درگاه:پستانداران/تصویر منتخب

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تصویر منتخب ۱

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱

کرگدن هندی (نام علمی Rhinoceros unicornis) بزرگ‌ترین گونهٔ کرگدن در آسیا می‌باشد. زیستگاه آنها علفزارها و مردابها هستند و همانطور که از نامشان پیداست در شمال هند و نپال زندگی می‌کنند. در حال حاضر تعداد کرگدنهای هندی در حدود ۴۰۰۰ عدد می‌باشد. آنها در قدیم در شرق پاکستان، در تمامی مناطق شمالی هند و جنوب نپال یافت می‌شدند.

تصویر منتخب ۲

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲

خفاش میوه‌خوار پوزه‌کوتاه کوچک (نام علمی: Cynopterus brachyotis) نوعی خفاش میوه‌خوار است که درجنوب هند، سری لانکا، بنگلادش و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی زندگی می‌کند. این گونه خفاش به میوه انبه علاقه زیادی دارد. وزن نوع بالغ این گونه ۲۱ تا ۳۵ گرم است.

تصویر منتخب ۳

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳

ایمپالا گاوسانی با جثه متوسط است که در آفریقا زندگی می‌کند. نام ایمپالا از واژه‌ای در زبان زولو به معنای «آهو» می‌آید. این جانوران در ساواناها و بیشه‌های متراکم در کنیا، تانزانیا، سوازیلند، موزامبیک، شمال نامیبیا، بوتسوانا، زامبیا، زیمبابوه، جنوب آنگولا، شمال شرق آفریقای جنوبی، و اوگاندا یافت می‌شوند. تعداد ایمپالاهای موجود در آفریقا تا ۲ میلیون عدد تخمین زده شده است.

تصویر منتخب ۴

تصویر منتخب ۵

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۵

گربه دشتی یا گربهٔ وحشی (Felis silvestris) عضوی از خانوادهٔ گربه‌سانان، سردهٔ گربه‌ها است که در غرب آسیا و قسمت‌هایی از اروپا و آفریقا زندگی می‌کند. گربه وحشی از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌های مختلفی از جمله مراتع بی‌درخت تا جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارد.

تصویر منتخب ۶

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۶

سمور آبی نام سیزده گونه جانوری نیمه‌آبزی و گوشتخوار از راستهٔ پستانداران است.

تصویر منتخب ۷

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۷

گوریل غربی سرزمین های پست (به انگلیسی: Western lowland gorilla) با نام علمی Gorilla gorilla gorilla نام یک گوریل غربی است که در جنگل ها و مناطق کوهستانی آفریقای مرکزی در کشور های آنگولا،کامرون،جمهوری آفریقای مرکزی،کامرون،گینه استوایی و گابن زندگی می کند.این نوع گوریل در باغ وحش ها نیز یافت می شوند.در گوریل های نر بیماری های قلبی-عروقی و بیماری کاردیومیوپاتی رایج است.

تصویر منتخب ۸

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۸

ببر سیبری (Panthera tigris altaica) یا ببر آمور یکی از زیرگونه‌های ببر است که در گذشته در بخش‌های وسیعی از شرق و مرکز آسیا و شرق روسیه می‌زیست اما امروزه تنها در منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق سیبری زندگی می‌کند. ببر سیبری بزرگترین زیرگونهٔ ببر و بزرگترین گربه‌سان زندهٔ جهان است. ببر منقرض‌شده مازندران (ببر خزر) نزدیکترین نوع ببر به ببر سیبری است و مطالعات ژنتیکی جدید حکایت از آن دارد که این دو را حتی می‌توان یک زیرگونه محسوب کرد.

تصویر منتخب ۹

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۹

خرس کوآلا یا شغال درختی جانوری گیاهخوار و کیسه‌دار و بومی استرالیا است. نزدیکترین جانور به کوآلا از نظر ظاهر وامبَت است. آن‌ها روزها بر روی شاخه‌های پهن اکالیپتوس می‌خوابند و بچه‌شان را هم آنجا به دنیا می‌آورند. کوالاها ۱۸ ساعت از شبانه روز را در خواب می‌گذرانند.

