فهرست قسمت‌های گرند تور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوگوی مجموعهٔ سفر بزرگ

گرند تور (انگلیسی: The Grand Tour)، یک مجموعه تلویزیونی خودرویی است که از سرویس ویدئویی آمازون پخش می‌شود.[۱][۲]

پخش سری چهارم از ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شد.[۳] تا تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹، ۳۹ قسمت از سفر بزرگ منتشر و تمام شد. فصل پنجم نیز از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز شده و ساخت آن در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ به دلیل مشکلات آمازون با کلار کسون متوقف شد.

مرور کلی مجموعه[ویرایش]

فصلقسمت‌هامنتشرشده
اولین بارآخرین بار
۱۱۳۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-11-۱۸)۳ فوریه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-02-۰۳)
۲۱۱۸ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۰۸)۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-02-۱۶)
۳۱۴[۴][۵]۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۱۸)۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-04-۱۲)
۴۴۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-12-۱۳)۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-12-۱۷)
۵TBA۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-09-۱۶)TBA

قسمت‌ها[ویرایش]

فصل ۱ (۲۰۱۶–۲۰۱۷)[ویرایش]

در فصل اول مجموعه، مناطق و شهرهای مختلف خارجی میزبان استودیوی سیار برنامه در هر قسمت بوده و تنها دو منطقه هستند که هرکدام برای ضبط دو قسمت جداگانه ولی پشت سر هم در این فصل استفاده شده‌اند. تنها استثناء در این فصل، دو-قسمتی ویژه‌ای بود که در آن هیچ بخشی داخل استودیو ضبط نشده‌است. مشاهیر نیز در ساختار کلی این فصل حضور نداشتند و تنها به نام آن‌ها در بخش داخل استودیو اشاره شده‌است. در این فصل به استثناء چند قسمت، بدلکاران به جای مشاهیر ایفای نقش کرده‌اند.

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانخودروهای بررسی شدهموضوع اصلیتاریخ پخش اصلی
۱۱«سه‌گانه مقدس»[۷]مک لارن پی۱، پورشه ۹۱۸ اسپایدر، فراری لافراری، ب‌ام‌و ام۲مقایسه ابرخودروهای هیبریدی (بنزینی-الکتریکی)۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-11-۱۸) a
جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می برنامه جدید خود را با پخش اولین قسمت آن به میزبانی شهر لوسرن ولی کالیفرنیا منتشر کردند.[۶] مجری‌ها برنامه را با مقایسه ۳ ابرخودروی هیبریدی (کلارکسون با مک لارن پی۱، هموند با پورشه ۹۱۸ اسپایدر و می با فراری لافراری) و آزمایش آن‌ها در مجموعه‌ای از مسابقات درگ، آزمون‌های جاده‌ای و مسابقه زمان‌گیری شروع می‌کنند. در همین حال، کلارکسون همزمان با بررسی ب‌ام‌و ام۲، پیست و راننده آزمایش اختصاصی برنامه را که تنها با نام «آمریکایی» شناخته می‌شود، معرفی می‌کند.
۲۲«عملیات تلو خوردن در بیابان»[۱۰]استون مارتین وولکان، آئودی اس۸ پلاستمرینات آموزشی اس‌ای‌اس۲۵ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-11-۲۵) b
تیم سفر بزرگ برای قسمت جدید مجموعه، چادر استودیوی برنامه را خارج از شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی برپا می‌کنند.[۸][۹] مجری‌ها بر اساس دستور تهیه‌کننده برنامه، رزمایشی را به سبک اس‌ای‌اس اجرا می‌کنند که در آن همزمان با اسکورت کردن یک شخص مهم به محل مشخص شده، به بررسی خودرو آئودی اس۸ پلاس می‌پردازند. در همین حال، می در مسابقات «چرخش» آفریقای جنوبی شرکت می‌کند تا نحوه و قوانین مسابقه را بررسی کند و همزمان کلارکسون نیز استون ماریتن وولکان را در پیست ابولادروم آزمایش می‌کند.
۳۳«اُپرا، هنر و دونات»[۱۳]رولز-رویس داون، استون مارتین دی‌بی۱۱، داج چلنجر اس‌آرتی هلکتتور بزرگ شمال ایتالیا۲ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۰۲)

