فیله استریپس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
چیکن استریپس
نام‌های جایگزینفیله سوخاری
دمای سرومواد اصلی = مرغ، آرد سوخاری

چیکن استریپس یا فیله مرغ سوخاری یک نوع غذای فوری است که از فیلهٔ سینهٔ مرغ موجود در اطراف استخوان سینه و زیر گوشت سینه مرغ تهیه می‌شود.[۱][۲][۳] این غذا با غلتاندن فیله‌ها در آرد سوخاری و سپس سرخ کردن آن در روغن داغ، همانند شنیتسل، درست می‌شود.[۴]

در آمریکای شمالی ابتدا فیله‌ها را در تخم‌مرغ زده شده می‌خوابانند تا بافتی نرم پیدا کند. این نوع استریپس‌ها در رستوران‌های چینی به عنوان یک پیش‌غذا سرو می‌شود.[۵][۶][۷][۸][۹][۱۰]

در دیگر جاها، از تخم‌مرغ استفاده نمی‌شود تا بافت آن تردتر و خشک‌تر شود. این نوع استریپس‌ها معمولاً با سس‌های مختلفی سرو می‌شوند. این سس‌ها عبارت‌اند از: کچاپ، سس پنیر آبی، سس رنچ، سس تنوری، خردل عسلی، سس بوفالو وینگز، کره و سیر، سس آلو، سس مایونز با طعم کاری یا هر سس ترش یا شیرین. فیله استریپس را معمولاً در سبدی در کنار سیب‌زمینی سرخ‌کرده و سالاد یا داخل ساندویچی مانند رپ سرو میکنند و یا مانند برگر با نان گرد به نام زینگر برگر سرو میکنند.

منابع[ویرایش]

  1. «Chicken - Description of Parts». RecipeTips.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۳.
  2. «نسخه آرشیو شده» (PDF). بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۱۳ اكتبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  3. Allen، Gary (۲۰۱۰-۰۹-۰۷). «The History of Chicken Fingers». Leite's Culinaria (به انگلیسی). بایگانی‌شده از اصلی در ۳ نوامبر ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۳.
  4. "Crispy Chicken Fingers". Food Network (به انگلیسی). Retrieved 2022-11-03.
  5. Chinese Chicken Fingers. NeoGAF. Retrieved on 2012-04-19.
  6. Calories In Chinese Chicken Fingers Food. Livestrong.Com. Retrieved on 2012-04-19.
  7. How can I make Chinese chicken fingers like in the northeast? – Cooking – Stack Exchange. Cooking.stackexchange.com. Retrieved on 2012-04-19.
  8. Chinese Chicken Fingers | Denver. Yelp. Retrieved on 2012-04-19.
  9. Messengerbmessenger@eagletribune.com, Brian. "Chinese restaurants ready for year's busiest night". Eagle-Tribune (به انگلیسی). Retrieved 2022-11-03.
  10. intox Gaming بایگانی‌شده در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۳ توسط Wayback Machine. intox Gaming. Retrieved on 2012-04-19.