درگاه:ژاپن/اقتصاد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
21بك اقتصاد ۱

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱

سونی، (به ژاپنی: ソニー株式会社) شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر میناتو، توکیو قرار دارد.

فعالیت‌های این شرکت، عمدتاً بر ارائه خدمات رسانه‌ای، سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای، لوازم الکترونیکی خانگی و خدمات مالی متمرکز می‌باشد.

در حال حاضر شرکت سونی به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در جهان، شناخته می‌شود، همچنین پس از سامسونگ و ال‌جی، سومین تولیدکننده تلویزیون در جهان به‌شمار می‌آید. این شرکت در سال ۲۰۱۲ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۸۷ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. شرکت سونی دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی است، که شناخته شده‌ترین آنها عبارتند از: سرگرمی کامپیوتری سونی، سونی پیکچرز، سونی میوزیک، انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی، سونی فایننشیال هولدینگز و ارتباطات همراه سونی.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲ تویوتا، (به انگلیسی: Toyota) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد. شمار کارکنان شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۳۳ هزار نفر اعلام شد و در سال ۲۰۱۱ پس از جنرال موتورز و گروه فولکس‌واگن، به‌عنوان سومین شرکت خودروسازی جهان از نظر میزان فروش شناخته شد.

شرکت تویوتا در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ تولید ۲۰۰ میلیونمین خودروی خود را، اعلام نمود! این شرکت، در حال حاضر (۲۰۱۳) در فهرست بزرگترین شرکت‌های جهان، در رتبه سیزدهم قرار دارد.

اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت.

شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز می‌باشد. سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳

پاناسونیک (به ژاپنی: パナソニック株式会社) با نام پیشین ماتسوشیتا، شرکت الکترونیکی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در کادوما، اوساکا قرار دارد.

شرکت پاناسونیک در سال ۱۹۱۸ توسط کونوسوکه ماتسوشیتا تحت نام ماتسوشیتا تاسیس شد و در طول سال‌های متمادی فعالیت در صنایع الکترونیک و مخابرات، امروزه در ردیف شرکت‌های بزرگ ژاپنی مانند سونی، هیتاچی، شارپ و توشیبا قرار دارد، که به‌عنوان غول‌های صنایع الکترونیکی جهان شناخته می‌شوند.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان چهارمین تولیدکننده تلویزیون در جهان شناخته شد. سهام شرکت پاناسونیک در بازارهای بورس توکیو، بورس اوساکا، بورس ناگویا و بورس فیلیپین معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۴

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۴


نیسان، (به ژاپنی: 日産自動車株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد.

ریشه‌های تاسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تاسیس خود، ادغام نمود و شرکت جدید را نیسان نامید.

شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکت‌های لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی تاسیس کردند، اقدام به راه‌اندازی شرکت اینفینیتی نمود.

از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد، به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل نیسان نیز ۱۵٪ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد. هم‌اکنون کارلوس غصن بطور هم‌زمان، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنو می‌باشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک دو شرکت می‌باشد، سکان رهبری رنو و نیسان را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، هیوندای موتور گروپ و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته شد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۵

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۵

هیتاچی، (به ژاپنی: 株式会社日立製作所) شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی خدمات مهندسی و صنایع الکترونیکی است، که بطور عمده در زمینه‌های تولید لوازم الکترونیکی، رایانه‌ای و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت می‌نماید.

دفتر مرکزی این شرکت در چیودا، توکیو قرار دارد. شرکت خوشه‌ای هیتاچی در ۱۱ حوزه دارای فعالیت است، که عبارتند از: سیستم‌های مخابراتی و سامانه‌های اطلاعاتی، سخت‌افزارهای رایانه‌ای، تجهیزات الکتریکی، سیستم‌ها و تجهیزات نیروگاهی، زیرساخت‌های شهری و صنعتی، صنعت خودروسازی، لوازم و قطعات الکترونیکی، ماشین‌آلات ساخت‌وساز، سازه‌های فلزی، فناوری هوافضا و ارائه خدمات مالی.

بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس توکیو مبادله می‌شود، همچنین جزئی از شاخص نیکی ۲۲۵ و تاپیکس ۱۰۰ به‌شمار می‌آید. شرکت هیتاچی در سال ۲۰۱۲ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۳۸ از بزرگترین شرکت‌های جهان، قرار گرفت. همچنین در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ نیز جایگاه ۱۲۹ از بزرگترین شرکت‌های عمومی را، به خود اختصاص داد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۶

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۶

هوندا، (به ژاپنی: 本田技研工業株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود.

شرکت هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان می‌باشد. این شرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای درون‌سوز جهان، شناخته می‌شود.

هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزه‌های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت ، قایق‌های موتوری، پمپ‌های آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکت‌های تویوتا و نیسان نیز با الگو برداری از هوندا، اقدام به راه‌اندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.

در حال حاضر کمپانی هوندا پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن هشتمین خودروساز بزرگ جهان به‌شمار می‌آید.


ادامه...

