ویکی‌پدیا:کاربران تأییدشده خودکار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تأییدشدهٔ خودکار گروه کاربری‌ای است که به‌طور خودکار به حساب‌های کاربری ثبت‌نام شده که بیش از ۴ روز از عمر آنها گذشته‌است و حداقل ۱۰ ویرایش دارند، اهدا می‌شود. این دسترسی به کاربران امکان می‌دهد صفحات را به عنوانی متفاوت منتقل کنند — و نه از فضای‌نام پیش‌نویس[۱] — و صفحه‌هایی را که توسط مدیران نیمه حفاظت شده‌اند را ویرایش کنند.

وضعیت حساب کاربری شما :شما ثبت نام نکرده‌اید، پس حساب کاربری شما تأییدشدهٔ خودکار نیست تأییدشدهٔ خودکار است.

دلیل اصلی داشتن وضعیت تأییدشدهٔ خودکار در ویکی‌پدیا برای جلوگیری از خرابکاری و انواع دیگر ویرایش‌های اخلالگرانه به صفحات محبوب با فقط اجازه دادن به کاربرانی است که نشان داده‌اند می‌توانند تغییرات خوبی ایجاد کنند تا این صفحات را تغییر دهند. این گروه فقط درصورتی که کاربر پالایهٔ ویرایش را تحریک کند، قابل حذف است.

در اوت ۲۰۱۴(مرداد ۱۳۹۳)، شمار کاربران تأییدشدهٔ خودکار ویکی‌پدیای فارسی بیش از ۱۸٬۰۰۰ بود که شمار قابل توجهی از آن‌ها غیرفعال هستند. به واسطهٔ این اجماع، پالایه اجازهٔ انتقال مقالات به کاربرانی که عمر حساب کاربری آنان کمتر از یک هفته و تعداد ویرایش آنان کمتر از ۱۰۰ باشد نخواهد داد.

کاربران تأییدشده

در برخی شرایط لازم است که حساب‌ها از دورهٔ تأیید عرفی معاف شده و بلافاصله تأیید شوند. گروه «تأییدشده» دقیقاً دارای دسترسی‌های مشابه گروه «تأییدشدهٔ خودکار» است، اما در صورت لزوم توسط مدیران و هماهنگ‌کنندگان رویدادها می‌تواند اعطا شود. اعطای دسترسی تأییدشده به حسابی که قبلاً تأییدشدهٔ خودکار شده باشد زائد است، زیرا همان توانایی‌ها را فراهم می‌کند. ویکی‌پدیای فارسی هم‌اکنون ۶۴ کاربر تأییدشده دارد.

منابع

  1. انتقال صفحات از فضای‌نام پیش‌نویس به فضای نام اصلی بر پایه اجماع کاربران توسط کاربر غیر گشت خودکار ممکن نیست