پرش به محتوا

بی‌دی‌اس‌ام: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Ghasem1982 (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۴۳: خط ۴۳:
* [[فتیش پزشکی|دکتر بازی]]
* [[فتیش پزشکی|دکتر بازی]]
* [[مهاربندی آویزان]]
* [[مهاربندی آویزان]]
* [[کمربند پاکدامنی]]
* [[فمدام]]
* [[شوک الکتریکی شهوانی]]
* [[شوک الکتریکی شهوانی]]
{{Div col end}}
{{Div col end}}

نسخهٔ ‏۲۴ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۰:۰۷

بی‌دی‌اس‌ام
دو زن با دستبند به میله‌های آهنی بسته شده اند.
ویژگی‌ها
نوع فعالیتمهاربندی

بی‌دی‌اس‌ام (به انگلیسی: BDSM) نوعی رفتار توافقی بین دو یا بیشتر از دو نفر است. مخفف بی‌دی‌اس‌ام از چهار واژه انگلیسی Bondage (مهاربندی)، Discipline (نظم)، Dominance and submission سروری/بردگی (جنسی) منشأ می‌گیرد. نقش‌هایی که در بی‌دی‌اس‌ام ایفا میشود مکمل یکدیگر ولی نامساوی هستند. معمولاً فردی نقش تسخیرگرایی و تسلط دارد و دیگری نقش فرد تسخیر شده و ضعیف را بازی می‌کند. در هر صورت رضایت هر دو یک پیش شرط ضروری است.

جنبه‌های روان‌شناسی

بر پایهٔ یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، افرادی که گرایش‌های بی‌دی‌اس‌ام دارند، نسبت به گروه شاهد، دارای ویژگی‌های شخصیتی مطلوب‌تری بودند. در این افراد روان‌نژندی کمتری دیده می‌شود، برون‌گراتر هستند، آمادگی بیشتری برای تجربه‌های تازه دارند، احساس بهزیستی بیشتری می‌کنند، وظیفه‌شناس‌ترند و به پس‌زده‌شدن حساسیت کمتری دارند؛ با این وجود سخت‌تر می‌توان با آن‌ها به توافق رسید. در این مطالعه کسانی که نقش مافوق را بازی می‌کردند نسبت به افراد مطیع نتایج بهتری کسب کردند. این مطالعه پیشنهاد می‌کند به این نوع فعالیت‌ها بیشتر به چشم یک فعالیت تفریحی نگاه شود تا بروز فرایندهای روانشناختی.[۱]

فعالیت‌ها

مچ‌کشی: مچ دست‌های فردی را بر پشت او بستن، آویختن وی از طناب و باز نگهداشتن پاها با میله پاگشا.

منابع

  1. Andreas A.J. Wismeijer and Marcel A.L.M. van Assen (16 MAY 2013). «Psychological Characteristics of BDSM Practitioners». John Wiley & Sons, Inc. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «BDSM». در [[ویکی‌پدیای انگلیسی|دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی]]، بازبینی‌شده در ۳ فوریه ۲۰۱۱.