21بك اقتصاد ۷

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۷

نیپون تلگراف اند تلفن، (به ژاپنی: 日本電信電話株式会社) که معمولأ به‌اختصار: ان‌تی‌تی (به انگلیسی: Nippon Telegraph and Telephone) خوانده می‌شود، شرکت مخابرات ژاپنی است، که طیف وسیعی از خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهنای باند، خدمات شبکه‌های کامپیوتری و خدمات تلویزیون دیجیتال، را ارائه می‌نماید.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو قرار دارد. در آخرین رتبه‌بندی مجله فورچون، شرکت نیپون تلگراف اند تلفن، در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۲۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان، جای گرفت.

با توجه به میزان درآمد سالیانه، شرکت ژاپنی ان‌تی‌تی، بعنوان بزرگترین شرکت مخابراتی آسیا و دومین شرکت بزرگ در صنعت مخابرات جهان، محسوب می‌شود.

درحالی‌که بخش‌هایی از سهام شرکت نیپون تلگراف اند تلفن، در بازارهای بورس توکیو، بورس اوساکا، بورس ناگویا، بورس فوکوکا، بورس ساپورو، بورس نیویورک و بورس لندن عرضه شده است، ولی دولت ژاپن، همچنان مالک یک سوم ⅓ از کل سهام این شرکت می‌باشد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۸

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۸

توشیبا، (به انگلیسی: Toshiba) شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی (به ژاپنی: 株式会社東芝) است، که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد.

محصولات این شرکت شامل: تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، قطعات الکترونیکی، سیستم‌های برقی، زیرساخت‌های شهری و صنعتی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم اداری و دفتری، ابزارهای روشنایی، تجهیزات نورپردازی و نیز ارائه خدماتلجیستیکی می‌باشد.

شرکت توشیبا از ادغام دو شرکت مکانیکی و الکتریکی پدید آمده است. مخترع دستگاه‌های مکانیکی ژاپنی؛ تاناکا هیساشیگ با بنیانگذاری شرکت تولید تجهیزات تلگرافتحت نام؛ تاناکا سیزو-شا، در سال ۱۸۷۵ این بنا را آغاز کرد و مخترع تجهیزات الکترونیکی ژاپنی، ایشی سوکی فوجیوکا با بنیانگذاری شرکت برق توکیو (یا توکیو دنکی) در سال ۱۸۹۰ این بنا را تکمیل کرد و در ۱۹۳۹ با ادغام این دو شرکت، شرکت توشیبا متولد شد.

سیر مصنوعات مکانیکی و الکتریکی دو شرکت ژاپنی، در قالب شرکت جدید نیز ادامه یافت، با این ویژگی که عنصر الکترونیک نیز بدان افزوده شد و توشیبا با قدم نهادن در عرصه تولید محصولات مختلف دیجیتالی، الکترونیکی و رایانه‎ای، در کنار تولید لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی، تراشه‎ها و نیمه‌هادی‌ها در فهرست شرکت‌های برتر ژاپنی و جهانی جای گرفت.

هم‌اکنون توشیبا، پس از شرکت‌های اچ‌پی، دل، ایسر و لنوو، در رتبه پنجم از بزرگترین تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی قرار دارد. این شرکت همچنین پس از شرکت‌های اینتل، سامسونگ الکترونیکس و تگزاس اینسترومنتس به‌عنوان چهارمین تولیدکننده نیم‌رساناها در جهان، شناخته می‌شود.

سهام شرکت توشیبا در بازارهای بورس توکیو، بورس لندن، بورس ناگویا و بورس اوساکا معامله می‌شود و جزئی از شاخص نیکی ۲۲۵ و شاخص تاپیکس محسوب می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۹

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۹

جی‌اکس هولدینگز، (به ژاپنی: JXホールディングス) شرکت خوشه‌ای نفت و گاز، استخراج معادن و فلزات ژاپنی است، که در ماه آوریل ۲۰۱۰، در پی ادغام دو شرکت نیپون اویل و نیپون ماینینگ، تاسیس شد.

جی‌اکس JX که در ابتدای نام این شرکت، قرار دارد؛ J: از ابتدای نام ژاپن Japan و حرف اکس X: به معنای ناشناخته، بکار رفته است!



ادامه...

21بك اقتصاد ۱۰

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۰

سوزوکی، (به ژاپنی: スズキ株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید خودروهای چهارچرخ محرک، خودروهای همه‌جارو، موتورسیکلت‌ها، ویلچرها و طیف وسیعی از موتورهای درون‌سوز معطوف می‌باشد.

این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط میشیو سوزوکی تاسیس شد. شرکت سوزوکی در سال ۲۰۱۱ از نظر تعداد خودروهای تولیدی، به‌عنوان دهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد. شمار کارکنان این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴۵٫۰۰۰ نفر اعلام شده، که در ۳۵ کارخانه تولیدی سوزوکی، در ۲۳ کشور، همچنین در ۱۳۳ مرکز فروش، نمایندگی‌های مجاز و توزیع قطعات یدکی آن، در بیش از ۱۹۲ کشور جهان، اشتغال دارند.

دفتر مرکزی شرکت سوزوکی در شهر هاماماتسو، استان شیزوئوکا، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود. گروه فولکس‌واگن با در اختیار داشتن ۱۹٫۹٪ درصد از سهام شرکت سوزوکی بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۱

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۱

تنباکوی ژاپن (به ژاپنی: 日本たばこ産業株式会社) شرکت ژاپنی تولیدکننده سیگار است. دفتر مرکزی این شرکت در میناتو، توکیو قرار دارد و دفتر بین‌المللی آن، در شهر ژنو، سوئیس مستقر می‌باشد.