محل اجرای قسمت سوم مجموعه در شهر ویتبی بریتانیا واقع شده‌است.[۹][۱۱] مجری‌ها با خودروهای منتخب خودشان از میان کشور ایتالیا به سمت شمال سفر می‌کنند. (می رولز-رویس داون را انتخاب می‌کند، کلارکسون استون مارتین دی‌بی۱۱ را می‌راند و هموند پشت فرمان داج چلنجر اس‌آرتی هلکت می‌نشیند) این گروه سفر خود را از مسابقات اسب‌دوانی پالو دی سیینا شروع می‌کنند، از آثار هنری در فلورانس دیدن می‌کنند، در پیست موجلو با یکدیگر مسابقه می‌دهند، به بازدید از موزه لامبورگینی و پیازا دی سیگنوری، ویچنزا می‌پردازند و سفر خود را با رسیدن به شهر ونیز به پایان می‌برند. در همین حال هموند و می طبق شرطی که در قسمت اول و طی بررسی ابرخودروها با کلارکسون بسته بودند و برنده شده بودند، خانه قدیمی جرمی در چدلینگتون آکسفوردشر را تخریب می‌کنند.

یادداشت: به دلیل اینکه زمان مشخص شده برای تخریب کنترل شدهٔ خانهٔ قدیمی کلارکسون همزمان با فیلمبرداری این قسمت بوده‌است، این تخریب در فیلم‌نامه سفر بزرگ نیز نوشته شده بود.[۱۲]
۴۴«ذهن-محیطی»[۱۴]پورشه ۹۱۱ جی‌تی۳ آر-اس، بی‌ام‌و ام۴ جی‌تی‌اسساخت خودرو دوست‌دار محیط زیست۹ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۰۹)
قسمت چهارم نیز مانند قسمت قبل در شهر ویتبی اجرا شده‌است.[۹][۱۱] مجری‌ها در وارد چالشی می‌شوند که بر اساس آن باید بر روی پلتفرم لندروور دیسکاوری بدنه‌ای را سوار کنند که دوست‌دار محیط زیست باشد، سپس با این خودروها یک سفر جاده‌ای ۱۸ کیلومتری را پشت سر بگذارند و در پایان در یک مسیر خاکی به رقابت با ۳ خودرو معمولی بپردازند. در همین حین کلارکسون در پیست ابولادروم به مقایسه دو خودرو پورشه ۹۱۱ جی‌تی۳ آر-اس و بی‌ام‌و ام۴ جی‌تی‌اس می‌پردازد.
۵۵«گردش مراکشی»[۱۶]مزدا ام‌ایکس-۵، زنوس ئی۱۰اس، آلفا رومئو ۴سی اسپایدرسفر در مراکش با خودرو روباز۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۱۶)
تیم سفر بزرگ در این قسمت در بندر روتردام هلند مستقر می‌شوند.[۱۵] در پی بحث بر سر ارزشمندترین خودروی روباز، مجری‌ها جهت انجام یک سفر جاده‌ای سوار بر خودروی روباز منتخب خودشان به مراکش سفر می‌کنند. هموند با یک مزدا ام‌ایکس-۵ از راه می‌رسد، می در پی اثبات این است که زنوس ئی۱۰اس بهترین است، و کلارکسون مطمئن است که آلفا رومئو ۴سی اسپایدر بیشترین لذت رانندگی را ارائه می‌کند. در طول سفر این سه نفر در مسابقه شتاب با هم رقابت می‌کنند، خودروهایشان را وزن می‌کنند و در پیست اختصاصی ساخته شده در شرکت اطلس استودیو در شهر ورززات از هر خودرو زمان‌گیری می‌کنند. در همین حال هموند و می، بازی کشتی‌های جنگی را به سبک خودشان و با استفاده از ماشین‌های کارکرده به عنوان «کشتی» و چندین جی‌ویز به عنوان «موشک» اجرا می‌کنند تا ببینند کدامیک استراتژی هوشمندانه‌تری را برای برنده شدن به کار می‌برد.
۶۶«کریسمس فنلاندی مبارک»[۱۸]فورد موستانگ جی‌تی، فورد فوکوس آر-اسرقابت‌های لمانز میان فورد و فراری۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۲۳)

