ

@Mono.peopel سلام، هیچ مشکلی ندارد اگر فکر می‌کنید زاپاس من است مدیران بررسی می‌کنند، بنده هم در بالاتر زاپاس بودن شما را بیان کرده‌ام، آن هم باید بررسی شود. Vajd (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۲ (UTC)پاسخ
حالا بگویید من کجا کم آورده‌ام که با زاپاس بیایم؟! Vajd (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)پاسخ
@Shalkinashakra این نیز احتمال قوی زاپاس شما هست بالاخره یکی از این دو زاپاس شمایند Mono.peopel (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)پاسخ
مطمئن باشید هیچکدام زاپاس من نیست، من هر کاری بخواهم با همین حسابم انجام می‌دهم. مدیران هم ابزارهای تشخیص زاپاس را دارند و به شما ثابت خواهد شد. یادتان باشد با شکایت شما از من، شکایت من از شما نادیده گرفته نمی‌شود(بخش دورزنی قطع دسترسی) Vajd (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۴۸ (UTC)پاسخ
اینجا بحث زاپاس های شماس نه من پس موضوع را نپیچانید Mono.peopel (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)پاسخ
پیچشی در کار نیست، فقط به شما یک تذکر دادم. Vajd (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۴۷ (UTC)پاسخ
@Mono.peopel: سلام من مدیر نیستم اما باید عرض کنم که اگر میخواهید به گزارش/شکایت شما رسیدگی شود حتماً باید یک یا چند تا پیوند تفاوت به عنوان مدرک ارائه کنید اگر بدون مدرک هر کسی، یک یا چند شخص را گزارش میداد که فلانی زاپاس کاربر دیگریست و قطع دسترسی می‌شد که دیگه ویکی‌پدیا بی‌معنی می‌شد. مجتبی بحث ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۴ (UTC)پاسخ
مدیران ابزار های لازم را دارند و کافیس ای پی ان دو حساب را چک کنند و با کاربر vajd قیاس کنند تشخیص سخت نیست Mono.peopel (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۸ (UTC)پاسخ
@AGN842 کاربر گرامی از شما بابت این تذکر سپاس‌گزاری می‌کنم. ایشان خودشان زاپاس هستند و قطع دسترسی‌شان را دور زده‌اند. در بالاتر آورده‌ام. ایشان با عمر ۱۰ روزه مستقیما آمده علیه من جبهه گرفته، در همان مقالات ویرایش‌های مشابه قبلش را تکرار می‌کند و... بارها و بارها حساب‌های زاپاسش را گزارش داده‌ام. این حساب جدیدش است. منتظرم مدیران درخواست من را رسیدگی کنند، برای اطمینان هم اگر می‌خواهند از هر ابزاری استفاده کنند من زاپاسی ندارم و هیچ باکی ندارم. باتشکر Vajd (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۱ (UTC)پاسخ

دور زدن قطع دسترسی با زاپاسهای روزانه

کاربر:Alsooooo و کاربر:عبدالمجید هلیلوند و کاربر:IQ2024 زاپاس‌ هستند و ویرایشهایشان مانند نامهای کاربری زیر، تغییر زبان و قومیت شهرهای مختلف به لری است. نامهای کاربری زیر قبلا قطع دسترسی بی‌پایان شده‌اند.

کاربر:Kosar.lover

کاربر:Yamato Komatsu

کاربر:Qooji

کاربر:شعبانیان

کاربر:Mr.lokerman

کاربر:عبدالله فردوست

کاربر:Abolabadabni

کاربر:gapdel

کاربر:Reza carmahal

کاربر:atefehlord

با توجه به اینکه هر روز یک یا چند زاپاس جدید با سماجت زیاد قطع دسترسی را دور می‌زنند، لطفا نوع مناسبی از حفاظت مقاله را برای مقالاتی که پیوسته در آنها اخلالگری می‌شود، اعمال فرمایید.

Moj گفتگو ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۵ (UTC)پاسخ

اگر اجازه دهید بنده نیز دو مورد را اضافه کنم، کاربر:Mono.peopel و کاربر:Sovadkoh.hamedam قطع به یقین همین‌ها هستند، با اینکه ۱۰ روز از ورودشان گذشته اما در همان مقالات مربوطه ویرایش‌های مشابه انجام می‌دهند. به نظر بنده همه این‌ها ریشه در سه کاربر reza carmahal, atefehlord, esi1903 دارند. به صفحه کاربریشان پیوند نزدم چون که متوجه می‌شوند و می‌آیند درخواست‌های تام را پاک می‌کنند. Vajd (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۵۵ (UTC)پاسخ
بنده را با دیگران اشتباه نگیرید بنده خودم اهل خوزستانم و اتفاقا عرب هستم و لر نیستم نصف مقالات شهرای استان خوزستان شده جنگ ویرایشی قومی و فعلا برای حل مسئله به آخرین نسخه پیش از جنگ ویرایشی واگردانی کردم مطالبتان را در صفحه بحث مطرح کنید و با کاربر دیگر جای جنگ ویرایشی بحث کنید Alsooooo (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۳۷ (UTC)پاسخ
همچنین تمام ویرایش های آن کاربران نام برده را خنثی کردم دیوانه که نیستم با زاپاس های خودم جنگ ویرایشی کنم هدف من حل مشکل است ظاهرا کاربر پشت این زاپاس ها روش های دورزنی قطع دسترسی را بلد هستند و هرچه قطع دسترسی شوند دوباره باز می گردند اینطور که نمی شود مقالات استان خوزستان نابود شود به خاطر لجاجت جنگ های قومی و تابلواعلانات مدیران همش بشود بستن فلان زاپاس همانطور که چند وقت اخیر شده شکایت از زاپاس بازی مدیران هم می توانند بنده را بازرسی کنن تا بفهمند زاپاس نیستم Alsooooo (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۴۹ (UTC)پاسخ
ویرایش همه زاپاسها کاملا مشابه است. خنثی‌سازی یک ویرایش که برای کاربر اخلالگر بی‌اهمیت است چیزی را عوض نمیکند.Moj گفتگو ‏۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۳۳ (UTC)پاسخ
جناب مدیر کاربر:Q2020 یکی از زاپاسها (کاربر:IQ2024) را بی‌پایان بستند و برخی مقالات را در سطح کاربران تایید شده محافظت نمودند. اما زاپاس دیگر یعنی کاربر:Alsooooo در حال انجام اخلالگرهای مشابه است. با توجه به حجم سنگین زاپاس بازی به نظر می‌رسد بهتر است مقالات در سطح کاربران تایید شده پایدار حفاظت شوند. در غیر این صورت زاپاسهای جدید بطور روزانه ویرایش‌های اخلالگرانه را تکرار می‌کنند.Moj گفتگو ‏۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۱۴ (UTC)پاسخ
البته من گفتم که زاپاس نیستم ولی اینطور که من فهمیدم مقالاتی که جنگ ویرایشی می شوند باید به آخرین نسخه پیش از جنگ ویرایشی واگردانی شوند. Alsooooo (بحث) ‏۱۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)پاسخ
همین که بعنوان کاربر تازه‌کار و بدون پینگ شدن بلافاصله تام را میشناسد و پیام می‌گذارد واضح است که زاپاس است. ویرایشهای مشابه و اردک و بررسی مدیران که جای خود. Moj گفتگو ‏۱۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۳۳ (UTC)پاسخ

من هم با کاربر:Mmojtabaa کاملا موافقم . اسامی نامبرده همگی قوم گرایانه عمل می کنند . مخصوصا کاربر reza carmahal که خود بنده هم چندین بار با ایشان در زمینه جنگ ویرایشی قوم گرایانه بحث کردم و ایشان اصلا هیچ چیز را به جز حرف و عقیده خودشان قبول ندارم . متشکرم .

به قدری تعداد زاپاسها و حجم خرابکاری بالا رفته که این کاربر بی‌پایان بسته‌شده، عملا مقالات زیادی را به نسخه مورد نظر خود درآورده و سامانه را به بازی گرفته است. مدت کوتاهی که من در ویکیپدیا وقت می‌گذارم برای خنثی‌سازی ویرایشهای این فرد کافی نیست و متاسفانه تقاضای بستن زاپاسها و حفاظت مقالات هم بی‌جواب مانده است. این زاپاسها اردک بسیار واضح هستند و حتی برچسب زاپاس‌بازی را که جناب @Q2020: قرار داده بود حذف کرده‌اند. لطفا برای این وضعی فکری کنید.(پیشنهاد من حفظت مقالات در سطح کاربران تایید شده پایدار است)Moj گفتگو ‏۱۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۳۲ (UTC)پاسخ

نقض ۳ برگردان و جنگ ویرایشی با دو کاربر

درود. کاربران کاربر:Shivanhhhh و کاربر:Amir Izadmousa بدون توجه به هشدارهایشان در صفحه بحث، اصرار به برگردانی ویرایش‌های بدون منبعشان در صفحه جم تی‌وی دارند. کاربر دیگری با نام کاربری کاربر:Svivaaaaa.mn نیز که آخرین ویرایش‌ها را در صفحه مذکور انجام داده احتمالا زاپاس کاربر:Shivanhhhh باشد. لطفا در مورد این دو حساب اقدام شود و به کاربر:Amir Izadmousa هشدار داده شود. تقاضا دارم لطفا یکی از مدیران رسیدگی کند. MJXVI (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۵۰ (UTC)پاسخ

زاپاس نامشروع

درود با توجه بارگزاری زیر

https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:ListFiles/Davooddhosseini

دو حساب فوق متعلق به یک فرد است لطفا حساب جدید بسته و حساب قدیمی نیز کنش مدیریتی دریافت نماید Luckie Luke (Talk / C) ‏۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۱۷ (UTC)پاسخ

دور زدن محافظت های

لطفا هر دو پیوند (مقاله) زیر حذف شوند و هر دو پیوند محافظت شوند و کاربر ایجادکننده زاپاس است (چند گزارش بالاتر توضیح داده شده است) بی پایان بسته شود

Luckie Luke (Talk / C) ‏۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۴۴ (UTC)پاسخ

اخلالگری کاربر:Eagle1401

درود بر همگی، کاربر:Eagle1401 با وجود دریافت هشدار اجتناب از اخلالگری، همچنان بی‌دلیل موجه مطالب منبع‌دار را از چند مقاله حذف می‌کنید. مانند این و این Mpnader (بحث) ‏۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۷ (UTC)پاسخ

کاربر خرابکار: Mokeylani

بنده دومین بار است که از کاربر:Mokeylani @Mokeylani شکایت میکنم و تکرار میکنم، ایشان اصلا برای کمک به دانشنامه نیامده است، ایشان می‌گویند مردم زرآباد (خوی) هیچ کردی ندارند و کردی در آنجا زندگی نمی‌کند ، درحالیکه در آنجا مردم کرد و مردم آذری کنارهم زندگی می‌کنند. این کاربر برای خرابکاری و جعل آمده است، نه برای کمک به دانشنامه، لطفا پیگیری کنید. با سپاس Sina Khezrii (بحث) ‏۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۲۳ (UTC)پاسخ

شما بهتر است به خرابکاری ها و افزودن مطالب فاقد منبع که از تخیلاتتان نشأت می‌گیرد بپردازید و برای این که مردم کرد! در آنجا زندگی می‌کنند منبع ارائه دهید نه این که رویاهایتان را بر زبان آورید؛ چرا که بنده خودم اهل بخش صفاییه خوی هستم و به خوبی با منطقه خود آشنا بوده و در ضمن در منبع اشاره ای به زندگی مردم کرمانج لهجه در آنجا نگردیده است. من به دلیل خرابکاری و درج دروغ و جعلیات به ویژه در مقاله زرآباد شکایت دارم.(Mokeylani (بحث) ‏۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۱ (UTC))پاسخ

دورزنی قطع دسترسی با مدرک

سلام، بخش قبلی را پاک خواهم کرد و دوباره درخواستم را در اینجا مرتب و با پیونددهی می‌نویسم. موضوع این است که کاربر:Atefehlord کاربری بود که قطع دسترسی بی پایان شد اما بعد از آن حدود ۱۰ زاپاس ایجاد کرد که همه‌شان شناسایی و بسته شدند. احتمالا مدیران یادشان بیاید، در اینجا می‌خواهم زاپاس‌های جدیدش را گزارش دهم. نکته جالب اینجاست این‌بار زاپاس‌های مختلفی ایجاد کرده که هرکدام مخصوص چند مقاله هست تا احتمالا کسی به او شک نکند که همان عاطفه لر است.

اول: کاربر:Kosar.lover که چند روز پیش به خاطر دورزنی قطع دسترسی، بسته شد، یک حساب از قبل آماده کرده بود به نام کاربر:Sovadkoh.hamedam شباهت‌های ویرایشی‌شان را می‌آوردم. البته نام‌هایشان را فارسی و اختصارا می‌نویسم. سواد کوه۱، کوثر۱، سوادکوه۲، کوثر۲. اگر کاربر سوادکوه زاپاس عاطفه لر نباشد، زاپاس کوثر لاور که هست! پس باز دچار دور زنی قطع دسترسی شده.

دوم: کاربر:Mono.peopel هم شباهت ویرایشی بسیاری به عاطفه لر دارد که می‌آورم. عاطفه لر۱، مونو۱، عاطفه لر۲، عاطفه لر۳، عاطفه لر۴، عاطفه لر۵، این ویرایش مونو همان مطالب و منابع را یکجا اضافه کرده مانند عاطفه لر۲،۳،۴،۵.

سوم: ارتباط عجیب زاپا‌س‌ها به یک آی‌پی. ویرایش یکی از زاپاس‌های سابق قطع دسترسی شده، ویرایش اول آیپی چهارم: ویرایش آیپی دیگر، سوادکوه مشابه آیپی.

خواهشمندم این‌ها را بررسی کنید و زاپاس‌ها را قطع دسترسی، اگر شد آیپی را هم قطع دسترسی کنید. با توجه به اینکه مدام زاپاس جدید می‌سازد و در مقالات این ویرایش‌ها را تکرار می‌کند، مقالات درگیر را در برابر آیپی و تاییدشده خودکار حفاظت کنید. اگر خواستید توضیح بیشتری در مورد ویرایش‌ها می‌دهم. این‌ها از جعل منبع و اظهار نظر شخصی در کنار منابع اولیه خیلی استفاده می‌کنند. باتشکرVajd (بحث) ‏۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)پاسخ

یادم رفت بگویم که این‌ها طبق عادات سابق، درخواست های تام را پاک‌می‌کنند، این را گفتم که هم زود بررسی کنید هم نشانه دیگری از زاپاس بودن است. ویرایش‌های آخر مونو پیپل هم در لرستان فیلی و مردم فیلی نشان از زاپاس بودنش دارد، همان عاطفه لر است. این‌ها با عمر کم سریعا آمده‌اند در همان مقالات ویرایش‌های قبلی‌شان را تکرار می‌کنند و از من هم شکایت کرده‌اند! Vajd (بحث) ‏۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۵۸ (UTC)پاسخ
سلام مجدد، نمی‌دانم چرا مدیران این بخش را بررسی نمی‌کنند. من که حاضر و آماده ویرایش‌های مشابه را آوردا‌م و رفتارهای مشابه‌شان را نیز ذکر کرده‌ام. خواهش می‌کنم برای کمک به دانشنامه این‌ها را بررسی کنید. پیشاپیش هم از مدیر بررسی کننده تشکر ویژه می‌کنم. Vajd (بحث) ‏۱۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۱۱ (UTC)پاسخ
در همین فاصله چند کاربر دیگر نیز شناسایی شدند، کاربر:عبدالمجید هلیلوند و کاربر:Cheginiloreso و کاربر:Kohyar.kohmareh شواهد: ویرایش‌های مشابه. ویرایش عبدالمجید، ویرایش مونوپیپل که آمده دوباره این ویرایش را احیا کرده. کاربران چگنی لرسو و کوهیار کوهمره الان که دارم اینجا می‌نویسم ۲ ساعت عمر دارند و ویرایش‌های کمی انجام داده‌اند آن هم در مقاله ایل چگنی که تقاضا دارم مدیران بررسی کنند، یه زمانی عاطفه لر و اسی۱۹۰۳ می‌آمدند و چنین ویرایش‌هایی انجام می‌دادند، الان این دو انگار جانشین آن‌ها شده‌اند و همان ویرایش‌ها را انجام می‌دهند. نمی‌دانم چرا کوه(kuh,kooh) را koh می‌نویسند! در نام کاربریشان این موضوع آشکار است. خلاصه اینکه مدیران گرامی بیایند و این موارد را بررسی کنند، نه من دوست دارم وقتم با این کاربران زاپاس و اخلالگر گرفته شود، نه دوست دارم وقت مدیران با این موارد پیش پا افتاده گرفته شود. بهترین کار این است که مقالاتی که این‌ها در آن فعال هستند در برابر آی پی و تاییدشده خودکار برای مدت طولانی حفاظت شوند. وقتی این‌ها با زاپاس بازی وحشتناک می‌آیند دانشنامه را تخریب می‌کنند چاره دیگری نیست. نگذاریم ویکی پدیا به میدان جنگ قومیتی و وبلاگ و اینستاگرام تبدیل شود. Vajd (بحث) ‏۱۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۰۵ (UTC)پاسخ
کاربر:Ahmad.shiri نیز اضافه شد، ویرایش‌هایش را در ایل چگنی با کوهیار کوهمره و چگنی لرسو و کاربران سابق مقایسه بفرمایید. تا جایی که من می‌دانم، نه در مورد این کاربر بلکه همگی‌شان، کاربری که ۱۲ ساعت از ورودش گذشته انقدر مسلط نیست به فضای ویکی‌پدیا. با این روند گمان می‌کنم هرروز یک کاربر را شناسایی و گزارش کنم! زاپاس‌بازی و دور زنی قطع دسترسی گسترده‌ای رخ داده، گویا لشکرکشی کرده‌اند! Vajd (بحث) ‏۱۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۵ (UTC)پاسخ
دلیل بررسی نکردن این بخش توسط مدیران چیست؟ آیا درست درخواستم را بیان نکرده‌ام؟ یا کار این‌ها اشکالی ندارد؟ یا من در جایی کارم مشکل دارد؟ هر طور باشد از مدیران گرامی یک پاسخ می‌خواهم تا بدانم تکلیفم چیست. نمی‌خواهم درخواستم همینطوری بماند تا بایگانی شود. همه این‌ موارد هم اختلالات رفتاری هستند، نه چیز دیگری. Vajd (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۲۳ (UTC)پاسخ

دسترسی گشت خودکار

مقالات زیر توسط کاربر ایجاد شده است که دسترسی گشت خودکار دارد و ظاهر گشت هم نخورده است موارد زیر برای نمونه است

Luckie Luke (Talk / C) ‏۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۱۱ (UTC)پاسخ

این‌ها مربوط به ماه آوریل هستند. اما مقاله‌هایی نظیر اینفلکشن ای‌آی و آنتروپیک و فهرست دستاوردها و عملکردهای برجسته در بیلبورد هات ۱۰۰ هم مقاله‌های یک ماه اخیر کاربر هستند که کیفیت خوبی دارند (به‌جز خطای یادکرد در آخری که البته برطرف کردنش سخت است). {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۳۰ (UTC)پاسخ

کاربر دو رویه

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

سلام کاربر Jeeputer در مقاله بحث کاربر:Alirezahmf نوشته است که من از قطع دسترسی کردن از افراد لذت میبرم من در طی یک تحقیقای متوجه شدم که البته زیاد اطمینان ندارم ولی این کاربر افشاگر هویت نیز هست

لطفا رسیدگی کنید.

دسترسی شما برای دو هفته بسته شده است. چرا که با حساب زاپاس خود و ویرایش همراستا با دو حساب در مقاله‌های یکسان، سیاست وپ:زاپاس را زیر پا گذاشته‌اید و نیز با تغییر مربی کاربران تازه‌واردی که خود مربی دارند و مشکلی با مربی خود نداشته‌اند، بدون هیچ دلیل موجهی در سامانه ایجاد اخلال کرده‌اید. نامتان را هم از فهرست مربی‌ها حذف کردم. چون با توجه به راهنمایی‌های اشتباه مانند مبحث:X3ifdj5ug06we8wt، هنوز نمی‌توانید مربی خوبی برای کاربران تازه‌وارد باشید. ضمناً خواستم یادآوری کنم که قطعاً اگر تاکنون وقت و انرژی خود را در جای دیگری صرف می‌کردید، به موفقیت‌های چشم‌گیری دست می‌یافتید. شخصاً زمان آزادم زیاد است و موفقیت‌هایم را هم قبلاً کسب کرده‌ام. بنابراین مبارزه با اخلالی که شما موجبش می‌شوید برای من اتلاف وقت نیست و از آن لذت می‌برم و دلم میخواهد این کارها برایم پیدا شود . لطفاً به این روند پایان دهید و اگر نمی‌توانید مانند سایر کاربران در این پروژه مشارکت کنید و بدون ایجاد مشکل برای دیگران به گسترش دانشنامه کمک کنید ، پروژهٔ دیگری را انتخاب کنید که در آن از خرابکاری و اخلالگری استقبال کنند و ویکی‌پدیای فارسی را رها کنید تابه لذتم ادامه دهم.


قسمت قطع دسترسی برای دوهفته ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۴۶ (UTC) 5.209.216.202 ‏۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۰۶ (UTC)پاسخ

Х دژاووی گرامی قبلاً بررسی کردند و در حال حاضر، آن ریسه بایگانی شده‌است. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۲۹ (UTC)پاسخ

کاربر:M.H.M.D.R.Z.A.1

کاربر:M.H.M.D.R.Z.A.1 بدون توجه و ارائه پاسخ به پیامی که در صفحه بخث گذاشته شد، در چند مقاله از شامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح سوریه و نیروهای مسلح روسیه جنگ ویرایشی به پا کرده و نقض سه‌برگردان داشته است. لطفا رسیدگی کنید. Mpnader (بحث) ‏۱۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۲۰ (UTC)پاسخ

هشدار پالایه ویرایش غیر اصولی به من

با درود. مدیران گرامی، این هشدار هر چند وقت یکبار مانع ویرایشهای من میشود. حتی در مقالاتی هم که اصلا ربطی به مسائل قومی ندارند. بعد در صفحه تمرین خودم هم که بخشی از دانشنامه نیست و من مشغول بررسی منابع یک مقاله هستم، باز هم این هشدار برای من به نمایش در می آید و مانع ویرایشهایم در صفحه میشود. این پالایه را بررسی کنید ببینید مشکل کجاست. با تشکر. تابلو این است:

«این ویرایش به طور خودکار به عنوان ویرایش غیراصولی تشخیص داده‌شده است، بنابراین شما اجازهٔ انجام آن را ندارید. نام پالایه‌ای که جلوی شما را گرفت این است: ویرایش‌های قومیتی احتمالاً اشکال‌دار اگر فکر می‌کنید که کارتان درست بوده است، در تابلوی اعلانات پالایه خرابکاری با مدیران تماس بگیرید، و آن‌ها را از آن‌چه می‌خواهید انجام دهید آگاه کنید. لطفاً نام پالایه را هم در گزارشتان ذکر کنید.» کوروش سوم گفتگو ‏۱۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۲۵ (UTC)پاسخ

فقدان رسیدگی کافی به دمص

ویکی‌پدیا:درخواست محافظت صفحه نیازمند رسیدگی‌ست بسیاری از درخواست‌ها مدت‌هاست روی زمین مانده، لطفا چند مدیر اگر وقت دارند رسیدگی کنند. MAX گفتگو ۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ساعت ۲۳:۰۸ (ایران) ‏۱۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۳۸ (UTC)پاسخ



بررسی ۳۶ منبع که به یک بخش کوچک در ابتدای مقاله زبان لکی اضافه شده اند

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

با درود. مدیران گرامی لطفاً این ۳۶ منبع را که پشت سر هم قطار شده‌اند و تنها به یک بخش کوچک از مقاله زبان لکی پیوست خورده‌اند را بررسی کنید. تنها ۳ منبع از این ۳۶ منبع با این بخش کوچک از مقاله همخوانی دارند و بقیه یا ناقض این ادعا هستند یا تکراری هستند. این ادعا باید در قسمتهای بعدی مقاله به عنوان یک نظریه آورده شود نه در ابتدای مقاله و با یک لحن مطلق. با تشکر.پیوند بررسی

اراتمند شما کوروش سوم گفتگو ‏۱۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۴۷ (UTC)پاسخ

مدیران گرامی و ویکی بانان اگر امکان دارد به درخواست من رسیدگی کنید. اگر سهوی بوده مقاله را اصلاح کنید و اگر تعمدی بوده، می تواند مشمول قوانین مربوط به وپ:بازی با سامانه هم باشد. با تشکر کوروش سوم گفتگو ‏۱۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۱۴ (UTC)پاسخ

برای این‌که بدانید چقدر اوضاع خیط است، کافی‌ست اینجا را ببینید. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۱۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۱۰ (UTC)پاسخ

Х ارتباطی به تابلوی اعلانات مدیران ندارد. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۰ (UTC)پاسخ

کمک به دانشنامه (خرابکاری قومیتی در مقالات و جنگ ویرایشی و در نهایت ساخت زاپاس نامشروع

اقدام به خرابکاری قومیتی در مقالات و جنگ ویرایشی نموده‌است که تذکرات مدیریتی دریافت نموده‌است

  • حساب زاپاس نامشروع

https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکت‌ها/Luckiekuck

نام کاربری بنده را جعل نموده‌است و همان روند اخلالگری که با حساب اصلی انجام می‌داد تکرار می‌نماید

لطفاً هر دو حساب بی پایان بسته شوند با تشکر Luckie Luke (Talk / C) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۲۵ (UTC)پاسخ

درخواست رفع قطع دسترسی

سلام - لطفا اگر امکان دارد قطع دسترسی من را از مقالات مربوط به خیزش 1401 رفع کنید زیرا می‌خواهم از منابع: https://wikipedialibrary.wmflabs.org استفاده کنم و به خاطر قطع دسترسی فعال در ویکی فارسی به من اجازه استفاده از منابع داده نمی‌شود. من ماه‌ها است که دیگر هیچ ویرایشی در رابطه با خیزش 1401 انجام نداده‌ام و تحت هیچ شرایطی انجام نخواهم داد چون دیگر اصلاً علاقه‌ای به آن موضوع ندارم و پرداختن به آن اعصابم را به هم می‌ریزد. با تشکر. Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۰ (UTC)پاسخ

@Inloopas: سلام. لطفاً ابتدا نام حساب کاربری قدیمی خود که در صفحهٔ کاربری خود به آن اشاره کرده‌اید، در همان صفحه به‌طور علنی اعلام کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۲ (UTC)پاسخ
سال‌ها است که دیگر با آن حساب کار نمی‌کنم.Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۸ (UTC)پاسخ
اما اگر علاقمند هستید این هست: کاربر:Sdfhkjdbhoppiozcxzcxvvdvbdfww Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۰ (UTC)پاسخ
با این هم اجازه دسترسی به کتابخانه نمی‌دهد چون تعداد ویرایش‌هایش صفر شده است.Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۲ (UTC)پاسخ
محتویات صفحه کاربری خودم را هم پاک کردم.Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ
اگر لازم می‌دانید تمام ویرایش‌هایم را هم خنثی‌سازی کنید - فقط این قطع دسترسی را بردارید تا بتوانم از کتابخانه استفاده کنم. Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۳ (UTC)پاسخ
@Inloopas: بحث علاقهٔ من نیست. کاربران باید از سیاست‌های ویکی‌پدیا پیروی کنند و شما هم باید نام حساب قبلی خود را به‌صورت علنی در صفحهٔ کاربری خود، یا به‌صورت خصوصی نزد بازرسان کاربر اعلام کنید. حساب قدیمی شما ظاهراً Sdfhkjdbhoppiozcxzcxvvdvbdfk است. درست است؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۳ (UTC)پاسخ

بله همین هست. Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC) یادش به خیر... عجب اتلاف وقتی کردم! Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۸ (UTC)پاسخ

به هر حال اگر ممنوعیت را بردارید ممنون می‌شوم. اگر هم نشد که هیچ. به قول شما بحث فایده ندارد. Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)پاسخ
@Inloopas: آن حساب‌تان قبلاً سابقهٔ قطع دسترسی به‌خاطر استفاده از حساب زاپاس را هم داشته است. با این حال، به این دلیل که مدت زیادی از آن گذشته (۱۲ سال)، با مدیران دیگر مشورت می‌کنم و همینجا پاسخ می‌دهم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۲۵ (UTC)پاسخ
فکر کنم یک حساب زاپاس داشتم ولی همه می‌دانستند برای من است. یادم نمی‌آید به خاطر آن قطع دسترسی شده باشم. Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۱۰ (UTC)پاسخ
در سیاههٔ مربوط به ۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۱ نوشته شده «استفاده از حساب زاپاس در هنگام قطع دسترسی: کاربر:آمبولانس». {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۵۴ (UTC)پاسخ
هیچ خاطره روشنی ندارم از آن دوران. ولی اسم آمبولانس را یادم هست چون مربوط به متن یک آهنگ بود. Inloopas (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)پاسخ

دسترسی موردی

با سلام، لطفا دسترسی این کاربر؛ ویژه:مشارکت‌ها/Проводить به مقاله تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم گرفته شود. ادعا کرده که کارمند خبرگزاری مهر است و مشکلی با تصاویر موجود در انبار دارد، با وجود اینکه بنده در صفحه بحثش و صفحه بحث مقاله مذکور برای وی توضیح دادم که چرا اجازه استفاده از تصویر وجود دارد، ولی کاربر کار خودش را می‌کند و بنده را در صفحه بحثش تهدید قانونی کرده است. در مجموع روشن است که کاربر برای کمک به دانشنامه اینجا تشریف ندارد. Ali.Allipour (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۲۲ (UTC)پاسخ

سلام مجدد، لطفا به این شکایت رسیدگی شود، کاربر همچنان در حال اخلالگری در مقاله مذکور و نابود کردن تاریخچه مقاله است و به هشدارها و توضیحات صفحه بحثش بی‌اعتناست... Ali.Allipour (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۱۴ (UTC)پاسخ

خرابکاری

درود احتراما کاربر

برای کمک تشریف ندارند حتی در قبال تذکر خرابکاری به جای قبول آن به صفحه کاربران متذکر شونده رفته و تذکر خرابکاری میدهند کنش ایشان حذف مطالب با منبع در مقالات مرتبط با حکومت جمهوری اسلامی است و همه آنها توسط نگهبانان بازگردانی شده است. خواهشمند است رسیدگی فرمایید. Azad Talk ‏۱۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)پاسخ

خرابکاری گروهی

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

کاربران @Mono.people @shayan.khanian @ahmad.shiri @vajb به صورت گروهی اقدام به خرابکاری در صفحات مربوط به لک ها می‌کنند ، نمونه اش صفحه ملا پریشان که یک شاعر لک هست و هیچ شعری به زبان لری نداره رو انتقال میدن به ملاپریشان لر!! البته ممکنه همشون یه نفر باشن از یوزهای قطع دسترسی شده که زاپاسهای مختلف دارن Mr.mh777 (بحث) ‏۱۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۶ (UTC)پاسخ

Х پیوندی جهت بررسی ارائه نشده‌است. چنانچه احتمال ارتباط حساب‌ها با هم وجود دارد، بهار است موضوع را به‌همراه مستندات کافی در وپ:دبک مطرح کنید تا مورد بررسی بازرسان قرار بگیرد. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۲ (UTC)پاسخ

برای کمک ایجاد نشده

سلام. لطفا حساب CyberExpert1416 بی پایان بسته شود. برای کمک ایجاد نشده است. با ۳ سال سابقه تنها هفتاد ویرایش انجام داده که نشانه زاپاس از آب نمک خارج شده است. علاقه مشخصی به جهت دهی در مقاله هنگامه قاضیانی دارد. نام کاربری او هم قابل توجه است. — Shawarsh (بحث) ‏۱۶ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۲۳ (UTC)پاسخ

سواستفاده از نام کاربری

دیگر در ویکی پدیا هم آسایش نداریم. کاربر:Vajb که ۷ روز است وارد دانشنامه شده از نام من سواستفاده کرده، با توجه مشارکت‌هایش قطعا از همان سلسله زاپاس‌های دور زن قطع دسترسی است. چندی پیش هم کاربری آمده بود و نامش شبیه من بود فقط عدد اضافه کرده‌بود که بسته شد. خواهشا رسیدگی کنید. مدتی است که درخواست دیگری نیز داده‌ام با عنوان "دورزنی قطع دسترسی با مدرک" سرچشمه و ریشه‌اش همان است اگر بررسی کنید متوجه می‌شوید این‌ها همگی زاپاس هستند. ویکی پدیا جای چنین کاربرانی نیست نمی‌دانم چرا مدیران واکنشی به آن اختلالات رفتاری نداده‌اند. Vajd (بحث) ‏۱۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۳۳ (UTC)پاسخ

باز هم زاپاس!

