شهرستان بن: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''شهرستان بن'''
'''شهرستان بن'''
یکی از شهرستان‌های زیبای[[استان چهارمحال و بختیاری]] است که در سال ۱۳۹۱به شهرستان ارتقا یافت.مرکز این شهرستان شهر بن است و دارای شهری به نام [[وردنجان]] نیر هست. این شهرستان شامل دو [[بخش مرکزی]] به مرکزیت بن و بخش شیدا به مرکزیت روستای [[یان چشمه]] می باشد.از دیگر روستاهای این شهرستان میتوان به حیدری، شیخ شبان، آزادگان، تومانک، بارده، تمبک، ورعبدالله، پهنا، لارک و کرسنگ اشاره کرد. <ref name="آمار">[http://www.amar.org.ir/portal/faces/public/census85/census85.natayej/census85.informationfile/ پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران]</ref>.
یکی از شهرستان‌های زیبای [[استان چهارمحال و بختیاری]] است که در سال ۱۳۹۱به شهرستان ارتقا یافت.مرکز این شهرستان شهر بن است شهری با مناظر طبیعی دیدنی و جذاب ، که به دلیل دارابودن اماکن مذهبی و متبرک و مردمی متدین و مومن از جمله شهرستان های پرگردشگر استان محسوب می شود . و دارای شهری به نام [[وردنجان]] نیز هست. این شهرستان شامل دو [[بخش مرکزی]] به مرکزیت بن و بخش شیدا به مرکزیت روستای [[یان چشمه]] می باشد.از دیگر روستاهای این شهرستان میتوان به حیدری، شیخ شبان، آزادگان، تومانک، بارده، تمبک، ورعبدالله، پهنا، لارک و کرسنگ اشاره کرد. <ref name="آمار">[http://www.amar.org.ir/portal/faces/public/census85/census85.natayej/census85.informationfile/ پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران]</ref>.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۸:۲۸

شهرستان بن یکی از شهرستان‌های زیبای استان چهارمحال و بختیاری است که در سال ۱۳۹۱به شهرستان ارتقا یافت.مرکز این شهرستان شهر بن است شهری با مناظر طبیعی دیدنی و جذاب ، که به دلیل دارابودن اماکن مذهبی و متبرک و مردمی متدین و مومن از جمله شهرستان های پرگردشگر استان محسوب می شود . و دارای شهری به نام وردنجان نیز هست. این شهرستان شامل دو بخش مرکزی به مرکزیت بن و بخش شیدا به مرکزیت روستای یان چشمه می باشد.از دیگر روستاهای این شهرستان میتوان به حیدری، شیخ شبان، آزادگان، تومانک، بارده، تمبک، ورعبدالله، پهنا، لارک و کرسنگ اشاره کرد. [۱].

منابع

  • دانشنامه استان چهارمحال وبختیاری، ۱۳۸۵.