چادر استودیوی مجموعه در این قسمت و به مناسبت کریسمس، در جنگل‌های ساریسلکای فنلاند برپا می‌شود.[۱۷] Hammond and هموند و کلارکسون بر سر اینکه فورد موستانگ جی‌تی جدید با فرمان سمت راست بهتر است یا فورد فوکوس آر-اس، با یکدیگر وارد بحث می‌شوند. آن‌ها خودروی منتخب خود را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند و سپس دو خودرو را در پیست ابولادروم آزمایش می‌کنند تا دریابند کدامیک سریع‌تر است. همزمان می به صحبت پیرامون رقابت فورد و فراری در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، که به طراحی و ساخت فورد جی‌تی۴۰ و فراری پی۳ منجر شد، می‌پردازد. در بخشی از این قسمت مجری‌ها نگاهی به جوایز و کادوهای کریسمس با مضمون خودرو می‌اندازند.

یادداشت: باب گلداف در این قسمت حضور کوتاهی دارد.
۷۷«پسران (باگی‌سوار) ساحل – قسمت ۱»[۲۰]ن/مدو قسمتی ویژهٔ بیچ‌باگی۳۰ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۳۰)
مجری‌ها خود را در چالشی ویژه که تهیه‌کنندهٔ برنامه برای آن‌ها تدارک دیده‌است می‌یابند. آن‌ها باید هرکدام یک بیچ‌باگی با مشخصات مورد نظر خودشان بسازند و در سفری به طول یک هزار مایل (۱٬۶۰۰ کیلومتر) در ساحل اسکلت کشور نامیبیا، ثابت کنند که بیچ‌باگی‌ها خودروهای ضعیفی نیستند. می خودروی خود را بر اساس طراحی مدل اصلی دههٔ ۱۹۶۰ می‌سازد، کلارکسون یک موتور وی۸ را روی خودرو خود نصب می‌کند، و هموند خودرویش را به سیستم تعلیق رالی و لاستیک‌های بیرون‌جاده‌ای مجهز می‌کند. در قسمت اول، این سه نفر به سمت کشتی به گل نشستهٔ ادوارد بوهلن می‌روند، از مسیرهای سخت و تپه‌های شن در بیابان نامیب عبور می‌کنند و سفرشان را به سمت پایتخت نامیبیا یعنی شهر ویندهوک ادامه می‌دهند.[۱۹]
۸۸«پسران (باگی‌سوار) ساحل – قسمت ۲»[۲۱]ن/مدو قسمتی ویژهٔ بیچ‌باگی۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۳۱)
مجری‌ها سوار بر خودروهای خود، سفرشان را به سمت مرز نامیبیا با آنگولا دنبال می‌کنند. آن‌ها پس از حرکت از ویندهوک با جاده‌های صعب‌العبور دست و پنجه نرم می‌کنند و از یک رودخانه مملو از تمساح عبور می‌کنند، که در این سفر و زمانی که آن‌ها خود را نزدیک به هدف می‌بینند، به این نتیجه می‌رسند که ممکن است در مورد ضعیف بودن بیچ‌باگی‌ها حق با تهیه‌کننده باشد.
۹۹«احمقانه‌های آینده‌نگرانه»[۲۵]هوندا ان‌اس‌ایکسساخت یک خودروی شاسی‌بلند «شایسته»۶ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-01-۰۶)
تیم سفر بزرگ در این قسمت در نزدیکی شهر اشتوتگارت آلمان مستقر می‌شوند.[۲۲][۲۳][۲۴] کلارکسون با ترکیب بدنه خودروهای کلاسیک با شاسی لندروور دیسکاوری، اقدام به ساخت یک خودروی «شایسته» می‌کند، و برای آزمودن آن همراه با مجری‌های همکارش به باشگاه فوتبال چلسی سفر می‌کنند و بعد از آن به یک حراج خودرو در کنزینگتون می‌روند تا دریابند خودرویی که جرمی ساخته چقدر ارزش دارد. در همین حین مجری‌ها راه‌هایی خلاقانه برای تولید برق و شارژ دستگاه‌های برقی را بررسی می‌کنند، می به پیست ابولادروم می‌رود تا نسل جدید هوندا ان‌اس‌ایکس را آزمایش کند، و هموند تلاش می‌کند خودروهای پسارستاخیزی و زرهی بسازد، در حالی که همکارانش از راه‌های مختلف مانند استفاده از تانک و شلیک موشک از ناو جنگی اچ‌ام‌اس ریچموند ساخته‌های او را نابود می‌کنند.
۱۰۱۰«نبرد احمقانه بر سر مرجان‌های سالم»[۲۶]آلفا رومئو جولیا کوادروفوجلیونجات آب‌سنگ‌های مرجانی به کمک بدنه خودروها۱۳ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-01-۱۳)