شرکت تنباکوی ژاپن در سال ۲۰۰۹ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ رتبه ۳۱۲ از بزرگترین شرکت‌های جهان را، به خود اختصاص داد. این شرکت جزئی از شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن است.

مطرح‌ترین محصول این شرکت، سیگار مایلد سون بوده، تنباکوی ژاپن همچنین مالک برندهای سیگار وینستون و کمل در خارج از ایالات متحده می‌باشد.

سهام تنباکوی ژاپن، در بازار بورس توکیو، اوساکا، ناگویا، فوکوکا و ساپورو معامله می‌شود. بزرگترین سهام‌دار این شرکت دولت ژاپن (۵۰٫۰۱٪) است.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۲

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۲

سومیتومو، (به ژاپنی: 住友グループ) شرکت خوشه‌ای ژاپنی است، که در سال ۱۶۳۰ توسط ماساتومو سومیتومو تاسیس شد. امروزه این گروه صنعتی ژاپنی، همچنان بر پایه خط مشی که بنیان‌گذار شرکت، در قرن ۱۷ میلادی، تعیین نموده، کنترل شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه خود را بر عهده داشته و در زمینه‌های گوناگون فعالیت دارد.

شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی سومیتومو در حوزه‌هایی چون: استخراج معادن و فلزات، صنایع شیمیایی، خدمات مالی، بانکداری و بیمه، تجهیزات الکتریکی، صنایع سنگین، فناوری اطلاعات، ساخت‌وساز، تولید سیمان و سرامیک، فولادسازی، تجارت انتقال برق و ترابری، فعالیت می‌نماید.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۳

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۳ فوجیتسو، (به ژاپنی: 富士通株式会社) شرکت تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و فناوری اطلاعات ژاپنی و چندملیتی است، که هم‌اکنون پس از آی‌بی‌ام، به‌عنوان دومین ارائه‌کننده خدمات فناوری اطلاعات در جهان، محسوب می‌شود.

شرکت فوجیتسو که در سال ۱۹۳۵ در پی تفکیک از شرکت فوجی الکتریک تاسیس شد. امروزه این شرکت با داشتن ۱۷۲ هزار کارمند در بیش از ۷۰ کشور خدمات و محصولاتی چون: نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه، مدیریت فناوری اطلاعات و مشاوره اطلاعاتی، تجهیزات مخابراتی و تلفن همراه، پرینتر، اسکنر و سرورهای کامپیوتری را ارایه می‌دهد.

فوجیتسو با بکارگیری ترکیبی از کارشناسان نخبه سیستم‌ها و خدمات آی‌تی و پیشرفته‌ترین فناوری‌های در زمینه محاسبات، ارتباطات و صنایع میکروالکترونیک، توانسته است با ارایه محصولات باکیفیت به مشریان، آنها را از ارزش افزوده محصولات خود بهره‌مند سازد.

محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: کامپیوتر، سرور، تبلت، نوت بوک، تین کلاینت، کیبرد، مادر بورد، صفحه نمایش و ... می‌باشد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۴

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۴

مزدا، شرکت سهامی خاص ماتسودا (به ژاپنی: マツダ株式会社 ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۶ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند.



ادامه...

21بك اقتصاد ۱۵

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۵

میتسویی، (به ژاپنی: 三井グループ) شرکت خوشه‌ای ژاپنی است، که شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی آن، در حوزه‌های مختلف صنعتی، شامل استخراج معادن و فلزات، صنایع نفت و گاز و صنایع پتروشیمی، خدمات مالی، بانکداری و بیمه، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنعت نساجی و کشاورزی، صنایع خودروسازی و صنایع سنگین، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، خدمات لجستیکی و ترابری، فعالیت می‌نماید.

شرکت میتسویی در سال ۱۶۷۳ توسط میتسویی تاکاتوشی تاسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای ژاپن می‌باشد و از قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان به‌شمار می‌آید. تعداد زیادی از بزرگترین شرکت‌های امروز ژاپن، که در سطح بین‌المللی نیز مطرح می‌باشند، در گذشته از شرکت‌های زیرمجموعه گروه میتسویی محسوب می‌شدند، که پس از جدایی از این شرکت، مستقل شدند، که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های: تویوتا، توشیبا، میتسوبیشی، میزوهو بانک، توکیو برودکاستینگ سیستم، گروه مالی سومیتومو میتسویی، گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی و فروشگاه ایستان اشاره نمود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۶

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۶ گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی، (به ژاپنی: 株式会社三菱UFJフィナンシャル・グループ) شرکت خدمات مالی و بانکداری ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی، همچنین عرضه انواع وام و ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، فعالیت می‌نماید. این گروه بازوی مالی کمپانی میتسوبیشی بوده و هم‌اکنون یکی از ارکان اصلی این شرکت، محسوب می‌شود.

گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی در سال ۲۰۰۵ از ادغام گروه مالی توکیو میتسوبیشی (دومین بانک بزرگ ژاپن) و شرکت یواف‌جی هولدینگ (چهارمین بانک ژاپن، مستقر در اوساکا) راه‌اندازی شد و در حال حاضر با دارایی بیش از ۲٫۵ تریلیون دلار به‌عنوان بزرگترین موسسه مالی کشور ژاپن شناخته می‌شود. همچنین با سرمایه در گردشی معادل ۱٫۷ تریلیون دلار، پس از سیتی گروپ، دومین شرکت خدمات مالی جهان به‌شمار می‌آید.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر چیودا، توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس توکیو معامله می‌شود، همچنین جزئی از شاخص نیکی ۲۲۵ محسوب می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۷

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۷

گروه مالی سومیتومو میتسویی، (به انگلیسی: Sumitomo Mitsui Financial Group) شرکت مادر تخصصی خدمات مالی و بانکداری ژاپنی است، که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل بانکداری خرد و بانکداری شرکتی، بانکداری اختصاصی، بانکداری سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه‌گذاری، وام مسکن و کارت‌های اعتباری را ارائه می‌نماید.

گروه مالی سومیتومو میتسویی در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر با دارایی بالغ بر ۱٫۸ تریلیون دلار، پس از گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی به‌عنوان دومین بانک بزرگ ژاپن شناخته می‌شود.

شعبه مرکزی این بانک در منطقه مارونواوچی، چیودای، توکیو قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک، بورس توکیو، بورس اوراق بهادار ناگویا و بورس اوساکا معامله می‌شود. شرکت سومیتومو میتسویی در سال ۲۰۱۱ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۱۸۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۸

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۸

گروه مالی میزوهو، (به ژاپنی: 株式会社みずほフィナンシャルグループ) شرکت مادر تخصصی خدمات مالی و بانکداری ژاپنی است، که پس از گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی به‌عنوان دومین موسسهٔ مالی بزرگ در کشور ژاپن، به‌شمار می‌آید.

گروه مالی میزوهو در سال ۲۰۰۱ با ادغام بانک فوجی، بانک صنعتی ژاپن و دایی-ایچی کانگیو بانک راه‌اندازی شد و در حال حاضر بخش بانکداری آن، بانک میزوهو پس از بانک میتسوبیشی یواف‌جی دومین بانک ژاپن می‌باشد، همچنین با سرمایه در گردشی معادل ۲ تریلیون دلار، به‌عنوان نهمین بانک بزرگ جهان، بر پایه میزان ارزش بازار سرمایه شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی این شرکت در منطقه اوته‌ماچی، چیودا، توکیو قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک، بورس اوساکا و بورس توکیو دادوستد می‌شود. در سال ۲۰۱۲ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ در رتبه ۵۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت.


ادامه...

21بك اقتصاد ۱۹

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۱۹

نامورا، (به ژاپنی: 野村ホールディングス株式会社) شرکت هلدینگ خدمات مالی ژاپنی است، که در زمینه بانکداری خرد، مبادله اوراق بهادار، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی فعالیت می‌نماید.

شرکت نامورا در سال ۱۹۲۵ در پی جدایی از بانک اوساکا نامورا، توسط توکاشیکی نامورا، در شهر اوساکا راه‌اندازی شد. این شرکت در ماه اکتبر سال ۲۰۰۸ پس از ورشکستگی بانک آمریکایی برادران لیمن، بخش بانکداری سرمایه‌گذاری این بانک را تصاحب کرد، سپس اقدام به خریداری کلیه دارایی‌های بانک برادران لیمن، در آسیا و اروپا، به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار نمود.

دفتر مرکزی این شرکت در منطقه نیهونباشی شهر چوئو، توکیو، قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس نیویورک، بورس توکیو، بورس ناگویا، بورس اوساکا و بورس سنگاپور معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۰

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۰

ایسوزو، (به ژاپنی: いすゞ自動車株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در زمینه ساخت و تولید انواع وسایل نقلیه تجاری، ماشین‌های باربری، کامیون‌های سبک و سنگین، همچنین تولید موتورهای دیزلی فعالیت می‌نماید.

ریشه‌های تاسیس شرکت خودروسازی ایسوزو، به سال ۱۹۱۶ بازمی‌گردد، که شرکت گاز توکیو با مشارکت شرکت کشتی‌سازی ایشیکاواجیما، اقدام به راه‌اندازی شرکت اتومبیل‌سازی ایشیکاواجیما نمود. این شرکت سال‌های نخست، فعالیتش به فروش اتومبیل‌های کمپانی وولزلی محدود می‌شد، تا اینکه در سال ۱۹۲۲ اقدام به مونتاژ نخستین خودروی این کمپانی بریتانیایی نمود.

در سال ۱۹۳۴ مدیران شرکت، پس از مشورت و نشستی که با مسئولان وقت وزارت صنعت و بازرگانی ژاپن داشتند، سرانجام نام ایسوزو را، برای این شرکت انتخاب نمودند، که برگرفته از نام رودخانه ایسوزو بود.

نخستین خودرویی که کمپانی ایسوزو بطور مستقل طراحی و تولید نمود، ایسوزو بلل نام داشت، که در سال ۱۹۶۱ به بازار اتومبیل ژاپن عرضه شد. در حال حاضر دفتر مرکزی شرکت ایسوزو در شهر توکیو قرار دارد.

