بحث کاربر:Mpj7: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۱٬۳۴۶: خط ۱٬۳۴۶:


دوست عزیر در عنوان انگلیسی واژه سراسری وجود ندارد. در منابع دیگر هم صرفا مرکز سنگینی آمده است می توانید با یک جستجوی ساده به این مسئله پی ببرید. -- [[کاربر:Mpnader|Mpnader]] ([[بحث کاربر:Mpnader|بحث]]) ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)
دوست عزیر در عنوان انگلیسی واژه سراسری وجود ندارد. در منابع دیگر هم صرفا مرکز سنگینی آمده است می توانید با یک جستجوی ساده به این مسئله پی ببرید. -- [[کاربر:Mpnader|Mpnader]] ([[بحث کاربر:Mpnader|بحث]]) ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)

به هر حال تمامی تغییرات را فعلا خنثی کردم -- [[کاربر:Mpnader|Mpnader]] ([[بحث کاربر:Mpnader|بحث]]) ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۱

خوش آمدید

سلام Mpj7، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید مچکرم شماهم همینطور. ویکی‌پدیا دانشنامه‌ای است که با همکاری خوانندگانش نوشته می‌شود. این وب‌گاه یک ویکی است، یعنی هرکسی، از جمله خود شما می‌تواند با کلیک کردن روی پیوند «ویرایش» که در همهٔ مقالات می‌آید، آن را ویرایش کند. اگر نظری در مورد محتویات موجود در مقاله‌ای داشتید، یادداشتی در بخش بحث مقاله بنویسید. برای این کار اول پیوند بحث را از بالای صفحهٔ مقالهٔ مورد نظر انتخاب کنید تا به صفحهٔ بحث بروید؛ سپس در صفحهٔ بحث روی ویرایش یا افزودن عنوان کلیک کنید. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید.

Can't read Persian? Read this message in English welcome or French Bienvenue

نیاز به کمک

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و (فقط) در صفحات بحث نام خود را با چهار مدک (~~~~) امضا کنید. با این کار نام شما و تاریخ به عنوان امضا درج خواهد شد. در صورتی که سؤالی فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به صفحهٔ ویکی‌پدیا:میز کمک بروید یا از {{کمک به من}} در صفحهٔ بحثتان استفاده کنید تا کسی برای کمک به شما بیاید. در ضمن بهتر است قبل از پرسیدن سؤال، «ویکی‌پدیا:راهنما» را مطالعه کنید؛ یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید. اگر پرسشی پیرامون موضوعی علمی/دانشنامه‌ای داشتید به ویکی‌پدیا:میز مرجع بروید. اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن مقاله‌های پرحجم، نگاهی به نمونه‌های فهرست‌شده در مقاله‌های برگزیده یا مقاله‌های خوب بیندازید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید. از مطالعهٔ پیوندهای معرفی‌شده غفلت مکنید. شاد باشید!

نکاتی که به شما در ویکی‌پدیا کمک خواهد کرد
پروژه‌های خواهر
ویکی‌پدیا پروژه‌ای است از بنیاد غیر انتفاعی ویکی‌مدیا. این بنیاد چندین پروژه چند زبانه با محتویات آزاد با عناوین زیر در دست اقدام دارد:
ویکی‌واژه
فرهنگ واژه‌ها و اصطلاح‌نامه
ویکی‌کتاب
متون و کتابچه راهنماهای آزاد
ویکی‌گفتاورد
مجموعه‌ای از نقل قول‌ها
ویکی‌نبشته
متون پایه و مرجع آزاد
ویکی‌گونه
راهنمای گونه‌های زیستی
ویکی‌خبر
مرجع خبری با محتوای آزاد
ویکی‌انبار
انبار پرونده‌های چندرسانه‌ای عمومی
فراویکی
هماهنگ‌کنندهٔ پروژه‌های ویکی‌مدیا

Peredhil (talk) ‎‏ ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)سلام گفتم که[پاسخ]

فوریه ۲۰۱۵

Information icon سلام, من Omid.koli هستم. من متوجه شدم که شما تغییری در یک مقاله ایجاد کرده‌اید، زمین, اما هیچ منبع معتبر و قابل اعتمادی برای آن ارائه نکردید. در حال حاضر این تغییر شما پاک شده است، اما اگر می‌خواهید با استناد کردن به یک منبع معتبر مجددا آن تغییر را اعمال کنید، لطفا هر چه زودتر این کار را انجام دهید! اگر احتیاج به راهنمایی درباره نحوه ارجاع به منابع دارید، لطفا نگاهی به صفحه شیوه ارجاع به منابع داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که من اشتباهی مرتکب شده‌ام، می‌توانید در صفحه بحثم برای من یک پیغام بگذارید. با سپاس از شما. ¤ اُمید۲۱ بهمن ۱۳۹۳≈ ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۲:۳۲ (UTC)[پاسخ]

ابزار کمک‌مترجم

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. برای راحتی در ترجمهٔ مقاله، جعبهٔ گشت‌زن، رده‌ها و تهیهٔ فهرست مقالات ناموجود می‌توانید از ابزار کمک‌مترجم استفاده کنید. این ابزار بر پایهٔ میان‌ویکی، معادل پیوندها را از زبان دیگر به فارسی ترجمه می‌کند. توجه داشته باشید که از این ابزار در همهٔ زبان‌ها می‌توان استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر راهنمای ابزار کمک‌مترجم را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. ارادتمندآرمان (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۱۵ (UTC)[پاسخ]

میان‌ویکی

شکل ۱:محل دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست.
شکل ۲:پنجرهٔ واردکردن میان‌ویکی

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به مقاله‌ها و رده‌ها میان‌ویکی مناسب [پیوند به مقالهٔ معادل در زبان‌های دیگر] بیافزایید.

افزودن میان‌ویکی
  1. روش اول:با کلیک کردن بر روی دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست (در شکل ۱) پنجره‌ای باز می شود (در شکل ۲) که می توانید نام زبان مورد نظر و عنوان صفحه در آن زبان را وارد کنید و بعد از زدن دکمهٔ تائید میان‌ویکی به ویکی‌داده افزوده می شود.مثلاً در قسمت زبان en برای ویکی‌پدیای انگلیسی و در بخش عنوان test برای عنوان مقاله را وارد می‌کنیم.
  2. روش دوم:به روشی سنتی به صفحه ویکی‌فارسی میان‌ویکی بیفزایید مثلاً [[en:test]] را در پایین مقاله قرار دهید. ربات‌ها آن را به ویکی‌داده می‌افزایند.

افزودن میان‌ویکی کمک می‌کند تا مقاله‌ها و رده‌ها در ویکی‌پدیا با زبان‌های دیگر در ارتباط بوده و برای به‌روزرسانی مقاله‌ها از زبان‌های دیگر استفاده کنیم و ربات‌های رده‌همسنگ بتوانند به مقالات رده‌های مناسب بیافزایند. برای اطلاعات بیشتر ویکی‌پدیا:میان‌ویکی را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

آرمان (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۴:۲۷ (UTC)[پاسخ]

ابزارهای ویرایشی

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. برای راحتی در ویرایش و فارسی‌سازی اعداد و متن‌ها از ابزارهای ویرایشی استفاده نمایید. این ابزارها مانند شکل در زمانی که دکمه ویرایش را زدید به بالای پنجره ویرایش افزوده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر آشنایی با ابزارها را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. ارادتمندآرمان (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۴:۳۴ (UTC)[پاسخ]

ابرابزار

از ویرایش‌هایتان در ویکی‌پدیا فارسی متشکریم. به نظر می‌رسد که برخی ویرایش‌های شما اشکالات نگارشی دارند (نظیر نقطه‌گذاری اشتباه، استفاده از نویسه‌های عربی و غیره). شما می‌توانید این مشکلات را به آسانی، با استفاده از ابرابزار حل کنید. برای آشنایی با ابرابزار و نحوهٔ فعال کردن آن به ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه ابزارهای ویرایشی/راهنما مراجعه کنید. چنانچه مشکلی بود، می‌توانید در صفحهٔ بحث من و یا در قهوه‌خانهٔ فنی بپرسید. آرمان (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۴:۴۴ (UTC)[پاسخ]

حداقل‌های مقاله

فیلم آموزش کامل ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. در نظر داشته باشید که برای نوشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید حداقل‌هایی را رعایت کرد. لطفاً حداقل‌های ترجمه و ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

ارادتمندآرمان (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۵:۱۶ (UTC)[پاسخ]

برای مقالهٔ ماهواره های دیدبان و شهابسنگ یاب پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه شده این است:

منابعی برای اثبات پذیری وجود ندارند.

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید، برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشده دیگر درخواست نمائید تا برچسب را برای شما بردارند، در غیر این‌صورت بعد از (۴ فروردین ۱۳۹۴) مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و نسبت به حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، همچنان سایر روش‌های حذف دیگری وجود دارد و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. وهمن (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)[پاسخ]

منبع مقاله فوق العاده جدید ابررساناهای جدید

باسلام : فعلا نمی شود بیش از این ، منبعی یا چیز دیگری را برای این مطلب ذکر نمود ، یعنی بیشترین چیزی که می شد بنویسم فعلا همین است ،

و برای پیغام باارزشتان ، بینهایت از حضرتعالی سپاسگزارم.

Best Regards

توتوکف (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۵۸ (UTC)[پاسخ]

ویرایش‌های شما

فیلم خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به این نکته توجه کنید که به علت عدم رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های ویکی‌پدیا ممکن است مطالب شما حذف شود.

لطفاً پیش از هرگونه ویرایش حتماً آموزش سریع، خودآموز و شیوه‌نامهٔ نگارش در ویکی‌پدیای فارسی را مطالعه نمایید تا ویرایش‌های شما حداقل استانداردهای مورد نیاز برای ماندن در ویکی‌پدیا را داشته باشد. در صورتی که اینترنت پرسرعت دارید تماشای فیلم‌های آموزشی را نیز پیشنهاد می‌کنم. برخی ویرایش‌ها که حکم خرابکاری داشته باشد ممکن است موجب قطع دسترسی شما شود. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. موفق باشید.¤ اُمیدبحث ‏۷ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۴۴ (UTC)[پاسخ]

با سلام و سپاس بابت نوشتار یاد شده؛
متوجه شدم شما از الگوی جعبه اطلاعات نامرتبطی برای مقاله سود برده‌اید. برای همین به شما پیشنهاد می‌کنم به موازات و بیش‌از ویرایش و نوشتن مقالات، به موضوعاتی که در بخش پیشین همین صفحه با عنوان «ویرایش‌های شما» به آنها اشاره شده، کاملاً توجه فرموده و برایشان وقت بگذارید تا به سطح لازم و کافی برای کار با سامانه وپفا، دست پیدا کنید.
با آرزوی موفقیت. ¤ اُمیدبحث ‏۷ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۵۹ (UTC)[پاسخ]

برای مقالهٔ روش های یافتن سیاره های فراخورشیدی پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه شده این است:

لحن غیر دانشنامه ای دارد و اصلا با عنوان مقاله نمی خواند

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید، برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشده دیگر درخواست نمائید تا برچسب را برای شما بردارند، در غیر این‌صورت بعد از (۲ اردیبهشت ۱۳۹۴) مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و نسبت به حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، همچنان سایر روش‌های حذف دیگری وجود دارد و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. ساناز اطلسی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۱۴:۲۱ (UTC)[پاسخ]

میان‌ویکی

شکل ۱:محل دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست.
شکل ۲:پنجرهٔ واردکردن میان‌ویکی

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به مقاله‌ها و رده‌ها میان‌ویکی مناسب [پیوند به مقالهٔ معادل در زبان‌های دیگر] بیافزایید.

افزودن میان‌ویکی
  1. روش اول:با کلیک کردن بر روی دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست (در شکل ۱) پنجره‌ای باز می شود (در شکل ۲) که می توانید نام زبان مورد نظر و عنوان صفحه در آن زبان را وارد کنید و بعد از زدن دکمهٔ تائید میان‌ویکی به ویکی‌داده افزوده می شود.مثلاً در قسمت زبان en برای ویکی‌پدیای انگلیسی و در بخش عنوان test برای عنوان مقاله را وارد می‌کنیم.
  2. روش دوم:به روشی سنتی به صفحه ویکی‌فارسی میان‌ویکی بیفزایید مثلاً [[en:test]] را در پایین مقاله قرار دهید. ربات‌ها آن را به ویکی‌داده می‌افزایند.

افزودن میان‌ویکی کمک می‌کند تا مقاله‌ها و رده‌ها در ویکی‌پدیا با زبان‌های دیگر در ارتباط بوده و برای به‌روزرسانی مقاله‌ها از زبان‌های دیگر استفاده کنیم و ربات‌های رده‌همسنگ بتوانند به مقالات رده‌های مناسب بیافزایند. برای اطلاعات بیشتر ویکی‌پدیا:میان‌ویکی را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

یاماها۵ / ب ‏۱۲ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۱۷:۱۱ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ کوروت-۹b، کوروت-۷b که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ کوروت-۹B :
    • عنوان را با حروف فارسی ترجمه یا آوانگاری نمائید؛ در ویکی‌پدیای فارسی عنوان مقاله‌ها باید با حروف فارسی نوشته شوند.
  • در مقالهٔ کوروت-۷B :
    • برای نوشتن معادل‌های غیر فارسی از {{به زبان}} استفاده نمائید.
    • عنوان را با حروف فارسی ترجمه یا آوانگاری نمائید؛ در ویکی‌پدیای فارسی عنوان مقاله‌ها باید با حروف فارسی نوشته شوند.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۴ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۴۷ (UTC)[پاسخ]

تشکر و درخواست

درود بسیار خدمت شما دوست عزیز و گرامی! اخیراً پیگیر مطالب ارزندهٔ شما هستم و بابت این مطالب ارزنده از شما تشکر می‌کنم. در مقاله اخیرتان با نام زمین گوی برفی دو عکس بارگذاری شده است که بنظر مخدوش می‌آید. لطفاً این دو عکس را به شیوهٔ صحیح قرار دهید تا قابل روًیت باشند. سپاس فراوان P.nikkhooy (بحث) ‏۹ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۱۴:۴۲ (UTC)[پاسخ]

@P.nikkhooy از حسن نظرتان نسبت به کارهایم سپاسگزارم و در راه مشترکمان که بهسازی هرچه بیشتر ویکی‌پدیایمان است برایتان آرزوی موفقیت بیشتر می‌کنم. نوشته‌هایتان را هنوز نخوانده‌ام٬ به زودی سر خواهم زد. در نگاه مختصر امروز دریافتم که کاربر با استعداد و فعالی هستید و مدیران آگاهی هم که دارید با راهنمائی‌شان مسلماً راندمان کارتان را باز هم بیشتر خواهند کرد. گرفتاری‌های گوناگونی که دارم اجازه نمی‌دهد به اندازه شما فعال باشم. ویکی‌نویسی را بین کارهای دیگر انجام می‌دهم و این است که می‌بینید ویرایش‌ها را گاهی یک جا نمی‌نویسم و کارها گاهی تا فرصت بعدی ناتمام می‌مانند. لطفاً این روش را از من یاد نگیرید! نوشتار «زمین گوی برفی» نوشتار مفصلی است که هنوز در ابتدای کار است. عکس‌های مخدوش جعبه اطلاعات و نمایش شبیه‌سازی رایانه‌ای‌است که هر دو در نسخه انگلیسی بکار گرفته شده‌اند ولی الگوی فارسی آن را نتوانسم امروز پیدا ویا سرهم کنم. بزودی به نحوی انجام می‌شود. موفق باشید. Mpj7 (بحث) ‏۹ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۱۴ (UTC)[پاسخ]

تلنگر به موقع

درود، به موقع مرا خبردار کردید :) چرا که بادم آمد برای خطای بخش «پرواز از پلوتو» در جعبه اطلاعات، از دالبای گرامی، کمک بگیرم. با سپاس ¤ اُمیدبحث ‏۳۱ خرداد ۱۳۹۴≈ ‏۲۱ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۰۳ (UTC)[پاسخ]

پرسش

درود بسیار خدمت شما دوست عزیز و گرامی! در مقاله اخیرتان با نام شماره کاتالوگ ماهواره از واژهٔ مترادف در یک جمله استفاده نموده‌اید که برای بنده نامفهوم است. خواستم در یک ویرایش آنرا حذف کنم اما کنجکاو شدم که شاید قصد و هدف خاصی در نگارش آن داشته‌اید. امکان دارد که کاربرد این واژه را در این قسمت از مقاله شرح دهید؟ سپاس فراوان P.nikkhooy (بحث) ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۳۸ (UTC)[پاسخ]

درود فراوان و خسته نباشید بسیار پس از کارهای درسی تان P.nikkhooy گرامی. مفهوم مترادف در اینجا معنی ریاضی و نه ادبی آن در نظر است که بجای sequence در Sequential analysis بکار برده‌ام. شاید کلمه‌های متوالی و یا پی‌درپی هم بتواند به کار رود؛ نگاه می‌کنم. اگر انتخاب بهتری به نظرتان می‌رسد آن را می‌توان جایگزین کرد ولی فقط پاک کردنش نه. کاربرد: در مخابرات، شماره‌های تلفن Sequential هستند مثلاً برای گرفتن شمارهٔ کد ۰۰۹۸ نمی‌توان یک ۹ و دوتا صفر و یک ۸ را به گوشی داد؛ ردیف و ترتیب هم شرط لازم کار است؛ ولی برای دانستن دقیق مخارج سفر دیروزتان تنها کافی است که چیزی را از قلم نیندازید ردیف و ترتیب پرداخت‌هایتان اثری در نتیجه ندارد زیرا آن رقم‌ها جایشان مهم نیست. در وارد کردن آن شماره هم رعایت ترتیب قرار گرفتن هر رقم ضروری است. سپاس‌گزارم Mpj7 (بحث) ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۲۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]

هم کاری

درود بسیار!

در حال ویرایش این مقاله که توسط شما در آموزشگاه مطرح است هستم. فعلاً در حال گسترش متن می‌باشم. اگر امکان دارد زحمت ویرایش قسمت‌هایی از متن که کمی مبهم است را به گردن شما بی اندازم. اگر متن خوبی حاصل گردید شاید نامزد خوبیدگی کردم. سپاس فراوان. P.nikkhooy (بحث) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۰۷ (UTC)[پاسخ]

با درود، از همکاری شما در بهبود این نوشتار سپاسگزارم و برای گسترش بیشتر آن هم بی‌گفتگو آماده‌ام.

می‌دانید که این نوشته؛ از نامش گرفته تا پایانش، ویکی‌سازی نشده و نیز ناپیوستگی‌هایش هم کم نیستند و بنابراین راه درازی برای خوبیدگی در پیش دارد. خواهشمندم که آنچه را که تاکنون در آن نوشته شده و روی آن نوشته هم قبلاً کار شده با دقت بخوانید تا از دوباره کاری پرهیز شود و بخش‌های درستی که ایجاد کننده و ویرایشگران پیشین آورده‌اند نگهداری و محترم شمرده شود که این نکتهٔ بسیار مهمی در ویراش‌ها و دست کاری‌ها از نگاه من است. موفق باشید Mpj7 (بحث) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۴۸ (UTC)[پاسخ]

یک نکته

  • درود بسیار خدمت دوست عزیز!

اول از همه، خداقوت بابت ویرایش‌های وسیعتان بر روی مقالهٔ مناطق هیدروژن دو. اگر ویرایش‌های شما نبود مطلب نه تنها از نظر ساختار جملات مشکل داشت بلکه از لحاظ محتوایی نیز مشکلات بسیاری داشت و شخص بنده در ترجمه خیلی شتاب زده عمل کردم و اشتباهات مضحکی در ترجمه وجود داشت... سپاس!

اما در خصوص مقالهٔ شماره کاتالوگ ماهواره خواستم نکته‌ای را یادآوری کنم.

وقتی در پانویس منبع می‌دهیم دیگر یادکردی از ویکی‌پدیای انگلیسی نمی‌کنیم و همچنین بر عکس. یعنی اگر از ویکی انگلیسی در پانویس آوردیم دیگر منبعی نمی‌دهیم. به عبارتی مجاز به استفادهٔ یکی از این دو هستیم. توضیحات شما را در واگردانی مقاله مذکور خواندم. توجه داشته باشید که اگر منابع کافی نیستند، باید بدنبال منابع جدید برای اثبات پذیری بود و اشاره کردن به ویکی انگلیسی منبع خوبی محسوب نمی‌شود و خلاء کمبود منبع بدین وسیله پر نمی‌شود. (کما اینکه خود متن انگلیسی نیز تنها یک منبع دارد) من بعنوان نگهبان ویکی وظیفهٔ اصلاح مقاله را داشتم اما اگر همچنان فکر می‌کنید ویکی انگلیسی خودش باید بعنوان منبع ذکر شود، می‌توانم از کاربر سومی درخواست کنم تا نظرش را در این مورد بگوید و مشکل را رفع کند. مانا باشید P.nikkhooy (بحث) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۷:۲۰ (UTC)[پاسخ]

@P.nikkhooy با درود، من هم به نوبهٔ خود به شما دوست عزیز! خسته نباشید می‌گویم؛ هم در ویکی نویسی‌ها و هم در ویکی بانی هایتان. مقالهٔ مناطق اچ دو به هر حال تاکنون پیشرفت خوبی داشته و با توجه به ترجیح داشتن ترجمه‌های ویکی نویسان بر ترجمه‌های ماشینی، با چند بازنگری دیگر می‌توان مقاله را ترجمهٔ ویکی نویس خواند. با تشکر از تلاش هایتان، شاید بهتر و معمولی تر باشد اگر از این پس گفتگوهای پیرامون اچ دو در صفحهٔ بحث آن مقاله انجام پذیرند تا دستیابی به مراحل فرگشت آن برای دیگران آسان تر شود. مثلاً لاله.

در خصوص مقالهٔ شماره کاتالوگ ماهواره چند نکته هست که دوستانه با شما در میان می‌گذارم اگر مایلید به آنها توجه کنید. سیاست‌های ویکی‌پدیا با آن که به ظاهر ساده به نظر می‌رسند ولی درک مفهوم اجرایی آنها به شدت نیازمند زمان و تجربه است. شما در سی و چند روز گذشته حتی اگر روزانه ۵۰ مقاله از ویکی فا را خوانده باشید بپذیرید که هنوز برای دیدن همهٔ ابعاد آن مفاهیم فاصله دارید. شما بزودی در خواهید یافت که قوانین و رهنمودهای ویکی‌پدیا برای راه گشایی هستند و نه برای به بن‌بست رسیدن. امروز من مقالهٔ نیوهورایزنز را به روز می‌کردم. مقاله درست ۵ سال پیش توسط کاربری ترجمه شده و منبع آن هم ویکی‌پدیای انگلیسی بوده. از آن روز تا کنون رویدادهای چندی رخ داده و کاربران دیگری هریک مطلبی به این مقاله افزوده‌اند و هر کدام هم منبع خود را داشته‌اند. آیا با برداشت و توضیح بالای شما کسی قانون شکنی کرده و یا بن‌بستی ایجاد شده؟ سخن در جای خود درست شما، تنها یک بعد از مفاهیم این قانون است که نمونه اش کار شما در «مناطق اچ دو» است. شما در آنجا به درستی از میان دو انتخاب تنها یکی را آورده‌اید وگرنه اشتباه می‌بود؛ ولی از این پس، خود شما و یا هر کاربر دیگر اگر مطلبی در جای دیگری یافت آن مطلب و منبعش را نباید با حق انتخابی که قبلاً وجود داشته ارتباط داد؛ مقالهٔ مورد نظر هم یک تألیف است از ۳ جای مختلف که یکی ویکی انگلیسی است؛ و نکتهٔ آخر این که من فکر نمی‌کنم که نوشته‌های من (مثال نمی‌آورم و مقایسه نمی‌کنم) جبههٔ اول برخورد نگهبانی برای نگهبانان باشد! و یا هست و دیگران نمی دانند! موفق باشید. Mpj7 (بحث) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۱:۴۰ (UTC)[پاسخ]

درود! دوست عزیز از توضیحات مبسوط شما یک جهان سپاس. مشخصا من اطلاعاتی بس اندک در این خصوص دارم. اما آنچه به شما گفتم تنها یک یادآوری کوچک بود که ابداء برداشت شخصی من نبود تا ربطی به پختگی من داشته باشه. اگر دقت کرده باشید من بعد از ویرایش شما منبع را ویرایش نکردم تا احیاناً جنگ ویرایشی نشود و به قول خودتان به بن‌بست کشیده نشود یا کدورتی پیش نیاید دلیل اینکه با شما گفت و گو می‌کنم همین است در غیر اینصورت منابع را ویرایش می‌کردم. اما طبق وپ:شیوه ارجاع به منابع در قسمت ویکی‌پدیاهای زبان‌های دیگر بطور واضح توضیح داده که چگونه در این موارد پیوند داده شود. قضاوت را بر عهدهٔ شما می‌گذارم. در خصوص نمونه‌ای که ذکر کرده‌اید درست این است که اگر هرکس که متنی به مقاله اضافه می‌کند اگر متن ترجمه‌ای از همان متن انگلیسی باشد، یا تمامی منابع را از ویکی انگلیسی به فارسی منتقل کند یا به همان یادکرد منبع انگلیسی اکتفا کند. اگر متنش از جای دیگریست. درست این است که علاوه بر افزودن منابع جدید خود، پیوند ویکی انگلیسی را حذف و تا آنجا که متن نرجمه شده منابع را از ویکی انگلیسی وارد مقاله فارسی کند. هرچند که بسیاری از کاربران این کار را نمی‌کنند و این اشتباه است. تمامی اینگونه مطالب در لینکی که برایتان گذاشته‌ام به روشنی شرح داده شده است.

