ویکی‌پدیا:گزارش روزانه قطع دسترسی‌های پالایه ویرایش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

با توجه به این که قطع دسترسی‌های کاربر:پالایهٔ ویرایش یکی از موضوعات قدیمی و نسبتاً چالش‌برانگیز بوده‌اند و گاه و بی‌گاه در موردشان اظهار نگرانی شده، این پروژه تلاشی می‌کند تا گزارش مجتمع روزانه‌ای از قطع دسترسی‌های پالایه در دسترس قرار دهد تا مدیران بتوانند با مراجعه به صفحه گزارش، سریع به تمام پیوندهای لازم دسترسی داشته باشند،

اگر قصد بررسی این گزارش‌ها را دارید، از طریق ویژه:ترجیحات#mw-prefsection-gadgets ابزار «ابزاری برای نمایش دادن سیاهه بستن کاربر در صفحات (تاریخچه، ویژه مشارکت‌ها، تغییرات اخیر و...)» را فعال کنید. در این صورت به‌طور زنده متوجه خواهید شد کدام قطع دسترسی‌ها هنوز برقرار هستند (در نیمه‌شب به وقت UTC، تمام قطع دسترسی‌ها برقرار هستند، اما ممکن است در طول روز منقضی شوند).

هر صفحه گزارش، دلیل قطع دسترسی را در کنار پیوندهای مفیدی از جمله سیاهه پالایه، مشارکت‌ها، سیاهه‌ها و باز کردن فراهم می‌کند.

تلاش همکاران در پروژه بر این است که برای هر روز، گزارش جدیدی گرفته شود. با این حال، تمام مراحل را در ویکی‌پدیا:گزارش روزانه قطع دسترسی‌های پالایه ویرایش/کد مستندسازی شده‌است، از جمله این که کد SQL قرارگرفته در صفحه مذکور با کلیک روی دکمه بالای آن، برای هر روز به‌روز می‌شود و گرفتن گزارش، به دانش SQL نیاز ندارید (مگر این که در آینده تغییری اساسی در پایگاه داده ویکی‌مدیا بدهند که بعید است به این زودی‌ها تغییری که بتواند در کار این گزارش اخلال ایجاد کند، انجام شود). به‌طور کلی، تلاش بر این بوده که ساخت گزارش‌های روزانه، دشوار نباشد و به دانش فنی نیازی نداشته باشد. در نتیجه، هر کاربر ثبت‌نام‌کرده‌ای می‌تواند با توجه به راهنمای قرارگرفته در صفحه مذکور، گزارش روزانه را دریافت کند. نیازی به مهارت در SQL یا کار با ویکی‌متن نیست.

گزارش‌ها

ویکی‌پدیا:گزارش روزانه قطع دسترسی‌های پالایه ویرایش/گزارش‌ها/۲۰۲۴/۰۴/۲۶

کاربران باز شده از طریق این پروژه

همکاران