تصویر منتخب ۱۰

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۰

وامبت ها پستانداران کیسه داری هستند که نزدیک ترین خویشاوند آنها کوآلا است. اما وامبت‌ها، برخلاف کوآلاها، فقط بر روی زمین زندگی می‌کنند و نقب می‌زنند.

تصویر منتخب ۱۱

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۱

خرس کوآلا یا شغال درختی جانوری گیاهخوار و کیسه‌دار و بومی استرالیا است. نزدیکترین جانور به کوآلا از نظر ظاهر وامبَت است. آن‌ها روزها بر روی شاخه‌های پهن اکالیپتوس می‌خوابند و بچه‌شان را هم آنجا به دنیا می‌آورند. کوالاها ۱۸ ساعت از شبانه روز را در خواب می‌گذرانند.

تصویر منتخب ۱۲

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۲

فیل یا پیل نام حیوانی بزرگ‌جثه از راسته خرطوم‌داران (Proboscidea) از خانواده فیلان (Elephantidae) است که بیشتر بومی هندوستان و آفریقا می‌باشد.

تصویر منتخب ۱۳

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۳

بابون زیتونی (به انگلیسی: Olive baboon) یک نوع میمون دم‌کوتاه از خانواده میمون دنیای قدیم است. این گونه از میمون‌ها از سرده انترها و در راسته نخستییان بوده و در بیش از ۲۵ کشور قاره آفریقا زیست می‌کند. بابون زیتونی در محیط‌های مختلفی چون بیابانی، جنگلی و کوهستانی یافت می‌شود.

تصویر منتخب ۱۴

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۴

دیک‌دیک کرک (نام علمی: Madoqua kirkii) گونه‌ای از دیک‌دیک است که در شرق و جنوب‌غربی آفریقا زندگی می‌کند. طول این گونه تا ۷۰ سانتی متر و وزن آن تا ۷ کیلوگرم (حدود ۱۵ پوند) می‌رسد. قد آن تا شانه ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر است. سر دیک‌دیک کرک قهوای_قرمز است. طول دم دیک‌دیک کرک ۳٫۵ تا ۵٫۵ سانتی متر است. طول عمر دیک‌دیک کرک کمتر از ۱۰ سال است. صدای شبیه دیک - دیک از ماده این گونه به گوش می‌رسد که وجه تسمیه این جانور است.

تصویر منتخب ۱۵

تصویر منتخب ۱۶

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۶


شیر (نام علمی: Panthera leo) پستانداری گوشتخوار از سردهٔ پلنگیان خانوادهٔ گربه‌سانان است. با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد؛ این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ‌جثهٔ سردهٔ خود پس از ببر است.

تصویر منتخب ۱۷

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۷


شیر (نام علمی: Panthera leo) پستانداری گوشتخوار از سردهٔ پلنگیان خانوادهٔ گربه‌سانان است. با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد؛ این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ‌جثهٔ سردهٔ خود پس از ببر است.

تصویر منتخب ۱۸

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۸

خوکچه هندی جانوری است که انگلیسی‌ها آن را خوک گینه (Guinea pig) می‌نامند. اما این حیوان نه به خوکها ربطی دارد نه به هندوستان نه حتی به گینه؛ بلکه این حیوان جونده‌ای خون گرم است که از خویشاوندان خرگوش به‌شمار می‌آید.

تصویر منتخب ۱۹

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۱۹

خر یا اُلاغ یا درازگوش (Equus africanus asinus) حیوانی است از دستهٔ چهار پایان. این حیوان اهلی است و انسان‌ها از آن به عنوان بارکش استفاده می‌کنند. خر در فرهنگ عامیانهٔ ایران نماد حماقت است.

