عینی‌گرایی (فلسفه): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Elessar (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:تبدیل ناقص به خرد
سعی (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''عینی گرایی''' (Objectivism) که اصطلاحی به نسبت جدید در فلسفه است در پایان سدهء نوزدهم به کار رفت.عینی گرایی به معنای قبول این نکته است که ارائه [[بیان]] یا [[بازنمایی]] [[عینی]] از جهان خارجی فیزیکی و اجتماعی کاری است ممکن و دریافت های انسانی از امور هرچه باشد تفاوتی در آن امور ایجاد نمی کند.جهانی [[عینی]] مستقل از [[ذهن]]، [[دانایی]] و [[آگاهی]] [[انسان]] وجود دارد که قانون های خود را دارد و انسان باید آن قانون ها را بشناسد و این آرمان همه علوم است که باید به سوی اش حرکت کنند.
'''عینی‌گرایی''' (Objectivism) که اصطلاحی به نسبت جدید در فلسفه است در پایان سدهء نوزدهم به کار رفت. عینی‌گرایی به معنای قبول این نکته است که ارائه [[بیان]] یا [[بازنمایی]] [[عینی]] از جهان خارجی فیزیکی و اجتماعی کاری است ممکن، و دریافت‌های انسانی از امور هرچه باشد، تفاوتی در آن امور ایجاد نمی‌کند. جهانی [[عینی]] مستقل از [[ذهن]]، [[دانایی]]، و [[آگاهی]] [[انسان]] وجود دارد که قانون های خودش را دارد، و انسان باید آن قانون‌ها را بشناسد. این آرمان همه علوم است که باید به سوی‌اش حرکت کنند.


== جستارهای وابسته ==
[[رده:علوم انسانی]]


[[رده:فلسفه]]
* [[فلسفه علوم]]


{{فلسفه-خرد}}
{{فلسفه-خرد}}
خط ۹: خط ۹:
{{فلسفه}}
{{فلسفه}}


[[رده:فلسفه علوم]]
[[en:Objectivism]]

[[cs:Objektivita (filosofie)]]
[[da:Objektivitet (filosofi)]]
[[de:Objektivität]]
[[en:Objectivity (philosophy)]]
[[es:Objetividad]]
[[fr:Objectivité]]
[[he:אובייקטיביות]]
[[nl:Objectiviteit]]
[[pt:Objetividade]]
[[ru:Объективная реальность]]
[[fi:Objektiivisuus]]
[[sv:Objektivitet]]
[[uk:Об'єктивність]]
[[zh:客观能力]]

نسخهٔ ‏۱۹ اکتبر ۲۰۰۸، ساعت ۰۲:۳۳

عینی‌گرایی (Objectivism) که اصطلاحی به نسبت جدید در فلسفه است در پایان سدهء نوزدهم به کار رفت. عینی‌گرایی به معنای قبول این نکته است که ارائه بیان یا بازنمایی عینی از جهان خارجی فیزیکی و اجتماعی کاری است ممکن، و دریافت‌های انسانی از امور هرچه باشد، تفاوتی در آن امور ایجاد نمی‌کند. جهانی عینی مستقل از ذهن، دانایی، و آگاهی انسان وجود دارد که قانون های خودش را دارد، و انسان باید آن قانون‌ها را بشناسد. این آرمان همه علوم است که باید به سوی‌اش حرکت کنند.

جستارهای وابسته