مطالب شما جبههٔ اول برخورد نگهبانان نیست دوست من! بهسازی مقالات وظیفه ایست که من و دوستانم پذیرفته‌ایم و قصد تقابل با کاربران خوبی مانند شما را نداریم قبول کنید که این بحث‌ها به کیفیت نوشتارهای خودتان کمک می‌کند. اگر هم بنده پیگیر مطالب شما و چند دوست دیگر هستم به علت علاقه ایست که به این دست مقالات دارم.

لطفاً برای اینکه دیگر کاربران از بحث‌های شما مطلع شوند نامشان را با استفاده از الگوی نام کاربر یاد کنید. سپاس! P.nikkhooy (بحث) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)[پاسخ]

با درود، دوست بسیار گرامی از توجه شما سپاسگزارم ولی شما اول منبع را حذف کردید، فقط یک یاد آوری نبود. شاید بهتر بود(و همیشه نیز چنین است) ابتدا در آن باره با «من کاربر» بحث می‌کردید و از آن مهمتر این که وقتی منبع نادرست و یا نارواست مطلبش هم با آن برداشته می‌شود. دیگر این که متوجه آخرین جملهٔ پیامتان نمی‌شوم. ضمناً در پیام قبلی خودم هم: در پایان پاراگراف اول قصد پاک کردن مطالب بعد از (تشکر از تلاش هایتان) را داشته‌ام که نیمی از آن به جا مانده! پوزش بسیار؛ شاید هنوز برای این کار خیلی زود باشد. موفق و تندرست باشید.Mpj7 (بحث) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۳۲ (UTC)[پاسخ]
  • حق با شماست دوست گرانقدر. پوزش!

منظور از خط آخر استفاده از الگو برای مطلع کردن دوستانتان بود. مثلاً نام بنده را بین قرار دهید یا از الگوی پینگ استفاده کنید که به شکل کاربر:Mpj7 و @Mpj7: در می‌آید. P.nikkhooy (بحث) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۵:۰۱ (UTC)[پاسخ]

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «آرتور استنلی ادینگتون» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ لیندن پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.
@طاها: درود بر شما طاهای گرامی، از توجه شما متشکرم ولی من به غیر از ایجاد مقالهٔ ریزش بهمن به روش همیشگی خود، اقدام دیگری (از جمله تغییرمسیر) انجام نداده‌ام و هر کاری که صورت گرفته احتمالاً کار ربات‌ها است. لطفاً اگر برایتان ممکن است زحمت هر چه صلاح است را بکشید. سپاسگزارم. -- Mpj7 (بحث) ‏۹ سپتامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۲۴ (UTC)[پاسخ]

حذف از دانشجوی دوره!

با سلام و درود، من شما را از دوره پایه حذف نمودم چرا که شما بالای ۶۳ نوشتار ایجاد کرده‌اید امیدوارم در دوره‌های تخصصی میزبان شما باشیم. --فلورانس، (بحث) ‏۲ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۱۱ (UTC)[پاسخ]

کاربر:فلورانس با درود، بنوبهٔ خود از کوشش‌های سودمند و ارزشمند شما در ویکی‌پدیا سپاسگزاری می‌کنم. -- Mpj7 (بحث) ‏۳ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۵۵ (UTC)[پاسخ]
سلام دوباره، ما داریم روی نوشتارها و راهنماهای سفر آسیا در ویکی‌سفر کار می‌کنیم و یک گروه ویرایشی بومی و ثابت رو برای این پروژه جمع می‌کنیم. اگر دوست دارید در ویکی‌سفر ویرایش کنید، از مشارکت شما استقبال می‌کنم، امید که این پروژه به سوی موفقیت پیش برود--فلورانس، (بحث) ‏۳ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۵۳ (UTC)[پاسخ]
سلام مجدد، طبق قرار قبلی مان، اگر آماده هستید تا یک دوره ده نفره برای شما بگذارم تا آموزش دهید!--فلورانس (بحث) ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۲۳:۰۲ (UTC)[پاسخ]
با درود دوباره، از شما سپاسگزارم، شوربختانه در شرایط کنونی، از نظر کمبود وقت که بسیاری از نوشتارهای خودم هم نیمه تمام مانده نمی‌توانم تعهدی در این باره بردارم ولی البته سرخواهم زد. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۴۹ (UTC)[پاسخ]

نویسهٔ کاما

سلام. ابتدا از بابت اینکه از صفحه‌کلید استاندارد استفاده می‌کنید تشکر می‌کنم. لطفاً برای کاما به جای Shift+2 (که نویسهٔ جداکنندهٔ هزارگان است) از Shift+7 (یا ۶؟) در صفحه‌کلیدتان استفاده کنید. این دو نویسه در برخی فونت‌ها شکل مشابهی دارند و به همین دلیل ممکن است اشتباهی به جای هم به کار روند ولی در برخی فونت‌ها تفاوت ظاهری زیادی دارند و علاوه بر نادرستی شاید موجب گیج شدن خواننده نیز شوند. ممنون ابراهیم (بحث) ‏۱۴ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۱۸ (UTC)[پاسخ]

کاملاً درست می‌فرمایید جناب ابراهیم، از یادآوری شما سپاسگزارم. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۴ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)[پاسخ]

ویرایش شما

@قلی زادگان: با درود، از ویرایش شما و توجه به‌این مقاله سپاسگزارم. در مورد آوردن نام فارسی مقاله در کنار منبع انگلیسی، به‌نظر می‌رسد که نتیجهٔ به‌دست آمده با آنجه مورد نظرتان بوده متفاوت است. اگر چنین نیست لطفاً برایم کمی توضیح دهید تا به همین شکل بماند. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۳ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۰:۰۳ (UTC)[پاسخ]

درود. اصلاح شد. قلی زادگان (بحث) ‏۲۳ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۷:۴۵ (UTC)[پاسخ]

ربات Fatranslator

با سلام جناب @Yamaha5: گرامی، در این مقاله ربات Fatranslator به غیر از نام نوشتار همهُ صفحه را غیرقابل مشاهده کرده (حجم صفحه هنوز درست نشان داده می‌شود). خواستم این موضوع را در صفحهٔ بحث تان به آگاهی شما برسانم ولی آن صفحه به من اجازهُ ذخیرهُ پیام را نداد. شاد و تندرست باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۶:۳۵ (UTC)[پاسخ]

سلام صفحه برای من نمایش داده می‌شود! مشکلی که می‌گوئید چیست؟Yamaha5 (بحث) ‏۲ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۶:۴۵ (UTC)[پاسخ]
با سلام دوباره٬ صفحه موزه‌های پاریس حالا برای من هم نمایش داده می‌شود، ولی دشواری در ذخیرهُ پیام در صفحه بحث شما هنوز همان است. به نظر می‌رسد که این مشکل از جعبه توضیحات که در پایین صفحه بحث آمده باشد. وقتی که به صفحه وارد می‌شوم٬ همین جعبه با متن آن در سمت راست صفحه تقریبا یک پنجم عرض صفحه را می‌پوشاند ولی پیام‌ها هنوز قابل خواندن هستند. با آنکه این نوار در پهنهُ ویرایش وارد نمی‌شود اما پس از پایان پهنهُ ویرایش دوباره ادامه می‌یابد. در نتیجه فقط کلیدهای لغو و نمایش تغییرات قابل دسترسی هستند. از توجه شما سپاسگزارم. -- Mpj7 (بحث) ‏۲ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۵۳ (UTC)[پاسخ]

شبیه‌سازی ناظر۶

سلام. شما در انتخابات ناظر۶ حضور داشته‌اید. ممنون می‌شوم ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/گوناگون#شبیه‌سازی انتخابات ناظر۶ را بخوانید و اگر تمایل داشتید مشارکت کنید. 4nn1l2 (بحث) ‏۳ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۱۴ (UTC)[پاسخ]

به انگلیسی(ها)

ذیل عنوان بسیاری از مقاله ها, امروزه عبارت "به انگلیسی" را میبینیم؛ حال آنکه در بسیاری از موارد نیازی به چنین گزاره ای نیست. برای نمونه ذیل عنوان "عهدنامه گلستان" می خوانیم " به روسی" كه قابل پذیرش است و "به انگلیسی"، عهدنامه ای كه بین ایران و روسیه منعقد شده كجا "به انگلیسی" می خواهد؟ ذیل عنوان مقاله "دموکراسی" نیز چنین است. نه "دمو" و نه "كراسی" هیچیک انگلیسی نیستند. اگر هم "به #زبان#" بخواهد اضافه شود، آن ریشه دموکراسی خواهد بود نه اینکه ترجمه انگلیسی آن چه می شود. حال پرسش این است كه آیا گزاره های "به انگلیسی" به بالاتر رفتن سطح كیفی مقالات منجر می شود یا صرفا تقلید نادرستی از ویکیپدیاهای دیگر است؟Kanaan (بحث) ‏۴ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۵۴ (UTC)[پاسخ]

سلام نگفتهٔ شما را پاسخ می‌گویم و در کل، نفس اندیشهٔ دلسوزانهٔ شما، که اگر «داشتن ویکی‌پدیایی بهتر و تواناتر است باشد» را می‌ستایم. نه فقط فرهنگ شهروندی بلکه رهنمودهای روشن ویکی‌پدیا هم حکم می‌کند که پیش از برداشتن پاره‌ای از کار دیگران نخست با کاربران بحث کنید و نه برعکس. آنچه را که گفته‌اید با توجه به موردی بودنش نظر و عقیدهٔ شخصی شما است و می‌توانید آن را در مثلاً قهوه‌خانه مطرح کنید. برای آگاهی شما؛ بسیاری از کاربران (و نه ویکی نویسان) ممکن نیازمند پی گیری موضوع مورد گفتگو در اینترنت یا ویکی‌پدیای انگلیسی و یا هرجای دیگر به منظور کسب آگاهی بیشتر باشند، در این گونه موقعیت‌ها پیدا کردن حتی اسپل درست واژه، خود کمکی است که نباید دریغ شود. به ویژه بسیاری از کاربران فارسی زبان در دنیا که از کاربردهای ویژهٔ واژه‌هایی مانند بسامد به اندازه شما آگاهی ندارند کاربر گرامی. -- Mpj7 (بحث) ‏۵ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۳۴ (UTC)[پاسخ]
@Kanaan:


ازلطف شما ممنونم جناب ماهان. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۲۲:۲۵ (UTC)[پاسخ]

پیامتان

@Rmashhadi: درود بانوی گرامی، «تا به دیوار و درش تازه کنم عهد قدیم» هر از چند روز سری به صفحه‌ای که آن خورشید نورافکن‌های پرتوانش را خاموش کرد می‌زنم. هفتهٔ پیش پیام شما را هم در آنجا دیدم. از متن پیامتان پیداست که شما گاهی پیام‌ها را نخوانده بایگانی می‌کنید ازاین رو از صفحهٔ بحث خودم این پیام را برایتان می‌فرستم. شما در آن روز خداحافظی، از نوژن گرامی پیام فوق‌العاده با ارزشی دارید. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۶ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۵۱ (UTC)[پاسخ]

درود همان پیامی که آن مقاله را تمام کرد؟ فکر نمی‌کردم برای خداحافظی باشد قبلاً از این کارها می‌کردیم یکی یک مقاله می‌ساخت و به دوستش هدیه می‌داد چون دوستش نسبت به آن مقاله تمایل شد اگر می‌دانستم برای خداحافظی است شاید جور دیگر برخورد می‌کردم حیف--- Rmashhadi ♪♫ ‏۱۶ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)[پاسخ]
@Rmashhadi: بله در آن روز از گروه کمی از کاربران و از جمله شما، به این صورت یاد و تقدیر شده.[۲] با تشکر از کارهای خوب و پر محتوایتان. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۶ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۴:۲۵ (UTC)[پاسخ]
جالبه اینجا زیاد از من خوششان نمیاد کمتر کسی من رو به یاد داره جالب است که ایشان پیش از رفتن من را فراموش نکرده‌اند جایشان خالی امیدوارم زودتر برگردند--- Rmashhadi ♪♫ ‏۱۶ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۲۰ (UTC)[پاسخ]

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «سامانه سیاره‌ای» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ مدار , جرم پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.
✓ انجام شد. Mpj7 (بحث) ‏۲۷ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۵:۵۷ (UTC)[پاسخ]

پیشنهاد همکاری

درود بر Mpj7 گرامی، دوست دارید برای خوبیدگی و برگزیدگی نوشتارهای فردوسی و شاهنامه همکاری داشته باشیم؟ :) کامران آزاد (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۵:۴۵ (UTC)[پاسخ]

درود بر شما @کامران آزاد: گرامی، پیش از هر چیز می‌خواهم که از ویرایش‌های چند روز گشتهٔ شما در هر دو نوشتار یاد شده سپاس‌گزاری کنم. همان‌گونه که در پیام خود در بحث فردوسی آوردم؛ سخن دربارهٔ فردوسی و شاهنامه را فارسی‌تر نوشتن ارج نهادن بیشتر به آن حکیم و کارهای اوست. شما اکنون با این ویرایش‌ها این آراستگی را با تردستی ویژه‌ای برآن افزوده‌اید که فراتر از چشم‌داشت من بود. نوشتار اکنون بسیار امروزی‌تر و ویکی‌پدیایی‌تر از پیش است. دست شما درد نکند.
با سپاس از این پیام شما، همکاری با دوست فرهیخته‌ای چون شما به‌ویژه در این کار نیک مایهٔ سرفرازی است گرامی.-- Mpj7 (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۱۵ (UTC)[پاسخ]
سپاس از شما دوست گرانقدر، کاری نکردم. بسیار مایهٔ خرسندی‌ست، به امید خوب و برگزیده شدن این دو نوشتار... با مهر کامران آزاد (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان ویراستار
درود، ویرایش‌های اخیرتان در نوشتار فردوسی حرف ندارد. دست مریزاد... جور مرا هم می‌کشید. :) با مهر... کامران آزاد (بحث) ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)[پاسخ]
@کامران آزاد: لطف کردید دوست بسیار عزیز، یک دنیا ممنون.-- Mpj7 (بحث) ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۳:۲۰ (UTC)[پاسخ]

دربارهٔ نوشتار شاهنامه

درود بر دوست ارجمند، جناب Mpj7 عزیز، بسیار مایهٔ خوشحالی‌ست چنانچه نظری بر بخش به امید دست‌کم خوبیدگی نوشتار تا سالروز سرایش شاهنامه (۲۵ اسفند) در بحث شاهنامه بیندازید. چشم انتظار نظرات ارزشمند شما هستم. با مهر و سپاس کامران آزاد (بحث) ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)[پاسخ]

@کامران آزاد: درود دوست بسیار عزیز، خسته نباشید. با سپاس بی‌کران، همه را خوانده‌ام، بسیار عالی‌ست. ظرف ۲۴ ساعت آینده و نیز روزهای بعد از آن در آن‌جا در خدمت شما خواهم بود. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۲۵ (UTC)[پاسخ]

رجوع کنید

سلام لطفا رجوع کنید به این صفحه بحث با توجه به تذکر شما نسبت به بنده در اینجا ممنون. و گاهی هم، با یک تیر دو نشان می‌زنند متوجه منظورتان نشدم لطفا واضح تر بیان کنید. Etore TALK ‏۱۳ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۱:۱۸ (UTC)[پاسخ]

@Etore bogatti: درود٬ با اجازهٔ شما لازم می‌بینم نکته‌ای را در این‌جا و پیش از هر سخن دیگر متذکر شوم کاربر گرامی. وقتی که به‌هر دلیلی اشتباهی رخ می‌دهد و خطای شما کسی را ناچار می‌کند که کار خود را رها کند و به جبران صدمه‌های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از کار شما بپردازد فرهنگ شهروندی شما را ملزم به نوعی عذرخواهی و پوزش هرچند کوتاه می‌کند نه آن‌که در نخستین واکنش‌تان از او بخواهید که چنین و چنان کند. در خنثی‌سازی واگردانی شما، من منظورتان را پرسیده‌ام که شما خود را تاکنون موظف به پاسخ‌دادن به‌آن ندیده‌اید. اگر دلیل درستی دارید بگویید تا من و دیگران هم بدانیم. به‌نظر می‌رسد شما هنوز هم نیازی ندیده‌اید که برگردید و نتیجهٔ واگردانی خود را ببینید و از من می‌خواهید که بروم و رجوع کنم. اگر شما خود به نتیجهٔ کارتان رجوع کنید به روشنی خواهید دید که شما دو توضیح من برای دو کاربر مختلف (مجموعا ۹۶۸ بایت) را یک‌جا واگردانده‌اید و نه فقط ویرایشی که به‌آن اشاره کرده‌اید؛ و هر دو هم به‌روشنی ناروا و بی‌مورد بوده و بی‌هیچ نشانی از «خرابکاری محض» در آن‌ها.
نخستین واکنش شما به جناب مدیر @مهران: با توجه به‌نکته‌ای که در آن آمده بسیار درخور توجه‌است و من در انتظار به‌نتیجه رسیدن آنم زیرا شما تا آن‌جا که من می‌دانم دسترسی دیدن آی پی کاربران را ندارید و این سخن را در پاسخ به معترضانی می‌گویید که با نام کاربری خود ویرایش می‌کرده‌اند. اطمینان دارم که جناب مهران آن‌را بررسی و روشن خواهند کرد. اگر شما به‌راستی فقط آی پی‌ها را برروی صفحه می‌دیده‌اید و نه نام‌های کاربری را، این یک مشکل جدی سامانه‌است که البته هنوز دلیل واگردانی‌های ناموجه شما نخواهد بود و آن مسألهٔ دیگری‌است.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۳ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۰۱ (UTC)[پاسخ]


✓ بهتره با یه تازه وارد بحث نکنم موردی بود و گذشت. زین پس به ویکی کمک کنید. Etore TALK ‏۱۴ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۲:۳۴ (UTC)[پاسخ]
@Etore bogatti: همان‌گونه که در بالا گفتم در این‌گونه موارد معمولاً یک عذرخواهی کوتاه پایان ماجراست. امیدوارم که این یکی پاسخ نسنجیده هم برای کسانی که با حسن‌نیت تمام می‌کوشند مشکل را برایتان حل کنند کار را دشوارتر نکند. این پیام را به تام نمی‌برم و آن ماجرا را هم من به‌ آن‌جا نبرده بودم. «عمل کردن» بر آنچه در آغاز این پیامتان آمده برای همهٔ ما به‌باور من، خود مرحله‌‌ای از مراحل «بلوغ فکری» است ولی یافتن نام زیبنده‌ و درخوری برای؛ به صفحهٔ بحثی آمدن و خود بر خلاف آن سخن رفتار کردن را به‌خودتان می‌سپارم. از نادیده گرفتن خطای خود بپرهیزید و «در عمل» نشان دهید که شایستهٔ دسترسی‌های بالاتری هستید.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۴ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۳۳ (UTC)[پاسخ]
✓ (معمولاً یک عذرخواهی کوتاه و این پیام را به تام نمی‌برم) منظور؟ Etore TALK ‏۱۴ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)[پاسخ]

منظور اینست‌که: اگر برای کارهای خود در ویکی‌پدیا ارزشی قائلیم بکوشیم از کوتاه‌ترین راه به بحث غیرسازنده پایان دهیم و در تلاش برای ساختن دانشنامه‌ای غنی‌تر سازندگی کنیم و در یک کلام: دانسته و یا ندانسته کارشکن این راه و هدف باشکوه نباشیم.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۵ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۱:۲۱ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان مترجم
تقدیم به شما دوست گرامی بابت ترجمه مقالات علمی روز دنیا آرمان (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۱۰ (UTC)[پاسخ]
@AzorAhai: از لطف شما بسیار سپاسگزارم دوست گرانقدر.-- Mpj7 (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۵۴ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ سیارک نوع دی که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ سیارک نوع دی :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • ویکی‌پدیا به زبان دیگر به عنوان منبع ذکر شده‌است یا پیوند به آن وجود دارد ولی مقاله میان‌ویکی ندارد. میان‌ویکی مناسب را به مقاله بیافزائید یا اگر مقاله معادلی در ویکی‌های دیگر ندارد پیوند به ویکی‌پدیا را از مقاله بزدائید؛ توجه داشته باشید که نمی‌توان از ویکی‌پدیا به عنوان منبع استفاده کرد.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۱ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)[پاسخ]

فاصله مجازی

درود دوست گرانقدر ضمن سپاس از فعالیتهای مفید شما در ویکی‌فا خواستم بگویم که لطفا در ویرایشهایی مثل این [۳] «این است» «وقتی است» و غیره را با فاصله کامل بنویسید چون در این مورد از نیم‌فاصله استفاده نمی‌شود. سپاس مجدد. Taddah (بحث) ‏۱۷ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۲۵ (UTC)[پاسخ]

از شما سپاسگزارم دوست عزیز.--Mpj7 (بحث) ‏۱۷ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۳۱ (UTC)[پاسخ]

این نشان تقدیم به شما!

نشان اصلی
برای ویرایش‌های پیوستهٔ شما در مقاله‌های علمی پویان (بحث) ‏۱۹ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۴۸ (UTC)[پاسخ]

از لطف شما سپاسگزارم، خوشحالم که کارهای ناچیزی که انجام می‌دهم مورد توجه شما قرار گرفته. پیروز و شاد باشید مدیر گرامی.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۹ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۲۹ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان مشارکت‌کنندهٔ خستگی‌ناپذیر
برای شما که جانی تازه به مقاله «فضاپیمای جونو» بخشیدید! Arian بحث ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۲۶ (UTC)[پاسخ]
خیلی ممنون از لطف و توجه شما @Arian Ar: گرامی.-- Mpj7 (بحث) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)[پاسخ]

ویرایش برای خوبیدگی فردوسی

درود بر دوست عزیز و همیشگی، حال شما؟ :) دوباره مزاحم شدم بابت خوبیدگی فردوسی. :) امیدوارم خسته نشده باشید. با لطف و زحمات شما و دیگر دوستان نوشتار فردوسی باز هم ویرایش شد. چند موردی بود که در بحث نوشتار با عنوان ویرایش برای خوبیدگی خدمت دوستان عرض شد. احتمال دادم پینگ به دست‌تان نرسد. برای همین اینجا مزاحم شدم. مایهٔ خوشحالی‌ست از رای‌تان بهره‌مند بفرمایید. با مهر و سپاس |کامران آزاد| ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ساعت ۲۰:۱۷ (ایران) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۴۷ (UTC)[پاسخ]

@کامران آزاد: درود فراوان بر شما گرامی‌دوست ارجمند، و سپاسگزار از "مراحمت‌های" دوباره‌تان. از دیدن مشارکت‌های تازهٔ شما در آنجا بسیار خشنودم و مانند همیشه از همکاری با آن دوستِ به راستی خستگی‌ناپذیر در ادامهٔ آن راه ارزشمند مفتخرم، این روزها فرصت بسیار کمتری به ویژه برای خواندن دارم ولی بی‌گمان کوشش‌های یارانی چون شما آن را تلافی خواهد کرد.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)[پاسخ]

دعوت‌نامهٔ شرکت در همایهٔ ماهیانه

سلام! از مرداد ماه امسال، در ویکی‌پدیای فارسی برنامه‌های ویرایش گروهی (همایه) به‌صورت ماهیانه برگزار خواهد شد. هدف این همایه‌ها ایجاد و بهبود مقالات مهم در ویکی‌پدیای فارسی و ترویج کار گروهی است و در پایان هر همایه نیز هدایایی به کاربران شرکت‌کننده تقدیم خواهد شد که تشکری‌ست بابت تلاش و همکاری آن‌ها.
در همین زمینه، همایهٔ ماه مرداد تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت و قرار است مقاله‌های مهم ایجادنشده بر پایهٔ دیگر میان‌ویکی‌ها که در ویکی‌پدیای فارسی موجود نیستند را ایجاد کنیم و در ماه‌های آتی نیز همایه‌هایی با موضوعات دیگر برگزار خواهد شد. لذا از شما دعوت می‌کنم در این همایه شرکت کنید و به بهبود ویکی‌پدیای فارسی یاری رسانید. با احترام، درفش کاویانی (بحث)
--تحویل‌دهندهٔ پیام: MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۱۶ (UTC)[پاسخ]

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «نجیب‌زادگی» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ کاستیا پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.