سهام این شرکت در بازار بورس اوراق بهادار توکیو معامله می‌شود، همچنین به‌عنوان جزئی از شاخص‌های نیکی ۲۲۵ و تاپیکس ۱۰۰ به‌شمار می‌آید. شرکت ایسوزو در سال مالی ۲۰۱۲ میلادی، با تولید ۴۸۰٫۸۸۹ دستگاه اتومبیل، در رتبه ۲۹ از بزرگترین خودروسازان جهان، قرار گرفت.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۱

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۱

شارپ، (به ژاپنی: シャープ株式会社) شرکت صنایع الکترونیکی ژاپنی مستقر در اوساکا است، که طراح و تولیدکننده طیف وسیعی از محصولات و کالاهای الکترونیکی می‌باشد.

این شرکت در سال ۱۹۱۲ توسط تاکوجی هایاکاوا تاسیس شده‌است. موسس این شرکت، نام شارپ که تیز معنا می‌دهد را برای اشاره به اولین کالای تولیدی خود؛ مداد نوکی انتخاب نمود!

امروزه شرکت شارپ پس از سامسونگ، ال‌جی، سونی و پاناسونیک، به‌عنوان پنجمین تولیدکننده تلویزیون در جهان، شناخته می‌شود. این شرکت بزرگترین تولیدکننده تجهیزات اداری در جهان به‌شمار می‌آید، سهام شرکت شارپ در بازارهای بورس توکیو و بورس اوساکا معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۲

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۲

میتسوبیشی موتورز، (به ژاپنی: 三菱自動車工業株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که به‌عنوان شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ شمار خودروهای تولیدی محسوب می‌شود. این شرکت بخشی از گروه صنعتی میتسوبیشی به‌شمار می‌آید، که در گذشته بزرگترین گروه صنعتی ژاپن بود.

میتسوبیشی موتورز در سال ۱۹۷۰ در بخش خودروی صنایع سنگین میتسوبیشی بنیان‌گذاری شد. دفتر مرکزی این شرکت در میناتو، توکیو قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو مبادله می‌شود. شرکت میتسوبیشی موتورز مالک باشگاه فوتبال اوراوا رد دایموندز می‌باشد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۳

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۳

آل نیپون ایرویز، (به ژاپنی: 全日本空輸株式会社) بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است، که به‌اختصار آنا نامیده می‌شود و دفتر مرکزی آن در منطقه شیئودومه، میناتو، توکیو، قرار دارد. این شرکت از فرودگاه بین‌المللی ناریتا، فرودگاه هانه‌دا، فرودگاه بین‌المللی اوزاکا و فرودگاه بین‌المللی کانزای به‌عنوان قطب‌های شرکت هواپیمایی خود، استفاده می‌کند.

شرکت آل نیپون ایرویز در ماه دسامبر سال ۱۹۵۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر به بیش از ۴۹ مقصد داخلی ژاپن و ۳۲ مقصد بین‌المللی بصورت روزانه پروازهای مستقیم دارد. این شرکت هم‌اکنون مالک ۲۱۰ فروند هواپیمای مسافربری در ناوگان هوایی خود می‌باشد.

سهام شرکت آل نیپون، در بازارهای بورس توکیو و بورس لندن معامله می‌شود. این شرکت از سال ۱۹۹۹ یکی از اعضای اتحاد استار الاینس به‌شمار می‌آید. آل نیپون ایرویز هم‌اکنون اسپانسر رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن و نیز تیم ملی فوتبال ژاپن می‌باشد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۴

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۴


ان‌ای‌سی (日本電気株式会社 Nippon Denki Kabushiki Gaisha) شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات ژاپنی است که در میناتو توکیو ژاپن قرار دارد. ان ای سی قسمتی از شرکت سومیتومو است که خدمات اطلاع رسانی و شبکه‌ای به شرکت‌های بازرگانی، اطلاع رسانی، خدماتی و دولت ارائه می‌دهد. این شرکت مالک باشگاه والیبال ان ای سی راکتس است.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۵

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۵

بریجستون، (به انگلیسی: Bridgestone) شرکت ژاپنی (به ژاپنی: 株式会社ブリヂストン) و چندملیتی تولیدکننده تایر و قطعات اتومبیل و کامیون است، که در سال ۱۹۳۱ توسط شیجیرو ایشیباشی، در شهر کورومه، استان فوکوئوکا کشور ژاپن، تاسیس شد.

گروه شرکت‌های بریجستون، دارای شعبه و کارخانجات تولیدی، در ۲۴ کشور بوده، که محصولات خود را در بیش از ۱۴۱ کشور جهان، عرضه می‌نماید. سهام شرکت بریجستون، در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۶

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۶

سافت‌بانک، (به ژاپنی: ソフトバンク株式会社) شرکت مخابرات ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهن‌باند، بازاریابی و تجارت الکترونیک، همچنین در حوزه رسانه‌های گروهی فعالیت می‌نماید.

