بحث کاربر:Mojtabakd/بایگانی ۶: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۳ ماه پیش توسط Pereoptic در مبحث این بیت شعر برای شما!
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ربات: بایگانی 1 بحث از بحث کاربر:Mojtabakd.
جز ربات: بایگانی 1 بحث از بحث کاربر:Mojtabakd.
برچسب: برگردانده‌شده
خط ۱٬۲۰۳: خط ۱٬۲۰۳:


متشکرم [[کاربر:Hadiabe|Hadiabe]] ([[بحث کاربر:Hadiabe|بحث]]) ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۵۳ (UTC)
متشکرم [[کاربر:Hadiabe|Hadiabe]] ([[بحث کاربر:Hadiabe|بحث]]) ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۵۳ (UTC)
== این بیت شعر برای شما! ==

{| style="background-color: #fdffe7; border: 1px solid #fceb92;"
|style="font-size: x-large; padding: 3px 3px 0 3px; height: 1.5em;" | '''دلتنگتانیم'''
|-
|style="vertical-align: middle; padding: 3px;" | {{شعر}}
{{ب|''دوست از بهر فراقت به کجا سر بزنم''|''شوق دیدار تو دارم ، به کجا پر بزنم؟''}}
{{پایان شعر}} <span style="-moz-border-radius:5px;margin:3px;border:solid 1px#A50021;background-color:#F5F5F5;">[[کاربر:Pereoptic|<span style="font-family:Lucida Handwriting;">اُپتيک</span>]]&nbsp;<sup>[[بحث کاربر:Pereoptic|Talk📧]]&nbsp;</sup></span>&nbsp; ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۵۳ (UTC)
|}

نسخهٔ ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۱:۵۰


درخواستی دیگر

این کاربرِ بسته‌شده درخواست بازشدن داده بود و مدیری این درخواست را بررسی کرده‌است. مدیران دیگر نیز می‌توانند این درخواست را بررسی کنند، اما نباید نتیجهٔ آن را بدون دلیل خوبی تغییر دهند. اگر قضاوت مدیر این بوده‌است که کاربر باید بسته بماند، این درخواست برای بازشدن را تا زمانی که کاربر بسته است نباید پاک کرد.

  • دلیل بازشدن: به نظر می رسد که مجدداً اشتباهی بسته شده ام!




✓ دلیل قبول‌شدن درخواست: «توسط مدیر گرامی مهرنگار بررسی مجدد و حساب باز شده است. Gharouni Talk ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۵ (UTC)»

اگر می‌خواهید مجدداً برای بازشدن درخواست بدهید، ابتدا لطفاً رهنمود تقاضای تجدیدنظر را بخوانید و سپس مجدداً از الگوی {{بازکردن}} استفاده کنید. دقت کنید که سوءاستفاده از این الگو می‌تواند به ازدست‌رفتن رفتن اختیارات شما برای ویرایش صفحهٔ بحثتان در طول زمانِ بسته‌شدنتان منجر شود.

@مهرنگار: ممنون از شما و سایر دوستان 🌼 مثل Jeeputer و Ali.eblis1 و ... امیدوارم کاربر مفیدی برای سامانه باشم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۰:۴۹ (UTC)

ترجمه مقاله

سلام و عرض ادب

نظرتان درباره ترجمه این مقاله چيست؟

سپاس از توجهات شما،هيربد فودازى٢ ب /م ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۳ (UTC)

@هيربد فودازى٢: سلام، مبحث جالبی هست. ولی خودم فعلاً یکم کمبود وقت دارم، نمی دونم چقدر بتونم در حال حاضر کمک کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۵ (UTC)
ممنون راستش خودم هم كمى كار دارم. براى همين دنبال يك نَفَر مى گردم، هيربد فودازى٢ ب /م ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۹ (UTC)
@هيربد فودازى٢: شخصاً اون قسمت‌های ریاضی که بتونه ارتباطات عمیق تری بین شاخه‌های مختلف ریاضی داشته باشه برام جذابیت بیشتری دارن. مثلاً مباحثی در هندسه جبری و جبر و ... هستن که در عین این که به نظر پیش پا افتاده میان ولی ارتباطات خوب و عمیقی بین شاخه‌های مختلف ریاضی برقرار می‌کنند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۴ (UTC)
مثلاً اين مقاله[۲] چطور است (البته در ويكى پدياى فارسى ايجاد شده اما هنوز كامل ترجمه نشده است، هيربد فودازى٢ ب /م ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۷ (UTC)
@هيربد فودازى٢: آره، اینجور بحثا بهترن، فقط یک نکته مهم رو دقت کنین، برای ورود به این مباحث باید به صورت جدی سیر مطالعاتی ریاضیات دانشگاهی را شروع کنید. چون در خود ویکی انگلیسی هم اکثر مقالات تخصصی ریاضی کمبود دارن و باید از منابع ریاضی تکمیلشان کرد که کار سختیه. مثل همین مشخصه اویلر که برای کار روش باید وارد مباحثی چون منیفلد و توپولوژی و ... بشید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۸ (UTC)
پس فعلاً نمى رسم. ممنون، هيربد فودازى٢ ب /م ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۰ (UTC)
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)

نشان استقامت

نشان استقامت
تقدیم به کاربر همیشه در صحنه و موافق، و خوشفکر، مجتبی اربابی دوم (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۲ (UTC)
@اربابی دوم: سلام، چه اسب باحالی! تشکر 😄🌼🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۹ (UTC)

الگوی جعبه

سلام. آیا میتوان عرض جعبه در الگو: جعبه، را تغییر داد و به خواست خود تنظیم کرد؟ اربابی دوم (بحث) ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۳ (UTC)

@اربابی دوم: سلام، ✓ :

{{جعبه|تست جعبه|width=100}}:

تست جعبه

  • خیلی ممنون. بسیار عالی شده است. البته نمیدانم چرا پینگ شما به من نرسیده بود. اتفاقی از صفحه بحث شما گذر میکردم که متوجه شدم، شما به سؤال و درخواست من جواب داده اید. خیلی خوشحال شدم. موفق باشید.اربابی دوم (بحث) ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۵ (UTC)
    @اربابی دوم: 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۰ (UTC)
    • آیا میشود کاری کرد که جعبه در میان صفحه (در میان کلمات) قرار گیرد؟ اربابی دوم (بحث) ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۹ (UTC)
      @اربابی دوم: چندتا حرکت زدم نشد. بعد بیشتر بررسی می‌کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۸ (UTC)
      • عجله ای نیست. ممنون. اما هر وقت موفق شدید، لطفاً به من هم اطلاع دهید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۱ (UTC)
        @اربابی دوم: خود ویکی الگوی {{inline block}} را برای این منظور معرفی کرده که استفاده ازش هم زیاد سرراست نیست. یعنی یک div باید ساخته بشه و داخلش ازین الگو استفاده بشه. به صورت عادی استفاده کردم اون چیزی که مد نظر بود حاصل نشد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۵ (UTC)
        ممنون از پاسخ شما اربابی دوم (بحث) ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۵ (UTC)
        🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۵ (UTC)

حذف منابع

حذف منبع از مقالات جریمه دارد. لطفا از این کار بپرهیزید.--مانی (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۰ (UTC)
من لید رو بازنویسی کردم، کلی ویرایش مفید دیگه هم بوده، الگو ها و ... هم بروز شده بدن. منابع قبلی با منابع بهتر جایگزین شده بودن. اگه با واژه ها مشکل دارین نباید کل ویرایش ها رو خنثی کنین. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۱ (UTC)
@فرهنگ2016: قابل توجه شما هم هست مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۲ (UTC)
در حال ویرایش مقاله بودم و منابع زیر مقاله را به آن برگرداندم. شما حذف کامل این دو پاراگراف اول مقاله را «بازنویسی لید» می‌نامید:

«آستَرِ رَحِم[۱] لایه‌ای پوششی است که سطح داخلی زهدان را می‌پوشاند.

این لایهٔ لیزابه‌ای همراه با غشاء مخاطی، داخل رحم (زِهدان) پستانداران و به عبارتی دیوارهٔ داخلیِ رحم است. به آستر رحم، آستر زهدان، آندومتر، اندومتر و اندومتریوم (نام علمی: endometrium) هم گفته‌اند. فرهنگستان زبان فارسی برای آستر رحم، معادل «درون‌زه‌لاد» را پیشنهاد کرده است.» - این کار بازنویسی نیست. حذف مطالب منبع‌دار مغایر با مقررات ویکی‌پدیا است.--مانی (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC)

منابع

  1. مامایی، سلامت، و ساختار رحم. 2020. "ساختار و عملکرد رحم - پزشکت، بزرگترین جامعه آنلاین پزشک و بیمار کشور". پزشکت، بزرگترین جامعه آنلاین پزشک و بیمار کشور. Accessed February 25 2020. [۱].
سلام. بنظر من محو یک واژه رایج از کل مقاله ویرایشی دانشنامه ای و رویکردی اصولی نیست و وقتی مخالفتی برای آن وجود دارد نباید بدون اجماع آن واژه را حذف کرد. اول بحث کنید که چرا یک واژه بر دیگری اولویت دارد و دوم توضیح دهید چه ضرورتی برای محو کامل آن واژه از مقاله است. فرهنگ2016 (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۶ (UTC)
اوکی، اینا روشی که اتخاذ کردین آدم رو از مشارکت ها و بروزرسانی های بیشتر می ترسونه. هرجور مایلید. اگر واقعاً می خواستین مقاله بهبود پیدا کنه قبل از واگردانی کردن کل مشارکت هام یه بحثی می کردین. منبع معتبر از نظر شما با من متفاوته. https://pezeshket.com از نظر من منبع معتبری نیست. در هر صورت هرجور مایلید، ویکی ملک خصوصی من نیست و ارزش اعصاب خوردی رو نداره. موفق باشین. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۹ (UTC)
شما خنثی کردید و من هم خنثی، فکر نمی کنم روش من ترسناک تر بوده باشد و خوب بود همان اول در بحث مقاله با چند منبع معتبر فارسی نشان می دادید که واژه اندومتر برای عنوان و محتوای مقاله اولویت دارد. فرهنگ2016 (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۶ (UTC)
@فرهنگ2016: اولند که من ویرایش شما را خنثی نکردم و اصلاً در آن مقاله به نظر می رسد که ویرایش نداشته اید. این شما بودید که بدون بحث محتوایی به سرعت تشخیص دادید که ویراش من غیر اصولی هست، آن هم ویرایش هایی که ماه ها پیش انجام داده بودم. قطعاً اگر در موردش از من سؤال می کردید منابع را بهتان معرفی می کردم. در هر صورت مهم نیست، و مایل به ادامه این بحث نیستم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۳ (UTC)
حقیقتش نظر مثبتی نسبت به ویرایش هایی که دنبال واژه زدائی هستند ندارم. چه دنبال پارسی سازی و سره سازی باشند که چه فارسی زدائی یا برعکسش. خوب است برای این ویرایشها نشان دهید چرا نیاز است که فقط از واژه اندومتر استفاده شود. فرهنگ2016 (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۱ (UTC)
@فرهنگ2016: این من نیستم که سال های سال سعی دارم واژگان غیر رایج را ترویج نمایم. تلاش من این هست که ویکی را به متون معتبر علمی نزدیک کنم. شما از هر بچه درسخون پزشکی بپرسین میگه واژه های انگلیسی رو بیشتر به کار می بره، کتاب هاش هم هست، خوبیش اینه که احتمالاً همشهری هستیم و میتونم کتاب هاش رو هم بهتون نشون بدم. اونی که خطرناکه دور ساختن متن ویکی فارسی از این کتب و فراری دادن ایرانیان از ویکی فارسی به سمت ویکی انگلیسی و سایت های دیگست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۵ (UTC)
مساله همین است که در وپ بحث اصلا اولویت داشتن فارسی بر انگلیسی یا انگلیسی بر فارسی نیست و باید رواج در منابع مرجع فارسی و بعد منابع معتبر را بررسی کرد و در مواقعی که اختلاف است بهترین کار ارائه منابع و بحث است. نیازی حتی به نشان دادن رودررو نیست همین که شما در بحث به منبع معتبر فارسی ارجاع دهید کفایت می کند. فرهنگ2016 (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۱ (UTC)
@فرهنگ2016: 👍، دقیقاً من هم دنبال رواج در منابع معتبر هستم. ولی مشکل اینجاست که من منابع را دارم و دنبال چک کردنشون هستم ولی بقیه کاربران اکثراً در این موضعات تخصصی علاقه ای به چک کردن منابع ندارن و بیشتر دنبال فرهنگستان هستن که خیلی از لغاتش در منابع معتبر رواج نداره. توی صفحات ریاضی هم این مشکل رو داریم، خودشان هم اعتراف کرده اند که منابع را ندارند یا چک نمی کنن و اصولاً دغدغه ای هم برایش ندارند. چون متأسفانه اهل علم ما (مثل خودم!) عموماً از یه جا به بعد قید منابع فارسی رو می زنن و از همون انگلیسی می خونن، کسانی که جذب ویکی فارسی می شوند معمولاً دغدغه های فارسی سازی دارند نه دغدغه های علمی، یا اگر هم دغدغه علمی دارند دغدغه های زبان شناسیشون می چربه، این رو به عینه در این چند سال به چشمم دیدم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)

Infobox rugby league biography

سلام بنده نتوانستم صفحه اصلی الگو را را بیایم برای نمونه راسل پاکر برای ترجمه پارامترها به زبان فارسی Luckie Luke (Talk) ‏۲۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۰۳ (UTC)

@Luckie Luke: سلام، چند مورد ترجمه شد، در الگو و زیر صفحاتش هستند... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۱۵ (UTC)

ویرایش تان خوب بود اصطلاحات انگلیسی بدجوری در جعبه اطلاعات به چشم می خورد تشکر بابت همکاری Luckie Luke (Talk) ‏۲۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۱۷ (UTC)

🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۱۸ (UTC)

قطع دسترسی

Stop icon with clock
دسترسی ویرایش شما در ویکی‌پدیا برای ۱ روز قطع شده‌است چراکه شما سیاست‌های ویکی‌پدیا را با حمله شخصی ویژه:تفاوت/34765458 زیر پا گذاشته‌اید.
اگر فکر می‌کنید در بستن حساب کاربری شما اشتباهی رخ داده‌است، پس از مطالعه ویکی‌پدیا:راهنمای تقاضای تجدید نظر می‌توانید پایین همین اخطار، متن {{بازکردن|دلیل‌تان}} را اضافه کنید. همچنین می‌توانید مدیری را که دسترسی شما را بسته، با استفاده از الگوی {{پاسخ به|نام کاربری مدیر}} باخبر کنید.

Gharouni Talk ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)

@Gharouni: عجیب هست، در حقیقت من داشتم اعتراض می‌کردم به حمله ای که ایشان به شیعه و سنی کردند! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۶ (UTC)
عجب دلیل محکمی آوردید. ایشان در مورد منابع مورد استفاده یک کاربر که معتبر نبوده و ارزش دانشنامه ای ندارند و بطور گسترده استفاده شده انتقاد میکنند این حمله به شیعه و سنی است؟ Gharouni Talk ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۰ (UTC)

درخواست باز شدنی دیگر...

این کاربرِ بسته‌شده درخواست بازشدن داده بود و مدیری این درخواست را بررسی کرده‌است. مدیران دیگر نیز می‌توانند این درخواست را بررسی کنند، اما نباید نتیجهٔ آن را بدون دلیل خوبی تغییر دهند. اگر قضاوت مدیر این بوده‌است که کاربر باید بسته بماند، این درخواست برای بازشدن را تا زمانی که کاربر بسته است نباید پاک کرد.

  • دلیل بازشدن: برداشت من از سخن ایشان این بود که کل منابع شیعه و سنی دوزاری هستن! چون از محتوای پیام ایشان چنین برداشت می‌شد. ضمن این که بحثم در رابطه با تعصب جنبه عمومی داشت و مخاطبم شخص بخصوص نبود. هدفم حمله نبود و اگر چنین برداشتی شد پوزش می طلبم. سپاس




✓ دلیل قبول‌شدن درخواست: «حملهٔ شخصی در کار نبوده و حرف مجتبی در آن پیام مخاطب خاصی نداشته. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۲ (UTC)»

اگر می‌خواهید مجدداً برای بازشدن درخواست بدهید، ابتدا لطفاً رهنمود تقاضای تجدیدنظر را بخوانید و سپس مجدداً از الگوی {{بازکردن}} استفاده کنید. دقت کنید که سوءاستفاده از این الگو می‌تواند به ازدست‌رفتن رفتن اختیارات شما برای ویرایش صفحهٔ بحثتان در طول زمانِ بسته‌شدنتان منجر شود.

باز شدید

سلام. من شخصا از اینکه باز شدید خوشحالم و اینکه به سیاهه بستن شما افزودم برایم خوشایند نبود. شما کاربر کوشا و فهیمی هستید لطفا در گفتگو با کاربران بیشتر سیاستها را در نظر گیرد تا احساساتتان را. هرچند احتمالا هدف حمله نداشتید ولی کاربر را پینگ کردید و در مورد تعصب صحبت کردید فرمودید "اگر همگان..." که در این مورد اشاره به ایشان میتواند باشد. اگر پینگ نبود و بصورت کامنت بود بله این شامل ایشان خودتان من و سایر کاربرها میشود که درست است نباید متعصب باشیم. ولی با نگاهی به همان بحث خاص و پینگ خاص برداشت این است که بیشتر نظرتان روی فرد خاص است. از جناب درفش هم جهت بررسی درخواست تجدید نظر شما تشکر کردم. Gharouni Talk ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC)

@Gharouni: سلام، درسته، ممنون و پوزش بابت مشکلات ایجاد شده توسط من. 🌸🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۱ (UTC)

«فور» یعنی چی؟

سلام. بعد از تلاش ناکام برای یافتن معنی کلمه «فور» مثلاً در جمله ای مانند: «به فور تذکر می‌دهد» و یا جناب فور چنین و چنان، به ناچار مزاحم شما میشوم. فکر میکنم مخفف کلماتی بشد. اما به فکر من نمیرسد. مانند کلمه‌ «فحن» که معنی «فرض حسن نیت» میدهد. اگر معنی «فور» را میدانید، برایم بنویسید. چون برای کشف معنی «فحن» حدود یک ماه وقت صرف کرده ام. امیدوارم، اینبار به کمک شما در وقت صرفه جویی کنم. اربابی دوم (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۶ (UTC)

@اربابی دوم: سلام، نکته جالبی گفتید!😀 کاربر:4nn1l2 به دلیل این که نام کاربری نسبتاً سختی دارند خودشان در صفحه کاربری توصیه کرده اند که در صورت مشکل بودن «فور» خطابش کنند. ---> اینجا مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۳ (UTC)
  • جالب بود. از توضیح شما سپاسگزارم. ضمن اینکه فکر میکنم، کلمه «فور» قابلیت تعمیم داشته باشد و شاید بشود در آینده ، در همه مواردی که نام یک کاربر سخت است، از آن استفده کرد. اربابی دوم (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)
    @اربابی دوم: نه، فکر می کنم احتمالاً به خاطر وجود عدد 4 در نام کاربریشان که انگلیسیش میشه four این نامگذاری را انتخاب کرده اند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۷ (UTC)
    حالا بهتر فهمیدم. ولی نمیدانم چرا کلمه «فور» به خصوص «جناب فو» به ذهنم آشنا می آید. گویا یک اصطلاح اداری بوده و منسوخ شده است. البته از این نوع اشتباهای حافظه پیش می آید و این مورد هم، یکی از آنهاست. به هر حال سپاسگزارم. اربابی دوم (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۸ (UTC)
    @اربابی دوم: 🙏، البته بهتر هست بعد این که قطع دسترسی ایشان تمام شد (یا با ایمیل) از خودشان بپرسید که جواب بدهند. این صرفاً احتمالی بود که در ذهن من آمد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)
    امیدوارم جناب فور، هر چه زودتر و بهتر از گذشته، مشارکت خود را از سرگیرند. . اما در این مورد خاص، نیازی به پرسش نیست. توضیحات شما جامع و کامل بود که حسن دقت شما و بی دقتی مرا میرساند. موفق باشید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۶ (UTC)
    @اربابی دوم: نه، خواهش می‌کنم. 🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۲ (UTC)

امضا

سلام مجتبی حالت چطوره امیدوارم سلامت باشی. من امروز فهمیدم میشه امضا رو عوض کرد بعد می خواستم مثل کاربر:AliReza یک امضا داشته باشم که اسمم متصل به صفحه کاربری ام بشه و یک شکلکی (مثل ට این) بره به صفحه بحثم. اما وقتی نوشتمو اینجا پیست کردم (نوشته ام شبیه این Aliℜeza / بود فقط alireza نوشته بودم کوروش) همین کد رو بدون این که رنگی کند یا چیزی نوشت و جلوش نوشت (بحث) گذاشت و خراب شد. چون تو امضایت هم خوب هست می خواستم بپرسم چجوری می تونم امضامو درست کنم ‪Kourosh zahirii‬ (بحث) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۹ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، ممنون، تیک زیرش که نوشته «امضا به صورت ویکی‌متن در نظر گرفته شود (بدون درج خودکار پیوند).» رو زدین؟ اگه با زدن اون تیک درست نشد لطفاً کد امضا را درون تگ nowiki اینجا قرار بدین تا بررسی کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۶ (UTC)پاسخ