سخنی برای شما

ما و کیهان
تمامِ تاریخِ بشر در حُکمِ نقطهٔ ناچیزی در فضاست که نخستین درسِ آن فروتنی است. ویل دورانت ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۵۲ (UTC)[پاسخ]

@Sonia Sevilla: ، در جای خود سخن بسیار درستی است: همان نقطهٔ ناچیز همهٔ وجود و هستی ماست، ولی در فضای لایتناهی؛ بدون وجود انسان، "انسانیت" که فروتنی هم بخشی از آنست، بی‌معناست. در همین "نقطهٔ ناچیز" و برای ما "انسان"‌هاست که انسانیت مطرح است. پیروز و شاد باشید.--Mpj7 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۱۵ (UTC)[پاسخ]

خیلی ممنون. --ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۵۳ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان کار گروهی
سلام. به پاس مشارکت شما در همایهٔ ماه مرداد این نشان با فروتنی تقدیم‌تان می‌شود. امیدوارم شاهد همکاری مجدد شما در همایه‌های بعدی باشیم. با احترام درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۱:۱۶ (UTC)[پاسخ]

بسیار سپاسگزارم @Darafsh: گرامی، و تشکر بسیار از اجرای این پروژه. موفق باشید.-- Mpj7 (بحث) ‏۲۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۲۶ (UTC)[پاسخ]

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «علی‌نقی عالیخانی» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ وزارت اقتصاد پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.
✓ Mpj7 (بحث) ‏۲۹ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۰:۴۷ (UTC)[پاسخ]

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «دیوید کامرون» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ حزب کارگر پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.
✓ Mpj7 (بحث) ‏۲۹ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۰:۵۳ (UTC)[پاسخ]

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «مصراع» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ سالک پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.

درود @Wikimostafa: ، خسته نباشید، ولی مثل اینکه هستید. شاید که منظورتان در [۴] «فصل الختام» بود. چند دقیقه پیش آنجا بودم. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۰:۰۱ (UTC) @Wikimostafa: [پاسخ]

سلام Mpj7 جان؛ خسته که هستم اما نصفه شبی یکبار دیگر بررسی کردم و ظاهرا همان فصل الخطاب درست است: اینجا را ببینید. Wikimostafa (بحث) ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۰:۲۱ (UTC)[پاسخ]

اعطای دسترسی گشت‌زن

درود،

با عرض تبریک، بر پایهٔ درخواست شما و بررسی مشارکت‌هایتان، اکنون به عنوان گشت‌زن انتخاب شدید و می‌توانید از این دسترسی استفاده کنید. لطفاً پیش از استفاده از این دسترسی:

  • حتماً وپ:گشت‌زن را مطالعه کنید.
  • {{نشان گشت‌زن}} را به بالای صفحهٔ کاربریتان بیفزایید.
  • می‌توانید در بخش ترجیحات > ابزارها > ابزارهای گشت‌زنی و مقابله با خرابکاری، ابزارهای کاربردی برای این دسترسی را فعال کنید؛ ابزارهایی مانند وپ:توینکل، وپ:رده انبوه که به شما در ویرایش‌ها کمک می‌کنند.
  • بعد از مطالعهٔ سیاست‌ها و مسلط شدن به گشت‌زنی، با گذشتِ دست‌کم یک ماه از برخورداری از دسترسی گشت‌زن، می‌توانید برای دریافت دسترسی وپ:ویکی‌بان درخواست کنید.

باز هم تبریک می‌گویم و امیدوارم موفق باشید. آرمانب ‏۹ دسامبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۴۰ (UTC)[پاسخ]

یکای کیهانی!

مطابق صفحه ۱۵ کتاب واژه‌نامه فیزیک چاپ مرکز نشر دانشگاهی که واژه‌نامه مورد تایید انجمن فیزیک ایران می‌باشد، کلمه astronomical unit به واحد نجومی، یکای نجومی، یکای اخترشناسی ترجمه شده است. که مطابق وپ:رایج کلمه واحد نجومی کلمه صحیح می‌باشد. کلمه یکای کیهانی ترجمه‌ای اشتباه می‌باشد. astronomical چگونه به کیهانی ترجمه شده؟ آیا منیع معتبری دارید که این واژه را ترجمه صحیح دانسته باشد؟ از نظر مفهومی نیز واحد نجومی در ابعاد منظومه شمسی کاربرد دارد در حالی که کیهانی یعنی در ابعاد کیهان یعنی در حدود بالاتر از ۱۰۰ مگاپارسک کاربرد داشته باشد. لطفا به صورت سلیقه‌ای واژگان را تغییر ندهید. درود کاوه خوشحال (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۶:۴۰ (UTC)[پاسخ]

درود. یکای اخترشناسی را گزینه بهتری می‌دانم؛ دست کم در ویکی‌فا واژهٔ اخترشناسی همیشه رایج‌تر از نجوم بوده و هست ولی در جایگاه یک یکا، یکای کیهانی را هم اشتباه نمی‌دانم. در کجای کیهان آن‌یکی کاربرد دارد و این یک ندارد؟ سلیقه‌ای نیست. تجسم دهانهٔ یک ابرسیاه‌چالهٔ فرضی در هر گوشه‌ای از کیهان، یا فاصلهٔ هر سیاره فراخورشیدی از سیاره‌اش با این یکا در هرجا که باشد هنوز می‌تواند x یکای کیهانی فرض شود و مفهوم را به روشنی برساند.

Share your experience and feedback as a Wikimedian in this global survey

  1. This survey is primarily meant to get feedback on the Wikimedia Foundation's current work, not long-term strategy.
  2. Legal stuff: No purchase necessary. Must be the age of majority to participate. Sponsored by the Wikimedia Foundation located at 149 New Montgomery, San Francisco, CA, USA, 94105. Ends January 31, 2017. Void where prohibited. Click here for contest rules.

Your feedback matters: Final reminder to take the global Wikimedia survey

(Sorry for writing in English)

الگو

با سلام به شما لطفا توجه شود در هنگام افزودن جعبه اطلاعات این الگوها به مقالات افزوده نشود با تشکر

با درود.✓ Mpj7 (بحث) ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۸:۵۷ (UTC)[پاسخ]

با سلام

لطفا در هنگام واگردانی، به اصلاحات علمی انجام شده نیز توجه نمایید و تنها از نسخه‌های پیشین کپی نکنید.

مانند: سیاره زهره دارای مغناطیس درونی نیست. در صورتیکه سیاره ناهید دارای میدان مغناطیسی بسیار ضعیفی است.

نمونه‌ای دیگر: توضیحات تکراری مربوط به هواکره نیز حذف و مرتب شده‌اند.

همچنین علت حذف مقدمه طولانی و بدون زنجیره یا حتی پاراگراف، این است که تمامی اطلاعات مربوطه به سیاره به طور کامل دسته بندی شده و کاربر میتواند در صورت نیاز، با کلیک بر روی تیتر به مقصود خود برسد.

از سوی دیگر، نام این سیاره در تمام متن به نام پارسی آن یعنی «ناهید» نوشته شده است.

در نسخه های حتی نام لاتین آن «ونوس» نیز آورده نشده است.

با تشکرShkuru Afshar (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۱۴:۵۴ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Shkuru Afshar درود. به صفحهٔ بحث من خوش آمدید هرچند که پس از انجام دادن آنچه را که درست می‌دانسته‌اید دیگر جای این گفتگو در صفحهٔ بحث همان مقاله است. به طور خلاصه: «مقدمه طولانی» و «کپی شده» و «‌تکراری» نیست بلکه: لید معمولا شامل خلاصهٔ همهٔ نکاتی است که در متن قرار است به تفصیل آورده شوند. کپی شده و تکراری؛ آن لید ویرایش خود من است ک شما به سلیقه خود از خلاصه‌ها مقاله ساخته‌اید. مغناطیس درونی هم با میدان مغناطیسی یکی نیست. اگر اینگونه ویرایش کنید بی‌تردید گشت خودکار خود را از دست خواهید داد. به امید همکاری‌های مثبت شما. -- Mpj7 (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۰۰:۳۴ (UTC)[پاسخ]

با درود دوباره

منظور از میدان مغناطیسی همان مغناطیس درونی است. مقاله های Earth's magnetic field و Mercury's magnetic field نیز دقیقا به همین اشاره دارند. اینکه منظور از میدان مغناطیسی سیاره ناهید همان مغناطیس درونی آن است، از این جمله بر می آید: In 1967, Venera 4 found Venus's magnetic field to be much weaker than that of Earth. This magnetic field is induced by an interaction between the ionosphere and the solar wind. Shkuru Afshar (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۰۷:۵۴ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Shkuru Afshar درود. نه٬ "میدان مغناطیسی برای یک سیاره همان مغناطیس درونی آن" نیست. مغناطیس درونی + چند عامل دیگر از جمله چرخش در شرایطی می‌تواند این میدان یا سپر را در اطراف سیاره ایجاد کند. برداشت شما از آن جمله‌ها در یافته‌های ونرا-۴ هم اشتباه است و با Dynamo theory و دیگر دانسته‌ها سازگار نیست. مفهوم سازگار و پذیرفتهٔ آن چنین است: میدان مغناطیسی زهره از زمین بسیار ضعیف‌تر است که (آن میدان ضعیف هم) از تعامل بین یونوسفر و باد خورشیدی القا شده (و نه از مغناطیس درونی). پس از رفع اینگونه ابهامات برای خود است که می‌توان صفحه‌های دانشنامه را به راحتی خواند و فهمید و نوشت. با گفتگو در صفحهٔ بحث مقاله و کمی صداقت روشنفکری هم می‌توان در چنین مواردی از خرد دست‌جمعی استفاده کرد.-- Mpj7 (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۳۵ (UTC)[پاسخ]

تذکر نهایی

سلام کاربر گرامی لطفا وارد جنگ ویرایشی نشوید دو بار ویرایش بنده را خنثی کردید خنثی سازی شما آشکارا خرابکاری است MSes T / C ‏۲۴ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۰۹:۲۱ (UTC)[پاسخ]

این دفعه اگر خنثی سازی صورت گرفت منتظر بندایش باشید MSes T / C ‏۲۴ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۰۹:۳۸ (UTC)[پاسخ]

پاسخ در اینجا است. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۰۰:۱۴ (UTC)[پاسخ]

شادباش نوزور

درود. سلام نوروز مبارک. ویکی نواز - ب ‏۲۴ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۱۴:۲۸ (UTC)[پاسخ]
درود بر شما. از لطف شما سپاسگزارم کاربر گرامی. نوروز و دیگر روزهایتان شاد و مبارک باد. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۰۹:۱۴ (UTC)[پاسخ]

تذکر

با سلام و تبریک سال نو، دوست گرامی لطفاً از انجام چنین ویرایش‌هایی بپرهیزید زیرا می‌تواند حمله شخصی یا آزار و اذیت به شمار بیاید. با احترام--Sahehco / گفتگو ‏۲۷ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۰۹:۳۱ (UTC)[پاسخ]

@Sahehco: با درود و تشکر و تبریک متقابل و افتخار آشنایی بیشتر با شما دوست گرامی و امید به یافتن فرصت‌های بهتر از این مورد برای سازندگی‌های مفید بیشتر در ویکی‌فا. با آنکه تردیدی در نیک‌خواهی، حسن نیت و درستی رهنمودهایی که به صورت تذکر آمده ندارم ویرایش خود را شامل «حمله شخصی یا آزار و اذیت» نمی‌بینم. به مشکل اصلی که عنوان نامناسب مقاله بود هنوز رسیدگی و تأیید یا تکذیب نشده‌ست:
برخلاف آنچه که در «تذکر نهاییِ» ایشان در بالا آمده من به نوبهٔ خود، همگام با بهبود و گسترش نسخهٔ انگلیسی که منبع نوشتار بود مقاله را سر و سامان می‌دادم و تردیدی در آنکه ایشان هم همین کار را می‌کند نداشتم. برداشتن آن عنوان قرمز که تا آن زمان از ویکی انگلیسی هم برداشته‌شده بود از این ره‌گذر و نه با خنثی‌سازی خاصی صورت گرفت؛ که ایشان آن را به همان صورت اول و بی‌هیچ توضیحی و با همان انشای پیشین بازنویسی کرد که خنثی‌سازی آن ویرایش با توضیح کافی؛ به امید آنکه اگر متوجه مشکل نبوده متوجه شود، تنها خنثی‌سازی من در این مورد بوده‌ست.
واکنش‌های توأم ایشان؛ در کنار خنثی‌سازی بدون توضیح و بازگرداندن عنوان قرمزی که کاربری با آن مشکل دارد، گذاشتن پیام ناروا و تهدید آمیز در صفحهٔ بحث من، و پرسش ناروایی که گویی من دلیلی برای خنثی‌سازی نیاورده‌بودم در صفحهٔ بحث مقاله، ناگهان و همه با هم (در واقع یعنی استفاده از هر کاری که توان کرد و دسترسی به او امکان می‌داد صرفنظر از درستی یا نادرستی آن)، انجام داده که اشارهٔ من به عینیت دادن کلی به کار او و نه خود او بوده. با همهٔ این‌ها پرسش او را بی‌پاسخ نگذاشتم که پاسخ پاسخم را هم گرفتم. به هر حال آن مقاله هم‌اکنون نام مناسب‌تری با محتوایش دارد «en:Wave of Terror in Europe:» و نمی‌دانم اگر دوباره از آن استفاده شده‌باشد. نگرانی من و شاید دیگرانی که دست کم برای وجههٔ صفحهٔ اول ویکی‌فا ارزشی قائل هستند ماندن آن ترجمهٔ عنوان (به نظر من نامناسب) در آنجاست. اگر شما هم آن را روا نمی‌دانید لطفاً به طریقی تغییر لازم را اگر ممکن است اعمال کنید یا بفرمایید تا انجام دهم. با سپاس و احترام-- Mpj7 (بحث) ‏۲۷ مارس ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۴۰ (UTC)[پاسخ]

در خصوص مقاله مجمع ملی (فرانسه)

سلام و درود

پرسیده بودید: منبع چرا برداشته‌شده؟

پاسخ من: یکی از مدیران قبلاً به من گفته بود که صفحاتی که دارای پیوند دائم به ویکی‌پدیای انگلیسی هستند، آنگاه ما این اجازه را داریم که پیوند موقت به ویکی‌پدیای انگلیسی را حذف کنیم. اگر حرف‌های من اشتباه است، لطفاً من را راهنمایی کنید. Mitra.sh1368 (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۷، ساعت ۱۶:۲۱ (UTC)[پاسخ]

درود. به صفحهٔ بحث من خوش‌آمدید. اطلاعاتی در این باره را می‌توانید در اینجا و یا ویکی‌پدیا:شیوه ارجاع به منابع بخوانید. به طور کلی ارزش هر گفته‌ای به منبع آن بر می‌گردد و خوانندگان ویکی‌پدیا از طیف عقیدتی و باورهای مختلف با شناخت قبلی خود از منابع است که می‌توانند مطلب نوشته‌شده را بپذیرند یا نپذیرند. در صفحهٔ بحثتان چنین توصیه‌ای را از مدیری نیافتم، اگر ارجا دهید می‌توانم درباره‌اش گفتگو کنم. زمانی که خود آغازگر ترجمهٔ مقاله‌ای هستید این اختیار را دارید که از یک پیوند دائم (همانی که شما آن را برداشتید) و یا منابع درون‌خطی برای پیوند دادن استفاده کنید. برای دیگران که در آن مقاله ویرایش می‌کنند برای ویرایش خود به منبع نیاز دارند مگر آنانی که منبعشان همان منبع موجود در مقاله باشد. هنگامی که منابع درون‌خطی بتوانند همهٔ مقاله را پوشش دهند پیوند دائم می‌تواند برداشته شود. موفق باشید.--Mpj7 (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۵۹ (UTC)[پاسخ]

حرکت زمین حول یک محور نمیباشد.

درود  آقاسعیدسعیدی :اگر زمین از حول محور خود خارج شود باید در سطح آن اختلالات گرانشی مشاهده شود.عوامل اختلالات گرانشی:1 - کم شدن وزن یک جسم با محاسبه قبلی 2 - قطع هرگونه صدا از زمین 3 - فروکش کردن زمین لرزه ها و آتشفشانها4 - متلاشی شدن طبقات ازون 4 - متلاشی شدن جو زمین 6 - بالا آمدن آب دریاو تمام مایعات زیر زمینی 6 - نرم شدن هسته سفت زمین 7 - فروکش کردن درجه حرارت مرکز زمین و عیره...

خدمت دوست عزیز عرض کنم که تا دو نیروی هسته ای قوی و ضعیف (نوترون ها و پروتونها)متلاشی نشوند زمین در محور خود باقی می ماند.این هسته نوترون است که خاک زمین را در چنین نقطه ای نگه می دارد . تغریبا مثل یک آهن ربا عمل می کند. اگر جسمی به آهن ربا جذب شود تا آهن ربا متلاشی نشود آن جسم به آن چسبیده است.البته مغناطیس با گرمای بالا متلاشی می شود ولی دو نیروی هسته ای نام برده همانطور که در خورشید مشاهده می کنیم هرگز با گرما متلاشی نمی شود.لازم می دانم که درباره مغناطیس زمین کمی برایت توضیح دهم: مغناطیسی که ما امروزه در اطراف و درون زمین مشاهده می کنیم در اصل به جا مانده از فعالیت های هسته های پروتونی و نوترونی می باشد. یعنی مغناطیس نما یانگر مقدار مصرف هسته های نوترونی است نه چیز دیگری که به تواند به گرانش کمک کند.با آرزوی موفقیت برای شما . پیشنهاد می کنم به تحقیقاتان ادامه دهید.جواد میری جویباری آرزومند تحقیقات شما. ×−√٪ javad miri 1 ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۴:۱۸ (UTC)

به نظر من: نگران «اگرها» آنهم آنهایی که بشر در پدیدآمدنشان سهمی ندارد در چند صباح ناچیز عمر نباید بود. عمر این منظومه بیلیون‌ها سال است، روش‌های علمیِ روز و همت آنانی که به کارش می‌گیرند محدودهٔ طبیعی و عقلانی توان بشر است.- ضمناً در مقابل خیل آن‌همه رسانه برای درج مطالب دست اول، تنها چند رسانهٔ معدود از جمله ویکی‌پدیا هستند که نوشتارهای از پیش منتشر شده در منابع معتبر را گردآوری میکنند. این بر مبنای انگیزه و هدف وجودی آنها و نیاز مبرم به وجود چنین مجموعه‌ای است. بکوشیم تا مقررات خانه‌ای را که به‌آن وارد می‌شویم رعایت کنیم. حتی گندم در مزرعهٔ جو یک گیاه هرز به حساب می‌آید کاربر گرامی. -- Mpj7 (بحث) ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۰۰ (UTC)[پاسخ]

منبع معتبر محل تولد فردوسی پور

دراین ویدئو فردوسی پور شخصا میگه در یزد به دنیا امده ام منبعی معتبر تر از این که طرف شخصا محل تولد خود را یزد اعلام میکند وجود دارد؟اگر وجود دارد به اشتراک بگذارید وگرنه چرا بر روی اشتباهات قبلی پافشاری میکنید و کسی که ویکی پدیا را در حال تصحیح هست تهدید میکنید؟من در حال اصلاح یک اشتباه قدیمی هستم کمک کنید

http://www.aparat.com/v/buJZX Mrm 6223 (بحث) ‏۱۳ اوت ۲۰۱۷، ساعت ۱۵:۲۳ (UTC)[پاسخ]

@Mrm 6223: درود. پاسخ شما در این مورد همان است که در بحثتان داده شده. پاسخی اگر لازم بود را همان‌جا باید می‌نوشتید. به هر حال؛ تا آنجا که من میدانم رسانه‌هایی که بتوانند در ویکی‌فا منبع دست دوم به حساب آیند تا کنون آن را بازگو نکرده‌اند. اگر پیدا کردم چشم کمک می‌کنم، شما هم بگردید. جناب فردوسی پور خودشان به ضوابط ویژهٔ کار ویکی‌نویسی آشنا هستند. اگر حسن نیتی هست شما هم زیاده نگران نباشید. --Mpj7 (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۱۷، ساعت ۱۲:۳۳ (UTC)[پاسخ]

منبع دست دوم

سلام دوست عزیز این سایت هم در مورد محل تولد فردوسی پور خبر درج کرده

http://samannews.com/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%AD%D9%82-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1/ Mrm 6223 (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۷، ساعت ۰۶:۰۶ (UTC)[پاسخ]

@Mrm 6223: بله دوست عزیز، همان‌گونه که در گذشته هم پیش آمده گاهی مدارک ثبت‌شده کسانی به دلایلی دقیق نبوده‌اند که این یک موضوع شخصی است. تا زمانی که فرد مسئله را جدی نگرفته و برای تصحیح رسمی آن اقدام نکند هر مدرکی که بر اساس این‌گونه سخنان صادر شود مورد مصرفی نخواهد داشت. امیدوارم اکنون به حکمت و فلسفهٔ استفاده از منبع دست دوم تا اندازه‌ای آشنا شده‌اید که خود آن‌را بکار می‌برید. توجه داشته‌باشید که هنوز چیزی تغییر نکرده، در این مرحله اگر مایلید می‌توانید در یک بخش تازه، یا چند سطری در گوشه‌ای از مقالهٔ ایشان (ترجیحاً ابتدا در صفحهٔ تمرین) مطلب مختصری در اشاره به این سخنان بیفزایید و البته نه در لید یا جعبهٔ اطلاعات نوشتار!. ویرایش‌های درحال انتظارتان را بر میدارم لطفاً دیگر به هیچ‌وجه تکرارشان نکنید. ضمناً اگر در ویرایش بالا آدرس سایت را در [] قرار دهید به این صورت در می‌آید و همچنین؛ نیازی به «افزودن بخش» نیست از کلید «ویرایش» برای ادامهٔ یک بحث جاری استفاده می‌شود. موفق باشید.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۷، ساعت ۱۰:۵۳ (UTC)[پاسخ]

ادامه روند قبل

سلام با توجه به اینکه دو منبع معتبر را ذکر کردم ،منظورتون از ادامه روند اشتباه قبل و ذکر محل تولد اشتباه را متوجه نشدم .اگه قبول دارید که تاکنون در ذکر محل تولد فردوسی پور در تهران اشتباه شده انرا اصلاح کنید Mrm 6223 (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)[پاسخ]

@Mrm 6223: سلام. اشتباه نشده، ویکی‌پدیا از خودش این‌گونه جزئیات را ننوشته و نمی‌نویسد، کاسهٔ داغ‌ترازآش هم نیست، شما هم بهتر است نباشید و ویکی‌نویسی را از جای ساده‌تری شروع کنید. در مقاله بنا بر قول ایسنا محل تولد شخص رفسنجان است و بر پایهٔ نوشتهٔ همشهری شهرآرای تهران و…. شما و یا دیگرانی هم که اصول ویکی‌پدیا را بدانند می‌توانند دگرگونی‌ها را مستند کنند و بیاورند؛ که من راه را نشان دادم و شما نرفتید. از کجا می‌دانید که او قصد دارد شناسنامه را تصحیح کند؟ که پیشاپیش او حرکت می‌کنید، سال‌ها می‌دانسته و این کار را نکرده. شما "منظورتون از ادامه روند اشتباه قبل و ذکر دوبارهٔ" ویرایشی که بارها با آن مخالفت شده چیست؟ در مقاله‌ای ویرایش می‌کنید که محافظت شده‌است و به دلایلی برای دیگر کاربران قابل تأیید نیست والسلام. با فرض حسن نیت؛ به نظر می‌رسد که می‌کوشید اول رانندگی کنید و بعد رانندگی را یاد بگیرید که این درست نیست. ویرایش‌های تکراری شما را به این دلیل برداشتم که حسابتان بسته نشود و بتوانیم به گفتگو ادامه دهیم.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۶ اوت ۲۰۱۷، ساعت ۱۱:۵۶ (UTC)[پاسخ]

شیراز

(کاربر:Mpj7). آیا ممکن است علت این ویرایش را بدانم؟ پیوند میان ویکی مورد پذیرش شما در لید مقاله موجود بوده است! علت ایجاد دوبارۀ آن در مقاله چیست؟ Mahdi Mousavi ؛ کاربرِ نگهبان؛ (بحث) ‏۲۴ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۲:۴۶ (UTC)[پاسخ]

@کاربر:Mahdi Mousavi، ببخشید؛ حذف ۲ تغییر آخر متن منظور بوده که اکنون خودتان درستش کرده‌اید و من هم چیزی را نپذیرفتم. البته که پیوند تکراری ویرایشی بی‌مورد بوده.-- Mpj7 (بحث) ‏۲۴ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۴:۰۰ (UTC)[پاسخ]
(کاربر:Mpj7). من البته کمی صبر کردم، لکن با فرض اینکه احتمالا سهوا این اتفاق افتاده است اصلاحش کردم. مهرتان افزون باد. Mahdi Mousavi ؛ کاربرِ نگهبان؛ (بحث) ‏۲۴ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۴:۰۳ (UTC)[پاسخ]

انتخابات دور هشتم هیئت نظارت

سلام

مطابق ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور هشتم/واجدان شرایط رأی‌دهی، حساب شما مجاز به رأی دادن در انتخابات دور هشتم هیئت نظارت است. لطفاً شرایطی که بالای آن صفحه توضیح داده شده را به دقت بخوانید، و پس از آشنایی با نامزدها (که در ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور هشتم فهرست شده‌اند)، در صورت تمایل در این انتخابات رأی بدهید.