شرکت سافت‌بانک در سال ۱۹۸۱ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۱ ارزش بازار آن معادل ۴۳٫۵۲ میلیارد دلار برآورد گردید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس توکیو معامله می‌شود. در سال ۲۰۱۳ اقدام به خریداری ۷۸٪ درصد از سهام شرکت آمریکایی اسپرینت نکستل، به ارزش ۲۱٫۶ میلیارد دلار نمود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۷

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۷

کانن یک شرکت ژاپنی است که در تولید محصولات عکاسی و تصویربرداری تخصّص ویژه‌ای دارد.

دفتر مرکزی شرکت کانن در توکیو ژاپن قرار دارد و محصولات این شرکت شامل دوربین عکاسی، دستگاه‌های فتوکپی و چاپگرهای رایانه است. بر اساس آخرین فهرست مجلهٔ فورچون نام شرکت کانن در ردیف یکصد و پنجاه و چهارم ۵۰۰ شرکت برتر جهان قرار دارد.

این شرکت در سال ۱۹۳۳ توسط «یوشیداگورو» و «اوچیدا سابورو» تاسیس شد. شرح تاریخچه شرکت کانن بدون ذکر نام «لابراتوار پریسیژن اپتیکال اینسترومنت» که کانن از آن منشعب شده کامل نیست. این لابراتوار را دوست صمیمی اوچیدا به نام «تاکشی میتارایی» تاسیس کرد. هدف از تاسیس این لابراتوار، پژوهش و تحقیق درباره توسعه دوربین‌های با کیفیت بود. در سال ۱۹۳۴ آن‌ها اولین دوربین خود را به نام «کوآنن» به بازار عرضه کردند. در اواخر همین سال، نام این شرکت و تولیدات آن به کانن تغییر پیدا کرد.

کانن اولین شرکتی است که دوربین‌های خود را با لنزهای لایکا به بازار عرضه کرد. شرکت کانن در ابتدا از لنزهای ساخت شرکت نیکون در محصولات خود استفاده می‌کرد ولی پس از مدتی اقدام به ساخت لنزهایی با نام تجاری «سرنار» کرد.

به رغم آن که دوربین‌ها و چاپگرهای رایانه‌ای شرکت کانن بازار مصرف را در دست دارند، بیشتر درآمد این شرکت از دستگاه‌های فتوکپی آنالوگ ودیجیتال تامین می‌شود. شرکت کانن در همکاری با شرکت توشیبا به تولید تلویزیون‌های صفحه تخت، نوع جدید فناوری نمایشگرهای تلویزیون مبادرت کرد.

شرکت کانن دارای بیش از ۱۰۰ هزار کارمند است ودرآمد سالانه آن ۰۷/۳۲ میلیارد دلار است. سود این شرکت ۱۷۵/۳ میلیارد دلار و دارایی‌های آن ۳۵ میلیارد دلار است.

شعار شرکت کانن «کیوسیی» است که معنای دقیق آن به فارسی «زندگی و کار برای فردایی بهتر» است.

کانن با ارایه آخرین فناوری‌ها در زمینه دوربین و لنزهای عکاسی، چاپگرهای رایانه و تلویزیون‌های صفحه تخت در سراسر جهان به فعالیت مشغول است.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۸

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۸ نیپون استیل، (به ژاپنی: 新日本製鐵株式會社) شرکت فولاد ژاپنی است، که با نام شینیتتسو نیز شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد و در ۱۹۷۰ با شرکت سومیتومو متال ادغام گردید.

شرکت نیپون استیل هم‌اکنون به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۲۹

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۲۹

کوماتسو (به ژاپنی: コマツ) شرکت صنایع سنگین ژاپنی است، که به‌عنوان یکی از بزرگترین سازندگان بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر در جهان شناخته می‌شود.

این شرکت، پس از کاترپیلار، بزرگترین شرکت در زمینه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی و استخراج معادن در جهان، به‌شمار می‌آید. شرکت کوماتسو در سال ۱۹۱۷ در حومه شهر توکیو پایتخت ژاپن، بنیان گذاشته شد. در حال حاضر سهام این شرکت در بازار بورس توکیو دادوستد می‌شود و به‌عنوان جزئی از شاخص‌های نیکی ۲۲۵ و تاپیکس ۱۰۰ (که به ۱۰۰ شرکت برتر ژاپن اشاره دارد) محسوب می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۰

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۰

کااو، (به ژاپنی: 花王株式会社) شرکت مراقبت‌های شخصی ژاپنی است، که در زمینه تولید لوازم آرایشی، داروهای شیمیایی، محصولات بهداشتی، شوینده‌های مصنوعی و مواد شیمیایی فعالیت می‌نماید.

شرکت کااو در سال ۱۸۸۷ توسط تومیرو ناگاسه راه‌اندازی شد و در حال حاضر پس از شرکت‌های لورئال، پروکتر اند گمبل، یونیلیور، استه لودر، شیسیدو و اوان پروداکتس، در رتبه هفتم از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی جهان قرار دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در نیهونباشی، چوئو، توکیو، ژاپن مستقر می‌باشد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۱

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۱

کی‌دی‌دی‌آی، (به انگلیسی: KDDI) شرکت مخابرات ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پکیج‌های تلویزیون دیجیتال فعالیت می‌نماید.

شرکت کی‌دی‌دی‌آی در ماه اکتبر سال ۲۰۰۰ در پی ادغام شرکت‌های دی‌دی‌آی کورپ، کی‌دی‌دی کورپ و آی‌دی‌او کورپ راه‌اندازی شد.

