بتی راس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بتی راس
اطلاعات انتشاراتی
ناشرمارول کامیکس
نخستین حضوربتی راس:
هالک شگفت‌انگیز شمارهٔ ۱ (مه ۱۹۶۲)

هارپی:
هالک شگفت‌انگیز شمارهٔ ۱۶۸ (۱۹۷۳)

هالک-دخت قرمز:
هالک جلد ۲ شمارهٔ ۱۵ (۲۰۰۹)
پدیدآوربتی راس:
استن لی (نویسنده)
جک کربی (طراح) هارپی:
استیو اینگلهارت (نویسنده)
هرب تریمپ (طراح)
اطلاعات داستانی
نام کاملالیزابت «بتی» راس تالبوت بنر
وابستگی به تیمحلقه باستانی شیلد
مدافعان
نام‌(های) مستعارهارپی، هالک-دخت قرمز
توانایی‌هابه عنوان هارپی:
  • قدرت، سرعت و استقامت ابرانسانی
  • پرواز
  • شلیک انرژی
  • چنگال‌های تیز و برنده

به عنوان هالک-دخت قرمز:

  • قدرت، سرعت، پایداری و استقامت ابرانسانی
  • زوددرمانی
  • جذب انرژی

الیزابت «بتی» راس (به انگلیسی: Elizabeth "Betty" Ross) که بعدها تحت نام‌های بتی تالبوت و سپس بتی بنر شناخته شد، یک شخصیت خیالی در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس است. این شخصیت توسط نویسنده استن لی و طراح جک کربی خلق شده‌است و برای نخستین بار در شمارهٔ ۱ از هالک شگفت‌انگیز (مه ۱۹۶۲)، به عنوان معشوقهٔ شخصیت ابرقهرمان هالک (دکتر بروس بنر)، و دختر ژنرال تاندربولت راس حضور پیدا کرد. در طی سال‌ها، این شخصیت تحولات متعددی را تجربه کرده‌است که از آن‌ها می‌توان به هارپی و ضدقهرمان هالک-دخت قرمز (یا هالک-دخت) اشاره کرد. او در داستان‌ها توسط شخصیت موداک با تزریق مقدار زیادی پرتو گاما به هارپی، هیولایی سبز رنگ دارای بال‌هایی بزرگ تراریختی کرد، سپس کشته شد، و خود به شخصیت هالک-دخت قرمز تبدیل گردید. اگرچه او قدرت‌های خود را با تزریق پرتو گاما، توسط شخصیت دکتر گرین از دست داد.[۱]

جنیفر کانلی هنرپیشه آمریکایی نقش بتی راس را در فیلم هالک (۲۰۰۳) ایفا کرده‌است و در دنیای سینمایی مارول نیز لیو تایلر، نقش او را در فیلم هالک شگفت‌انگیز (۲۰۰۸) بازی کرده‌است.

تاریخچه[ویرایش]

بتی راس تنها فرزند ژنرال تادئوس «تاندربولت» راس و دوست دختر بروس بنر بود. دوران جوانی او زیر دست قوانین سخت گیرانه ارتشی پدرش سپری شد. تاندربولت راس همیشه امیدوار بود فرزند پسر داشته باشد تا بتواند راه پدر را ادامه دهد، و ناتوانی او در داشتن فرزند دختر در نحوه پرورش بتی تأثیر به‌سزایی داشت. مادر بتی زمانی که او هنوز یک نوجوان بود درگذشت، و نگهداری از او به پدرش واگذار شد. او تصمیم گرفت که پایگاه نظامی محیطی مناسب برای یک دختر نیست، بنابراین بتی را به یک مدرسه شبانه‌روزی فرستاد.

پس از فارغ‌التحصیلی، بتی به پایگاه نظامی و در کنار پدرش بازگشت. ژنرال راس در آن زمان مسئول یک پروژه فوق محرمانه و طبقه‌بندی‌شده برای خلق یک نوع سلاح جدید دربرگیرنده پرتو گاما، تحت عنوان «بمب گاما» بود. دانشمند ارشد این پروژه نیز دکتر رابرت بروس بنر بود که ژنرال از این مسئله بیم داشت. با وجود این، بتی بلافاصله مجذوب ضریب هوشی و طرز بیان ملایم بنر شد و رابطهٔ آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شد. بتی دیگر به بروس علاقه‌مند شده بود و این دلیلی بود که پدرش بیش از پیش با او ناسازگار شود. صرف نظر از این واقعیت، بتی در نهایت با بروس ازدواج نمود. چندی بعد بنر در انفجار تست بمب گاما گرفتار شد و تبدیل به هالک شگفت‌انگیز گردید.

منابع[ویرایش]

  1. "Betty Ross (Character)" (به انگلیسی). Comicvine.Gamespot. Retrieved October 6, 2018.