دستتون درد نکنه. الان اون تیک رو می زنم امتحانش کنم ‪Kourosh zahirii‬ (بحث) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC) مجتبی الان امتحان کردم گفت متنت باید این شکلی باشد بعد درستش کردم الان خیلی خوب شده دستتون درد نکنه😁🙏🙏سایرس ظ (💌) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: 👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ

الگو‌ها

سلام ببخشید، من متوجه شدم شما می‌توانید الگو‌ها را ویرایش کنید. در وپ:قهوه‌خانه در مورد الگو‌های خرابِ جعبه‌های اطلاعات موضوع را مطرح کردم، ممنون می‌شوم که بررسی کنید. مورد دیگر این‌که در برخی از جعبه‌های اطلاعات مجبوریم الگو را در ساختار {| |} قرار دهیم در غیر این صورت الگو به درستی عمل نخواهد کرد. مثال آن را می‌توانید در جعبه اطلاعات ناو شهید مهدوی ببینید که الگوی جعبه اطلاعات درون {| |} قرار گرفته است. این یک ایراد است؟ (ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۵۷ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: سلام، میشه {||} را به داخل الگو منتقل کرد و سپس آن را از همه صفحات مربوطه پاک کرد، ولی باید این کار با کمک روبات یا AWB صورت بگیره. در همان وپ:فنی مطرح کنید تا من یا دیگران سر فرصت انجامش دهند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۸ (UTC)پاسخ

سلام، من دوباره این الگو را بررسی کردم، متوجه شدم که ساختار {||} را برای هنگامی به کار می‌برند که فیلد‌های درون الگو وجود نداشته باشد و بخواهند فیلد‌های جدیدی به آن اضاف کنند. در این صورت اگر به کلی {||} را به الگو اضافه کنید امکان دارد الگوی اصلی خراب شود؟(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۲ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: الان که بررسی کردم دیدم این روش استفاده را در ویکی انگلیسی هم دارد و کد الگو با آنجا فرق عمده ای ندارد! از طرفی به تازگی شروع کردن تغییراتی در آن بوجود آوردن و ادغام سازی آن در یک الگوی واحد، بهتر هست صبر کنیم ببینیم چیکار می کنن و ازشون جلو نزنیم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۳ (UTC)پاسخ

که این طور؛ باشه هرطور خودتان صلاح می‌دانید.اما حتما رسیدگی کنید؛ اگر هم می‌شود فیلد‌های آن را ترجمه کنید تا کار کردن با آن آسان تر شود.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۶ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: فعلاً تا قبل از ادغام نشدن آن در ویکی انگلیسی حرکت خاصی نمیشه/نباید زد. به دلیل کمبود نیرو در ویکی فارسی همینقدر که الگوهامون هماهنگ با ویکی انگلیسی باشه شاهکاره! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)پاسخ

ببخشید دوباره مزاحم می‌شوم، الگوی (نقل‌قول درون‌خطی) را نمی‌شود در مقالات استفاده کرد این یک نسخه آزمایشی است؟ چون پیام:  Template:Tq is only for quoting in talk and project pages. Do not use it in actual articles. را در مقالات می‌دهد اما در صفحه تمرین به درستی کار می‌کند.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۳ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: آره، مخصوص صفحات بحث و پروژه هست. برای مقالات الگوهای دیگه ای هستن. مستندات الگو را در ویکی انگلیسی ببینید بقیه الگوهای نقل قول معرفی شدن: en:Template:Talk quote inline مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۴ (UTC)پاسخ

ممنون از توجه‌تون(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۵ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۸ (UTC)پاسخ

😅 در رابطه با ایمیل؛ راستش اگر که شد بمونم، تاجایی که بتونم کمک می‌کنم اگر هم که نشد می‌رم همون Warcraft III: The Frozen Throneم رو بازی می‌کنم. (ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۲ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: چون نمی خواستم اینجا در موردش صحبت کنم ایمیل دادم 😁 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۴ (UTC)پاسخ
@Arian021hhh: هدف من حفظ کاربران مفید برای سامانه هست. همونطور که بازی ها قوانین خودشان را دارند و اگر رعایت نشوند با کاربران برخورد می‌شود طبیعی هست که ویکی هم قوانین خودش را داشته باشد. مطمئناً ویرایش در ویکی به نظر من فواید بیشتری نسبت به بازی دارد 😀. امیدوارم به ویرایش در ویکی ادامه دهید. سپاس مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۸ (UTC)پاسخ

میدان مرتب

سلام. در حال بازبینی پیش‌نویس‌ها بودم که به این پیش‌نویس برخوردم. به‌نظرتان شایستهٔ انتقال به فضای اصلی هست؟ البته شیوهٔ نگارش آن کمی با مقالهٔ دانشنامه‌ای در تضاد است و باید اصلاح شود. اما فعلاً باید مشخص شود که موضوع آن شایسته است یا خیر. ممنون می‌شوم اگر نظر دهید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۷ (UTC)پاسخ

@Jeeputer: سلام، میتونید چند مورد را که مانع از انتقالش به فضای اصلی هست را ذکر کنید؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)پاسخ
یادم رفت پیوندش را درج کنم: پیش‌نویس:میدان مرتب. چون در مباحث مرتبط با ریاضیات سررشته ندارم، به‌نظرم فقط کافی است که مطمئن شویم مصداق WP:HOAX نیست (ترجمهٔ فارسی آن وپ:کلک است که به‌نظرم ترجمهٔ قشنگی نیست). همین مورد اگر اثبات شود، مقاله را می‌شود با یک اصلاح شیوه‌نامه‌ای منتقل کرد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۴ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: بعضی وقتا مشاهده کردم که به علت زمخت و خشن بودن مطالب ریاضی ترجمه‌های آن را هم نامطلوب ارزیابی می‌کنند! 😄 این شاید به خاطر ماهیت ریاضیات باشد. در پیش نویس مذکور اشکال خیلی عمده‌ای به چشمم نخورد، البته یک سری اصلاحات جزئی در جمله‌بندی ها میتونه ارتقائش بده که اگر فرصت کنم دست دیگری بر سر و رویش خواهم کشید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۷ (UTC)پاسخ
پس منتقلش می‌کنم و برچسب تمیزکاری می‌زنم. ممنون از نظرتان. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۰ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: 👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ

مکان های پربازدید

سلام کاربر:مجتباکد وقتت بخیر. من در اینجا یه نظر گذاشتم ولی توجه نشد و کسی راهنمایی نکرد که از کجا میشود اطلاعات شرکت های ایرانی (مثل اسم رسمیشون) رو فهمید. تو معمولا یه همچین ایده هایی رو کجا مطرح می کنی که دیده شود؟ سایرس ظ (💌) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۲ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، من چندتا ایده دادم سرکوب شدن، لذا با خود سانسوری سعی می کنم زیاد تز ندم 😄. سرم رو میندازم پایین، مطالعاتم رو می کنم و ویرایش در ویکی. تعداد کاربران فعال و مفید سامانه بسیار کم هست و باید با پیروی از خط و مشی «آچار فرانسه بودن» سعی کنید خودتان مشکلات مختلف ویکی را تا حد ممکن حل کنید و منتظر بقیه کاربران نمانید. امید است که با جذب کاربران مفید به سامانه (یا بازگشت کاربران قهر کرده) این وضعیت در آینده تغییر کند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: 😂😂😂 پس که اینطور. باشه پس منم سعی می کنم آچار فرانسه باشم😅😂 سایرس ظ (💌) ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۰۰ (UTC)پاسخ

👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۴ (UTC)پاسخ

Template:Episode list

با درود، مزاحم‌تان شدم تا درخواستی بکنم: به‌نظر می‌رسد الگو:Episode list نیازمند به روزرسانی است، چرا که مثلاً پارامتر «ShortSummary» را نشان نمی‌دهد؛ مثلاً بخش «قسمت‌ها» را در صفحهٔ هتل ببینید. با آنکه خلاصهٔ داستان (ShortSummary) و همچنین بازیگران مهمان نوشته شده‌اند (لطفاً به حالت ویرایش بروید)، اما هیچ‌یک در جدول نهایی دیده نمی‌شوند. این را مثلاً با جدول مشابه در صفحهٔ The Play on One مقایسه بفرمائید که هم خلاصه داستان و هم بازیگران (Cast) برای هر قسمت نمایش داده می‌شود. سپاس Tisfoon (بحث) ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۸ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، 1) الگو مشکل نداشت، پارامترهاش مشکل داشتن که اصلاح شدند --> ویژه:تفاوت/34803990‏ 2) البته صفحه The Play on One از این الگو استفاده نکرده و از جدول ساده استفاده کرده. 3) اگه به ویژه تفاوت ارائه شده نگاه کنید متوجه میشین که در آن قسمت خاص باید عنوان مقاله نوشته شود. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۳ (UTC)پاسخ
بسیار ممنون. یک چیز جدید یاد گرفتم. البته در مثال انگلیسی‌ای که ارائه کردم، اشتباه کردم و دلیلش آن است که صدتا tab فایرفاکس همزمان باز است! ((-: مقصودم List of Tales of the Unexpected episodes بود. به‌هر جهت ممنونم. Tisfoon (بحث) ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۳ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: 👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۴ (UTC)پاسخ

دیدی چی شد

سه روز بن بودم😅 ببخشید من تو این مدت همکاریم زیاد اخطار حساب زاپاس گرفتم و می‌گن حسابم رو بن می‌کنن. من هم ندارم حساب زاپاس چطور می‌تونم ثابت کنم که بن نشم؟(البته این بن برای حساب زاپاس نبودا)(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۱ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: سلام، توصیه های ایمنی رو رعایت نمی کنین دیگه 😐. باید تمرکز اصلی را بر محتوا نویسی و کار مفید در دانشنامه گذاشت تا ایجاد مناقشه با سایر کاربران، وقتی حسن نیتتون به سامانه اثبات بشه ممکنه سختگیری کمتری کنند و اون ها هم نسبت به شما حسن نیست پیدا کنند. پس توصیه می کنم از حواشی تا میشه اجتناب کنید. سپاس. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۹ (UTC)پاسخ

ساخت الگوی نقشه مسیر متروی تهران و سایر شهرها

سلام. من قصد دارم یک الگو مشابه این الگو برای متروی تهران بسازم. بعد هم سراغ متروی شیراز و اصفهان و سایر شهرها بروم. شما فرصت و علاقه دارید در این زمینه کمک کنید؟ کار با تصویرنگاشت‌هایش خیلی سخت نیست و امروز برای اصلاح الگو:خط یک یانگ–یونیورسیتی با آن‌ها کار کردم. فقط کمی دقت و سلیقه می‌خواهد که شما دارید. ساخت نقشهٔ متروی تهران، که پیچیده‌تر از سایر شهرها است، به‌نظرم می‌تواند مسیر ساخت نقشه‌های دیگر را برایمان هموارتر کند. از این نظر که باعث آشنایی بیشترمان با ساختار این الگوها می‌شود. اگر فرصت و علاقه داشتید که مشارکت کنید لطفاً خبرم کنید. من از همین حالا کارش را شروع می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)پاسخ

فعلاً پودمان:Adjacent stations/Tehran Metro را ایجاد کردم. توضیح نحوهٔ نوشتنش را در en:Module:Adjacent stations می‌توانید بخوانید. اگر فرصت بود و دوست داشتید، می‌توانید مثلاً برای نوشتن پودمان متروی شیراز دست به‌کار شوید. :) {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۴۳ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: سلام، الگوی جالبی هست. استارتشو میزنم ببینم چی میشه، اگه سؤالی پیش اومد خبرتون می‌کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۴۶ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: ظاهراً هنوز الگویی شبیه {{خط یک یانگ–یونیورسیتی}} را برای تهران نساخته اید؟ الان تهرانش رو شروع کنم یا برم سراغ شیراز و ...؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۰۰ (UTC)پاسخ
به نظر میرسه فعلاً باید روی تهران کار کنیم و کلی کار می بره. بعد میریم سراغ بقیه شهرها... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۰۳ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: فعلاً این الگو را برای کل خطوط تهران ساخته‌ام که هنوز ۴ خط دیگرش مانده. الان می‌خواهم یک به یک برای هر خط یک الگو بسازم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۰۵ (UTC)پاسخ
👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۰۶ (UTC)پاسخ
دارم تهران را می‌سازم. ولی هنوز تمام نشده. آنقدر خطوط و ایستگاه‌ها در هم و زیاد هستند که ساخت یک الگو برای کل خطوط سخت است. شاید از خیرش بگذرم و در عوض برای هر خط یک الگوی مفصل بسازم. آنطور که در ویکی‌پدیای انگلیسی دیدم، به‌جز متروهایی مانند متروی کی‌یف که در بالا پیوند دادم و تعداد خطوطشان هم کم است، باقی متروها کمتر الگوی کلی دارند و در عوض برای هر خطشان یک الگو دارند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۰۳ (UTC)پاسخ
['دکتر شریعتی'] = teh,
teh (برای تهران) را می‌توانید به shiraz یا هر عنوان دیگری هم تغییر دهید.
اگر در زمان ساخت نقشه برای تصویرنگاشت‌ها هم نیاز به یک مرجع داشتید، commons:Template:Bsicon مرجع خوبی است. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۳ (UTC)پاسخ
👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۲ (UTC)پاسخ
الگو:ایستگاه‌های متروی تهران/نقشه خط ۱ تمام شد. کم‌کم دارم پیشرفت می‌کنم. چطور شده؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۹ (UTC)پاسخ
البته یک‌مقدار هنوز کثیف است. باید آن آیکون اضافهٔ اتوبوس را بردارم، و تقاطع با بزرگراه‌ها را هم تمیزتر کار کنم. تقاطع‌های این خط با خطوط دیگر را هم بعداً اضافه می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۰ (UTC)پاسخ
خیلی هم خوب شده... 👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۸ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: این الگو را تحت چه عنوانی می خواید منتشر کنید؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۷ (UTC)پاسخ
متروی ما چون فسقلی هست تموم شد 😀! ---> ویژه:پیوند دائمی/34857804 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۱ (UTC)پاسخ
البته خط 3 رو اضافه نکردم (چون ده بیست سال وقت داریم اضافش کنیم!) و احتمالاً ریزه کاری های دیگه هم داشته باشه، ولی در هر صورت بهتره الان منتشرش کنم توی یک الگو، منتها عنوانش رو نمی دونم چی بذارم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)پاسخ
در ویکی‌پدیای انگلیسی نام این دست الگوها از ترکیب «City Metro route map» برخوردار است. فکر می‌کنم «نقشه مسیر متروی شیراز» عنوان خوبی باشد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۷ (UTC)پاسخ
✓ 👍🙏 --> الگو:نقشه مسیر متروی شیراز مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۵ (UTC)پاسخ
بسیار عالی. بعداً باید خطوط پیشنهادی و در دست مطالعه را هم اضافه کنیم. آیکون‌هایی برای ایستگاه‌های غیرفعال یا ساخته‌نشده هم موجود است. بعداً رویش کار می‌کنم. اسباب‌بازی جدیدم را پیدا کردم! :)) {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۵۲ (UTC)پاسخ

@Jeeputer: 👍شما تصور کن که همین دسته از الگوها چقد ساخت و استفاده ازشون کار می بره و یک کاربر میتونه چند سال روشون وقت بذاره و کارهای مربوط بهش تمومی هم ندارن، جاده‌ها، اتوبوس‌های درون‌شهری، BRT، مترو و ... برا همین هست که به نظرم اگه هدف ایده‌آل و بالایی داشته باشیم بدون استفاده از نیروهای غیر داوطلب مسیرش خیلی سخت میشه و همینجور ویکی افت می‌کنه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۶ (UTC)پاسخ

Sunfyre چند روز پیش حرف خوبی زد: «از ویکی‌پدیا توقع بریتانیکا نداشته‌باشید». در هر صورت پروژه داوطلبانه است و اگر هم عقب بماند و افت کند، مقصر کاربران داوطلبش نیستند. ما کاری که دوست داریم را انجام می‌دهیم و سهم خودمان را برای بهبودش انجام می‌دهیم. اگر دیگران هم دوست داشتند کمک می‌کنند و اگر نه، توان ما در همین حد است و اگر هم کسی توقع بیش از این داشته‌باشد، اشتباه کرده‌است. ویکی‌پدیا باید برای من و شما تفریح و سرگرمی باشد. اگر بنا باشد آنقدر برایش غصه بخوریم که اوقاتمان تلخ شود که دیگر از مشارکت لذت نبریم، بهتر است که دنبال سرگرمی دیگری باشیم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۲ (UTC)پاسخ
درسته، این بیشتر به خاطر ایده آل گرایی من هست... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۳ (UTC)پاسخ
من هم مانند شما کمال‌گرا هستم. اما متوجه شده‌ام که ویکی‌پدیا هرگز به آن حد از کمال مورد نظر من نخواهد رسید. برای همین هم خیلی به آن سخت نمی‌گیرم. اگر بگیرم، همیشه در رنج و عذاب خواهم بود! D: {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۳ (UTC)پاسخ
🤔 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۴ (UTC)پاسخ

واسط مغز و رایانه

@Mojtabakd: سلام، مقاله خرد واسط مغز و رایانه مرتباً مورد نوعی ویرایش خرابکاری واقع شده و کلمه مغز به «عقل» تبدیل میشود. من، شما ، کاربر:ArefKabi و شاید دیگران این ویرایش را بارها خنثی کرده ایم، اما به هر دلیل، این ویرایش غلط ، مکرر اعمال میشود. این مقاله یکبار به حجم بالایی رسیده بود، اما در اثر همین نوع خرابکاری که تمیزکاری را مشکل میسازد، توسط خود شما پاک شد و بر اساس نسخه انگلیسی، شروع به بازسازی شد. اما ادامه این نوع خرابکاری که ظاهراً توسط یک آی-پی صورت میگیرد. علاوه بر خسته کردن نگهبان، انگیزه گسترش مقاله را ضعیف کرده و یا شاید از بین ببرد. آیا طریقی برای جلوگیری از ادامه و تکرار این خرابکاری وجود دارد؟ البته این مقاله نیاز به گسترش دارد و حفاظت از آن میتواند، امکان گسترش را محدود کند. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۴ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، میتونید در وپ:دمص مطرح کنید. راه دیگه‌ای به ذهنم نمیرسه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۶ (UTC)پاسخ
ممنون، اما مشکل اولاً خردی مقاله و نیاز به گسترش آن است و ثانیاً شیوه خرابکاری که تنها تغییر یک کلمه است و به احتمال زیاد تنها توسط یک آی-پی اعمال میشود. ثالثاً تاریخچه مقاله است، که گویا یکبار تکمیل شده و همین خرابکاری جزئی و تغییر مداوم چند کلمه ای آنرا بی مصرف کرده است. من با ساز وکار محافظت از مقاله ها آشنایی زیادی ندارم. اما حدس میزنم مؤثرترین طریق، شناسایی این آی-پی و احیاناً قطع دسترسی باشد و یا محافظت از مقاله در مقابل ویرایش آی-پی ها. با توجه به اینکه این مقاله هم کوتاه است و هم یک سابقه قدیمی دارد و عملاً یکبار گسترش یافته و پاک شده، فکر نمیکنم یک محافظت کوتاه مدت، دردی را دوا کند. شاید این خود شاهد خوبی است برای جلوگیری ناچاری، از ویرایش آی-پی ها که گویا بحث آن هم اینک در جریان است. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۶ (UTC)پاسخ
@اربابی دوم: بله، در هر صورت روش دیگه ای که ریشه ای مشکل رو حل کنه نیست. متأسفانه در حال کاربران مفید در حال انقراض هستند و مشکلات مذکور برای مقالات دیگه هم وجود داره و چیز استثنایی نیست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۹ (UTC)پاسخ
پاسخ شما رسید. پس گویا فعلاً چاره ای نیست. باید صبر کرد و دید. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۴ (UTC)پاسخ
آره مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۱ (UTC)پاسخ

انشنت وان

خواستم گزارش افزودن یک متن بی منبع در مقاله انشنت وان را بدم [[pat|>font/>Patmatcatsat (بحث]) ‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۲ (UTC)پاسخ

@Patmatcatsat: سلام، ممنون. ظاهراً توسط همکاران خنثی شده است. در چنین مواردی اگه متن بدون منبع مشخصاً غیر دانشنامه ای و غلط هست باید خنثی بشه و در صورتی که احتمال بر درست بودن آن هست بهتره که {{مدرک}} جلوش قرار داده باشه تا بعداً کاربران برای آن به دنبال منبع بگردند و خودتون هم میتونید این کارها رو انجام بدین (اگر دسترسی به مقاله مذکور داشته باشین) مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC)پاسخ

سپاسگزارم از راهنمایی شما [[pat|>font/>Patmatcatsat (بحث]) ‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۸ (UTC)پاسخ

🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC)پاسخ

پک/بن

سلام. خدا قوت. یه سوال ریزی داشتم اجازه‌تون. توی یکی از مقالات از {{پک/بن}} استفاده کردم و پارامترهای تاریخ و ف (فصل) و ک (اسم کتاب) رو پر کردم. با این وجود رفرنس به منبعش وصل نمیشه، یکم اینور و اونورش هم کردم و تغییری نکرد. رفرسنش ابن ربن طبری#cite_note-19 هست. ممکنه بی‌زحمت یه دستی برسونید؟ Hashter ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۵ (UTC)پاسخ