تصویر منتخب ۲۰

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۰

خرس قهوه‌ای نوعی خرس بزرگ است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و شمال اورآسیا پراکنده است. وزن این گونه از ۷۰ تا ۷۸۰ کیلوگرم متغیر است و بزرگ‌ترین زیرگونهٔ آن خرس کودیاک در قامتی هم‌اندازهٔ خرس قطبی با وی بر سر عنوان بزرگ‌ترین گونهٔ خرس و بزرگ‌ترین حیوان شکارچی روی زمین رقابت می‌کند.

تصویر منتخب ۲۱

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۱

خرگوش اروپایی گونه‌ای از خرگوش بومی جنوب غربی اروپا (اسپانیا و پرتغال) و شمال غربی آفریقا است. کاهش جمعیت خرگوش‌های اروپایی باعث کاهش متقابل جمعیت شکارچی‌های وابسته مانند سیاه‌گوش ایبری و عقاب شاهی اسپانیایی شده است.

تصویر منتخب ۲۲

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۲

غژگاو یا یاک (به انگلیسی: Yak) گونه‌ای گاو موبلند است که دمی مانند اسب دارد و در مناطق افغانستان، هیمالیا، فلات تبت و مغولستان زندگی می‌کند.

تصویر منتخب ۲۳

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۳


ببر (به انگلیسی: Panthera Tigris) جانوری در خطر انقراض از تیرهٔ گربه‌ایان است که طول قامت آن به ۳٫۳ متر و وزن آن به بیش از ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد و بزرگ‌ترین گونه از این تیره به شمار می‌رود.

تصویر منتخب ۲۴

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۴

میرکت (به آفریکانس: Meerkat) یا سوریکات (به انگلیسی: suricate) پستانداری کوچک و گوشتخوار است که در تیره خدنگ قرار دارد. معنی واژه میرکات در زبان هلندی، «گربه دریاچه» است، با این همه میرکت‌ها در زمین‌های خشک و مراتع آفریقا و نه در باتلاق‌ها زندگی می‌کنند. آنها هنگامی که بخواهند اطراف خود را برای در امان ماندن از شکارچیان در نظر بگیرند، به طرز قابل توجهی روی دو پای خود می‌ایستند و این از ویژگی‌های معروف میرکت هاست.

تصویر منتخب ۲۵

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۵

بز (نام علمی: Capra aegagrus hircus) حیوانی است اهلی از راستهٔ زوج‌سُمان (Artiodactyla)، خانوادهٔ گاوسانان (Bovidae)، زیرخانوادهٔ بزیان (Caprinae)، جنس بزها (Capra).

تصویر منتخب ۲۶

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۶

پاندای سرخ یا ریز پاندا یا (Ailurus fulgens) گربه درخشان یک پستاندار گیاه‌خوار است و مانند خویشاوند دیگر خود خرس پاندا متخصص خوردن گیاه بامبو است. کمی از گربه خانگی بزرگتر و طولش ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر است و وزنش بین ۳ تا ۶ کیلوگرم است. پاندای سرخ بومی هیمالایا، بوتان، جنوب چین، هند، لائوس، نپال و برمه می‌باشد. همچنین این حیوان نماد خوش یمنی فستیوال بین‌المللی «دارجلینگ» می‌باشد. یک تخمین جمعیت آنها را کمتر از ۲٬۵۰۰ حیوان بالغ می‌داند. ادامه یافتن کاهش جمعیت این حیوان به خاطره قطعه قطعه شدن زیستگاه‌های این جانوران می‌باشد.

تصویر منتخب ۲۷

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۷

گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی به‌شمار می‌رود. این حیوان بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا، نواحی مدیترانه‌ای (از جمله کوه‌های اطلس در شمال آفریقا) و بیشتر مناطق آسیا است.

تصویر منتخب ۲۸

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۸

ویسنت(به انگلیسی: Wisent) یا گاومیش کوهان‌داراروپایی گونه از گاو میش کوهان‌دار آمریکایی اروپاست.در حدود ۲،۸ تا ۳ متر طول و ۱،۸ به ۲ متر ارتفاع دارد و وزن آن تا ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد

تصویر منتخب ۲۹

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۲۹

گاو پستانداری است سُم‌دار، نشخوارکننده و تهی‌شاخ از راسته زوج‌سُمان، از خانواده گاوسانان. خانوادهٔ گاوسانان در برگیرندهٔ چندین سرده است که سردهٔ Bos همهٔ گاوها و گاومیشها را در بر می‌گیرد.

