زن عنکبوتی (گوئن استیسی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گوئن عنکبوتی
پوستری از گوئن عنکبوتی شماره ۱ (آوریل ۲۰۱۵)
اثر کریس آنکا
اطلاعات انتشاراتی
ناشرمارول کامیکس
نخستین حضورمرز دنیای عنکبوتی شماره ۲ (سپتامبر ۲۰۱۴)
پدیدآور
اطلاعات داستانی
شخصیت جایگزینگوئِندُولین مکسین استیسی
گونهانسان جهش‌یافته
جهان زادگاهزمین ۶۵
وابستگی به تیمارتش عنکبوتی
هم‌دستان
نام‌(های) مستعارزن عنکبوتی، گوئن عنکبوتی، گوئنوم، عنکبوت روحی[۱]
توانایی‌ها
  • قدرت، سرعت، دوام، و چابکی ابرانسانی
  • قابلیت چسبیدن به اکثر سطوح
  • استفاده از سفرهای دوبعدی
  • زوددرمانی
  • پیشبینی با استفاده از حس عنکبوتی
  • پرت کردن تار از دست خود

زن عنکبوتی با نام اصلی گوئِندُولین مکسین استیسی از زمین ۶۵ (که همچنین با نام‌های گوئن عنکبوتی، عنکبوت سفید یا گوست اسپایدر نیز شناخته می‌شود) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس است. او توسط جیسون لاتر و رابی رودریگز ساخته شده‌است. این شخصیت در مرز دنیای عنکبوتی 《قسمت ۲》 به عنوان بخشی از داستان کمیک ۲۰۱۴–۱۵ «دنیای عنکبوتی» حضور پیدا کرد که منجر به خلق کمیک‌های گوئن عنکبوتی شد که در سال ۲۰۱۵ آغاز گردید.

زن عنکبوتی یک نسخه موازی از مرد عنکبوتی و یک نسخه موازی از گوئن استیسی زمین ۶۱۶(اصلی) است. او در «زمین ۶۵» ساکن است، جایی که گوئن استیسی توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گاز گرفته شده و به جای پیتر پارکر تبدیل به زن عنکبوتی می‌شود و پیتر پارکر این زمین موازی که معشوقه اوست نیز تبدیل به لیزارد این زمین موازی شده و میمیرد (در واقع کشته شدن پیتر همچون کشته شدن عمو بن باعث میشود تا گوئن به یک قهرمان تبدیل شود).(در زمین اصلی دکتر کانرز همان لیزارد است) این شخصیت همچنین باید با دشمنان مختلف، شامل نسخه زمین ۶۵ از مت مورداک و فرانک کسل مبارزه کند. که با نسخه زمین ۶۱۶ شان(مت مورداک/دردویل و فرانک کسل/پانیشر) متفاوت هستند زن عنکبوتی همچنین با مایلز مورالز(مردعنکبوتی) رابطه عاشقانه دارد او با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود، و آن‌ها از طراحی خود به عنوان یک انتخاب محبوب برای کازپلی و یک دیدگاه فمینیستی تحسین کردند. برای ارتقاء، چندین نسخه دیگر از شخصیت همراه با کالا توسعه یافته. او همچنین در مجموعه تلویزیونی‌های انیمیشنی و در چندین بازی ویدیویی به عنوان شخصیت قابل کنترل حضور پیدا کرده‌است.

برایس دالاس هاروارد نقش شخصیت گوئن استیسی را در فیلم مرد عنکبوتی ۳ (۲۰۰۷) ایفا کرده‌است، همچنین اما استون در فیلم‌های بازراه‌اندازی این مجموعه شامل مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (۲۰۱۲) و دنبالهٔ آن مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (۲۰۱۴) این نقش را بازی نموده‌است. هیلی استاینفلد نیز در فیلم سینمایی انیمیشنی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸)[۲] و مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (۲۰۲۳) صداپیشه این شخصیت بود. او در اسپین آفی که قرار است، زن‌ عنکبوتی را در بر گرفته نیز این صداپیشگی را تکرار کند.

این تصویر پوستر دوم فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی با عکس شخصیت گوئن عنکبوتی با صداپیشگی هیلی استاینفلد است. این فیلم اولین حضور سینمایی این شخصیت است و نقش او برای اولین بار در تریلر دوم فیلم ظاهر شد.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی شماره 1 مارول کامیکس
  2. Nyrem, Erin (June 6, 2018). "'Spider-Man: Into the Spider Verse' Casts Hailee Steinfeld, Mahershala Ali and Lily Tomlin". Variety. Archived from the original on 6 June 2018. Retrieved June 6, 2018.
  3. "The Internet Is Geeking Out Over Spider-Gwen's Big Screen Debut". Comicbook.com (به انگلیسی). Retrieved 14 November 2018.