@Hashter: سلام، ممنون، چرا از {{پک/بن}} استفاده کردید؟ بهتره از همون الگوهای {{sfn}} و {{sfnfa}} استفاده کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۰ (UTC)پاسخ
@Hashter با سلام. من با اجازه جناب مجتبی، فضولی کردم و درستش کردم. باید یک شناسه برای پک بن ها تعریف کنید تا پیوند انجام شود. Shobhe ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۲ (UTC)پاسخ
@Shobhe: 👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۳ (UTC)پاسخ
@Shobhe 👍 لایک دست شما درد نکند
@Mojtabakd: این مقاله قدیمیه و قبل از اینکه شما {{sfnfa}} رو راه بندازید من براساس {{پک}} نوشتمش و الان حوصله ندارم که این ۵۰ رفرنس رو عوض-بدل کنم
ضمن اینکه {{sfn}} مگه قابلیت پوشش منابع بدون نویسنده رو داره؟ تا جایی که من دیدم {{sfn}} فقط دو پارامتر قبول میکنه، یکی نام نویسنده و دومی سال انتشار. راهی داره که بشه بدون اسم نویسنده هم استفاده کرد؟ Hashter ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)پاسخ
@Hashter: تا اونجا که ذهن من قد میده منابع معتبر نویسنده دارن! این الگوها که گفتم بیشتر برای منابع ژورنال و کتاب هست و در مقالات ویکی بهتره تا میشه از اینجور منابع استفاده کرد و از ارجاع دادن به وبسایت ها اجتناب ورزید. استفاده از این الگوها حجم مقالات رو کمتر می کنن و بهتره به تدریج به سمتشون بریم. البته وقتی به کرات به یک منبع ارجاع میدیم ازین ها استفاده میشه، اگه به صورت موردی و تکی قراره به منبعی ارجاع بدیم بهتره cite book و cite web و ... را به صورت موردی در تگ ref استفاده کنیم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۲ (UTC)پاسخ
در منابع معتبر هم گهگاهی پیش میاد که اسم نویسنده نگذارن. در منابع فارسی‌زبان معمولاً در این موارد به جای خالی گذاشتن اسم نویسنده، مینویسن: "جمعی از نویسندگان". فی المثل همین رفرنسی که سرش بحث بود منبعش Encyclopaedia of Islam هست. Hashter ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۸ (UTC)پاسخ
@Hashter: 👍، فک کنم برا این ها هم مشکلی نباشه و بشه استفاده کرد. نکته مهم اینه که قراره ازش مکرر استفاده بشه یا به صورت موردی... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۲ (UTC)پاسخ

راهنمایی

سلام آقا مجتبی من آرین‌م، دسترسی‌ام به صورت مشروط باز شد اما من بند اول این شرایط را متوجه نمی‌شوم. می‌توانم مقاله ایجاد کنم؟ یا ویرایش جزء در مقالات انجام بدم؟ Warship⚠️ (TALKING) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۵ (UTC)پاسخ

@Warship-of-Wiki: سلام، منظور از فضای نام در مواردی همچون وپ:تام آن بخش از عنوان صفحه هست که قبل از : می‌آید، مثلاً فضای نام تابلوی اعلانات مدیران «ویکی‌پدیا» هست که مخففش همون «وپ» هست. شما تا زمانی که تحت چنین شرایطی قرار دارین نمی تونین در اون فضاهایی که ذکر شده (مثل تام و گوناگون و ...) ویرایش کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)پاسخ

خب چه عالی فکر کردم نخونده شرایط ترکمن‌چای رو امضا کردم😅 من که اصلا نیازی به اونا ندارم. ممنون از راهنمایی🙏 (Warship⚠️ (TALKING) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC))پاسخ

@Warship-of-Wiki: بسیار عالی، امیدوارم بیشتر از این که در حواشی دیده شوید مشغول محتوا نویسی و ارتقاء کیفی ویکی باشید. 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۱ (UTC)پاسخ

آره من اشتباه می‌کردم. به هر حال لذت ویکی هم در مقالاتش است.(Warship⚠️ (TALKING) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۲ (UTC))پاسخ

دقیقاً مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۴ (UTC)پاسخ

صرفا جهت اطلاع رسانی

ببخشید منظورم از "فرض را بر حسن نیت بگذارید " ، درمورد آن بود که توصیه کرده بودید در صفحه بحثم پینگ نکنم ! نه درمورد پرسشم در مورد اختیارات .

به هر حال از اینکه پرکار هستید خوشحالم Meidano (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC)پاسخ

@Meidano: مشکلی نیس، من هم از افزایش کاربران مفید ویکی خوشحال میشم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۲ (UTC)پاسخ
شما یک مدیر باهوش ویکی پدیا هستید .
امیدوارم همکاری هایمان سودمند واقع گردد . Meidano (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۵ (UTC)پاسخ
@Meidano: خواهش می‌کنم، البته مدیر نیستم، باهوش هم نمی دونم! امیدوارم که همکاری های سودمندی داشته باشیم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۸ (UTC)پاسخ

درخواست تغییر نام پیشنویس دیلما به دایلما

باورود به صفحه کاربری ام میتوانید پیشنویس را مشاهده کنید . گویا اسمش اشتباه نوشته شده است . ممنون Meidano (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۹ (UTC)پاسخ

@Meidano: ظاهراً هردو تلفظ درست است، ولی «دیلما» ظاهراً در انگلیسی رایج تر هست و مدل فارسی تریه! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۰ (UTC)پاسخ
باشه ممنون Meidano (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۲ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۵ (UTC)پاسخ

درخواست سلب دسترسی

کاربر سندباد مقاله های فراوان زیادی نوشته است که بیشترشان هیچ منبعی ندارد و دارای دسترسی گشت است لطفا بررسی نماییدو این دسترسی را از ایشان بگیرید . meidano ‏۱۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ

مکانش در وپ:تام هست و من دسترسی برای چنین کارهایی ندارم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۰ (UTC)پاسخ

کمک در تدوین صفحه پروژه

سلام من صفحه پروژه‌ای را ساخته‌ام اگر می‌شود در تدوین صفحه اصلی پروژه به بنده کمک و آن را در صورت صلاحیت در ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه/فهرست قرار دهید. موادمخدر در ایران (Warship⚠️ (TALKING) ‏۱۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۰ (UTC))پاسخ

@Warship-of-Wiki: سلام، متأسفانه فعلاً فرصت این کار را ندارم، اگر مورد خاصی بود بپرسید. سپاس مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۵ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: بله متوجه‌ام، در خصوص سوال؛ می‌خواستم بدونم کجا می‌تونم یه الگو برای همین پروژه بسازم تا کاربرانی که عضو پروژه می‌شوند آن را در صفحه کاربری‌شان قرار دهند؟ مثل چیزی که در صفحه‌کاربری کاربر:تیرتاوافن در رابطه با پروژه دیزنی قرار دارد.(Warship⚠️ (TALKING) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۰ (UTC))پاسخ

@Warship-of-Wiki: جعبه کاربری مورد نظر که نظرتون رو جلب کرده پیدا کنید، بعد از سورسش الگو بگیرید و جعبه مشابه را در زیرصفحه کاربریتون بسازید... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۳ (UTC)پاسخ

راهنما:الگو رو خوندم، یکم روند ایجاد الگو طولانیه و چون دسترسی‌م هم محدوده فعلا بی‌خیالش شدم. به هر حال ممنون🙏(Warship⚠️ (TALKING) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC))پاسخ

🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: الگو رو ساختم خیلی😁:الگو:عضو پروژه موادمخدر در ایران(Warship⚠️ (TALKING) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۳ (UTC))پاسخ

@Warship-of-Wiki: 👍، بهتر بود در زیرصفحه کاربری خودتان میساختینش، الان هم میتونید منتقل کنید به زیرصفحه کاربریتون. ضمناً نیاز نیست در صفحه بحث کاربران آن ها را پینگ کنید، چون خود ویرایش در صفحه بحث، خود به خود ایجاد هشدار می کند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۷ (UTC)پاسخ

پیش‌نمایش منبع

سلام @Mojtabakd: یک سؤالی داشتم این آپدیته چجوریه؟ من وقتی می زنم پیش پیش نمایش ریلود میشه و پیش نمایش سمت بالا میاد و جعبهٔ ویرایش متنی پایینش اما جوری که این گفته خیلی بهتره و ویرایش متنی سمت چپه و پیشنمایش هم کنارش سمت راسته. چطوری می تونم مثل اون عکسه از پیش نمایش استفاده کنم؟ سایرس ظ (💌) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، چند روزی هست تازه اومده. منم الان که شما گفتین زدم تست کنم. برای اولین بار برای این پاسخ دارم ازش استفاده می‌کنم. از ترجیحات --> ویژگی‌های آزمایشی --> پیش نمایش زنده فعالش کنید. بعد در حالت ویرایشگر متنی یک با نوشته آبی بالا سمت چپ میاد که نوشته «پیش نمایش». اون رو کلیک کنید. ضمناً نیازی نیست کاربران را در صفحه بحثشان پینگ کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۰ (UTC)پاسخ

دستت درد نکنه الان امتحان کردم شد خیلی هم خوب شد. فقط یه چیزی میخواستم بدونم میشه مقاله ای که حذف شده رو مطالبش رو دید؟ مثلا من بخوام ببینم مقاله این مقاله های حذف شده] رو ببینم باید چی کار کنم؟ سایرس ظ (💌) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۳ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: 🙏 نمیدونم، احتمالاً باید آدم مهمی باشین تا بتونین ببینین! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۴ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: ممنون پس یعنی من نمی تونم ببینم. سایرس ظ (💌) ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)پاسخ
آره مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)پاسخ

Infobox radio show

درود، بی‌زحمت نگاهی به صفحه قفس میمون نامتناهی بیندازید. در پارامتر «تاریخ پخش»، {{{پایان پخش}}} بی‌دلیل نمایش داده می‌شود. Tisfoon (بحث) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۵ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC)پاسخ

سوال

هلوو ایا میشه بپرسم چجوری ادیت میزنی؟ 91.99.254.221 ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۶ (UTC)پاسخ

سلام، سؤالتون خیلی کلی و مبهم هست! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)پاسخ

این نشان برای شما!

نشان فنی
سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.

وقتی رده:صفحه‌های دارای خطاهای اسکریپتی را با نام یک آیپی در فنی گزارش دادم انتظار نداشتم کسی به آن حتی یک نگاه کوچک بیاندازد مخصوصاً وقتی که شما آن ریسه را جمع‌بندی کرده بودید!

ولی امروز که نگاه انداختم از شروع آن بحث احساس خوبی داشتم که وصف نشدنی است. واقعاً تعجب دارد که ظرف دو روز ۴ هزار صفحه از این رده حذف شده است.

از تلاش‌هایتان برای رفع مشکلات فنی سامانه سپاسگزارم. ارادتمند Massol1360 (گفتگو) ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۷ (UTC)پاسخ

@Massol1360: سلام، ممنون 👍🙏. البته فهرست شدن یه سری از صفحات اونجا خودش یک ایراد بود که با کمک Jeeputer حجم صفحات فهرست شده رو کم کردیم. به نظرم خیلی خوبه که به زودی محتوای رده به صفر برسه و به صورت دستی همشون رو اوکی کنیم. 🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۰ (UTC)پاسخ

حفاظت از صفحه

سلام مجتبی جان وقتت بخیر. میخواستم بپرسم چگونه می تونم خودم از مقاله ها حفاظت کنم؟ مثلا برادران وارنر، پاپ کاپ گیمز، و ... بسیاری از مقاله ها را خرابکاران خراب می کنند. سایرس ظ (💌) ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۲ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، خودتون نمی‌تونید، اگر شرایطش را داشت باید در وپ:دمص مطرح کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۴ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: به موقعش می کنم. تشکر که گفتی🙏🙏🙏 سایرس ظ (💌) ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۰۱ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)پاسخ

پشته مدیریتی رده:الگو:نامزد حذف سریع

مجتبی جان سلام. پشته فوق را مشغول رفت و روب هستم. این عبارت: این الگو ممکن است واجد شرایط معیارهای حذف سریع ویکی‌پدیا باشد؛ دلیل: پودمان:Location map/data/Papua New Guinea Lae موجود هست و به این الگو نیازی نیست. یعنی از قبل موجود بوده و الان تکراری است؟ که باید طبق الگو:وپ:محس ع۲ حذف شود. یا اینکه به نادرستی ایجاد شده که معیار می‌شود محس ع۱. ممنون محبتت. Patricia (بحث) ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۰ (UTC)پاسخ

@پاتریشیا۶۷: سلام پاتریشیا، طبق بحثی که اینجا با Jeeputer داشتم به این نتیجه رسیدم که این الگوها که قبلاً توسط یک روبات ایجاد شده و منسوخ شده‌اند باید حذف شوند و تبدیل محتوا و تغییر نامشان به پودمان‌های جدید وقت گیر هست. در میان آن‌ها برخی معادل پودمانی در ویکی انگلیسی ندارن و کلاً باید حذف شوند، برخی معادل دارند که پودمانشان یا قبلاً ایجاد شده یا قبل از این که برچسب بذنم خودم ایجادشان کردم… ولی در هر صورت بهتره حذف شوند. این که طبق این تفاسیر تحت چه قانونی باید حذف شوند را نمی‌دانم، اگه به جواب سؤالتون نرسیدید صبر کنید تا @Jeeputer: مسئله را بررسی کنند. سپاس 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۲ (UTC)پاسخ
ممنون عزیزم. متوجه شدم. فکر کنم همان محس ع۱ مناسب تر باشد برای دلیل حذف. Patricia (بحث) ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۵ (UTC)پاسخ
@پاتريشيا67: 👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۷ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: سلام، پودمان:Location map/data/Tierra del Fuego رو قبلاً بچه ها با انتقال و ... ایجاد کردن و نتونستم کاریش کنم و بهتره تغییر محتوا پیدا کنه. سپاس. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۷ (UTC)پاسخ
@پاتريشيا67: سلام. مناسب‌ترین معیار برای حذفشان ع۶ (حذف فنی؛ تمیزکاری و نگهداری بحث‌نابرانگیز) است. بند چهارم از وپ:ع۶ شامل این الگوها می‌شود.
@Mojtabakd: سلام. مدل محتوایش را تغییر دادم. اگر مورد دیگری بود لطفاً خبرم کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۰ (UTC)پاسخ
👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd، @Jeeputer: سلام همین الان این پشته تممیزکاریش تموم شد.😫🥱 ممنون راهنمایی‌ها‌تون.Patricia (بحث) ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)پاسخ
@پاتريشيا67: ممنون 🌸، البته چند وقت دیگه ممکنه صد و خورده ای دیگه بریزم توش 😄👀 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۰ (UTC)پاسخ
باید بیام شیراز منو ببری تمام جاهایی که معماری قدیمی داره. باغ ارم رو هم باید ببینم.😀😀--Patricia (بحث) ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)پاسخ
اینا همه در جهت صفر کردن صفحات داخل این رده هست ---> رده:صفحه‌های دارای خطاهای اسکریپتی مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۱ (UTC)پاسخ
@پاتريشيا67: حتماً، اگه اومدین خبرم کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۳ (UTC)پاسخ

Sfnfa

سلام. باز هم این مزاحم همیشگی (من!) و باز هم Sfnfa عرضم به حضورتان که اولا یه خبر، خبر اینکه برای نخستین بار مقاله‌ای که با sfnfa نوشته شده به گمخ رفت. مطلب دیگر سوال بنده است. اخیرا مشغول نوشتن میرعمادالدین با استفاده از sfnfa هستم. ولی درمورد یکی از نویسنده‌ها (به نام مهجوری) ارور میدن. علت رو نمی‌فهمم چون به نظرم همه چیز عادیه و اینکه مشکل فقط توی اون صفحه است. مثلا فی المجلس امتحان میکنم: [۱]

منابع

  1. مهجوری ۱۳۴۲، ص. ۱-۲.

Hashter ‏۲۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۰ (UTC)پاسخ

@Hashter: سلام، بسیار عالی، مشکل رو بررسی می‌کنم و خبرتون میدم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۹ (UTC)پاسخ
@Hashter: ✓ در حقیقت الگو مشکل نداشت، بلکه یک ارجاع مهجوری از پارامتر «صص» و بقیه از «ص» استفاده کرده بودن که در مقاله اصلاحش کردم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۲ (UTC)پاسخ
آخ.. اینم بزنین به حساب بیسوادی ما :) ممنون. Hashter ‏۲۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۴۲ (UTC)پاسخ
@Hashter: نه، خواهش می‌کنم. برخی مواقع سوادها حجاب اکبرند! 😜 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۰۸ (UTC)پاسخ

فارسی‌سازی

درود

سطح درست فارسی‌سازی را می‌دانم و از آن فراتر نمی‌روم.

اینکه "خواهشمند است" را با "لطفا" جایگزین می‌کنید نظر شخصی شما است همین گزاره "خواهشمند است" را در کوچه و خیابان بارها دیده‌ام و افراط در فارسی‌سازی نیست. Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۸ (UTC)پاسخ

@Shkuru Afshar: سلام، این که در ویرایش‌های خود کدام معادل رایج را به کار بریم مشکلی نیست، ولی این که به عنوان ویرایشگر الگو و در قالب فارسی کردن پارامترها و برچسب ها در کل ویکی پدیا به جای «ارتفاع» از «فرازا» و هزاران مثال دیگر استفاده کنیم و بعد با ویرایشگر خودکار و دستی و ... این تغییرات را تکمیل کنیم چیزی جز عربی زدایی نیست. بحث دیگری نیست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ
متأسفانه با وجود تذکر ها و با این که به صورت سیستماتیک چنین ویرایش هایی نمی کنید، ولی پس از آن مجدداً مشاهده کردم که کم کم چنین ویرایش هایی را آغاز کردید. امیدوارم ادامه نداشته باشد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۳ (UTC)پاسخ
قبلا هم گفتم سطح درست فارسی‌سازی را می‌دانم و از آن فراتر نمی‌روم. استفاده از «فرازا» بجای «ارتفاع» هم نمونه همین است که دیگر از چنین واژه‌هایی استفاده نمی‌کنم.
جایگزینی "خواهشمند است" با "لطفا" عربی‌زدایی نیست. Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۸ (UTC)پاسخ
همین که روی تابلوها می‌بینید نوشته "خواهشمند است از ریختن زباله خودداری کنید." نشان می‌دهد اشتباه نیست. Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۴ (UTC)پاسخ
من نگفتم اشتباهه، خیلی هاشون رایج هم ممکنه باشن، بحث سر تغییر سیستمی یک رایج به رایج دیگه هست که در موردش زیاد صحبت کردیم و فکر می کنم منظور همدیگرو متوجه شدیم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۶ (UTC)پاسخ

ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه/پیونددهی

سلام همکار گرامی نمی دانم چرا این برنامه را خاموش نمی کنند حساب ها تمامی مقالات را نابود می کند کسی هم گوش شنوا ندارد Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۳ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: سلام، به نظرم خیلی بهش بدبین هستین! من در فهرست پیگیری‌هایم بررسیشون می‌کنم و از نظر آماری اکثرش بد نیستن. اونی که ویکی رو نابود می‌کنه ایجاد دافعه و فراری دادن کاربرا هست. باید از هر فرصتی برای جذب کاربر استفاده کنیم. وگرنه ویکی تار عنکبوت میبنده مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۶ (UTC)پاسخ

همکار گرامی کجا بدین نیستم خیلی خیلی ببخشید دارند می ریند تو مقالات پیوندها را چک کنید ببینید چه وضعیته به شما گارانتی می دم ۸۰ درصدش تخریب است Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۲ (UTC)پاسخ

😀👀 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۳ (UTC)پاسخ

آیا این ویرایش Special:Diff/35003546 یک ویرایش خوب است ؟ Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: نمیدونم، اگر بقیه کاربران هم اجماع داشته باشن به نظرم ایجاد محدودیت بهتر از خاموش شدنش باشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۰ (UTC)پاسخ

این فرد مثل ربات ۱۲۰۰ ویرایش های اینچنینی داشته است فقط این کاربر هم نیست وضعیت فعالیت همشون همینجوری برای نمونه خودتان زحمت می کشی می دید Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۷ (UTC)مقاله را ترجمه می کند می آیند اینگونه کارها را انجام می دهد کاربرها ماه ها وقت می گذارند مقالات را خوب و برگزیده می کند ترجمه می کند این فرد یا افراد با یک دکمه تمامی زحمات افراد و کاربران را نابود می کنند این ابزار صد در صد یک ابزار مخرب است برای یک کاربر با دسترسی پایین تر از تاییدشده پایدار چون ماهیت این ابزار نمی داند مثل اینکه یک مسلسل بدهیم دست یک فرد پنج ساله / این نمونه بالا را مثال زدم و هزار هزاران مثال این وجود دارد چون شما یکی از موافقان این ابزار هستید برایتان پیغام گذاشتم حرف جاذبه و دافعه یا بدبین خوش بین نیست داریم با دست خودمان تیشه به ریشه می زنیم این افراد تفننی دارند مقالات را عامدانه (غیرعامدانه) نابود می کنند Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۰ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: ذات ابزار بد نیست، مشکل از کمبود نگهبان در ویکی فارسی هست (مثل کمبود در بقیه قسمت های ویکی فارسی) که باعث میشه نظارت ها به غیر از این مورد در بقیه زمینه ها هم کم باشه. در هر صورت به دلیل کمبود نگهبان به نظرم محدودیت بذاریم روش. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۲ (UTC)پاسخ

یا بوکسور را به ورزشکار دو و میدانی پیوند داده است Special:Diff/35002084/35003472 آدم این ها را می بیند کله اش سوت می کشد Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۷ (UTC)پاسخ

این بستنی برای شما!