یادآوری می‌کنیم که اگر این حساب یک حساب کاربری جایگزین است به خاطر داشته باشید که صرفاً با یک حساب حق دارید رأی دهید.

با احترام MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۰:۲۰ (UTC)[پاسخ]

ابزار گشت‌زنی سریع

محیط ابزار

درود، از نگهبانی‌ها و گشت‌زنی‌های شما در ویکی‌پدیا فارسی متشکرم. برای تسریع و راحتی کار گشت‌زنی پیشنهاد می‌کنم از ابزار گشت‌زنی سریع استفاده کنید. این ابزار امکان واگردانی، گشت‌زنی، خنثی‌سازی و بررسی میزان کپی‌کاری ویرایش‌های موجود در تغییرات اخیر همراه با نمایش تفاوت ویرایش همراه با نتیابج سامانهٔ ORES (ارزشیابی کیفیت ویرایش) را به شما می‌دهد. برای استفاده باید در ترجیحات > ابزارها، «نمایش تفاوت ویرایش، در پنجره‌ای در پایین تغییرات اخیر و فهرست پیگیری‌ها» را فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر، وپ:ابزار گشت‌زنی سریع را مطالعه کنید. چنانچه مشکلی بود، می‌توانید در صفحهٔ بحث من یا در قهوه‌خانهٔ فنی بپرسید. یاماها۵ / ب ‏۵ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۸:۳۴ (UTC)[پاسخ]

درود. ممنون٬ استفاده خواهم کرد.-- Mpj7 (بحث) ‏۵ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)[پاسخ]

سلام. از ویرایشتون درمقاله نوکلید ممنونم.

Pezhman nb (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۱۷ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان مهربانی در رفتار
درود، برای مهر درونی‌تان و روزگار همدلی… :) با مهر |کامران آزاد| ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ساعت ۲۳:۰۰ (ایران) ‏۱۶ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۳۰ (UTC)[پاسخ]

درود. بزرگوار و منبع مهر و صفایید کامران گرامی. همدلی نیز... "همانست که بود" :). Mpj7 (بحث) ‏۱۷ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۵۱ (UTC)[پاسخ]

درخواست

درود، ضمن عرض ادب و احترام؛ لطفاً صفحه‌های دارای تغییرات در حال انتظار را علاوه برگشت‌زدن بررسی هم بفرمائید و مقاله را بدون پذیرفتن یا ردکردن، رها نفرمائید. با تشکر Déjà vu /بحث ‏۷ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۰:۰۹ (UTC)[پاسخ]

@Déjà vu، با درود و تشکر از حضورتان در این صفحه. تنها از یک مورد آگاهم که چنین ناچاری پیش آمد و هنوز هم‌ راهی برای دور زدن آن مشکل نمی‌دانم. از ۴ ویرایش در حال انتظار بر روی یک مقاله؛ قدیمی‌ترین ویرایش ردشدنی بود، و ۳ ویرایش بعدی پذیرفتنی. با تداخلی که ویرایش‌ها با هم داشتند هیچ ترکیبی از دسترسی‌های من برای نرم‌افزار سامانه در نهایت پذیرفته نمی‌شد و نپذیرفتن همه را هم کار درستی نمی‌دانستم. واگردانی می‌توانست مشکل را حل کند؛ اینست که پس از بررسی بی‌نتیجه رهایش کردم. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۷ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۳:۰۴ (UTC)[پاسخ]
با درود مجدد، ممنون از توضیح‌هایتان. بله درست می‌فرمائید، کاملاً از این مشکل و مشکلاتی مشابه آگاهم. پیشنهاد می‌کنم در این موارد دستی ویرایش بفرمائید بعنوان مثال در این مورد همه را بپذیرید سپس در ویرایشی دیگر؛ ویرایش مشکل دار (در اینجا قدیمی‌ترین ویرایش) را حذف کنید. بازهم ممنون از اینکه پاسخ‌دادید و اینکه از تجربیات عزیزانی همچون شما بهره می‌گیرم بینهایت سپاسگزارم. با مهر Déjà vu /بحث ‏۷ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۳:۲۶ (UTC)[پاسخ]

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵ روز اخیر) در مقالهٔ «جسم سیاه» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ ایده‌آل پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.
✓ Mpj7 (بحث) ‏۲۳ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۶:۱۴ (UTC)[پاسخ]

سندرم روده تحریک‌پذیر

سلام. ناچار شدم ویرایش شما بر روی این مقاله را بازگردانم چون ویرایش قبل از شما استفاده اشتباهی از اشتباه‌یاب داشت و قابل خنثی‌سازی نبود. لطفا در بررسی ویرایش‌ها دقت مضاعفی اعمال کنید. موفق باشید. آیدین (بحث) ‏۲۳ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]

✓ Mpj7 (بحث) ‏۲۳ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۶:۰۲ (UTC)[پاسخ]

اعطای دسترسی واگردانی توضیح

با درود، من نگاه کردم که بسیاری از ویرایش های اشتباه را با خنثی سازی به حالت اول باز می‌گردانید. این کار باعث می‌شود که ویرایش گشت نخورد. برای همین دسترسی واگردانی را به شما دادم. در استفاده به نکات مطرح شده در این صفحه توجه کنید. با احترام. --پویان (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۱:۲۱ (UTC)[پاسخ]

از توجهتان، و نیز از زحمات مداومی که برای ویکی‌پدیا می‌کشید بسیار سپاس‌گزارم.-- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۳:۱۴ (UTC)[پاسخ]

درخواست برای جلو گیری از حذف مقاله

با سلام؛ مقاله ای در آدرس زیر با برچسب حذف زمان دار مواجه شده است و علت آن کم بودن منابع بود که مشکل رفع شد.از شما درخواست داریم برچسب آن را بردارید. با تشکر https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C

Saeedmoba (بحث) ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۳۰ (UTC)[پاسخ]

درخواست برای جلو گیری از حذف مقاله

با سلام؛ مقاله ای در آدرس زیر با برچسب حذف زمان دار مواجه شده است و علت آن کم بودن منابع بود که مشکل رفع شد.از شما درخواست داریم برچسب آن را بردارید. با تشکر https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C

Saeedmoba (بحث) ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۰:۵۷ (UTC)[پاسخ]

درود @Saeedmoba سعید گرامی. خوشحالم که در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. این مقاله را خوانده‌ام و نظر من هم در مورد آن با نظر جناب کامران اورفه یکی است؛ سرشناسی کتاب و نویسنده حل نشده و منابع معتبری که بتوان از آن‌ها در دانشنامه نقل قول کرد هنوز وجود ندارند. زمان لازم است تا این‌ها به گونه طبیعی شکل بگیرند و مطمئن باشید که در آن روز این دیگران خواهند بود که در باره شما می‌نویسند.
برچسب حذف زمان‌دار تا دست کم ده روز دیگر مقاله را در این دانشنامه حفظ می‌کند و بسیاری آن‌را خواهند خواند و چه بسا سرشناسانی در باره‌اش بنویسند. با برداشتن برچسب هرکسی می‌تواند بخشی را به عنوان دست اول بودن از همین حالا حذف کند. در این نوشتار هنوز شما ذره‌ای ویکی‌سازی نکرده‌اید!. بهتر است ویرایش‌های خود را با رعایت نیم‌فاصله٬ فاصله و دیگر ضابطه‌های ویرایش دانشنامه بیارایید. با آرزوی موفقیت‌ -- Mpj7 (بحث) ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۳۰ (UTC)[پاسخ]

بحث

سلام کاربر گرامی.نام مایکل فاراده به اشتباه مایکل فارادی ثبت شده که شما ویرایشش کردید.لطفا نام درست این شخص را بنویسید ممنون:) Iman3k1h2 (بحث) ‏۲۶ ژانویهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۵:۴۹ (UTC)[پاسخ]

سلام ایمان گرامی، خشنودم که در دانشنامه ویرایش می‌کنید. همانگونه که در اینجا مایکل انگلیسی را میکائیل نمی‌نویسیم به همان دلیل می‌توان با انتخاب آغازگر مقاله در حدود ۱۲ سال پیش موافق بود. در مورد اشتباه بودنش دلیلی نیاورده‌اید، لطفاً نگاهی به ضابطه‌ها در این باره؛ ویکی‌پدیا:قواعد نام‌گذاری (فارسی‌سازی نام‌های خارجی)، بیندازید. رواج گسترده داشتن یک نام هم در دانشنامه‌ها و نوشتارهای علمی دیگر هنگام گزینش نام باید در نظر گرفته شود. «فارادی» این گستردگی را هم دارد. اگر ناچار به تغییر نام مقاله‌ای باشیم گاهی کاربران خود می‌توانند از گزینهٔ «انتقال» در بالای صفحه استفاده کنند و خود مسئول مشکلات احتمالی آن باشند؛ (انتقال درست پیوندها، تغییر مسیرها، صفحه‌های بحث، رده و غیره). در موارد دیگر: مدعیِ اشتباه بودن دلیل‌هایش را در یک دعوت به نظرخواهی ارائه می‌دهد و پس از موفقیت در آن نظرخواهی، با کمک ربات‌ها و کاربران با تجربه‌تر در ویکی‌پدیا:درخواست انتقال، کار انتقال انجام می‌شود. پیش‌نهاد می‌کنم برای آشنایی با روند و شیوه انجام کارها در ویکی‌فا در نظرخواهی‌‌های گوناگون شرکت کنید یا دست کم آنها را بخوانید. با سپاس -- Mpj7 (بحث) ‏۲۶ ژانویهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۳۰ (UTC)[پاسخ]

دقت در گشت‌زنی

درود بر شما دوست گرامی. این ویرایش که بازبینی و تائید کرده‌اید برای تصویر مقاله از یک پیوند خارجی استفاده می‌کند. لطفاً دقت بیشتری داشته باشید. با مهر JomaIranگفتگو ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۲۷ (UTC)[پاسخ]

درود @JomaIran: . دقت کافی در گشت‌زنی انجام شده؛ صحنهٔ موجود در تاریخچه‌ با آنچه که من در آنجا با آن روبرو بودم بسیار متفاوت است. نمیدانم که آن ترجمهٔ فارسی متن که از نظر من تبلیغاتی بود کجا رفته؟ در تاریخچه‌های صفحه و ویکی‌انبار تغییری دیده نمی‌شود!، و نیز در ویرایش قبل از من درشکل دستکاری‌شدهٔ کنونی مشکلی وجود ندارد که به دخالت من نیاز باشد!. دیشب هم پیش از ترک کردن کامپیوتر یک ویرایش قرمز (هنوز بدون نگاره) بعد از ویرایش من وجود داشت که حالا اثری ازش نیست!. انتخاب من به امید استفاده از یک ویرایش دستی صورت گرفت که امکان‌پذیر نبود؛ تبلیغ در پرونده کارسازی شده‌بود. گزینه‌های دیگر برای من در آن زمان یکی برگرداندن به ویرایش شما بود که متن انگلیسی تبلیغ را در بر می‌داشت و دیگری زیر نویس با تبلیغ فارسی را با خود می‌آورد. خرابکاری‌است یا نبود شفافیت نمی‌دانم. این همه باعث تأسف است. -- Mpj7 (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۶:۰۸ (UTC)[پاسخ]

ویرایش نادرست شما

درود دوست عزیز! بد نیست نگاهی به فیلم تصفیه خانه سد رودبال داراب در قسمت منابع بیاندازید و اشتباه مکان تصفیه خانه آب این سد را شهر ایج ذکر نکنید!(مگر اینکه خودتان از اهالی این منطقه باشید و ویرایش شما بر اساس تعصب برروی شهرتان باشد!) تصفیه خانه سد یک کیلومتر بعد از شهرک فتح المبین داراب به سمت سد رودبال قرار دارد. با نگاه بر روی نقشه های مرتبط بصورت ماهواره ای (همانند گوگل) و جستجوی شهرک فتح المبین و پیمایش به سمت سد رودبال در سمت راست جاده متوجه این موضوع خواهید شد. پ.ن : هیچ تصفیه خانه ای در شهر ایج احداث نگردیده! AmirWikiFa (بحث) ‏۸ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۷:۲۲ (UTC)[پاسخ]

درود دوست عزیز!. بله به نظر می‌رسد تعصب کور وانگیزه‌های قومی/ضدقومی فضای تاریخچه این مقاله را هم آلوده و گفتگوهای «دانشنامه» بجای آنکه در مسیر همفکری و در رابطه با بهینه‌سازی استفاده از امکانات آبی بهتر و بهبود زندگی همه ساکنان منظقه باشد، بیشتر به اینگونه ویرایش‌ها محدود شده. برای اهالی منطقه یک یا چند کیلومتر فاصله، بازی با نام‌ها و مسائلی ازاین دست مشکل اصلی نیستند و نبودنشان بهتر است زیرا با فرض حسن نیت به غیر از قرار دادن سرمایه نیروی انسانی منطقه در برابر هم حاصلی ندارد. پیوندها و اشاره به نوشتارهایی که چگونه این سد می‌تواند محور فعالیت‌های تازه‌ای قرار گیرد و بر زندگی هزاران انسان در شعاع گسترده‌تری در پیرامون خود بیشتر و بهتر تاثیرگزار باشد جایش در این مقاله خالی است. پیشرفت‌های عملی در «اهداف پروژه» نیز مورد نقد و بررسی منابع معتبر قرار نگرفته‌است. مقاله را من ننوشته‌ام و خنثی‌سازی ویرایش شما بر محور نام‌های رسمی و منابع معتبرتر موجود در مقاله بوده و بیشتر به خاطر این تحقیق دست اول: «جهت حرکت به سمت سد رودبال از داراب باید از جاده رودبال عبور کرد. همچنین جهت حرکت از سمت استهبان به طرف سد رودبال باید سمت ایج تردد کرد که در این مسیر گردنه صعب البور و خطرناک ایج وجود دارد.» (به آن صورت قبل از منبع) بوده‌است. با سپاس از شما به خاطر استفاده از صفحه بحث. -- Mpj7 (بحث) ‏۸ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۲۱ (UTC)[پاسخ]

ویرایش صورت گرفته بر روی مقاله خانواده ایرباس ای ۳۲۰ نئو

درود،

ویرایش صورت گرفته روی مقاله خانواده ایرباس ای ۳۲۰ نئو به این دلیل واگردانی شده است: با توجه به برگردان انگلیسی از Airbus A320 Neo نوشتار صحیح برای هواگرد‌های ایرباس به صورت ایرباس ای ۳xx صحیح است که در ویرایش صورت گرفته توسط ربات به غلط ایرباس‌ای ۳۲۰ نئو درج شده بود. همچنین لینک پیوند جدیدی به مقاله‌ی سرکت سی اف ام اینترنشنال که به تازگی ایجاد نموده‌ام اضافه شده است و مطلب تکراری به نظر نمی‌رسد. با تشکر از ویرایش شما . ارادتمند Silverfox ‏۱۷ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۲۳ (UTC)[پاسخ]

@Sillverfox: درود. ربات FreshmanBot در آن ویرایش به درستی کار خود را در کنار حدود هفت کار درست دیگر انجام داده بود و نباید واگردانی می‌شد. اگر با موردی که اشاره دارید موافق نیستید برگرداندن همه و رها کردنش درست نیست٬ ربات بعدی هم همین کار را خواهد کرد. به مشکل کار که نیمه تمام بودن نویسه است توجه نشده٬ به ویژه که خودتان نگارندهٔ آن هستید. نویسهٔ «خانواده ای ۳۲۰» اگر به صورت «خانوادهٔ ای ۳۲۰» نوشته شود ربات‌ها با آن مشکلی نخواهند داشت. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۷ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)[پاسخ]
بابت راهنمایی جناب عالی سپاس گذارم. این مقاله نامزد خوبیدگی نیز می باشد و اصلاح نویسه‌ها بدین صورت از قلم افتاده بود که در اولین فرصت به صورت دستی اصلاح خواهد شد. باز هم خوشحال می‌شوم اگر پیرامون این موضوع نظر و یا راهنمایی دیگری داشته باشید مرا در جریان بگذارید. پیروز باشید. ‍‍‍‍Silverfox ‏۱۷ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۳۵ (UTC)[پاسخ]

این نشان تقدیم به شما!

نشان «ویرایشگر خدمتگزار»
درود بر شما (کاربر:Mpj7) گرامی. برای پاسداشت حضور و ویرایش‌هایتان نشان «ویرایشگر خدمتگزار» را به شما تقدیم می‌کنم.
این کاربر یک ویرایشگر خدمتگزار است. این نشان خدمت برای استفاده توسط ویرایشگر خدمتگزار می‌باشد.
مهدی موسوی؛ کاربرِ نگهبان؛ بحث ‏۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۴:۱۲ (UTC)[پاسخ]

@Mahdi Mousavi: درود. نه متشکرم!!. به قول زنده‌یاد ناتل خانلری؛ "من نیم درخور این مهمانی". اگر موضوع یا مسئله‌ای هست لطفاً آشکارا بگویید تا پاسخگو باشم. با احترام -- Mpj7 (بحث) ‏۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۲۲ (UTC)[پاسخ]

درود. مطابق با وپ:هدیه و وپ:خدمت نشانی را برای قدردانی از زحماتتان تقدیم کرده ام. قصد من تنها قدردانی از زحمات شما کاربر گرامی بوده است. اگر بر خلاف آنچه خواستۀ من بوده است موجب آزار و اذیت شما شده ام عذر می خواهم. با احترام. مهدی موسوی؛ کاربرِ نگهبان؛ بحث ‏۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۳۲ (UTC)[پاسخ]
استفاده از این جام گاهی برای مزاح ولی بیشتر در همه زبان‌ها در موارد اعتراضی و خشم بوده و گزینه ملایم‌تری از دشنام: اینجا و اینجا و اینجا واینجا و اینجا و هزاران جای دیگر!. این چگونه می‌تواند برای وپ:هدیه و وپ:خدمت؛ گزینه مناسب؛ در میان نزدیک به ۴۴ میلیون و نیم پرونده موجود در ویکی انبار، باشد؟ با احترام -- Mpj7 (بحث) ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۶:۵۴ (UTC)[پاسخ]
کاربر گرامی من قصد و نیتم را توضیح دادم. متاسفم که استنباط شما چیز دیگریست. مهدی موسوی؛ کاربرِ نگهبان؛ بحث ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۳۱ (UTC)[پاسخ]

مهدی گرامی در قصد و نیت نیکخواهانه شما تردید ندارم، سپاس از زحماتی که می‌کشید. من کاری درخور قدردانی نکرده‌ام و نیازی هم به عذر نبود. ولی تاسف من از اینست که شما تا این لحظه مشکل را در استنباط من می‌بینید که معنیش درست بودن کاری است که آغازگر این بحث ناخواسته بوده. استنباط من مبتنی بر واقعیاتی است که وجود دارند ولی نمی‌پذیرید!. همچنین تگ زدن کاربران به یکدیگر هم؛ برج عاجی که در آن گرفتاریم (به استنباط من) را، بازهم آنچنان‌تر خواهد کرد. با احترام -- Mpj7 (بحث) ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۳۲ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان مهربانی در رفتار
درود. پیشکش به شما. عذرخواهی مرا بابت (وپ:دوش) بپذیرید. سپاس. مهدی موسوی؛ کاربرِ نگهبان؛ «بحث» ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۴۸ (UTC)[پاسخ]
از لطفتان بسیار سپاسگزارم @Mahdi Mousavi: گرامی ، نیازی به عذرخواهی هم به هیچ‌وجه نیست و خسته نباشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۳۰ (UTC)[پاسخ]

بهارتون سرسبز

عیدتون مبارک. بهارتون سرسبز و ایام تون سرشار از موفقیت وشادکامی و با تشکر از اینکه در شیوه درست کار در ویکی ‍به من کمک می کنین ‍‍با احترام Nikoo.Amini (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۵:۵۰ (UTC)[پاسخ]

خیلی ممنون نیکوی گرامی. با تبریک متقابل٬ برایتان سالی سرشار از تندرستی٬ رضای خاطر و موفقیت درهمه زمینه‌های نیک و نیک‌خواهانه؛ که ویکی‌نویسی هم بی‌تردید یکی از آن‌هاست٬ آرزو می‌کنم. پیروز و شاد باشید. این که کمک ناچیز مرا سودمند یافته‌اید بسیار خشنودم و از الطافتان سپاسگزارم.-- Mpj7 (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۰:۰۰ (UTC)[پاسخ]

Share your experience and feedback as a Wikimedian in this global survey

WMF Surveys, ‏۲۹ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۳۳ (UTC)[پاسخ]

جمعیت کازرون

با سلام در مورد جمعیت شهرستان کازرون طبق سرشماری سال ۹۵ و طبق سایت سرشماری و طبق هر منبعی جمعیت شهرستان کازرون در سال نود و پنج ۲۶۶۲۱۷ نفر میباشد متاسفانه لینک جمعیت شهرستان ها را پیدا نکردم که برایتان ارسال کنم با سپاس Flower.r. (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۴۸ (UTC)[پاسخ]

ضمنا در قسمت بالای همان مقاله جمعیت شهرستان ۲۶۶۲۱۷ ذکر شده ولی در قسمت پایین به اشتباه ۲۲۶۲۱۷ ذکر شده که من فقط عدد اشتباه را درست کردم با سپاس Flower.r. (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۵۰ (UTC)[پاسخ]

با درود و سپاس:✓ Mpj7 (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۰۱ (UTC)[پاسخ]

گشت

درود بر شما. این نسخه که پذیرفته‌اید دارای مشکلاتی است؛ عدد ذکر شده در منبع نیامده است. البته به‌خاطر درج عدد در نشان‌واره، ممکن بود هر گشت‌زنی در این مورد اشتباه کند. UnitedPowersTalk ‏۱۰ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۲۴ (UTC)[پاسخ]

درود. امری شهودی است و اشاره به نشان‌واره‌های موجود است. اسلیدها را بنگرید. کاربر به آن اشاره دارد و ویرایشش پذیرفتنی است. اگر نشان‌واره یا اطلاعات مربوط به آن دارای تناقض و مشکلاتی هستند اول مشکلات را باید برطرف ساخت تا ابهام‌سازی نشود. نمی‌دانم چگونه با آنکه خود می‌گویید هرکسی آن‌را آنگونه خواهد دید، آن را ابتدا رد می‌کنید و سپس به این صفحه می‌‌آیید! من عمیقاً شرمندهٔ آن ویرایشگر هستم، دست کم آن را دست‌نویسی می‌کردید!. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۰ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۲۲ (UTC)[پاسخ]
درود، کاش پینگ می‌کردید تا متوجه پیامتان شوم، الان نیز هنگامی که برای قدردانی از زحمات شما آمدم این را دیدم؛ مقاله برگزیده است و طبق اصولی که داریم نمی‌توان ادعایی که از روی منبع مطرح شده را تغییر دهیم آن هم زمانی که در منبع چیز دیگری آمده! امیدوارم کاربری که وقت کافی دارد موارد این‌چنینی را از مقاله پاک کند. در آخر چیزی که تغییر کرده بود را بار دیگر نگاه کنیم:
در آگهی ثبت نشان‌واره‌ای که شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسانده، این توضیح آمده‌است: «تصویر یک سپر و یک تندیس تصویر دو سر شیر و یک سکو که سه حلقه به هم پیوسته بر روی آن است در میان آن که یک جام بر روی آن قرار دارد همگی در داخل یک شکل هندسی و در قسمت پایین آن کلمات باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به فارسی و حروف و کلمات و عدد FC PERSPOLIS SINCE 1969 به لاتین به رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید.»[۱]
رد کردن این ویرایش بهترین کار ممکن بود. UnitedPowersTalk ‏۱۳ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۲۰:۴۴ (UTC)[پاسخ]
  1. . ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ [[۱] [http://ip.ssaa.ir/BSigns/SearchResult.aspx?DecNo=139550140001074727&RN=275195%5D] مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)

Reminder: Share your feedback in this Wikimedia survey

WMF Surveys, ‏۱۳ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۰۱:۳۱ (UTC)[پاسخ]

یک فنجان چای برای شما!

سپاس از زحماتی که برای دانشنامه می‌کشید. به امید موفقیت بیشتر UnitedPowersTalk ‏۱۳ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۲۰:۴۵ (UTC)[پاسخ]
@UnitedPowers گرامی از لطف شما و نیز متقابلاً از زحمات شما برای دانشنامه سپاسگزارم٬ موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۱۴:۵۹ (UTC)[پاسخ]

Your feedback matters: Final reminder to take the global Wikimedia survey

WMF Surveys, ‏۲۰ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۰۰:۴۰ (UTC)[پاسخ]

حذف لینک

درود. فکر می کنم لینکی که در ویژه:تفاوت/23255391 افزوده شده است، تبلیغ محسوب گردد، به همین جهت آنرا حذف کردم. با احتراممهدی موسوی «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۱:۳۴ (UTC)[پاسخ]

درود. بله به نظر من هم تبلیغ است٬ خسته نباشید. با سپاس-- Mpj7 (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۶:۵۷ (UTC)[پاسخ]
سپاسگزارم. راستی یک پیشنهاد دارم، چون صفحۀ بحثتان سنگین شده است میل دارید نسبت به بایگانی رباتیک مباحث قدیمی اقدام شود؟ ارادتمندشمامهدی موسوی «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۸:۵۵ (UTC)[پاسخ]
@Mahdi Mousavi: این قسمت از ویرایش شما را ندیده بودم! ببخشید٬ درست می‌فرمایید به فکرش بودم و در فرصت مناسب انجام می‌شود. -- Mpj7 (بحث) ‏۸ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۱۰ (UTC)[پاسخ]

برچسب گشت...