شهر نشویل در ایالت تنسی میزبان این قسمت از مجموعه است.[۶] برای کمک به نجات آب‌سنگ‌های مرجانی در حال مردن در نزدیکی ساحل باربادوس، مجری‌ها اقدام به غرق کردن پنج بدنهٔ خام خودرو در دریا می‌کنند تا به بازسازی این آب‌سنگ‌ها کمک کنند. اما خیلی زود به مشکلاتی برمی‌خورند که باعث از دست رفتن بدنه‌هایی که آورده‌اند می‌شود و تنها یک بدنه لندرور برای اتمام مأموریت باقی می‌ماند. همزمان کلارکسون در حالی که خودروی آلفا رومئو جولیا کوادروفوجلیو را مورد بررسی دقیق و وسیعی قرار می‌دهد، از ولز به سمت پیست ابولادروم حرکت می‌کند.
۱۱۱۱«آموزه‌های ایتالیایی»[۲۷]فیات آبارت ۱۲۴ اسپایدرچالش مازراتی‌های دست دوم۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-01-۲۰)
در این قسمت چادر استودیوی برنامه در ساحل دریاچهٔ لخ‌نس در اسکاتلند برپا می‌شود. با رفتن به فرانسه، مجری‌ها سعی می‌کنند اثبات کنند که مازراتی‌های دست دوم می‌توانند انتخاب بهتری در خرید خودرو باشند. برای این کار، هریک مدل خاصی از مازراتی که تصور می‌کنند می‌تواند این نکته را ثابت کند را خریداری می‌کنند. کلارکسون یک بای‌توربو اس کوپه را خریداری می‌کند، هموند یک ۴۳۰ سالن و می نیز یک زاگاتو اسپایدر را انتخاب می‌کنند. آن‌ها خودروهایشان را در معرض یک سری آزمایش قرار می‌دهند و سپس در طی یک سفر جاده‌ای به شمال فرانسه می‌روند تا این آزمایش‌ها را با مسابقه‌ای به مقصد بندر لهاور به پایان برسانند. همزمان هموند مدل جدید فیات آبارت ۱۲۴ اسپایدر را در پیست ابولادروم مورد بررسی و آزمون قرار می‌دهد.
۱۲۱۲«[سانسور شده] به سمت [سانسور شده]»[۲۸] cلکسوس جی‌اس-اف، بنتلی بنتایگا، رنج‌روور، جگوار اف-پیسسفر جاده‌ای با خودروهای ۴چرخ متحرک بریتانیایی در «جادهٔ عاشقانه»۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-01-۲۷)
در این قسمت نیز تیم سفر بزرگ در ساحل دریاچهٔ لخ‌نس می‌مانند. مجری‌ها به آلمان رفته و سوار بر خودروهای ۴چرخ متحرک ساخت بریتانیا مسیر «جادهٔ عاشقانه» را در پیش می‌گیرند. می بنتلی بنتایگا را مورد آزمایش قرار می‌دهد، کلارکسون یک رنج‌روور را می‌راند و هموند جگوار اف-پیس را بررسی می‌کند. با سفر از میان آلمان، باواریا و اتریش، این سه نفر از چند شهر با نام‌های خنده‌دار مرتبط با فعالیت‌های جنسی نیز عبور می‌کنند، و در نهایت ماجراجویی خود را با رسیدن به یک معدن به سرانجام می‌رسانند. در این معدن، هر یک از آن‌ها با خودرو خود یک دور در مسیر مشخص شده رانندگی می‌کند تا معلوم شود کدام خودرو سریع‌تر است. در همین حال، کلارکسون لکسوس جی‌اس-اف جدید را در پیست ابولادروم مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
۱۳۱۳«گذشته در مقابل آینده»[۳۰] cفولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی، ب‌ام‌و آی۳مسابقه شتاب مسان پورشه ۹۱۸ اسپایدر و بوگاتی ویرون۳ فوریه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-02-۰۳)
برای اجرای آخرین قسمت از فصل اول مجموعه، استودیوی سیار برنامه در شهر دبی، امارات متحده عربی مستقر می‌شود.[۲۹] کلارکسون فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی سنتی خودش را با ب‌ام‌و آی۳ آینده‌نگرانهٔ می در یک مسابقه شتاب (درگ) و پس از آن با بردن خودروها به سفر جاده‌ای از لندن به دارت موور مقایسه می‌کند تا دریابد گذشته بهتر است یا آینده. هم‌زمان هموند پورشه ۹۱۸ اسپایدر را در دو مسابقه شتاب در دبی از نظر سریع بودن با بوگاتی ویرون و یک نیسان پاترول ۱۹۰۰ اسب‌بخاری مقایسه می‌کند. به جیمز می نیز مأموریتی داده می‌شود تا در مسابقات یدک‌کشی آف‌رود شرکت کند، و هموند به منطقه آزمایش شرکت میشلن در فرانسه می‌رود تا دریفت کردن را بیاموزد و مهارت‌های خود را در مقابل دریفترهای حرفه‌ای محک بزند؛ و سپس کلارکسون و هموند نمایش‌هایی را اجرا می‌کنند تا توانایی خود در دریفت کردن را با هم مقایسه کنند.

