سپاهان‌شهر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از سپاهان شهر)
سپاهان‌شهر
مختصات: ۳۲°۳۲′۵۷″ شمالی ۵۱°۴۰′۲۸″ شرقی / ۳۲٫۵۴۹۱۷°شمالی ۵۱٫۶۷۴۴۴°شرقی / 32.54917; 51.67444
منطقهکلانشهر اصفهان
مدیریت
 • هیئت حاکمهشهرداری اصفهان
جمعیت
 • کل۴۷۰۳۸نفر(۱۳۹۳)
وبگاه

سپاهان‌شهر بخشی از شهر اصفهان واقع در منطقه ۵ است.[۱]سپاهان شهر از سال ۱۳۷۰ احداث شد و امروزه گسترش زیادی پیدا کرده‌است.[۲]

سپاهان‌شهر در زمان حاضر به یکی از مناطق بالای شهر اصفهان تبدیل شده و دارای امتیازهایی مانند سیتی سنتر، فروشگاه‌های زنجیره ای متعدد، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی، درمانگاه و کلینیک بوده و قیمت زمین و خانه‌های آن بالاست. سپاهان شهر بر پایه سنتی شهرسازی‌های دنیا ساخته شده و تمام خیابان‌های اصلی، فرعی و بن‌بست‌های این شهر قرینه یکدیگر می‌باشند.

موقعیت جغرافیایی[ویرایش]

سپاهان شهر از سمت شمال به کوه صفه و از سمت غرب به شهر ابریشم واز سمت جنوب به منطقه شاه کوه و از سمت شرق به سیتی سنتر اصفهان محدود می باشد.

اقتصاد[ویرایش]

تا تیر ۱۳۹۹ فروشگاه هایپرمارکت کوثر شماره ۲ سپاهان شهر در حال ساخت بود.[۳]

زیرساخت[ویرایش]

برج‌های سیتی سنتر

از جنوب به امتداد ریل ایستگاه راه‌آهن اصفهان متصل است. به نقل از قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در سال ۱۳۹۹، قرار است در آینده بزرگترین میدان جهان در منطقه ۵ احداث بشود.[۴] سپاهان شهر تا شهر ابریشم یکی از مسیرهایی است که دوچرخه سواران برای برگزاری مسابقات یا تفریح استفاده می‌کنند.[۵][۱][۶]

خیابان‌های اصلی[ویرایش]

سپاهان شهر دارای ۲ بلوار اصلی غدیر و شاهد است که بیشتر فروشگاه‌های آن در بلوار غدیر مستقر می‌باشد. خیابان نظام یکی از خیابان‌های اصلی سپاهان شهر برای تردد به‌شمار می‌رود و در ناحیه شمالی سپاهان شهر قرار دارد.[۷]

مکان‌های تفریحی رفاهی[ویرایش]

وب سایت خدمات دهی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ www.javanonline.ir https://www.javanonline.ir/fa/news/1009487/فاز-دوم-سپاهان-شهر-احداث-می-شود. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. «سپاهان‌شهر؛ دوست‌داشتنی یا بیش‌ازحد آرام؟». اصفهان امروز. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰.
  3. «بهره‌برداری از بازار جدید کوثر ۲ سپاهان‌شهر تا پایان امسال | درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان». isfahan.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ اكتبر ۲۰۲۰. دریافت‌شده در 2020-10-30. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  4. «اتصال سپاهانشهر به بیرون شهر با احداث رینگ حفاظتی/ سپاهانشهر دوقلو می‌شود». خبرگزاری ایلنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰.
  5. 1369 (۲۰۲۰-۰۲-۰۴). «مسیر هفت کیلومتری دوچرخه سواری بین اصفهان و فلاورجان ایجاد می‌شود». ایرنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰.
  6. «زیرساخت‌های عبور مترو از سپاهان شهر فراهم می‌شود/تعامل مطلوب شهرداری با سپاه و ارتش». ایمنا. ۲۰۲۰-۰۷-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰.
  7. «سه توافق کلیدی برای اصفهان در «تفاهم نامه شهرداری و سپاه صاحب الزمان استان»». ایمنا. ۲۰۲۰-۰۶-۲۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰.
  8. «پارک آبی آبسار اصفهان و معرفی کامل مجموعه پارک آبی آبسار با تمامی امکانات». مجله سفرستان (سایت خرید بلیط هواپیما). ۲۰۲۰-۰۱-۰۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰.[پیوند مرده]

پیوند به بیرون[ویرایش]