نوش جان!
سلام و درود بر جناب مجتبی عزیز؛ پیش تر سلام و احوال پرسی داشتیم ولی گفتم دیدار مجدد بدون چنین بستنی خوشمزه‌ای تکمیل نمی‌شود. D: امیدوارم انرژیتان را چند برابر کند و از آن لذت ببرید. دوستدار اُپتيک Talk💬   ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۶ (UTC)پاسخ
@Pereoptic: سلام، ممنون، بستنی سنتی دوست دارم! یک معاینه حضوری هم بکنین ببینیم چند سال دیگه زنده ایم 👀😀 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۱ (UTC)پاسخ
برای معاینه باید یکسال دیگه صبر کنید.😄 نگران آن نباشید بر اساس علائمتان حدس میزنم نود/صد سال دیگر هم وقت دارید. پایا و سربلند باشید 🌹 اُپتيک Talk💬   ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۳ (UTC)پاسخ
@Pereoptic: قبلاً می خواستم با سلول های بنیادی برای خودم لوازم یدکی درست کنم یه هزار سالی عمر کنم، ولی الان همون چهل سال هم بسه. 😀🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۵ (UTC)پاسخ
امیدوارم در این کار موفق باشید، اگر به این موضوعات علاقه دارید شاید دیدن مستند «A.rtificial I.mmortality» خالی از لطف نباشد. اُپتيک Talk💬   ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۸ (UTC)پاسخ
@Pereoptic: 🙏، ممنون، حتماً می بینم. فیلما و سریالای sci-fi دوست دارم و اکثرشون رو دیدم. «بدن مثالی» هم مهمه. چیزای جالبی جدیداً در موردش فهمیدم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۸ (UTC)پاسخ

جعبه اطلاعات جنگ

سلام مجتبی جان، مشکلی در الگو:جعبه اطلاعات درگیری نظامی پیش آمده، که محتوای آن در مقالات مربوط به نبردها و عملیات‌های نظامی، مانند؛ عملیات بیت‌المقدس، عملیات فتح‌المبین و غیره، نمایش داده نمی‌شود. من متوجه مشکل پیش آمده نشدم، لطف می‌کنی این الگو را چک کنی؟ Ali.Allipour (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)پاسخ

@Ali.eblis1: سلام، دست گل خودم هست! دارم روش کار می کنم. سپاس از گزارش شما مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۷ (UTC)پاسخ
بروزرسانی را با تصحیح جزئی برگرداندنم اصلاح شد ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۵۱ (UTC)پاسخ

ویکی داده

سلام آیا شما اطلاع دارید چرا برخی از داده های ویکی داده با وجود اینکه ID را دارند در مقالات نمایش داده نمی شود Luckie Luke (Talk) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۴ (UTC)پاسخ

برای نمونه این را بنگرید https://www.wikidata.org/wiki/Q4784266#sitelinks-wikipedia تنها یک مورد را نمایش داده می شود و سه مورد دیگر دستی در مقاله نسخه ویکی فارسی افزوده شده است Luckie Luke (Talk) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۶ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: سلام، متوجه نشدم دقیقاً کدام الگوی مقاله مد نظرتون هست که باید اون‌ها رو نشون بده. اسم الگوش رو میگین؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۲ (UTC)پاسخ

بخش Sports links را بنگرید تنها یک مورد را نمایش می دهد

بخش Identifiers ویکی داده را بنگرید از ۶ داده بانک اطلاعاتی تنها یک مورد را در مقاله ویکی فارسی نمایش می دهد Luckie Luke (Talk) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۸ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: اوکی، فردا روی پودمانش کار می کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۳ (UTC)پاسخ
@Luckie Luke: همین الگوی {{Sports links}} در معادل صفحه مذکور در ویکی انگلیسی 1 پیوند نشان می‌دهد در حالی که در ویکی فارسی 2 تا نشان می‌دهد! که احتمالاً به خاطر حذف شدن برخی وبسایت‌ها از پودمان متناظر خارجی آن هست. در هر صورت برای بروزرسانی این پیوندها طبق ویکی انگلیسی باید پودمان:External links/conf/Sports به صورت موردی بروزرسانی شوند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۵ (UTC)پاسخ

به خواهیم بانک های اطلاعاتی بیافزایم چه باید بکنیم (احتمالا موجود باشد یا url عوض شده باشد که در ویکی فارسی کار نمی کند) مثل https://fbref.com/en/players

Luckie Luke (Talk) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۴ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: توصیه می‌کنم اگر لینکی در پودمان ویکی انگلیسی نیست آن را به ویکی فارسی اضافه نکنید. در هر صورت دستورالعمل افزودن آن و قالبش را در مستندات پودمان ویکی انگلیسی در en:Module:External links/conf/Sports توضیح داده. اگر باز متوجه نشدید پیام بذاریم تا پاسخ بدم. البته الان آنلاین نیستم ممکنه یکم دیر جواب بدم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۳ (UTC)پاسخ

Syntax

درود، معادل صحیح فارسی syntax در علم کامپیوتر چیست؟ به‌عنوان مثال Blank syntax به چه معناست؟ Tisfoon (بحث) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، تا اونجا که یادمه «نحو»، معنای آن علی الظاهر میشه «نحو خالی»، ولی اگه بقیه متن هم باشه برای ترجمه بهتره. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۸ (UTC)پاسخ
بله، در زبان‌شناسی و ادبیات می‌شود «نحو». منتها در علم کامپیوتر چطور؟ آیا باز «نحو» ترجمه شده؟ (در متون مرجع). مثلاً الگو:Infobox rail service/توضیحات یا الگو:Infobox rail service را بنگرید. Blank syntax را ذیل بخش «استفاده» چه باید ترجمه کرد؟ Tisfoon (بحث) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۴ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: اتفاقاً منظور من همان کاربردش در علوم کامپیوتر بود، چون برخورد اصلی من باهاش در مباحث مرتبط با کامپایلرها در علوم کامپیوتر بوده. هر زبان مصنوعی (یا بخشی از اون‌ها که زبان‌های برنامه نویسی هستن) برای خودشون یک «نحو» دارن. در مستندات الگوی مذکور هم که اشاره کردید منظورش مثالی از نحو خالی الگو هست، یعنی استفاده از زبان الگو با پارامترهای خالی ---> en:Syntax (programming languages) مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)پاسخ

مشکل الگوی Fb overview

درود، الگوی فوق و همچنین پودمان آنرا که شما بروزرسانی کردید باعث خراب شدن این الگو شده. به این مقاله توجه کنید؛ تمامی پارامترهای آن که قبل از بروزرسانی درست بودند و آمارها را نمایش می‌دادند به یکباره پس از بروزرسانی پودمان همگی به پارامتر تعریف نشده تبدیل شدند. لطفا رسیدگی و بررسی کنید. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۲۲ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: سلام، ممنون از گزارش. در حال بررسی... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۹ (UTC)پاسخ
@ABBAS K.CH: موردی که گفتین برطرف شد ✓ . اگه مورد دیگه ای بود لطفاً بگید. سپاس مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۵ (UTC)پاسخ
درود، از شما بسیار ممنونم. در ضمن به اطلاع می‌رسانم که بنده عنوان‌های پارامترها را بر طبق اصطلاحات موجود و عام تغییر دادم چون ترجمه‌ی این‌ها به فارسی از انگلیسی آن چیزی نیست که در فوتبال می‌شناسند و به اصطلاح عام است. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۸ (UTC)پاسخ
@ABBAS K.CH: مشکلی نیست، اطلاعات فوتبالی من بسیار کم هست. تشکر از اصلاحشان. 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC)پاسخ

درود، حقیقتا کاری نمی‌شود کرد چون برای نشان دادن هریک از کیت‌ها به این اندازه الگو نیاز است. البته یک چیزی را می‌شود برای آن امتحان کرد، اگر جواب داد خوب می‌شود و اگر نه که دیگه چاره‌ای نیست. تمام تلاش خودم را می‌کنم. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۷ (UTC)پاسخ

فعلا از اولی شروع می‌کنم. ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۸ (UTC)پاسخ
@ABBAS K.CH: ممنون، یک سؤال من اینه که اصلاً معادل این چند صفحه در ویکی انگلیسی کجا هستن؟ دنبالشون نگشتم، ولی اگه پیدا بشن شاید کلاً شالوده صفحه رو بشه از ریشه عوض کرد و کلاً اصل وجود صفحاتش برام سؤاله. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۹ (UTC)پاسخ
مثلاً در مورد صفحات روادید که دچار همین مشکل هستن چون در ویکی انگلیسی معادلشون رو داریم میشه با بازنویسی حلشون کرد، چون اونجا این مشکل رو ندارن. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۰ (UTC)پاسخ
منظورم این چند صفحه هست:
نیازمندی به روادید برای شهروندان آلمان
نیازمندی به روادید برای شهروندان افغانستان
نیازمندی به روادید برای شهروندان ایران
نیازمندی به روادید برای شهروندان ترکیه
نیازمندی به روادید برای شهروندان جمهوری آذربایجان
نیازمندی به روادید برای شهروندان عراق
نیازمندی به روادید برای شهروندان قطر
نیازمندی به روادید برای شهروندان گرجستان مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۰ (UTC)پاسخ
چون که اصلا ساخته نشدند. من حتی از طریق نسخه ایتالیایی آن‌ها به ویکی‌داده رفتم و دیدم که هیچ مقاله انگلیسی برای آن وجود ندارد و اصلا ساخته نشده است. چون اگر ما اشتباه از فارسی پیوند داده باشیم دیگر در نسخه ایتالیایی که اشتباه پیوند نمی‌دهند. باید روی آن کارکنیم و مقایسه کنیم ببینیم چه چیزی در ایتالیایی آن هست که تعدد الگوباعث اخطار نمی‌شود. آخرین و آخرین کار این است که بیاییم یک الگو بسازیم که با استفاده از یک الگو که ساختیم بی‌شمار کیت را با آن نمایش بدهیم. با تشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۸ (UTC)پاسخ
@ABBAS K.CH: به نظرم نیاز به ساخت الگوی جدیدی نیست. بهتره {{پیراهن تیم فوتبال}} را با {{Football kit}} الان یا بعداً ادغام کرد (هرکدام قدیمی تر هست بشه مقصد. بعد احتمال داره صفحه مربوط به یوونتوس از ویکی ایتالیایی در گذشته نوشته شده باشه، پس بهتره الان هم از همون الگو برداری و بازنویسی بشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۵ (UTC)پاسخ

درود، الان که مقایسه کردم دیدم از نظر الگو از همان الگوی Football kit استفاده می‌کنند و دقیقا مشابه اینجا، پس مشکل باید چیز دیگری باشد و نیاز مند بررسی و آزمون و خطا بیشتر است. فعلا یک برچسب بازنویسی در آن مقاله زدم تا بر روی آن کار کنیم. ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۵ (UTC)پاسخ

فکر نکنم مشکل از وجود دوتای آن باشد. ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۷ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: مسئله در نوع محتوا نویسی هست. ایتالیایی ها جوری مقاله رو نوشتن که تعداد لباس های کمتری رو نمایش بدن. بحث ادغام الگو که گفتم یک مسئله مستقل هست و برای نظم دهی به الگوهاست که میشه بعداً هم انجام داد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۷ (UTC)پاسخ

درود، جایگزاری کردم الگویی که در نسخه ایتالیایی بود که جوابگو نبود و مشکل حل نشد. ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۹ (UTC)پاسخ

به نظرم باید مقاله کامل بازنویسی بشه از ایتالیایی. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۵ (UTC)پاسخ
فکر نکنم جوابگو باشه. چونکه وقتی جاگذاری کردیم باز هم همان خطاها ظاهر می‌شود. امروز حتی به طور مثال صفحه‌ی کاربر:ABBAS K.CH/الگو:پیراهن‌های اول باشگاه فوتبال یوونتوس را برای هر سه تا بخش جداگانه ساختم و در زیربخش به صورت {{کاربر:ABBAS K.CH/الگو:پیراهن‌های اول باشگاه فوتبال یوونتوس}} جای گذاری و نوشتم چون یه ایده به نظرم رسید گفتم شاید چون همه الگوها توی یه صفحه نوشته شده این شکلی خطا می‌دهد و صفحه‌ی جداگانه باشد شابد این اتفاق نیافتد که باز هم نشد و خطا دوباره ظاهر شد. ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۷ (UTC)پاسخ
@ABBAS K.CH: به نظرم بهتره سه تا زیر صفحه برای مقاله فعلاً ساخته بشه و فقط لینک‌های اون سه تا قسمت از الگوهایی که در زیرصفحه کاربریتون قرار دادین رو در مقاله (در مکان مناسب) قرار بدید (تراگنجانش نه). ظاهراً هر صفحه ویکی فقط اندازه یکی از این‌ها ظرفیت دارد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۵ (UTC)پاسخ
دقیقا متوجه نشدم یعنی به این شکل انجامش بدیم؟ ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۸ (UTC)پاسخ
@ABBAS K.CH: آره. منتها ساختن یک مقاله مجزا برای هر دوره پیراهن مناسب نیس، بهتره یک الگو برای هر کدام نوشته بشه (البته من پیشنهاد دادم که زیرصفحه مقاله باشه، ولی الان که فکرشو می کنم می بینم که بهتره یک الگو باشه) مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۴ (UTC)پاسخ
اول زیر صفحه را امتحان می‌کنیم و بعد نتیجه را به شما می‌گویم که اگر به اصطلاح خوب از آب درآمد دیگر سراغ ساخت الگو نروید. ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۶ (UTC)پاسخ
@ABBAS K.CH: الگوش کاری نداره، یه کپی پیست هست. ضمن این که نباید تراگنجانشش کرد در مقاله، قفط لینک الگوها قرار بگیره. سپاس. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC)پاسخ

دو تا سوال؛ ۱: درباره زیر؛ اینکه صفحه چطوری باید ساخته بشه؟ ۲: لینک الگو را چطوری قرار بدیم؟ ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۳ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: ‏ 1-میتونید «نام مقال/نام زیرصفحه» مورد نظرتان را سرچ کنید بعد لینک قرمزش میاد ازونجا صفحا رو میسازید. یک ابزار هم برای این کار هست که فعلاً وارد بحثش نمیشیم. 2-مثلاً میتونید در «جستارهای وابسته» لینکش را به صورت {{فلان}} قرار دهید. 3- از پیشنهاد ساخت زیرصفحه پشیمون شدم! چون بین مقالات دیگه رواج نداره و یک جور بدعت در ویکی به حساب میاد، بهتره الگو ساخته بشه، یادتون نره قبل نام صفحه «الگو:» قرار بدین. تشکر. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۸ (UTC)پاسخ

مشکل الگوی جعبه اطلاعات تیم فوتبال

الگوی فوق احتمالا در پارامتر pattern_b2 برای نمایش لباس دوم مشکل دارد. به مقاله‌های باشگاه فوتبال بارسلونا در فصل ۲۳–۲۰۲۲ و باشگاه فوتبال بارسلونا نگاه کنید. لباس دوم کرم رنگ در مقاله بارسلونا فصل ۲۳–۲۰۲۲ که از الگوی جعبه اطلاعات باشگاه فوتبال فصل استفاده می‌کند طرح این لباس دوم و در واقع pattern آن درست نمایش داده می‌شود اما در مقاله باشگاه بارسلونا که از الگوی جعبه اطلاعات تیم فوتبال استفاده می‌کند این را نمایش نمی‌دهد و این مشکل خیلی وقت پیش متوجه آن شدم اما فکر می‌کردم به مربوط به پیراهن فصل قبل و الگوی این پیراهن است. اما پیراهن جدید هم توسط این الگو ناقص به نمایش در می‌آید. لطفا بررسی کنید. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۰ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: میتونید تصاویر {{لباس فوتبال/فهرست الگوها}} را با متناظر آن در ویکی انگلیسی مقایسه کنید و تصاویری که نیاز به بروزرسانی دارند را پیدا و بروزرسانی کنید (نامشان هم مهم هست و باید دقیقاً مطابق هم باشند). کد الگوها را بررسی کردم تفاوتی با ویکی انگلیسی نداشت و مشکلی در آن‌ها به نظر نمی‌رسید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۶ (UTC)پاسخ

نمایش الگو

سلام، از زمانی که شما این ویرایش را در الگو:مختصات-نیاز اعمال کردید دیگر الگو نمایش داده نمی‌شود. لطفاً به این مورد رسیدگی کنید. Massol1360 (گفتگو) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۱۲ (UTC)پاسخ

@Massol1360: سلام، در حال بررسی... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۴ (UTC)پاسخ
@Massol1360: بررسی کردم، این الگو دقیقاً مثل ویکی انگلیسی عمل می‌کنه و فقط کارش افزودن رده مناسب به صفحه مورد نظر هست و استانداردش اینه که پیامی در صفحه نشون نمیده (برخلاف نسخه قدیمیش که پیام نشان می‌داد)، لذا برای بررسی مقالاتی که مختصات نیاز هستند باید به رده‌هایی که الگو تعریف کرده مراجعه کرد و مقالات رو اصلاح نمود. دوتا رده دیگه هم ترجمه کردم + کد مورد نیاز برای ویکی‌داده را از ویکی انگلیسی بهش اضافه کردم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۱ (UTC)پاسخ

این نشان تقدیم به شما!

نشان اصلی
مجتبی درود. از حضورت در دوش دوم من تشکر میکنم. مانا باشی. Patricia (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)پاسخ
سلام، ممنون 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ

دربارهٔ ویرایش‌های بازگردانی‌شدهٔ من در مقالهٔ «محمد»

نماز و درود، سپاس که تغییراتِ بدِ من در مقالهٔ محمد را خنثی کردید، می‌خواستم دوباره متن را ویرایشِ صوری کنم، اما ممنون می‌شوم بگویید باید از چه چیزی بپرهیزم، گمانم سَریاهایی (هٔ) که اصلاح کرده بودم درست بودند، ولی می‌پذیرم که دربارهٔ ضمیرِ «اش» اشتباه می‌کردم (گمانم بعد از این مقاله جای دیگری از آن استفاده نکردم)، ممنون می‌شوم بفرمایید نیم‌فاصله‌های اشتباه کدام‌ها بودند (شاید یکی تغییرِ «آنها» به «آن‌ها» باشد). موضوعِ دیگر اینکه جاهایی برابرهای بهتری برای برخی واژه‌ها گذاشتم، مثلاً ستودنی به‌جایِ قابل‌ستایش، آیا اینها هم نادرست‌اند؟

با تشکّر. Ali Khomami P (بحث) ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)پاسخ

@Ali Khomami P: سلام، من روی کاربران و ویرایش‌هایی که فقط به دنبال اصلاح فرهنگستانی متون هستن یک مقدار حساسیت تاریخی دارم و مشکوک میشم. در هر صورت اگر اصرار بر آن ویرایش دارید مخالفتی ندارم. ویکی‌پدیا شعبه ای از فرهنگستان نیست که حتماً دستورات آن را رعایت کند و هر مدل رایج به ظاهر غلطی صرف رواج در منابع معتبر قابل قبول در ویکی هست و اصولاً بخشی از زبان است و خواهد شد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۸ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd بله، قطعاً ویکی‌پدیا شعبهٔ فرهنگستان نیست، روشِ فرهنگستان کمبودهای خودش را دارد و اتفاقاً من بیرون از ویکی‌پدیا جورِ متفاوتی می‌نویسم. تنها از آنجا که در شیوه‌نامه یاد شده که دستورِ خط پیروِ فرهنگستان است، من هم بر آن اساس ویرایش را این‌گونه انجام می‌دهم. به‌نظرم اغلبِ روش‌ها درست‌اند و قصدم گشتِ ارشاد زبان بودن نیست، تعصب و علاقهٔ ویژه‌ای هم به شیوهٔ فرهنگستان ندارم. هرچند شیوهٔ آن مقاله واقعاً فاجعه یا بدخوان نیست، ولی مثلاً نبودِ سریا سخت‌خوان‌ترش کرده. این‌بار با احتیاطِ بیشتر مقاله را ویرایشِ می‌کنم. با مهر و احترام. Ali Khomami P (بحث) ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۴ (UTC)پاسخ
@Ali Khomami P: همینقدر که علاقه ویژه‌ای به فرهنگستان ندارین برای من جای دلگرمیه 😄🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۶ (UTC)پاسخ
ما در ویکی خیلی بیش از نیاز کاربرانی که روی بحث فارسی سازی و رسم الخط کار می کنن داریم، خوشحال میشم که بیشتر کاربرانی که روی مباحث علمی و فنی مقالات کار کنن رو ببینم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۰ (UTC)پاسخ