یادداشت‌ها[ویرایش]

  • ^  این قسمت ۲۰ دقیقه زودتر از زمان مقرر در نیمه‌شب تاریخ اعلام شده منتشر شد.[۳۱][۳۲]
  • ^  این قسمت ۱ ساعت زودتر از زمان مقرر در نیمه‌شب تاریخ اعلام شده منتشر شد.
  • ^  نام این قسمت دقیقاً به همین شکل توسط تیم تولیدکننده نوشته شده‌است.

فصل ۲ (۲۰۱۷–۲۰۱۸)[ویرایش]

از این فصل به بعد چادر استودیوی مجموعه، بر خلاف فصل قبلی که در نقاط مختلف خارجی برپا می‌شد، به‌طور دائمی در کاتسوالدز ثابت خواهد بود.

جدول زیر شامل نام مهمان‌های سرشناسی است که در بخش مشاهیر، که فقط در این فصل استفاده شده، حضور پیدا می‌کنند.

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانخودروهای بررسی شدهمهمان‌های ویژهموضوع اصلیتاریخ پخش اصلی
۱۴۱«گذشته، حال یا آینده»[۳۴]لامبورگینی اونتادور اس، هوندا ان‌اس‌ایکس، ریماک کانسپت یکدیوید هسلهاف، ریکی ویلسونبهترین ابرخودروی دوران موجود در بازار۸ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۰۸)

مجری‌های به سوئیس سفر می‌کنند تا ببینند کدام ابرخودرو بهترین است: سنتی بنزینی، امروزی هیبریدی (برقی-بنزینی) یا آینده‌نگرانهٔ تمام الکتریکی. کلارکسون با لامبورگینی اونتادور اس بنزینی نمایندهٔ گذشته‌است، می با هوندا ان‌اس‌ایکس هیبریدی نمایندهٔ حال، و هموند با ریماک کانسپت یک تمام الکتریکی نمایندهٔ آینده است. در سفری به کوه‌های آلپ در سوئیس، مجری‌ها سری به موزه‌های اطراف لوتسرن می‌زنند، یک مسابقه شتاب برگزار می‌کنند، و در یک مسابقه تپه‌نوردی در همبرگ شرکت می‌کنند. در فصل جدید، بخش رویارویی مشاهیر با حضور دیوید هسلهاف و ریکی ویلسون به‌عنوان اولین مهمان‌ها معرفی می‌شود تا مشخص شود در میان آن‌ها کدام‌یک سریع‌تر رانندگی می‌کند.