تصویر منتخب ۳۰

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۰

سنجاب یکی از انواع جوندگان است از خانواده سنجابان (Sciuridae) و جنس آن جنس سنجاب‌ها (Sciurus) نام دارد.

تصویر منتخب ۳۱

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۱

شیر (نام علمی: Panthera leo) پستانداری گوشتخوار از سردهٔ پلنگیان خانوادهٔ گربه‌سانان است. با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد؛ این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ‌جثهٔ سردهٔ خود پس از ببر است.

تصویر منتخب ۳۲

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۲

روباه سرخ (نام علمی: Vulpes vulpes) که به نام روباه معمولی نیز معروف است در بسیار از نقاط دنیا از جمله آسیا و شمال آفریقا و اروپا و آمریکا و حتی در استرالیا پراکنده شده است.

تصویر منتخب ۳۳

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۳

زرافه (نام علمی: Giraffa camelopardalis) یک جانور آفریقایی پستاندار دارای پنجه و سم از سردهٔ زرافگان، بلندقدترین حیوان زمین و بزرگترین نشخوارکننده‌است. به این جانور شتر گاو پلنگ نیز می‌گویند. زرافه ویژگی‌های خاصی دارد برای مثال سر و گردن دراز این جانور بسیار خاص است. قد زرافه به ۶ متر نیز تجاوز می‌کند و وزن متوسط آن ۱۶۰۰ کیلوگرم برای جنس نر و ۸۳۰ کیلوگرم برای جنس ماده است. این جانور از خانوادهٔ زرافگان است.

تصویر منتخب ۳۴

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۴

گوزن ختن سیبریایی گونه‌ای گوزن زوج‌سم است که در جنگل‌های کوهستان‌های شمال شرقی آسیا زندگی می‌کند. وجود این گونه در تایگا (منطقه‌ای در جنوب سیبری) معمول است اما در مغولستان، منچوری و شبه جزیره کره هم دیده شده‌است. معمولاً در شب‌ها و آن هم فواصل کوتاه را مهاجرت می‌کنند. بلندی بالای ۲۶۰۰ متر را ترجیح می‌دهد. گونه بالغ آن کوچک است و بین ۷ تا ۱۷ کیلوگرم وزن دارد.

تصویر منتخب ۳۵

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۵

پلنگ ایرانی (نام علمی: Panthera pardus saxicolor) بزرگترین یا یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران «در معرض خطر انقراض» آی‌یوسی‌ان قرار دارد.

تصویر منتخب ۳۶

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۶

مرال یا گوزن قرمز یا گاو کوهی (Cervus elaphus) یکی از بزرگ‌ترین انواع گوزن است که بومی اروپا، آسیای صغیر، غرب آسیا و آسیای میانه و شمال آفریقا می‌باشد.

تصویر منتخب ۳۷

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۷

گاومیش آفریقایی یا بوفالوی آفریقایی گاوسانی بزرگ‌جثه ساکن آفریقا است. این گونه ارتباط نزدیکی با گاومیش آبی وحشی ندارد و پیشینه‌اش در ابهام است. به دلیل طبیعیت غیرقابل پیشبینی این جانور امکان اهلی کردن آن همچون گاومیش آبی آسیایی اهلی وجود نداشته است.

تصویر منتخب ۳۸

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۳۸

بابون مقدس (به انگلیسی: Hamadryas baboon) یک نوع میمون دم‌کوتاه از خانواده میمون دنیای قدیم است. این گونه از میمون‌ها از سرده انترها و در راسته نخستینیان بوده و در شاخ آفریقا و جنوب‌غربی شبه جزیره عربستان زیست می‌کند. این جاندار در مصر باستان از تقدس خاصی در باورهای دینی مردم آن دوران برخوردار بود و از این رو آن را بابون مقدس می‌نامند.