برگزیده

سلام مجتبی امیدوارم خوب باشی. یک سؤال داشتم چرا تو مقاله هایی مثل پنیک فلوید یا رنگرزی یا دیگر مقاله برگزیده در فهرست [گزیدن مقاله های برگزیده] نیست؟ این مقاله ها کجا منتخب می شوند؟ سایرس ظ (💌) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۳ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، ممنون. @Shobhe: فوق تخصص این امور رو داره! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۵ (UTC)پاسخ
@Kourosh zahirii با سلام. مقالاتی که شرایط برگزیدگی را داشته باشند؛ توسط یک یا چند کاربر که قصد برگزیده کردن آن را دارند،‌ ابتدا نامزد می‌شوند. برای هر صفحه یک مقاله یک صفحه مجزا در برگزیدگی ساخته می‌شود. مثلا برای رنگرزی صفحه‌اش این است: ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده/رنگرزی بعد از آن، یک لینک از این صفحه به صفحه ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده داده می‌شود تا بقیه کاربران مطلع شوند چه مقالات در صف برگزیدگی هستند. بعد از اینکه نتیجه موفق بود و آخر سر جمع بندی شد و نتیجه گرفته شد یک مقاله برگزیده بشود؛ دیگر لینک از صفحه ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده برداشته می‌شود و به صفحه ویکی‌پدیا:مقاله‌های برگزیده گذاشته می‌شود. یک لینک هم در صفحه بحث همان مقاله مثلا : بحث:رنگرزی قرار می‌گیرد. کلیت کار همین است. پس هر لینک جایی و هر نکته زمانی دارد :) Shobhe ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۳ (UTC)پاسخ
👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۵ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: : دستت درد نکنه. سایرس ظ (💌) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۴ (UTC)پاسخ

@Shobhe: : دستتون درد نکند مجتبی جان راست می گفتند که شما حرفه ای هستید. من میخوام رو یک مقاله ای خیلی وقت بگذارم که ان شاء الله بتونه برگزیده بشه چون امکانش من مدت زیادی در ویکی نباشم. میخوام که اگر میرم دست خالی نروم و یک مقالهٔ خیلی خوب مثل مقاله های برگزیده از خودم بجا گذاشته باشم. بعد از تموم شدن کارم حتما با شما و chips ba mast مشورت می کنم چرا که شما از کاربران قدر ویکی هستید. سایرس ظ (💌) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۸ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahiriiخواهش می کنم. نظر لطف شما و جناب مجتبی است. من در خدمتتون هستم. البته در نظر بگیرید برای برگزیدگی ابتدا باید مقاله را خوب کنید. یعنی دو مرحله در پیش رو دارید. اولی مقاله را خوب کنید،‌ بعد مقاله را برگزیده کنید. اما در فهرستها اینطور نیست. یکراست فهرست را می‌توان برگزیده کرد. لینک‌هایی که به دردتان می‌خورد:
روی کمک من نیز حساب ویژه باز کنید. Shobhe ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۱ (UTC)پاسخ

@Shobhe: خیلی ممنون از شما من گمب و گمخ و گفب را ندیده بودم چه خوب است که با شما آشنا شدم. اگر شد چند روز دیگر که کار های تکمیلی مقاله انجام شد برای بررسی بیشتر در بحثتان می آیم. چه قدر خوب که افرادی مثل شما و مجتبی جان در ویکی فعال هستند و به من که تقریباً تازه کار محسوب میشم کمک می کنید 🌹سایرس ظ (💌) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۰ (UTC)پاسخ

🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۳ (UTC)پاسخ
@Kourosh zahirii از آشنایی با شما خرسندم و منتظر شما خواهم بود. ارادت Shobhe ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۱ (UTC)پاسخ

درگاه:دیزنی

سلام، درگاهی با این نام ایجاد کردم، تقریباً آماده شده و کامل است برای کامل شدن درگاه آمده‌ام از شما کمک بگیرم، اگر نمی‌دانید چه کار کنید، لطفاً تمام رده‌های مربوط به شرکت والت دیزنی را در درگاه قرار دهید، این از همه مهم‌تر است. مریم۱۷۱ (بحث) ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۹ (UTC)پاسخ

@مریم۱۷۱: سلام، بحث دانستن نیست، بحث وقت و اولویت هست. فعلاً متأسفانه درگیر چند پروژه مختلف هستم و فرصتش نیست. اصلاح درگاه‌ها هم کار وقت گیری هست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۰۸ (UTC)پاسخ

خب، پس اگر نمی‌توانید کمک کنید، شخصی را می‌شناسید که وقت آزاد داشته باشد برای کمک به من؟ پروژه دیزنی توی ویکی‌پدیای فارسی خیلی مهم هست ولی متأسفانه بیشتر مقاله‌های مرتبط باهاش خرد هستند و حتی یک مقالهٔ برگزیده هم ندارد. مریم۱۷۱ (بحث) ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۳۱ (UTC)پاسخ

@مریم۱۷۱: هیچکس رو نمیشناسم، ما با کمبود کاربر مواجهیم، حتی در مسائل مهم و اصلی دانشنامه... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۳۱ (UTC)پاسخ

الگوی برش تصویر

سلام جناب مجتبی. چرا بعضی از تصاویر که با این الگو بریده شده‌اند در «مرورگر موبایل» نمایش داده نمی‌شوند؟ مثلا در فهرست وزیران امور خارجه ایران، عکس حسین نواب یا نقشه در محاصره ماریوپل. البته تصویر اسکناس سید حسن مدرس نمایش می‌یابد. Mohseni1008 (بحث) ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۲۰ (UTC)پاسخ

@Mohseni1008: سلام، این الگو پوسیده باید سر فرصت بروزرسانیش کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۲۳ (UTC)پاسخ

اشکال در پانویس‌ها

درود بر شما جناب مجتبی و سپاس از زحمات‌تان. خواهشمندم نگاهی به صفحهٔ گاه‌شمار آینده بسیار دور بیندازید و اشکالاتی را که در پانویس‌های ۱۳۲، ۱۴۷، ۱۷۱، ۱۷۹ و ۲۱۶ وجود دارد برطرف کنید. اشکالاتی نظیر Unknown parameter و ignored و Check date values in و Explicit use of et al. در ضمن عددِ پانویس ۲۲۷ در بخش پانویس‌ها به انگلیسی (227) نمایش داده می‌شود. Tisfoon (بحث) ‏۲۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۲۰ (UTC)پاسخ

ادغام جرج فولسی

درود، آیا ممکن است دو صفحۀ متقاوتِ ویکی‌فا هر دو به یک صفحۀ انگلیسیِ واحد پیوند (میان‌ویکی) داشته باشند؟ مثلاً چگونه ممکن است جرج فولسی و جرج جی. فالسی (بدون آنکه تغییر مسیر هم باشند) هر دو به en:George_Folsey متصل‌اند؟ (ایموجیِ خاراندن کله در اثر تعجب به سبک استن لورل!) Tisfoon (بحث) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۶ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: 😀، سلام، در حقیقت یکی به en:George Folsey (cinematographer) و دیگری به en:George Folsey متصل اند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۶ (UTC)پاسخ
ممنون. اینها هر دو یک نفرند. می‌توانید آنها را ادغام کنید؟ صفحۀ جرج فولسی را من امروز ساختم و فیلم‌شناسی‌اش کامل‌تر از آن دیگری است که ربات ساخته است. Tisfoon (بحث) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۹ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: بهتره اون قدیمی تر باقی بمونه و مطالب اون جدیده به قدیمیه منتقل بشه و در نهایت تغییر مسیر بشه. برای این کار چون صفحه جدید را خودتان ساخته اید ادغامش راحت هست. بهتره خودتون که در این زمینه از نظر محتوایی وارد تر هستید انجامش بدید. سپاس مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۵ (UTC)پاسخ

الگو:ویکی‌پروژه فنلاند

سلام مجتبی جان. کمممممکککککک. آخرین ویرایش الگو:ویکی‌پروژه فنلاند: ‏۲۳ مارس ۲۰۱۳، ساعت ۱۲:۴۸‏ Addbot. میدانم سرت بسیار شلوغ است ولی لطفا در فرصت مقتضی کمکم کن. دارم روی ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه فنلاند کار میکنم. ادیت جدید صفحه پروژه رو هم ببین لطفا. کپی کردم از ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه هوانوردی نظامی. این دزدی حلال است. به قول انگلیسی‌ها پیتر ۱۰ دلار از جیب راستش برداشت گذاشت جیب چپش. :) Patricia (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC)پاسخ

@Patricia Mannerheim: سلام، متوجه سؤالتون نشدم! ویرایش ربات Addbot که اشاره کردید مربوط به سال 2013 هست و ظاهراً مربوط به اتصال میانویکی هست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۲ (UTC)پاسخ
در کدام قسمت ویکی پروژه کمک می خواید؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۶ (UTC)پاسخ
مجتبی جان درود. منظورم اینه که چقدر پیوند قرمز داره؟ به چه دردی میخوره؟ چطور بکار میاد؟ سئوال دیگه: چرا وقتی الگوی پروژه تو صفحه بحث مقاله مرتبط با فنلاند رو میزارم درجه ای براش تعيين نمیکنه؟ و در آخر اینکه این رده اسقاط است یا بدرد میخوره؟ ممنون محبتت.Patricia (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۸ (UTC)پاسخ
برای نمونه این را ببین لطفا بحث:تاریخ هلسینکی.Patricia (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۲ (UTC)پاسخ
@Patricia Mannerheim: نحوه قرار دادن ویکی پروژه‌ها اینجوری هست. به عنوان پارامتر الگوی {{پتوپ}} در صفحات بحث قرار می گیره و بعد پارامترها تعیین میشن. لینک‌های قرمز اون الگو رو فعلاً نادیده بگیرید. کلاً بازسازی ویکی پروژه ها کار می برن و میتونین از ویکی پروژه های مشابعه دیگه الگو بگیرین. لینک‌های قرمزش رو هم کم کم میتونین آبی کنین. باز سؤالی بود بپرسید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۰ (UTC)پاسخ
ابتدا یک سری صفحه رو به صورت ارزیابی نشده (مثل مورد بالا که انجام دادم) به ویکی پروژه اضافه می کنید، بعد که تصاویر و جعبه ها و ... در مقاله‌ها قرار گرفت پارامترهای ویکی‌پروژه در صفحات مقالات مرتبط بروزرسانی میشن. در نهایت رده‌های ویکی پروژه به ما میگه که چه صفحاتی باید چه تغییراتی بکنند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۲ (UTC)پاسخ
مجتبی عالی بود آموزشی که دادی. وجود تو غنیمت است. دقیقا متوجه شدم. بسیار سپاسگزارم از وقت و محبتت. فردا میرم سروقت صفحات. مانا باشی.Patricia (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۷ (UTC)پاسخ
🙏🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۸ (UTC)پاسخ

دستی به پرچم‌ها بکشیم؟

سلام. من اخیراً حدود ۱۰۰۰ الگوی Country data ایجاد کردم و تا حدودی با ساختار این الگوها و الگوهای وابسته به آن‌ها (مثلاً {{پرچم}}) آشنا شدم. ویژه:تفاوت/35289371 را هم چند روز پیش احتمالاً دیدید. به‌نظرم آن ویرایش دیر یا زود باید اعمال شود و برای اعمالش هم باید تمام الگوهای داده‌های کشورها را به عنوان فارسی منتقل کنیم (مثلاً {{Country data Iran}} به {{Country data ایران}}). حتی شاید بشود به جایی مثل {{داده کشور ایران}} انتقالشان دهیم. کار سختی هم نیست و انتقال‌هایش با خودم. فقط خواستم پیش از این کار کمی در موردش بحث کنیم و ببینیم چه احتمالاتی وجود دارد. یک نمونهٔ خوب از تفاوت پارامتر name با alias که در آن ویرایش جابجا کردم {{Country data Example}} است. در این الگو |alias=صفحهٔ اصلی است. اما عنوان پیوند هم همان صفحهٔ اصلی است. در حالی که عنوان پیوند باید از نامه صفحه (در اینجا Example) بیاید. اگر الگو را به {{Country data نمونه}} منتقل کنیم، پیوندش همچنان به صفحهٔ اصلی می‌رود (چون alias برابر با صفحهٔ اصلی است)؛ اما عنوان پیوند از نام صفحه گرفته می‌شود و برابر با «نمونه» خواهد بود. اگر پیش از اصلاح الگو هم منتقلشان کنیم مشکلی ایجاد نمی‌شود و بعد از انجام انتقال‌ها می‌شود الگوها را اصلاح کرد که مشکلی ایجاد نشود. نظر شما چیست؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۳۴ (UTC)پاسخ

ضمناً اگر صلاح دانستید این ریسه را به صفحهٔ بحث یک الگوی کلی منتقل کنید. از آنجا که بحث الگوها کمتر دیده می‌شوند و کمتر کاربری هم علاقه به مشارکت در این زمینه دارد، اول با شما در میان گذاشتم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۳۵ (UTC)پاسخ

@Jeeputer: سلام، خوبه، چون خودتون این مدت بیشتر روی این الگوها کار کردین واردتر هستین و بهتر میدونید که کدوم راه بهتره، ترجیح من روشی هست که مشابهت بیشتری با ویکی انگلیسی داشته باشه! اگه لازم بود بحث رو منتقل کنید، چون نمی دونم که به کدوم الگو بحث رو منتقل کنم، اگه نیاز بود بگید که قسمتی از کار رو انجام بدم. تشکر. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۴۸ (UTC)پاسخ
حتماً به کمکتان نیاز خواهم داشت. از نظر شباهت به ویکی انگلیسی هم، در حالت پیشنهادی من تنها تفاوت در نام الگوهای دادهٔ کشورها خواهد بود و ساختار الگوهای اصلی مشابه ویکی انگلیسی می‌شود (در ویکی انگلیسی جای آن alias از name استفاده می‌کنند). فکر نمی‌کنم خیلی موضوع بحث‌برانگیزی باشد، با این حال در اولین فرصت در وپ:فنی با توضیحات مبسوط مطرح می‌کنم تا دیگران هم نظر دهند. ممنون. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)پاسخ

Template:Commons category

درود بر شما جناب مجتبی گرامی. به نظر می‌رسد en:Template:Commons category با {{انبار-رده}} ما کمی تفاوت پیدا کرده باشد (به‌روزرسانی شده باشد) آیا می‌توانید زحمت به‌روزرسانی آن را بکشید؟ سپاس. لوردپروفو گفتگو ۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵ (ایران) ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)پاسخ

@LordProfo: سلام، ظاهراً اخیراً @Jeeputer: بروزرسانیش کردن. صبر کنید ببینیم چه پاسخی می‌دهند. تشکر مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۵ (UTC)پاسخ
@LordProfo: سلام. الگو در ویکی انگلیسی از سال گذشته تغییری نکرده. چه تفاوتی بین آن و الگوی فارسی مشاهده کرده‌اید؟
ضمناً الگوی ما یک تفاوتی با الگوی انگلیسی دارد که آن هم صرفاً برای بومی‌سازی است و در ویژه:تفاوت/34812456 هم توضیح داده‌ام. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۸ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: درود جناب جیپیوتر. در الگوی انگلیسی، تصویر ویکی‌انبار در وسط و بالای متن قرار دارد اما در نسخهٔ فارسی، این تصویر در سمت راست متن قرار دارد. آیا این یک بروزرسانی است؟ زیرا تا قبل از آن در ویکی انگلیسی به یاد نمی‌آورم تصویرش اینگونه بوده باشد. لوردپروفو گفتگو ۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۴۲ (ایران) ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۱۲ (UTC)پاسخ
@LordProfo: من در ویکی‌پدیای انگلیسی هم نماد انبار را در سمت چپ تصویر می‌بینم. به‌نظر من این یک مشکل است چون عامدانه نیست و بهتر است که در صفحهٔ بحث الگو در ویکی انگلیسی مطرح شود. چون آخرین تغییر در الگوی انگلیسی هم در مهٔ ۲۰۲۱ انجام شده و احتمالاً تغییری اخیر در جایی دیگر باعث شده که شما الگو را اخیراً این‌طور ببینید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۰ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: این ویرایش رو هم یک بررسی می‌کنید؟ احساس می‌کنم باعث ایجاد خطا در صفحاتی مثل ۲۲۲ (عدد) شده. یه مدت درگیر تکمیل یه سری پروژه‌های خارج از ویکی هستم و کمتر وقت می کنم ویکی نویسی کنم. تشکر مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۰ (UTC)پاسخ
تغییراتی دادم، اما فکر می‌کنم مشکل از آن نبود. چون همچنان مشکل در صفحهٔ مذکور وجود دارد. ویژه:تفاوت/35314482 را هم ببینید. الگوی PAGENAMEBASE درست کار می‌کند (ابهام‌زدایی را حذف می‌کند). {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۱ (UTC)پاسخ
پیدا کردم و خیلی هم تعجب‌آور بود! $ که در ویژه:تفاوت/35314609 حذف کردم قطعاً نباید مشکل‌ساز می‌شد. احتمالاً یک خصوصیتی این وسط هست که من از آن خبر ندارم. جعبه هم درست شد. مشکلی که در فیلد «تجزیه» وجود دارد هم از {{formatnumber}} است. چون در پارامتر |تجزیه= در مقالهٔ فوق یک منبع هم ذکر شده و راندن formatnumber روی برچسب‌های ref این عبارت را تولید می‌کند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۲ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: ممنون، مشکل خراب شدن ref ها توسط formatnumber هم مهم هست، به نظرم باید در این شرایط منابع را در پارامتر مجزایی از جعبه بیاریم... . مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)پاسخ
قبلاً در T267580 (۲۰۲۰) و T28213 (۲۰۱۰!!) گزارش شده اما رسیدگی نشده. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۸ (UTC)پاسخ
@Jeeputer:  !، اخیراً مدیاویکی رو محلی نصب کردم که و کمی روی کدش کار کردم، امیدوارم تا یه سال دیگه وارد بحث توسعش بشم و خودم به این مشکلات رسیدگی کنم. 😐😀🤔 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۳ (UTC)پاسخ

مقاله تاریخچه باشگاه یوونتوس از دریچه پیراهن

درود، لطفا نگاهی به مقاله بیاندازید و نظرتان را بگویید. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۳ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: سلام، در مورد مشکل فنیش قبلاً پیشنهادهایی که به ذهنم می‌رسید رو گفتم، در مورد بحث محتواییش هم تخصصی در این زمینه ندارم. بهتره به کاربری که برچسب حذف زمان دار رو بر اون زیرصفحه ها زده بگید که به دلیل مشکل فنی پیراهن ها به زیر صفحه منتقل شدن، حالا میشه به الگو هم منتقل کرد و ... . مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۷ (UTC)پاسخ
بله متوجه هستم. تنها این راه‌کار جوابگوست و بقیه هیچ تفاوتی را رقم نمی‌زند. با کاربر مربوطه هم درحال صحبت هستم و مشکلی نیست و حل می‌گردد. باتشکر از شما ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۲ (UTC)پاسخ

گیاهان در برابر زامبی‌ها

@Mojtabakd: سلام مجتبی می خواستم ازت خواهش کنم می تونی تو جعبه اطلاعات گیاهان دربرابر زامبی ها (بازی ویدئویی) اون بخش تاریخ های انتشار رو درست کنی؟ ممنونت میشم چون من هر کاری می کنم خرابه بازم سایرس ظ (💌) ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۲ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، کلی خطای بدتر از اون داره! اول ارجاعات مفقوده رو اصلاح کنین و دو ستونه تا بعد برسیم به خطاهای ریزتر... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)پاسخ
سلام دوباره مجتبی جان. من تمام منابعی رو که گفته بودی رو کاملا اصلاح کردم و منابع رو دوستونه کردم. اگر می شود همان بخش «تاریخ های انتشار» که گفته بودم رو کمک کن درست شه مثب انگلیسیش. ممنون سایرس ظ (💌) ‏۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۹ (UTC)پاسخ
@Kourosh zahirii: سلام، فکر کردم مشکلی که اشاره کردید مربوط به خطاهای تاریخ منابع هست، برای همین گفتم اول بقیه خطاهای منابع رو بگیرید، الان دوباره پیام رو خوندم دیدم مشکل مورد اشاره مربوط به جعبه اطلاعات هست! الان بررسی می‌کنم. 😁👀 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۶ (UTC)پاسخ
یه دستی بهش کشیدم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۷ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: اتفافا من گفتم چرا به منابع اشاره کردی😅 ولی در کل دستت درد نکنه خیلی خوب شد فقط توی همین جعبه اطلاعات یک پلتفرمی هست به نام dsiware. خواستم ترجمه اش کنم ولی متوجه نشدم چی هست دقیقا و وقتی درست مفهوم رو نفهمی نمیشه خوب ترجمه کرد. اگر بتونی ترجمه اش کنی ممنوننت میشم چون مقالهٔ نیازی هم هست برای ویکی فا سایرس ظ (💌) ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۱ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: 🙏، آره، مقاله مهمیه، با این که اهل بازی نیستم ولی دو بار (شایدم بیشتر!) تمومش کردم، آهنگ پایانیش هم باحاله 😄🤪 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۶ (UTC)پاسخ
@Kourosh zahirii: اگه بخوایم ترجمش کنیم میشه «DSi جات» (یا «DSi افزار») که عجیب غریبه و بهتره ترجمه نشه و به عنوان اسم خاص بهش نگاه بشه. برای اطلاع بیشتر از معناش باید به زبان ژاپنی سر بزنید و این مقاله‌ها رو خوند: en:DSiWare - en:Nintendo DSi مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: آره خیلی بازی خوبیه من اون آخرین شعرش رو هم که گفتی حفظم (zombies on your lawn). اما برای دی اس آی ویر که نامش چیز خاصی نیست و همون دی‌اس‌آی‌ویر کافی است. اما من در واقع مفهومش رو نفهمیدم. احساس می کنم چیزی شبیه گوگل پلی هست ولی بازم مطمئن نیستم. میخواستم اگر زحمتت نمیشه یه چند خط در حد خوردشو ترجمه کنی که بشه ازش در سایر مقاله ها استفاده کرد. سایرس ظ (💌) ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۳ (UTC)پاسخ