یادداشت: ریچارد هموند در جریان فیلم‌برداری این قسمت، در حادثهٔ تصادف بلافاصله پس از عبور از خط پایان مسابقه تپه‌نوردی، آسیب می‌بیند. فیلم‌هایی از صحنه تصادف و بعد از آن انتقال هموند به بیمارستان با هلیکوپتر، در یوتیوب منتشر شده‌است.[۳۳]
۱۵۲«مردان آبشار»[۳۵]فورد جی‌تی، مرسدس-ای‌ام‌جی جی‌تی آرکوین پیترسن، برایان ویلسون[۳۵]مسابقه‌ای از نیویورک تا آبشارهای نیاگارا۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۱۵)
تیم سفر بزرگ راهی سفری از منطقهٔ منهتن در شهر نیویورک به سمت یک برج دیده‌بانی با دید به آبشارهای نیاگارا می‌شوند تا مشخص شود کدامیک سریع‌تر این سفر را به پایان می‌رسانند. کلارکسون سوار بر نسل جدید فورد جی‌تی راهی این رقابت می‌شود، در حالی که هموند و می با استفاده از حمل و نقل عمومی سعی دارند او را در این رقابت شکست دهند. همزمان کلارکسون مرسدس-ای‌ام‌جی جی‌تی آر را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و سپس آن را به رانندهٔ آزمایش جدید برنامه ابی ایتن می‌سپارد تا زمان‌گیری این خودرو را در پیست ابولادروم انجام دهد. در بخش رویارویی مشاهیر کوین پیترسن و برایان ویلسون برای کسب جایگاه سریع‌ترین راننده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
۱۶۳«به همبوگاتی»[۳۶]کیا استینگر جی‌تی، بوگاتی شیرونهیو بونه‌ویل، کیسی اندرسونآزمایش جاده‌ای بوگاتی شیرون در سفری مجلل۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۲۲)
کلارکسون با راندن بوگاتی شیرون برای تفریح و لدت، سبک زندگی افراد ثروتمند را به نمایش درمی‌آورد. او از سن-تروپه و از میان کوه‌های آلپ به مقصد تورین سفر می‌کند و در میان راه در یک مسابقه شتاب نیز شرکت می‌کند. می برای آزمایش کیا استینگر جی‌تی در مسابقه‌ای مقابل دو اسکیت‌برد سوار به یک جاده کوهستانی در مایورکا می‌رود. در همین حال هموند و می دست به ابداع مسابقه‌ای جدید می‌زنند تا کارمندان یک شرکت را از سررفتن حوصله‌شان در وقت غذا نجات دهند. مجری‌ها به مناسبت کریسمس چند هدیه به سبک خودرویی را بررسی می‌کنند و کیسی اندرسون و هیو بونه‌ویل برای اینکه نشان دهند کدامیک سریع‌تر رانندگی می‌کند، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
۱۷۴«بدون فیلمنامه»[۳۷]مک‌لارن ۷۲۰اس، آئودی تی‌تی آر-اس، اریل نومدمایکل بال، الفی بواجرای یک برنامه بدون فیلمنامه در کرواسی۲۹ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۲۹)
یکی از بینندگان انتقاد می‌کند که این برنامه خیلی به فیلمنامه پایبند است و مجری‌ها برای مقابله با این انتقاد، به کرواسی می‌روند تا این قسمت را بدون فیلمنامه اجرا کنند. - در بخشی از این قسمت کلارکسون و می بر مقایسه آئودی تی‌تی آر-اس و اریل نومد یک مسابقه درگ و یک مسابقه به سبک رالی متمرکز می‌شوند، و می عملکرد لادا ریوا را بعنوان خودرو آتشنشانی مورد بررسی قرار می‌دهد. در همین حال هموند مک‌لارن ۷۲۰اس را در پیست ابولادروم آزمایش می‌کند، مجری‌ها در بخش «خیابان گفتگو» به اهدای یک سری از جوایز می‌پردازند، و مایکل بال و الفی بو با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند تا مشخص شود سریع‌ترین خوانندهٔ کلاسیک در میان آن‌ها کدام است.
۱۸۵«بالا، پائین و اطراف مزرعه»[۳۹]ریپسا ئی‌وی۲، فولکس‌واگن آپ! جی‌تی‌آیبیل بیلی، دومینیک کوپر، مارک هیگینزفیلم «فارم‌خانا»۵ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-01-۰۵)