بنده در حال بررسی صفحات پیگیری‌ام بودم که به چنین موردی برخوردم. "در اینجا" کاربر:Mr.mh777 از کاربر:محمد پیرداده بیرانوند شاکی بوده. اما کاربر:Alsooooo آمده جواب داده و لحنش هم اول شخص است. می‌گوید "نمی‌توانستم مطالب منبع‌دار را حذف کنم" و این احتمال یکی بودنشان را قوی می‌کند. کاربر شاکی هم لحن درستی نداشته. مقاله مربوطه هم جای کار دارد. و در آخر دوباره درخواست‌های بالاترم را یادآوری می‌کنم (دورزنی قطع دسترسی با مدرک، سواستفاده از نام کاربری) بلکه فرجی شود و بررسی شود. Vajd (بحث) ‏۱۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۱۰ (UTC)پاسخ

برای من هم عجیب است چرا کاربر اینجوری جواب داد شاید اشتباه کرده و مقاله را اشتباه گرفته است،یا چیز دیگر در جریان است چرا خود آن کاربر شاکی در تام گزارش نداد و شما دادید یا اصلا شاید بر ضد ما دسیسه هست به هرحال من علاقه ایی به ویرایشات قومی یا جنگ ویرایشی ندارم و حاشیه ندارم و فقط فعالیت های من ویکی سازی و محافظت مقالات درمقابل آی پی ها و افزودن مطالب است آن کاربر را هم ویرایش هایش را بررسی کردم و ویرایشاتی که درمقاله انجام داد را دیدم متوجه شدم کاربر درخصوص مردم عرب فعالیت می کند که باید به ویرایش هایش رسیدگی کنم،و حدس من این است عرب است،دلیلی ندارد بر ضد قومیت خود مطالب بنویسم مگر من چند شخصیتی ام؟به هرحال باز مدیران می توانند با تشخیص آیپی متوجه شوند. محمد پیرداده بیرانوند (بحث) ‏۱۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)پاسخ
@محمد پیرداده بیرانوند سلام، من در حال بررسی صفحات پیگیری‌ام بودم که این را دیدم و گزارش دادم. مدیران خودشان می‌آیند و بررسی می‌کنند. درستی یا نادرستی حرف بنده هنوز معلوم نیست. Vajd (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۳ (UTC)پاسخ

درود. من برای گزارش ویرایشهای مشکوک و احتمال زاپاس بازی کاربر:Mr.mh777 به تام آمدم که این ریسه را دیدم. گفتم قبل از گزارش خودم، موضوعی را به اطلاع شما دو گرامی برسانم تا مدیران محترم و ویکی بانان نیز با نظارت بر ریسه کارشان آسانتر شود. کاربر:@محمد پیرداده بیرانوند: گرامی را که در این ریسه گفتگو کرده پینک می کنم و کاربر Vajd گرامی هم که ریسه را باز کرده اند خودشان از مطلب من مطلع خواهند شد. با توجه به جنگهای ویرایشی کاربر Mr.mh777 که بر سر مسائل قومی است و با توجه به ویرایش ها و حتی کاور صفحه کاربری اش، در ظاهر یک کاربر لک است. اما ویرایشهایش خلاف این را ثابت می کند. مهم نیست که قومیت کاربر چه باشد. من در اینجا می خواهم گزارش فعالیتهای ایشان را به اطلاع مدیران و ویکی بانان برسانم. چون ایشان در مقالات مربوط به مسائل مربوط به قوم لر و لرستان خیلی درگیر جنگ ویرایشی است همه هم با این استدلال که آنها لک بوده اند نه لر! یا زبان آنها لکی است نه لری! اما اگر دیگر ویرایش هایش را بررسی کنید، اهداف کاربر از حضور در دانشنامه مشخص میشود. خب کاربر ادعا دارد که لک است. اما: در اینجا در مقاله یارمحمد خان کرمانشاهی عنوان لک را که در منابع مربوط به بیوگرافی این سردار درگذشته بود زدودند. استدلالشان این بود که لازم نیست چون در مقاله بالاوند آمده! من هم ویرایششان را خنثی نکردم. من طبق وظیفه ام مطلب را طبق منابع به مقاله افزوده بودم و در همه منابع به قومیت یارمحمد خان کرمانشاهی به عنوان لک اشاره شده بود و باید می آمد. وپ:قومیت اما من اصراری نکردم و رد شدم تا وارد جنگ ویرایشی با ایشان نشوم و گفتم یکی از گشت زنها پیدا میشود و ویرایش ایشان را خنثی می کند.

بعد در مقاله ایل بالاوند [در اینجا] پیوند درون ویکی ایلات قوم لک در ایران را که آوردنش در مقاله ایل بالاوند اظهر من الشمس بود را خنثی کردند تحت عنوان «حذف مطلب جانب‌دارانه»

در اینجا در مقاله ملا پریشان، نام ملا پریشان را با رسم الخط سورانی نوشته اند.

در اینجا در سرآغاز مقاله زبان لکی، عنوان «زبان لکی از زبانهای ایرانی شاخه شمال غربی را» کلا پاک کردند و فقط «زبان لکی از زبانهای کردی» را باقی گذاشتند.

در اینجا پرچم اقلیم خودختار کردستان عراق و چند کشور همسایه را به جعبه اطلاعات زبان لکی افزودند. که اگر پرچمها حذف نمیشد، با توجه به ویرایش های کاربر در این مدت، آرام آرام پرچم کشورهای همسایه ای را که ابتدا خود افزوده بود حذف می کرد و جز پرچم اقلیم خودمختار کردستان عراق، پرچمی در جعبه باقی نمی گزاشت.

مشارکتهای بیشتر این کاربر را می توانید بررسی کنید. ایشان در مقالاتی که به کرمانشاه و ایلام مربوط باشد تا آنجا که بداند زیاد بر ایشان سخت نمیگیرند عنوان لک یا زبان لکی را حذف می کنند و به جایش عنوان کرد یا زبان کردی را جایگزین می کنند و در مقالات مربوط به استان لرستان، تا آنجا که بدانند بر او سخت نمی گیرند، عنوان لر و زبان لری را حذف و لک یا زبان لکی را جایگرین می کنند. نمیدانم عزیزانِ دیگر، از ویرایشها و مشارکتهای این کاربر چه جمع بندی خواهند داشت. من فکر می کنم ویرایش این کاربر از روی عدم شناخت به قوانین دانشنامه نیست. جمع بندی من این است که این کاربر، به احتمال زیاد زاپاس کاربر دیگریست که زیاد از فضای مقالاتی که این کاربر در آن درگیر بوده دور نیست. همزاد نیست. ممکن است کاربر اصلی، از این کاربرِ زاپاسِ خود به عنوان آلت دست استفاده کند تا خودش در مواقع حساس از مرز نقض سه برگردان عبور نکند و این زاپاسِ خود را قربانی کند. کاربر اصلی که احتمالا ویرایش های زیادی در دانشنامه دارد و نمی خواهد کاربر اصلی اش را از دست بدهد و یا خود را مثل کاربرِ زاپاسش وارد جنگهای ویرایشی عریان قومی کند. حتی ممکن است با دو دستگاه وارد سامانه شود که البته من اطلاع ندارم که ربات های ویکی پدیا با استفاده از هوش مصنوعی سامانه سراسری ویکی پدیا قادرند چنانچه یک نفر با دو کاربر و از دو دستگاه وارد سامانه شد او را شناسایی کنند یا خیر. همچنین کاربر اقدام به خنثی سازی و پاک کردن انواع و اقسام تابلوهای هشدار بر روی صفحه بحث خودش کرده. با احترامات کوروش سوم گفتگو ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۱۱ (UTC)پاسخ

باسلام من حاضرم هرجور که مدیران بخوان احراز هویت کنم بنده تنها یک یوزنیم دارم که همینه. اما در رابطه با یوزرنیم @محمد پیرداده بیرانوند و @Alsooooo باید عرض کنم این یوزرنیم ها قطعا مربوط به یک نفره هرچند ممکنه از دو یا چند دستگاه مختلف استفاده کنه یا آیپی تغییر بده (دقیقا کوروش سوم همین تهمت رو به من زد) چون من در بحث ایلات لک از بیرانوند شاکی شدم اما دقیقا جوابی که بیرانوند میخواست بده رو @Alsoooooداده بود و بعد جواب رو حذف کرده بود و یه چیز دیگه نوشته بود که اون زمان چک کنید من آنلاین نبودم و ندیدم بعدا شب دیدم نوتیفیکینش اومده و متوجه شده البته اگه کاربر @Vajd توی بخش اعلان مدیران نمیگفت ممکن بود هرگز متوجه این سوتی نشم. اما در رابطه با یوزر کوروش سوم هم باید بگم ایشان هم یکی از دسته همین افراده @Mono.people @shayan.khanian @ahmad.shiri @vajb و بیرانوند و آلسو که در بالا از چهارتای اولی با عنوان خرابکاری گروهی ازشون شکایت کردم و تمام کاری هم که در چند روز از عضویتشون در ویکی پدیا میگذره لری سازی ویکی پدیا هست کاربر کوروش سوم هم یا یکی از سوزرنیم های این کاربره یا هم تیمی این کاربره چون در دفاع از اونا اومده و میگه چرا رسم الخط کردی برای شعر ملاپریشان نوشتی ولی اینکه بشه ملاپریشان لر اشکالی نداره! اینکه من پرچم اقلیم زدم و تو پاک کردی دقیقا کار بد رو تو کردی چون برخلاف چیزی که دانشنامه به عنوان بیطرف باید باشه تو تحمل زندگی طوایف یک ایل رو در منطقه ای که ازت خوشش نمیاد نداری و به زور حذف میکنی! در هرجای دیگری هم هرکاری کردم با یوزر اصلیم بوده حاضرم برای مدیران به هر نحوی احراز هویت کنیم.
اما تو در دفاع از یوزر های @محمد پیرداده بیرانوند @Alsooooo @Mono.peopel @vajb@Ahmad.shiri@Shayan.khanianمیای اینجا و به من تهمت میزنی این یوزها همشون مال یک نفرن با آیپی های مختلف و گوشی یا کامپیوترهای مختلف که احساس میکنم تو@کوروش سوم یوزراصلی هستی. Mr.mh777 (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۴۹ (UTC)پاسخ
ازش خوشت نمیاد* Mr.mh777 (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۵۱ (UTC)پاسخ
و اینکه حاضرم قسم بخورم این یوزرها که فقط و فقط رو مسائل اقوام غرب کشور تمرکز دارن کاملا سازمان یافته این کار رو میکنن و سیاست خاصی رو دارن دنبال میکنن اما بدونید تهش این میشه که ویکیپدیا رو با یوزرهای فیک تسخیر کنید و مطلب خاص خودتون رو درش غالب کنید بازهم اگه بیاید بین لکها مثلا بگید ملاپریشان لره برخوردشون مهربانانه نخواهد بود. Mr.mh777 (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۵۸ (UTC)پاسخ
آقا ما یک درخواستی اینجا نوشتیم به قول معروف سفره دلتان را اینجا باز نکنید! بنده همانطور که گفتم این مقاله در فهرست پیگیری من است و ویرایش‌های مقاله و بحث را زیر نظر دارم و این مورد را نیز دیدم. بنده در اینجا ارتباط آن دو کاربر را مطرح کردم(محمد پیرداده بیرانوند،Alsooooo) و لحن بد کاربر mr.mh777 . قرار نیست بیایید اینجا شواهد و مدارک بیاورید که فلانی قومیتش چیست! بنده این ویرایش را نیز به عنوان شاهد آوردم مدیران خودشان قضاوت می‌کنند، حتما که حرف بنده درست نیست، شاید اشتباه می‌کنم. اصلا هم جالب نیست که می‌آیید در زیر درخواست من، درخواست‌های خودتان را وارد می‌کنید. Vajd (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۹ (UTC)پاسخ
درود. آدینه روزتان خوش. وجد گرامی به هیچ عنوان قصد من پهن کردن سفره دل نبود. همانگونه که گفتم برای گزارش موردی به تام آمدم و وقتی بحث شما را در مورد آن کاربر گرامی Mr.mh777 دیدم، تصمیم گرفتم همینجا پیام خود را بگزارم تا شما نیز مشاهده کنید. تردید نکنید که بی دلیل در زیر بحث شما این مطالب را درج نکرده ام. گفتم شما هم مطالعه کنید. وگرنه می توانستم طبق تصمیم اولم که به تام آمدم این مطالب را در ریسه های پایین مطرح کنم. اگر امکان داشت، حتی اگر در جایی کار من اشتباه بوده یا هست یا باز هم خواهد بود، کمی لحنتان را تغییر دهید گرامی. مرا راهنمایی کنید. می توانستید در صفحه بحثم یا در همینجا دوستانه به من بگویید کارم اشتباه است و من هم دلایلم را به شما ارائه می کردم. تلخی کردن فقط انرژی منفی به من و خودتان و دیگر عزیزانی که گفتگوها را میبینند وارد خواهد کرد و فضای صمیمیت و یا دستکم مدارا را در دانشنامه کمرنگ خواهد کرد. من این پیام را در اینجا گزاشتم و کمی فضا برای من روشن تر شد. با سپاس. ارادتمند کوروش سوم گفتگو ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۳۹ (UTC)پاسخ

به دلیل نبود هییت نظارت اینجا مطرح شد

@Jeeputer: این کاربر از دسترسی مدیریتش دارد سوءاستفاده می کند این متاسفانه این روند باعث نابودی دانشنامه است Luckie Luke (Talk / C) ‏۱۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۳۸ (UTC)پاسخ

  • من اعلان‌های این کاربر را خاموش کرده‌ام چون تاکنون تمام پیام‌هایش برای من آزاردهنده بوده‌اند. به همین دلیل هم کاربر باید در بحثم مرا از شکایت آگاه کند. اما به چه اجازه‌ای اینجا بدون هیچ دلیل و مدرکی چنین اتهام بزرگی به من می‌زند و حتی در بحثم هم خبرم نمی‌کند؟ من اگر با چنین چیزی مواجه می‌شدم دسترسی کاربر را دست کم برای یک هفته می‌بستم. کاربر مدرن راه می‌رود و هر کاربری که اراده می‌کند را خرابکار می‌خواند (مثلاً خودم را) و خیلی راحت فرض حسن نیت را نادیده می‌گیرد. احساس می‌کنم چون کاربر قدیمی است، مدیران بیش از اندازه دارند با او مدارا می‌کنند. من دارم نظرخواهی‌ها را جمع‌بندی می‌کنم، ناگهان کاربر مرا پینگ می‌کند و به من تهمت می‌زند و حالم را برهم می‌زند (بحث ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/ادوین (خواننده)). {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۷ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۴ (UTC)پاسخ


  • ۱) در بحث نبح تهمت نزدم با دلایل سوء استفاده مدیریتی اعلام نمودم
  • ۲) در بررسی نبح آشکارا دارید سوء استفاده می کنید در نبح نگاشتم که تمامی خوانندگان حال حاضر پاپ فارسی است یکی از شاخصه ها حضور در برنامه موسیقیایی است دو کاربر که رای حذف داده اند اصلا دلیل غیرسرشناسی آورده اند (یکی نوشت سرشناس نیست یک نوشت مجله زرد حضور در برنامه استیج و بلور بنفش مجله زرد است آشکار بر عکس بنده آشکارا اینجا رای شماری است بعد کاربر خودش را بنده به تام می فرستد
  • ۳) مقالات را به پیش نویس می برید خاموش کردن اعلان است
  • ۴) در گرفتن دسترسی ویکی بانی چند بار پیش قدم شدید و شکایت کردید
  • ۵) در تمامی پیام بالا از بالا توهین شخصی است حالم را بر هم می زند (این رفتار و نوشتار یک مدیر باید باشد / این ادبیات دانشنامه ای است یا جای دیگر)
  • ۶) خودتان پیشنهاد تام را داید نه بنده
  • ۷) بحث را به بی راه نبرید بحث بنده و شما است نه کاربر دیگر نه شکایت دیگر
  • ۸) وقت آشکارا در تعقیب بنده هستید چه فرض حسن نیتی خودم را گول بزنم 15 سال در ویکی فعال هستم درست و اشتباه را تشخیص نمی دهم
  • ۹) در بالاتر از گرفتن دسترسی گشت خودکار کاربری نوشتم به دلیل برخی مثال پشت پرده خارج از ویکی نپذیرفتید

Luckie Luke (Talk / C) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۰۷ (UTC)پاسخ

  • ۱۰) متاسفانه وضعیت دانشنامه آنقدر خراب است که بدون بررسی دسترسی مدیریت را به کاربران می سپارند به روش ما ایرانی ها در انتخاب نمایندگان مجلس
  • ۱۱) آقا یا خانم گرامی ادب را رعایت نماید بنده مسخره شما نیستم که از هر چی از دهانت بیاید نثار بنده نماید Luckie Luke (Talk / C) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۱۳ (UTC)پاسخ
  • «دارید مقابل به مثل می نماید» تهمت است؛ «این کاربر از دسترسی مدیریتش دارد سوءاستفاده می کند» هم تهمت است.
  • مدرکی ارائه ندادید و باز تهمت زدید.
  • جمله مفهوم نیست و متوجه نشدم.
  • پیش‌قدم شدم چون داشتید به شکلی نادرست استفاده می‌کردید. فقط هم من نبودم. آیا ارتباطی میان پیش‌قدم شدن من و این جار و جنجال‌های شما وجود دارد که بحثش را اینجا پیش می‌کشید؟
  • حالم را بر هم می‌زند نه توهین به شخص خاصی است و نه لفظ بی‌ادبانه‌ای است. اگر آن را بی‌ادبانه می‌دانید، مشکل من نیست. من نمی‌توانم به سلیقهٔ شما عمل کنم.
  • پیشنهاد دادم در تام درخواست بازبینی دهید، ولی شما شکایت کردید. مختارید، اما با تهمت‌هایتان باید برخورد شود.
  • این جمله هم نامفهوم است و معلوم نیست به کدام بخش از پیام من اشاره دارد.
  • «آشکارا در تعقیب بنده هستید» هم تهمت است و نیازمند مدرک. در این مورد هم باید برخورد شود.
  • شما شایستهٔ گشت خودکار نیستید و هیچ مسئلهٔ پشت پرده‌ای هم وجود ندارد. دست کم من به‌خاطر ندارم در این مورد در میلینگ مدیران بحثی شده باشد. عدم شایستگی شما برای گشت خودکار را هر کاربر دیگری هم که تجربهٔ کافی داشته باشد می‌تواند بررسی کند و نیاز به دخالت دستان پشت پرده نیست. نشانه‌های وپ:دردانه برای من محرز است.
  • بدون بررسی؟!! :) شما خودتان نظر چهل و نهم در دمش من را نوشتید، ننوشتید؟ اتفاقاً از حیث بررسی شدن مشارکت‌ها حین دمش رکورددار هستم و نزدیک به ۹۰ کاربر مشارکت‌هایم را بررسی کردند و نظر دادند.
در هر صورت من توضیحاتم را در بالا دادم و بحث با شما را هم بی‌فایده و اتفاقاً مضر می‌دانم. خصوصاً با توجه به بند آخری که افزودید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۲۲ (UTC)پاسخ


آقا یا خانم گرامی اینجا دانشنامه است است / ادبیات حالم را بر هم زند نه توهین و نه فحاشی یک اصطلاح احترام آمیز و مودبانه است / خیلی جالب است مشکل من نیست که دارم به شما فحاشی می کنم


متاسفانه برای افرادی رای به مدیریت شما داده ایم از جمله خودم دسترسی را داغ کردم در دمش احد الناسی شرکت نکردم

تعداد حضور در دمش فریبنده است نشناگر درستی نیست

بعد از 15 سال ندانم چه کسی دارد بنده را تعقیب می کند

اصلاح تقیه اینجا آشکارا نمایان است

جریان پشت را ندادم پاس گل بدهید به میلینگ لیست / دیروز وارد دانشنامه نشدم

دردانه ؟؟؟

بحث سلیقه نیست بحث سوء استفاده از دسترسی است


معنی ضرب المثل کلاه خود را قاضی کردن : اگر کار حق گویی را در مورد قضایایی به یک فرد می‌سپرید باید با نهایت عدل و انصاف این کار را انجام دهد تا حقی از کسی ضایع نشود.

خیلی واضح و آشکار دلایل بطلالت رای شما را توضیح دادم آشکارا رای شماری استLuckie Luke (Talk / C) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۳۳ (UTC)پاسخ

به بنده می گوید حالم را برهم می‌زند (فحاشی آشکار شما به بنده) هم باید فحش بخورم هم مضر هستم متاسفم این وضعیت مدیریت باید باشد Luckie Luke (Talk / C) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۴۲ (UTC)پاسخ

  • از دید یک ناظر بیرونی مخاطب پیام «حالم را برهم می‌زند» کاربر:Jeeputer در جمله «من دارم نظرخواهی‌ها را جمع‌بندی می‌کنم، ناگهان کاربر مرا پینگ می‌کند و به من تهمت می‌زند و حالم را برهم می‌زند» خودش است و نه کاربر:Luckie Luke. منظور کاربر:Jeeputer این نیست که حالش از کاربر:Luckie Luke بر هم خورده است، منظورش این است که حال خودش خراب شده است منتها بهتر است از جملاتی که ایجاد سوتفاهم میکند استفاده نکنیم.-- ‏ SunfyreT ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۳۳ (UTC)پاسخ
  • در مورد اظهار شماره *۹) کاربر Luckie Luke— کاربر درحال اتهام زدن بی اساس به اختیارات من نیز هست، چه مسئله پشت پرده و خارج از ویکی وجود دارد؟ آیا کاربر می‌تواند در هر فرصتی مسائل را به هم مربوط کند و اتهام بزند؟ این خودش نوعی تعقیب نیست؟ MJXVI (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)پاسخ
  • نکته: درود با خود گفتم من نیز مانند بسیاری از همکاران از کنار این گفتگو عبور کنم و تنها آهی کشم که دو بزرگ و دو کاربر عزیز دانشنامه به هم آمیخته و پی در پی به دل هم زخم میزنند اما دلم نیامد مداخله نکنم و نگویم که هر دو عزیز زحمات بیشماری برای ایجاد، حفظ و نکوداشت دانشنامه متحمل شده‌اند و در پی اختلاف سلیقه جزئی که حاصل این است که معمول هنگامی به اکانت خود وارد میشویم که دوست داریم از خستگی دنیای بیرون به محیط دانشنامه وارد شده و کاری کنیم که دلمان از مفید بودن واقعی شاد گردد در این بین بدیهی است که پرکارترین آماج حمله تاره کاران با وپ:تفنگ هستند و تازه باید مواظب بود که با آنها با وپ:چماق برخورد نکنیم کم نیستند آنهایی که به دلایل حکومتی حضور دارند و اهداف مشخص داشته و حتی در پی تخریب همین عزیزان بر آیند همیشه همگی متوازن و سر شوق نیستیم به یاد دارید که احتمالا خسته به اینجا وارد شده و در اندیشه داشتن نیوز پیپر تایم هستیم که یک اختلاف ساده میتواند آشوبی به راه اندازد و حال آدم را به قولی به هم بزند منظورم همان حال خسته است و باز با این اوصاف حتی ممکن است دوستی و همکاری دیرینه را کنار گذاشته و کاه را کوه کنیم پس استدعا دارم لختی به این نکته که هر دو انسان و هر دو ایرانی و هر دو یاور ویکی هستید بیاندیشید بدیهی است همه غرور داریم اما اینجا منافع دانشنامه برای هر دو عزیز مقدم است (غیر از این است) پس تصور فرمایید هر دو اختلاف را کنار قرار داده همدیگر را به آغوش کشیده و هر دو موارد را بازنگری فرمایید. استدعا دارم مدیریت محترم جـیپیوتر شخصا مقاله مورد بحث را بررسی بفرمایند و صرف نظر از رای کاربران و نظر شرفشان شخصا نگاه بفرمایید اتفاقا بر خلاف وپ:دردانه به نظرم بد نباشد گاهی از سر مهر اهمیت بیشتری برای رای با سابقه ها در نظر گفت و با امتیاز بیشتری به آن نگرست تا کاربر گاها زاپاس و به دنبال منافع. امید هر دو گرامی از سخنم به عنوان عضوی کوچک که به عظمت زحمات آنها در دانشنامه نگاه میکند نگرسته و فضولی من را ببخشند. Azad Talk ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)پاسخ
    حقیقتاً حالم گرفته شد و حتی دست از ویرایش هم کشیدم. دقیقاً حسم را بیان کردم و اکنون کاربر به وضوح دارد به نفع خودش بهره‌برداری می‌کند. وقتی می‌نویسد «حالم را برهم می‌زند (فحاشی آشکار شما به بنده)» یعنی دارد از یک چیزی که من گفتم سوءاستفاده می‌کند به نفع خودش، یا این که با مفهوم فحاشی آشنا نیست. قطعاً باید یک فکری به حال این کاربر بشود که با تمام کاربران دانشنامه با لحن طلبکارانه صحبت می‌کند و گویا همه به او بدهکارند و باید از دستوراتش پیروی کنند. این یکی را نمی‌گذارم مثل کاربر مانی بشود. فعالیت‌های سازنده و مفید نباید باعث شود کاربر به خودش اجازه دهد که فعالیت‌های غیرسازنده انجام دهد. مدارا و آشتی هم در کار نیست. اینجا مگر فیسبوک است که با یکی قهر کنیم و با دیگری آشتی؟ من تنها چیزی که اینجا در نظر دارم، صلاح پروژه است و هرجا چیزی بر ضدش ببینم، اقدام می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۲ (UTC)پاسخ
    ضمناً تازه متوجه شدم منظور از بند ۹ چه بوده! «به دلیل برخی مثال پشت پرده خارج از ویکی نپذیرفتید» قطعاً شایستهٔ قطع دسترسی طولانی‌مدت است. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)پاسخ