دفتر مرکزی این شرکت در ایداباشی چیودا، توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۲

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۲

کونیکا مینولتا، (به ژاپنی: コニカミノルタ) شرکت الکترونیکی ژاپنی است، که در زمینه تولید تجهیزات اداری، ابزارهای هنرهای تجسمی، تجهیزات تصویربرداری پزشکی و ابزارهای اندازه‌گیری فعالیت می‌نماید.

شرکت کونیکا مینولتا در سال ۲۰۰۳ از ادغام دو شرکت کونیکا و مینولتا راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در منطقه مارونواوچی، چیودا، توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود. شرکت نیپون لایف با ۲٫۲۵٪ درصد و جی‌پی مورگان چیس با ۲٫۲۴٪ درصد از سهام کونیکا مینولتا، بزرگترین سهام‌داران آن، به‌شمار می‌آیند.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۳

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۳

ریکو، (به ژاپنی: 株式会社リコー) شرکت چندملیتی الکترونیکی و تصویربرداری ژاپنی می‌باشد، که توسط انیسیتوی ریکن در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۳۶ تاسیس شد. دفتر مرکزی شرکت ریکو، در ساختمان ریکو واقع در منطقه چوئو، توکیو مستقر می‌باشد.

شرکت ریکو، تولیدکننده انواع محصولات الکترونیکی است، که در درجه اول، به تولید انواع دوربین‌ها و تجهیزات اداری؛ از قبیل: پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی و دورنگارها، می‌پردازد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۴

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۴

شیسیدو، (به ژاپنی: 株式会社資生堂) شرکت کالای لوکس ژاپنی است، که در زمینه تولید و توزیع طیف وسیعی از لوازم آرایشی، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و عطر، همچنین تولید مواد شیمیایی و داروهای بدون نسخه فعالیت می‌نماید. این شرکت در سال ۲۰۱۳ پس از شرکت‌های لورئال، یونیلیور و پروکتر اند گمبل به‌عنوان چهارمین شرکت تولید لوازم آرایشی جهان شناخته شد.

شرکت شیسیدو در سال ۱۸۷۲ توسط داروساز ارشد نیروی دریایی امپراتوری ژاپن؛ آرینوبا فوکوهارا، تاسیس شد و هم‌اکنون قدیمی‌ترین تولیدکننده لوازم آرایشی جهان است، که دارای عملیات در کشورهای سنگاپور، تایوان، هنگ کنگ، جمهوری خلق چین، ایتالیا، فرانسه، آلمان، نیوزیلند، استرالیا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

دفتر مرکزی این شرکت در خیابان گینزا، چوئو، توکیو و ساختمان عملیاتی آن، در میناتو، توکیو قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود. سهامداران اصلی شرکت شیسیدو شامل: مَستر تراست بانک ژاپن (۷٫۲٪ درصد)، ژاپن تراستی سرویسز بانک (۴۱٫۷٪ درصد) و میزوهو بانک (۵٫۸۸٪ درصد) می‌باشد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۵

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۵

پایونیر کورپوریشن (به ژاپنی: パイオニア株式会社 Paionia Kabushiki-kaisha، به انگلیسی: Pioneer Corporation) یک شرکت چندملیتی متخصص در تولید و ساخت انواع محصولات چندرسانه‌ای دیجیتال می‌باشد. این شرکت توسط نوزومو ماتسوموتو در سال ۱۹۳۸ و بعنوان یک تعمیرگاه رادیو و اسپیکر در شهر توکیو، ژاپن تاسیس شد. مدیرعامل فعلی شرکت پایونیر؛ سوسیومو کوتانی است.

پایونیر تابه‌حال نقش‌های برجسته‌ای در ساخت یا توسعه تلویزیون‌های کابلی، دیسک‌های لیزری، اولین سری دی‌وی‌دی پلیرهای مخصوص خودرو، سوپرتیونرها، نمایشگرهای پلاسما و نمایشگرهای پلاسما ارگانیک داشته است.

این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دیسک‌های نوری، صفحه‌های نمایش و محصولات نرم‌افزاری در جهان می‌باشد. شرکت شارپ مالک ۱۴٪ درصد از سهام پایونیر بود، که در سال ۲۰۰۷ سهام آن به ۹٪ درصد کاهش یافت. کمپانی شارپ، کماکان بزرگترین سهام‌دار شرکت پایونیر است. شرکت هوندا نیز ۴٪ درصد از سهام پایونیر را در اختیار دارد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۶

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۶

کاسیو، (به ژاپنی: カシオ計算機株式会社) شرکت الکترونیکی ژاپنی و چندملیتی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین‌حساب، ساعت مچی و ساعت اتمی، دوربین فیلم‌برداری و دیجیتال، پرینتر، تلفن همراه، لپ‌تاپ، انواع آلات موسیقی و سازهای کلیدی فعالیت می‌نماید.

شرکت کاسیو در سال ۱۹۴۶ توسط مهندس ژاپنی؛ تادائو کاشیو در شهر توکیو بنیان‌گذاری شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در شیبویا، توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۷

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۷

نیپون لایف، (به ژاپنی: 日本生命保険相互会社) شرکت خدمات مالی ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات بیمه، بیمه‌های سلامت، بیمه عمر و سایر خدمات مؤسسات مالی فعالیت می‌نماید.