درود بر شما گشتزن گرامی و ضمن تشکر بابت تلاشی که برای نگهبانی از سامانه انجام می‌دهید، خواستم نکته ای را خدمتتان عرض کنم. درحال مرتب کردن صفحهٔ گروه خونی بودم که متوجه شدم ویژه:تفاوت/23422228 منطبق بر این سیاهه توسط شما برچسب گشت خورده‌است. خواهشمندم در زدن برچسب گشت به ویرایشها دقت بیشتری نمایید. با عرض ارادت و احترام مهدی موسوی «بحث» ‏۸ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)[پاسخ]

درود بر شما. بیهوده‌‌گویی ها را برداشته‌ام و مشغول سر هم کردن آمار دقیق‌تری از ٪ گروه‌های خونی هستم که آمارها با هم بسیار متفاوتند. پس از مرتب‌سازی شما البته با سپاس -- Mpj7 (بحث) ‏۸ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)[پاسخ]
سپاس بابت وقتی که میگذارید مهدی موسوی «بحث» ‏۸ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان انتقاد‌پذیری
درود و تقدیم به شما. با احترام مهدی موسوی «بحث» ‏۸ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۱۵ (UTC)[پاسخ]

از لطف شما بی‌نهایت سپاسگزارم. با احترام متقابل
امیدوارم پذیرفتن این لطف شما تأییدی بر اشتباه بودن آن روش نباشد و اگر هست بفرمایید تا توضیح بیشتر دهم؛ چون سازنده ندیدم وارد جزئیات نشدم٬ پیروز و شاد باشید گرامی. -- Mpj7 (بحث) ‏۹ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۴۰ (UTC)[پاسخ]

گشت

درود. این دو ویرایش ۱ و ۲ را شما گشت زدید. آیا تغییرات آی پی قابل تأیید است؟ با احترام. Poya-P (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۲۰:۳۲ (UTC)[پاسخ]

درود. نه هردو خنثی‌سازی شده. مشکل یارانه‌ای که هنوز هم ادامه دارد سبب تاخیر شده بود. با سپاس از شما -- Mpj7 (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۰۱ (UTC)[پاسخ]

امضا و نوشتن نام نویسنده

با سلام و احترام اینجانب درک نمیکنم چرا اجازه ی امضا و نوشتن نام در انتهای مقاله ای که برای اولین بار نوشته شده را توسط نویسنده نمی دهید؟ اینجانب برای اولین بار مطلبی در مورد رشته ی تخصصی خود نوشته ام که قبل تر از این در ویکی پدیا و هیچ سایت فارسی زبان دیگری وجود نداشته و آن را امضا کرده و اسم خود را در آخر ذکر کردم که متاسفانه شما نام بنده را از انتهای مقاله حذف کرده اید. خواهشمندم ترتیبی اتخاذ کنید تا مقاله هایی که شخصی برای اولین بار می نویسد به نشانه ی احترام نامش در ذیل مقاله ذکر شود. با نهایت تشکر محمود کریمی Mahmoud Karimi (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۷:۵۳ (UTC)[پاسخ]

@Mahmoud Karimi: درود. برداشتی که شما از ویکی‌پدیا دارید درست نیست دوست عزیز. این دانشنامه الگوی بسیار متفاوتی در سطح جهانی در بین دیگر رسانه‌هاست و تنها یکی از آن‌ها نیست. این تفاوت‌های اساسی است که به‌طور خلاصه در پیام خوش‌آمد صفحهٔ بحث کاربران قرار می‌‌گیرد و "درک آن‌ها" ضروری است٬ لطفاً حتماً بخوانید؛ این‌جا اجتماع کسانی است که این ضابطه‌‌ها را پذیرفته‌اند. در مورد پرسشتان: امضا فقط در صفحهٔ بحث (که "منبع" می‌تواند خود نویسنده باشد) به‌جای منبع می‌نشیند. در مقاله‌ها به‌طور خودکار و آنی با دقیق‌ترین شکل کوچک‌ترین ویرایش به‌نام ویرایش کننده ثبت است. به باور ویکی‌پدیا: نویسندگان با نوشته‌های خود در تعارض منافع‌اند٬ از این رو بر خلاف اکثریت نزدیک به‌اتفاق دیگر رسانه‌ها٬ در تحقیق و تفکر دست اول٬ ممنوع است. با احترام: -- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۳۶ (UTC)[پاسخ]

رفع خطای ویرایشی

ربات:سلام دوست عزیز خطای ویرایشی زیر در اثر بی‌دقتی، رخ داده است:

  • خطا و روش رفع مشکل: پیوند خراب شده است؛ به نحوی که ]] در مقاله موجود است و [[ حذف شده‌است!
  1. این ویرایش در مقالهٔ شیمی نادرست یا ناقص است.

لطفاً نسبت به رفع خطا اقدام نمائید؛ در صورتی که به اشتباه مخاطب قرار گرفتید لطفاً در اصلاح مشکل مذکور به ویکی‌پدیای فارسی کمک کنید. باتشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۶ سپتامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۰:۰۴ (UTC)[پاسخ]

حذف ویرایش‌هایم

سلام وقت بخیر ممنون میشم توضیح بدین که من کجا تبلیغ کردم که کل ویرایش‌هام حذف شدن؟ کلی زحمت تایپ کشیدم چون نمیشداز سایت منبع کپی کرد.

سپاس Elnazghpr (بحث) ‏۶ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۱۴ (UTC)[پاسخ]

@Elnazghpr: سلام. وقت شما هم بخیر. دو ویرایشی که شما در اینجا انجام داده‌بودید را دوباره بخوانید. ۴ منبعی که افزوده‌اید جایی در این دانشنامه ندارند. خود مطالب هم به دلیل نداشتن منبع، داشتن لحن و مفهوم جانب‌دارانه و مغایرت اساسی با منبع اصلی مقاله؛ (ویکی انگلیسی) حذف شده‌اند.
با فرض حسن نیت: اگر آشنایی کافی با این دانشنامه، تفاوت آن با رسانه‌های دیگر و ویکی‌نویسی نداشته‌اید و ندانسته به سوءاستفاده‌گران کمک کرده‌اید به هیچ وجه دیر نیست، لطفاً پیام خوش آمد بالا را با دقت بخوانید و بر آن اساس به غنی سازی و تکامل آن بکوشید. چشم‌براه ویرایش‌های مثبت شما. -- Mpj7 (بحث) ‏۶ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۰۷ (UTC)[پاسخ]

درباره حذف لقب فیلسوف درباره محمد بن عبدالله

درود! با توجّه به اینکه محمّد و اساساً پایه‌گذاران دین‌ها فیلسوف نبوده‌اند، آیا بهتر نیست که لقب فیلسوف برای وی، حذف شود؟

فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۰:۱۴ (UTC)[پاسخ]
@Farhangirani: درود. با پوزش، نمی‌دانم این حکم «اساسی» از کجا آمده!. از قدیمی‌ترین پایه‌گذارانی که من شنیده و خوانده‌ام؛ بودا خود بارها یک فیلسوف خوانده‌شده. با بودن مکتبی و مبحثی و پیروانی، در این مورد نیز؛ اگر وحی و پیامبری ساخته ذهن بشر گرفته‌شود، واژه فیلسوف به بی‌طرفی نوشتار کمک کرده و من با آن مشکلی ندارم. جایگزین «شاعر» را هم که نپذیرفتم آشکارا بی‌پایه بود؛ «گمراهان از شعرا پیروی می‌کنند» را یک شاعر به پی‌روانش نمی‌گوید!. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)[پاسخ]


گرامی! برای پرهیز از تکرار، پاسخ شما را در همان بخش بحث مقالۀ محمد آوردم. فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۱۰ (UTC)[پاسخ]

  • از نظر جهان حتی یهودیان محمد ابن عبدالله فیلسوف بوده است پس بعضی ها چرت وپرت نگن

Borzo1364 (بحث) ‏۱۵ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۹ (UTC)[پاسخ]

سوال

درود. آیا شما در نانشنامه اختیارات مدیریتی دارید؟ اگر نه کسی از مدیران را می شناسید که اینجا اکانت داشته باشند؟ اگر آره، راه امن ارتباطی میشناسید که بهتان پیغام بدهم؟--هشتگ (بحث) ‏۲۹ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۵:۴۰ (UTC)[پاسخ]

@هشتگ: درود. نه، اختیارات مدیریتی را تنها مدیران و دیوان‌سالاران ویکی‌پدیا دارند. پرسشتان و پاسخ‌ها را در صفحه قهوه‌خانه دیدم و امیدوارم که مشکل برایتان حل شده. پاسخ‌دهندگان به شما در آنجا مدیران وکاربران مجرب بوده‌اند. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۹ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۷:۵۴ (UTC)[پاسخ]
ببخشید اشتباه نوشتم. منظورم این بود که در سایت نانشامه کسی را میشناسید که اینجا هم حضور داشته باشد و آنها نقش مدیر را ایفا کند تا بتوانم پیغامم را بهش بدهم ؟--هشتگ 2 (بحث) ‏۳۰ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۰۲ (UTC)[پاسخ]
@هشتگ: درود. ببخشید که جواب باز هم منفی است. همین‌جا یا صفحه بحث خودتان. به نانشنامه هم سر زدم. -- Mpj7 (بحث) ‏۳۰ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۴:۳۱ (UTC)[پاسخ]

دعوت‌نامهٔ شرکت در انتخابات دوره نهم هیئت نظارت

درود؛ از ۳۱ اکتبر برابر با ۹ آبان فرایند رأی‌گیری برای انتخابات نهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور نهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن و به روش شولتسه برگزار می‌شود؛ برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/337 مراجعه کنید.

با احترام MediaWiki message delivery (بحث) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۳۸ (UTC)[پاسخ]

ادامۀ بحث فیلسوف نبودن محمّد بن عبدالله (با صداقت و دلسوزی می گویم:...)

(این ویرایش پاسخ به ویرایش Mpj7 در صفحه بحث کاربر بوده‌است)

جناب Mpj7!

با درود!

به دلیلی کمی وقت، صریح و کوتاه، ولی با صداقت و دلسوزی می‌گویم:

۱-وقت، ارزشمندتر است که با پاسخ‌های کم‌ارزش یا جنگ ویرایشی، آن‌هم در ویکی پدیا-که نه پولی به کاربر می‌رسد و نه نام و شهرتی...- به هدر برود.

۲-اگر من هم مانند شما دچار حسّاسیت بودم، همچنان به جدل، ادامه می‌دادم؛ ولی در بحث، کوتاه آمدم تا شما هم، کوتاه بیایی.

۳-اگر پاسخ‌های آخرتان را ندادم یا در صفحۀ خودم نیاوردم، تنها به این دلیل بود که (با عرض احترام) ارزش پاسخ نداشتند (اشتباه نشود؛ منظورم این نیست که همۀ مطالب شما این گونه است) و باعث اتلاف وقت می‌شد؛ چون محتوای سخنم روشن بود. به راستی، اگر جزو روشنفکران و فلسفه‌آموختگان می‌بودید، شما هم از اینکه در برابرتان اصرار کنند که شخص دین‌ساز بی‌سواد و خرافه‌پرداز...ی، فیلسوف یا روشنفکر... نامیده شود، بیشتر، خنده‌تان می‌گرفت تا اینکه بخواهید به گونۀ جدّی، به آن ادّعا پاسخ دهید؛ با این حال، وقت گذاشتم و یکی-دو بار، برای تفهیم مطلب، گفت‌وگو کردم؛ ولی چون دانستم که اصل و عمق مطلب، گرفته نمی‌شود...، بحث را ادامه ندادم.

۴-اگر اهل حذف بودم، می‌توانستم، مطالبتان را در صفحۀ بحث اصلی مقاله، حذف کنم که البتّه، چنین نکردم. رونوشت گفت‌وگویمان را در صفحۀ خودم هم، صرفاً، برای اینکه جزو مطالبم قرار داده باشم، آوردم؛ برای اینکه اگر رونوشتی از گفت‌وگوهایم را در یکجا داشته باشم، دسترسی به آن، آسان‌تر است (پس، برای بهره‌مندی دیگران، چنین نکردم؛ چون مردم، معمولاً، وقت ندارند بسیاری از مطالب دَم‌دست را بخوانند تا چه رسد به مطالب من یا شما آن‌هم در صفحۀ شخصی‌مان را).

۵-از این پس، لطفا، در صفحۀ شخصی‌ام چیزی ننویسید و اگر مطلب سودمندی دربارۀ خود مقالات ویکی پدیا دارید، در خود صفحۀ مخصوص به بحثِ مقالات بیاورید.

۶-مطالب پیش‌گفته را می‌خواستم در ادامۀ مطلبی که در صفحه‌ام نوشته‌ای بیاورم؛ ولی متأسّفانه، مطلبت طوری در صفحه‌ام قرار داده شده که امکان افزودن پاسخ به آن، وجود ندارد!

۷-زیاد سخت نگیرید؛ عمر، کوتاه‌تر، و کارهای مانده، فراوان‌تر از آن است که انگاشته می‌شود. همچنین، اگر دریافته باشید، وقت چندانی برای جدلِ به ویژه فرسایشی ندارم.امیدوارم که مطالبم را با حسن نیت بخوانید.

باز هم، با احترام. فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۳ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۰:۳۶ (UTC)[پاسخ]

@Farhangirani: درود. در واقع همان حسن نیت، صداقت و دلسوزی که از آن یاد می‌کنید مرا با اکراه فراوان به صفحه بحثتان آورد وگرنه راه دیگر شکایت از کاری که کرده‌اید بود. به شما اطمینان می‌دهم که اینجا کوربازار نیست و من هم با کسی، از جمله شما خصومتی ندارم. اگر تنها بحثی که از گذر گشت‌زنی با شما داشته‌ام را خنده‌دار یافته‌اید شاید بد نباشد که فرصت باشد من هم در این میان چیزی بیاموزم، ما که هیچکدام بخیل نیستیم یک در میان دوم‌شخص جمع و مفرد پراندن ندارد حرفتان را بزنید.
شما تنها آن سخنان را بی‌پاسخ نگذاشتید، برخی از پاسخ‌ها را نیاورده‌اید که اعتراض من به شما همین است.
«صفحۀ کاربر» با «صفحۀ بحث کاربر» را یکی نگیرید. هر کاربری می‌تواند از راه صفحه بحثتان در مورد کارهایتان به شما تذکر بدهد یا نظرخواهی کند.
از دیدگاه انسانی و نیز در ویکی‌پدیا، قرار نیست هرکسی بر پایه تفکرات خود، باورهای دیگران را به سخره گیرد یا توهین کند. «شخص دین‌ساز بی‌سواد و خرافه‌پرداز...» که در بالا آورده‌اید نه تنها بی‌فرهنگی، بلکه سوءاستفادۀ آشکار از محیط سکولار ویکی‌پدیااست. -- Mpj7 (بحث) ‏۳ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۵۸ (UTC)[پاسخ]
درود!
۱-متأسّفانه، مشکل این است که شما به مطالب و نکته...هایی که می‌آورم، دقّت نمی‌نمایید و با اینکه عبارت‌هایی مانند «با احترام»، «لطفاً» و «صداقت و دلسوزی» را به گونۀ برجسته آورده‌ام، باز هم، از روی بدبینی-که متأسفانه، به دلیل تلخ بودن فرهنگ و سیاستِ... جامعه، بیشتر مردم کنونی (محترمِ) ایران، به بدبینی...، دچار شده‌اند(!)-نوشته‌اید:
«یک در میان، دوم شخص جمع و مفرد پراندن ندارد؛ حرفتان را بزنید»!
۲-دقیقاً، در کدام جمله‌ام، قصد توهین به خود شما را داشته‌ام؟! بگویید تا با توضیحم بدبینی‌تان برطرف شود (آن‌هم با توجّه به اینکه اساساً، اهل توهین نیستم).
۳-پیش‌تر هم، گفتم که مطالب شما در صفحۀ اصلی بحث خودِ مقالۀ محمّد، حذف نشده است و فقط در صفحۀ خودم-که اختیارش با خودم است-، آخرین پاسخ‌هایتان را که اهمّیت پاسخ دادن نداشتد و بدون پاسخ هم مانده‌اند، نیاورده‌ام (که البتّه، مانند کار شما نیست که در صفحۀ بحث دیگران، به گونه‌ای مطلب قرار بدهید که امکان پاسخگویی از طرف مقابل، گرفته شود!!! با این حال، اگر برای شما خیلی ناراحت کننده است که در صفحۀ شخصی‌ام چرا آن‌ها را نیاورده‌ام، می‌توانم آن‌ها را نیز بیاورم؛ هر چند بود و نبودشان سودی در دریافت اصل موضوع، ندارد).
۳-نوشته‌اید:
«از دیدگاه انسانی و نیز در ویکی‌پدیا، قرار نیست هر کسی بر پایه تفکرات خود، باورهای دیگران را به سخره گیرد یا توهین کند»؛
۱) در حالی که باز هم، دقّت نکرده‌اید که منظور، تمسخر شما یا توهین به شما نبوده است آن‌هم با توجّه اینکه توضیحم در قالب «جملۀ شرطیه» و برای تفهیم بیشتر، آورده شده است؛ بلکه، منظور این بوده که ادّعای مورد بحث و به ویژه، اصرار بر آن، خنده‌آور است؛ باز هم، ناچارم که مثالی بزنم: اگر به انسان ادبیات‌شناسی بگویند که فردی که مطالب درهم‌آمیخته‌ای را نوشته که نه مانند شعر است و نه مانند نثر ادبی و نه اساساً، آرایۀ ادبی... دارد و بلکه فقط، جمله‌هایی گفته که دارای وزن نامرتّب هستند، شاعر و ادیب است، دچار خندۀ تعجّب می‌شود و اگر کسانی، بر شاعر بودن آن شخص، اصرار هم بوَرزند، خندۀ تعجّب آن انسان شاعر و ادبیات‌شناس، بیشتر می‌شود و البتّه در کنارش، از پایین آمدن سطح تعریف شاعر و ادبیات‌شناس در میان حتّی برخی از دانش‌آموختگان، افسوس هم می‌خورد!
قضیۀ محمّد بن عبدالله هم، چنین است؛ پس، خندۀ تمسخر، در نظرم نبوده تا شما از روی بدبینی، اتّهام توهین‌گری بزنید!!! (لطفاً، بیشتر، دقت نمایید.)
۲) اساساً، «خندۀ تعجّب»، با «خندۀ تمسخر»، تفاوت دارد که منظور این‌جانب هم، آن‌هم با توجّه به محتوای مطالبم، خندۀ تعجّب بوده است.
۴-نوشته‌اید:
«[عبارت] شخص «دین‌ساز بی‌سواد و خرافه‌پرداز...» که در بالا آورده‌اید نه تنها بی‌فرهنگی، بلکه سوءاستفادۀ آشکار از محیط سکولار ویکی‌پدیااست»!!!
متأسّفانه، خودتان بی‌حرمتی می‌کنید، سپس، دیگران را متّهم می‌کنید!!!
لطفاً، دقّت شود:
۱) برای اینکه پس از چند بار توضیح و گفت‌وگو، بهتر متوجّۀ اصل منظورم شوید، ناگزیر شدم که بنویسم: «اگر جزو روشنفکران و فلسفه‌آموختگان می‌بودید، شما هم از اینکه در برابرتان اصرار کنند که شخص دین‌ساز بی‌سواد و خرافه‌پرداز...ی، فیلسوف یا روشنفکر... نامیده شود، بیشتر، خنده‌تان می‌گرفت (منظور از خنده: خنذدۀ تعجّب)»؛ همان گونه که اگر فیزیک‌دان یا ریاضی‌دان والایی، بی‌سواد در فیزیک، یا فرد بی‌سوادی، فیزیک‌دان یا ریاضی‌دان والا، معرفی شود، باعث خندۀ تعجّب و هم، باعث تأسّف می‌شود (شگفت اینکه یکی از اسلام‌گرایان دیگر، اعتراض کرده بود که چرا مسعود انصاری-نام مستعار: روشنگر ایرانی-را روشنگر خوانده‌ام؛ در حالی که این فرد اسلام‌گرا، نمی‌خواهد بپذیرد که انسانی که ده‌ها کتاب در ردّ خرافات نوشته است، روشنگر است. همچنین، از سویی دیگر، اسلام‌گرای دیگری، در یکی از مقالاتش نوشته بود که اسلام روشنگر!!! در حالی که از دیدگاه برون‌دینی و جهانی، خرافه‌های دینی و فرقه‌ای، روشنگرانهخ نیستند؛ بلکه، بر تاریکی خرَد افزوده و باعث کشتارهای فراوانی می‌شوند؛ همان گونه که تا کنون چنین کرده‌اند!!!).
۲) آری، در یکی از نگاشته‌های پیشینم، یادآور شدم که هدف بحث، روشن شدن این مسئله بود که محمّد بن عبدالله یا بودا...، فیلسوف نیستند و در همین راستا، باید دلیل و توضیح، ارائه می‌کردم (تا متّهم به ادّعاگر بودن نشوم که متأسفانه، از سوی شما شدم!) و این، به معنای نفی هدف درست ویکی‌پدیا، یعنی سکولاریستی و بی طرفانه‌اش نیست؛ ولی متأسّفانه، شما باز هم، معنای سخنم را درنیافتید و باز، میان اصل مقاله-که باید سکولارانه و بی‌طرفانه باشد-و گفت‌گوهای پیرامون مقاله-، تفکیک قائل نشده و به دلیل توضیحات مربوطی که آوردم، من را متّهم به «سوء استفادۀ آشکار» از محیط ویکی پدیا کردید!!! (و اساساً-با احترام-چون در دریافت مطالبم تعصّب، کم‌دقتّی یا بدبینی، نشان می‌دهید، بیش از پیش، مطمئن شدم که ادامۀ گفت‌وگو با شما-ی محترم-نتیجه‌ای ندارد).
۳) از دیدگاه درست، بی‌طرفانه و برون‌اسلامی، محمّد بن عبدالله، دین‌سازی بی‌سواد و خرافه‌پرداز... بوده است؛ مگر غیر از این است؟! همان گونه که اگر بگوییم که باب و بهاء، دین‌ساز و خرافه‌پرداز بوده یا هیتلر و چنگیز، دیکتاتور و خون‌ریز... بوده‌اند، به هیچ روی، نادرست نگفته‌ایم؛ زیرا صفات پیش‌گفته، جزو صفات واقعی آن‌ها بوده‌اند؛ هر چند صفاتی نادرست باشند؛ ولی همان گونه که بارها یادآور شدم، این صفات، یعنی «دسین‌ساز بی‌سواد و خرافه‌پرداز» را هم، به عنوان مثال و در قالب جملۀ شرطیه و برای تفهیم بهتر آوردم و نه اینکه بخواهم دربارۀ اصل آن، صفات گفت‌گو کنم تا در پی آن، پنداشته شود که محیط بی‌طرفانۀ دانشنامه، مخدوش گشته است.
۵-همچنین (دقتّ نمایید:) اگر یک منبع، محمّد، بودا یا هر فرد غیر فیلسوف و غیر روشنفکر و غیر فیزیک‌دان...ی را فلیسوف، روشنگر یا فیزیک‌دان... شناساند، دلیل نمی‌شود که آن ادّعا را بپذیریم؛ زیرا:
۱) از دیدگاه برون‌دینی و نیز، از دیدگاه استادان برجستۀ فلسفه، روشنگری و فیزیک...، افراد مورد نظر، دارای هیچ یک از ویژگی‌های به ویژه برتر فلسفه‌دانی و روشنگری و فیریک‌دانی... نیستند.
۲) منکران نباید بر ردّ فیلسوف، روشنفکر یا فیزیک‌دان... بودن افرادِ پیش‌گفته، دلیل بیاورند؛ بلکه، مدّعیان، باید دلیل، ارائه کنند؛ زیرا اصل، بر «نبودن (عدم)» است؛ هر چند دلیل‌های گوناگونی هم، بر ردّ فیلسوف، روشنفکر یا فیزیک‌دان... بودن آن‌ها وجود دارد (مانند ملاّیان و مبلّغان اسلامیِ مدّعی «اعجاز مطلق ابدی قرآن»، که در برابر روشنگران می‌گویند اثبات کنید که معجزه نیست؛ ولی روشنگران فرادینی می‌گویند که شما اثبات کنید که معجزه است؛ چون اصل بر نبودن است). بنا بر این، مغلطه است که بگوییم چون فرد انکار کننده (مانند انکار کنندۀ فیلسوف یا روشنفکر... بودن محمد بن عبدالله)، دلیل نیاورده است، سخنش نادرست است.
۶-همچنین، منظور از «فیلسوف»، آن‌هم در یک دانشنامۀ بزرگ جهانی، معنای رسمی و تخصّصی‌اش است و نه معنای روادارانه (تسامحی) یا عامیانه‌اش و گر نه، از دیدگاه عامیانۀ برخی از افراد، به برخی از رانندگانی هم که در پشت کامیون‌هایشان، جمله‌هایی جالب می‌نویسند، فیلسوف بیابانی گفته می‌شود که البتّه، پسند فلسفه‌شناسان نیست.
۷-همان گونه که پیش‌تر هم، یادآور شدم، به صِرف اینکه در بن‌مایه‌ای (منبعی)، ادّعایی نوشته شده باشد، دلیل بر درستی آن ادّعا نیست؛ برای مثال، اگر در کتابی، ادّعا شود که محمّد بن عبدالله، رقصنده بوده، پیروانش به صِرف آمدن این ادّعا در منبعی، آن را درست نمی‌دانند مگر اینکه دلیل‌های درستی برای اثباتش ارائه شود.
۸-اگر دقّت کرده باشید، در این پیام، تا اندازۀ لازم، به برخی از نقدهای بی‌پاسخ پیشینتان هم، پاسخ دادم.
۹-درخواست پایانی: اگر دلیل‌هایی درست و برون‌دینی، بر فیلسوف بودن محمّد بن عبدالله دارید، ارائه کنید و گر نه، ادامۀ گفت‌گو یا جدل، هیچ سودی ندارد.
۱۰-همچنین، برای جلوگیری از بدبینی احتمالی، نوشتم:
«امیدوارم که مطالبم را با حسن نیت بخوانید»؛
ولی متأسّفانه، شما با حسن نیت، مطالبم را نخواندید. لطفاً، بدون اتّهام و تلخی، مطالبتان را بنویسید.
باز هم، با احترام. فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۴ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۰۶ (UTC) فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۴ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)[پاسخ]
جناب Mpj7!
همچنین، آن چند پاسخ کوتاه شما هم که از دیدگاه این‌جانب، ارزش پاسخ نداشت و از صفحۀ بحث محمد بن عبدالله، به صفحۀ بحث خودم نیاورده‌ بودم، در صفحۀ خود آوردم. با احترام. فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۶ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۳۷ (UTC)[پاسخ]

کشتی های جنگی

در نبردناو طبقه بندی به این صورت است: ناو هواپیمابر- نبردناو- رزمناو- ناوشکن- ناومحافظ- ناوچه- شناور- قایق.