  • اگر قرار بر قطع دسترسی باشد باید برای شما صورت بگیرد فحاشی حالم را بر هم می زند / تهمت پی در پی به بنده /
  • بر خلاف ادعای وی در باب وپ:تعقیب [۶] به خود وی نیز تذکر دادم بنده را نعقیب نکنید بر خلاف این که کاربر دارد ادعا می کند /
  • ونقض پ:سوء استفاده از دسترسی مدیریت و وپ:مالکیت ( من اگر با چنین چیزی مواجه می‌شدم دسترسی کاربر را دست کم برای یک هفته می‌بستم.) {شما با رای کاربران دسترسی مدیریتی گرفته اید درست است اکنون هییت نظارت وجود ندارد هر گونه تخلف و کنشی انجام دهید و پاسخگو نشوید} / وپ:حمله شخصی / نقض وپ:فحن / نقض وپ:تفنگ از سوی در بالا از سوی وی صورت گرفته است
  • طلب کار از سوی شما است فحاشی می کند طلب کار هم هستید (فحاشی به بنده از سوی {سوء استفاده از به نفع خودم} /
  • در بالا هم ذکر کردم طرف شکایت بنده شما هستید پای جامعه ویکی فارسی به میان نکشید
  • عنوان و اقسام تهمت به بنده در بالا زده اید: دردانه و مماشت طلبکاری /
  • حالم را بهم می زند یعنی دارد از یک چیزی که من گفتم سوءاستفاده می‌کند به نفع خودش، یا این که با مفهوم فحاشی آشنا نیست
  • (این یکی را نمی‌گذارم مثل کاربر مانی بشود) وپ:مالکیت /
  • تهمت زدن (قطعاً باید یک فکری به حال این کاربر بشود که با تمام کاربران دانشنامه با لحن طلبکارانه صحبت می‌کند و گویا همه به او بدهکارند و باید از دستوراتش پیروی کنند) Luckie Luke (Talk / C) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۱۶ (UTC)پاسخ
  •  نظر: هر سری در ویکی‌پدیا فارسی از این دسته موضوع‌ها پیش می‌آید که این محیط را از هدف اصلی دور می‌کنند، دست کم در این چند مدتی که گذشت سه چهار کاربر بر سر مسائل قومیتی مشکل داشتند و ویکی‌فا را بازیچه دست خودشان کردند، کاربری که تازه وارد است با دیدن این صحنه‌ها چه فکری می‌کند؟ قطعا از ویرایش کردن دست میکشد (به بایگانی نگاه بیاندازید). اگر کاربری با کاربر دیگری مشکل دارد به صفحه بحث کاربر بروید نه تابلوی اعلانات مدیران. از نظر بنده بحث در اینجا بی‌فایدس. بهتر است «هیئت مدیران» دوباره راه‌اندازی شود اما با یک سری محدودیت‌هایی که هر کاربری آنجارا مانند اینجا به سخره نگیرد استارتسلا (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۴ (UTC)پاسخ
    @StarTesla: من با کاربری که مرا به «مسائل پشت پرده خارج از ویکی» متهم می‌کند صحبتی ندارم که در بحث کاربری انجام دهم. کاربر به‌دلیل کیفیت پایین صفحه‌هایی که می‌سازد دسترسی ویکی‌بان و گشت خودکار را از دست داده و وقتی مقاله‌هایش را به‌خاطر مشکلات فراوان به پیش‌نویس منتقل می‌کنم، مرا به تعقیب متهم می‌کند. بحث با چنین کاربری به نتیجه نمی‌رسد. این که تازه‌واردان چه فکر می‌کنند هم در درجهٔ اول اهمیت ندارد. مهم‌تر این است که کاربران فعال پروژه از سیاست‌های رفتاری پیروی کنند تا تازه‌واردان هم از آن‌ها یاد بگیرند. سیاست‌های محتوایی پیشکش... اتفاقاً وجود چنین بحث‌هایی باعث می‌شود کاربران تازه‌وارد به پیروی از سیاست‌های رفتاری ترغیب شوند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۳۶ (UTC)پاسخ
    درسته حق دارید، کاربر مقالاتی که می‌سازد نیاز به گشت زدن دارد و هنوز هم مشکلاتی دارد که رفع نشده‌است (در اینکه تهمت زده‌است یا خیر دخالتی نمی‌کنم). تازه‌واردان اول رفتار بقیه اعضا را بررسی می‌کنند و سپس به سراغ سیاست رفتاری می‌رود. در رابطه با هیئت نظارت مدیران، بهتر نیست دوباره یک نظرخواهی برگزار شود؟ استارتسلا (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۳۴ (UTC)پاسخ
    @StarTesla: هیئت یا نهاد جایگزینش باید تشکیل شود، اما اجتماع در تدوین جزئیاتش سردرگم است و قادر به تشکیل آن نیست. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۴۱ (UTC)پاسخ
    امید به اینکه تشکیل شود. استارتسلا (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۰۶ (UTC)پاسخ
  • بهتر است کاربران @Jeeputer و @Luckie Luke سوءتفاهم ها را رفع کنند، هر دو کاربران سابقهٔ بالایی در ویکی دارند و بهتر است به مشارکت مفید در دانشنامه با یکدیگر ادامه دهند استارتسلا (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۰۶ (UTC)پاسخ

نیازمند بررسی مدیریتی

درود احتراما

در صفحه کاربری خود که بنده حذفش کردم و صفحه بحث خود بحث_کاربر:Taha74640#باشگاه_فوتبال_لنگ اقدام نگارش و حمله به یک باشگاه ورزشی که طرفداران زیادی نیز دارد فرموده‌اند. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)پاسخ

زاپاس مشهود

درود احتراما خواهشمند است کلیه زاپاسهای بحث:حسن جان کایا بسته شوند. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۰۸ (UTC)پاسخ

افزودن مطالب عجیب، غیر رایج و بدون منبع در مقالات و عدم توجه به هشدارها

لطفا به چند نمونه از مطالبی که کاربر @Armanederakhshanedit12: به مقالات افزوده، دقت کنید؛ مثلا در مقالاتِ مربوط به دانشگاه‌ها، یک بند جدید با عنوان «دانشگاه‌های خواهر» می‌نویسد؛ اولا اضافه کردن بندی جداگانه با این عنوان رایج نیست، و عجیب‌تر آن‌که مثلا فلان مؤسسه آموزشی در ایران را به‌عنوان «دانشگاه خواهرِ» دانشگاه تگزاس معرفی می‌کند. جدای از غیررایج بودن همچین بندی، هیچ منبع معتبری برای این ادعا نیست. از طرفی شروع به ساخت مقالات غیرسرشناس و بدون منبع می‌کند؛ مثل بیکینی باتم. به تذکرات بنده و دو کاربر دیگر گویا نیم‌نگاهی هم نمی‌اندازد. لطفا تاریخچه ویرایش‌های کاربر را بررسی کنید و دوباره تذکر بدید. با احترام Ljvdp (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۰۹ (UTC)پاسخ

ویرایش های خرابکارانه کاربر Kavosh66

در صفحه والاشهر شاهد ویرایش های خرابکارانه Kavosh66 بودیم بنده به ایشان توضیح دادم حتی از خبرگزاری های ملی و محلی مانند مصاحبه نماینده مجلس آن منطقه دو سال بعد از تغییر نام منبع گذاشتم ولی ایشان بازهم با حذف منابع بر نظر خود تاکید دارد درخواست رسیدگی دارم همچنین در صفحه بخش جره و بالاده نیز نام والاشهر را دائم تغییر می دهد Arman.Farsi57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)پاسخ

چنین تغییرنامی در وزارت کشور صورت نگرفته و در مکاتبات فرماندار و حتی شهرداری بالاده از عنوان بالاده استفاده میشود و نه والاشهر
سایت شهرداری بالاده رو در گوگل سرچ بفرمایید
در سایت وزارت کشور تقسیمات کشوری نام شهر بالاده میباشد. Kavosh66 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۱۷ (UTC)پاسخ

اقتصاد ایران

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

در مقاله اقتصاد ایران، بی طرفی نقض شده و در ابتدای آن، صرفاً نظر یک جناح و گروه خاص اقتصادی مبنی بر دولتی و دستوری بودن اقتصاد ایران بازتاب شده. علاوه بر آن،در این مقاله، بخش دولتی ایران بزرگ توصیف شده اما منبع موثقی برای این ادعا ذکر نشده. در ادامه چنین گفته شده که شصت درصد اقتصاد ایران دستوری است که از منظر علم اقتصاد اشتباه است زیرا، برای دستوری بودن یا دستوری نبودن نمی‌توان درصد در نظر گرفت. حتی با فرض درست بودن این موارد، برای رعایت بی طرفی باید نظر گروه های دیگر هم ذکر شود. من این کار را در این نسخه انجام دادم اما پس از آن، کاربر @Shawarsh نه تنها بدون هیچ توضیح و ذکر دلیلی، مطالب من را حذف کرد بلکه هشدار خرابکاری برای من ارسال کرد. حداقل اگر کاربر دلیل حذف مطالب من را اعلام میکرد، این مسئله با او قابل بحث بود اما ایشان صرفاً به شکل غیر منطقی ای می گفتند ویکی پدیا جای چنین مطالبی نیست. امیدوارم به رفتار ایشان رسیدگی شود. Wikinegarr (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۲۵ (UTC)پاسخ

این کاربر برای کمک اینجا نیست. آمده با استناد به امثال مهر نیوز و انصاف نیوز و ترکیب آن‌ها با چند فهرست در ویکی‌پدیای انگلیسی از ویکی‌پدیا به عنوان منبر استفاده کند تا اقتصاد ایران را نئولیبرال! بنامد. در مقاله موسی غنی‌نژاد هم مشغول جنگ ویرایشی است. لطفا بی‌پایان بسته شود. — Shawarsh (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۵۵ (UTC)پاسخ
حتی اکنون در خرابکاری ای جدید، یک حساب کاربری که احتمالا متعلق به فردی خاص! است، بدون هیچ منبعی ،مطالبی جدید به مقاله اقتصاد ایران اضافه کرده و ادعا نموده که اقتصاد ایران یک اقتصاد مختلط با بخش عمومی بزرگ! است. این درحالی است که من در ویرایش خودم، با استناد به منابع معتبر اثبات کرده بودم که بخش عمومی ایران یکی از کوچک ترین بخش عمومی های دنیا است؛ آن ویرایش که همراه با منابع بین المللی بود توسط @Shawarsh نه تنها خنثی شد بلکه خرابکاری هم تشخیص داده شد اما خرابکاری اخیر که همراه با هیچ منبعی نبوده، نه خنثی شده و نه خرابکاری تشخیص داده شده. ضمنا با توجه به عبارت« بخش عمومی کوچک» که نخستین بار من آن را در مقاله مطرح کردم، به نظر می رسد استفاده از این کلید واژه بخش عمومی بزرگ ، اقدامی با سو نیت از سوی کابر خرابکار باشد که بنا بر لجبازی با حقایقی که منتشر کردم، صورت گرفته باشد. به نظر می رسد با خرابکاری و لجبازی از سوی یک! یا گروهی خاص از کاربران در ویکی پدیا مواجه شده ایم. Wikinegarr (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۲ (UTC)پاسخ
شایان ذکر است که بحث درباره مقاله موسی غنی نژاد که در اینجا مطرح شد و ادعا شد که من درحال ایجاد جنگ ویرایشی در آن هستم، موضوعی جداگانه است که در بخش دیگری از این صفحه، بحث مرتبط با آن را آغاز نمودم؛ بنابراین اگر مطلبی در آن مورد هست، در همان بحث پیگیری شود. Wikinegarr (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۹ (UTC)پاسخ
نکته دیگری که درباره این کاربر وجود دارد این است که در مبحثی که از اساس در اعتراض به این مطرح شده که چرا بدون ذکر دلیل ویرایش های من را حذف می‌کند، او تازه تصمیم گرفته که بگوید دلیل حذف ویرایش های من چه بود و هیچ پاسخی هم به این ندهد که چرا این دلایل را همان اول در هنگام حذف ویرایش های من اعلام نکرده بود تا من بدانم مشکل کجاست! اگر تنها مشکلش این است که چرا بین آن همه منبع معتبر، انصاف نیوز وجود داشت و از لفظ نئولیبرال استفاده شده بود، من این مشکل را در این نسخه حل کردم. Wikinegarr (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۴۴ (UTC)پاسخ
Х کاربری که ریسه را ایجاد کرده است، توسط قارونی گرامی قطع دسترسی شده‌است. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۳ (UTC)پاسخ

درخواست پنهان‌سازی برای صفحهٔ عدالت علی

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: ۱۰ ماه پیش.

صفحه: عدالت علی (پیوند به · تاریخچه · سیاهه · حفاظت)

پیوند تفاوت: ویژه:تفاوت/37752251

Shawarsh (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۴ (UTC)پاسخ

✓ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۲۰ (UTC)پاسخ

برای کمک تشریف ندارند

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

درود متاسفانه

تنها برای ایجاد مقاله خود حضور دارند و بارها مقاله ایجاد و حذف شده است به تذکرها توجه ندارند. شهنام ک (گفتگو) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۵۲ (UTC)پاسخ

✓ از عمل ایجاد صفحه جدید قطع دسترسی موردی شد. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۴ (UTC)پاسخ

کاربر احمد صفی

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

با سلام و وقت بخیر. در مقاله موسی غنی نژاد کاربر@احمد.صفی مشغول به جنگ ویرایشی است. او ابتدا بنا داشت تا بخش مخالفت با توزیع واکسن کرونا به شکل عمومی و رایگان را تغییر دهد. سپس تلاش کرد تا موضوعی بی ربط درباره محیط زیست را به مطلب اصلی که تایتلش درباره واکسن کرونا بود،اضافه کند. با این وجود من از این کاربر خواستم تا پاراگراف جدیدی درباره محیط زیست ایجاد کند و مطالب خودش را در آنجا بنویسد و بنا بر جلوگیری از نشر مطلب از سوی این کاربر نداشتم. اما او بدون توجه به موضوع، کار خودش را ادامه می دهد و بخشی غیر مرتبط را به آن پاراگراف اضافه می نماید. همچنین در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/نئولیبرالیسم و دولت ابراهیم رئیسی ، نیت خوانی و اتهام زنی از سوی او شناسایی و گزارش شده است. Wikinegarr (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۱۷ (UTC)پاسخ

شایان ذکر است که این کاربر در ابتدا، حتی بنا داشت قسمت تمجید غنی نژاد از خمینی را تا حد زیادی تغییر دهد و حذف کند. Wikinegarr (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۶ (UTC)پاسخ
با سلام به مدیران گرامی،
نظر من در مورد این کاربر همان نظر Shawarsh گرامی است. فقط کمی توضیحات بیشتر اضافه می‌کنم تا موضوع بهتر قابل درک باشد.
کاربر Wikinegarr به همراه دو زاپاس دیگرش، Wikijournalistt و Its_sepanta (تا آنجا که فهمیدم!)، در مقاله موسی غنی‌نژاد اقدام به اضافه کردن گفته‌های تحریف شده به همراه تفسیر شخصی کرده و می‌کند. بعد از تذکر من و کاربری دیگر، نهایتا بخشی گزینشی از یک مصاحبه و استدلال را به همراه تفسیر شخصی از آن را ذکر می‌کند. تلاش‌های من در تذکر اینکه گزینش یک جمله در یک مصاحبه، همچنین تفسیر شخصی از آن جمله موجب تحریف می‌شود، بی‌فایده بوده است. با نگاهی به دیگر ویرایش‌های وی مانند تلاش برای نئولیبرال نامیدن اقتصاد ایران، و اینکه کاربر برای تحریف و تفسیر گفته‌های غنی‌نژاد - که اخیرا در صدا و سیما نظر سلبریتی‌‌ای به نام علی عیزاده در مورد نئولیبرالیسم نقد سنگین کرده‌است- مقاومت می‌کند، مشخص است که هدف اصلی وی کمک به «دانشنامه‌» نیست. از آنجایی‌که که کاربر به این رفتار خودش ادامه می‌دهد، کنش مدیریتی در مورد وی و زاپاس‌هایش را لازم می‌دانم.
با تشکر. احمد.صفی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۴۴ (UTC)پاسخ
هیچ مانعی برای اضافه سازی مطالب مد نظر این کاربر وجود نداشته است. اما از آنجا که از همان ابتدا، آن تاپیکی که مطلب خودش را به آن اضافه می‌کرد، نه درباره تمام مصاحبه، بلکه فقط درباره واکسن کرونا بوده، عوض کردن تیتر اصلی و اضافه سازی موضوع بی ربط محیط زیست به آن، اقدامی ناصحیح و غیرمنطقی بوده است؛ این کاربر اگرچه که می‌توانسته موضوع محیط زیست را در بخشی دیگر مطرح نماید اما اصرار داشته تا آن را در بخش نامرتبط «نظر غنی نژاد درباره واکسن کرونا» اضافه سازد تا موضوع اصلی که نظر منفی غنی نژاد درباره توزیع عمومی واکسن کرونا بوده را کمرنگ و دور از دید جلوه دهد و به جای آن موضوع کاملا بی ربط محیط زیست را پررنگ نماید. اقدامات خرابکارانه وی در این مقاله تنها مختص به واکسن کرونا نبوده و حتی پیش تر، تلاش داشته تا نظر مثبت غنی نژاد درباره خمینی را تحریف و تفسیر نماید و با تغییر نوشته ها، اصل موضوع را باز هم کمرنگ نماید؛ تا جایی که او حتی «تیتر تمجید غنی نژاد از خمینی» را بدون ذکر هیچ دلیلی، حذف کرده بود که شاید مشخص است با چه انگیزه ای این کار انجام شده است؛ لابد با همان انگیزه ای که اکنون در تلاش است تا با آن، عنوان پررنگ نظر منفی غنی نژاد درباره توزیع عمومی واکسن کرونا را حذف کند! بر خلاف ادعای خلاف واقعش، نه تنها من، بلکه کاربر دیگری هم این تحریف خاص او را بازگردانی کرده بود. همان کاربری که ادعا می‌شود به من تذکر داده، ویرایش غلط و مخرب خود این کاربر را بازگردانده بود! چنان چه دیده می‌شود، این کاربر قصد دارد نظرات شخصی خودش که با حامیان نئولیبرال بودن اقتصاد ایران در تضاد است را در جای جای ویکی پدیا اعمال کند و به وضوح قوانین بی طرفی و سوگیری ویکی پدیا را نقض می‌کند، به همین دلیل است که نه تنها در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/نئولیبرالیسم و دولت ابراهیم رئیسی ، داد و شکایت سایر کاربران را هم درآورده، بلکه در همین بحث اینجا هم آقای علی علیزاده که هیچ دخل و ربطی به موضوع مطرح شده در اینجا ندارد را ناگهان سلبریتی می‌نامد و می‌گوید نظر علیزاده درباره نئولیبرال بودن اقتصاد ایران مورد نقد کوبنده و سنگین غنی نژاد قرار گرفته بود. واقعا چرا؟نمی‌دانم واقعا چرا یک کاربر باید وسط یک بحث بی ربط، یک دفعه، شخصی که نظراتش را نمی‌پسندد را بکوبد و درحالی که حتی ویکی پدیا هم او را یک تحلیل گر سیاسی و روزنامه‌نگار در نظر گرفته، او را «سلبریتی» بنامد و وسط این بحث بی ربط هم نظرات شخصی خودش را پنهان نکند! جالب است که با این حال، معتقد است که این من هستم که سوگیری شخصی داشته‌ام زیرا اقتصاد ایران را در مقاله اقتصاد ایران، نئولیبرال خوانده ام. این ادعای غلط را درحالی مطرح می‌کند که من بر اساس منابعی که حتی در ویکی پدیای انگلیسی هم تایید شده، تمرکز اقتصاد ایران را نه به طور بدیهی بلکه از نظر برخی، بر محدود سازی بخش عمومی در نظر گرفتم و صرفاً نوشتم که «گروهی» این سیاست های اقتصادی را نئولیبرالی می‌دانند و اتفاقاً در ادامه، کاملاً اشاره کردم که برخی دیگر هم دارای نظری کاملا متفاوت هستند و استدلال های این گروه دیگر برای مخالفت با این موضوع را در مقاله باقی گذاشتم. Wikinegarr (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۵ (UTC)پاسخ
در پاسخ به موضوع استفاده از زاپاس باید بگویم که به نظر می‌رسد به صورت ناخواسته خطا رخ داده است. زیرا چنان چه در سابقه این حساب کاربری قابل بررسی است، بنده درخواستی برای تغییر نام این حسابم ارسال کرده بودم و حاضر نبودم فعالیت های زیادی با نام آن زمانش انجام دهم. به همین جهت گاهی از طریق حساب دیگری اقدام به فعالیت در ویکی پدیا می‌کردم، البته از زمانی که متوجه شدم این حساب به دلیل سابقه و فعالیت طولانی تر، از امکاناتی چون کتابخانه ویکی پدیا برخوردار شده، ترجیح می‌دادم از طریق همین حساب برخی ویرایش ها را انجام دهم. همچنین از آنجایی که با توجه به شرایط، از دستگاه های خاصی برای فعالیت استفاده می‌کردم، هر کدام از دستگاه ها در یکی از حساب ها وارد شده بود و تشابه اسمی عنوان این حساب و حساب دیگر که در ابتدای هر دو، عنوان ویکی وجود دارد باعث خطا و عدم توجه من به تفاوت حساب ها شد. ضمنا هرزگاهی ورود من به حساب فعلی با خطای مشکل در نشست کاربری رو به رو می‌شد و چاره ای جز ورود به حساب دیگر وجود نداشت. اگرچه سو استفاده ای بوسیله حساب دیگر اعمال نشده و چنان چه گفتم، موضوع تغییر نام حساب کاربری فعلی، تشابه اسمی اش با اسم حساب دیگر و بروز خطای نشست کاربری در هنگام ورود حساب، موجب به هم ریختگی حساب ها و این خطای ناخواسته شد. Wikinegarr (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۴۷ (UTC)پاسخ
Х کاربری که ریسه را ایجاد کرده، توسط قارونی گرامی قطع دسترسی شده‌است. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۴ (UTC)پاسخ

خرابکاری گسترده از سوی Rezahops

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

تمام ویرایش های کاربر خرابکاریست. MAX گفتگو ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۱۰ (ایران) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۴۰ (UTC)پاسخ

✓ بی‌پایان قطع دسترسی شد. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۵ (UTC)پاسخ

تبلیغ و توهین

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

درود احتراما کاربر

تنها برای تبلیغ یک سایت و افزودن آن به مقالات حضور دارند. Azad Talk ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۲۴ (UTC)پاسخ

وقتی با ذکر منبع قرار میگیره چه تبلیغی Ali Jabbar (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۱۴ (UTC)پاسخ
درود احتراما ایشان در اینجا وپ:حمله شخصی و توهین هم انجام میدهند. . Azad Talk ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)پاسخ
حمله؟؟مگه بچه زدن داره؟ Ali Jabbar (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۲۰ (UTC)پاسخ

انجام شد ✓ . __Âriobarzan ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۵۸ (UTC)پاسخ

خرابکاری 151.241.206.148

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.
خرابکاری گسترده در مقالات. آرین بحث ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۳۷ (UTC)پاسخ

یک زاپاس جدید

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87:%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7/Ammiralii

لطفا بسته و مقالاتی که ساخته حذف شوند Luckie Luke (Talk / C) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۰۳ (UTC)پاسخ

✓ بی‌پایان قطع دسترسی شد. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۶ (UTC)پاسخ

کاربر خرابکار: Zibaaz

درود. لطفا این شکایت پیگیری شود ، کاربر:Zibaaz @Zibaaz اصلا برای کمک به دانشنامه نیامده است ، این اکانت یک اکانت فیک است ، فقط روی مقاله کشاورز (شاهین‌دژ) خرابکاری می‌کند و جعل کاری و جعل‌سازی می‌کند ، لطفا پیگیری کنید ، با سپاس Sina Khezrii (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۰۳ (UTC)پاسخ

کاربر: Moviebaaaz

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

درود. مشخصا کاربر:Moviebaaaz نه برای کمک به دانشنامه حضور دارند، نه با نزاکت آشنایی. فکر کنم نیاوردن نمونه‌ای از بی‌نزاکتی‌های کاربر و درخواست برای بررسی مشارکت‌های او منطقی‌تر باشد. کپلر (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۴۴ (UTC)پاسخ

✓ ۱ ماه قطع دسترسی توسط آریوبرزن گرامی. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)پاسخ

کاربر:ماني

لطفاً به تاریخچهٔ فهرست ناحیه‌های یمن توجه شود. کاربر:ماني برخلاف اجماع ویکی‌پدیا:نظرخواهی/ایجاد ویکی‌پدیا:قواعد نامگذاری (تقسیمات کشوری) همهٔ مقالات سطح دوم را به شهرستان تغییر می‌دهد. من ۷ سال پیش با ایشان در این مورد بحث کاربر:ماني/بایگانی ۵۶#تقسیمات اداری بحث کردم و این اجماع هم صراحتاً می‌گوید که تقسیمات سطح دوم را نباید لزوماً شهرستان نوشت. در اینجا هم مرتباً شدار و اخطار می‌دهند در حالی که سیاست در چنین مواردی روشن است: مقاله به نسخهٔ قبل از اختلاف بازگردانی می‌شود، سپس دربارهٔ آن بحث می‌شود. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۴ (UTC)پاسخ

