مری جین واتسون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ام جی
اطلاعات انتشاراتی
ناشرمارول کامیکس
نخستین حضورحضور تک‌جلوه:
مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۲۵ (ژوئن ۱۹۶۵)
مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۴۲ (نوامبر ۱۹۶۶)
پدیدآوراستن لی (نویسنده)
جان رومیتا (طراح)
استیو دیتکو (طراح)
اطلاعات داستانی
نام کاملمری جین «ام‌جی» واتسون
گونهانسان
جهان زادگاهزمین ۶۱۶
هم‌دستانپیتر پارکر
نام‌(های) مستعارمری جین واتسون-پارکر، زن عنکبوتی
توانایی‌هابه عنوان زن عنکبوتی:
بالا رفتن از دیوار
قدرت ابر انسانی ، سرعت و قدرت
حس عنکبوتی
هوش بالا
زوددرمانی

مری جین واتسون (به انگلیسی: Mary Jane Watson) معروف به ام جی یک شخصیت تخیلی در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس است. این شخصیت به دست استن لی ، جان رومیتا و استیو دیتکو ساخته شد و اولین بار در شماره ۲۵ از مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (ژوئن ۱۹۶۵) ظاهر شد. او علاقه زیادی به پیتر پارکر داشت و به خاطر همین با هم دیگر ازدواج کردند. مری جین هم زن عنکبوتی بوده‌است به خاطر گاز زدن دست او به دست یک عنکبوت آزمایشگاهی. ونوم دفعات زیادی مری جین را گروگان گرفته است و مرد عنکبوتی باید مری جین را نجات می داد.در بین سال‌های ۲۰۰۰-۲۰۰۲ شاید رابطه‌شان به هم خورده بود. در داستان ONE MORE DAY که طی رویداد های جنگ داخلی اسپایدرمن هویت مخفی خود را در تلویزیون لو داده بود کینگ پین یک تیرانداز ماهر را استخدام کرد تا پیتر پارکر را بکشد اما او از جلوی تیر جاخالی داد و تیر به زن عمو می برخورد کرد و پیتر پارکر برای نجات او دست به دامن مفیستو(شیطانش عالم مارول) شد و مفیستو به او گفت که برای نجات زن عموی پیتر باید بهایی از او و مری جین بگیرد و آنها قبول کردند ‌‌‌و آن بها این بود که ازدواج آنها به هم خورد طوری که انگار هیچوقت اتفاق نیفتاده بود. البته آنها اخیرا دوباره پیش هم برگشتند. مری جین در بازی‌های زیادی مانند مرد عنکبوتی نامحدود و ... بوده‌است و در فیلم‌ها و برنامه تلویزیونی‌های زیادی بوده‌است مانند مرد عنکبوتی برنامه تلویزیونی و ... .

نقش این شخصیت را کریستن دانست در سه‌گانه مرد عنکبوتی سم ریمی، شیلین وودلی در دوئولوژی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز مارک وب ایفا کرده‌ است. مری جین واتسون در دردسرهای زیادی افتاده است و یکی از قربانیان خیالی در کمیک است و در زمین ۱۶۱۰ پیتر پارکر نامزد مری جین است.

اولین ظهور[ویرایش]

سالها پیش در داستان های مردعنکبوتی یک شوخی دائما تکرار می‌شد.زن عمو می به شدت اصرار داشت که پیتر با برادر زاده دوستَش (یعنی مری جین) آشنا شود. اما پیتر قبول نمی‌کرد چون فکر می کرد زن عمو می دختر خوبی را برای او در نظر نگرفته. اما یک شب پیتر بلاخره راضی شد و وقتی در باز شد پیتر پارکر بسیار متعجب شد و این تازه شروع ماجرا های آنها بود.

مری جین خود را به پیتر نشان می‌دهد

او بعد از سال‌های ۱۹۸۸ بارها توسط ونوم گروگان گرفت شد و یکی از مشهورترین گروگان‌های کمیک هم به حساب می‌آید. او با موهای قرمز و اندام‌های خوش به کمیک‌های مرد عنکبوتی روی آورد و به یکی از شخصیت‌های اصلی مرد عنکبوتی هم تبدیل شد.

اگر شما هم می گویید که مری جین و پیتر پارکر با هم دیگر ازدواج نکرده‌اند یا طلاق گرفته‌اند ، تا چند وقت دیگر ازدواج می‌کنند! مارول کمیکس می گوید:« تا چند وقت دیگر پیتر پارکر و مری جین واتسون با هم دوباره ازدواج می کنند ولی در واقع الان هم آن ها ازدواج کرده اند ولی دوباره ازدواج می کنند تا همه بفهمند پیتر پارکر و مری جین واتسون چه قدر هم دیگر را دوست دارند!».همچنین در یک کمیک بدون هیچ دلیلی رنگ موهایش طلایی بود[۱]

زن عمو می به پیتر پارکر گفت که بهتر است با مری جین ازدواج کند و پیتر هم پذیرفت. ازدواج آن‌ها در یک سالن بود که آن سالن در حقیقت سالن یکی از بستگان مری جین بود.

ازدواج آن‌ها با حمله جنایتکاران یک ازدواج سختی شد و پیتر پارکر سریع خودش را تبدیل به مرد عنکبوتی کرد. جنایتکاران زیادی به ازدواج مرد عنکبوتی و مری جین حمله کرده بودند و مهم‌ترین آن‌ها ونوم بود.

ازدواج مری جین و پیتر پارکر با حضور اسپایدرمن

منابع[ویرایش]

  1. «چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمی‌دانستید! قسمت 35». www.spidey.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۹-۱۴.

en.wikipedia Mary Jane
Marvel Database-Wikia Mary Jane (Earth 616)
Mary Jane In Marvel.com