«DSiWare» بر وزن software در حقیقت نرم افزارهای روی «DSi Shop» هست. اوکی، سر فرصت یک خورد براش میسازم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۱ (UTC)پاسخ
DSiWare ساخته شد، منتها باید فهرستش را به تدریج تکمیل کرد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۴ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: درسته. البته نکردی هم عیبی نداره فقط این که پیوند های قرمز درست شه. و این که به نظرم دی اس آی ویر بهتره فارسی باشه. سایرس ظ (💌) ‏۱۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۳۵ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: هر تغییری روی مقاله خواستی انجام بده، از نظر من مشکلی نیس. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: 👍 سایرس ظ (💌) ‏۱۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۶ (UTC)پاسخ

🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۶ (UTC)پاسخ

بایگانی بحث ها

سلام و درود خدمت جناب مجتبی عزیز و گرامی؛ حال و احوال چگونه است؟ امیدوارم سالم و سرحال باشید 🌺

من کمی با این ربات بایگانی به مشکل برخوردم، بحث ها را به بایگانی شماره 2 منتقل می کند. در گذشته چنین نبود، اگر میسر است آن را اصلاح کنید و دستور آن را به آخرین شماره بایگانی تغییر دهید تا اگر هم بایگانی جدیدی میسازم دوباره در شماره قبل تر بایگانی نکند. با تشکر، دوستدار اُپتيک Talk💬   ‏۱۱ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۰ (UTC)پاسخ

@Pereoptic: سلام، ممنون ✓ --> ویژه:تفاوت/35342910 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۸ (UTC)پاسخ
سپاس از شما؛ برای هر بایگانی جدیدی که میسازیم باید شماره counter را بروز کنیم یا در حال حاضر خودش خودکار صفحه بایگانی آخر را انتخاب می کند؟ اُپتيک Talk📮   ‏۱۱ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۴۶ (UTC)پاسخ
@Pereoptic: 🙏، اگه ربات بایگانی کنه خودش به صورت خودکار این کارو انجام میده، ولی در حالت نیمه خودکار ندیدم که این کار انجام بشه. پس بهتره وقتی صفحه بایگانی در حال پر شدن هست بذارید که ربات این کارو بکنه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۰۵ (UTC)پاسخ
ممنون از توضیحات 🌹👌‍، شب خوش اُپتيک Talk📮   ‏۱۱ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۱۴ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۲ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ

الگوی تاریخ مرگ و سن

با درود، فکر می‌کنم این الگوی Death-date and age باید دو تا چَک افسری از شما بخورد تا خروجی‌اش را مثل بچهٔ آدم درست نشان دهد (-: الان به سبک اجنبی‌ها، اول ماهِ مرگ را نشان می‌دهد و ویرگولش هم انگلیسی است. اگر تاریخ درگذشتِ جوسایا زورو را ببینید متوجه منظورم می‌شوید. Tisfoon (بحث) ‏۱۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۳۵ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، با ویژه:تفاوت/35383109 اصلاحش کردم، اگر موجب خرابی در جای دیگری شد لطفاً اطلاع دهید. سپاس مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۹ (UTC)پاسخ

درخواست راهنمایی در ترجمه

سلام. آیا برای « Brodmann areas» و «Cytoarchitecture» در زبان فارسی معادلی سراغ دارید؟ این اصطلاحات در ویکی-انگلیسی و عربی مقاله دارند. لطف کرده و مرا از دریافت پیام مطلع کنید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۲ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، Brodmann اسم خاص هست و «Brodmann areas» میشه «نواحی برادمن»، اون یکی هم معنی تحت اللفظیش میشه «معماری سلولی» البته الان فرصت پیدا کردن معادل هاشون در منابع فارسی رو ندارم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۰ (UTC)پاسخ
سپاس اربابی دوم (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۲ (UTC)پاسخ

باز هم جداول موسیقی

با درود، این همه درهم‌ریختگی و ناهمگونی در بخش جداول موسیقی «(من همین حالا) در آغوشت جان دادم» از کجا ناشی می‌شود؟ من عینا آنها را از ویکی‌انگلیسی آوردم. بی‌زحمت هرگاه فرصتی دست داد، دستی به سر و رویش بکشید. Tisfoon (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۳ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، چند موردش به مقاله مربوط می شد چندتای دیگش به الگو ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۲ (UTC)پاسخ

پروندهٔ عجیب غریب

سلام مجتبی جان. میخواستم این پرونده را در ویکی فا بارگذاری کنی و یک سؤال این که چرا در این پرونده دکمهٔ توفاویکی نمی آید؟ سایرس ظ (💌) ‏۲۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۲ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، شرایط آپلود در انبار سخت تر از آپلود در ویکی های محلی هست، پس وقتی پرونده ای اونجا بود دیگه نیاز نیست به ویکی ها بارگذاری بشه! میتونید مستقیم ازش استفاده کند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۰ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: درست گفتی. تو نقاله فارس نیوز استفاده کردم خوب شد. :— این پیام امضانشده را Kourosh zahirii (بحثمشارکت‌ها) نوشته‌است.
👍مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۶ (UTC)پاسخ

یک مشکل جدید

با سلام. گویا لنگر پک به منبع یادکرد وب دچار مشکلی شده‌است. مثلا مقاله علی‌اصغر را ببینید که در دو منبع آخری همه چیز اوکی است ولی لنگر خراب می‌باشد. مشکل از کجاست حضرت استاد؟ Shobhe ‏۲۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۲ (UTC)پاسخ

@Shobhe: سلام، بعد از بروزرسانی که انجام دادم چندتا باگ در مورد لنگر بود که همون موقع برطرف کردم. لینکی که دادین ظاهراً کلاً مشکل داره. پارامتر ف در اولی باید «فارس۱» و در دومی «تابناک۱» باشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۷ (UTC)پاسخ
ارادت. ببینید در پک بن (پانویس کوتاه بدون نویسنده) پارامتر فقط و فقط اولی است. یعنی همان شناسه. برای اینکه مشخص بشه ایراد از کد است و یک ایراد فنی و نه ایراد در مقاله، سری به مقاله برگزیده علی بن موسی الرضا زدم که سابقا از همین الگو در آن استفاده کردم و مشکل پک سنج نداشته‌است. آنجا نیز ایراد هست. خلاصه بگویم، کل الگو پک بن در ویکی دچار مشکل شده‌است. اگر لازم می‌بینید در وپ:فنی مطرح کنم. Shobhe ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)پاسخ
@Shobhe: مثلاً در مقاله «علی بن موسی الرضا» یکی از ارجاعات این هست: {{پک|ابن حجر|۱۳۸۰|ک=تهذيب التهذيب|ص=۷۴|ج=۳}} در حالی که در منابع نتونستم منبع متناظرش رو پیدا کنم. لینک لنگر طبق این الگو به درستی تولید شده ولی منبع متناظر در مقاله نیست... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۰ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd در مثال مناقشه نیست. منظور پک بن ها هستند. اون پک بعدا افزوده شده و باید حذف یا تصحیح بشه. منظورم مشخصا پاورقی‌های ۲۶۶ و ۲۷۱ و ۲۷۲ هست. Shobhe ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۶ (UTC)پاسخ
فاجعه در مقاله کشتار اسپایکر است که تماما بر مبنای پک بن نوشته شده است. Shobhe ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۷ (UTC)پاسخ
@Shobhe: اوکی، صبر کنید روشون کار می کنم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۷ (UTC)پاسخ
تشکرات فراوان. Shobhe ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)پاسخ
🙏، تشکر از شما بابت گزارش مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۱ (UTC)پاسخ
@Shobhe: ✓ اگر مورد دیگه ای بود بگید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۲ (UTC)پاسخ
جوووون. دمتان گرم. ویکی پدیا شما را نداشت، ویرانه‌ای بیش نبود. :) Shobhe ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۸ (UTC)پاسخ
@Shobhe: 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۹ (UTC)پاسخ

صفحه شطرنج

سلام. تصاویر موقعیت مهره ها روی صفحه شطرنج از ویکی-انگلیسی به ویکی- فارسی قابل انتقال نیست. گویا این تصاویر بر اساس یک سیستم متفاوت درج شده اند. آگر امکان دارد لطفاُ مسئله را بررسی کرده و احیاناً راه حلی پیشنهاد نمایید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۹ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، براساس یک الگو کار می کنه، لینکی ارائه نکردین که بررسی کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۸ (UTC)پاسخ
از پاسخ شما سپاسکزارم. این مسئله شامل تمام موارد میشود. برای مثال: در مقاله انگلیسی(https://en.wikipedia.org/wiki/Chess_opening )؛ اولین تصویر صفحه شطرنج، یا دیگر مواردی که درمقاله ای، موقعیت مهره ها نمایش داده شده است. این مقاله یک نسخه مستقل فارسی نیز دارد که به صورت مقاله خرد گشایش (شطرنج) ویرایش شده و فاقد تصویر است. مقالاتی که در ویکی-فارسی در مورد شطرنج ویرایش شده بیشتر فاقد تصویر صفحه بازی هستند. با این حال در مقاله شطرنج (آغاز بازی) یک تصویر بر مبنای همین الگوی متفاوت به کار رفته است . اربابی دوم (بحث) ‏۲۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۸ (UTC)پاسخ
@اربابی دوم: برای یک مورد که مثال زدید انجام دادم مشکلی نبود ---> ویژه:تفاوت/35439152 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۵۲ (UTC)پاسخ
سپاس از مشارکت مفید و آموزنده شما، موفق باشید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۵ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۱ (UTC)پاسخ

کمک در اصلاح نام مقاله

لطفاً نام مقاله رویارویی (مجموعه تلوزیونی) را به «رویارویی (مجموعه تلویزیونی)» تغییر دهید،سپاس. گودرزی 5.212.190.5 ‏۲۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۷ (UTC)پاسخ

تلوزیون هم تا حدی مصطلح هست، دلیل قوی برای انتقالش نمی بینم. اگر اصرار بر انتقال دارید میتونید در وپ:دا مطرح کنید که بچه های وارد تر انجامش بدن. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۲ (UTC)پاسخ

سلام

در جعبه اطلاعات لطفا تمامی پارامتر معادل انگلیسی داشته باشند تا مقالات خطا ندهند


یک سری از پارامتر ها مثل تاثیر پذیرفته تاثیر گذاشته دانشگاه و ... class را ندارند که به همین خاطر اگر الگوی نسخه انگلیسی در مقاله استفاده شده باشد نمایش نمی دهد مثال والنتین کاتائف Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۰:۳۷ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: سلام، فعلاً influence ها رو اضافه کردم، البته این دو پارامتر در ویکی انگلیسی منسوخ شدن (که عجیبه!). بقیشون رو بعداً به مرور اضافه می کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۲ (UTC)پاسخ
@Luckie Luke: لطفاً پیوند مقاله های مشکل دار دیگه رو بدین که ببینم چه پارامترهایی به کار بردن. تشکر مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۴ (UTC)پاسخ

Native name / subject / Language و هر آنچه در نسخه ویکی انگلیسی این الگو را لطفا در نسخه ویکی فارسی فعال نماید (بی افزاید)

متاسفانه با این اصطلاح بومی سازی شان الگوها جعبه اطلاعات مقالات را ناقص کردند باید یک ربات را فعال کنند وضعیت فاجعه بارجعبه اطلاعات مقالات را چک کند

با تشکر Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۰ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: هرچند که این فارسی سازی ها اغلب کار بروزرسانی ها رو برای من هم سخت می کنه ولی این مورد خاص ظاهراً اونجور که چک کردم از قدیم همینجور بوده و پارامترهای انگلیسی توش نبودن! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۷ (UTC)پاسخ

اگر بتوانید پارامترهای ناموجود را در الگو بی افزاید چون اکثر مقالت ویکی فارسی را از سایر ویکی ها می آوریم

ضمنا می توانید توسط رده ها استخراج نماید چه تعداد مقاله داریم که خطای جعبه اطلاعات دارند (پارامترها در نسخه فارسی جعبه اطلاعات مقالات وجود ندارد) Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۸ (UTC)پاسخ

با AWB قابل انجام هست. امیدوارم به تدریج درستش (ان) کنیم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۷ (UTC)پاسخ

دربارۀ نظر شما

درود، در آخرین درخواست ویکیبانی من فرمودید که خوبست مدیر شوم، چون این حسن نظر را نسبت به من و کنشهایم دارید، دور از ادب دیدم که پاسخی ندهم، البته مدیریت دسترسی چندان پیچیده‌تری نسبت به ویکیبانی نیست خصوصا که با دسترسی ویکیبانی چندین هزار کنش مدیریتی دارم، لکن تاکنون جو ویکیفا بگونه‌ای بوده‌است که کاربری بیطرف و صریح نظیر من را بر نمی‌تابد، بیشتر کاربری خدوم و بی‌سروصدا را می‌پسندند، البته که من بواسطه جمع‌آوری رای نظر دیگران عافیت پیشه نکرده و نمی‌کنم، اگر روزی جامعه طالب صراحت، شجاعت، جسارت و بیطرفی از نوعی که من ارائه می‌دهم باشد آثارش هویدا شده و دمشی تشکیل خواهم داد، لکن از نظر خودم چنین روزی نزدیک نیست، تا نظر شما چه باشد. با سپاس و احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۵ (UTC)پاسخ

@Mahdi Mousavi: سلام، مطمئنن شما جزو عافیت پیشگان نیستین. در جامعه ایرانیان که برچسب زنی‌های سطحی بر روی انسان‌ها رواج داره و همه چی مخلوط با اتهامات سیاسی و ... هست جلب اعتماد کمی سخته، مثلاً جالبه که کاربرانی که عقایدشان در زمینه‌های مذهبی و سیاسی ممکنه حتی 180 درجه با هم متفاوت باشه رو در یک تیم سیاسی/مذهبی قرار میدن! در هر صورت به نظرم وضعیت مدیریت ویکی مثل چیزای دیگش خوب نیست و نیاز به مدیران بیشتری داریم. امیدوارم این روز نزدیک تر بشه. تشکر مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۶ (UTC)پاسخ
این که بعضی ها انتظار دارند دسترسی داران وارد بحث ها نشن خیلی عجیبه! با این شیوه چجور میشه نظم رو بر ویکی حاکم کرد؟ برای حل پرونده ها نیازه که وارد مباحث شد و کسی هم نمی تونه دسترسی داران رو منع کنه از این کار. وقتی مدیریت رو خنثی کنیم وضعیت میشه پرونده هایی که هیچ وقت بهشون در تام رسیدگی نمیشه و کاربران رو دلسرد می کنه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۵ (UTC)پاسخ
البته انتظارات بیجا و پرتوقعی از دسترسی‌داران باعث می‌شود که این دسته از کاربران خودبخود پس از مدتی کم فعالیت شوند، مدیران بسیاری را سراغ دارم که با قدرت هرچه تمامتر به فعالیت می‌پرداختند اما پس از طی مدتی، به کنشهای فصلی و یا سالیانه بسنده می‌کنند. Mahdi Mousavi «بحث» ‏۳۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۹ (UTC)پاسخ
@Mahdi Mousavi: درسته، البته به نظرم علت اصلی کم شدن فعالیت کاربران مسائل پیچیده خارج از ویکی هست و دلیل اصلیش شاید مباحث خود ویکی نباشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۴ (UTC)پاسخ

کمک در رابطه با 🌻 و 👻!

سلام مجتبی جان خسته نباشی. مجتبی من کار مقالهٔ گیاهان دربرابر زامبی‌ها (بازی ویدئویی) رو تموم کردم و تمام پیوند های قرمز رو رفع کردم. فقط چند مقالهٔ تخصصی اینیستراد، بازی‌های اجتماعی، سوئینگ، ریزبازی و منطقه پال مونده. ازت خیلی ممنون میشم که در حد دو خط از هر کدوم بسازی چون من خودم خیلی وسواسی ام وقت زیادی میبره نمی تونم تل کامل نشه ایجادش کنم😅 و این که اینارو خودمم نمی دونم چیه و یا بعضی هاشون تخصصیه. تشکر ویژه دارم ازت اگر این لطف رو در حقم کنی🙏🙏 سایرس ظ (💌) ‏۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۷ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، چون مدتیه که فعالیت‌های خارج ویکیم زمان ویکی نویسیم رو کم کرده طول می کشه بسازمشون. اوکی. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۱۲ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: حالا من سعی می کنم اگر شد اونهایی که خیلی تخصصی نیستند رو بسازم ولی اون بقیه رو اگر تونستید هر چه سریع تر بسازید چرا که تا الان خیلی طول کشیده و باید سریع تر به گمخ و گمب برود. البته میگم در حد دو خط که وقتتان تلف نشود و شما هم ماشالله حرفه ای هستید. قصدمان فقط رفع شدن پیوند های قرمز است. آگاسازی فراموش نشود. سایرس ظ (💌) ‏۴ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۱ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: سلام مجتبی. امروز همه مقاله ها را به جز سوئینگ (سبک اجرای جاز) و منطقه پال که تخصصی است را ایجاد کردم. اگر تونستی ایجاد کن(به خصوص منطقه پال رو) که دیگه پیوند قرمزی در مقاله نباشد. سوئینگ هم نتوانستی مهم نیست فقط همین یکی رو ایجاد کنی ممنونت میشم. سایرس ظ (💌) ‏۵ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۷ (UTC)پاسخ
@Kourosh zahirii: سلام، منطقه پال مربوط به چه صفحه ویکی انگلیسیه؟ توی مقاله اصلی پیداش نکردم. این؟ ---> en:PAL region مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۴ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: خودشه. توی جعبه اطلاعات مقاله هست که خودتون زحمتش رو کشیده بودید. سایرس ظ (💌) ‏۵ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۶ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: سلام مجتبی جان وقتت بخیر. من اومدم رده:پاپ‌کاپ گیمز را به رده:پاپ‌کپ گیمز انتقال دهم ولی فهمیدم رده مثل مقالهٔ عادی نیست و برایم گزینه انتقال نمی آید. الان چگونه انتقال دهم؟ سایرس ظ (💌) ‏۹ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۰۰ (UTC)پاسخ

@Kourosh zahirii: سلام، وپ:دار مجتبی ک. د. «بحث» ‏۹ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۸ (UTC)پاسخ
سوئینگ (سبک اجرای جاز) رو امروز سر فرصت میسازم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۶ (UTC)پاسخ
✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۲ (UTC)پاسخ

رنگی کردن عنوان صفحه بحث

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت مجتبی گرامی. ببخشید مزاحم اوقات شما شدم. میخواستم بپرسم که شما چگونه بالای صفحه بحثتان نوشته انگلیسی را رنگی کردید. قصد دخالت ندارم و فقط میخوام از دانش شما بهره ببرم و اگر ممکنه به من کمک کنید که چگونه این کار را انجام بدهم. متشکر میشوم. با مهر. Alirezahmf (talk) ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۴ (UTC)پاسخ

@Alirezahmf: سلام، با استفاده از الگوی {{DISPLAYTITLE}}، جزئیاتش را در مستندات الگو و خود متن ویکی همین صفحه می توانید ببینید... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۸ (UTC)پاسخ

با درود فراوان خدمت مجتبی ک.د. گرانقدر. از پاسخ شما دوست گرامی سپاسگزارم. با مهر. Alirezahmf (talk) ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۰ (UTC)پاسخ

ویرایش الگو

سلام. یک الگوی جعبه اطلاعات گشایش شطرنج به زبان انگلیسی وجود دارد. اما موقع استفاده از (template: Infobox chess opening) در ویکی-فارسی، بعضی از عنوان ها که به طور خودکار ترجمه میشوند، به روز نیستند. در مورد ویرایش الگو مطلب فارسی کم بود. نسخه انگلیسی را هم تا حدودی مطالعه کردم اما کافی نبود. کجا میتوانم یک نمونه الگو (با چند متغیر) پیدا کنم تا با ساخت عملی آن آشنا شوم. منظورم نمونه ای است که بتوان به اصطلاح مهندسی معکوس را رویش اجرا کرد. البته عجله ای نیست اما اگر مقدور بود که یک الگوی مختصر با تنها ۲ متغیر بسازید، طوری که بشود در عمل ساختارش را مطالعه کرد، هم برای من و احیاناً دیگر کاربران علاقمند، بسیار مفید خواهد بود. با تشکر پیشاپیش اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، هر الگو یک صفحه تمرین داره، کد الگو را به صفحه تمرینش کپی پیست کنید و در آنجا روش آزمون و خطا کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۹ (UTC)پاسخ
از پاسخ شما سپاسگزارم. اما صفحه تمرین الگو را پیدا نکردم. برای مثال الگو:جعبه اطلاعات زندگی‌نامه که زیاد هم مورد استفاده قرار میگیرد، در لیست محتوا، نامی از صفحه تمرین الگو ، نبرده است. البته میتوان الگوی خام یا نمونه را کپی کرد و به صفحه تمرین خود منتقل کرد. در همان صفحه توضیحات این الگو، در سمت چپ، لیستی از مؤلفه ها نیز مانند:
نام در زمان تولد {{{نام تولد}}}
زادهٔ {{{زادروز}}}
{{{مکان تولد}}}
ناپدیدشدن {{{تاریخ ناپدیدشدن}}}
{{{مکان ناپدیدشدن}}}
وضعیت پیدایی {{{وضعیت}}}
درگذشت {{{تاریخ درگذشت}}}
آمده، اما ارتباط این الگوی مورد استفاده و این لیست برایم روشن نیست. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۴ (UTC)پاسخ
@اربابی دوم: ته الگو، انتهای توضیحات دکمه ایجاد صفحه تمرین اومده (برای این مورد صفحه تمرین هنوز ساخته نشده) این لینک --> اینجا پیداش کردید؟ کلاً مواردی که اشاره کردید مربوط به توضیحات الگو هست و فقط جهت آموزش نحوه استفاده از الگو هست و بخشی از کد الگو به حساب نمیاد. معمولاً توضیحات الگوها در ویکی فارسی از ویکی انگلیسی کپی میشن بدون ترجمه (صرفاً برای مشاهده نحوه استفاده از الگو و چند مثال)، فرصت ترجمه توضیحات نیست و جزو اولویت هامون نیستن الان. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۲ (UTC)پاسخ
از راهنمایی شما سپاسگزارم. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۳ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۵ (UTC)پاسخ