کاربر Darafsh درحالی که خودش امروز شروع به تغییر یک‌جانبه صدها رده و مقاله‌ای که با شهرستان ساخته شده بود، کرده در اینجا مدعی می‌شود که من «تغییر داده‌ام.» کاربر Darafsh در حالی که بحث در این باره با دیگر کاربران جریان دارد، صبر نکرده و ده‌ها مقاله و صدها رده را با نظر شخصی خود تغییر می‌دهد و واگردانی می‌کند. او از این صفحه به اشتباه این‌طور استنباط کرده که به‌جای «مدیریات» عربی می‌تواند «ناحیه» بگذارد و بدون احترام به روند بحث و استدلالات کاربران دیگر، تغییرمسیر فله‌ای و واگردانی چندباره روی آورده و تذکر در این باره را هم نادیده می‌گیرد. لطفا رسیدگی شود.--مانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۹ (UTC)پاسخ
خب! ایشان تشخیص دادند که فهرست ناحیه‌های یمن چون منبعی ندارد، باید حذف سریع شود. لطفاً به این مورد هم رسیدگی شود. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۴۹ (UTC)پاسخ
شما را به مطالعه قوانین ویکی‌پدیا تشویق می‌کنم: ویکی‌پدیا:منابع معتبر: «مقاله‌های ویکی‌پدیا باید بر مبنای منابع معتبری نوشته شوند که توسط اشخاص ثالث تألیف و منتشر شده‌اند. همهٔ دیدگاه‌های اکثریت یا اقلیت قابل ملاحظه که در این منابع بیان شده باشد، باید توسط مقالات مرتبط پوشش داده شود.»--مانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC) جالب این‌که در آن مقاله بی‌منبعی که درست کرده بودید و به‌دلیل بی منبع بودن حذف شده، اصطلاح استان و دهستان را قبول کرده بودید (البته برای عزلت عربی که رده سوم یعنی «بخش» است اشتباها «دهستان» گذاشته بودید). یعنی با کاربرد اصطلاحات استان و دهستان فارسی برای تقسیمات کشوری دیگر کشورها مشکل نداشتید و فقط با یکی از رده‌های وسطی، یعنی شهرستان مشکل دارید!--مانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۵۵ (UTC)پاسخ
واقعاً متأسفم که ویکی‌پدیا مدیر باسابقه‌ای دارد که حتی بدیهیات وپ:حس را هم نمی‌داند. اگر وپ:هن فعال بود، شک نکنید که برای گرفتن دسترسی مدیریت‌تان درخواست می‌دادم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۵۸ (UTC)پاسخ
به‌جای تهدید و برخورد، پیش از ایجاد مقالات دارای اطلاعات غلط (پست بالا را ببینید) و بی‌منبع، همان بحث با کاربر باسابقه‌ای چون Mohamadhosein.a را در صفحه بحث‌شان پی بگیرید.--مانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۰۴ (UTC)پاسخ
مدیران لطفا به پست تحقیرآمیز بالای ایشان (که نوشته‌اند: واقعاً متأسفم که ویکی‌پدیا ...) هم رسیدگی کنید. رسیدگی به استنادِ ویکی‌پدیا:آداب معاشرت: «دربارهٔ واقعیت‌ها بحث کنید، نه اشخاص.» و ویکی‌پدیا:حمله شخصی ممنوع: «توهین یا تحقیر یک ویرایشگر، فارغ از اینکه با چه شیوه‌ای انجام شده، حملهٔ شخصی است.»--مانی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۲۰ (UTC)پاسخ
با وجود ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره دوازدهم/مانی، من در اینجا خودم را در قبال کاربر مانی درگیر نمی‌دانم، با این حال، برای پیش‌گیری از مناقشه و با توجه به اینکه او از تعامل با من منع شده است، از بررسی این شکایت خودداری می‌کنم. اما در هر صورت اکیداً توصیه می‌کنم که کاربران نظر خود را در خصوص سلب دسترسی مدیریت از کاربر مانی در همینجا اعلام کنند.
تذکر اول و دومی که در بحث درفش داده (تهدید به تنبیه (!) در مناقشه‌ای که خود یک طرف آن است) نشانهٔ بارزی از عدم صلاحیت او برای داشتن دسترسی مدیریت است. موضوعی شایسته (فهرست ناحیه‌های یمن) را هم که صرفاً به دلیل «نداشتن منبع» حذف سریع کرده که خلاف سیاست حذف سریع است. این حذف نیز مصداقی از سوءاستفاده از دسترسی حذف برای به کرسی نشاندن نظر خودش است.
سیاههٔ حذف‌های انجام‌شده توسط او نشان می‌دهد که دست کم از سپتامبر ۲۰۲۲ تاکنون از این دسترسی استفاده‌ای نداشته و عملاً این دسترسی را پس از چندین ماه فقط برای زورچپانی دیدگاه (درست یا غلط) خود در مناقشه‌ای که خود در آن درگیر است، استفاده کرده. سیاههٔ قطع دسترسی‌های انجام‌شده توسط او تا پیش از جمع‌بندی پروندهٔ هیئت نیز مملو از قطع دسترسی‌های اشتباه (قطع دسترسی طولانی‌مدت و بعضاً بی‌پایان آی‌پی‌ها) است و هرچند هیئت به‌طور ضمنی در این خصوص به او تذکر داد، اما خودش هرگز به‌طور علنی اشتباهاتش را نپذیرفت و اکنون که مدت شش ماههٔ تحریم از قطع دسترسی پایان یافته، نمی‌شود مطمئن بود که چنین اشتباهاتی دیگر از او سر نمی‌زند. سیاههٔ محافظت‌های کاربر هم به‌جای کنش‌های مفید برای دانشنامه، مجدداً پر از سوءاستفاده‌های شخصی از دسترسی محافظت است. برای مثال، پس از خنثی‌سازی ویرایش یک کاربر تازه‌وارد (Babak96244)، مقاله را برای سه ماه در سطح مدیران! محافظت کرده که مصداق بارزی از سوءاستفاده از این دسترسی است.
من در آن پروندهٔ هیئت که پیوند دادم هم خواستار سلب دسترسی مدیریتی از کاربر مانی شده بودم و نمونه‌های زیادی هم از سوءاستفاده از دسترسی آوردم، اما هیئت احتمالاً در راستای منافع پروژه سهل‌گیرانه برخورد کرد. این‌بار توصیهٔ اکید می‌کنم که دسترسی مدیریت از او گرفته شود. اکنون که هیئت نظارت تشکیل نشده، همچنان می‌شود با اجماع کاربران دسترسی مدیریت را ستاند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۵۹ (UTC)پاسخ
خیر نمیشود «با اجماع کاربران دسترسی مدیریت را ستاند.» (اگر این نیازمند بحث بیشتر است میتوانیم در بحث ویکی‌پدیا:مدیران ادامه دهیم)-- ‏ SunfyreT ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۱۶ (UTC)پاسخ
@Sunfyre: سلام. هرچند که جایی نوشته نشده که دسترسی مدیریت را به‌جز از طریق هیئت، چطور می‌شود سلب کرد، اما جایی هم نوشته نشده که اجماع نمی‌تواند منجر به سلب دسترسی مدیر شود. حالا که هیئت این دوره تشکیل نشده، منطقی‌ترین راهی که فقط برای سلب دسترسی (و نه برای تصمیماتی مانند تذکر، تحریم از تعامل یا منع از کنش مدیریتی) به ذهن می‌رسد، اجماع کاربران است. مگر نه این که اجماع، روش اصلی تصمیم‌گیری در ویکی‌پدیا در ویکی‌پدیا است؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۱ (UTC)پاسخ
این را هم تصریح می‌کنم که منظورم از تذکر و تحریم که گفتم، تذکرها و تحریم‌ها از جایگاهی معادل جایگاه هیئت است. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۲ (UTC)پاسخ
در حال حاضر امکان اجرایی خلع مدیران صرفا در اختیار هیئت نظارت است که توسط اجتماع به این نهاد تنفیذ شده است. آیا اجتماع میخواهد این مهم را در نبود هیئت نظارت خودش انجام دهد؟ حرفی نیست منتهی باید در یک نظرخواهی روی فرایند و نه مصادیق صراحتا اعلام موضع کند. در حال حاضر چنین موضعی ندارد مثلا ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/اجرایی/بایگانی_۳۹#دور_زدن_وپ:عدم_فعالیت را بنگرید.-- ‏ SunfyreT ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۲۲ (UTC)پاسخ
  • این شکایت دو وجه دارد:
    1. وجه محتوایی: اینکه اجماع ویکی‌پدیا:نظرخواهی/ایجاد ویکی‌پدیا:قواعد نامگذاری (تقسیمات کشوری) را چگونه می‌توان برای فهرست ناحیه‌های یمن انطباق داد نیازمند حل اختلاف محتوایی است. حل اختلاف محتوایی هم باید در بحث:فهرست ناحیه‌های یمن انجام شود، بحث کاربران مکان مناسبی برای حل اختلاف محتوایی نیست. متأسفانه به دلیل جنگ مدیریتی کلا حل اختلاف محتوایی مسکوت مانده‌است.
    2. وجه مدیریتی: همان‌طور که گفتم در این مناقشه از دسترسی مدیریتی درست استفاده نشده‌است، چه کاربر:Darafsh که در یک مناقشه محتوایی از دسترسی واگردانی استفاده کرده‌است و چه کاربر:مانی که کلا فهرست ناحیه‌های یمن حذف سریع کرده‌است.
      • مشخصا فهرست ناحیه‌های یمن باید احیا شود چون مشمول حذف سریع نیست و دو طرف مناقشه به حل اختلاف محتوایی در بحث مقاله بپردازند. ولی چون یکی از طرفین دسترسی مدیریتی دارد احیای مقاله ممکن است دوباره منجر به حذفش شود در نتیجه بهتر است دو کاربر از مدیری که قبول دارند درخواست میانجیگری کنند.
      • سواستفاده کاربر:مانی از دسترسی مدیریتی در این مناقشه واضح است، فکر نمی‌کنم کاربر یا مدیری روی آن مناقشه وارد کند؛ قبلاً در ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره دوازدهم/مانی گفته‌ام «ایشان تسلطی روی سیاست‌های مربوط به مدیران ندارد و هر لحظه امکان استفاده اشتباه از دسترسی مدیریتی توسط ایشان هست.»
      • بر خلاف کاربر:Jeeputer شدیداً هشدار می‌دهم «کاربران نظر خود را در خصوص سلب دسترسی مدیریت از کاربر مانی در همین‌جا اعلام نکنند» این فرایند نه قابلیت اجرایی دارد و نه ضمانت اجرایی. اگر مدیری می‌توانند بین این دو مدیر حل اختلاف کند اعلام آمادگی کند. -- ‏ SunfyreT ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۱۱ (UTC)پاسخ
    سلام به همه و تبریک سال نو (سال پیروزی انقلاب مردمی ایران). تا جایی که من میدانم ترجمه مدیریات در انگلیسی میشود دیستریکت که همان منطقه یا حوزه یا ناحیه است که بین اینها ناحیه بهترین ترجمه میباشد. کلا ترجمه به استان و شهرستان به لحاظ تقسیمات کشوری/جغرافیایی برای این نواحی اشتباه است چون از نظر حکومتی همچون استان و شهرستان با آنها رفتار نمیشود به همین لحاظ به آنها میگویند مدیریات (بیشتر به حالت شورایی و ریش سفیدی یا گاهی شهرداری کنترل میشوند نه استاندار و بخشدار و از این قبیل). نمونه در آمریکا موارد یمن و جاهای دیگر مثل اندونزی را خودتان دیده اید. نواحی خودشان بخشی از بخش یا استان هستند و نباید با شهرستان اشتباه شوند. چون خود شهرستان شاید از چند ناحیه متشکل شده باشد. از کاربر گرامی مدیر محترم مانی هم خواهش میکنم کمی محترمانه تر با کاربران دیگر گفتگو کنند. من در این بحث بیش از این شرکت نخواهم کرد. آنچه دانستم گفتم. تصمیم با شماست. Gharouni Talk ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)پاسخ
  • با توجه به بحث تحریم لطفا یکی از مدیران تاریخچه فهرست ناحیه‌های یمن را احیا کند تا کاربران عادی هم امکان بررسی کامل مناقشه را داشته باشند. شخصا ترجیح میدهم با کاربر:مانی وارد مناقشه مدیریتی نشوم.--‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۰۲ (UTC)پاسخ
    ✓ احیا شد. اما فعلاً به عنوان پیش از مناقشه منتقلش نکردم. سیاههٔ حذف صفحه نیز در دسترس است. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۲۲ (UTC)پاسخ

تحریم از انتقال کاربر:مانی

من با جناب مانی از وقتی که وارد ویکی شده‌ام همکاری داشته‌ام که بیش از شانزده سال است. در دلسوزی ایشان برای ویکی شکی ندارم ولی نقطه ضعف ایشان فارسی‌سازی/سره‌سازی بیش از حد است. از همان روزهای اول که تلاش می‌کردند شرق و غرب را به خاور و باختر تغییر دهند تا تغییرنام صورت‌های فلکی و بعدتر به طرز شدیدی برای taxa (گونه، سرده، ...) که حتی صدای خبرگزاری‌ها و مجله‌ها را هم درآورد (انتقال میرکت به دم‌عصایی مثال واضحش). بدتر از آن چندین و چندسال است که روی انتقال تقسیمات کشوری مرحله اول و دوم کشوری به استان و شهرستان (به ترتیب) پافشاری می‌کنند. چندین بار هم گفته‌اند که مصوبه فرهنگستان است که بعد از چندین و چندبار پینگ معلوم شد آن مصوبه دفتر اول فرهنگستان برای کشور ایران است (چون آن زمان بخش‌های ایران به ولایت و غیره تقسیم می‌شدند) و قابل تعمیم به کشورهای دیگر نیست. جمع‌بندی بنده در ویکی‌پدیا:نظرخواهی/ایجاد ویکی‌پدیا:قواعد نامگذاری (تقسیمات کشوری) هم واضح است و اصلا دلیل آن نظرخواهی پافشاری و زورچپانی دیدگاه ایشان بود. مخصوصا کیس اوبلاست‌های روسیه را شخصا به خاطر دارم. اصولا نحوه اداره زیربخش‌های هر کشوری با توجه به دلایل فرهنگی و تاریخی بسیار متفاوت با کشور دیگر است (حتی کامون‌های آلمان با کمون‌ها ایتالیا متفاوت اداره می‌شود) و اگر ایشان کمی قدم جلو بگذارند فردا خواهیم دید که لس آنجلس به «فرشتگان (شهر)» یا ولفسبورگ را به «گرگان‌قلعه» انتقال خواهند داد. نقض وپ:اخلال (وپ:نشنیدن) در اینجا مشهود است.

با جناب سانفایر موافقم که نمی‌توان مدیران را با نظرخواهی عزل کرد (به طور فنی شاید بتوان نظرخواهی ساخت که سیاست را به گونه‌ای تغییر دهد که مثلا کاربر X مدیر نمی‌تواند بشود ولی خب منطقی نیست). و باید راهی برای آن یافت.

ولی چیزی که ممکن است طرد موضوعی است. به نظرم جناب مانی باید از هرگونه انتقال/تغییرنام به طور نامحدود طرد شود. چرا که به نظر می‌رسد جهان‌بینی‌شان با بقیه جامعه ویکی‌پدیای فارسی متفاوت است و حاضر به عقب‌نشینی هم نیستند. پیشنهاد می‌کنم این طرد در اینجا نظرخواهی شود. :)امیرΣυζήτηση ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۴۱ (UTC)پاسخ

وو@Ladsgroup: کاربر مانی، ظاهرا نسل جوانتری را وکالت می کند. گل و گیاه و جانوران در کشورهای اروپایی هر کدام در ده ها کتاب، ده ها نام گونان دارند و چه بسا من در آوردی باشند. میر کت را خود هلندی ها هم نمی شناسند و هیچ کسی اهمیت نمی دهد با این تفاوت که متخلف ایرانی نیست. اربابی دوم (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۲۴ (UTC)پاسخ

موافق

  1. موافق با تحریم کاربر:مانی از انتقال عنوان صفحات: در حال حاضر که نهاد نظارتی برای مدیران وجود ندارد، ممنوعیت کاربر:مانی از انتقال مقالات میتواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از مناقشات بعدی باشد؛ این ممنوعیت به صورت فنی با قطع دسترسی موردی قابل پیاده سازی است. ویکی‌پدیا:تابلوی_اعلانات_مدیران/ژوئن_۲۰۲۲#جنگ_ویرایشی_و_سواستفاده_از_دسترسی_واگردانی_توسط_کاربر:ماني هم زمینه مشابه‌ای داشت.--‏ SunfyreT ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۰۱ (UTC)پاسخ
    «آن اصطلاحاتی که یا از دل متن‌ها پیدا کرده و از طریق ویکی‌پدیا به صحنه عمومی رسانده‌ام یا با تجربه زبان‌شناختی‌ام آنها را ساخته‌ام.» کاربر، ویکی‌پدیا را با مکانی برای اختراع معادل‌های فارسی اشتباه گرفته است! -- ‏ SunfyreT ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)پاسخ
  2. موافق با تحریم کاربر:مانی از انتقال مقالات. سواستفاده ایشان از دسترسی مدیریت، اینجا قابل رسیدگی نیست و باید در جای خود رسیدگی شود. (پ.ن. امیدوارم این موضوع، تلنگری به اجتماع در جهت راه‌اندازی نهاد نظارتی باشد.) آیدین (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۴۹ (UTC)پاسخ
  3. موافق با تحریم از انتقال. پیشنهاد شخصی به جناب مانی درود. نوروز مبارک. جناب مانی بزرگوار که از پیشکسوتان ویکی و موردِ احترام اجتماعِ ویکی‌فا هستید، از آنجایی که شما از دسترسی‌ مدیریتی‌تان استفاده‌ عمومی چندانی نمی‌کنید و عمده‌ی استفاده‌تان در سالهایی که بنده به خاطر دارم، برای موضوعات مرتبط با خودتان بوده است، پیشنهاد می‌دهم داوطلبانه دسترسی مدیریت را پس دهید؛ چرا که اشتباهات متمادیِ شما در استفاده از دسترسی مدیر، آشکار است. باور بفرمایید این پیشنهاد در درجه اول برای آسودگی خودتان و در درجه دوم، برای جلوگیری از تکرارِ چندین‌ و چندباره‌ی این اتفاقات است. با دوستی و نهایت احترام؛ مهرنگار (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۲۹ (UTC)پاسخ
    +1{{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۳۳ (UTC)پاسخ
    +1‏ اگر ایشان همچنان به این رویه ادامه دهد و نهاد نظارت بر مدیران هم نداشته باشیم، در واکنش‌های بعدی اجتماع، متاسفانه طرد رسمی ایشان اجتناب‌ناپذیر میشود؛ در حال حاضر پس دادن دسترسی مدیریتی واکنش درستی به درخواست کاربران است.--‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۲:۴۷ (UTC)پاسخ
  4. موافق با تحریم و منع بی‌پایان کاربر مانی از انتقال تمام صفحه‌ها از جمله رده‌ها (= ثبت درخواست در وپ:دار). هرچند که به سایر تخلف‌های مدیریتی ایشان هم باید رسیدگی شود، اما تسلیمم؛ ظاهراً در حال حاضر شدنی نیست. با توصیهٔ مهرنگار هم موافقم و فکر می‌کنم اگر داوطلبانه دسترسی مدیریت را پس دهند، خودشان هم آرامش بیشتری خواهند داشت. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۳۸ (UTC)پاسخ
  5. موافق با تحریم مانی از هرگونه انتقال (مقاله،‌ الگو،‌ رده،‌ ...) ARASH PT  بحث  ‏۲۱ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۳۶ (UTC)پاسخ
    موافق با تحریم مانی از هرگونه انتقال (مقاله،‌ الگو،‌ رده،‌ ...) Gharouni Talk ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۵ (UTC)پاسخ
  6. موافق با هر شکل محدودیت دسترسی ایشان با توجه به سابقهٔ طولانی سوءاستفاده، وپ:نشنیدن و عدم پاسخگویی. Saeidpourbabak (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ
  7. موافق با محدودیت در دسترسی کاربر:مانی به تغییر نام صفحه‌ها (انتقال) در فضاهای نام اصلی، به‌ویژه فضای نام اصلی (مقاله)، فضای نام الگو و فضای نام رده (که برای رده‌ها از طریق درخواست در ویکی‌پدیا:درخواست انتقال رده است). Q2020 (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)پاسخ
  8. موافق با تحریم مانی از هرگونه انتقال (مقاله،‌ الگو،‌ رده،‌ ...)!Ğąme Ǿver (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)پاسخ
  9. موافق به همان دلایلی که عرض کردم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۲۳ (UTC)پاسخ
  10. موافق با تحریم کاربر:مانی از انتقال عنوان صفحات (رده، مقاله، الگو): به عنوان پیشنهاددهنده. :)امیرΣυζήτηση ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۸ (UTC)پاسخ
  11. موافق همانطور که در ویژه:تفاوت/36808384 توضیح دادم، در ابتدا قصد شرکت در این نظرخواهی را نداشتم ولی وقتی شواهد بیشتر را بررسی کردم مطمئن شدم ایشان به قوانین ویکی‌پدیا اهمیت نداده‌اند و صرفاً قصد سره‌سازی و فارسی‌گرایی افراطی در ویکی‌پدیا داشته‌اند (اعتراف کاربر:«اما من کاری را که باید برای زبان مادری می‌کردم، کرده‌ام :)»). ویکی‌فا به اندازه کافی از سره‌گرایان آسیب دیده و از گذشته با این موضوع درگیر بوده، جای هیچ تعلل و تردیدی در موضوع نیست. متاسفانه همین الان هم مقالات زیادی بر اثر تلاش سره‌گرایان به نام‌های غیر رایج و ساختگی منتقل شده‌اند و گویا اراده‌ای برای سره‌زدایی وجود ندارد؛ بنابراین تا حد امکان باید جلوی سره‌سازی‌ها را بگیریم و سر فرصت اگر کاربران توانستند نام‌های ساختگی را به نام‌های درست و منبع‌دار منتقل کنند. متاسفانه مشکلات ویکی‌فا کم نیستند ولی جلوی ضرر را هرجا که بگیرید بهتر است. Mr Smt *[بحث]* ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۱۵ (UTC)پاسخ
    ضمناً بد نیست این پایین اشاره کنم، این خلأ مطلق نهاد نظارتی بر مدیریت یک روز کار دست ویکی‌فا میدهد. من خودم چون عملکرد بالای ۹۰٪ مدیران را خالی از اشکال میدانم شاید اهمیتی به بودن این نهاد ندهم ولی حتی ۱٪ عملکرد اشکال‌دار از سمت مدیران وقتی که نهاد نظارتی به صورت مطلق وجود نداشته باشد، میتواند اجتماع را با مشکلاتی مواجه کند. البته فعلا آن مشکلات حاد وجود ندارند و شاید همچنان مهم نباشد وجود نهاد نظارتی ولی اگر یک مدیر عملکردش از کنترل خارج شد و هیچ اهمیتی به نظر حتی سایر مدیران نداد چه؟ حالت‌های شدید وپ:جنگ مدیریتی برای سامانه میتوانند تهدید جدی باشند. من نمیدانم آیا مدیران میتوانند جلوی چنین چیزی را بگیرند یا نه، برای همین یک نهاد مستقل از مدیریت میتواند بیشتر امنیت سامانه را تضمین کند. بازهم میگویم برای من چندان مهم نیست (حداقل فعلا)، ولی حدس میزنم آینده مشکلاتی ایجاد شود. Mr Smt *[بحث]* ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۲۴ (UTC)پاسخ
    ظاهرا این را هم باید اضافه کنم که هیئت نظارت قبلی محل سو استفاده و تحت فشار گذاشتن برخی مدیران شده بود. بنابراین قبلا هم اشاره کردم آن شکل از هیئت نظارت هم کارآمدی ندارد... Mr Smt *[بحث]* ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۲۶ (UTC)پاسخ
  12. موافق با بیشنهاد امیر عزیز. همه چیز گفته شده و جناب مانی هم غیرمستقیم ولی به تکرار بر اهمیت اجرایی شدن این پیشنهاد مهر تائید کوبیدند ارژنگ (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۲ (UTC)پاسخ
  13. موافق مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۱۹ (UTC)پاسخ
  14. موافق Kasir بحث ‏۳۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۱۳ (UTC)پاسخ
  15. موافق. از آنجا که کاربر پیشینه خود در این خصوص را قابل دفاع می‌داند و نیز از آن دفاع می‌کند. قبول تمکین وی به هر پیشنهادی مستلزم این‌ست که تاریخچه مشارکت خویشتن را مبرا از نقد سازنده و مفید نشمرد، که طی بحث‌های صورت‌گرفته در همین بخش پی می‌بریم اینچنین نیست. اما در کل، با پیشنهاد بانو مهرنگار در همین زیربخش موافق‌ترم! — KOLI ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۱۹ (UTC)پاسخ
  16. موافق من هم متوجه شدم بسیاری از انتقال‌های ایشان خیلی بحث برانگیز است و نباید انجام میشده. MAX گفتگو ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۲۴ (ایران) ‏۱۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۵۴ (UTC)پاسخ