شرکت نیپون لایف در سال ۱۸۸۹ راه‌اندازی شد و در حال حاضر پس از شرکت ژاپن پست، دومین کارگزار بیمه در کشور ژاپن به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر اوساکا، ژاپن قرار دارد.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۸

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۸

ایتاچو، (به ژاپنی: 伊藤忠商事株式会社) شرکت بازرگانی ژاپنی است، که در زمینه تجارت و عمده‌فروشی فلزات، ماشین‌آلات صنعتی، محصولات نساجی، مواد شیمیایی و مواد غذایی، مصالح ساختمانی و توسعه املاک و مستغلات، همچنین ارائه خدمات لجستیکی، فناوری اطلاعات، خدمات مالی و بیمه فعالیت می‌کند.

شرکت ایتاچو در سال ۱۸۵۸ توسط چوبئی ایتو راه‌اندازی شد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰، رتبه ۱۷۴ از بزرگترین شرکت‌های جهان را به خود اختصاص داد. شرکت ایتاچو هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت بزرگ ژاپن بر پایه میزان درآمد سالیانه شناخته می‌شود.

دفاتر مرکزی این شرکت در شهرهای اوساکا و میناتو، توکیو قرار دارند و سهام آن در بازارهای بورس نزدک، بورس اوساکا، بورس ناگویا و بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۳۹

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۳۹

نینتندو (به انگلیسی: Nintendo) شرکت چندملیتی تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای است، که در سال ۱۸۸۹ در شهر کیوتو، ژاپن تأسیس شد. در آن زمان نینتندو کارت‌های بازی تولید می‌کرد.

این شرکت در نهایت فعالیت خود را روی بازی‌های کامپیوتری منحصر کرد. نیتنندو از معروفترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌آید و گفته می‌شود، سومین شرکت ارزشمند ژاپن می‌باشد. ارزش این شرکت ۸۵ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.


ادامه...

21بك اقتصاد ۴۰

درگاه:ژاپن/اقتصاد/۴۰ جی‌اف‌ای، (به ژاپنی: ホールディングス株式会社) شرکت فولاد ژاپنی است، که در زمینه تولید فولاد ضد زنگ و محصولات فولادی فعال بوده و حوزه‌هایی چون: توسعه املاک و مستغلات، خدمات مهندسی، کشتی‌سازی و تولید سیم‌های برق نیز فعالیت می‌نماید.

شرکت جی‌اف‌ای در سال ۲۰۰۲ از ادغام شرکت فولاد کاوازاکی و شرکت ان‌کی‌کی راه‌اندازی شد و در حال حاضر پس از نیپون استیل، دومین تولیدکننده فولاد در ژاپن می‌باشد. این شرکت همچنین رتبه ۹ از بزرگترین شرکت‌های فولادسازی جهان را به خود اختصاص داده‌است.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.


ادامه...

21بك اقتصاد ۴۱
21بك اقتصاد ۴۲
21بك اقتصاد ۴۳
21بك اقتصاد ۴۴
21بك اقتصاد ۴۵
21بك اقتصاد ۴۶
21بك اقتصاد ۴۷
21بك اقتصاد ۴۸
21بك اقتصاد ۴۹
21بك اقتصاد ۵۰
21بك اقتصاد ۵۱
21بك اقتصاد ۵۲
21بك اقتصاد ۵۳
21بك اقتصاد ۵۴
21بك اقتصاد ۵۵
21بك اقتصاد ۵۶
21بك اقتصاد ۵۷
21بك اقتصاد ۵۸
21بك اقتصاد ۵۹
21بك اقتصاد ۶۰
21بك اقتصاد ۶۱
21بك اقتصاد ۶۲
21بك اقتصاد ۶۳
21بك اقتصاد ۶۴
21بك اقتصاد ۶۵
21بك اقتصاد ۶۶
21بك اقتصاد ۶۷
21بك اقتصاد ۶۸
21بك اقتصاد ۶۹
21بك اقتصاد ۷۰
21بك اقتصاد ۷۱
21بك اقتصاد ۷۲
21بك اقتصاد ۷۳
21بك اقتصاد ۷۴
21بك اقتصاد ۷۵
21بك اقتصاد ۷۶
21بك اقتصاد ۷۷
21بك اقتصاد ۷۸
21بك اقتصاد ۷۹
21بك اقتصاد ۸۰
21بك اقتصاد ۸۱
21بك اقتصاد ۸۲
21بك اقتصاد ۸۳
21بك اقتصاد ۸۴
21بك اقتصاد ۸۵
21بك اقتصاد ۸۶
21بك اقتصاد ۸۷
21بك اقتصاد ۸۸
21بك اقتصاد ۸۹
21بك اقتصاد ۹۰
21بك اقتصاد ۹۱
21بك اقتصاد ۹۲
21بك اقتصاد ۹۳
21بك اقتصاد ۹۴
21بك اقتصاد ۹۵
21بك اقتصاد ۹۶
21بك اقتصاد ۹۷
21بك اقتصاد ۹۸
21بك اقتصاد ۹۹