رده:صفحه‌های دارای آرگومان تکراری در فراخوانی الگو

سلام در جعبه اطلاعات تورنمنت بین‌المللی فوتبال یکی از پارامترها ایراد دارد اگر اصلاح شود تعدادی قابل توجهی از محتویات رده فوق کم خواهد شد Luckie Luke (Talk) ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۴۵ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۵۳ (UTC)پاسخ

تشکر بابت اصلاح بخش از مشکلی از مشکل یک مورد دیگر در این الگو پارامتر مدافع قهرمان است ببینید این پارامتر چه مشکلی دارد Luckie Luke (Talk) ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۵۷ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: 🙏، مشکل دوم رو متوجه نشدم، مثال ارائه می کنید؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۱۷ (UTC)پاسخ

مقاله جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ را بنگرید Luckie Luke (Talk) ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۲۱ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: اگه منظورتون پارامتر |مدافع عنوان= هست، چنین پارامتری در این الگو تعریف نشده و نمیدونم ترجمه کدوم پارامتر ویکی انگلیسیه که منتقلش کنم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۲ (UTC)پاسخ

مشکل در الگوی نام کشور از رشته

سلام. رده:روابط السالوادور و صربستان و مونته‌نگرو، به‌جای «صربستان و مونته‌نگرو» در عنوان فقط «مونته‌نگرو» را می‌بیند. من که از خیر اصلاح این پودمان گذشتم! اگر شما فرصت داشتید لطفاً نگاهی به آن داشته باشید. ممنون. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۷ (UTC)پاسخ

@Jeeputer: سلام، فقط برای روابط دو کشور طراحی شده، بعد باید به سه کشور گسترشش بدم، ولی فک کنم با این توصیف چندین حالت جدید باید اضافه کنم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۳ (UTC)پاسخ
اینجور که میشه روابط سه جانبه!... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۶ (UTC)پاسخ
نه! هدفش دو کشور السالوادور و کشور سابق صربستان و مونته‌نگرو است. D: {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)پاسخ
فکر کنم فهمیدم! «صربستان و مونته‌نگرو» در پودمان:Find country names in string/countries نیست. الان اضافه می‌کنم و بررسی می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۹ (UTC)پاسخ
مشکلش همین بود. رده درست شد. بابت مزاحمت بدون بررسی عذرخواهی می‌کنم. :) {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۰ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: 👍، خوبه، یه نکته جدید یاد گرفتیم تقریباً 😁. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۲۳ (UTC)پاسخ
البته خودم هم در گذشته شاید یک یا دو بار نام این کشور را شنیده‌باشم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۵۹ (UTC)پاسخ

کمک به حل مشکل الگو:اخراج

درود؛ این الگو را براساس نسخه موجود در ویکی‌انگلیسی بروز کردم اما در اجرای الگوی {{اخراج|2|۲۰|۴۰}} یا به طور کل وقتی که می‌خواهیم زمان کارت گرفتن را نشان بدهیم؛ دچار مشکل هستیم و زمان را نشان نمی‌دهد. لطفا بررسی کنید و اگر می‌توانید در حل آن کمک کنید. با سپاس ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۳ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۶ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۴ (UTC)پاسخ

نیروگاه هسته‌ای متسامور

سلام در مقاله فوق بنده نسخه جدید جعبه اطلاعات را افزوده ام اما نقشه را نمایش نمی دهد لطفا بررسی نماید مشکل از کجاست با تشکر Luckie Luke (Talk) ‏۵ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۸ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۳ (UTC)پاسخ

نبود پیوند متقابل

سلام. صفحه دستگاه فرز به صفحه Milling (machining) تنها از فارسی به انگلیسی پیوند دارد. علاوه بر اینکه رسم بر وجود پیوندهای متقابل است، نبودیک پیوند میان ویکی از نسخه انگلیسی به فارسی، کار گسترش بعضی ازمقالات مربوط را مشکل کرده و نیز احتمال ایجاد مقالات مضاعف را افزایش میدهد. لطفاً سرفرصت رسیدگی کنید. اربابی دوم (بحث) ‏۷ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۴ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۷ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۵ (UTC)پاسخ
متشکرم اربابی دوم (بحث) ‏۷ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۵ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۷ (UTC)پاسخ

مشکل درج عنوان مطلب بعدی، در زیر جعبه گفتاورد.

سلام. در صفحه تمرین خود با مورد عجیبی مواجه شده ام. بعد از جعبه گفتاورد تحت عنوان اسباب تأسف عنوان بعدی که (تبدیل به تونل راه‌آهن) است در بین (==عنوان==) نمایش داده نمیشود. ایجاد فاصله و یا افزودن تعداد بیشتر (==عنوان==) نیز تأثیری ندارد. اما به محض ویرایش هر علامت دیگر و یا حرفی بدون استفاده از نشان(=) ، برای مثال (}) و یا هر حرف الفبا، ویرایش ظاهر میشود. خلاصه اینکه اگر عبارت (ناتانیل هاوثورن) که در اینجا زائد است را از زیر جعبه گفتاورد حذف کنید، متن تبدیل به تونل راه‌آهن حذف میشود. اگر امکانش را دارید، لطفاً بررسی کنید. اربابی دوم (بحث) ‏۱۳ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۹ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، میشه اون ویرایشی (یا ویژه تفاوتی) که باعث ایجاد خطای فوق می شود را ارائه کنید؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۷ (UTC)پاسخ
با سپاس از توجه شما. زیر متن جعبه گفتاورد به خط نستعلیق زیر عنوان اسباب تأسف؛ عبارت«ناتانیل هاوثورن» که در واقع وجودش ضرورتی ندارد، اگر حذف شود، عنوان بعدی (تبدیل به تونل راه‌آهن) نمایش داده نمیشود. در واقع هیچ عبارتی که در بین دو علامت (=) قرار داده شود، نشان داده نمیشود. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)پاسخ
@اربابی دوم: تست کردم و عنوان بعدی نمایش داده میشه --> ویژه:تفاوت/35789029 شاید چون عکس سمت راست هست و عنوان کنار تصویر اومده ندیدینش... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۰ (UTC)پاسخ
@اربابی دوم: در ویژه تفاوت بعدی از {{-}} استفاده کردم که کنار تصویر نیاد. الان اوکی شد؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۲ (UTC)پاسخ
🛠️سپاس، بله هم مشکل رفع شد و هم طریق رفع مشکل را آموختم. موفق باشید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۱ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۲ (UTC)پاسخ

احوال‌پرسی و یک مشکل

سلام و درود خدمت جناب مجتبی گرامی چند وقتی می شد که احواتان را جویا نشده بودم، من هم مثل شما فرصت فعالیت آنچنانی در ویکی را ندارم D: امیدوارم جسم و روانتان خوش باشد.

فرصتش را داشتید نگاهی به یادکرد شماره 13 اینجا بیندازید. دلیل خطای پارامترش چیست؟ ارادتمند اُپتيک Talk💬   ‏۱۷ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۱ (UTC)پاسخ

@Pereoptic: سلام، ممنون، ظاهراً الان برطرف شده خطا، ولی چند روز پیش که بهش نگاه سرسری انداختم متوجه شدم چند ارجاع را با یک نام و محتوای متفاوت به کار برده بودید، الان خواستم اصلاح کنم دیدم از قبل اصلاح شده. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۹ (UTC)پاسخ
درود مجدد خدمت جناب مجتبی گرامی؛ درخواست دیگری نیز از خدمتتان داشتم. در صورت امکان مقادیر فوق در این تفاوت را بر اساس این راهنما به‌روز نمایید (PMID و PMC). بامهر اُپتيک Talk💬   ‏۲۴ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)پاسخ
@Pereoptic: سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۳ (UTC)پاسخ
سپاس فراوان 🌹 اُپتيک Talk💬   ‏۲۵ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۰ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۲ (UTC)پاسخ

پودمان: Adjacent_stations

با درود، چند روز پیش زحمت کشیدید و پودمان:Adjacent stations/Pittsburgh Regional Transit و پودمان:Adjacent stations/PRT را ایجاد کردید که باعث شد مشکلات الگو:PittsburghTransit برطرف شود و از این بابت بسیار سپاسگزارم. لطفاً یک نگاهی به مرکز ترابری خیابان گرانت بیندازید و دلیل خطای لوآ در پودمان را بررسی بفرمائید. ممنون Tisfoon (بحث) ‏۳۰ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۶ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، ✓ ترجمه ایستگاه‌ها در خود پودمان و از طریق افزودن مستعارها و/یا ترجمه مقادیر پارامترها باید انجام بشه، برای آگاهی بیشتر میتونید این و این رو ببینید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۲ (UTC)پاسخ

سلام در مقاله فوق دو تا شابک (ISBN) خطا می دهد به نظرتان مشکل از چیست Luckie Luke (Talk) ‏۵ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۱۱ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: سلام، شابک‌ها مشکل داشتن، از روی سایت گیسوم درستشون کردم. اگه دقیق ترشون رو پیدا کردین جایگزین کنین. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۳ (UTC)پاسخ

الگوی Cite AV media

با درود، ممکن است بررسی بفرمائید چرا پارامترهای |page= یا |pages= در الگو:Cite AV media نمایش داده نمی‌شود؟ مثال:

  • Völker, Alexander (2001). "O Mensch, bewein dein Sünde groß". In Hahn, Gerhard; Henkys, Jürgen (eds.). Liederkunde zum Evangelischen Gesangbuch (booklet). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht. ISBN 3-525-50324-5.

با سپاس Tisfoon (بحث) ‏۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۰ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، ظاهراً در ویکی انگلیسی هم از این پارامترها پشتیبانی نمیشه ---> en:special:permalink/1125494453، علتش احتمالاً اینه که این یادکرد برای منابع صوتی و تصویری هست، میتونید از یک الگوی جداگونه برای شماره صفحات کنارش استفاده کنید... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۹ (UTC)پاسخ
مساله اینجاست که در Template:Cite AV media نوشته که پارامترهای |page= یا |pages= از طریق COinS metadata قابل استفاده است (ذیلِ COinS را ببینید). آیا اشتباه متوجه شدم؟ Tisfoon (بحث) ‏۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۰۲ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: این جملش رو ببینید:
Not all of these parameters are supported by every CS1 template.
مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۰ (UTC)پاسخ

کمک! (خطای منبع)

درود جناب مجتبی، خوب هستید؟ بنده در مقاله کنن گری به مشکل برخوردم، در بخش منابع خطایی ظاهر شده که هرچه می‌گردم علت آن برایم نامشخص است، از ابرابزار هم استفاده کردم، فقط آن را بدتر کرد! بخاطر همین مجبور شدم مزاحم شما بشوم، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۷ (UTC)پاسخ

@DynamicFolklore: سلام، ✓ نام الگو اشتباه بود. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۵ (UTC)پاسخ

خطای یادکرد (در «پدراسا، سگوبیا»)

درود، یک اشکالی در یادکرد بخش «منبع» در پدراسا، سگوبیا هست که حدس می‌زنم مربوط به الگو:Spain metadata Wikidata باشد. لطفاً ضمن برطرف نمودن آن، عدد (2018) در جعبهٔ اطلاعات (بخش جمعیت) را هم فارسی بفرمائید. با سپاس Tisfoon (بحث) ‏۱۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)پاسخ

پی‌نوشت: خیلی عجیب است. من این ریسه را ابتدا در وپ:فنی نوشتم، اما آرایش صفحه (ریسهٔ پیشین: «ساختن رده به وسیله به‌ویکی‌فا انبوه») را به‌کلی به‌هم می‌ریزد! (ویژه:تفاوت/36106524) در نتیجه مجبور شدم ویرایشم را خنثی‌سازی کرده و مزاحم شما شوم. Tisfoon (بحث) ‏۱۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: سلام، مشکل بهم ریختن صفحه مربوط به تگ nowiki بوده که بالاتر توسط کاربر دیگری استفاده شده بوده ---> ویژه:تفاوت/36106528، مشکل الگو هم ظاهراً توسط Jeeputer همانجا حل شده. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۹ (UTC)پاسخ

یک کیک پای برای شما!

درود جناب مجتبی، مدتی است کم فعالیت شدید گفتم حالی از شما بپرسم. مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۶ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۹ (UTC)پاسخ
@DynamicFolklore: سلام، مدتی فرصتی پیش اومد که به مطالعات و کارهای خارج ویکی بپردازم... . امیدوارم مجدد مثل گذشته فعالیت کنم. ممنون 🙏🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)پاسخ
بسیار هم عالی، سربلند باشید! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۱۰ (UTC)پاسخ
✌️ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۱۰ (UTC)پاسخ

الگو:تقویم

درود. شما زحمت ارزشمندی متقبل شده و الگو:تقویم را در مدخل روزها و ماههای میلادی جانشین الگوهای ماهانه کرده اید. بهتر بود قبل از تغییرات با فعالان در الگوهای سابق و بنده حقیر مشورت می کردید. علایرغم کار باارزش شما؛ چند نقیصه بر این کار جدید وارد است. اول اینکه بجهت بصری با الگوهای دیگر تقویمها مغایر است. در ثانی فرمت آن با فرهنگ غالب فارسی زبانان که هفته با شنبه می آغازد نامانوس است. ثالثا بجهت فرم و ریخت خیلی شکیل و شفاف نیست. بنابرین ترجیحا در نظر دارم الگوهای سابق را برگردانم. با سپاس -- Hamedvahid (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)پاسخ

@Hamedvahid: سلام، خود الگوی تقویم رو که من از ویکی انگلیسی ساختم و صفحش رو ایجاد کردم، منظور شما جایگزینی الگوهای ماه با این الگو طبق ویکی انگلیسی هست، اگه باهاش مشکلی دارین میتونین موارد جایگزین شده رو برگردونین. ولی خود صفحه این الگو جدید هست و قابل برگردوندن نیس. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۹ (UTC)پاسخ
ضمن این که الگوی تقویم به نظرم بهتر از الگوهای ماه هست، روز شروع هفته رو هم میشه با تغییر در کد اصلاح کرد. پس لزومی به برگرداندن آن تغییرات نمی بینم، از هر الگو دوست دارید استفاده کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۵۸ (UTC)پاسخ
البته واقفم که آنرا از ویکی انگلیسی تا حدودی در اینجا بومی سازی کرده اید. الگو:تقویم که جدید ساخته اید برای بومی سازی کاملتر برقرار خواهد بود اما با دلایل فوق الذکر الگوهای سابق در مقالات روزها و ماهها بجای آن برخواهند گشت. مشکل تنها شروع روز هفته نیست و دیگر مشکلات از جمله عدم وحدت رویه و بصری و نامرتب بودن بجهت شکلی را فوقا اشاره کرده ام. مجددا سپاستان -- Hamedvahid (بحث) ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC)پاسخ

ویرایش عمده الگوها

سلام جناب Mojtabakd

می‌خواستم بدونم که ویرایش الگو‌های جعبه‌های اطلاعات به صورت عمده وجود دارد؟ زیرا برای مثال همگی آنها بطور مشترک نواقصی دارند که کار با آنها را دشوار می‌کند. برای مثال فیلد المامتر را که نام اشنایی ندارد اگر بتوانید به فیلد محل تحصیل ترجمه کنید دیگر سردرگمی برای کاربران بوجود نمی‌آید. ELCAPPUCCINO▪︎📠 ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۴ (UTC)پاسخ

@Elcappuccino: سلام، بهتره موردی بررسی بشه، مثلاً این مورد که گفتید رو در وپ:فنی مطرح کنید که سریع تر اصلاح کنیم. بگید که چه مورد در کدام الگو اصلاح شود... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۳۸ (UTC)پاسخ

باشه؛ ممنون از توجه‌تون✌️ELCAPPUCCINO▪︎📠 ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۶ (UTC)پاسخ

✌️ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۳۳ (UTC)پاسخ

بایگانی صفحات بحث

درود. با روش کنونی که چنابعالی صفحات بحثتان را بایگانی می کنید پیوند و تاریخچه بحث برای مخاطبانتان از بین می رود. برای بایگانی علمی (خودکار یا دستی) صفحات بحثتان راهنما:بایگانی صفحه بحث را ببینید. با سپاس -- Hamedvahid (بحث) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۲۷ (UTC)پاسخ

سلام، تاریخچه از بین نمیره، توی همین صفحه تاریخچه ها رو میشه پیدا کرد، این روش روش رایجی هست که انجام میشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۵۴ (UTC)پاسخ
ولی در هر صورت انتقال دادن هم خوب هست، شاید ازین به بعد این کارو کردم. ممنون. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۵۷ (UTC)پاسخ

هزاران درود بی کران

درود دوست گرامی من مقاله تابلو نقاشی مقام افیون را نوشته ام از قبیل و روزنامه مجله پایگه خبری خبرگزاری و عکس در رسانه ها و پژوهش انجام شده بوده و اکنون متاسفانه منجر به نامزدی حذف شده است حتا صفحه مربوط نقاش او هم منجر به حذف شده که نویسنده کسی دیگر است تقاضا میکنم نظرخواهی برای حذف عنایت فرمائید با تشکر ارادتمند شما درود بر شما من مدتی است در باره تابلو نقاشی مقام افیون نوشتم متاسفانه منجر به حذف مدت دار شده و حتا نقاش او هم چنین مدت دار شده تقاضا دارم برسی کنید به لحاظ سرشناسی هر دو  از جمله کتاب خبرگزاری عکس و پژوهش منابع زیادی دارد و قرار گرفته خواهش میکنم عدم حذف نظر خواهد عنایت فرمائید  

https://fa.m.wikipedia.org/wiki/مقام_افیون

https://fa.wikipedia.org/wiki/فریدالله_ادیب_آیین Museumsart (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۴۸ (UTC)پاسخ

@Museumsart: سلام، ظاهراً این پیام را در صفحات تعداد زیادی از کاربران قرار دادین، این کار جارزنی و خلاف قوانین هست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۲ (UTC)پاسخ
سلام مجتبی جان عزیز نیاز مند نظر خواهی هستم نه جار باشه به روی چشم دیگر پیام نمیدهم Museumsart (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۴۴ (UTC)پاسخ

الگوی برق‌رسانی راه‌آهن

با درود، می خواستم خواهش کنم خروجی الگوهای الگو:600 V DC و الگو:750 V DC را فارسی کنید، یعنی:

با سپاس Tisfoon (بحث) ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۲۳ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، واحدهای اندازه گیری فیزیکی رو هیچوقت فارسی نمی کنن، مطمئنید؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)پاسخ
در این مورد به‌خصوص بله. چون این الگو در جعبه اطلاعات به کار می‌رود و بهتر است چیزی آن وسط انگلیسی نماند. از طرفی «ولت» و دی‌سی (یا جریان مستقیم) به اندازهٔ کافی رایج هست و اکثراً معنایش را می‌فهمند. Tisfoon (بحث) ‏۲۰ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۳۵ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: خواستم درستش کنم دیدم دیگه خودتون درستش کردین! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۰۷ (UTC)پاسخ
ممنون. فکر کردم فراموش کردید و خودم آستین بالا زدم! علی ایحال ۲ درخواست دیگر بنده در ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی خاک می‌خورند. ممکن است بی‌زحمت نگاهی به ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی#تفاوت_در_نمایش_اندازهٔ_تصویر و ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی#Infobox_settlement بیندازید؟ اینها دیگر از محدودهٔ دانش فنی بنده خارج است و خودم نمی‌توانم درست‌شان کنم. Tisfoon (بحث) ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۱۴ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: علت اصلیش اینه که این روزها زیاد در ویکی فعال نیستم و سرم شلوغ یه سری کارهای دیگه خارج از ویکیه... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)پاسخ
درک می‌کنم. ممنون از توجه و کمک‌هایتان. Tisfoon (بحث) ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۵۶ (UTC)پاسخ
🌸✌️ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۰ (UTC)پاسخ