مخالف

  1. مخالف تحریم یا طرد کردن یکی از قدیمی ترین مدیران و از مفیدترین کاربران محتوایی این دانشنامه بخاطر نقل انتقالات، پاک کردن صورت مسئله است.بین دو تن از کاربران قدیمی و محترم اینجا بر سر موضوعی اختلاف محتوایی پیش آمده و باید آن اختلاف محتوایی را در همان چارچوب حل اختلاف پی گیری کرد. نه اینکه از بین این دو، یکی را از ویرایش در این زمینه محروم بکنید.کفه مثبت آن همه فعالیت های مفید ۱۶ ساله ایشان را در زمینه محتوایی باید دید. کسی ‌که ۱۶ سال از عمرش را در اینجا برای گسترش محتوای دانشنامه گذاشته طبیعی است که در بازه های زمانی اختلافات محتوایی هم با کاربرانی داشته، کسی می تواند ادعا کند در طول مشارکتش از این دست مناقشه ها یا اختلافات محتوایی با هیچ کاربری نداشته؟ اگر قرار است پرونده داشتن در هیئت نظارت یا صفحه بحث کاربری را به عنوان مناقشه زا بودن آن کاربر معرفی کنیم نصف بیشتر کاربران یا مدیران کلی پرونده در هیئت نظارت و در صفحه بحثشان پر از مناقشه ها بوده! من در هر صورت معتقدم برای اینجور مواقع باید روند حل اختلاف محتوایی را طی کرد و این ساز کارها رو بایستی تقویت کرد . کامران ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۲۰ (UTC)پاسخ
    @ایستاده در شب: سلام. اینجا فقط بحث اختلاف محتوایی نیست. داشتن پرونده در هیئت هم اشکالی ندارد (خودم هم داشته‌ام) و اتفاقاً خوب هم هست. اگر مدیر اشتباهی کرده، پس از پروندهٔ هیئت حواسش را بیشتر جمع می‌کند و دست کم متوجه اشتباهش هم می‌شود. اما وقتی مدیری به‌شکلی محرز مرتکب جنگ مدیریتی می‌شود، از هیئت تذکر می‌گیرد و بعداً دوباره و به وضوح مرتکب جنگ مدیریتی می‌شود، یعنی دارد از اختیاراتی که اجتماع به او داده سوءاستفاده می‌کند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۱۷ (UTC)پاسخ
    جیپیوتر درود به شما . من کل حرفم این است که سازوکارهای حل اختلاف بین کاربران تقویت شود.این روند باید از طریق حل اختلاف محتوایی بین دو کاربر محترم طی شود. گرچه هر دو مدیر مرتکب تخلف از دسترسی‌هایی که دارند شدند یکی با حذف آن فهرست ، و یکی با واگردانی کردن نسخه ها ! مطرح کردن موضوع طرد موقعی مناسب است که یکی از طرفین هیچ گوش شنوایی در باب اختلافات محتوایی نداشته باشند. من اینجا هم درفش و هم مانی را از کاربران باتجربه و بسیار فهیم این دانشنامه میدانم و برای دیالوگ بین این دو نفر که اختلاف محتوایی دارند نیازی به اهرم طرد نیست. من حقیقتا تبعیض هایی می‌بینم ولی فعلا جایش نيست اینجا مطرحش کنم شاید بعدا با خودتان مطرحش کردم . موفق باشید. کامران ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۳ (UTC)پاسخ
  2. مخالف با جناب کامران موافقم؛ تلاش و تخصص جناب مانی در زمینه برگردانی نام‌های جانوران و مناطق ستودنی و گرانبها است، چنین کاری ویکیفا را از دانایی ایشان در این زمینه محروم می‌سازد. -- Parsa «بحث» ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۲۸ (UTC)پاسخ
    ویکی‌پدیا فرهنگستان نیست، ایشان میتواند «برگردانی نام‌های جانوران و مناطق» را در منابع معتبر منتشر کنند و سپس ویکی‌پدیا آنها را پوشش دهد و نه برعکس!-- ‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۳۵ (UTC)پاسخ
    البته منظور من این نبود که اینجا محل رواج‌دادن اصطلاحات ساخت ایشان است، منظورم این بود که دانش ایشان در زمینه برگردانی نام‌ها و آوانگاری و همچنین آشنایی تخصصی او با زبان و ادبیات فارسی به ویکی کمک‌کننده است و تحریم او از انتقال اقدام مناسبی نیست. -- Parsa «بحث» ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۴ (UTC)پاسخ
    ایشان میتواند این «دانش» را در بحث صفحات ویکی‌پدیا هم به اشتراک بگذارد؛ ولی وقتی از دسترسی انتقال برای زورچپانی دیدگاه و جنگ ویرایشی سواستفاده میکند باید محدود شود.-- ‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۸ (UTC)پاسخ
  3. مخالف تاریخچهٔ فهرست و نظرخواهی را مرور کردم. از نظر من فاجعه ای در کار نبوده است. اختلاف قابل انتظار بوده و طبق نظر خواهی انجام شده: ( نامگذاری تقسیمات کشوری باید کشور به کشور بررسی شود) ، تخلفی صورت نگرفته است. انتقال ها و واگردانی های متقابل تا حدودی نتیجه پیچیدگی مورد اختلاف است. بهتراست به جای تعمیم اختلاف محتوایی به انتقاد از رفتار کاربران، خود موضوع بحث (یمن) به صورت خاص به نظرخواهی گذاشته شود. اربابی دوم (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۲۵ (UTC)پاسخ
    @اربابی دوم: سلام. آیا وپ:مدیر را مطالعه کرده‌اید؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۶ (UTC)پاسخ
    @Jeeputer: سلام. بله قبلا مطالعه کرده ام اما حالا حاضر الذهن نیستم. باید دوباره بخوانم. الآن مشغول ترجمه مقاله ای هستم. در اولین فرصت ویکی‌پدیا:مدیران را دوباره خواهم خواند. اگر نکته خاصی در متن مد نظر شماست، راهنمایی کنید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۲۷ (UTC)پاسخ
    @اربابی دوم: توصیه می‌کنم همزمان وپ:محس را نیز مطالعه کنید. دلیلی که برای حذف در سیاههٔ حذف آن فهرست ذکر کرده‌اند، جزو معیارهای حذف سریع نیست و صفحه را صرفاً برای اعمال فشار بر کاربر مخالف خود حذف کرده‌اند. من فکر می‌کنم شما سوابق اشتباهات مدیریتی کاربر را به‌خوبی مطالعه نکرده‌اید و از آن آگاه نیستید. به همین دلیل هم با محدودیت کاربر مخالفید. بخشی از پروندهٔ هیئت که من در پیام نخستم در بالا پیوند دادم، به اختلاف نظر کاربر با Mojtabakd اختصاص دارد که به‌واسطهٔ اختلاف در زمینهٔ عنوان‌ها و واژه‌ها، دسترسی او را در مناقشه‌ای که خودشان یک طرفش بوده‌اند بسته‌اند تا او را به گفتهٔ خودشان «تنبیه» کنند. فرض کنید شما با من اختلاف نظری در انتقال یک صفحه دارید. من زیر بار نظر شما نمی‌روم و پس از آن که بر نظر خود اصرار می‌کنید، دسترسی شما را می‌بندم. به‌نظر شما عمل من که خودم درگیر مناقشه بوده‌ام درست است؟ از ابزارهای مدیریتی‌ام سوءاستفاده کرده‌ام؟ آیا منع من از انتقال صفحه‌ها می‌تواند به عدم تکرار چنین مواردی کمک کند؟ آیا اگر کاربری با چنین تحریمی مخالفت کند، از نظر شما کار درستی کرده؟ پاسخ این پرسش‌ها احتمالاً به شما کمک می‌کند که از آگاه بودن خودتان نسبت به تمامی ابعاد موضوع، و نیز درستی/نادرستی نظر مخالفی که دادید مطمئن شوید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۳۶ (UTC)پاسخ
    @Jeeputer: متوجه موضوع هستم. قصد من دفاع از رفتارشخص خاصی نیست. اما تلافی جویی متاسفانه بخشی از طبیعت انسان است و در عمل در بحبوحه یحث اتفاق می افتد و معمولا ناخواسته و متقابل است. متقابل بودن نکته مهمی است. اما معمولا باز ناخواسته، نادیده گرفته میشود.
    وقتی در جاده ای، پیچ خطرناکی دائما حادثه آفرینی می کند، مهارت رانندگان کافی نیست و باید راه را مجهز کرد. در این مورد هر دو طرف دعوا از پیشکسوتان هستند و از مهارت چیزی کم ندارند. اما اولا روند حل اختلاف، تمام احتمالات را پیش بینی نکرده و ثانیا روند حاضر حل اختلاف، به صورت کامل طی نشده است. در آخرین پیام، کاربر مانی، به وضوح از در آشتی وارد شده و به نظر من یافتن راهکاری دوستانه و پایا هم برای حال و هم برای آینده بهترین است. اربابی دوم (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۱۹ (UTC)پاسخ
    انتظار از پیشکسوتان آنهم وقتی جاروی مدیریتی دارند بیشتر است: وپ:رفمد. با اینکه ایشان اطلاع داشتند حذف سریع فهرست ناحیه‌های یمن چندین مخالف دارد چرا احیای آن باید بعد از چند روز و توسط مدیر سوم اتفاق بیافتد؟ این کجایش به معنای «به وضوح از در آشتی وارد شده» است؟-- ‏ SunfyreT ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۲ (UTC)پاسخ
    @اربابی دوم: یک باگ مهم که در پاسخ‌تان می‌بینم این است که قدیمی بودن را برابر با تجربه و مهارت بیشتر می‌دانید. مدیری که آی‌پی را بی‌پایان می‌بندد در قطع دسترسی مهارت ندارد. کاربری که با ذکر این که «باشگاه پرنده‌نگری ایران بتواند از برابری که من در ویکی‌پدیا پیشنهاد کردم و مقاله‌اش را ایجاد کردم برای خود نام باشگاه تعیین کند»، این موضوع را دستاوردی در سابقهٔ مشارکت خود می‌داند، قطعاً با ماهیت این دانشنامه آشنایی کافی ندارد.
    نمونهٔ دیگرش کاربرانی هستند که بیش از یک دهه است که در ویکی‌پدیای فارسی به ساخت مقاله‌های مشکل‌دار و پر از خطا مشغولند و حتی تصویر منصفانه را هم بارگزاری نمی‌کنند، اما به‌واسطهٔ سابقه‌ای که دارند، وقتی دسترسی گشت خودکار متعاقباً از آنان ستانده می‌شود از زمین و زمان شاکی می‌شوند.
    اینجا اصلاً بحث آشتی و دوستی و رفاقت نیست. اجتماع باید در درجهٔ اول برای خود پروژه احترام قائل باشد. این به این معنی نیست که برای کاربران پروژه احترام قائل نباشیم یا در راستای حفظ پروژه به آنان بی‌احترامی کنیم، اما نباید به‌واسطهٔ قدیمی‌تر بودن و عمر بیشتر حساب، یا سابقهٔ بیشتر در داشتن دسترسی مدیر، امتیاز یا استثنائی برای کاربران قائل شد. وقتی کاربری خطا می‌کند، باید جلوی تکرار آن خطا را گرفت، وقتی تذکر جوابگو نیست، باید با محدودیت‌های سختگیرانه‌تر اقدام کرد. فرقی هم نمی‌کند که آن کاربر یک مدیر تازه/قدیمی باشد، یا یک کاربر تازه‌وارد یا باسابقه. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۰۸ (UTC)پاسخ
    @Jeeputer: مطلب را خواندم. موافقم که قدیمی بودن به تنهایی دلیل ماهر بودن نیست. اما فرصتی برای کسب مهارت؛ و معمولا لازمه و از جمله وسایل کسب مهارت است. در ثانی من تا به حال با مقالاتی که کاربر مانی ایجاد کرده، بر حسب اتفاق برخورد کرده ام و با شیوه ویرایش وی و حتی اشتباهاتش (از دیدگاه سلیقه ای خودم) کاملا بیگانه نیستم. نکته من این است که این اختلافات چه بر مبنای سلیقه و چه به ادعای اصول، همگی در چارچوبی بوده اند که «قابل قبول» تعریف می شوند. به قول یکی از کاربران که نامش خاطرم نیست، «اگر قرار بود برای هرخطایی تحریم و قطع دسترسی میشد، حالا فقط علی مانده بود و حوضش» بگذریم از آن تعدادی که عملا به علت چیزی که خود «آزارو اذیت کارگردانی شده» می دانند، از قبل عرصه را وا داده اند. البته گفتنی های بیشتری هم هست که فعلا طرح آنها را مفید نمی دانم. همانقدر که همه ما از اشتباهات خود آموخته و می آموزیم، مگر آنکه مسابقات تک حذفی باشد. اربابی دوم (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۴۳ (UTC)پاسخ
    @اربابی دوم: بستگی دارد معیارتان برای «قابل قبول» دانستن مشارکت‌ها چه باشد. احتمالاً تابحال با مدیری دچار اختلاف محتوایی نشده‌اید که از اختیارات مدیریتی خود برای زورچپانی دیدگاه خود و برتری دادن دیدگاه خود به دیدگاه شما استفاده کند. آنگاه که می‌دیدید او می‌تواند دسترسی شما را ببندد که نتوانید با او مقابله کنید، مقاله‌ای که شما فکر می‌کنید عنوانش نادرست است را در برابر انتقال در سطح مدیران محافظت کند و آن را به عنوان مطلوب خودش منتقل کند، یا مقاله‌ای که شما فکر می‌کنید درست است و باید بماند را با دلیلی نامناسب و در تضاد با سیات‌ها حذف کند، متوجه دلیل این نظرخواهی هم می‌شدید. باید بدانید که اختیارات مدیریتی (در اینجا مشخصاً دسترسی حذف) نباید در اختلاف‌های محتوایی توسط یکی از طرفین درگیر در اختلاف مورد استفاده قرار گیرد. چه رسد به این که استفاده از آن دسترسی به‌شکلی نادرست و با نقض سیاست‌های پروژه انجام شود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۴۹ (UTC)پاسخ
    @Jeeputer: داشتم ویکی‌پدیا:مدیران را بازخوانی میکردم که پیام شما رسید. به فرض صحت کامل انتقاد شما (چشم پوشی از رفتار متقابل و وضعیت تحمیل کننده) باز هم طبق درک من از حدود اختیارات و وظایف مدیران، کاربر مانی هیچ گناه نابخشودی انجام نداده و به خصوص در آخرین پیام خود ضمن لحنی آشتی جویانه، از نیش شوخی های دیگران، به حق گلایه کرده است. باز طبق درک من از وپ: مدیران، به مدیران توصیه شده مشکلات خود با دیگر مدیران را ترجیحا به صورت خصوصی و مشورت متقابل حل کنند. من راستش تمایلی به دخالت در بحث نداشتم اما در اثر خواندن متن شکایات و لحن شوخ بعضی از کاربران به یاد حکایت خیاط مولانا ( https://www.aparat.com/v/ZpO2M )افتادم و انصاف ندیدم ساکت باشم. حالا هم پیش آمده و نظری داده ام. اما فکر میکنم بهتر است، مشکل هر چه هست در بین خود مدیران حل و فصل شود. اربابی دوم (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۴ (UTC)پاسخ
  4. مخالف من چند سال پیش بسیاری از ویرایش‌ها و انتقال‌های جناب مانی را دیده بودم. واقعا اکثریت آنها از درخشان‌ترین نقاط ویکی‌پدیای فارسی هستند. اینکه در انبوهی از انتقال‌ها چند مورد پیراهن عثمان شود، نه صحیح است و نه شرط انصاف. املای نانوشته که اشتباه ندارد! خیلی طبیعی است که در این انبوه مشارکت‌ها اشتباهانی نیز باشد؛ همانطور که کاربران دیگر نیز این حجم از مشارکت داشته باشند، به احتمال زیاد اشتباهات بسیار بیشتری خواهند داشت. به نظر من طرحِ طرد در این موضوع صحیح نیست. اگر هم طردی باشد بهتر است در همان مقالات جغرافیایی صورت بپذیرد. طبیعی است که کاربری همچون مانی به واسطۀ جای پای محکمی که در دانشِ خود دارد، به راحتی اسیر نسبی‌گراییِ فضای مجازی نمی‌شود، و دقیقا به همین دلیل، مشارکت افرادی همچون او در این حوزه برای ویکیپدیا ضروری است. تصور اینکه در این فضا چنین کاربری کنار گذاشته شود اصلا خوب نیست. البته اینکه تخلف مدیریرتی انجام شده یا نه را وارد نمی‌شوم، اما موضوع دیگری است که با طرح طرد می‌تواند متفاوت باشد. احمد.صفی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)پاسخ
    بحث فقط چند «مورد اشتباه نیست» نیست، اولا رویه کاربر بر خلاف سیاست‌های ویکی‌پدیا است و با صدای بلند میگوید «آن اصطلاحاتی که یا از دل متن‌ها پیدا کرده و از طریق ویکی‌پدیا به صحنه عمومی رسانده‌ام یا با تجربه زبان‌شناختی‌ام آنها را ساخته‌ام.» که ناقض سیاست محتوایی وپ:اختراع نام است. دوما برای این رویه از دسترسی‌هایی که در اختیار دارد سواستفاده میکند. -- ‏ SunfyreT ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۸ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre: شما که اینقدر نسبت به فجایع ویرایشی حساس هستید، توجه داشته باشید که عمق و پیچدگی و هم گسترش موضوع اختلاف این دو مدیر بیشتر از آن است که در یک نظرخواهی ( که برای بعضی از کاربران بیشتر حکم سرگمی دارد تا نگرانی )، با حکمی قاطع و برای همیشه حل شود. چاره درست را همان مصوبه قبلی یعنی ( نامگذاری تقسیمات کشوری باید کشور به کشور بررسی شود) به درستی پیش بینی کرده است. مشکل عدم وجود یک ساخت و کار اجرایی است تا هر موردی از مسیر آن بگذرد و شامل همه مدیران شود. اربابی دوم (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC)پاسخ
    «ساخت و کار اجرایی» وجود دارد، قرار نیست اختراع دوباره چرخ کنیم؛ کاربر:مانی باید در چهارچوب سیاست‌های محتوایی وپ:تحقیق و وپ:قن و سیاست‌های رفتاری وپ:مدیر و وپ:حل اختلاف مشارکت کنند. «برای بعضی از کاربران بیشتر حکم سرگمی دارد تا نگرانی» هم نیت‌یابی است، مراقب باشید در این بحث بیشتر از این نقض رفتاری نکنید، به اندازه کافی با شما مدارا شده است.--‏ SunfyreT ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۰ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre: از پاسخ بدون معطلی شما سپاسگزارم. اربابی دوم (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۶ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre اینکه «اصطلاحاتی از دل متن‌ها» پیدا کرده‌اند، یک مشارکت دانش‌نامه‌ای در طراز بالا است که در ویکی‌پدیا کمتر وجود دارد. من نیز این مسئله را با کاربری - که بعدا هم با دلایل مشابه با کاربر مانی درگیر شد - داشتم که استدلالش این بود که چون یک اصطلاح را نمی‌شناسد، پس وجود ندارد و پاک شود! در حالی‌که اصطلاحی سنتی و قدیمی بود و اهلِ فن می‌شناختند. در مورد ساختن در زمان ترجمۀ مقاله، امر نکوهیده‌ای نیست که به عنوان مثال یک اصلاح دو قسمتی، اگر اسم خاص نباشد و جا نیافتاده باشد، وقتی معادل‌های جداگانه دارند، ترجمه شوند. نکته مهم مسئله اینجا است که در این زمینه معیاری در زبان فارسی نیست. در خلاف جهتِ این شکل از ویرایش، بقیه مقالات مشابه را ببینید؛ هر کسی به شکلی، گاها من‌درآوردی، معادل‌گذاری یا ترجمه می‌کند، معمولا لاتینی و عربی، بعضی اوقات ترکیب این دو، آن‌هم به دلیل عدم آشنایی با زبان‌ لاتینی و شیوه خواندن آن، معمولا به صورتِ اشتباهِ انگلیسی شده. معیاری وجود ندارد؛ می‌شود درصد قابل توجهی از ویرایش‌ها و انتقال‌های صورت گرفتۀ دیگران در این زمینه را زیر سوال برد. در مورد دوم، اگر مسئله سواستفاده مدیریتی است - که تصور می‌کنم هست، مستقیم به آن پرداخته شود. می‌دانم که مشکلاتی وجود دارد، اما طرد یک کاربر جدی با انبوهی از مشارکت‌های مفید، راه حل نیست. ممکن است این ذهنیت پیش بیاید که مشکل «اول» «وسیله‌ای» شده برای «هدفِ» «دوم»؛ اگر این‌گونه است، بهتر خواهد بود که هدف وسیله را توجیه نکند. البته این نظر من است. ممکن است اشتباه بکنم. احمد.صفی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۵۶ (UTC)پاسخ
    مناقشه همینجا است که ویکی‌پدیا جای اصطلاح‌سازی نیست، چه از «دل متن‌ها» و چه «با تجربه زبان‌شناختی»، حتی اگر به قول شما این «مشارکت دانش‌نامه‌ای در طراز بالا» هم باشد؛ شاید بستر اینگونه مشارکت مثلا ترجمه فارسی دانشنامه بریتانیکا باشد. کاربر صراحتا اعلام میکند اصطلاح‌سازی‌هایش را «از طریق ویکی‌پدیا به صحنه عمومی رسانده‌» و به آن افتخار هم میکند.
    در حال حاضر زمینه تخلفات رفتاری کاربر همین «مناقشات نامی» است. وقتی کاربر طریق درست حل اختلاف را طی نمیکند و با تخلفات رفتاری وضعیت را پیچیده میکند، از نظر شما چه باید کرد؟ اصلا فرض کنید دسترسی مدیریتی ندارد، با دسترسی انتقال که میتواند جنگ ویرایشی کند.-- ‏ SunfyreT ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۳۴ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre پیدا کردن معادل در «دل متن‌ها» اصطلاح‌سازی نیست. در این مورد می‌توان بحث کرد. اما اینکه کاربر خودش وضعیت را پیچیده می‌کند، چیز دیگری است. امیدوارم خود ایشان به جای پیچیده کردن، کمی وضعیت را ساده‌تر کند. من دیگر حرفی ندارم. احمد.صفی (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۰۱ (UTC)پاسخ
  5. مخالف فعلا پیشنهاد کاربر:In fact در این ویژه تفاوت پی گرفته شود. تحریم همیشه باید بالاترین مرتبه در حل اختلاف باشد. بعضی از اختلافات موجود بر سر دیدگاه ها به قواعد نام گذاری است و ترجیح دادن فارسی و عربی و لاتین نباید به ترجیح دادن تحریم و عدم تحریم بیانجامد. از کاربر:ماني هم درخواست دارم به اجماع های اجتماع درباره قواعد نامگذاری احترام بگذارند و هر جا مخالف اجماع موجود هستند به جای استفاده از دسترسی و جنگ ویرایشی به دنبال اجماع گرفتن از اجتماع بروند. ویکی پدیا اسمش فارسی است اما جایی برای فارسی سازی نیست. این نه ایراد است و نه مخالفت با زبان فارسی بلکه پیروی کردن از زبان معیار است. زبان معیار فارسی همان است که بین فارسی زبانان در منابع فارسی می توان یافت. البته من قبول دارم که در مواردی ویکی پدیا و کاربران چاره ای ندارند جز اقدام مستقیم به ترجمه چون همه عنوان ها اسم خاص نیستند که اگر در منابع معتبر فارسی موجود نبود آن را آوانگاری کرد. حتی خود قواعد هم چنین نمی گوید. فرهنگ2016 (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۵ (UTC)پاسخ
    با درود به فرهنگ2016 گرامی. بله موافقم و در همین‌جا هم پیشتر در دو پیام نوشتم که انتقالی اگر دادم و مناقشه‌انگیز شد از نظر سوم و اجماع پیروی خواهم کرد.--مانی (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۶ (UTC)پاسخ
  6. مخالف این رویکرد مانی برای من کافیست تا مخالف باشم. In fact ‏۲۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۵۷ (UTC)پاسخ
  7. مخالف رسیدگی به نقض وپ:رفمد، در صلاحیت وپ:ناظر/خلع است. همچنین اختلاف جدی در رویکردهای کاربران ویکی‌پدیای فارسی نسبت به برابریابی‌ها مشاهده می‌شود و شیوه‌نامهٔ وپ:قناخ پاسخگوی ابهامات نیست. بنیامین (بحث) ۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۱۴ (ایران) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)پاسخ
  8. مخالف مطابق با توضیحات ارائه شده توسط سایر دوستان به ویژه کاربر:فرهنگ. مهدی صفار ۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۱۴ (ایران) ‏۶ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)پاسخ
  9. مخالف مستند به ویژه تفاوت و توضیحاتی که در قسمت پایین به عنوان نظر نوشتم. همچنین هم نظر با این‌فکت و پیشنهاد وی، توضیحات کامران، فرهنگ و مهدی صفار و بنیامین نیز برایم رفع شبهه کرد. از این برادرانم ممنونم.Patricia (بحث) ‏۶ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)پاسخ
  10. مخالف نمی شود به خاطر یک اختلاف نظر یک حق را به طور کلی از یک کاربر سلب کرد Behnam mancini (بحث) ‏۲۴ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۸ (UTC)پاسخ
  11. مخالف فرد ارزشمندی هستند برای چنین محرومیتی باید بررسی دقیق تری صورت گیرد یا تخلف بسیار بزرگ باشد زاید الوصف (بحث) ‏۷ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)پاسخ
  12. مخالف هرچند بسیاری از انتقال‌های ایشان خلاف مقررات ویکی‌پدیا است، ولی به‌شخصه خوشحالم ایشان چنین کمک سترگی به زبان پارسی کردند. به هر روی، چند هفته‌ای است که ایشان دیگر فعالیت نمی‌کنند و چه‌بسا دوران ویکی‌نویسیشان به سر رسیده باشد. سزای بازنشستگان تحریم نیست. بنابراین امیدوارم ناموفق جمع‌بندی شود. --سیَه مُرداب (گفتگو) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)پاسخ
  13. مخالف هم‌نظر با In fact که به این رویکرد مانی اشاره کردند، با این تحریم مخالفم -- Iri1388 (بحث) ‏۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۵۹ (UTC)پاسخ