هموند به دوبی سفر می‌کند تا خودروی ریپسا ئی‌وی۲ را داخل شهر و در بیابان‌های اطراف آن آزمایش کند، در حالی که می فولکس‌واگن آپ! جی‌تی‌آی را در پیست ابولادروم مورد بررسی قرار می‌دهد. همزمان کلارکسون در منطقهٔ ری به ساخت فیلمی به سبک فیلم‌های کن بلاک می‌پردازد.[۳۸] نکات و پشت صحنهٔ این فیلم بعداً بررسی می‌شود. مهمانان بخش «رویارویی مشاهیر»، بیل بیلی و دومینیک کوپر هستند که با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند.
۱۹۶«جَگگگگگگز»[۴۱]ن/ملوک ایوانز، کیفر ساترلندآزمایش اطمینان‌پذیری جگوار۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-01-۱۲)
تیم سفر بزرگ به کلرادو می‌روند،[۴۰] تا با خریداری و راندن چند مدل کلاسیک جگوار، خوشنامی این خودروساز در میزان اطمینان‌پذیری را مورد سنجش قرار دهند. کلارکسون با مدل ایکس‌جی‌آر به این سفر می‌پیوندد، می یک ایکس‌کی روباز را خریداری می‌کند، و هموند یک مارک ایکس را همراه خود می‌آورد. مجری‌ها خودروهای منتخب خود را به سفری از گراند جانکشن به مقصد تلیوراید می‌برند تا آن‌ها را در معرض یک سری چالش‌ها و آزمایش‌ها قرار دهند، ولی خیلی زود به مشکلاتی برمی‌خورند که باعث می‌شود دو خودرو از سه خودرو با مدل‌های کلاسیک متفاوت دیگری جایگزین شوند. در بخش مشاهیر کیفر ساترلند در رقابت رانندگی مقابل لوک ایوانز قرار می‌گیرد.
۲۰۷«این یک گاز، گاز، گاز است.»[۴۲]لامبورگینی اوراکان پرفورمانتهآنتونی جاشوا، بیل گلدبرگرقابت‌های رالی میان آئودی و لانچیا۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-01-۱۹)
کلارکسون رقابت میان آئودی و لانچیا در مسابقات رالی را با نگاهی به دو مدل از مشهورترین خودروهای آن‌ها، یعنی آئودی کواترو و لانچیا ۰۳۷، بررسی می‌کند. در همین حین، هموند به پیست ابولادروم می‌رود تا لامبورگینی اوراکان پرفورمانته را مورد نقد و بررسی قرار دهد و سپس آن را در یک مسابقه شتاب در مقابل خودروی فراری ۴۵۸ اسپشیاله متعلق به جیمز می، آزمایش می‌کند. همزمان هموند و می راه‌های مبتکرانه‌ای را برای سوخت‌گیری در حال حرکت می‌آزمایند. در بخش رویارویی مشاهیر آنتونی جاشوا و بیل گلدبرگ برای کسب مقام سریع‌ترین در میان خودشان به رقابت می‌پردازند.
۲۱۸«بازدم‌هائی از گذشته»[۴۳]جگوار ایکس‌کی‌اس‌اس، استون مارتین دی‌بی۴ جی‌تی، هوندا سیویک تیپ آر، فورد جی‌تیاستوارت کاپلند، نیک میسناستون مارتین‌ها و جگوارهای کلاسیک در مقابل یک هوندای مدرن۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-01-۲۶)
هموند و کلارکسون برای اثبات بهتر بودن جگوارها و استون مارتین‌های کلاسیک، و به خصوص جگوار ایکس‌کی‌اس‌اس و استون مارتین دی‌بی۴ جی‌تی از خودروهای جدید و امروزی، که به عقیده می بی‌نظیر هستند، تصمیم می‌گیرند این دو خودرو را در مقابل هوندا سیویک تیپ آر جدید و مدرن قرار دهند. مجری‌ها خودروهای مورد انتخاب خود را در سفری از شهر پو در فرانسه و از میان مناطق کوهستانی پیرنه به مقصد شهر بارسلون مورد مجموعه‌ای از چالش‌ها و آزمایش‌ها قرار می‌دهند. در همین حال کلارکسون در پیست ابولادروم فورد جی‌تی را که پیش‌تر آن را در مسابقهٔ آبشارهای نیاگارا آزمایش کرده بود، مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌دهد. در بخش افراد مشهور نیک میسن و استوارت کاپلند برای کسب مقام سریع‌ترین نوازندهٔ درام به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