نبردناوهای موجود فقط کلاس آیووا آمریکا و کلاس کیروف روسیه هستند.. رزمناوهای موجود فقط کلاس تیکانداروگو آمریکا و کلاس اسلاوا روسیه است.. بقیه فراوانند.. معروفها: از ناوشکنها آرلی برک آمریکا یا از ناومحافظها گروشکوف مشهورند.Pulad36 (بحث) ‏۴ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۱۵ (UTC)[پاسخ]

@Pulad36: درود. از توجه شما به مشکل تمیزکاری و بهبود مقاله‌ها قدردانی می‌کنم. اطلاعات بالا اگر دارای منبع معتبر باشند می‌توانند در مقاله گنجانده شوند. در این دانشنامه مطالب بدون منبع؛ هرچند هم که درست باشند، ادعا و مطلب دست اول هستند که هر کسی می‌تواند آنها را به چالش کشیده و در نهایت حذف کند. لطفاً همیشه به این تفاوت اساسی دانشنامهٔ ویکی‌پدیا با دیگر رسانه‌ها و وبلاگ‌های شخصی توجه شود.
با چالش امروز شما، برچسب تمیزکاری به مقاله افزوده شد. با این برچسب کسانی که به منابع لازم دسترسی دارند ممکن است پیدا شوند. با حذف قسمت‌های نامربوط کاملاً موافقم ولی در ویرایش امروز شما مطالبی هم که به منابع‌ انگلیسی اشارهٔ تقریبی کرده نیز برداشته شده بودند. به هر حال نسخهٔ انگلیسی هم هست و شما و من آن را به زودی سر و سامان خواهیم داد.
با سپاس -- Mpj7 (بحث) ‏۴ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۲:۰۱ (UTC)[پاسخ]

سلام

لطفاً هر زمان که فرصت کردید، نگاهی به صفحه سال جهانی فیزیک بیاندازید. پیوند قرمز مقاله‌های میرابل به نظرم ترجمه اشتباه "Miracle Year" است، من در ویکی انگلیسی هم چیزی به نام مقاله های میرابل ندیدم.ممنون.Keshtgar (بحث) ‏۲۴ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۱:۳۸ (UTC)[پاسخ]

@Keshtgar: درود. بله مدتی در انگلیسی سال ۲۰۰۵ را سال میرابل با نام کامل «Annus Mirabilis papers» خوانده بودند که در لاتین به معنی سال استثنایی است. بعد به "Miracle Year" تغییر داده شده، اشتباه نیست تغییر مسیر است. ظرف یکی دو روز آینده حتما سر می‌زنم. سپاس از توجهتان. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۴ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۲:۲۹ (UTC)[پاسخ]

درخواست راهنمایی مهم

دوست عزیزم سلام .ابتدا از شما و همکاران که واقعاً دلسوزانه در زمینه علم آفرینی فعالیت می کنند تشکر می کنم. بنده چون تازه وارد هستم خطاهایی دارم که واقعا می پذیرم و ممنون هستم که شما به من گوشزد کردید. من یک مقاله را با نام (درخت) جدیدا ویرایش کرده ام.یعنی در این مقاله ، در قسمت رده بندی درختان چون منبعی نداشت در اینترنت گشتم و منبع صحیحش را برای آن معرفی کرده ام. میخواستم ببینم آیا به این کار من ایرادی می توان گرفت یا نه؟؟ و آیا این فعالیت من در راستای سیاست ها و رشد ویکیپدیا بوده است؟؟ باز هم بابت پاسخگویی دلسوزانه شما سپاسگزارم https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA --Pcbrain (بحث) ‏۲۰ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۰:۰۸ (UTC)[پاسخ]

@Pcbrain: درود کاربر گرامی. من هم به ینوبه خود از همکاری و مشارکت شما در ویکی‌فا بسیار خشنودم. همه ویرایش‌ها در ویکی‌پدیا نیاز به تأییدپذیری در منابع مستقل و معتبر دارند. وبلاگ‌ها بیشتر این شرایط را ندارند و اگر برای خدمات یا فراورده‌های خود در آن تبلیغ کرده‌باشند دیر یا زود حذف خواهند شد. دانشنامه‌ها و نشریه‌های سرشناس برای نوشتارهای علمی بهترین منابع‌اند و آسان‌تر است از همان اول مطالب ویرایشی را در میان آن‌ها جستجو کرد. مشکل منبع شما وجود محتوای تبلیغاتی، تلفن تماس و نداشتن سرشناسی ویکی‌پدیایی است. لطفاً با خواندن پیام خوش‌آمد در صفحه بحثتان با این ضابطه‌ها آشناتر شوید و اگر مشکلی بود از من یا کاربران دیگر بپرسید. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۰ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۲:۳۶ (UTC)[پاسخ]

دربازه

دوست عزیز یک سوال داشتم .شما فرمودید منبع مقاله بنده دارای متن تبلیغاتی هستش .تو کدوم قسمت این مقاله اشاره به تبلیغ داره؟؟؟ چون هیچ جایی از مقاله در مورد خود سایت یا فروش حرفی نزده است این هم لینک منبع مقاله

http://transline.ir/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-[%D8%AA%D9%82%D8%B3%DB%8C%D9%85-]%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D9%86/


[۵]

--Pcbrain (بحث) ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۳۸ (UTC)[پاسخ]

منظورم اینه دقیقاً به منبع مقاله چه ایرادی می توان گرفت ؟؟ و کدوم قسمت منبع تایید شما را ندارد و مشکل دار هست ؟؟ اگه اون قسمت را بفرمایید من در اینده حواسم را جمع میکنم. راستش من آدم کمال طلبی هستم و دوست ندارم کار بنده کوچک ترین عیب و ایرادی داشته باشد، لذا خواهشمندم دقیقاً مشکل منبع را بیان بفرمایید --Pcbrain (بحث) ‏۲۱ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۰:۰۲ (UTC)[پاسخ]

@Pcbrain: : درود دوباره. بسیار عالی دوست عزیز پس اجازه دهید کمال گرایی در ویکی‌پدیا را از همین‌جا شروع کنیم؛ هرچند که با «خواندن پیام خوش‌آمد» که در بالا هم اشاره کردم رسیدن به کمال نسبی ویکی‌نویسی بسیار آسان‌تر است:
  • برای ویکی‌سازی بیشتر: اگر در ویرایش بالا آدرس سایت را در [] قرار دهید به این صورت در می‌آید که مرتب‌تر است و نیز؛ برای ادامهٔ یک بحث جاری مثل همین بحث: نیازی به «افزودن بخش» نیست از کلید «ویرایش» در کنار آن استفاده می‌شود.
  • از پیام امروزتان در شگفتم. با فرض حسن نیت: لطفاً پاسخ دیروز مرا دوباره بخوانید و نگاهی هم به متن منبعی که در آنجا آن را «تقسیم‌بندی انواع درختان» خوانده‌اید بیاندازید. آیا واقعاً شما «از xxxx لاین خرید کنید» یا «با خرید از xxxx لاین می‌توانید در قرعه کشی تخفیف‌های باورنکردنی شرکت کنید» و شماره‌های تلفن و … را نمی‌بینید؟!!. صفحات دانشنامه جای سوء استفاده‌های تبلیغاتی نیست.
  • این بنیاد خیریه که با یاری‌های مالی و نوشتاری داوطلبانهٔ اجتماع کاربران؛ (ویکی‌نویسان و ویکی‌خوانان)، نگارش، خوانده و اداره می‌شود از معدود دانشنامه‌های بزرگ و آزاد دنیا است که توانسته نیازی به تزریق تبلیغات ناخواسته به کاربرانش نداشته باشد. این مزیتی بزرگ و ارزشمند است که خیل اجتماع کاربران ویکی‌پدیا را گرد هم آورده، که این گروه بزرگ دراین سوی ماجرا و انرجار و اثر منفی حاصل از چنین تبلیغی را؛ سوء استفاده‌گرانِ به خیال خود «میوه‌چین»، نمی‌توانند ببینند.
  • در صورت ادامه بی توجهی و تبلیغات یا آگهی برای محصولات، وبگاه‌ها و افراد مختلف که خلاف قوانین و سیاست‌های ویکی‌پدیا باشد چنین لینک‌هایی می‌توانند در نهایت به لیست سیاه افزوده شوند. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۳:۳۸ (UTC)[پاسخ]
سلام و درود دوست عزیز بسیار بسیار تشکر می کنم بابت پاسخگویی کامل شما ،کاملاً منظور شما رو متوجه شدم.
یک سوال دیگه در مورد وارد شدن لینک به لیست سیاه؟
آیا وقتی یک لینک وارد لیست سیاه می شود ، وکی‌پدیا دیگر اجازه نمی دهد که از آن به بعد لینک آن سایت به عنوان منبع قرار بگیرد؟؟؟و یا اینکه لینک های قبلی آن ،حتی لینک هایی که یک سال پیش در ویکی پدیا قرار داده شده است حذف می‌شوند؟؟؟

--Pcbrain (بحث) ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۵۶ (UTC)[پاسخ]

@Pcbrain: : بله، پالایه‌های نگهبانی سامانه از آن پس آن را برای ذخیره‌سازی و انتشار نخواهند پذیرفت. لینک‌های قبلی به صورت منبع ناموجود دیده می‌شوند. ویرایش‌ بدون منبع می‌ماند و اگر منابع موجود مقاله نتوانند مطالبش را پوشش دهند هر کاربری می‌تواند همه یا بخشی از آن را حذف کند -- Mpj7 (بحث) ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۵:۱۷ (UTC)[پاسخ]


اوکی،پس اون جاهایی که نوشته dead link بخاطر همین هستش.بسیار عالی

--Pcbrain (بحث) ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۹:۵۰ (UTC)[پاسخ]

تشکر

درود بر شما. سپاس بابت این ویرایش و تذکر به جایتان.--عـموبـذ‍ر‍ی(☎) ‏۳۱ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۵:۰۶ (UTC)[پاسخ]

رفع خطای ویرایشی

ربات:سلام دوست عزیز خطاهای ویرایشی زیر در اثر بی‌دقتی، رخ داده است:

  • خطا و روش رفع مشکل: علامت {{ را از انتهای الگو حذف کردید یا ]] و [[ به یک میزان در مقاله وجود ندارد و الان الگو به صورت نادرست نمایش داده می‌شود.
  1. این ویرایش در مقالهٔ گایا (فضاپیما) نادرست یا ناقص است.
  2. این ویرایش در مقالهٔ سیاره نادرست یا ناقص است.

لطفاً نسبت به رفع خطا اقدام نمائید؛ در صورتی که به اشتباه مخاطب قرار گرفتید لطفاً در اصلاح مشکل مذکور به ویکی‌پدیای فارسی کمک کنید. باتشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)[پاسخ]

✓ Mpj7 (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۲۶ (UTC)[پاسخ]

تبلیغ

ممنون از دقت شما در مطالب ولی من نفهمیدم چه چیزی تبلیغ حساب شد. لطفا مورد را ذکر کنید. حساسیت شماست که باعث میشود ویکی پدیا قابل استناد باشد. ممنون مسعوداص (بحث) ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۲۲ (UTC)[پاسخ]

@مسعوداص: :با درود و سپاس از لطف شما و مهر امروزتان، و نیز پوزش از تأخیر در پاسخ. در بارهٔ قدمت مشکل دیگری در همان‌جا در حال بررسی هستم. به زودی نتیجه‌گیری می‌شود. -- Mpj7 (بحث) ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۴ (UTC)[پاسخ]

خطا در ویرایش مقاله دیوار

مقاله "دیوار" که دارای منبع بوده شخصی اقدام به سوء استفاده تبلیغاتی کرده و پیوند مربوط به منبع را تغییر داده و پس از این کار شما پیوند تبلیغاتی را زدودید و منبع اصلی نیز از مقاله حذف شده است. پیشنهاد می کنم جهت بهبود مقاله این مقاله را دوباره بازبینی کنید ویرایش ‏۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ را بررسی کنید. این ویرایش دارای منبع بوده که بعدا جهت سوء استفاده تبلیغاتی پیوند تغییر داده شده و منبع اصلی نیز از مقاله حذف شده است.

دوباره بازبینی شد. سوء استفاده‌های تبلیغاتی و نیز خنثی‌سازی حدود ۶ ساعت پیش شما هم که مورد نداشته حذف شد. منابع لازم است معتبر و مستقل باشند. توجه کنید که به صورت کنونی تنها منبع معتبر مقاله ویکی انگلیسی است، ویرایش‌ها ویکی‌سازی نشده و بیش از حد از عنوان مقاله فاصله گرفته و بیشتر ویرایش کننده‌های آن نشان داده‌اند که برای کمک به دانشنامه به اینجا نیامده‌اند. به نظر من نام‌های تبلیغ شده فاصله چندانی به افزوده‌شدن به لیست سیاه ندارند. بهتر است به جای پاک کردن به تذکرها توجه شود. -- Mpj7 (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۵۹ (UTC)[پاسخ]

برچسب منبع

ویرایشهای شما در مقاله استقلال در سال ۱۳۵۸ فقط ایجاد خلل در کار من میکنه . دقت کنید هنوز یک ساعت از ایجاد مقاله نگذشته و مقاله در دست ایجاد هست اجازه بدهید اگر بدون منبع ول کردیم و مقاله به سرانجام نرسید تذکر بدهید / با این سابقه از فعالیت چنین عجله‌ای بعیدهSaeid abi (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۱ (UTC)[پاسخ]

@Saeid abi: درود و با سپاس از کارهای اخیرتان. پس ۴ ویرایش شما که بیش از یک ساعت ونیم طول کشیده (نه کمتر از یک ساعت) و مقاله بدون بخش پانویس و منبع مانده بود و الگوی «در دست ویرایش» هم نداشته و هنوز هم ندارد. با تجربه ناچیز خود آن بخش ضروری را برای حفاظت بیشتر افزودم. فکر نمی‌کنم برداشتن پانویس کمکی به تکمیل مقاله کرده باشد. مقاله‌ها از اول بهتر است فاقد منبع رها نشوند. با آرزوی موفقیت‌های بیشتر شما. -- Mpj7 (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۵۸ (UTC)[پاسخ]

شما به کارهای من دقت کنید هیچکدامشان بدون منبع و ناقص رها نشده‌اند / کاری را استارت بزنم تا پایان خواهم رفت و منبع تا حدالامکان اضافه خواهم نمود / با تشکر از تذکر شماSaeid abi (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۱۱ (UTC)[پاسخ]

این نشان برای شما!

نشان مبارزه با خرابکاری
درود از اینکه برای ویکی پدیای پارسی تلاش میکنید به سهم خود و حتی از جانب دیگران سپاسگزارم و به احترام شما کلاه از سر برمیدارم . Shahnam (بحث) ‏۱۴ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۰ (UTC)[پاسخ]

@Shahnamk: درود بر شما همکار گرامی شما لطف دارید، غیر از انجام وظیفهٔ کاربری کار خاصی انجام نداده‌ام، بسیار سپاسگزارم. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۵ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)[پاسخ]

تلفظ شهر بکش

سلام روز شما بخیر، این صفحه را دو مرتبه برگرداندم سر اصلیش بر اساس سایت زیر: https://forvo.com/word/b%C3%A9k%C3%A9s/Salome mi (بحث) ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۰۸ (UTC)[پاسخ]

@Salome mi: :درود. در زبان و زبان‌شناسی مطرح کنید. سایت داده شده معتبر نیست و …! ولی با فرض حسن نیت: نظر من بر پایه ویکی انگلیسی است. در آوانگاری بین‌المللی مجاری در گویش مجارستانی «بِ کِ» خوانده می‌شود و این در گویش رومانی‌است که S هم تلفط می‌شود. ضمناً، الفبای فارسی و عربی و اردو کم و بیش یکی است. در عربی و اردو را هم ببینید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۵۰ (UTC)[پاسخ]
@Mpj7: مرسی. بله بِکِش درست است و نه بیکیش. من مبنا را بر زبان مجاری گذاشتم و همانطور نوشتم که در آن زبان میخوانند، انگلیسی را دخیل نکردم. یک راهنمای فارسی هم هست: http://zabanmajari.ir/%D8%AA%D9%84%D9%81%D8%B8-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

dél مانند a در play فقط قبل از ادای y اندکی روی a توقف کنید é Salome mi (بحث) ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۱۹ (UTC)[پاسخ]

بر چه اساسی؟ مثال را ندیدید؟ تبلیغ هم در صفحه‌های این بنیاد به هر شکلی که باشد کار شرافتمندانه‌ای نیست. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۴۷ (UTC)[پاسخ]

چه موردی تبلیغ محسوب میشود؟؟

به نظرم اشتبا کرده اید ؟؟ منطور شما از تبلیغ چییست؟ چه موردی را تبلیغ محسوب میکنید؟ --Mahdisarlakk (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۳ (UTC)[پاسخ]

@Mahdisarlakk: درود. چنین سوء استفاده‌هایی از صفحات دانشنامه مورد نظر این بنیاد خیریه است کاربر گرامی!. لطفاً اینجا را ببینید. ضمناً: دانشنامهٔ ویکی‌پدیا با کمک داوطلبانهٔ اجتماع کاربران؛ (ویکی‌نویس و ویکی‌خوان)، تأمین، نگارش، خوانده و اداره می‌شود و یکی از معدود دانشنامه‌های بزرگ و آزاد دنیا است که توانسته نیازی به تزریق تبلیغات ناخواسته به کاربرانش نداشته باشد. این مزیت بزرگ و ارزشمند گروه بزرگی را گرد هم آورده؛ که سوء استفاده‌گرانِ به خیال خود «میوه‌چین»، در ابتدا اثر منفی و انزجار اجتماعی حاصل از این اقدام را، نسبت به گروه خود، نمی‌سنجند. -- Mpj7 (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۳۵ (UTC)[پاسخ]
@Mpj7: دوست عزیز در پاسخ این مورد که ذکر کردید من دو مورد به عنوان دو سایت که در زمینه املاک و مستغلات فعال هستند قرار دادم و قصد من سوء استفاده از ویکی پدیا نبوده است--Mahdisarlakk (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۷ (UTC)[پاسخ]
@Mahdisarlakk: بله، نیازی به آوردن مورد دوم ندیدم. آن یکی هم دارای محتوای تبلیغاتی آشکار بود که هردو را؛ همانگونه که انتظار می‌رفت، ویکی‌بان محترمی بررسی و حذف کرده‌است. هرچند قصدتان تبلیغ نبوده و شاید آن سایت‌ها را نخوانده افزوده‌اید ولی نتیجه یکی است و تبلیغ تمام‌عیاری در دو مورد توسط شما وارد آن صفحهٔ دانشنامه شده بود. لطفاً پیام خوش آمد صفحهٔ بحثتان را با دقت بیشتری بخوانید تا از این پس نیازی به تذکر و یادآوری نباشد. با سپاس از توضیحتان - موفق باشید کاربر گرامی -- Mpj7 (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۱ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ پروازهای فضایی بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین‌المللی که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

  • در مقالهٔ پروازهای فضایی بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین‌المللی :
    • ویکی‌پدیا به زبان دیگر به عنوان منبع ذکر شده‌است یا پیوند به آن وجود دارد ولی مقاله میان‌ویکی ندارد. میان‌ویکی مناسب را به مقاله بیافزائید یا اگر مقاله معادلی در ویکی‌های دیگر ندارد پیوند به ویکی‌پدیا را از مقاله بزدائید؛ توجه داشته باشید که نمی‌توان از ویکی‌پدیا به عنوان منبع استفاده کرد.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۳ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۳ (UTC)[پاسخ]

مانند فهرست‌های دیگر، بنا داشتم مقاله پرواز فضایی بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین‌المللی و فهرست آنها: «فهرست پروازهای فضایی بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین‌المللی» را از هم جدا نگهدارم و مشکل میان‌ویکی را به طریقی حل کنم. با ادغام کنونی آنها هم مشکلی ندارم. ممنون.
✓ Mpj7 (بحث) ‏۲۸ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۰۱ (UTC)[پاسخ]

کار با ابزار ویرایشگر خودکار (AutoWikiBrowser)

فیلم آموزش کار با ویرایشگر خودکار (AutoWikiBrowser)

درود، ابزار ویرایشگر خودکار (به انگلیسی: AutoWikiBrowser) ابزاری‌ست برای ویرایش در صفحات بر پایهٔ فهرست که به شما کمک می‌کند ویرایش‌های تکراری را در تعدادی صفحه با دقت و سرعت بالا انجام دهید. به کمک این ابزار موارد زیر را می‌توانید انجام دهید:

  • جایگزینی یک عبارت یا یک عبارت با قاعده با متن. به عنوان مثال جایگزین غلط‌های املایی با کلمه درست.
  • تمیزکاری عمومی: ویرایش‌هایی که به کمک ماژول‌های ابزار ویرایشگر خودکار علاوه بر ویرایش اصلی بر روی مقالات اعمال می‌شود.
  • اجرای ابرابزار و ربات‌های پایتون بر روی مجموعه‌ای از مقالات (به کمک بخش ماژول)
  • برچسب زدن به مقالات
  • تهیه فهرست به کمک فهرست‌سازهای متنوع بر پایهٔ رده، پیوند به، جستجو ساده، جستجو با عبارت با قاعده، مشارکت کاربر و...
  • رفع خطای بسیاری از موارد ذکر شده در پروژهٔ تمیزکاری ویکی‌پدیای فارسی
  • رفع ابهام از پیوندهای ابهام‌زدایی در مقالات
  • افزودن یک رده خاص به مجموعه‌ای از صفحات
  • اصلاح اشتباه‌های تایپی و املایی متداول، اصلاح رده‌های نادرست
  • اصلاح جعبه‌های اطلاعات

و...

در یک کلام: هر ویرایشی که در ویکی‌پدیا انجام می‌دهید را به کمک ویرایشگر خودکار به صورت انبوه با سرعت بیشتر می‌توانید بر روی تعدادی از صفحات انجام دهید و هیچ محدودیتی در حجم و نوع ویرایش وجود ندارد.

برای شروع بعد از مطالعهٔ ویرایشگر خودکار به کمک فیلم آموزشی مقابل و راهنمای استفاده از ویرایشگر خودکار و کدهای موجود در کاربر:YamahaBot/کد ربات AWB و کاربر:Mahdy Saffar/کد ربات AWB توصیه می‌شود. برای فعال شدن ابزار می‌توانید در اینجا درخواست دهید.