تصویر منتخب ۳۹

تصویر منتخب ۴۰

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۰

شارولز نوعی نژاد گوشتی گاو است. نژاد و اصالت این گاو به منطقه شارول فرانسه بازمی‌گردد. گاوهای شارولز دارای عضلات و ماهیچه‌های قدرتمندی هستند. رنگ پوست نژاد شارولز غالباً سفید است.

تصویر منتخب ۴۱

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۱

شیطان تاسمانی (نام علمی: Sarcophilus harrisii) پستانداری کیسه‌دار است که در جنگل‌های تاسمانی زندگی می‌کند. در گذشته این جانور در سراسر خاک استرالیا و تاسمانی یافت می‌شد، امّا با ورود انسان‌ها نسل آن در استرالیا منقرض شد و واپسین نمونه‌های این جانور در نزدیک ۵۰۰ سال پیش از میان رفتند و تاسمانی، که جزیره‌ای بسیار کوچکتر از استرالیا واقع در جنوب شرقی آن است، تنها منطقه‌ای شد که آن‌ها در آن به بقا ادامه دادند.

تصویر منتخب ۴۲

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۲

گوسفند سوالدیل نژادی از گوسفند می‌باشد که نامش را از دره سوالدیل واقع در شهرستان یورکشایر بریتانیا گرفته‌است. این نژاد بیشتر در مناطق مرتفع، واقع در مرکز انگلستان زندگی می‌کنند.

تصویر منتخب ۴۳

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۳

شیر (نام علمی: Panthera leo) پستانداری گوشتخوار از سردهٔ پلنگیان خانوادهٔ گربه‌سانان است. با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد؛ این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ‌جثهٔ سردهٔ خود پس از ببر است.

تصویر منتخب ۴۴

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۴


فیل دریایی یک جانور بزرگ است که در سرده Mirounga قرار دارد.

این جانور در سواحل اقیانوس آرام مانند کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا زندگی می‌کند و نسبت به جانوران هم خانواده خود در قطب جنوب کمی کوچک‌تر است.

طول متوسط فیل دریایی ۴٬۹ متر و وزن آن ۳۰۰۰ کیلوگرم است.

تصویر منتخب ۴۵

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۵

اسب یکی از دو زیرگونه‌های اسب وحشی (Equus ferus) است. این جانور پستاندار و فَردسُم است و به تیره اسبیان تعلق دارد. فرگشت اسب از ۴۵ تا ۵۵ میلیون سال پیش به این سو آغاز شده است، گذشتهٔ اسب‌های بزرگ و تک‌سم امروزی به جانورانی کوچک‌جثه و چندسم باز می‌گردد. نزدیک به ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد انسان تلاش کرد تا اسب را اهلی کند. گمان بر این است که تا سال ۳۰۰۰ پیش از میلاد اسب‌های اهلی در جاهای گوناگونی از زمین حضور داشتند. اسب‌های زیرگونهٔ caballus اهلی شده‌اند، اگرچه بسیاری از آن‌ها در طبیعت آزاد زندگی می‌کنند. البته اسب‌هایی وجود دارند که هرگز اهلی نشده‌اند؛ برای نمونه اسب شوالسکی تنها زیرگونه‌ای است که واقعاً تاکنون وحشی باقی‌مانده است.

تصویر منتخب ۴۶

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۶

سگ (نام علمی: Canis lupus familiaris) زیرگونهٔ اهلی گرگ‌ها و پستانداری از راستهٔ سگ‌سانان است. سگ نخستین جانوری است که به دست انسان اهلی شد و انسان‌ها به طور گسترده‌ای این حیوان را برای انجام کارهای گوناگون، شکار و به عنوان حیوان مونس و همدم نگهداری کرده‌اند.

تصویر منتخب ۴۷

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۷

سنجاب یکی از انواع جوندگان است از خانواده سنجابان (Sciuridae) و جنس آن جنس سنجاب‌ها (Sciurus) نام دارد.