احیاء نسخه سالم

سلام. در مواردی مثل مبین که خرابکاری شامل بیش از یک نسخه میشود، چگونه میشود نسخه سالم را بعد از انتخاب، برگرداند؟ اربابی دوم (بحث) ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۲۹ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، میتونید یه ویرایش جدید انجام بدید و اون ها رو اصلاح کنید و در خلاصه ویرایش بگید که «اصلاح ویرایش های اشتباه فلان نسخه» یا مشابهش... این به نظرم راه بهتری هست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۴۷ (UTC)پاسخ
متشکرم اربابی دوم (بحث) ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۵۷ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۰۴ (UTC)پاسخ

تصویر کنسولگری بریتانیا

سلام. در مقاله کنسولگری، تصویر کنسولگری بریتانیا در بوشهر، سال ۱۹۰۳م، با پرونده:Skjermbilde (3).png مدتی است که نمایش داده نمیشود. آیا امکان بررسی علت حذف این تصویر برای شما مقدور است؟ اربابی دوم (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۴۶ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، در سیاهه حذف علت حذف توضیح داده شده ---> اینجا میشه از تصاویر صفحه متناظر در ویکی انلگیسی استفاده کرد. علت حذف صفحه مشخص نبودن وضعیت حق تکثیر و کیفیت بد تصویر عنوان شده. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۵۱ (UTC)پاسخ
بله علت حذف را خواندم. اما این تصویر قدیمی بود و انتظار داشتم در مالکیت عمومی باشد. در ثانی در توضیحات «استفاده منصفانه» نوشته بودم. کیفیت تصویر خوب نبود ولی از هیچی بهتر بود. در صفحه کنسولگری زبان های دیگر، هر یک تصویری از یک کنسولگری در کشور خودشان را نمونه آورده بودند. آن عکس ها هیچکدام مناسب ویکی - فارسی نبود. نمی دانم آیا برای تهیه تصویری مناسب راه حلی وجود دارد یا نه؟ در همه حال از بررسی شما سپاسگزارم. اربابی دوم (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۷ (UTC)پاسخ
@اربابی دوم: 🙏، میتونید از مدیر حذف کننده علتش رو جویا بشید، ولی به نظرم بهتره که یک تصویر با کیفیت تر رو بعد مجدد بارگذاری کنید در صورت نیاز. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)پاسخ
علت حذف، کیفیت بد و حق تکثیر نامشخص، قید شده بود. متأسفانه تا به حال هیچ تصویر بهتری پیدا نکرده ام. تنها موفق شدم به کمک کاربر:Jeeputer الگوی نیازمند تصویر را در صفحه بحث مقاله قرار دهم. امیدوارم کاربران دیگر با امکانات بیشتر متوجه این نیاز شده و عکس مناسبی را در صفحه مقاله کنسولگری قرار دهند. اربابی دوم (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۴۱ (UTC)پاسخ
👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۵ (UTC)پاسخ

پیشنهاد اصلاح خرد الگوی "نوار کناری فلسفه"

سلام؛ در الگوی "نوار کناری فلسفه" در مقاله فلسفه، فلسفه آفریقایی (سنن بر حسب منطقه) به صفحه انگلیسی ارجاع داده شده، در حالی که صفحه فارسی فلسفه آفریقایی موجود می‌باشد. در صورت امکان اصلاح بفرمایید. متشکرم. بغ‌لات (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۲۸ (UTC)پاسخ

@Boghlat: سلام، ✓ میانویکی صفحه «فلسفه آفریقایی» رو هم متصل نکرده بودید... . مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۰۹ (UTC)پاسخ
متشکرم. بغ‌لات (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۲۰ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۵ (UTC)پاسخ

تبریک چهارشنبه سوری

tright چهارشنبه سوری شما مبارک! اربابی دوم (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۳۵ (UTC)پاسخ

تشکر، همچنین مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)پاسخ

الگو به آلمانی

درود. میخواستم از الگو:به آلمانی یا الگو:Lang-de استفاده کنم اما انگار پارامتر قبول نمیکند و ارور میدهد. شما آخرین ویرایشگر الو بودید. ممکن است بررسی کنید؟ Mohagem (بحث) ‏۱۸ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۵ (UTC)پاسخ

@Mohagem: سلام، چه پارامتری؟ پیوند ویژه تفاوتش رو بهتره بدید. ضمن این که من فعلاً در ویکی زیاد فعال نیستم و ممکنه دیر پاسخ بدم، اگه در وپ:فنی پیام بدید زودتر برطرف میشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)پاسخ

تبریک سال نو

ممنون، سال نو شما هم مبارک. 🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۵۶ (UTC)پاسخ

مگس دیجیتال!

سلام. عید پاک را از قبل تبریک میگویم. بر حسب اتفاق گذرم به صفحه کاربری در ویکی- انگلیسی افتاد و این مگس را آنجا دیدم. به نظرم جالب آمد. البته شاید برای شما تازگی نداشته باشد، اما چون به جزئیات فنی علاقه دارید، ترجیح دادم یک کپی از آن برایتان بفرستم. البته سعی کردم آنرا درون جعبه ای زندانی کنم. اما عملی نشد. شاید شما راهش را بدانید. به هر حال دیدنش ضرر ندارد و اگر مورد شبیه به این مگس سراغ دارید، به من هم نشان دهید. سپاسگزار اربابی دوم (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۱ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام، عید شما هم مبارک، مگس جالب هست 😄. متأسفانه تقریباً فعالیت چندانی در ویکی فعلاً ندارم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)پاسخ

مشکل منبع و پروانه حق تکثیر پرونده:Serach bat asher.jpg

مشکل حق تکثیر پرونده
مشکل حق تکثیر پرونده

بابت بارگذاری پرونده:Serach bat asher.jpg از شما ممنونیم. با این حال، پروندهٔ مذکور اکنون فاقد اطلاعات دربارهٔ وضعیت حق تکثیر و منبع است. ویکی‌پدیا مسائل مربوط به حق تکثیر را بسیار جدی می‌گیرد.

اگر شما خالق تمامی این اثر نیستید، باید صاحب حق تکثیر آن را مشخص کنید. اگر آن را از یک وبگاه برداشتید، پیوندی به آن وبگاه به علاوه خلاصه‌ای از دستورالعمل شرایط استفاده از محتوای آن وب‌سایت را اضافه کنید. اگر خالق اصلی اثر فردی غیر از کادر رسمی آن وب‌سایت است، نام وی نیز باید ذکر شود. همچنین باید اضافه کنید که این اثر تحت چه مجوزی نشر یافته‌است. برای آگاهی از اینکه چه پرونده‌هایی را می‌توانید یا نمی‌توانید در ویکی‌پدیا بارگذاری کنید، به سیاست استفاده از تصاویر رجوع کنید. همچنین صفحهٔ برچسب‌های حق تکثیر می‌تواند راهنمایی برای یافتن برچسب حق تکثیر مناسب برای پروندهٔ بارگذاری‌شده باشد.

لطفاً اطلاعات را در صفحهٔ توصیف پرونده اضافه کنید. اگر اطلاعات لازم ظرف چند روز آینده اضافه نشوند، پرونده حذف خواهد شد. اگر پرونده حذف شده است، همچنان می‌توانید در ویکی‌پدیا:درخواست احیا درخواست احیای تصویر را بدهید و فرصتی برای رفع مشکل پیدا کنید.

لطفاً پرونده‌های دیگری که بارگذاری کرده‌اید را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست برچسب خورده باشند. فهرستی از پرونده‌هایی که بارگذاری کرده‌اید موجود است. اگر هرگونه پرسشی داشتید، لطفاً آن را در صفحهٔ درخواست راهنمایی مطرح کنید. سپاس از شما. MehdiTalk ‏۷ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۱۳ (UTC)پاسخ

فارسی‌سازی ارقام در پودمان لوآ

سلام مجدد؛ به دنبال این بحث در قهوه‌خانه، می‌خواستم بپرسم چطور میشه ارقام رو در این پودمان و در کل، پودمان‌های لوآ فارسی‌سازی کرد؟ راهنمای این بخش رو مطالعه کردم، اما متوجه نشدم ): MJXVI(16) (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۲۵ (UTC)پاسخ

@MJXVI: سلام، باید یکم برنامه نویسی بلد باشین، همونطور که در راهنما هم اومده تابع convert از پودمان Numeral converter رو وارد پودمان مورد نظر می کنید، بعد ازش استفاده می کنین، مثل: ویژه:تفاوت/36943028. کلیت ماجرا خیلی ساده هست، ولی هر پودمان جزئیات خودشو داره. توی یه سری باید قبل از فارسی سازی ارقام مطمئن شد که مثلاً متغیر مورد نظر تهی نباشه و چیزایی شبیه این. پس لزوماً نمیشه یک کد رو همه جا کپی پیست کرد و کوچکترین خطایی کلی از صفحات رو دچار خطا می کنه. قبل از انتشار بهتره که در حالت پیش نمایش یک مقاله یا صفحه تمرین رو تست کرد. بعضی متغیر ها باید انگلیسی باشن که بشه روشون اعمال ریاضیاتی در پودمان انجام داد، هنگام چاپ خروجی در مقاله هم یه سری جاها باید فارسی و باز جاهای دیگه باید انگلیسی باشن چون قراره اون خروجی وارد یه الگو یا ... بشه برای محاسبات دیگه... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۲:۵۹ (UTC)پاسخ
در ارتباط با فارسی کردن ارقام «پودمان:SportsRankings/data/FIFA World Rankings» باید ببینم که دقیقاً چه موردی مد نظرتون هست، شاید نیاز به تغییر پودمان مادر باشه نه این زیر صفحه از داده ها... یا تغییر در الگو و/یا مقاله. بهتره یک مقاله مثال بزنین که اون ایراد رو داره و آدرس بدید به جدول و فیلد مورد نظر. چون فعلاً زیاد در ویکی فعال نیستم فرصت نکردم زیاد مقالات مرتبط باهاش رو بگردم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۳:۰۸ (UTC)پاسخ
ممنون از توضیحاتتون—می‌خواستم ارقام این پودمان هنگام نمایش در مقالۀ رده‌بندی جهانی فیفا، بومی‌سازی بشه—مقاله رو در ویکی‌پدیای عربی هم چک کردم اما اعداد و ارقام پودمان مورد نظر در آنجا هم عربی یا فارسی نبود. MJXVI(16) (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۸ (UTC)پاسخ
✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۰۱ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: عالی... فقط چند مورد جزئی جا افتاده اگر امکان اصلاح این مواردم هست لطفا زحمتشو بکشید (از روی جدول رده‌بندی فیفا در این مقاله): ۱- اول جدول قسمتی که زده ۳۰ تیم برتر تا 6 آوریل 2023[۱] ۲- آخر جدول *تغییر از 22 دسامبر 2022؛ و آخرین مورد هنگام نمایش رتبه فعلی (به عنوان مثال مقاله تیم ملی فوتبال ایران) رتبۀ تیم رو در جعبۀ اطلاعاتش به صورت عدد انگلیسی نمایش میده. (در مقاله ذکر شده الان به این صورت هست: کنونی 24 بی‌تغییر (۶ آوریل ۲۰۲۳)[۲]) MJXVI(16) (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)پاسخ
@MJXVI: ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)پاسخ

معادل فارسی رایج

درود، معادل رایج فارسی Convex polygon در منابع معتبر ریاضیات چیست؟ Tisfoon (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۴:۱۰ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، اگه اشتباه نکنم «چندضلعی محدب» مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۲ (UTC)پاسخ
ممنون. من چون رشته‌ام ریاضی نیست به منابع فارسی ریاضیات احاطه و دسترسی ندارم. اگر برایتان مقدور است مشخصات یک یا چند منبع ریاضی معتبر فارسی را که «چندضلعی محدب» نوشته‌اند، همین‌جا برایم بنویسید. لازمشان دارم. Tisfoon (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۸ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: فعلاً این منبع رو پیدا کردم:
"واژه‌نامه‌ی ریاضی و آمار"، انجمن ریاضی ایران با همکاری گروه ریاضی و آمار مرکز نشر دانشگاهی. چاپ ششم 1385، صفحه 51 بخش انگلیسی فارسی، مدخل C668 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)پاسخ

نیازمند کمک

درود، من صفحهٔ بحثم را با استفاده از راهنما:بایگانی صفحه بحث به روش رباتیک بایگانی کرده‌ام. آیا ممکن است به من کمک کنید تا این صفحه را هم به‌همین روش بایگانی کنم و مباحث پس از ۷ روز به صورت اتوماتیک (رباتیک) بایگانی شوند. ممنون Tisfoon (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۰ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: سلام، ربات بایگانی که اینجا داریم مخصوص ویکیپدیای فارسی هست، هر ویکی ربات های مخصوص خودشو داره (یا شاید هم نداشته باشه!) لذا در مورد انبار و ربات های اونجا هیچ اطلاعی ندارم متأسفانه. شاید اصلاً چنین رباتی نداشته باشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۴ (UTC)پاسخ

یادکرد دانشنامه

سلام. من فکر کنم باید در الگو:یادکرد دانشنامه در قسمت پارامترهای پرکاربرد هم تغییراتی انجام دهید. Eagle1401 (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)پاسخ

منظورم در قسمت «استفاده» است. باید تمامی پارامترهای عنوان را به مقاله تغییر دهید.--Eagle1401 (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۰۱ (UTC)پاسخ
@Eagle1401: سلام، مرجع ما برای پارامترها در این الگو، الگوی انگلیسی en:template:cite encyclopedia هست، در این الگو و الگوهای مشابه از title استفاده میشه نه article. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۵ (UTC)پاسخ
فکر کنم دچار سوتفاهم شدیم. منظورم این است که به این عکس نگاه کنید (اگر پاک نکرده باشندش). من مثل همه کاربرها، پارامترها را از الگو کپی می کنم و درون بخش منبع مقاله ها می افزایم. یکی از مدیران باید زحمت بکشد آنجا را نیز درست کند که این اشکال رفع گردد. بعدش باید برویم تک تک الگو یادکردهایی که قبلاٌ از این نوع کپی شده اند و استفاده گشته اند را بیابیم و عنوان مقاله را بزداییم و عنوان را بیافزائیم. فکر کنم این کار ربات است. اگر شما ربات رانی را می شناسید که می تواند زحمت این کدنویسی را انجام دهد، بهم معرفی نمائید. با تشکر. Eagle1401 (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)پاسخ
منظورم این است که باید در پارامترها، عنوان را به مقاله تغییر دهیم. Eagle1401 (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۰۳ (UTC)پاسخ
ببخشید قسمت مثال 1 و مثال 2 نیز باید اصلاح گردد. زحمت آن را هم می کشید؟ Eagle1401 (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۰۶ (UTC)پاسخ
@Eagle1401: سلام، متأسفانه من فعلاً چندان در ویکی فعال نیستم، ویرایش مستندات الگوها نیاز به مدیر نداره، خودتون هم میتونید اصلاح کنید، فعلاً چند موردی که عکسش رو فرستاده بودین اصلاح کردم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۳۵ (UTC)پاسخ
دست شما درد نکنه... ولی به تاریخچه مقاله الگو که نگاهی کنید می بینید که یکی از مدیران سال ها پیش صفحه را قفل کرده و فقط مدیران می توانند مقاله را ویرایش کنند. باز هم ممنون. Eagle1401 (بحث) ‏۱۱ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۵۰ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۴۶ (UTC)پاسخ

کمک در ترجمه

درود بر شما، ترجمه پیشنهادی شما برای واژه annulus چه چیزی است؟ شاهو ۴ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ‏۱۰:۰۰ (UTC) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۰۰ (UTC)پاسخ

@Shaho.elec: سلام، بستگی به این داره که کاربردش در چه شاخه علمی مد نظرتون هست. باید دید رواج در منابع معتبر اون شاخه براش چیه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۳۰ (UTC)پاسخ
می‌خواستم این صفحه رو ترجمه کنم، واژه Annulus رو حلقه ترجمه کردم ولی حذفش کردند، فضای حلقوی هم فکر کنم درسته
https://en.wikipedia.org/wiki/Annulus_(mathematics) شاهو ۶ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ‏۰۷:۴۰ (UTC) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۴۰ (UTC)پاسخ
@Shaho.elec: در واژه نامه انجمن ریاضی ایران که در اینجا مشخصاتش رو آوردم به «طوق» ترجمه شده. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۴۵ (UTC)پاسخ
سپاس از شما شاهو ۶ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ‏۱۵:۳۶ (UTC) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۵۲ (UTC)پاسخ

کمک در ویکی پدیا نویسی

میخواستم راجع به ویکی پدیا نویسی ازتون کمک بگیرم Manuchehr gholami (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۲۶ (UTC)پاسخ

@Manuchehr gholami: سلام، چه کمکی؟ من زیاد در ویکی فعال نیستم. بهتره از کسانی که بیشتر فعال هستن و در دسترس ترن کمک بگیرید. تشکر مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۰۵ (UTC)پاسخ
شما کسی رو میشناسید؟ Manuchehr gholami (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۳۵ (UTC)پاسخ
@Manuchehr gholami: خودتون توی موضوعات مورد علاقتون بگردین ببینین چه کاربری الان فعال هست و کارش خوبه، از همون بپرسید. از طریق تاریخچه صفحات میتونید پیدا کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۳۹ (UTC)پاسخ
ممنونم Manuchehr gholami (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۴۱ (UTC)پاسخ
پیشنهاد من اینه که دنبال کسی نگردین یادتون بده، خودتون با آزمون و خطا و مطالعه یاد بگیرید به مرور... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۴۲ (UTC)پاسخ
ممنون Manuchehr gholami (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۵۲ (UTC)پاسخ
✌️ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۶ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۱۶ (UTC)پاسخ

احمد بیرانوند

درود صفحه ویکی پدیای انگلیسی آقای بیرانوند هم اکنون فعال است. از طرفی من صفحه را تغییراتی دادم و برای تقریباً تمام مطالب آن منبع ذکر کردم. به نظرم فرد سرشناسی لازم را دارد و مواردی که در وپ:نویسنده آمده‌اند، با این مقاله همخوانی دارند. همانطور که در متن مقاله آمده است، وی برنده جوایز معتبری شده است و در حرفه خود نوآوری‌های قابل توجهی داشته است. کتاب های ایشان هم در حوزه شعر و نقد به خصوص جریان های شعر معاصر و همین طور پیگیری جریان های آوانگارد فارسی طی ده سال، وجهه شناخته شده ای ایجاد کرده است. ممنون میشوم در صورت امکان برای احیا مجدد تجدید نظر بفرمایید. افرادی با سابقه و تأثیرگذاری کمتر دارای صفحه هستند و با تکمیل اطلاعات و پیوندهای جدیدی که ایجاد شده امیدوارم بشود صفحه را مجدد فعال کرد. سپاسگزارم Rasulrasulrasulrasul (بحث) ‏۵ سپتامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۱۶ (UTC)پاسخ

مقاله ریاضی

سلام جناب مجتبی.امکانش هست این مقاله رو خرد ترجمه کنید؟ en:Presentation of a group Arbanoos (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۵۵ (UTC)پاسخ

در حال ترجمه گروه‌های متقارن وابسته هستم.این گروه تقارنی وابسته نیست؟هر چند متقارن واضح است که درست است اما شما منبع فارسی داشتید بگید من بخونم،تشکر. Arbanoos (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۱۱ (UTC)پاسخ
@Arbanoos: سلام، وقتم محدوده و متأسفانه فعلاً فرصت ترجمه اون مقاله رو ندارم. تا آنجا که دیدم Affine رو همون «آفین» در متون ریاضی ترجمه می کنند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۱۳ (UTC)پاسخ
مفید بود،ممنون Arbanoos (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۱۹ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd یک سوال دیگر دارم.در اینجا or in terms of concrete geometric and combinatorial models.
مدل های هندسی به هم چسبیده ترجمه کردم درست است؟ Arbanoos (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۲۶ (UTC)پاسخ
@Arbanoos:
The affine symmetric group may be equivalently defined as an abstract group by generators and relations, or in terms of concrete geometric and combinatorial models.
گروه متقارن آفین را می‌توان توسط مولدها و روابط به عنوان گروهی مجرد، یا به طور معادل برحسب عبارات ملموس هندسی و مدل‌های ترکیبیاتی تعریف نمود. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)پاسخ
سپاس از شما. Arbanoos (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۰۷ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۰۹ (UTC)پاسخ

حذف جعبه آزمایشی از جعبه اطلاعات سد/توضیحات

درود

خطای جعبه آزمایشی در {{جعبه اطلاعات سد/توضیحات}} چه بود؟ Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۴:۵۷ (UTC)پاسخ

@Shkuru Afshar: سلام، خطای لوئا در این نسخه: ویژه:permalink/32677841 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۳۶ (UTC)پاسخ
این خطای الگو نیست. مربوط به وارد نکردن مختصات است. Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۶ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۵:۴۵ (UTC)پاسخ
در بخش نمونه که مختصات، وارد شده این پیام را نمی‌بینید. Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۶ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۵:۴۵ (UTC)پاسخ

درخواست بررسی صفحه

با سلام و احترام

لطفا در صورت امکان این صفحه رو بررسی کنید و نظرتون رو اعلام کنید

کارگزاری فارابی

متشکرم Hadiabe (بحث) ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۵۳ (UTC)پاسخ

این بیت شعر برای شما!

دلتنگتانیم
دوست از بهر فراقت به کجا سر بزنمشوق دیدار تو دارم ، به کجا پر بزنم؟
اُپتيک Talk📧   ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۵۳ (UTC)پاسخ