نکته: اگر از نسخهٔ فارسی استفاده کنید دکمهٔ ابرابزار را هم در بالای پنجرهٔ ویرایش به همراه ترجمه فارسی منوها و محیط فارسی خواهید داشت.
مشارکت و همکاری

اگر قصد همکاری یا مشارکت در بهبود کیفیت ویکی‌پدیای فارسی دارید، به کمک این ابزار می‌توانید در یکی از بخش‌های زیر فعال شوید و ویرایش کنید:

موفق باشید. یاماها۵ / ب ‏۷ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۵۴ (UTC)[پاسخ]

مدال فیلدز

با درود و تشکر. برای ملیت‌های مشخص پرچم را به راحتی می‌توان کپی و پیست کرد. در این مورد در نگاه مختصری که کردم منابع (دست کم برای من) هنوز چندان روشن نیستند. صفحات دانشنامه چه در لحن و چه در محتوا بهتر است دانشنامه‌ای بمانند و کار به کاردان سپرده شود.-- Mpj7 (بحث) ‏۱۱ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۰۸ (UTC)[پاسخ]

خط خالیه !

شما به جای اینکه واگردانی کنید بهتر است بشینید بحث کنید... خود حاج سعید قاسمی (معروف به خالی بند ما قاسمیه) برگشته گفته خط خالیه ! ... کسی نیست که برای جمهوری اسلامی بجنگه! خط خالیه داداش! این جمهوری اسلامی است که باید به زباله دان تاریخ برود... عباس میلانی در یک کنفرانس برگشت گفت (متاسفانه الان حضور ذهن ندارم آدرسش رو) که جمهوری اسلامی هزار و یک دائرة المعارف ساخته، یکی ش به درد ایرانی ها نخورده! خود دانشنامه جهان اسلام خیلی از مقالاتش ترجمه لغت به لغت دانشنامه اسلام یا ایرانیکا است... خود یارشاطر برگشت گفت این همه بودجه برای ترجمه عربی دائرة المعارف بزرگ اسلامی گذاشته بودند، برای ترجمه انگلیسی ش می گذاشتند، الان وضعشون این نبود! تازه یارشاطر گفت که همه سعی شون رو کردند که دانشنامه بزنند، نهایتش می شه دانشنامه تشییع که هیچ مدخلی ش به درد نمی خوره (خوندم که می گم، از روی جهالت نیست)... حتی زحمت به خودشون نمی دهند که اسکن کنند بگذارند رو اینترنت که بقیه ایرانی ببینند که محتوا شون چه قدر سطحی و بی سوادانه است... فرقی هست بین سیمرغ و مگس !--رئال بارسلون (بحث) ‏۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۳۶ (UTC)[پاسخ]

@رئال بارسلون: برای بعد از چهار بار برگرداندن و حالا به صفحه بحث آنهم با این شکل آمدن، پاسخ درخوری ندارم. باشه، میرم به همه گشت‌زن‌ها و واگردان‌های دیگر ویکی‌فا هم میگم که بنا به فرموده شما اول به بحث بنشینند، بی‌طرفی و سکولاریتی را هم فراموش کنن و بزارن همه به جون مقاله‌ها و نوشته‌های هم بیفتند و اونا فقط به‌به و تشکر و قدردانی کنن.
پیش از هرچیز از شما منظورتان را پرسیده بودم که پر یا خالی بودن خط جواب من نیست. من به جانبدارانه و حتی هدفمند بودن پروا به اینگونه جزئیات در حجم زیاد که اکنون نیمی از این مقاله و بسیاری از مقاله‌های پیوند را اشغال کرده اشاره داشته‌ام و دخالتم در چارچوب اینکه: ویکی‌پدیا چه هست و چه چیزی نیست دور می‌زد. -- Mpj7 (بحث) ‏۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۳۵ (UTC)[پاسخ]

برق

درود، در مقاله مذکور واگردانی کردید دلیل آنچه بود؟ اگر صلاح می‌دانید با نسخه اصلی در ویکی انگلیسی مقایسه کنید. سپاس--Reza Amper (بحث) ‏۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]

@Reza Amper: درود. پیش از هرچیز از شما به نوبه خود برای ویرایش‌هایی که در این زمینه می‌کنید بسیار سپاسگزارم رضای گرامی. در این ویرایش (که البته خنثی‌سازی است که با واگردانی متفاوت است) پیوند جریان الکتریکی را با خنثی‌سازی جریان الکتریکی کرده‌ام که پیش از ویرایش شما همین بوده. آیا جریان الکتریکی جریان الکتریکی درست است؟ فکر نمی‌کنم. به هرحال توضیح دهید در خدمتم. --Mpj7 (بحث) ‏۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۵۹ (UTC)[پاسخ]

جنگ ویرایشی

کاربر گرامی ویرایش شما بطور آشکار شخصی و بی پایه و اساس است. لطفا وارد جنگ ویرایشی نشوید خنثی سازی شما آشکارا خرابکاری است. در جنگ ویرایشی جنگ ویرایشی قانون را زیر پا گذاشته‌اید. Pooyankaz (بحث) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۲ (UTC)pooyankaz[پاسخ]

@Pooyankaz:  : جنگ ویرایشی و بیشتر از آن مصداق رفتار شماست!!. لطفاً اینجا را با دقت بیشتری بخوانید. می‌توانید بجای خنثی‌سازی‌های مکرر!! از دیگران بپرسید و حل اختلاف را پیگیری و قوانین ویکی‌پدیا را رعایت کنید. -- Mpj7 (بحث) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۵۹ (UTC)[پاسخ]


Scientific activity

سلام همکار گرامی آیا می توانید بخش Scientific activity مقاله https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Ambartsumian را به فارسی برگردان نمایدMSes T / C ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۰۲ (UTC)[پاسخ]

@Modern Sciences: : درود. بله، از ۱۳ بخشی که دارد روزانه یکی دو بخش آن‌را می‌توانم انجام دهم، مشکلی نیست؟ -- Mpj7 (بحث) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۳۶ (UTC)[پاسخ]

تشکر از همراهی تان - وی بنیانگذار یکی از معروفترین رصدخانه های جهان بوده است . مقاله خوبی است پتانسیل برگزیده شدن هم را نیز دارد MSes T / C ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۴ (UTC)[پاسخ]

@Modern Sciences: : بله مقاله خوب و آموزنده‌ای است. -- Mpj7 (بحث) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۵۴ (UTC)[پاسخ]

درخواست

سلام . جناب Mpj7 می‌توانم خواهش کنم هر زمان که وقت و حوصله داشتید و در صورت موجود بودن به اولین جملۀ این مقاله منبع اضافه کنید تا بتوانیم در آمیک‌ها از آن استفاده کنیم؟Keshtgar (بحث) ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۵ (UTC)[پاسخ]

@Keshtgar: : درود همکار گرامی. البته، و با پوزش بسیار از تاخیر در پاسخ به دلیل عدم حضور در دانشنامه و سپاس فراوان از مشارکت‌هایتان. به غیر از منبع، متن و ارقام این مقاله هم نیاز به بازنگری دارند که انجام خواهد شد. -- Mpj7 (بحث) ‏۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۴۵ (UTC)[پاسخ]

جهان میهنی پنداری کمونیستی است.

شما باید دقت کنید که جهان وطنی پنداری کمونیستی است، ، نه پنداری از تفکر آزاد. و در مقابل ناسیونالیسم، پاتریوسیسیسم، و هرگونه حس میهن دوستی(پرستی) می ایستد! آذرخسرو (بحث) ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۲۴ (UTC)[پاسخ]

@آذرخسرو: اگر منبعی دارید بیفزایید. ویرایش‌های فاقد منبع دیر یا زود به چالش کشیده شده و حذف می‌شوند. با احترام: --Mpj7 (بحث) ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۴۱ (UTC)[پاسخ]

این بحث مربوط به علوم سیاسی است؛ جهان میهنی یعنی یکسانی و برابری تمام کشورها و ملت ها باهم، درست مانند برابری تمام انسان ها باهم، بدون در نظر گرفتن شرایط متفاوت آنها، آیا به نظر شما ریشه ی روانشناختی و جامعه شناختی «جهان وطنی» با ریشه ی کمونیسم فرقی دارد؟ هر دو تفکر از یک ریشه می آیند. اگر جهان وطنی را بپذیریم یعنی یک استدلال کمونیستی را که به پندار جهان وطنی می انجامد پذیرفته ایم و در نتیجه ی آن، با همان استدلال، به باقی تز و دکترین کمونیسم می رسیم که آنهارا هم با پذیرفتن استدلال قبلی، خودبه خود قبول کرده ایم. جهان میهنی از کمونیسم زاده شد، درست است که شوروی کمونیستی شکست خورد ولی دلیلی ندارد که تمامی ایده هایش هم پاک و محو شده باشد، همچنانچه با شکست هیتلر، ایده هایی از دکترین کلی او، نظیر یهودستیزی، و یا ناسیونال سوسیالیسم، همچنان رواج دارند. آذرخسرو (بحث) ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)[پاسخ]

دعوت‌نامهٔ شرکت در انتخابات دوره دهم هیئت نظارت

درود؛ از ۲۵ اکتبر برابر با ۳ آبان فرایند رأی‌گیری برای انتخابات دهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور دهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن و به روش شولتسه برگزار می‌شود؛ برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود. همچنین استفاده از پروکسی باز (مثل فیلتر شکن، وی‌پی‌ان و نظایر آن) در زمان رأی‌دهی ممنوع است و آرایی که با پروکسی باز ثبت شده باشند خط خواهند خورد.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/339 مراجعه کنید.

با احترام

MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۱ (UTC)[پاسخ]

در صفحه عطارد من قسمتی با نام رصد سیاره عطارد ایجاد کردم که به خاطر تبلیغ حذف شد. این در حالی است که دیجی کالا نیز در همین سایت متنی افزوده است که پاک نشده است. من متوجه این سیاست یک بام و دو هوا نمی شوم. لطفا بفرمایید به چه دلیل متن من حذف شده و متن دیجی کالا هنوز هست. Rezahajmohammad (بحث) ‏۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۰۰ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ تالاب لیوبلیانا که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۸ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۳۱ (UTC)[پاسخ]

واگردانی های کاربر jeeputer

درود همکار گلم نظرتان درباره واگردانی های این کاربر چیست گویا در اینجا دوباره واگردانی اشتباه کرده ! مرسی -- El.chapoبحث ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۱ (UTC)[پاسخ]

دوست گلم لازم به ذکر است در شکایت بنده و ایشان اسم شما هم آمده گفتم تضضییع حق نشود به شما اطلاع دادم  El.chapoبحث ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۱۱ (UTC)[پاسخ]
@Elchapo1344: درود همکار گرامی و با سپاس از اطلاع رسانی. در باره مطلب مورد اختلاف آگاهی چندانی ندارم، ولی... از نگاه کلی تری به این گونه «گله‌ها» (که نامش را شکایت نمی‌گذارم): با توجه به اهمیت، حجم و گستردگی دامنه کار، پیدا شدن اختللاف نظر اجتناب ناپذیر است. ایکاش می‌شد این معدود کاربری که با حضور روزانه خود بر ویکی‌پدیا و دوستدارانش منت دارند، تا می‌شود در گام نخست از واگردانی و خنثی‌سازی ویرایش‌های یکدیگر؛ پیش از یک تماس و گفتگوی مختصر با همکار درگیر، بپرهیزند. --Mpj7 (بحث) ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)[پاسخ]
درود بر این تفکر برتر با شما در فرصت بهتر همنوا میشوم ممنون El.chapoبحث ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC)[پاسخ]

حذف منبع از مطلبم

سلام. شما لینک منبع متن من را که پیوند به بیرون بود از متنم حذف کردید. خواهشمندم به سوالات من در این مورد پاسخ بدهید. اول اینکه گفته شد لینک من تبلیغ است در حالی که پیوند به بیرون برای منبع مورد نظرم بود. اگر ویکی پدیا با پیوند به بیرون مخالف است، چه دلیلی دارد که قسمتی به نام پیوند به بیرون در ویکی پدیا وجود دارد؟؟ دوم اینکه من مشابه این لینک دهی را که علنا تبلیغ است در دو صفحه ی زیر دیدم: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA

و

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA_%D8%A2%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%85 که به سایت https://iranzayeat.com/ لینک داده شده اما ارتباطی با مطلب ندارد!

من قصد تبلیغ نداشتم و میخواستم منبع بدهم اما اگر پیوند به بیرون غیر قانونی است باید برای همه ی کاربران اجرایی شود!Mahsa-a0098 (بحث) ‏۱۷ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۵ (UTC)[پاسخ]

@Mahsa-a0098: درود کاربر گرامی. تا این لحظه در مقالهٔ مورد گفتگوی شما هیچ ویرایشی نداشته‌ام و هنوز چیزی را حذف نکرده‌ام. اگر تذکر ممنوعیت تبلیغ در دانشنامه را در صفحهٔ بحثتان می‌گویید این یادآوری ضوابط و رهنمودهای ویرایش در ویکی‌پدیاست که لطفاً پیوندهای آن را با دقت مطالعه فرمایید. بخش «پیوند به بیرون» مانند هر بخش دیگری از مقاله نمی‌تواند دارای محتوای تبلبغاتی باشد. برچسبِ نداشتن منبع به مقاله هم یادآوری گشت‌زن‌ها به شما در مورد قابل قبول نبودن آن منبع پیوند به بیرون بوده‌است. در مورد لینک‌هایی که داده‌اید در فهرست پیگیری‌های من نیستند ولی خرابکاری‌ها، سوءاستفاده‌ها و اشتباهات دیر یا زود توسط دیگر کاربران اصلاح یا زدوده می‌شوند. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۷ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۵۷ (UTC)[پاسخ]

سوتفاهم

سلام ودرود خدمت شما. ویرایش من در افتادگی پا صرفا یک اصلاح املایی جزئی بوده .احتمالا تذکر شمادر مورد تبلیغ ممنون مربوط به ویرایش قبلی میشود. باتشکر از حسن توجه شما آرامشانه (بحث) ‏۱۸ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۴ (UTC)[پاسخ]

@آرامشانه: : درود بر شما. با پوزش؛ کاملا درست می‌فرمایید و ویرایش آی پی خنثی شده‌است. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۸ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۱۸ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ رزنانس مداری که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۹ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۲ (UTC)[پاسخ]

فلای پرشیا

با سلام و احترام برای مقاله نام برده اینجانب هیچ ذی نفعی درباره شرکت یا در کار تبلیغات آن نیستم. چون بوجود آورنده آن مقاله بنده هستم به دلیل برچسب حذف سعی در حفظ مقاله هستم، لذا منبع و لینک های معتبر را به مقاله می افزایم. با توجه به سیاست های ویکی پدیا و استاندارد های آن، بنده هیچ نقض یا کمبودی و یا پیروی اشاره شما نسبت به تبلیغات آن انجام نداده ام. Marzban ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)

در خواست تغییر درمقاله «فولاد ساختمانی»

با عرض سلام وتشکر از توجه جنابعالی در اصلاحات مقاله مذکور به استحضار می‌رساند: به نظرم در اصلاحات اینجانب لازم است واژه «پوسته پوسته شدن» به واژه «قلوه کن شدن یاپکیدگی» تغییر یابد که اشتباهاً ترجمه شده بود؛ ولی ایراد تخصصی در سایر اصلاحات انجام گرفته توسط اینجانب به نطر نمی رسدو ومطابق با متون فنی این رشته ومتون دانشگاهی است وبرای آشنایان با این رشته کاملاً مفهوم است. خواهشمندم بررسی فرمایید ودر صورت موافقت واگردانی نمایید. با تشکر مهر آفرین (بحث) ‏۲۹ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۱ (UTC)[پاسخ]

@مهر آفرین: درود. با سپاس فراوان از پی‌گیری و پشتکارتان. در مورد نارسا بودن «پوسته پوسته شدن» با شما موافقم ولی به‌نظر می‌رسد در این ویرایش من قبلاً آن را برداشته و جمله را به صورت؛ «بتن نیز خود می‌تواند دچار «خرد شدگی» و «خوردگی» (در اثر برخورد مکانیکی و آب و هوایی) شده‌باشد»، به مفهوم مورد نطر نزدیکتر کرده‌ام. این اشاره به پیوند en:Spall در نسخهٔ انگلیسی؛ بدون استفاده از آن واژه، بوده‌است. پکیدگی می‌تواند عنوان مقالهٔ آن پیوند باشد، ولی قلوه‌کن شدن بیشتر برای کنده شدن تکه‌ای از لباس، فرش یا پارچه (که نرم است) در اثر برخورد سخت با مثلاً قلوه‌سنگ به‌کار می‌رود؛ که در اینجا مناسبت کمتری دارد. اگر با آن ویرایش من موافق نیستید به ایجاد پیوند یاد‌شده نیاز است.
ضمناً ویکی‌پدیا برای طیف گسترده‌ای از خوانندگان نوشته می‌شود و منابع و پیوندها هستند که مشکل واژه‌های تخصصی را حل می‌کنند. لطفاً نظرتان را در هر صورت اعمال یا اعلام فرمایید در خدمتم. -- Mpj7 (بحث) ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۱۸ (UTC)[پاسخ]

با عرض سلام وتشکر مجدد : کاملاً درست می فرمایید،اینجانب واژه «spalling» را با واژه «scaling» که به معنای «پوسته شدگی» می باشد اشتباه کرده ام ولی یادآور می شوم که معنای واژه «spalling» به معنای «قلوه کن شدن یاپکیدگی» در رابطه با بتن را ٬از کتاب «اجرای سازه های بتن آرمه» تالیف مرحوم آقای دکتر قالیبافیان که از اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران واز متخصصان به نام کشور در زمینه کارهای بتن آرمه و بهسازی سازه ها بوده اند٬استفاده کرده ام.

علاوه بر این : در مورد سایر اصلاحات انجام گرفته توسط اینجانب به نظرم ایراد تخصصی وجود نداردو ومطابق با متون فنی این رشته ومتون دانشگاهی است وبرای آشنایان با این رشته کاملاً مفهوم است. از جمله اینکه: «ضخامت بتن بر روی میلگرد فولادی» است که «مقاومت کافی در برابر آتش را » ایجاد می کند نه« شرط » آن. خواهشمندم مجددا بررسی فرمایید ودر صورت موافقت واگردانی نمایید. با تشکر مجدد از توجه شما مهر آفرین (بحث) ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۱:۰۳ (UTC)[پاسخ]

@مهر آفرین: درود دوباره و سپاس از روشن سازی. بله کاربر گرامی، منابع و پیوندها ابزاز حل اینگونه دشواری‌ها هستند؛ همچنین، درود بر فرهیختگانی که همگام با پیشبرد حرفهٔ ویژهٔ خود، به کمک و تواناتر ساختن زبان و فرهنگ فارسی نیز توجه داشته‌اند و دارند. در به‌کار بردن اصطلاح «قلوه‌کن شدن و پکیدگی» (در کنار منبع آن) هیچ مانعی وجود ندارد زیرا ایشان از سال‌ها پیش از سرشناسی ویکی‌پدیایی برخوردار بوده‌اند.
در مورد دیگر «اصلاحات انجام گرفته»، هرکدام به منبع معتبر نیاز دارد و در دانشنامهٔ ویکی‌پدیا نمی‌توان به عنوان تخصصی بودن بدون منبع یا پیوند، آن را به‌کار برد تا منِ خواننده در همان مقاله بتوانم معنی و مفهوم آن را بیاموزم. در مورد «شرط»، اشاره به بندهای کد است که آن شروط را الزامی کرده، نه آنگونه که در بالا برداشت شده، دوباره سر خواهم زد. موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۱۰ (UTC)[پاسخ]

تغییر املای واژگان

درود. در اینجا املای یک واژه رو تغییر دادید [۶]. املای واژگانی که از زبانهای دیگر وارد شده مثل دکتر، آپارتمان، دپارتمان، ژانویه، ... و فارسی نیستند در فارسی افغانستان به صورتهای دیگری ممکنه نوشته بشه مثل داکتر، آپارتمنت، دپارتمنت، جنوری، ... لطفا این واژه‌ها رو تغییر ندید. --دوستدار ایران بزرگ ‏۲۵ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۵۹ (UTC)[پاسخ]

@Doostdar: درود. بر پایه کدام سیاست، رهنمود یا اجماع و کدام لیست؟. اگر باشد در و پیکری هم دارد. همین چند روز پیش بود که بر سر نویسه‌گردانی واژه کرونا که از زبان‌های دیگر وارد شده گفتگو بود و کسی به چنین قانونی اشاره نکرد. بله اگر موضوع درباره یکی از سرزمین‌های هم‌زبان می‌بود یا منبعی از آنجا داشت برای من خواننده اگر تازه‌وارد نباشم قابل توجیه بود. در انگلیسی واژه را می‌نویسیم و اگر لازم شد در کنارش نویسه دیگر را می‌افزاییم مانند: «centre: British English writers) ،«center). ولی نمی‌توانید بی‌در و پیکر از خوانندگان و نویسندگان این رسانه بخواهید فقط املا را تغییر ندهند. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۵۹ (UTC)[پاسخ]
@Mpj7: این قانون رو از کجا آوردید؟ تا جایی که بنده اطلاع دارم نه تنها در این سایت بلکه در همه سایت های فارسی‌زبان برای بعضی از واژه‌ها املاهای مختلفی مشاهده میشود و هنوز قانونی وضع نشده. --دوستدار ایران بزرگ ‏۲۶ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۳۶ (UTC)[پاسخ]
@Doostdar: ببخشید، این من هستم که در بالا مبنای ایراد شما را خواسته‌ام تا بر آن پایه مفهوم «تغییر» به روایت شما برایم روشن شود که «تغییر املای واژگان» را چه کسی مرتکب شده. نه چینی‌ها و نه ما ژانویه را جنوری می‌نویسیم. منبعی هم که در کار نیست که طرف ثالث برای توجیه ایراد شما باشد. از یکسو می‌گویید «برای بعضی از واژه‌ها املاهای مختلفی مشاهده میشود و هنوز قانونی وضع نشده» و از سوی دیگر در این بازار آشفته‌ای که ترسیم می‌کنید برای اجرای آن قانون بی در و پیکر نانوشته به اینجا آمده و زحمت ما می‌دارید!!. شما سال‌هاست ویکی‌نویسی می‌کنید، در ویرایش صفحه بحث کاربران نیازی به آگاه‌سازی نیست ولی همه به پاسخگویی منطقی نیازمندیم. کدام قانون رو از کجا آورده‌ام همکار گرامی؟. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۳:۲۹ (UTC)[پاسخ]
شما نباید به من بگویید چه بنویسم چه ننویسم. من یک متنی رو به فارسی برگردان کردم و مطالب جدیدی به مقاله افزودم حالا در این متن از واژگان خودم استفاده کردم مثلا درون یک متن ترجمه شده واژه «تلتکست» استفاده کردم شما نباید این واژه رو به «پیام‌نما» تغییر بدید. مترجم با توجه به context از واژگان مناسب در متن استفاده میکنه. اگر شما زحمت ترجمه بخش زیادی از مقاله رو بر عهده میگیرید آستین بالا بزنید و کل متن مقاله رو تغییر بدید وگرنه اینکه یک نفر مطلب به مقاله اضافه کنه و نفری دیگر از راه برسه چند واژه رو تغییر بده کار پسندیده‌ای نیست. شما هم سال‌هاست ویکی‌نویسی میکنید از شما انتظار مشارکت در این مقاله رو دارم که یک رویداد روز و حاوی مطالب مفید برای جامعه است. --دوستدار ایران بزرگ ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۲۰ (UTC)[پاسخ]
@Doostdar: خیلی ممنون از روشن‌سازی، شیرفهم شدم، در راستای منطق شما در پروژه دسته جمعی ویکی‌پدیا:
  • ویرایش‌هایتان پس از انتشار در مالکیت خودتان است.
  • ویرایش دیگران در نوشته‌هایتان در حکم چه بنویس و چه ننویس است.
  • «واژگان خودم» واژه‌هایی هستند که هنوز قانونی نشده‌اند ولی نباید به گزینه دیگری تغییر داده شوند.
که البته ویکی‌پدیایی که می‌شناسیم این نیست. من کجا گفتم چه بنویس و چه ننویس گرامی؟. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۵۸ (UTC)[پاسخ]
تمام چیزهایی که گفتم فقط همین نبود جمله آخر از همه مهمتر بود: شما سال‌هاست ویکی‌نویسی میکنید از شما انتظار مشارکت مفید داریم. آستین بالا بزنید و کل متن مقاله رو تغییر بدید. --دوستدار ایران بزرگ ‏۲۸ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۲۰ (UTC)[پاسخ]
@Doostdar: بله، فقط همین نبوده و فاصله‌های دیگری هم از ویکی‌نویسی گرفته‌اید ولی همین مجمل که از ویژگی‌های بیشتر وبلاگ شخصی نویسان است برای نتیجه‌گیری کافی است. در زمینه کروناویروس و نیز آنفلوآنزا دست‌هایم در آستین مخفی نبوده، کم و بیش در حد فرصت و توان محدود خود ویرایش داشته‌ام و خواهم داشت. بسیاری از ویرایش‌های خودم نیمه‌تمام مانده.... با اینهمه اگر روش خردمندانه‌تری را در این پروژه گروهی در پیش گیرید بی‌گمان دست‌های بسیاری با شما همراه خواهد بود. هواداران هرچه تواناتر گردانیدن زیان فارسی کم نیستند و در این رابطه برای مثال: آیا بهتر نیست که بجای پرتاب تک واژه‌های نا‌آشنا، بی‌توضیح و بی‌منبع به‌سوی خواننده، (و انتظار پذیرش بی‌چون چرا)، در همانجا وجود، ریشه و معنی آن را مستند کنید؟. اگر استناد پذیر نیست بی‌تردید جایش در دانشنامه نیست. تشکر از "مشارکت‌های مفید" شما. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۹ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۵۷ (UTC)[پاسخ]
سپاسگزار از همکاری شما. بنده علاوه بر این ویکی در ویکی‌های دیگر مثل ویکی‌کتاب نیز فعال هستم و در ویکی‌پدیا کمتر هستم. به هر حال اگر قصد کمک در مقالات رو دارید سپاسگزار خواهم بود. --دوستدار ایران بزرگ ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۰۰:۰۴ (UTC)[پاسخ]