تصویر منتخب ۴۸

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۸

بوفالوی آمریکایی (به انگلیسی: American bison) نوعی گاو وحشی بومی قاره آمریکای شمالی است. این جانور از سرده‌های بیزون به شمار می‌رود.

تصویر منتخب ۴۹

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۴۹


یوزپلنگ یا یوز (نام علمی: Acinonyx jubatus)، جانوری مهره‌دار و پستاندار از راستهٔ گوشتخواران، خانوادهٔ گربه‌سانان است. این جانور در گذشته در بیشتر مناطق آفریقا و گستره وسیعی از آسیای مرکزی و شبه‌قاره هند یافت می‌شد، اما امروزه با کاهش شدید جمعیت روبرو شده‌است. از میان دو زیرگونهٔ اصلی یوزپلنگ، یکی از زیرگونه‌ها که با نام «یوزپلنگ آسیایی» یا «یوزپلنگ ایرانی» شناخته می‌شود در خطر جدی انقراض است و تعداد کمی از آن در دشت‌های مرکزی ایران به بقا ادامه می‌دهند.

تصویر منتخب ۵۰

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۵۰

پلنگ (نام علمی: 'Panthera pardus') جانوری از خانوادهٔ گربه‌سانان و کوچک‌ترین حیوان در میان سه گربهٔ بزرگ در سردهٔ پلنگیان است که شیر، ببردو عضو دیگر آنند. زیستگاه پلنگ در گذشته از آفریقای جنوبی تا کره در سراسر آفریقا و جنوب آسیا پراکنده بود.

تصویر منتخب ۵۱

درگاه:پستانداران/تصویر منتخب/۵۱

خرس قطبی (نام علمی: 'Ursus maritimus') خرس بزرگی است که معمولاً در قطب شمال زندگی می‌کند. این خرس معمولاً به عنوان خرس سفید یا خرس شمالی نیز شناخته می‌شود.

خرس قطبی فقط در قطب شمال زندگی می‌کند و بیشتر عمرش را روی یخهای شناور می‌گذراند. این حیوان بزرگترین جانور گوشتخوار خشکی و بزرگترین عضو خانواده خرسهاست و با سرمای اقیانوس منجمد شمالی به خوبی سازگار شده است. این حیوان در سنین بین ۴ تا ۸ سالگی بالغ و آماده تولید مثل می‌شود و هر بار یک تا سه توله به دنیا می‌آورد و ۲۵ تا ۳۰ سال عمر می‌کند.

تصویر منتخب ۵۲

تصویر منتخب ۵۳

تصویر منتخب ۵۴

تصویر منتخب ۵۵

تصویر منتخب ۵۶

تصویر منتخب ۵۷

تصویر منتخب ۵۸

تصویر منتخب ۵۹

تصویر منتخب ۶۰

تصویر منتخب ۶۱

تصویر منتخب ۶۲

تصویر منتخب ۶۳

تصویر منتخب ۶۴

تصویر منتخب ۶۵

تصویر منتخب ۶۶

تصویر منتخب ۶۷

تصویر منتخب ۶۸

تصویر منتخب ۶۹

تصویر منتخب ۷۰

تصویر منتخب ۷۱

تصویر منتخب ۷۲

تصویر منتخب ۷۳

تصویر منتخب ۷۴

تصویر منتخب ۷۵

تصویر منتخب ۷۶

تصویر منتخب ۷۷

تصویر منتخب ۷۸

تصویر منتخب ۷۹

تصویر منتخب ۸۰

تصویر منتخب ۸۱

تصویر منتخب ۸۲

تصویر منتخب ۸۳

تصویر منتخب ۸۴

تصویر منتخب ۸۵

تصویر منتخب ۸۶

تصویر منتخب ۸۷

تصویر منتخب ۸۸

تصویر منتخب ۸۹

تصویر منتخب ۹۰

تصویر منتخب ۹۱

تصویر منتخب ۹۲

تصویر منتخب ۹۳

تصویر منتخب ۹۴

تصویر منتخب ۹۵

تصویر منتخب ۹۶

تصویر منتخب ۹۷

تصویر منتخب ۹۸

تصویر منتخب ۹۹