نظرات

  •  نظر: این لحن و این شتابزدگی مناسب یک جمع فرهنگی نیست. روند حل اختلاف آنهم در چنین سطحی، نیاز به حوصله و حسن نیت بیشتری دارد! اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۰ (UTC)پاسخ
    @اربابی دوم لطفا در صورت تمایل به مثالی از نامناسب بودن لحن در این گفتگو اشاره میفرمائید؟ به نظر من در حال حاضر تنها راه حل مشکل این است. مگر اینکه خود کاربر مانی بفرمایند چه روشی را پیش خواهند گرفت تا این مشکل حل شود. به نظر من همه دوستانه و با دید حمایت از مدیر محترم مانی پیشنهاد دادند. همین اتفاق نشان میدهد ایشان در واقع دلسوز این دانشنامه هستند و قابل احترام. Gharouni Talk ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ
    @Gharouni: مثال آشکار از جمله و اما نه فقط، پیشنهاد دوپهلوی کاربر:مهرنگار مبنی بر پس دادن دسترسی مدیریتی است. اما در کل تحریم و قطع دسترسی زمانی جایز است که هیچ روزنه ای به تفاهم متقابل وجود نداشته باشد. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۵۳ (UTC)پاسخ
    لطفا اثبات کنید ویرایش من شتابزده و با لحن نامناسب است وگرنه مجبورم بابت این تهمت از شما بر اساس وپ:آزار شکایت کنم. مشکل این است که شما، هیچ جایی برای تجربه و تاریخ در نظر نمی‌گیرید و پس از دو سال تجربه‌ی ویکی‌نویسی، دارید درباره موضوعی به قدمتِ عمرِ ویکی‌فا، قضاوت می‌کنید! مهرنگار (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۱۲ (UTC)پاسخ
    @مهرنگار: همین واکنش شما شاهد شتابزدگی است. من نظری دادم. از نظر من لحن شما در پیشنهاد به کاربر:ماني صادقانه نیست. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۴ (UTC)پاسخ
    به نظر من هم بهتر است کاربر:اربابی دوم نگاهی به بحث کاربر:ماني و مناقشات کاربران با او بر سر انتقال مقالات بیاندازد بعد بیاید در این بحث کاربران مشارکت‌کننده را به بی‌فرهنگی متهم کند! کاربری با این منش که کاربر:ladsgroup بالاتر تشریح کرد وقتی دسترسی مدیریتی دارد به شدت برای سامانه مخرب است. من آوریل ۲۰۲۲ دقیقاً همین نظر را در میلینگ مدیران ثبت کردم و مایلم در این بحث بازنشر کنم:
    «کاربر:مانی تا آنجا که من برخورد داشتم یا پیگیر برخودش با کاربران هستم همیشه از دید بالا به پایین به باقی کاربران نگاه می‌کند، چه آن زمان که مدیر نبود، الان هم که مدیر است این زاویه دید تشدیدتر شده‌است. حتی جواب کاربران را در صفحه بحثش نمی‌دهد. این اتفاق برای خود من چندین مرتبه پیش آمده‌است. مشکل حاد دیگری که وجود دارد مناقشاتی است که در زمینه عنوان مقالات بوجود می‌آورد. ایشان خیلی علاقه دارد از ویکی‌پدیا برای تصویب مصوباتش استفاده کنند. مثال بسیار زیاد است، مثلاً تاریخچه مقاله ماستودون که با خود من جنگ ویرایشی داشته‌است را بررسی کنید. یا همین اواخر متوجه شدم برگردان چندجهانی از طریق ایشان وارد زبان فارسی شده‌است. این رویه وقتی با مخالف کاربران روبرو می‌شود متأسفانه با برخورد مناسبی از طرف ایشان روبرو نمی‌شود. حتی یادم هست در یکی از مناقشات نامی هم کاربری را قطع دسترسی کرد! منظور من این نیست که کل مشارکت ایشان مشکل دار است. اتفاقاً ایشان یکی از ستون‌های ویکی‌پدیا فارسی در زمینه محتوا بوده‌است. مقالات ابتدایی من همواره از طرف ایشان اصلاح شده و گسترش یافته‌است. منتهی وجهی از مشارکت ایشان که مربوط به عناوین مقالات می‌شود چون دیدگاهشان نسبت به ویکی‌پدیا فارسی یک دیدگاه فرهنگستانی در خصوص رواج مصوباتش هست همیشه تنش‌زا می‌شود.» ‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۳ (UTC)پاسخ
    .@Sunfyre: جزئیات اختلافات محتوایی، بحث دیگری است که من نه از آن اطلاع دارم و نه به آن وارد شدم. برعکس تمایل به علایق محتوایی یکی از مدعیان، میتواند قضاوت در مورد لحن و رفتار را از مسیر بی طرفی منحرف کند. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)پاسخ
    «اختلافات محتوایی» را میتوان با استفاده از مسیرهای وپ:حل اختلاف برطرف کرد ولی مشکل وقتی حاد میشود که کاربر:مانی «اختلافات محتوایی» را تبدیل به «مناقشات رفتاری» میکند؛ بدتر از آن، در این میان از دسترسی مدیریتی هم استفاده میکند! فهرست ناحیه‌های یمن که از یک «اختلاف محتوایی» شروع شده است، به یک «مناقشه رفتاری» آنهم با چاشنی «وپ:جنگ مدیریتی» تبدیل میشود و در نهایت حذف سریع میشود! شما اگر هنوز متوجه عمق فاجعه نشده‌اید قرار نیست اجتماع هم خودش را کوچه علی‌چپ بزند.--‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۵۶ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre: پیام شما رسید و به خاطر سپرده شد. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۰۲ (UTC)پاسخ
    متوجه مشکل «لحن» کاربران مشارکت‌کننده در این بحث نشدم. «شتابزدگی» هم در کار نیست، رویه ایشان در مناقشه باز کنونی ادامه رویه ایشان در ۹ ماه پیش است؛ شما چه تغییری در این رویه میبینید؟ به ما نشان دهید.-- ‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۱۷ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre: اگر شما متوجه مشکل «لحن» کاربران مشارکت‌کننده نشده بودید، شدیداً هشدار نمیدادید که: «کاربران نظر خود را در خصوص سلب دسترسی مدیریت از کاربر مانی در همین‌جا اعلام نکنند»! اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۲ (UTC)پاسخ
    «بحث اجتماع برای تحریم یک کاربر» با «نظرخواهی از اجتماع درباره خلع مدیر» متفاوت است. اولی پشتوانه سیاست دارد: وپ:تحریم، ولی دومی خیر. همان هشدار من باعث شد این مناقشه از ریل منطقی خارج نشود.--‏ SunfyreT ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۶ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre: من هم هشدار شما را کاملا به جا دانستم. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۸ (UTC)پاسخ
سال نوی دوستان مبارک. اگر منصفانه نگاه کنید می‌بینید که درصد خیلی بالاتری از انتقال‌هایی که در ویکی‌پدیا همواره انجام داده‌ام اصلاح غلط‌های املایی و تلفظی نام شهرها و غیره بوده و در مورد رده‌ها هم ۹۹ درصد انتقال‌هایم برای یک‌دست کردن اصطلاحات بوده که هرکدام پیش از آن به چندین جور و به‌گونه‌ای ناهمگون نوشته شده بود. (مواردی این‌چنینی: آلیوتی/الوشن/الیوشن ...) که من طی سال‌ها شمار فراوانی از آن‌ها را یک‌دست کرده‌ام و هنوز کار خیلی زیادی برای اصلاح‌شان باقی مانده است. اگر قرار است به دلیل انتقال چند نمونه از نام جانداران که دوستانی با ترجمه فارسی آن‌ها موافق نیستند راه چنین اصلاح واجبی از بنده گرفته شود، از آنجا که هدفم تنها بهبود ویکی‌پدیای فارسی است و بس، می‌شود توافق کنیم که در موارد مناقشه‌برانگیز مربوط به انتقال نام جانداران و مفاهیم، قبلش بحثی با علاقه‌مندان داشته باشم. یا اگر انتقالی دادم و بحث‌انگیز شد به رای‌گیری رجوع کنیم. هدف فقط بهبود این دانشنامه است و بس.--مانی (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)پاسخ
به کاربر Ladsgroup (امیر). شما برای این تحریم انتقال، استدلال‌هایی در بالا نوشته‌اید که پایه این نظرسنجی قرار گرفته و نیاز است توضیحی داده شود. نوشتید «تغییر نام صورت‌های فلکی». من که مقاله تمامی صورت‌های فلکی را از روز اول مطابق نام‌های رایج در تمامی کتاب‌های فارسی نوشتم و همه ۸۸ نامی که الگو:صور فلکی قرار دادم همچنان بدون تغییر برقرار است و خود شما صدها هزار مقاله رباتی بر اساس همین نام‌ها ساختید و تاکنون هیچ حرفی در مورد این نام‌ها از سوی شما یا دیگر کاربران نبوده. در مورد نام جانوران نیز اکثریت آن‌ها نام‌هایی است که در متون فارسی هست و من منبع داده‌ام و در مواردی که معادلی نداشته بر قیاس با همان معادل‌‌های قبلی نام‌هایی استفاده کردم که باعث شد کاربران بتوانند با بهره‌گیری از این مقاله‌ها، مقالاتی مانند فرگشت آب‌بازسانان و هزاران مقاله دیگر بسازند، یا باشگاه پرنده‌نگری ایران بتواند از برابری که من در ویکی‌پدیا پیشنهاد کردم و مقاله‌اش را ایجاد کردم برای خود نام باشگاه تعیین کند. (شاید نیم درصد از هزاران نام گیاهی جانوری و غیره که در این دانشنامه استفاده کرده‌ام هم تاکنون مناقشه‌انگیز نشده است.) برای نمونه الان بالاتر از ۹۰ درصد مقالات مربوط به جانداران را در ویکی‌فا من ساخته یا شروع کرده‌ام. در مدت اخیر کاربر:AKhaleghizadeh که متخصص پرندگان هستند و کتابی هم در مورد نام پرندگان در زبان فارسی منتشر کرده‌اند، تمامی مقالات من در مورد پرندگان را تک‌به‌تک از نظر گذراندند و تنها در چند مورد به من خبر دادند که نام رایج‌تری سراغ دارند و تغییرمسیر دادند که با استقبال فراوان من روبه‌رو شد. همه روند با نهایت احترام و دوستی انجام شد و هر دو در این کار از حمایت هم برخوردار بودیم و اکنون هم دوست هستیم و کتاب‌شان را هم برای من فرستاده‌اند. مورد دم‌عصایی را هم گفتید، در مقاله منبع آن نام را آوردم اما بعد دوستان منبع من را از مقاله پاک کرده و مقاله را به میرکت منتقل کردند و من واکنشی نداشتم. طی بیش از ۱۸ سال فعالیت در این دانشنامه، بخش اعظم یافتن اصطلاحات در متون و ترتیب دادن اولیه مقالات آن‌ها در این دانشنامه، یک‌دست کردن اصطلاحات و املاهای جغرافیای، ساختن الگوها و غیره را در مقیاس چندین صد هزار من انجام داده‌ام و اگر بین‌اش دم‌عصایی یا شهرستان فلان بوده که شما با آن موافق نیستید، منصفانه نیست که تلاش من را به باد تمسخر گرفته چنین نظری بدهید که: «ولش کنیم به لس‌آنجلس می‌گه فرشتگان.»--مانی (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۰۶ (UTC)پاسخ
با تشکر از مدیر محترم مانی از توضیحی که دادند. من نظر موافقم را خط زدم تا در تصمیم خود تجدید نظر کنم. از کاربر گرامی لدزگروپ هم خواهش میکنم که در صورت صلاحدید آن قسمت را که جناب مانی تمسخرآمیز قلمداد کردند را پاک کنند. Gharouni Talk ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۲۰ (UTC)پاسخ
@Gharouni: اگر با مثال‌های فرضی مشکلی هست، مثال‌های عینی هم داریم: انتقال بلک‌واتر به سیاه‌آب، وینترفل به زمستانگاه یا دراگون‌استون به اژدهاسنگ؛ آیا مشکل صرفا «انتقال» است؟ خیر مشکل زورچپانی دیدگاه با «اصرار به انتقال» بوسیله جنگ ویرایشی و سواستفاده از دسترسی مدیریتی است. تاریخچه همین سه مقاله را بررسی کنید.-- ‏ SunfyreT ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)پاسخ
شما ترجمه نام‌های داستانی را که در همه زبان‌ها رایج است و برای ایجاد جو و فضای آشنا برای مخاطب انجام می‌شود برابر با «مثال عینی» آن تهمت اشتباه می‌گیرید؟! تهمت نادرستی که مثال فرضی زده که من مثلا لس‌آنجلس را بنویسم «فرشتگان». این مخلوط کردن موردهای جدا نامش سفسطه‌کاری است.--مانی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۹ (UTC)پاسخ
کاربر ویکی‌پدیا در جایگاهی نیست که برابریابی کند، آن کاربر ویکی‌پدیا اگر دانش برابریابی دارد باید از منابع برای ترویج برابریابی‌هایش استفاده کند سپس ویکی‌پدیا هم به واسطه منابع برابریابی‌های او را پوشش خواهد دارد نه اینکه آن کاربر ویکی‌پدیا از فضای باز ویکی‌پدیا برای ترویج برابریابی‌هایش سواستفاده کند؛ تازه این قسمت اول مشکل است. مشکل اساسی از جایی شروع میشود که وقتی دیگر کاربران ویکی‌پدیا با برابریابی‌های آن کاربر مخالفت میکنند برای تثبیت آنها و زورچپانی دیدگاهش شروع به جنگ ویرایشی هم میکند.-- ‏ SunfyreT ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۴۴ (UTC)پاسخ
در مورد میرکت، من تاریخچه را چک کردم و هیچ جایی ندیدم منبعی گذاشته باشید. تنها دو ویرایش دارید که یکی واگردانی خرابکاری است و دیگری این ویژه:تفاوت/11925035 (یکی هم خود انتقال است). در ضمن مقاله را من پریروز انتقال دادم و تا آن زمان دم‌عصایی بود. اینکه بسیاری از این صور فلکی منتقل نشده‌اند به این معنی نیست که صحیح هستند. اتفاقا به نظر من مشکل اینجاست که به ازای هر یک میرکت که درست می‌کنیم شاید دها مورد وجود دارد که کاملا غلط/ابداعی هستند (و مغایر با وپ:قن) و به ویکی و اعتبار آن آسیب می‌زنند (و آن را تبدیل به یک منبع fringe می‌کنند). مثلا مقاله خرس بزرگ، هیچ منبع معتبری آن را خرس بزرگ نمی‌خواند و همگی با نام دب اکبر می‌شناسند (حتی کتب دانشگاهی که مرجع چنین نام‌گذاری‌هایی هستند) حتی اگر یک یا دو منبع معتبر چنین کاری کنند، به طور بدیهی نام عربی بسیار بسیار متداولتر است. من حاضرم کمی وزن به فارسی بودن نام بدهم ولی چون فارسی است دلیل نمی‌شود هزاران منبع معتبر را نادیده بگیریم. در این زمینه‌ها (ستاره‌شناسی رصدی و مثلا هندسه) عربی زبان آن موضوع است. همانطور که در انگلیسی لاتین است و همگی می‌گویند Ursa Major نه Great/Large bear. حرف من این است که حتی اگر شما دیگر انتقالی انجام ندهید سالها طول می‌کشد تا اینها را تصحیح کنیم. اینکه ربات من با این نام‌ها ساخته اتفاقا اشتباه من بود و سر فرصت باید همگی را منتقل کنم.
من قصد تمسخر شما را ندارم. کاملا جدی عرض کردم که تنها چیزی که شما آن را به فارسی تبدیل نکرده‌اید نام شهرهاست. هر چیز دیگری که مانده را دارید ترجمه می‌کنید. این به نوبه خودش بد نیست ولی جایش در ویکی‌پدیا نیست. :)امیرΣυζήτηση ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۴ (UTC)پاسخ
تاریخچه دم‌عصایی را درست بررسی نکردید. این نسخه را ببینید با منبع «تولد دم‌عصایی در باغ وحش تهران». به هر حال اگر تمایل دارید «سال‌ها» از وقت پیش روی خود را بر روی فارسی‌زدایی از مقالاتی که ایجاد کرده‌ام بگذارید، موفق باشید. من خرسندم که کار برابریابی و یکدست‌سازی اصطلاحات فارسی را که در منابع و متون قبلاً بسیار آشفته بود در اینجا نزدیک به دو دهه به‌خوبی انجام دادم و کارم تأثیرش را در رسانه‌ها و کتاب‌های فارسی گذاشت و هر روز تأثیرش را می‌بینم. شما می‌توانید در جهت عربی-لاتینی‌سازی یک درمیان تیترها و نایکدست کردن دوباره بخش‌هایی از اصطلاحات حرکت کنید. اما من کار خودم را برای زبان فارسی کرده‌ام و از آن خرسندم و تأثیر آن را خنثی نتوانید کرد.--مانی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۹ (UTC)پاسخ
  • پیشنهاد: درود خدمت تمامی همکاران گرامی، پیشنهاد بنده این است که بحث را به صفحه بحث فهرست ناحیه‌های یمن یا همین صفحه منتقل کنید بهتر خواهد بود. با احترام استارتسلا (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)پاسخ
    بحث:فهرست ناحیه‌های یمن مختص بحث محتوایی درباره موضوع و محتوای مقاله است. ۹۰٪ محتوای این زیربخش تام درباره عملکرد کاربر است. -- -- ‏ SunfyreT ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۴۲ (UTC)پاسخ
    درست است، اما بحث بیشتر درباره گرفتن دسترسی مدیریتی یا تحریم کاربر است (موافق یا مخالف؛ بیشتر تبدیل به نظرخواهی شده‌است تا تام). حتی این بحث باعث میشه که کاربران دیگر هم باهم اختلاف پیدا کنند. در نظر داشته باشید که این ریسه باعث کاهش رسیدگی به شکایات دیگه شده‌است. استارتسلا (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۰ (UTC)پاسخ
    این بحث بر پایه سیاست وپ:تحریم است: «بحث تحریم یک کاربر، ممکن است در تابلوی اعلانات مدیران صورت گیرد....صفحه نظرخواهی برای تحریم یک کاربر، باید حداقل ۷۲ ساعت باز باشد تا کاربران بتوانند نظر دهند.»--‏ SunfyreT ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۴ (UTC)پاسخ
    یعنی بخاطر ۷۲ ساعت نظرخواهی را ایجاد نمی‌کنید؟! استارتسلا (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۲۷ (UTC)پاسخ
    نظرخواهی همینجا ایجاد شده است. ۷۲ ساعت حداقل زمان باز بودن نظرخواهی است.--‏ SunfyreT ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۳۰ (UTC)پاسخ
    اطلاعی نداشتم، اما بهتر بود نظرخواهی جداگانه ایجاد می‌شد تا تاریخچه اینجا نابود نشود و به گزارشات دیگر بیشتر رسیدگی شود. استارتسلا (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۳۹ (UTC)پاسخ
    نظرخواهی تحریم مفصلتر هم در همین وپ:تام انجام شده است: Special:Diff/34286858#تصمیم_در_مورد_کاربر:4nn1l2 -- ‏ SunfyreT ‏۲۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۴۷ (UTC)پاسخ
  •  نظر: همان‌طور که بالاتر در جواب کاربر امیر هم نوشتم، خرسندم که با تمرکزی به قدمت چندین دهه بر امور زبان‌شناختی فارسی و نیازهای زبان ما، با تمام کردن رشته‌های دانشگاهی مربوط به آن و با کار بی‌وقفه در این زمینه در سپهر اینترنتی فارسی تأثیر خودم را بر روی گویاسازی و پویاسازی زبان علمی و رسانه‌ای فارسی گذاشته‌ام و تغییرمسیرهای برخی تیترها توسط چند فرد بی‌خبر از امور زبان و زبان‌شناسی در اینجا و آنجا نخواهد توانست این میراث را نابود کند. شما می‌توانید به ایجاد چتر حمایتی برای چند فردی که با کلمات فارسی از بیخ و بن مشکل دارند و همه را با منبعش از مقالات به‌طور سیستماتیک پاک می‌کنند و واژه غیرفارسی به‌جایش می‌نشانند، ادامه بدهید. می‌توانید واژه روشن و مفید و گویای ابر رنگین‌تاب را که با ذکر منبع برای این اصطلاح، مقاله‌اش را ساختم و تأثیر خودش را با ۱۷۳۰ نتیجه گوگلی در نوشتارهای فارسی و رسانه‌ها گذاشت، قلع و قمع کنید و به‌جایش تیترهای ثقیل سه‌قسمتی لاتینی عربی بگذارید. می‌توانید برای اقدامات این‌چنینی چتر حمایتی درست کنید و من را جریمه کنید، به من دستبند و چشم‌بند بزنید، بگیرید، ببندید، اما خرسندم که چند دهه مطالعه دائمی و سپس نزدیک به دو دهه تلاشم در اینجا کار خودش را کرده. زمان آغاز کارم در ویکی‌پدیا اصطلاحات جانوران و گیاهان در فرهنگ‌های لغت فارسی و در متن‌ها و رسانه‌ها آشفته‌بازاری بود بی سر و ته. ۱۰ جور نام جاندار را مترادف می‌گرفتند برای یک کلمه انگلیسی و هیچ دقتی در کار نبود. اهل رسانه‌ها هم دست‌شان به جایی بند نبود و در ترجمه مواجه با مشکل بودند. شخصا از افراد بسیار فعال در رسانه‌های فارسی هستم (بدون ذکر نامم) و از این‌که هر روزه از همکاران بازخورد بسیار مثبتی می‌بینم که خدا را شکر می‌کنند ویکی‌پدیای فارسی با اصطلاحات مرتب و منظم و فارسی‌اش که بخش بزرگی‌اش حاصل فکر و تلاش سالیان من بوده جلوی چشمانشان هست و کارشان را روان کرده، خرسندم. از این‌که هر بار تلویزیون را روشن می‌کنم اصطلاحات زیبای و گویای فارسی را در مستندها و برنامه‌ها می‌شنوم خرسندم؛ آن اصطلاحاتی که یا از دل متن‌ها پیدا کرده و از طریق ویکی‌پدیا به صحنه عمومی رسانده‌ام یا با تجربه زبان‌شناختی‌ام آنها را ساخته‌ام. می‌توانید از این به بعد هم جمع شوید و من را سانسور کنید، مسخره کنید، بگیرید و ببندید. اما من کاری را که باید برای زبان مادری می‌کردم، کرده‌ام : )--مانی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۰۴ (UTC)پاسخ
    متاسفانه چندین بار به شما گفته شده و شما باز حرف خودتان را تکرار می‌کنید. معادل‌سازی و استفاده از کلمات فارسی ازشمند است اما جایش در ویکی‌پدیای فارسی نیست. اگر وضعیت منابع بهم‌ریخته و آشفته است، ویکی‌پدیای فارسی وظیفه دارد بهمریخته و آشفته باشد زیر وظیفه ویکی‌پدیا این است که آینه و گردآوری منابع باشد. ما حق اختراع و تولید و تحقیق دست اول نداریم و حتی قن به وضوح ذکر می‌کند که میزان استفاده از در منابع معتبر مهم است (اینکه یک منبع در جایی چیزی ذکر کرده دلیل نمی‌شود معادل رسمی باشد). بماند که مثلا در مورد صور فلکی، اتفاقا بسیار یکدست (عربی) بودند ولی شما با اختراع معادل‌های فارسی آن را آشفته کرده‌اید. زورچپانی دیدگاه هم مورد دیگری است. :)امیرΣυζήτηση ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۷ (UTC)پاسخ
این‌که می‌گویید نام‌های صورت‌های فلکی «یکدست عربی» بودند و من معادل فارسی «اختراع» کرده‌ام، نشان از ناآگاهی در این زمینه دارد. من حتی یک نام هم برای آن صورت‌های فلکی «اختراع» نکرده و نساخته‌ام. همه نام‌های آن جدول نام‌های رایج آن‌ها از قدیم تا الان است و اگر سر کوچه خودتان بروید و یک دانشنامه نجوم برای مدارس بخرید عین همین نام‌ها را در آن‌ها می‌بینید و منابعش را هم در مقالات آورده‌ام. شلیاق و السدس و قنطورس و قیفاووس و مثلث جنوبی و ... هم که فهرست و الگو اولویت داده‌ام هیچ‌کدام فارسی نیست. دانشنامه‌های سطح دبیرستان و عمومی دقیقا همین نام‌هایی را به‌کار می‌برند که من با دقت از رویشان الگو ساخته‌ام. این‌که شما یکی دو کتاب ترجمه‌شده بعدی دیده‌اید که در آن یک مترجم دوست داشته به‌جای سگ بزرگ بنویسد کلب اکبر و مترجم دیگری دوست داشته بنویسد کلب الجبار دلیل نمی‌شود حتما اجبارا ما هم دنبال‌رو آن‌ها بشویم. دانشنامه ویکی‌پدیا یک دانشنامه عمومی است و سطح اصطلاحات آن بهتر است بازتاب‌دهنده سطح ساده‌تر اصطلاحات باشد تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند. اگر سرتاسر مقالات اینجا را پر کنید از کلمات ناآشنای «تخصصی» لاتین و عربی در را به روی فهم عموم بسته‌اید؛ و رسالت این دانشنامه گسترش فهم عمومی دانش است.--مانی (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۹ (UTC)پاسخ
اینکه بنده را در این زمینه ناآگاه می‌دانید خیلی عجیب است، من در دانشگاه (زیر نظر مهدی خاکیان) واحدهای ستاره‌شناسی، اخترفیزیک و ستاره‌شناسی رصدی را پاس کرده‌ام و دوره‌های ستاره‌شناسی رصدی در آسمانمای تهران را گذرانده‌ام، در ماراتن مسیه شرکت کرده‌ام، بخشی از پژوهش‌هایم در مورد تشکیل ستارگان و پرتوهای کیهانی بوده‌است. به جای اینکه بروم سرکوچه، از کتابخانه شخصیم چند کتاب ستاره‌شناسی که از ایران به اینجا رسانده‌ام را باز می‌کنم. به طور مثال «نجوم و اخترفیزیک مقدماتی ج. ۲» نوشته زیلیک و اسمیت با ترجمه دکتر قنبری و دکتر عدالتی از دجاجه به جای ماکیان استفاده کرده (صفحات ۴۴۲-۴۴۵ و ۴۷۲، ۴۵۸ به طور مثال). یا ساختار ستارگان و کهکشان‌ها، نوشته پاول هاچ، ترجمه توفیق حیدرزاده از صفحه ۳۰۷ به بعد نقشه آسمان را دارد و اکثر قریب به اتفاق نامها عربی هستند: دب اکبر،‌ جاثی، امراه‌المسلسله، باطیه، قلائص، حمل، ...
اینکه به شخصی که در زندگی واقعی کار زیادی در ستاره‌شناسی انجام داده می‌گویید ناآگاه و باید برود از سرکوچه کتاب بخرد نشان از زورچپانی دیدگاه شما دارد. شما چه منبع درست و حسابی دارید که بگوید خرس بزرگ و نه دب اکبر، بگوید ماکیان نه دجاجه؟ :)امیرΣυζήτηση ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۱ (UTC)پاسخ
من شما را در مورد اطلاعات علمی و فکتی مقالات اخترشناسی که نوشته‌اید ناآگاه ننامیدم. بحث من قسمت زبان‌شناختی قضیه است. من هرچه به فارسی در مورد نام‌گذاری صورت‌های فلکی از قدیم و جدید بود دانلود کردم، کنار هم گذاشتم، بررسی کردم، رواج نام‌ها را در سطحی که برای ورود عامه مردم به این دانش در ویکی‌پدیا آسان‌فهم‌تر کند، بررسی کردم. دیدم دانشنامه‌ها و کتاب‌های نوشته‌شده برای سطح عمومی، مدارس و غیره چه گفته و فلان کتاب در سطح تخصصی بالاتر کدام کلمات را آورده. بعد این سنجیدن‌ها آن الگو و جدول را ساختم. وقتی که در کتاب‌های پایه سطح مدارس ماکیان را در اولویت می‌بینم، وقتی که کانون انجمن دانشگاهی، چه مترجمش و چه ویرایشگرش هم همین کلمه را در اولویت قرار داده، وقتی که ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد. استفن‌بی.ماران. حسین شهرابی (پی‌دی‌اف). صص۴۱-۴۴) (به عنوان مشتی نمونه خروار از کتاب‌های سطح عمومی ستاره‌شناسی) ماکیان و عین بقیه کلمات مورد استفاده در جدول من را در ستون نام رایج گذاشته، فراس، نایجل، آسمان شب، ترجمه علی رؤوف، تهران: چاپ دوم ۱۳۶۹، صص ۷۵-۷۸. هم همین‌طور، وقتی انجمن نجوم آماتوری ایران هم همین کار را کرده، گروه ترویج علم خورشید هم همین‌طور (و در اطلس کامل آسمان که این گروه منتشر کرده هم عینا واژه‌های جدول من آمده)، هفت آسمان هم همین‌طور و روزنامه‌‌‌های رسمی کشور که برای فهم عامه نوشته می‌شود هم تنها ماکیان استفاده کرده‌اند،‌ وقتی که اپلیکیشین نقشه آسمان را در تلفن همراهم دانلود می‌کنم و می‌بینم که یکدست همان برابرهای جدول و مقالات من را آورده، و شما در اینجا می‌گویید که این نام‌ها را کاربر:مانی از خودش «اختراع» کرده، به‌ناچار در زمینه آگاهی شما از چند و چون برابرهای فارسی دچار تردید می‌شوم.--مانی (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۰۱ (UTC)پاسخ
منابعی که آورده‌اید وضوحا بعد از «اختراع» شما و انتقال مقاله‌ها در ویکی‌پدیا منتشر شده‌اند و احتمال بسیار زیاد با انتقال شما در ویکی‌پدیا نام را نگاه کرده و از آن استفاده کرده‌اند. مثلا مقاله روزنامه ایران متعلق به ده سال پیش است در صورتی که ماکیانی که شما اضافه کرده‌اید قدیمی‌تر است و در منابع معتبر قدیمی‌تر از انتقال/ایجاد شما هیچ نشانی از «ماکیان» نیست. شما عملا با سره‌سازی، نام‌های صورت‌های فلکی را در کل زبان فارسی (به خاطر استفاده از ویکی‌پدیای فارسی و تبع از آن استفاده توسط جامعه) بهم ریخته‌اید و اکنون بین بعضی از منابع عمومی (نه همه آن) و منابع دانشگاهی ناسازگاری و بهمریختگی وجود آمده.
علاوه بر آن حالا خوب است که کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد را دسترس گذاشته‌اید که در صفحه ۴۱ نام‌های صور فلکی را اینطور نوشته «نام رایج ویا فارسی». یعنی ممکن است نام رایج نباشد، و در صفحه ۴۰ هم صراحتا ذکر می‌کند «منظور از نام فارسی، ... به فارسی سره است اگر وجود داشته باشد».
علاوه بر اینها، منبع عمومی بودن اعتبارش بسیار پایینتر از منبع دانشگاهی است و منبع دانشگاهی (مخصوصا textbook) بر منابع عمومی ارجحیت دارد. :)امیرΣυζήτηση ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۵ (UTC)پاسخ
خیر من کلمه‌ای از خودم نساخته‌ام. شما می‌گویید که کلمه ماکیان را من برای این صورت فلکی ساخته‌ام، مرحوم دهخدا در لغتنامه خود و مرحوم حسن عمید در فرهنگ عمید با شما موافق نیستند. (دهخدا، عمید) نام ماکیان برای این صورت فلکی واژه‌ای با کاربرد بسیار قدیمی در متون فارسی است. (نگا.: صور فلکی در شعر نظامی گنجوی. مظاهر نیکخواه). این‌که می‌گوید هرکس این کلمات را استفاده کرده از من برداشته هم نادرست است. این سایت و خیلی سایت‌ها و متن‌های مشابه هم تاریخشان پیش از ورود من به ویکی‌پدیا است. بعد هم آیا عجیب نیست که سراسر نویسندگان و ویراستاران انجمن‌های نجومی فارسی‌زبان که لینک‌هایشان را در بالا هم دادم هیچ‌کدام از نام‌های صورت‌های فلکی باخبر نبودند تا این‌که من یک جدول درست کردم و همگی از آن این نام‌ها را یاد گرفتند و استفاده کردند؟! واقعیت امر این است که همه این نام‌ها به صورت مترادف و به شکلی درهم و برهم در متن‌ها و کتاب‌ها استفاده می‌شد. الان با وجود دانشنامه ویکی‌پدیا که فهرست‌هایی دم دست دارد، خیلی از سایت‌ها و کتاب‌ها دارند به صورت استفاده از یک فهرست یک‌دست‌تر پیش می‌روند که روند خوبی است. این‌که می‌گویید از کلمات رایج در منابع عمومی نباید استفاده کرد و حتما باید مخاطب این دانشنامه عمومی را فقط در معرض کلمات نخراشیده تخصصی لاتین و عربی قرار داد، با شما موافق نیستم.--مانی (بحث) ‏۲۸ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۶ (UTC)پاسخ
حالا خوب است دهخدا دارد ریدایرکت می‌کند به دجاجه و عمید آن را وضوحا نام قدیمی (و بی‌کاربرد) ذکر می‌کند. ماکیان را اختراع نکردید ولی کلمه مرده را جایگزین کرده‌اید. دقیقا همین کار را با خاور و باختر کرده بودید. کسی نمی‌گوید خاور یا باختر همه می‌گویند شرق یا غرب. اینکه یکی دو منبع آن را ذکر کنند، آن را معتبر نمی‌کند.
خب. از اتهام «اختراع» به ادعای «کلمه مرده» عقب‌نشینی کردید که خودش خوب است. ماکیان اگر «مرده» بود، در فهرست نام‌های صورت‌های فلکی برای کودکان مدارس امروز این را نمی‌نوشتند (و از فهرستش با نمونه‌هایی مثل شیر خُرد و غیره می‌توانید ببینید که به فهرست ویکی‌پدیا ربطی ندارد و نام‌هایش از منابع مکتوب دیگر فهرست شده است). یا اگر «مرده» بود، هزاران نتیجه گوگلی نمی‌داد و تمامی آن سایت‌های ستاره‌شناسی فارسی از آن استفاده نمی‌کردند و کانال رسمی ناسا به فارسی فقط نام صورت فلکی را ماکیان قرار نمی‌داد و بس. و اگر «مرده» بود بالاخره در میان این‌همه مترجم مطالب نجوم، علاقه‌مندان ستاره‌شناسی و رسانه‌ها کسی پیدا می‌شد که با شما موافق باشد و از ماکیان استفاده نکند، یا ماهنامه نجومی ساروس (سال سوم، شماره ۲۶، اسفند ۱۳۹۶) نمی‌نوشت ماکیان[۷]، یا سایت تخصصی مقالات علمی (elmi.akairan.com که فیلتر اینجا اجازه لینکش را نداد) فقط نمی‌نوشت ماکیان. الان از متن‌های نوشته‌شده برای آموزش و یادگیری کودکان گرفته تا فصلنامه علمی خبری (ص۴۰) و سایت‌های خبریو سایت‌های فارسی‌زبانان افغانستان فقط از ماکیان استفاده کرده‌اند و اگر به شما دوستان باشد کلا این نام را از این دانشنامه حذف خواهید کرد و باعث سردرگمی مراجعانی خواهید شد که چه در مدارس و چه در انجمن‌های نجومی و چه از طریق نشریات علمی ماکیان را نام اول و آشنای این صورت فلکی دیده‌اند.--مانی (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۶ (UTC)پاسخ
دم‌عصایی را از کجا آورده‌اید؟ انتقال شما متعلق به ۷ فوریه ۲۰۱۴ است. منبع رادیو فردایی که اضافه کرده‌اید برای ۴ دی ۱۳۹۳ معادل با ۲۵ دسامبر ۲۰۱۴ است و نه ماه بعد از انتقال شماست. :)امیرΣυζήτηση ‏۲۸ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۲۰ (UTC)پاسخ
ترجمه نام‌های جاندارانی که در فارسی معادل نداشته به‌صورت گرته‌برداری یک روش رایج بوده و هست و هرجا که هر مترجمی، در هر زبانی، به این موارد برخورده همین کار را انجام داده است. این موضوعش با آن اتهام «اختراع» کلمه برای صورت فلکی یک قضیه جدا است.--مانی (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۶ (UTC)پاسخ
@Ladsgroup: اصلاح نام‌های اختراعی ایشان نیازمند دو ویکی‌پروژه عظیم است. یک ویکی‌پروژه برای بررسی مقالاتی که با نام‌های اختراعی ایجاد کرده‌اند و دومی ویکی‌پروژه‌ای برای بررسی سیاهه انتقالشان. متاسفانه همانطور که گفتید فاجعه عمیقتر از این، رواج مصوبات ویکی‌پدیایی ایشان در برخی منابع است که این بررسی و اصلاح را مشکلتر و زمانبرتر میکند. -- ‏ SunfyreT ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۰ (UTC)پاسخ
  • «اما من کاری را که باید برای زبان مادری می‌کردم، کرده‌ام :)» مصداق بارز سواستفاده از ویکی‌پدیا و اعتراف به آن است. قصد شرکت در این نظرخواهی را نداشتم ولی با دیدن شواهد بیشتر نمیتوانم ساده از کنار موضوع رد شوم، آنهم وقتی خودم با چند مورد از نزدیک برخورد داشته‌ام و کار به تام کشیده شد. امیدوارم این نظرخواهی به صورت موفق جمع‌بندی شود و حداقل در زمینه انتقال نام‌ها محدودیت دائمی بر ایشان اعمال شود. Mr Smt *[بحث]* ‏۲۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۵ (UTC)پاسخ