نوروزتان پیروز

شادباش نوروز
درود - خجسته باد و پر از شادی و نشاط و صفا - بهار گلشن نوروز و طالع فردا

نوروزتان پاینده. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۱۹ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۷:۴۹ (UTC)[پاسخ]

@Shahnamk: با درود و سپاس فراوان از مهرتان. نوروز و هر روزتان سرشار از شادی، خوشنودی و خرسندی. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۱۴ (UTC)[پاسخ]

استعفای اجباری

درود سوالی داشتم خدمتتان آیا رضا شاه بصورت اجباری و تحت فشار دول اروپایی و امریکا استعفا نداده که شما ویرایش بنده را خنثی سازی کردید این از بدیهیات مسلم تاریخ است که مخالفان و موافقان ایشان اذعان دارند پس دلیل خنثی سازی شما برای من قابل درک نیست لذا با منبع دهی دوباره ویرایش کردم

درودEshghi3 (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۷ (UTC)[پاسخ]
درود. بله، همین فرض «بدیهیات مسلم» است که دانشنامه‌ای نیست. اگر منبع می‌داشت چه از منابع مخالف و چه موافق یا بی‌طرف، هنوز پذیرفتنی بود. در این مثال، مخالفان، بی‌طرف‌ها و نیز موافقان ایشان خود «بدیهیات مسلمِ» بسیار متفاوتی با هم دارند. وابستگی کامل، مصلحتی، موقت، و... داشت؟ نداشت؟. روی کار آمدن ایشان با انقلاب مشروطه مطابق؟ مغایر؟ در نتیجه: قانونی؟ کودتا؟ روسی؟ انگلیسی؟ خودشان آوردند-خودشان بردند؟، و ... بود؟ نبود؟ همه مطرح‌اند و می‌توانند برداشت متفاوتی از آن جمله داشته‌باشند.
در این دانشنامه هیچ یک از نظرها «بدیهیات مسلم» نیست و اگر خودنوشته نباشد و بر پایه منابع مستقل و معتبر آمده باشد)، پذیرفتنی و قابل انتشار است. اگر هنوز این خنثی‌سازی را بی‌مورد می‌دانید مانند همیشه می‌توانید از نظر سوم استفاده فرمایید. با سپاس از مشارکتتان در ویکی‌فا. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۴۵ (UTC)[پاسخ]

توضیح

درود

شما اینجا ویرایش من را خنثی کردید و درواقع دستکاری های بی دلیل و سلیقه ای یک آی پی ناشناس رااز ویرایش من که گشت زن خودکار هستم اصلح تر دانستید.لازم به توضیح است آی پی ناشناس 2.147.93.184 در این ویرایش بصورت سلیقه ای اطلاعاتی مانند Infobox royalty را به جعبه اطلاعات فرمانروا و house را به dynasty تغییر داده است.حال من نمیدانم چه چیز این تغییرات بی مورد، درست است ولی عنوان مقاله انگلیسی House of Sasan و اینجا هم اگر به جعبه اطلاعات مقاله انگلیسی خسرو اول رجوع کنید مشخص است واژه House کاربرد مفهومی تری از واژه dynasty بعنوان خاندان یا دودمان دارد.واژه dynasty میتواند به قلمرو یک دودمان هم اشاره داشته باشد درحالیکه واژه House مطلقا به اعضای یک خاندان اطلاق می شود.در مقالات تاریخی که اینگونه است.ضمنا بیشترین وقت گشت زن ها را همی دستکاری های آی پی های ناشناس و خرابکاری هایشان در مقالات میکیرد.واقعا واجب نیست سر چنین موضوعی وقت من تا این اندازه هزینه بشود.اصراری برا ویرایشم ندارم سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۳۵ (UTC)[پاسخ]
@سینما بدون رنگ: درود. در مورد آی پی‌ها این ضروری است که خرابکاری چند نفر را به حساب همه نگذاریم. بسیارند کاربران فعال و دلسوز پیشین که به دلایل مختلف و متفاوتی دیگر در ویکی‌فا به سبک گذشته‌شان ویرایش نمی‌کنند ولی به دنبال آرمانی که داشته‌اند از آن دل نکنده‌اند. بارها ویرایش‌های بی مدعایی از این به‌قول شما "ناشناسان" دیده‌ام که حکایت از آشنایی و خبرگی عمیق نویسنده در ویکی‌نویسی دارد.
در همان خلاصه‌ویرایش دوباره به درستی کار آی پی اشاره کردم. نیازی به توضیحات مفصل بالا نبود، من و شما هردو می‌دانیم در چه باره گفتگو می‌کنیم. سخن از "اصلح تر دانستن" این یا آن ویرایشگر نیست، مهم ویرایش است. آی پی محترم نه تنها نام الگوی فارسی، تفاوت و مزیت آن بر الگوی کپی شده را می‌داند بلکه آگاه است که در نسخه فارسی پیوند آبی دودمان برای «dynasty» به‌کار رفته و نه واژه «House». "واجب بود" که اصلاح شود. تردیدی ندارم که با کمی دقت خودتان متوجه می‌شدید، ولی اگر تردیدی هست می‌توانید از نظر سوم استفاده کنید. -- موفق باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۱۴ (UTC)[پاسخ]
@Mpj7: راستش تا جایی که برای من روشن هست این ویرایش تغییر چندانی در جعبه اطلاعات مقاله نداده است.در ویرایش قبلی هم گفتم که اصراری بر آن ندارم پس نیازی به نظر شخص سوم برای این ویرایش نه چندان مهم نیست سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۲۶ (UTC)[پاسخ]
@سینما بدون رنگ: مثل اینکه هنوز متوجه اشتباه خودتان نیستید! به این صفحه آمده پرسیده‌اید: «نمیدانم چه چیز این تغییرات بی مورد، درست است». و به عنوان یک گشت‌زن اگر هنوز می‌گویید «این ویرایش تغییر چندانی در جعبه اطلاعات مقاله نداده ولی اصراری ندارم» معنیش این است که: باید حذف می‌شده!. این برای من و شاید برای دانشنامه مهم است. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۴۹ (UTC)[پاسخ]
@Mpj7: این شما بودید که ویرایش درست من را خنثی کردید و در توضیح نویشتید لطفا توضیح.به باور شما ویرایش آی پی ناشناس ددرست بوده ولی همانطور که بالا توضیح دادم ویرایشش کاملا بی مورد و سلیقه ای بوده است و همانجا هم گفتم ویرایش برایم اهمیتی ندارد و اصراری بر آن ندارم.ولی انگار شما دست بردار نیستید و این مسئله را دارید بزرگ می کنید و به فرصتی برای تاختن به من تبدیل می کنید.حمله شخصی نکنید.بیاد داشته باشید که ویرایش برای شما مهم هست و نه من.ولی انگار دست بردار نیستید سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۱۵ (UTC)[پاسخ]

روسیه

تهران Alireza12457646898643 (بحث) ‏۲۸ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۱۴ (UTC)[پاسخ]

سلام همکار گرامی می توانید مقاله فوق را ایجاد نماید Europe2009 (بحث) ‏۴ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۰۴:۰۷ (UTC)[پاسخ]

@Europe2009: درود همکار گرامی. بله، به کمی مطالعه در آن زمینه نیاز دارم. ظرف چند روز آینده انجام می‌دهم. -- Mpj7 (بحث) ‏۴ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۲۸ (UTC)[پاسخ]

عجله ای نیست / چون بنده مقاله مکتشف این پرتو را ایجاد کرده بودم گفتم مقاله مرتبط با وی نیز ساخته شود مفید خواهد بود با تشکر از پاسختان Europe2009 (بحث) ‏۴ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۳۴ (UTC)[پاسخ]

لطفعلی‌خان زند

سلام. در مقاله مذکور از ایرانیکا هم استفاده شده Shawarsh (بحث) ‏۴ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۷ (UTC)[پاسخ]

@Shawarsh: درود بر شما کاربر گرامی. به نوبه خود از شما بسیار سپاسگزارم که این مقاله را جان تازه‌ای بخشیده‌اید. بله درست می‌فرمایید، ولی به باور من برداشتن برچسب‌ها با توجه به حجم کنونی مقاله کمی زود است. باشد که این ابزاری برای جلب همکاری دیگران شود و منابع بیشتری افزوده گردد. موفق باشید -- Mpj7 (بحث) ‏۴ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۳۶ (UTC)[پاسخ]

من تلاش کردم درباره آخرین وضعیت تدریس زبان های محلی در ایران بدون توهین به هر قومی مقاله ای بنویسم و با ذکر دقیق منبع مطلب و می توانید آن را چک کنید اما این مقاله توسط کاربری به حالت حذف سریع در آمده و لطفن اگر می توانید آن را از حالت حذف سریع در آورید.Dariushiran81 (بحث) ‏۵ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۴۶ (UTC)[پاسخ]

گشت

درود، ممنونم از ویرایشهایتان. شما در اینجا ویرایشی را گشت زدید که در مرحله اول سایت وبلاگ خودش را در متن مقاله قرار داده بود و همچنین نام کاربری‌اش همنام با سایت بود. شما به عنوان گشت‌زن باید ویرایش را برگردانده و نام کاربری وی را گزارش می‌کردید. پیشاپیش از توجه‌تان ممنونم. -- آرتا SATO ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۳۸ (UTC)[پاسخ]


@Samuel T.Owen: درود و با سپاس متقابل از توجهتان و ویرایش‌هایتان. درست می‌فرمایید. تا حدی انتظار چنین موردی را داشتم ولی در این رابطه برای توضیح و به‌طور خلاصه:
  • بر پایه پنج اصل بنیادی این اجتماع به عنوان یک کاربر ویرایش می‌کنم نه یک گشت‌زن.
  • ویکی‌نویسی را در حد توان محدود خود و در بین دیگر گرفتاری‌ها انجام می‌دهم.
  • در ویکی‌فا زمانی که بر خط باشم، سال‌هاست که کامپیوتر مورد استفاده؛ فقط زمانی که در ویکی‌فا بر خط باشم!، گاهی ناخواسته ری‌ست می‌شود. (در بازگشت می‌تواند تا مدتی بسیار کُند شده‌باشد).
به باور من برگرداندن ویرایش‌ها؛ بیشترشان به توضیح، و گاهی هم به تذکر و… نیاز دارند. بارها شده که در شرایط من، تا این‌کارها انجام شود دیگری به گونه‌ای (معمولاً بدون توضیح) زحمتش را کشیده، که گاهی هنوز می‌شود ویرایش را گنجاند گاهی نه. با هدف کاهش هدر رفتن وقت خود، برای دوره کوتاهی «ابتدا» ویرایش را پذیرفته و «سپس» برگرداندن را با توضیح و گاهی پیوند مربوط انجام داده‌ام. پس از مدتی به امکان به وجود آمدن وضعیتی مثل مورد بالا در این فاصله پی بردم: در پی یک ری‌ست ناخواسته نگرانی و مشکل آن لحظه از دست رفتن ویرایش‌های ذخیره‌نشده گاهی طولانی و وقت‌گیر خودم بوده، هست و خواهد بود. در خاطر ماندن یاد آن مقاله مورد بررسی شاید همیشه میسر نباشد.
تزریق تبلیغات ناخواسته به کاربران که آشکارا مغایر با سیاست‌های بنیادی ویکی‌پدیا است نام و وجهه‌ای را که ویکی‌فا در دهه نخست تاریخ خود سرفرازانه به دست آورده به راحتی به نابودی می‌کشاند و از آن ساختار دیگری که برایش طراحی نشده می‌سازد در حالی که نیاز به چنین بنیادی از گذشته هم بیشتر است. من به نوبه خود گاهی با پشتیبانی و زمانی هم بدون پشتیبانی مدیران با تبلیغ در دانشنامه جلوگیری کرده‌ام. سابقه نشان می‌دهد که برای کاربری مانند من، «بایدی» را که در بالا به آن اشاره دارید همیشه کارا و ثمربخش نبوده‌است. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۱۱ (UTC)[پاسخ]
فرمایش‌هایتان زمانی درست است که مقاله را برچسب گشت نزنید. اگر مقاله را گشت نمی‌زدید، من نمی‌توانستم متذکر شوم که چرا این ویرایش را به عنوان گشت‌زن برنگرداندید. ولی وقتی آن را گشت می‌زنید به این معناست که «من این ویرایش را بررسی کردم و هیچ مشکلی نداشته است بنابراین واگردانی‌اش نکردم) در این مواقع هست که شما در وهله اول گشت‌زن محسوب می‌شوید. من تا زمانی که از دسترسی مدیریتی استفاده نکنم کاربر محسوب می‌شوم، زمانی که از دسترسی استفاده کنم، در قبال استفاده از دسترسی که دارم پاسخگو خواهم بود.
متوجه بودم که ناخواسته شاید گشت زدید و یا فراموش کردید که آن را برگردانید. برای همین فقط خواستار توجه بیشتر شما هستم.
ممنونم -- آرتا SATO ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۲۰ (UTC)[پاسخ]
@Samuel T.Owen: هدف از توضیح بالا زدودن همین تصوری که شوربختانه تکرارش فرموده‌اید بود. اگر سواخ‌های مورد اشاره که در سطوح بالای ویکی‌فا در حال تبدیل شدن به شکاف هستند را در نظر داشتید اولیت شما کمی از بی‌توجهی، فراموشی و نادرستی ویرایش من، به سوی چرایی به وجود آمدن این مشکل و شاید حل آن می‌چرخید. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۱:۲۶ (UTC)[پاسخ]

سند

دوست عزیز سلام. بنده ۳ منبع معتبر در مورد زادگاه نظام الملک توسی درج کردم گویا آن ها را حذف کردید و مطلب بدون منبع درج کردید! اصلاح بفرمایید.

و م کیخسروی (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۰:۱۷ (UTC)[پاسخ]

@م کیخسروی: منبعی به اعتبار ایرانیکا وجود نداره و ایرانیکا هم بحثی در این زمینه باقی نمی ذاره:NEẒĀM-AL-MOLK Neẓām-al-Molk was born in Nawqān (Nawḡān), a village near Ṭus in Khorasan. «نظام الملک در نوقان، روستایی در نزدیکی طوس در خراسان متولد شد.» Shawarsh (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)[پاسخ]
@م کیخسروی: درود. دلیل حذف ۳ منبع شما این است که در شکل کنونی فقط منبع‌نما هستند و خواننده را به جایی نمی‌برند. من هم مطلبی در آنجا درج نکردم!. این نحوه ویرایش شماست که اجازه نمی‌دهد نظر منبع‌دار مغایر با ویرایشتان وجود داشته باشد. اگر اعتبار و بی‌طرفی منابع یکسان باشند مشکلی در ذکر هر دو دیدگاه در یک دانشنامه بی‌طرف وجود ندارد، دانشنامه که داور معرکه نیست. چرا فکر می‌کنید وجود یک یا چند منبع هم‌تراز دیگر باید از خواننده دریغ شود؟.
همیشه تفاوت‌هایی در ارقام و نام‌ها میان خود تاریخ‌نگاران می‌تواند پیدا شود، به‌ویژه اگر گفتگو در بارهٔ حدود هزار سال پیش باشد. هرچند در این مورد منابع حتی در بهترین شکل خود هم‌تراز نیستند ولی به‌طور کلی: لطفاً توجه کنید که در دانشنامه ارائهٔ منبع قابل دسترس برای تغییرات انجام‌شده و‍ظیفهٔ ویرایش کننده، نه من خواننده است. منابعی که (پس از بارها ویرایش بدون منبع) در این مورد ارائه شده با فرض حسن نیت در بهترین شکل می‌تواند «ناقص» فرض شود؛ برای پذیرفته شدن روش منبع‌دهی در دانشنامه لازم بود رعایت شود، با کمی جستجو نام عبدالحسین سعیدیان را؛ اگر همان است که می‌خواهید، پیدا کرده و به این صورت: عبدالحسین سعیدیان پیوند می‌دادید، کتاب مورد اشاره هم همین‌طور، هنوز در فهرست آثار او نیست. در مورد «محمد ابراهیم احمدی» ایشان سرشناسی ویکی‌پدیایی ندارد، که باید ساخت و اگر لازم بود به معرفی کرد. «جواد مشکور» هم همین‌طور: اگر ناقص است و منظورتان محمدجواد مشکور است نام کامل با پیوند و کتاب مورد اشاره به فهرست آثار ایشان افزوده می‌شد تا برای خواننده قابل دسترس شود. در «Encyclopædia Iranica» همانگونه که @Shawarsh: اشاره کرده و نیز در خود ویکی‌فا پیوندهای آماده فراوانی هست که اگر تعمد یا جهت‌گیری خاصی در کار نباشد می‌توانید مستقیماً استفاده کنید. با سپاس از حضورتان در ویکی‌فا و استفاده از صفحه بحث. موفق باشید کاربر گرامی. -- Mpj7 (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۲۶ (UTC)[پاسخ]

با سلام مجدد. حقیقتا حذف منابع برای بنده عجیب بود. بابت توضیحات جامعتان سپاسگزارم. م کیخسروی (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۳۷ (UTC)[پاسخ]

اصلاح بفرمایید

با سلام بالفرض که ایرانیکا معتبر باشد منابع بنده هم معتبر هستند که اگر غیر از این بود مجوز برای نه تنها یک چاپ بلکه چند چاپ کسب نمی کردند. اصلاح بفرمایید در هر صورت بدترین حالت اسم بیهق(سبزوار) هم باید در کنار طوس باشد! اگر اصلاح نفرمایید بنده ۱۰۰ بار هم شده اصلاح خواهم کرد! م کیخسروی (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)[پاسخ]

@م کیخسروی: درود دویاره. این ویرایشتان را ندیده بودم. امیدوارم که توضیحات بالا برایتان کافی و روشنگر باشد.-- Mpj7 (بحث) ‏۵ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۳۹ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ پلوتینو که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

  • در مقالهٔ پلوتینو :
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود ردهٔ همسنگ با ویکی‌پدیای انگلیسی ربات‌های ردهٔ همسنگ نتوانستند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان رده‌های زیر را همراه با میان‌ویکی ایجاد نمائید تا ربات‌های ردهٔ همسنگ آن را به این مقاله و مقالات مشابه بیافزایند.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۱۳ (UTC)[پاسخ]

✓ Mpj7 (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۴۳ (UTC)[پاسخ]

ریچارد نیکسون

باسلام. منبع و دلیل جمهوری خواه بودن ریچارد نیکسون را می خواستید. باید بگویم که این مربوط به شما می شود و خودتان بایستی تحقیق کنید و دریابید که ریچارد نیکسون جمهوری خواه بوده است. پخش مطلب (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۴۵ (UTC)[پاسخ]

@پخش مطلب: درود. اگر می‌فرمایید منظورتان تنها جمهوری‌خواه بودن ایشان بوده نه من نه شما مطلب تازه‌ای برای آن صفحه نداشته‌ایم؛ تمام آن مقاله مختصر، از لید گرفته تا رده‌ها، این نکته را به روشنی بارها تکرار کرده‌اند، تکرار آن چرا!. ولی دلیلی که نتوانستم تأییدش کنم یکی حذف الگوی «داده‌های کتابخانه‌ای» است که نیازمند دلیل است. افزودن نام نیکسون به ناوباکس «جمهوری‌خواه‌های معروف» هم چند مشکل دارد: انتخاب نام‌ها سلیقه‌ای و سطحی‌است، حتماً تفاوت Famous و Infamous را می‌دانید که هر دو معروفند. معلوم نیست به رسوایی واترگیت او و حاشیه‌هایش اشاره دارید یا به رئیس‌جمهور بودنش. برای آن صفحه ناوباکس بی‌در و دروازه‌ای‌ است. می‌توانید از وپ:نظر سوم استفاده کنید. موفق باشید -- Mpj7 (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۳۶ (UTC)[پاسخ]

@Mpj7: درود. من به خاطر وجود نام ریچارد نیکسون در الگو آن را در مقاله گذاشتم. پخش مطلب (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)[پاسخ]

@پخش مطلب: درود. منظورتان؟. البته که صفحه و همه بخش‌ها و الگوهای آن مربوط به ریچارد نیکسون است؛ نظر من در مورد آن الگوی فاقد میان‌ویکی که شما افزوده بودید هم، همان است که در بالا آوردم. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۴۷ (UTC)[پاسخ]

@Mpj7: باسلام.بنده چیز گنگ و پیچیده ای نگفتم. نام ریچارد نیکسون در الگو بود من هم الگو را به مقاله ریچارد نیکسون اضافه نمودم. پخش مطلب (بحث) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۰۵ (UTC)[پاسخ]

@پخش مطلب: بله در الگوی خودتان آمده نه در الگویی دیگر، این الگو پختگی و مفهوم دانشنامه‌ای ندارد. در این طیف گسترده و قدیمی چنین لیستی را نمی‌توان سلیقه‌ای گنجاند. رسانه‌ها می‌توانند نظرپرسی راه بیندازند و میزان اشتهار و محبوبیت شخصیت‌ها را بر مبنای آن بسنجند و اگر معتبر باشند منبع من و شما هم قرار گیرند. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۱۹ (UTC)[پاسخ]

دعوت

درود Mpj7 گرامی، از شما دعوت می‌کنم اگر زمان کافی دارید برای دسترسی به ویکی‌بانی درخواست دهید، با سپاس و احترام🍀--ahuR ☘ ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)[پاسخ]

درود @اهورا: ی گرامی. با سپاس از لطف شما، در شرایط کنونی معذورم و برای همکاران عزیزی چون شما که زحمت این مهم را بر دوش دارند آرزوی موفقیت‌های بیشتر دارم. پیوسته شاد و سرفراز باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۰۸ (UTC)[پاسخ]

شرکت در دمش

سمبل مهر
درود صرف نظر از نتیجه دمش حقیر، از مهر بیکران و حقیقی شما و اعتمادتان به بنده کمترین و وقت با ارزشتان و تلاش‌های شما برای ویکی سپاسگزارم. سلامت، شاد و عاشق باشید. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۱:۴۲ (UTC)[پاسخ]
@Shahnamk: سپاسگزارم شهنام گرامی، امیدوارم این پروژه با کمک یارانی چون شما بیش از پیش موفق و ماندگار شود. برایتان چه در زندگی حقیقی و چه در این "فضا" آرزوی پیروزی دارم. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۳۱ (UTC)[پاسخ]

بایگانی

درود احتراما جسارت حقیر را در یاد آوری یک نکته ببخشید با توجه به زیاد شدن حجم صفحه بحث حضرتعالی امکان نگارش به صورت ویرایش متنی تقریبا غیر ممکن شده است اگر محبت بفرمایید و از سیستم بایگانی بهره بگیرید مشکل برطرف خواهد شد. اگر صلاح می‌دانید درسی نزد استاد پس داده و برایتان ایجادش نمایم. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۵۲ (UTC)[پاسخ]

@Shahnamk: بسیار سپاسگزارم گرامی از یادآوری و لطفتان، شرمنده. چشم به‌زودی به فکر سفرهٔ نیمه قلمکاری برای این صفحه خواهم بود. پیروز و شاد باشید. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۲۵ (UTC)[پاسخ]

مرکز سنگینی

میشه بگی چرا متنی رو که کلی وقت گذاشتم روش واگردانی می کنی؟! -- Mpnader (بحث) ‏۱۶ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۶:۰۵ (UTC)[پاسخ]

@Mpnader: تو این صفحه از دانشنامه با کسی با این لحن گفتگویی ندارم. مرکز سنگینی سراسری صفحه بحث داره؛ همون‌جا که برای تغییر عنوان مقاله ازش استفاده نشد٬ تو فضای عمومی٬ که دیگران هم بتونن ببینن و نظرشون رو بدن. Mpj7 (بحث) ‏۱۶ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۱۹ (UTC)[پاسخ]
واگردانی مخصوص خرابکاریه من که خرابکاری نکردم. از طرفی پرسیدن سوال چه اشکالی داره که لحن بدی داشته باشه؟! عنوان مقاله رو به عین ترجمه انتقال دادم عنوان قبلی مشخصا اشتباه بود. -- Mpnader (بحث) ‏۱۶ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۲۴ (UTC)[پاسخ]

دوست عزیر در عنوان انگلیسی واژه سراسری وجود ندارد. در منابع دیگر هم صرفا مرکز سنگینی آمده است می توانید با یک جستجوی ساده به این مسئله پی ببرید. -- Mpnader (بحث) ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)[پاسخ]

به هر حال تمامی تغییرات را فعلا خنثی کردم -- Mpnader (بحث) ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)[پاسخ]