 نظر: فراموش نکنید که این بام معادل یابی واژه های بیگانه، به فارسی، دو لبه پرتگاه دارد. تمرکز بیش از حد روی ایمنی یک لبه پرتگاه، شایسته نیست باعث فراموشی ایمنی دیگر پرتگاه ها شود. کسانی که کتابهایی خواننده اند که ترجمه شده، اما هنوز غلطگیری و تصحیح نشده، احتمالا با سردرد ناشی از متن پرغلط بی گانه نیستند. در کشورهای مسیحی، لاتین و در کشورهای مسلمان، عربی، سالها یگانه زبان علم‌ و هنر بود. مشکل هم این دو زبان سنتی نیست، بلکه دها زبان کوچک است که هر کدام دریچه ای به داخل زبان فارسی باز کرده اند. نمی دانم آیا ارجاع به منابع زبانی که بیشتراز چند میلیون به آن سخن نمی گویند از ابتکار کارشناسی قابل اعتماد، معتبرتر است و یا خیر؟ اربابی دوم (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۴۵ (UTC)پاسخ

  •  نظر: درود. تبریک سال نو خدمت همه ویکی‌نویس‌های عزیز. عقل سلیم مستند به وپ:نخود می‌گوید در بحثی که حداقل چندین سال قدمت دارد و مشارکت‌کنندگان در آن هرکدام به نوعی از ستون‌های ویکیفا برشمرده می‌شوند، کاربری مانند پاتریشیا در آن دخالت نکند تا بحث ریسه روند عادی خود را طی کند. با این همه چون خودم برای یکبار به عنوان نظر‌دهنده و دعوت برای رای سوم به پیشنهاد @Taddah: و پذیرش از سوی جناب مانی با ایشان مراوده داشتم و برای ثبت در تاریخچه توجه دوستان را به مدخل کومه و صفحه بحث آن در باره مسئله انتقال جلب میکنم که مانی پذیرای نظر سوم بود. با آرزوی روزهای بهتر. Patricia (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۲۶ (UTC)پاسخ
بله پاتریشیای گرامی. با درود سال نو. همان‌طور که به‌درستی نمونه آوردید، من طی سالیان دراز و تعامل‌های بی‌شمار با تعدادی بی‌شماری از کاربران همواره پذیرای منطق، مقررات و روند قانونی بحث‌ها بوده‌ام و اصطکاکی هم نبود. منتها وقتی در ماه‌های اخیر بی‌قانونی کاربری را به مدیران یادآوری می‌کنم و آن مدیران به‌جای برخورد با فرد متخلف و برگرداندن منابع متعددی که از مقالات حذف کرده، «افشاکننده خبر مسموم‌سازی» مقالات را به سلول انفرادی می‌اندازند و او را دوره کرده با باتوم می‌زنند، مسئله جنبه دیگری به خود می‌گیرد.--مانی (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۶ (UTC)پاسخ
سلام. اینکه گفته‌اید همواره پذیرای منطق، مقررات و روند قانونی بحث‌ها بوده‌اید با حقیقت فاصله دارد. در دو موردی که در صفحهٔ بحث‌تان درخواست کردم ویرایش‌هایتان را اصلاح کنید (۱ و ۲) نه چنین کردید و نه حتی پاسخی دادید و حالا بعد از سال‌ها آن پیوندها همچنان غلط هستند. موردی را هم یادم هست که از دسترسی واگردانی برای برگرداندن ویرایش دارای حسن نیت (و شاید حتی مفید) کاربری استفاده کردید و بعد باز نه توضیحی دادید و نه حتی جواب کاربر را. بعد که کاربر در تام شکایت کرد «مدیر ارشد» ویکی‌پدیا آمد و گفت اگر مانی این کار را کرده حتماً دلیلی داشته (نقل به مضمون). تا این حد مبتذل. دیگر مدیران هم خیلی ساده در مورد این ماجرا سکوت اختیار کردند. این الگوی رفتار شما با کاربران بوده است، در نتیجه با سخن راندن از سلول انفرادی یا لشکرکشی مدیران علیه یک «کاربر»! خود را در موضع قربانی قرار ندهید. حالا هم اگر کار به اینجا کشیده دلیلش چیزی جز این نیست که از قضا چند مدیر مقابل‌تان قرار گرفته‌اند، وگرنه هم آش و هم کاسه همان است که بود.
طنز تاریخی ماجرا آنجاست که آنها که هیئت نظارت را نالازم و زائده‌ای بر پیکر ویکی‌پدیا می‌دانستند حالا خیلی زود درمانده‌اند که این بساط را چجوری جمع کنند. Saeidpourbabak (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۵۲ (UTC)پاسخ
هزاران تغییرمسیر دارای ردپای اشتباه و رهاشده دیگر کاربران را دانه‌دانه نشسته‌ام اصلاح کرده‌ام و زمانی در یک دوره‌ای که کمتر حضور داشتم، یک پیام شما در مورد یک تغیرمسیر را ندیده‌ام، آن الان باعث شده که با لحنی توهین‌آمیز بیایید حمله کنید؟ عجیباً غریبا.--مانی (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۳۷ (UTC)پاسخ
مشارکت‌های کاربر در ۸ و ۹ اکتبر ۲۰۱۶ (زمان پیام اول) و در ۱۸ و ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۰ (زمان پیام دوم) که واگردانی‌هایی نظیر ویژه:تفاوت/29557042 هم در آن‌ها دیده می‌شود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۴۰ (UTC)پاسخ
سلام مجدد. عجیباً این است که من به سه مورد جداگانه اشاره می‌کنم و در آن دوتایی که پیوند داده‌ام ده‌ها/صدها پیوند اشتباه به ۵ صفحهٔ مختلف دیده می‌شود، بعد شما اینجا خیلی راحت توی روز روشن می‌گویید «...یک پیام شما در مورد یک تغیرمسیر...». وقتی در پیام اولم گفتنم نشنیدن منظورم همین چیزهاست. غریبا هم این است که همان موقع برای انجام ویرایش‌هایی که Jeeputer پیوند داده‌اند وقت و حضور داشته‌اید.
آن مورد دیگر را هم پیدا کردم که پیام کاربر در صفحهٔ بحث نوشتار را پاسخ نمی‌دهید، بعد که به تام می‌آید بهش می‌گویند شاید پینگ بهتان نرسیده، به صفحهٔ بحث‌تان می‌آید و آنجا هم پاسخی نمی‌گیرد، دوباره که به تام می‌آید بهش می‌گویند برو دوباره خنثی‌سازی کن. این نمونه‌ای از رفتار شما با کاربران است. وقتی گفتم عدم پاسخگویی مرادم این است.
بحث را ادامه نمی‌دهم تا بیش از این از مسیر اصلی منحرف نشود. Saeidpourbabak (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۳ (UTC)پاسخ
در باب عدم پاسخگویی، مثال‌های فراوانی موجود است[۸] که نشان می‌دهد عدم پاسخگویی، یک اتفاق نیست و یک‌ رویه است. خاطرم هست این مطلب را تا جایی پاسخ ندادند که مجبور شدم در گوناگون مطرحش کنم و در نهایت هم کاربرانی دیگر، کوتاهی ایشان را اصلاح کردند و تا همین امروز پس از ۷ سال، هنوز ویرایشی در جهت تکمیل آن‌کار ناتمام انجام نداده‌اند! تاریخچه پارس‌ها را که اکنون تغییرمسیر است، بنگرید. مهرنگار (بحث) ‏۲۷ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۵۳ (UTC)پاسخ
  •  نظر: در پیامی خیلی بالاتر در این ریسه نوشتم: «از آنجا که هدفم تنها بهبود ویکی‌پدیای فارسی است و بس، می‌شود توافق کنیم که در موارد مناقشه‌برانگیز مربوط به انتقال نام جانداران و مفاهیم، قبلش بحثی با علاقه‌مندان داشته باشم. یا اگر انتقالی دادم و بحث‌انگیز شد به رای‌گیری رجوع کنیم. هدف فقط بهبود این دانشنامه است و بس.» و همان‌طور که دوستان می‌بینند، چند کاربر مخالف فارسی‌یابی برای کلماتی که معادل ندارند به هیچ‌وجه پاسخی یا واکنشی به این پیام من نداشتند. این پیام را نادیده گرفتند و تنها بر همان قضیه کاربرد کلمات (غیر)فارسی تمرکز دارند. بنابر این جای تعجب نیست که کاربر:احمد.صفی در پیام بالا به این نتیجه برسند که «ممکن است این ذهنیت پیش بیاید که مشکل «اول» «وسیله‌ای» شده برای «هدفِ» «دوم»؛ اگر این‌گونه است، بهتر خواهد بود که هدف وسیله را توجیه نکند.» آیا این روند مصداق لشکرکشی چند نفر با اختیار مدیریتی و استفاده از آن اختیارات برای تهدید کردن یک کاربر، در جهت پیش بردن یک نظر خاص ویرایشی، نیست؟--مانی (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۵۱ (UTC)پاسخ
    سلام به همگی . فکر می کنم با توجه به بحث های این ریسه در بسیاری از موارد، مراحل حل اختلاف بطور کامل طی نشده اند. می خواستم پیشنهادی مطرح کنم که دیدم جناب مانی خود پیش قدم شده اند. پیشنهادم این است که فعلاً و تا اطلاع ثانوی اگر کاربری به انتقال انجام شده توسط مانی اعتراض داشت یا آن را خنثی کرد، مانی اجازه برگردانی نداشته باشد. و مجبور به پذیرش نظر سوم یا میانجیگر باشد. در غیر اینصورت بندایش های پلکانی برایشان لحاظ شود. In fact ‏۲۷ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۴۹ (UTC)پاسخ
    با سلام به این فکت گرامی. با این پیشنهاد موافقم. Gharouni Talk ‏۲۷ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)پاسخ
    سلام. در خصوص مناقشه بر سر انتقال‌ها، با پیشنهاد جناب In fact موافقم. موضوع سره‌سازی‌/برابریابی یک بحث دراز دامن است که نظرخواهیِ «تحریم از انتقال» چاره‌سازش نیست. بنیامین (بحث) ۹ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۸ (ایران) ‏۲۸ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۳۸ (UTC)پاسخ
    این پیشنهاد چیز جدیدی نیست، رویه رسمی ویکی‌پدیا است که همه کاربرانش باید رعایت کنند.--‏ SunfyreT ‏۲۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۳۱ (UTC)پاسخ
    بستگی به زاویه دیدِ ما دارد. آیا می خواهیم مساله را حل کنیم یا صورت مساله را پاک کنیم؟ In fact ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۲۲ (UTC)پاسخ
    فقط بستگی به «زاویه دیدِ» ندارد؛ وسعت دید و تشخیص عمق فاجعه مهم است. کاربر طی سالیان زیاد تعدادی زیادی برابر در ویکی‌پدیا فارسی اختراع کرده است، در برابر اعتراض کاربران به این برابرسازی‌ها با سواستفاده از دسترسی‌هایش مقاومت کرده است. آخرین نمونه‌ها: تاریخچه آندومتر و دیانسفال بررسی شود.-- ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۵۷ (UTC)پاسخ
    اینکه بپنداریم پیشنهاد خودمان حل مسئله است و پیشنهاد دیگران، پاک کردن صورت مسئله، رویکردی سازنده نیست! از نظر من نیز بهترین حل مسئله، همان پیشنهاد بنده است؛ اما معتقدم تمام پیشنهادهای دیگر نیز برای حل مسئله بیان شده‌اند، حال چه از دیدگاه من منجر به حل مسئله شوند، چه نشوند. مهرنگار (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۰۲ (UTC)پاسخ
    دقیقا، صورت مسئله چیست؟ «سواستفاده کاربر از دسترسی‌هایش برای زورچپانی برابریابی‌هایش» چند پیشنهاد برای حل مسئله ارائه شده است، تحریم از انتقال و یا سلب دسترسی مدیریتی قسمت زیادی از مسئله را حل میکند، ولی کلا مسئله حل میشود؟ خیر مابقی بستگی به تغییر رویه کاربر دارد. -- ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۱۵ (UTC)پاسخ
    مشکل یکطرفه نیست. مشکل دوطرفه است. برای همین کاربرانی مثل من معتقدند که نیاز به حل اختلاف جدی تری وجود دارد. کاربران باید توجه کنند که برای عنوان های فارسی مثل آستر رحم منابع معتبر وجود دارد. عنوان مقالاتی از این دست اسمهای خاص نیست که آوانگاری لاتین ارجحیتی بر عنوان فارسی داشته باشد. اگر بحث اختلاف بین واژه های رایج است پس چرا حتی به خودتان زحمت یک نظر سوم را ندادید؟ آیا لاتین سازی ویکی پدیا با قواعد همخوانی دارد یا آن هم مثل فارسی سازی و عربی سازی تخلف از قواعد است؟ طبعا تخلف است. بنظر من که اندومتر نباید بدون حل اختلاف منتقل می شد. تا وقتی منابع معتبر از عنوان های مورد اختلاف حمایت می کند، عنوان مناسب فقط باید با حل اختلاف تعیین شود. اینجا مشخص است که جنگ و جدال ها بر سر دیدگاه هاست نه بر سر قواعد. ما تا زمانی می توانیتم از بقیه انتظار داشته باشیم که خودمان هم به قواعد پایبند باشیم. تحمیل کردن دیدگاه از طریق بستن و تحریم حالا از طرف هر مدیر و کاربری باشد، با روح فلسفه بستن و تحریم همخوانی ندارد. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۰۲ (UTC)پاسخ
    اندومتر نام قبل از مناقشه است این انتقال شما هم با وجود مخالف اشتباه بوده است. شما و یا کاربر مانی باید در بحث مقاله حل اختلاف میکردید. -- ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۱۴ (UTC)پاسخ
    مدتهاست از ماندن آن عنوان گذشته و کسی اعتراضی در کوتاه مدت به آن انتقال نکرده است. با این حساب من تفاوتی در استفاده شما از دسترسی با روشی که کاربر:مانی انجام داده اند نمیبینم. نمی شود بعد از مدتها برگردید و استفاده خودتان از دسترسی بدون انجام حل اختلاف را طبق وپ:اجماع بدانید چون همین که در کوتاه مدتی کسی اعتراضی نکرده و مدت قابل ملاحظه ای از آن ویرایش گذشته یعنی اجماع در ویرایش داشته است. در هر صورت من آنچه لازم بود گفتم. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۰۸ (UTC)پاسخ
    اشتباه شما در همینجاست که اجابت درخواست کاربری در وپ:دا توسط بنده را با اصرار کاربر:مانی روی نظرش را هم عرض گرفته‌اید و قیاس مع الفارق میکنید. در بحثتان بیشتر توضیح دادم. -- ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۱۲ (UTC)پاسخ
    طبعا شما باید نگاهی به تاریخچه میکردید و اختلافی که بین کاربران برای انتقال این عنوان وجود داشت درنظر میگرفتید. انتقال چنین مقالاتی در وپ:دا خلاف رویه است چون نیاز به حل اختلاف دارد. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۰ (UTC)پاسخ
    عرض کردم انتقال به قبل از مناقشه مشکلی ندارد.-- ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۳ (UTC)پاسخ
    این ترجیح دادن است بدون حل اختلاف. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)پاسخ
    عرض کردم این بررسی مدیریتی درخواستی در وپ:دا بوده و نیازی به حل اختلاف ندارد؛ انتقال من در جایگاه کاربر نیست. انتقال به قبل از مناقشه هم بستگی به قضاوت مدیر دارد. قضاوت من در اینجا این بوده که درخواست کاربر در وپ:دا موجه است و انتقال نام به قبل از مناقشه باعث میشود فرایند حل اختلاف توسط طرفینی که تقاضای تغییرنام اصلی مقاله را دارند شروع شود. -- ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۶ (UTC)پاسخ
    من قرار نیست شما را قانع کنم. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۱۱ (UTC)پاسخ
    بحث قانع کردن من نیست. شما در یک زیربخشی که ارتباطی با من ندارد، قضاوت و برداشت اشتباهی را از عملکرد من ارائه میکنید تا عملکرد کاربری دیگر را توجیه کنید. من مجبور میشوم پاسخ دهم. ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)پاسخ
    قصدم توجیه عملکرد کاربری نبود. بالاتر در رای مخالف از کاربر:مانی درخواست کردم که در رویه های شان تغییراتی ایجاد کنند. ولی همچنان برداشتم این است که اصل این اختلافات ریشه در ترجیح کاربران به عنوان های فارسی و لاتین دارد و اگر کاربر مانی همانطور که ازشان درخواست کردم حساسیت شان را به عنوان های فارسی کم کنند و دنبال حل اختلاف باشند خیلی از این مشکلات حل خواهد شد. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۳۲ (UTC)پاسخ
    خود ویکی‌پدیا در نبود برابریابی موضوعات در منابع معتبر فارسی رهنمود میکند عنوان چنین موضوعاتی را آوانگاری کنید و از طرفی از اختراع عنوان منع میکند. در نتیجه «اختلافات ریشه در ترجیح کاربران به عنوان های فارسی و لاتین» ندارد بلکه اختلاف به پیروی نکردن از رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا است. تخلفات کاربر را به «اختلافی» که واقعیت هم ندارد تنزل ندهید. ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۵۶ (UTC)پاسخ
    مشکل دقیقا همین است که برداشتهای خارج از قواعدی در اینجا مطرح شده است. بالای همان قواعد را بخوانید: «منظور از اسامی در اینجا، اسامی خاص است؛ بنابراین، بسیاری از اسامی که از نظر معنایی به فارسی ترجمه می‌شوند (مثل اسامی فیلم‌ها و غیره) اینجا مد نظر نیستند؛ بنابراین، سؤالی که اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرد (مثلاً) این است که آیا بنویسیم صحرای موهاوی یا صحرای موجاوی.» در قواعد ویکی پدیا راه ترجمه اسامی به فارسی ممنوع نشده است. اصلا منطقی نیست که جلوی ترجمه را گرفت. منابع فارسی موجود به ازای خیلی از عنوان های خارجی معادل ندارند و راهی نیست جز ترجمه به فارسی. اگر شما ترجیح می دهید عنوان هایی که اسامی خاص نیستند آوانگاری کنید، قواعد فعلی چنین ارجحیتی قائل نیست. در مورد اختراع باید اول روی مورد بحث شود که ترجمه به فارسی است یا اختراع. اینها با هم فرق دارد. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۱۷ (UTC)پاسخ
    «برداشتهای خارج از قواعدی در اینجا مطرح شده است.» حداقل مصادیق را هم ذکر کنید. میرکت که قدیمیترین منبع برای آن سال ۱۳۵۵ است، انتقالش به دم‌عصایی چه توجیهی رهنمودی دارد؟ چرا کاربر در حل اختلاف محتوایی بحث مقاله مشارکت ندارد؟
    مناقشه سر انتقال اسامی خاص هم هست. چرا باید بلک‌واتر به سیاه‌آب، وینترفل به زمستانگاه یا دراگون‌استون به اژدهاسنگ منتقل شود و بدتر از آن وقتی با کاربر وارد مناقشه میشویم مقاومت میکند.-- ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۲۸ (UTC)پاسخ
    اجازه دهید بحث را بیشتر از این باز نکنم. شما به تحریم رای دادید، اجازه دهید من هم بنا به برداشتی که از کل قضیه دارم، در این مقطع مخالف تحریم باشم و موافق پیشنهاد جایگزینی که مطرح شد. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۹ (UTC)پاسخ
    من بالاتر دو مقاله از اصرار کاربر به نامگذاریش مثال زدم که همین چند روز پیش در وپ:دا متوجه مناقشه نامی آنها شدم. آندومتر و دیانسفال؛ کاربر:فرهنگ2016 صرفا بازخورد از آندومتر را مطرح کرد و علیرغم درخواستم در بحثش به درستی/نادرستی رویه کاربر:مانی در مقاله دیانسفال واکنش نشان نداد. دیانسفال که حداقل از سال ۱۳۸۰ در مراجع علمی استفاده میشده است بدون هیچ منبعی توسط کاربر به مغز میانجی منتقل میشود و روی آنهم اصرار میشود. درخواست منبع برای مغز میانجی و بحث:دیانسفال همچنان بازخوردی ندارد. ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۳۴ (UTC)پاسخ
  •  نظر: مدارا هم حد و حدودی دارد. وقتی بخش قابل توجهی از مشارکت‌های یک مدیر با استفاده از اختیارات مدیریتی، برای زورچپانی دیدگاه و اعمال فشار بر دیگران است (مثلاً دو واگردانی در تاریخچهٔ دراگون‌استون و جنگ بر سر انتقال، یا مثلاً قطع دسترسی کاربران مخالف)، بعد به‌خاطر اقدامات مدیریتی نادرستش از هیئت تذکر می‌گیرد و از چندین عمل هم تحریم می‌شود، سپس دوباره به جنگ ویرایشی و سوءاسفتاده از دسترسی‌ها دست می‌زند، چه چیزی این وسط به صلاح پروژه است که کاربران دارند مدارا می‌کنند؟ با وجود این پروژهٔ ورم‌کرده که اجتماعش نسبت به محتوایش اینقدر کوچک است، وقت و انرژی کاربران چندین برابر بیشتر از وقت و انرژی کاربران در ویکی انگلیسی و امثال آن ارزش دارد. اجتماع تا کی می‌خواهد این اخلالگری‌ها را نادیده بگیرد و به‌خاطر عمر حساب و ویرایش‌های قبلی برای کاربران تخفیف قائل شود؟ وقتی کاربری نه یک بار و دو بار، بلکه چندین بار از دسترسی‌هایش سوءاستفاده می‌کند، باید دسترسی از او گرفته شود. وقتی کاربر با اختراع نام‌های نارایج و رواج دادن آن‌ها از طریق ویکی‌پدیا، دارد حتی از دسترسی ویرایش در ویکی‌پدیا هم سوءاستفاده می‌کند و بعد هم به آن افتخار می‌کند، باید حتی از ویرایش هم منع شود. حالا این عمل سختگیرانه است، پیشنهاد تحریم دست کم از انتقال مطرح شده و برای همان هم دارید تخفیف قائل می‌شوید؟ با توجه به همین بحث‌هایی که اینجا صورت گرفته، و واکنشی که از جامعه در مقابل این اخلالگری‌ها می‌بینم، از این پس در مواجهه با موارد مشابه تعارف نخواهم کرد و بدون در نظر داشتن سابقه کاربر، به وظیفه‌ای که اجتماع برعهده‌ام گذاشته عمل می‌کنم. این‌همه ما وقت بگذاریم و زاپاس و خرابکار و ترول ببندیم، بعد یک کاربر قدیمی بیاید از دسترسی‌هایش سوءاستفاده کند و برای برخورد با او، اجتماع به اندازهٔ یک (یا شاید هم چند) گمخ/گمب انرژی بگذارد؟ بخش عمده‌ای از نظرات کاربران در بالا، به صلاح کاربر هستند، نه به صلاح پروژه. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۷ (UTC)پاسخ
    اگر فکر میکنید بندایش به خاطر انتقال نادرست لازم است، همین راه طی کنید. نمی شود وقتی کاربر حتی بخاطر انتقال هایش سیاهه بسته شدن ندارد یک راست تحریم شود. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۱۴ (UTC)پاسخ
    @فرهنگ2016: اتفاقاً این که کاربر سیاهه بسته شدن به‌خاطر انتقال ندارد، به‌خاطر مدارایی است که عرض کردم. اگر مثلاً من به‌خاطر جنگ ویرایشی در دراگون‌استون از کاربر شکایت می‌کردم، با توجه به سوابق دیگر او، آیا کاربران با او همان برخوردی را می‌کردند که با کاربر بدون دسترسی مدیر/کاربری با سابقهٔ کمتر می‌کنند؟ یا مثلاً وقتی یک کاربر گشت‌زن با او دچار اختلاف می‌شود و کاربر اقدام به جنگ ویرایشی می‌کند، آیا نسبت به شکایت از او همان‌قدر مصمم است که در مقابل یک کاربر تازه‌وارد؟ منظورم از «وظیفه‌ای که اجتماع برعهده‌ام گذاشته» لزوماً بندایش نیست. هرچند که با مواردی که خودم دیده‌ام، و مواردی که کاربران دیگر، از جمله Sunfyre ذکر کردند، در صورتی که این ریسه به نظرخواهی نمی‌کشید و صرفاً به‌عنوان شکایت می‌خواستم به آن رسیدگی کنم، دسترسی کاربر را به‌خاطر چندین تخلف (تهدید به تنبیه، جنگ ویرایشی، سوءاستفاده از دسترسی واگردانی و نقض آگاهانهٔ سیاست‌های محتوایی و قواعد نام‌گذاری) دست کم برای یک هفته (با ارفاق) می‌بستم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۲۵ (UTC)پاسخ
    @Jeeputer: حرف من دقیقا در راستای حرف شماست. می گویم با هر کاربری (مدیر یا غیر مدیر) باید به یک شکل برخورد کرد. اگر من انتقال های نادرستی انجام داده ام، با هر سابقه یا دسترسی، یکی از راه های حل اختلاف تذکر است. مرحله بعد بستن یک یا چند روز است. مراحل بعدی بستن بیشتر. اینجا برداشت من این است که به خاطر سوابق کاربر مانی یا دسترسی مدیریت ایشان، کاربران انتظار برخورد دیگری دارند و می خواهند در همین مرحله که حتی سیاهه بسته شدن برای انتقال نادرست را ندارد، به سراغ تحریم بروند. ما که علم غیب نداریم اگر کاربر بسته شد رویه خود را تغییر می دهد یا نه، ولی فلسفه بستن حسابها دقیقا همین است. اگر بستن ها جواب نداد می شود به سراغ راه حل های دیگر رفت. این را کلی گفتم و بنظرم باید به همه کاربران فارغ از سوابق و دسترسی چنین فرصتی داده شود. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۹ (UTC)پاسخ
    این که شما میگویید رویه رسمی است، منتها رویه عرفی ویکی‌پدیا فارسی بر آن چیره است. رویه عرفی ویکی‌پدیا فارسی در برخورد با کاربران مدیر که تخلف انجام میدهند در چهارچوب هیئت نظارت تعریف میشد؛ خب الان هیئت نظارتی در عمل نیست و در سطح اجتماع طرح دعوی شده است. از این رو آن رویه رسمی حداقل در حال حاضر لزوما شرط لازم رویه عرفی نیست. دقت کنید ترجیح من پیروی از رویه رسمی است ولی ترجیح من نباید الزام هم شود، به بیان دیگر من ترجیح میدهم اگر تخلف رفتاری محتوایی دارم مدیران بررسی کنند تا در سطح هیئت و اجتماع مطرح شود ولی این لزوما به این معنی نیست که یک نهاد نظارتی یا خود اجتماع نمیتواند این تخلفات را بررسی کند.
    بیان شما به این صورت است که کاربر:Ladsgroup بجای اینکه بحث نظرخواهی تحریم را باز میکرد راسا خودش اقدام مدیریتی میکرد. این اتفاقا از نظر من راهبرد بهتری بود ولی توجیه اجتماع به دلیل همان رویه عرفی که گفتم مشکلتر میشد؛ شاید مثلا Sunfyre ساعت‌ها برای توجیه چنین کنش‌هایی وقت داشته باشد ولی لزوما همه مدیران امکان چنین هزینه‌ای ندارند. در نتیجه ایشان ترجیح داده است از اجتماع نظرخواهی کند، این لزوما راهبرد بدی نیست. ‏ SunfyreT ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۹ (UTC)پاسخ
    برداشت من این است که سالهاست مدیران هیچ تمایل جدی از خودشان نشان نداده اند که با دیگر مدیران آنطوری برخورد کنند که با کاربران غیرمدیر برخورد می کنند، در حالی که سیاست باید برای همه به یک شکل اعمال شود. من حتی از نظر تئوری نمی دانم چه نیازی به هیات یا اجتماع است. طبعا اگر مدیری از دسترسی هایش نادرست استفاده می کند این وظیفه و در حوزه اختیارات دیگر مدیران است که جلوی او را بگیرند. (البته دسترسی هایی که مدیران اختیار قطع دسترسی آن را دارند.) هیات تعریف و اختیارات خودش را دارد و از اجتماع هم نباید انتظار داشت مسئولیت مدیران را به عهده بگیرد. ضمن اینکه اجتماع می تواند تحریم کند که آثار بلندمدتی دارد، در حالی که بر فرض مدیر می تواند پلکانی و مقطعی عمل بکند. مدیر انعطاف بیشتری دارد و اجتماع قادر به انعطاف نیست. مدیر هر لحظه می تواند قطع دسترسی اش را پس بگیرد. ولی اجتماع نمی تواند امروز تحریم کند و فردا کاربر نشان دهد رویه اش را تغییر داده و اجتماع دوباره تحریمش را پس بگیرد. بنظرم وقتش است که مدیران اول خودشان از اختیارات شان استفاده کنند و بعد اگر نتیجه نگرفتند از اجتماع بخواهند. فرهنگ2016 (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۵۵ (UTC)پاسخ
    اینکه نظرخواهی تحریم ایشان را باز کردم ارتباطی به مدیریت ایشان نداشته و ندارد و قصد ارفاق به ایشان ندارم چناچه اگر نظرخواهی تحریم رای نیاورد، بررسی مدیریتی جنگ ویرایشی انجام شده توسط ایشان سرجای خودش باقی است و ممکن است مدتی هم قطع دسترسی شوند (حتی مدیر بررسی کننده می‌تواند ایشان مثلا یک‌سال از انتقال قطع‌دسترسی کند و این مشکلی ندارد). من نظرخواهی تحریم از انتقال را باز کردم چراکه: ۱- این پترنی است که حداقل شانزده‌سال است دیده‌ام پس با یک قطع دسترسی مثلا یک هفته درست نخواهد شد (کماینکه ایشان قبلتر هم قطع‌دسترسی شده‌اند) ۲- مشکل خیلی خاص و specifc است: سره‌سازی. مثال مشابهی که در ذهنم هست این است که من رای‌گیری تحریم جناب ابوالقاسم رجبی از مقاله‌های سیاسی را باز کردم چرا که می‌خواستم فقط جلوی بخش مشکلزا (چیزی که کاربر در مورد آن احساسات قوی دارد) را بگیرم و جلوی ویرایش مفید کاربر را نگیرم (قطع دسترسی و تحریم فقط برای حفظ پروژه انجام می‌شود نه تنبیه کاربر). ممکن است کافی باشد، ممکن است کافی نباشد. :)امیرΣυζήτηση ‏۱ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۵۷ (UTC)پاسخ
    @Ladsgroup: ممنون از توضیحاتی که دادید. البته من منظورم این نبود که گشودن نظرخواهی اشتباه بوده یا این که چرا اقدام مدیریتی جایش را به نظرخواهی تحریم داده. بیشتر اشاره‌ام به این بود که اگر کار به نظرخواهی نمی‌کشید، با توجه به سوابق کاربر قطع دسترسی صحیح‌ترین اقدام می‌بود. انتقادم در کل بیشتر متوجه رویکرد اجتماع بود که دوستان تحت عنوان «رویه عرفی» بیشتر توضیحش دادند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۴۸ (UTC)پاسخ

منظورشان کمک به دانشنامه نیست!

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.
✓ بی‌پایان بسته شد. ممنون از شما — آرش۳۰ مرداد ۱۴۰۲/ ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۱۰ (UTC)پاسخ

درود؛

نیم‌نگاهی به ویژه:مشارکت‌ها/Sina griezmann نشان می‌دهد غالب ویرایش‌های ایشان با عنوان (اشتباهات تایپی)، (اشتباه ویرایشی) و نظیر آن، کاری جز چرک‌کردن سیاهه و خرابکاری نیست. لطفاً اقدام شود. — KOLI ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۵۲ (UTC)پاسخ

حساب تک منظوره احتمالا مزدی

درود خواهشمند است حساب

به دلیل تک منظوره بوده و احتمالا مزدی است و همچنین به تذکر ها توجه ندارند. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۲۰ (UTC)پاسخ

درخواست حفاظت

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

درود در مقاله محمد رضا شهبازی که اخیرا به نبح ارسال شده خیلی خرابکاری پیش می آید و بعید می دانم که در ویکی بماند چون میزانم رای به حذف مقاله خیلی بالاست لطفا آنرا تا مدتی که در ویکی است حفاظت کنید. بااحترام Kerim 2023 (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)پاسخ

Х موارد نیازمند محافظت را در وپ:دمص مطرح کنید. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)پاسخ

مشکل در انتشار مقاله

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

مقاله ای با نام «سلاح اچ» ترجمه و اماده شده اما از انتشار آن ممانعت شده Alrhp (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۴۲ (UTC)پاسخ

✓ وپ:محدودیت ترجمه را ببینید. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۴۰ (UTC)پاسخ

لطفا مدیران حملات شخصی و تهدیدهای این کاربر را بررسی کند

خلاصه کلام: در مورد مقاله لکی که در خطر قومیت گرایی شدید قرار دارد چندین کاربر درگیر بحث و گفتگو هستند از جمله اینجانب. کاربر مزبور کلا قلدری و بی ادبی ویژه:تفاوت/37773234 را کنار گذاشته و دارد به همه "همه" حمله شخصی و برچسب زدن ویژه:تفاوت/37776395 و کم کم تهدیدهای دیگر حتما در چنته دارد. اینجانب احتمالا درگیر نیستم چون اختلاف من با ایشان در مطالب مقاله نیست ولی احتیاط کردم. لطفا یکی از مدیران بررسی و در صورت لزوم اقدام شایسته را مبذول فرمایند. اگر هم اینجانب کوتاهی کردم یا اشتباهی در برخورد با کاربران برای هرچیزی حاضرم و گردنم از نخ باریکتر. Gharouni Talk ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۱۲ (UTC)پاسخ

آنهمه منبع درباره قومیت لک ها موجود است آنهمه منبع هم برای کردی بودن زبان لکی موجود هست که در بحث خودت برخی از آنها را تایید کردی و در بحث اگر پاک نکنی یکی از منابعی که خودت گفتی صحیح است نظریه کردی تبار را نظریه اکثریت دانسته بود که من گفتم طبق این منبع خودت کردی تبار اکثریت است به سرعت جفتی تو دروغ میگویی یا من فارسی بلد نیستم (در بحث چند منبع معتبر زبان لکی ) بعد ثابت شد که ظاهرا فارسی را خوب بلد نبودید. درمورد اینکه میگویی قومیت گرایی شدید لک یک قوم است زبان لکی هم زبان قوم هست و ما بخشی از اقوام کرد تبار هستیم و منابع متعدد هم آن را تایید میکند در بحث زبان لکی کاربر مرتضا هم این موضوع را مطرح کرد. بعد شما میایید در بحث من به من تهمت میزنید که شما کاربر زاپاس هستید همین تهمت ها را بارها کوروش سوم به من زد و گفتم بسم الله هرگونه احراز هویتی لازم باشد انجام میدهم حتا لازم باشد حضوری در کرمانشاه به خدمت میرسم جهت احراز هویت. در متنی که فرستادی‌ میگویی تهدید در چنته دارد اینکه بگویم دوستتان کوروش سوم (یا احتمالا خودتان باشید)! بارها و بارها به من میگوید تو دنبال قومیت گرایی هستی تو از کردستان خط میگیری و ... که من را بترساند که بله اگر ادامه دهی و از منابع کردی بودن لک دفاع کنی به عنوان یک ناسیونالیست کرد شناخته خواهی شد و احتمالا محاکمه! و من بگویم نمیترسم از کسی تهدید است و توهین است ؟ در بیان جهت دار بودن گرایش شما در زبان لکی همان بس که در بخشی که در بحث خودتان ایجاد کردید به عنوان چند منبع معتبر وقتی گفتم در منبع شماره نه خود شما صراحتا گفته شده که اکثر نظریات کردی بودن لکی را تایید میکنند و گفتم کجا مهرداد ایزدی گفته لکی زبان مشترک قوم کرد و لر هست با عصبانیت یکیار من را تهدید به قطع دسترسی و بار دیگر تهدید به ایجاد بحث های بی پایان و بی نتیجه کردید! من در جایی متوجه شدم اوایل که در بحث ها ظاهرا باید دو طرف بحث طرف سومی را که میخواهند وارد کنند باید با توافق باشد که اینجانب توافقی با کسی برای وارد شدن به بحث نداشتم البته بعد از درخواست خروج شما از بحث به این نتیجه رسیدم که ممکن است در بحث هایی که در پروفایل شخص صورت میگیرد چنین چیزی مطرح باشد. در کل قطع به یقین شما طرفدار بولد کردن نظریه لری تبار هستید‌ که بر خلاف نظریات رایج و معتبر با منابع داخلی و بین المللی هست. در ضمن من هیچ قلدری انجام ندادم اونی که تهدید به قطع دسترسی و تهدید به دستگیری به خاطر تهمت ناسیونالیزم کردی میکند دوست شما و یا احتمالا زاپاس خود شماست. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۲۳ (UTC)پاسخ

زاپاس بازی سریالی

هر چهار حساب زیر مرتبط به یک فرد است لطفا هر چهار حساب بی پایان بسته شوند


Luckie Luke (Talk / C) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۴۱ (UTC)پاسخ

زاپاس

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

Ammiralii (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

حساب زاپاس برای خرابکاری در مقالات ایجاد شدهGodNey (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۳۷ (UTC)پاسخ

✓ بی‌پایان قطع دسترسی شد. Q2020 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۳۸ (UTC)پاسخ

حمله شخصی و نقض وپ:نیست از سوی Mrk.mir

لطفاً کاربر فوق به‌خاطر حمله‌های شخصی متعدد در ویژه:تفاوت/37779664 و ویژه:تفاوت/37774402 بی‌پایان بسته شود. مستند به ویژه:مشارکت‌ها/Mrk.mir، کاربر برای کم هم اینجا نیست. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۴ (UTC)پاسخ

بهتر بود دسترسی‌را خودتان بی‌پایان ببندید، کاربر مستقیماً دارد توهین می‌کند. سیاست‌های رفتاری را کنار گذاشته‌اند. استارتسلا (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۱۲ (UTC)پاسخ
@StarTesla: سلام. چون به خودم حمله کرده‌اند، طبق ویکی‌پدیا:درگیر مجاز نبودم که اقدام کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۱۶ (UTC)پاسخ
سلام، بله درسته، اما بیشتر توهین صورت گرفته تا تهمت استارتسلا (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۲۵ (UTC)پاسخ

حساب قدیمی عهد بوق

با سلام این حساب Mohammadhadi-s در قدیم الایام مال من بود برای اضافه کردن عکس به صفحه زردلان ازش استفاده کردم و هیچ ایمیل و رمزی ازش یادم نمیاد آیا امکان بازیابی اون هست؟ اگه هست به این حساب پیوندش بزنید باتشکر. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۳۵ (UTC)پاسخ

جوری که با رمز و ایمیل این حساب بشه واردش بشم. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۳۶ (UTC)پاسخ

مقاله خرم دره

درود احتراما

در مقاله خرم دره ویرایش عمده بدون منبع و یا با منابع اشتباه و غیر قابل دسترس مثلا تنها نام سایت و یا سرچ گوگل نموده اند و اصرار به بازگردانی دارند به تذکر همکاران نیز توجه ندارند تقاضای حفاظت مقاله را کردم اما متاسفانه هنوز رسیدگی نشده است. Azad Talk ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۵۹ (UTC)پاسخ

احیاء

درود خواهشمند است مقاله فیلیپ شرارد که به دلیل این شیطنت حذف شده احیاء گردد با سپاس از مدیریت محترم کنشگر. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۲ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۵۴ (UTC)پاسخ

نیازمند کنش فوری

حمید قره‌حسنلو مورد حمله یک کاربر با آی پی هایش قرار گرفته است Luckie Luke (Talk / C) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۲۹ (UTC)پاسخ

ایجاد خودزندگی نامه

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

صفحه ای که ایجاد کردم برای یکی از هنرمندان رپ ایران است اما ویکی پدیا به دلیل ایجاد خود زندگی نامه آن را منتشر نمیکند لطفا برسی کنید Godatix6 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۶ (UTC)پاسخ

Х درود بر گرامی کاربر:Godatix6 در سابقه ویرایشی شما چیزی نیافتم ضمن مطالعه وپ:زاپاس اگر ایجاد و حذف شده با مدیر حذف کننده گفتگو بفرمایید. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۵۴ (UTC) شهنام ک (گفتگو) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۵۴ (UTC)پاسخ

خرابکاری Hjlpld

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.
خرابکاری پس از آخرین هشدار؛ رفتار کاربر به‌وضوح نشانگر ایجاد حساب تنها برای خرابکاری. کاربر مشغول خرابکاری در صفحات بحث کاربران و اضافه کردن اعلان قطع دسترسی بی‌پایان به آن‌هاست. آرین بحث ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)پاسخ
درود ضمن تشکر از گرامی کاربر:Arian عزیز بابت گزارش موضوع کاربر توسط مدیریت محترم Jeeputer بسته شدند. شهنام ک (گفتگو) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۶ (UTC)پاسخ

خرابکاری Mahdi Araghi

در [[::https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA_%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C]]:. درود.ایشان تاکنون 10 بار اقدام به جنگ ویرایشی کرده و علی‌رغم چندبار تذکر متن بدون منبع و اشتباه را در این صفحه ثبت می کند. Javads (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۳۷ (UTC)پاسخ

آغاز ویرایشهای جانبدارانه و غیر اصولی در مقاله زبان لکی با زورچپانی

افزودن رسم الخط سورانی به جعبه اطلاعات مقاله زبان لکی وپ:رایج نیست. لکها از این رسم الخط استفاده نمی کنند. مدیران گرامی با درود. Mr.mh777 Navid1401 و Vajd بی تفاوت به گفتگویی که در صفحه بحث مقاله در جریان بود، هماهنگ و به هم پیوسته در حال ویرایش های جانبدارانه در مقاله زبان لکی هستند و می کوشند تا کنترل کامل مقاله را به دست بگیرند و مقاله را به مالکیت خود در آورند و دیگر کاربران را وارد جنگ ویرایشی کنند. و اصلا هم حاضر به گفتگو و تبادل نظر برای اجماع در صفحه بحث مقاله نیستند. از شما مدیران خواهش می کنم برخورد لازم کنید. این آزار و اذیت است نه کمک به دانشنامه. ارادتمند کوروش سوم گفتگو ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۵۸ (UTC)پاسخ

این لینک خط ۳۶ از پایین مشخص می‌کند لکها در کنار سایر گویشوران زبانهای کردی از رسم الخط کردی استفاده می‌کنند. در بخش بحث مقاله زبان لکی به طور مفصل درباره چگونگی ویرایش مقاله تبادل نظر شده متاسفانه در بسیاری از بخش ها کاربر کوروش سوم بحث را یا می‌پیچاند یا بی پاسخ جا میگذارد و خودسرانه اقدام به ویرایش و حذف میکند کاربر مرتضا در درجریان بحث ها هست و در یکی از بخش ها منتظر پاسخ ایشان هستم. در مقاله زبان لکی برخی کاربران به طرز عجیبی سعی دارند هویت زبان لکی را بر اساس برخی نظریات کم ارزش و کم تعداد به سمت و سوی خاصی هدایت کنند.این کاربر هربار هم اقدام به تهمت زنی و تهدید می‌کند و یوزرهای فیکی هم دارد که البته بعد از شکایت من در یکی بخش های این صفحه مدتی است غیبشان زده. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۷ (UTC)پاسخ
این لینک از پایین خط ۳۶ (خط و نیم خط) تاحالا کوروش سوم میگفت لک نمیداند رسم الخط کردی چیست و تند تند حذف می‌کرد. هرچه گفتیم دروغ می‌گد کسی قبول نکرد. این سندی بر دروغ ایشان. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۱۵ (UTC)پاسخ
این لینک شما چه چیزی را ثابت می کند؟ مصاحبه با کیومرث امیری از نویسندگان محترم کرمانشاهی است. یک جایی در مورد کتاب افسانه های لکی حرف زده. من کتاب را در کتابخانه ام دارم. جزو کتابهای تزئینی هم هست. افسانه های لکی، زبان: فارسی، انشارات سوره مهر. تیراژ بیست هزار نسخه. به زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان چاپ شده. این کتاب سالها پیش در مدرسه های مقطع ابتدایی و راهنمایی شمال تهران توزیع شد. اگر کتاب افسانه های لکی به رسم الخط کردی بود یا حتی به زبان لکی اعراب گزاری هم بود، یعنی در همه موارد در این مدت حق با شما بوده و من از همه عزیزان حاضر در دانشنامه و شخص شما عذرخواهی خواهم کرد و غرامت میلیون دلاری به شما پرداخت خواهم کرد و از دانشنامه برای همیشه خواهم رفت. دو دیوان شعر هم این شاعر محترم کرمانشاهی دارند که هر دو به زبان لکی است اما با شیوه اعراب گزاری. کتاب خریوه، دیوان اشعار، انتشارات ماهیدشت. کتاب دوم، دیوان اشعار لک امیر، انتشارات ماهتاب غرب. هر دو به زبان لکی و رسم الخط فارسی و اعراب گزاری. چند آثار دیگر هم دارد که همه به زبان فارسی هستند. یک فیلمنامه هم در مورد سه قوم لک و کرد و لر دارد که آن هم به زبان فارسی است. شما برای کمک به دانشنامه و ویکی نویسان اینجا نیستید. وگرنه اطالاعات اشتباه در اینجا منتشر نمی کردید. کوروش سوم گفتگو ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۱۳ (UTC)پاسخ
مگه من نویسنده سایتم؟ یا من لک امیرم؟ همه دروغ میگن فقط تو راست میگی. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۴۹ (UTC)پاسخ
خود نویسنده میگه به رسم الخط کردی این میگه نیست! خود نویسنده دروغ میگه چون داداشمون تو خونش یه نسخه فارسی داره دیگه نسخه رسم الخط کردیش نباید باشه میلیونیم جایزه میده :) وپ: بازی با سامانه Mr.mh777 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۰۵ (UTC)پاسخ
نسخه کردی یا با رسم الخط کردی این کتاب وجود ندارد. مگر نمی خواهید من از دانشنامه بروم؟ یکی از راه های ساده اش این است که شما نسخه این کتاب را با رسم الخط سورانی یا با هر زبان و رسم الخطی جز فارسی به دوستان نشان دهید. برای دانشنامه قطعا کتابهای چاپ شده و شابکها مهمتر از وب سایتها هستند. این مصاحبه هم مربوط به ده سال پیش است. اگر می خواست با رسم الخط کردی چاپ شود تا حال چاپ شده بود. مشکل این است که شما نمیدانید دیگر کاربران بر عملکرد من و شما نظارت می کنند. فکر می کنید همیشه اینگونه است. اما یک قانون محکمی در دانشنامه هست به نام قطع دسترسی های سخت. گاه میبینید که در عرض چند دقیقه ده ها کاربر قطع دسترسی شدند و کیش و مات. کوروش سوم گفتگو ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۰۳ (UTC)پاسخ
یعنی تو میگی کتاب توریسکه بیان با رسم‌الخط کردی. منبع خبری از رونمایی. امیدوارم راست بگویی و بروی و حرفت مثل دروغ‌های قبلیت نباشد Mr.mh777 (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۲:۵۲ (UTC)پاسخ
خواستم بگم یعنی تو‌میگی خود نویسنده دورغ میگه تو راست میگی دیدم بحث فایده نداره منیع اوردم‌. دقیقا تو همین مشکل را داری شاید هم پشتت پر هست که همش دروغ میگی و کسی کارت نداره. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۲:۵۴ (UTC)پاسخ
بازهم یک کتاب لکی دیگر با رسم الخط کردی. بدرود کوروش جان.کتاب ڤیرکه رەنکه Mr.mh777 (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۱۶ (UTC)پاسخ

لینک اولتان باز مربوط به ده سال پیش است. لینک دومتان هم منبع بی طرف نیست و سایتی وابسته به یکی از جریانات سیاسی-قومی است. توجه ناظران را به حساسیت موضوع در زیر جلب می کنم:

به طور کلی لک زبانها فعلا رسم الخطی ندارند و در حال حاضر اگر بخواهند لکی بنویسند از رسم الخط فارسی با شیوه اعراب گزاری استفاده می کنند. رسم الخط کردی در بین لکها سرشناس نیست و طبق قوانین دانشنامه و وپ:رایج نمی توان در مقاله زبان لکی از آن استفاده کرد. ارادتمند عزیزان ناظر کوروش سوم گفتگو ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۸ (UTC)پاسخ

کاربر:بسیجی عاشق

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

خرابکاری‌های کاربر:بسیجی عاشق در صفحه رضا جاودانی نیازمند کنش فوری مدیریتی است. Maometto (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۱۶ (UTC)پاسخ

✓ کاربر بی‌پایان قطع دسترسی شد. کوروش تهرانی (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۶ (UTC)پاسخ

خواستار قطع دسترسی و اخراج

باسلام اینجانب خواستار قطع دسترسی و اخراج کاربر کوروش سوم هست به دلایل زیر: ۱. این کاربر زاپاس های فراوانی دارد. ۲. خودش احتمالا زاپاس شخص قویتری در‌ویکی پدیا هست. ۳. درمقاله زبان لکی سعی در لری نشان دادن زبان لکی میکند به زور. ۳. برای اقدامات و زورگویی مجازی خود اسناد قوی ندارد جز چند سند دست چندمی ضعیف. ۴. در بحث ها (میتوانید به صفحه بحث زبان لکی مراجعه کنید) اسناد را در صورتی قبول دارد که نظریه ای غیر از کردی بودن زبان لکی داشته باشند. مثلا منبع اتنولوگ رو اول به عنوان منیع معتبر و غالب گذاشته بود که لکی زبانی مستقل هست بعد فهمید اتنولوگ لکی را در دسته زبانهای کردی قرار داده زد زیرش. ۵. وقتی اسنادی بسیار بیشتر از چند سند خودش درباره مردم عزیز لر و بختیاری نشان میدهیم در صفحه بحث نمی‌رود مقالات آن را دستکاری‌کند طبق اسناد و فقط گیر داده به مقاله زبان لکی که نشان میده هدفش از عضویت به ویکی پدیا این هست که لکی را زبانی غیر کردی و لری معرفی کند. ۶. تند تند تهمت میزند و تهدید هم میکند. ۷.به رسم الخط کردی توهین میکند. ۸. به شدت از مردم کرد متنفر هست و دیدگاه نژادپرستانه ای درباره مردم کرد دارد. ۹. کردها را ایرانی نمی‌داند. ۱۰. وقتی جایی کم میاورد در بحث و میداند که حق با او نیست شروع به مظلوم نمایی، عوض کردن بحث، گیردادن به مسایل فرعی و سکوت می‌کند. ۱۱. مقاله زبان لکی را شش دانگ به نام خودش زده. و غیره و ذالک.. باورکنید برای کمک به ویکی پدیا اینجا نیست. Mr.mh777 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۳۷ (UTC)پاسخ

کاربر خرابکار

سلام. لطفا مسکن (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته) بی پایان بسته شود. این کاربر در مقالات داعش و القاعده مثل ابو محمد عدنانی الفاظی چون شهید اضافه می کند. — Shawarsh (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۲۷ (UTC)پاسخ

درخواست پنهان‌سازی برای صفحهٔ بحث کاربر:بسیجی عاشق

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: نه ماه پیش.

صفحه: بحث کاربر:بسیجی عاشق (پیوند به · تاریخچه · سیاهه · حفاظت)

پیوند تفاوت: ویژه:تفاوت/37789347

کاربر مشخصاً برای خرابکاری محض ایجاد شده؛ لطفاً مدت بندایش را به بی‌پایان تغییر دهید.

Maometto (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۳۸ (UTC)پاسخ

✓ کوروش تهرانی (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۵ (UTC)پاسخ

قطع دسترسی دائمی کاربر Nima raevant

با سلام و وقت بخیر. احتراما به استحضار می رساند کاربر Nima raevant به دلیل ویرایش های اخلال گرایانه پیش تر چندین نوبت قطع دسترسی موقت شده اندNima raevant (بحث). علی رغم توصیه ها و هشدارهای همکاران محترم، ایشان همچنان به ویرایش های اخلال گرایانه خود ادامه می دهند. اخیرا ایشان اقدام به ویرایش های اخلال گرایانه در مقاله سبزوارنموده اند و توصیه های همکاران محترم و بنده ره به جایی نبرده است. خواهشمندم نسبت به قطع دسترسی دائمی ایشان اقدام نمایید. با تشکر فراوان Ghalb-sabz (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۱ (UTC)پاسخ

فکر نکنید با مظلوم نمایی جلوی مدیران خواهید توانست کذب را منتشر کنید. Nima raevant (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۸ (UTC)پاسخ
تمام مطالب بنده مستند می باشند. سبزوار با ۳۸/۷۵ کیلومتر مربع بزرگترین شهر استان های خراسان بعد از مشهد می باشد و نیشابور با ۲۶۴ هزار نفر جمعیت شهری پرجمعیت ترین شهر استان های خراسان پس از مشهد می باشد کاربر محترم شما اگر فردی قانون مند می بودید ۴ دفعه توسط همکاران محترم قطع دسترسی نمی شدید. انشالا با قطع دسترسی دائمی شما ویکی پدیا نفس راحتی از دست ویرایش های اخلال گرایانه شما خواهد کشید. Ghalb-sabz (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)پاسخ
پس وقتی داخل پرانتز ذکر میشه از نظر مساحت حذف نکنید! اگر از جمله خودتون اطمینان داشتید هیچوقت از نظر مساحت رو حذف نمی کردید. شما با نوشتن کلمه بزرگ قصد تحریف اذهان عمومی رو دارید که زهی خیال باطل. انشالا حساب شما حذف خواهد شد که آرامش کل خراسان رو بر هم زدید.
حتی اگر به ناحق هم حساب بنده مجددا بسته شود دست از حق خواهی خود بر نمیدارم و به انتشار مطالب واقعی و مبارزه با فرافکنی افرادی که مثل شما تعصب کورشان کرده ادامه خواهم داد. Nima raevant (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۱۶ (UTC)پاسخ

قطع دسترسی دائمی کاربر Ghalb-sabz

قطع دسترسی دائمی کاربر @Ghalb-sabz با سلام و وقت بخیر. احتراما به استحضار می رساند کاربر @Ghalb-sabz به دلیل ویرایش های اخلال گرایانه و ذکر مطالب کذب و برهم زدن آرامش صفحات خراسان علی رغم توصیه ها و هشدارهای همکاران محترم و اصلاح ویرایش های کذب، ایشان همچنان به ویرایش های اخلال گرایانه خود ادامه می دهند. اخیرا ایشان اقدام به ذکر مطالب کذب در مقاله سبزوار نموده اند و عنوان دروغ بزرگترین شهر استان پس از مشهد را بیان میکنند درحالی که نیشابور طبق آمار بزرگترین شهر میباشد. جالب هست که اگر منظور ایشان مساحت هست وقتی ما در پرانتز می نویسیم از نظر مساحت باز هم ایشان ویرایش ما را حذف میکنند. مدیران محترم یکبار به نا حق حساب بنده را مسدود کردید خواهش میکنم به تاریخچه صفحه سبزوار مراجعه کنید و با وجدانی درست قضاوت کنید حق با کیست؟ اگر به صفحات کاشمر، کوهسرخ، ریوش، بردسکن و سایر شهر های ترشیز کهن که تاریخ غنی 2000 ساله را دارند مراجعه کنید خواهید دید ایشان تاریخ حکومتی محلی که 50 سال قدمت داشته را به زور در صفحات شهرهای ترشیز کهن گنجانده اند که مورد اعتراض کاربران مختلف قرار گرفته و هربار که مطالب بی ربط حذف می شود ایشان مجددا درج این مطالب را درج می کنند. تا الان توصیه های همکاران محترم(@Ehsanbasafa , @Reyvand , @کوروش میهن بان و...) و بنده افاقه نکرده. خواهشمندم نسبت به قطع دسترسی دائمی ایشان اقدام نمایید. با تشکر فراوان @Nima raevant (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۱ (UTC)پاسخ

تمام مطالب بنده مستند می باشند. سبزوار با ۳۸/۷۵ کیلومتر مربع بزرگترین شهر استان های خراسان بعد از مشهد می باشد و نیشابور با ۲۶۴ هزار نفر جمعیت شهری پرجمعیت ترین شهر استان های خراسان پس از مشهد می باشد کاربر محترم شما اگر فردی قانون مند می بودید ۴ دفعه توسط همکاران محترم قطع دسترسی نمی شدید. انشالا با قطع دسترسی دائمی شما ویکی پدیا نفس راحتی از دست ویرایش های اخلال گرایانه شما خواهد کشید. Ghalb-sabz (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۵۸ (UTC)پاسخ

درخواست بازگشایی صفحه دانشکده پزشکی نیشابور

با سلام و احترام، تقاضا می شود نسبت به بازگشایی صفحه دانشکده پزشکی نیشابور اقدام کنید. بیش از یک سال از تاسیس این دانشکده گذشته و به نظر الان مشکلی برای بازگشایی این صفحه و انتشار مطالب مرتبط با آن نباید وجود داشته باشد. در صفحه فهرست دانشکده های پزشکی ایران همه شهرها صفحه اختصاصی دارند بجز نیشابور. خواهش مندم این صفحه را بازگشایی کنید.

با احترام @Nima raevant Nima raevant (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۴ (UTC)پاسخ

قطع دسترسی کاربران به مقالات قومیتی

مدتی‌است که عده‌ای از کاربران بر سر مقالات قومیتی جنگ دارند، این کاربران محیط ویکی‌پدیا را به میدان جنگ قومیتی تبدیل کرده و دانشنامه را به سخره گرفتند. (هر کدام ساز خود را می‌زنند و ذهنیت و عقاید خودشان را به مقالات می‌آورند) بهتر است دسترسی کاربران به مقالات یا کلاً برای مدتی بسته شود. استارتسلا (بحث) ‏۲۴ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۱۳ (UTC)پاسخ