۲۲۹«شکستن، خیلی بد»[۴۵]جگوار ایکس‌جی۲۲۰، بوگاتی ئی‌بی۱۱۰ سوپر اسپرتداینامو، پن و تلررکورد سریع‌ترین خودروی آبی‌خاکی بریتانیایی۲ فوریه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-02-۰۲)
مجری‌ها تصمیم می‌گیرند تا خودشان یک خودروی آبی‌خاکی بسازند و با آن رکورد سریع‌ترین وسیلهٔ نقلیهٔ دوگانه‌روی بریتانیا را بشکنند، برای این کار آن‌ها دو خودرو می‌سازند که اولی با استفاده از موتور جت رولز-رویس اسپی و دومی با اعمال تغییراتی در خودروی باند باگ ساخته می‌شود. در نهایت ساختهٔ نهایی آن‌ها در مسابقات رکوردزنی قایق‌های قدرتی کانیستن در دریاچهٔ کانیستن واتر موفق به شکستن این رکورد می‌شود.[۴۴] همزمان کلارکسون جگوار ایکس‌جی۲۲۰ و بوگاتی ئی‌بی۱۱۰ سوپر اسپرت را در ابولادروم بررسی می‌کند. در مسابقه‌ای برای مشخص شدن سریع‌ترین شعبده‌باز، داینامو و پن و تلر در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.
۲۳۱۰«اوه، کانادا»[۴۶]آلفارومئو استلویو کوادروفوجلیو، رنج‌روور ولار پی۳۸۰، پورشه ماکان توربو پرفورمنس پک، تسلا مدل ایکس، فورد اف۱۵۰ رپتورروری مک ایلروی، پاریس هیلتونبی‌کاربرد بودن شاسی‌بلندهای کوچک۹ فوریه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-02-۰۹)
تیم سفر بزرگ به کانادا می‌روند تا نشان دهند که خودروهای شاسی‌بلند کوچک کاربرد خاصی ندارند. برای اثبات این موضوع کلارکسون یک آلفارومئو استلویو کوادروفوجلیو را انتخاب می‌کند، جیمز می تصمیم به اثبات بی‌فایده بودن رنج‌روور ولار پی۳۸۰ می‌گیرد، و هموند نشان می‌دهد که پورشه ماکان توربو پرفورمنس پک از پس انجام چه کارهایی بر نمی‌آید. مجری‌ها با زمان‌گیری، جای دادن سگ‌های نیوفاندلند در صندوق خودروها، مسابقه مقابل یک اسب در محل مسابقهٔ اسب‌سواری، و یدک کشیدن قایق در مسیرهای کوهستانی، این خودروها را مورد آزمون قرار می‌دهند. همزمان کلارکسون تسلا مدل ایکس را در جاده و همچنین در پیست ابولادروم نقد و بررسی می‌کند. روری مک ایلروی و پاریس هیلتون به عنوان آخرین مهمان‌های بخش «رویارویی مشاهیر» به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
۲۴۱۱«دنیا را سیر کن»[۴۷]ن/من/متوزیع ماهی در سفری از میان موزامبیک۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-02-۱۶)
کلارکسون، می و هموند به موزامبیک سفر می‌کنند تا طی یک مأموریت، از شهر ماپوتو، پایتخت این کشور، برای مردم روستای بسیار فقیر بینگو ماهی ببرند. برای طی کردن این مسیر ۳۲۰ کیلومتری، هر مجری یک وسیلهٔ نقلیه را که باور دارد از پس این مأموریت برمی‌آید، انتخاب می‌کند و در آن تغییراتی برای انجام این کار ایجاد می‌کند. می یک مرسدس-بنز استیت را با آکواریومی پرشده از آب دریا تجهیز می‌کند، کلارکسون یک وانت نیسان هاردبادی را به دستگاه یخ‌ساز مجهز می‌کند، و هموند با یک موتورسیکلت تی‌وی‌اس استار که یک باربند در پشت آن نصب شده‌است، از راه می‌رسد. این گروه در میان راه، و در حالی که تلاش می‌کنند با بهترین شرایط به مقصد برسند، دچار مشکلات زیادی می‌شوند و در نهایت نیز در مقصد که روستای بینگو است با مشکل بزرگتری مواجه می‌شوند.

فصل ۳ (۲۰۱۹)[ویرایش]

برای تمرکز بیشتر بر روی ساخت فیلم، در این فصل حضور مشاهیر در برنامه متوقف شده‌است.

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانخودروهای بررسی شدهموضوع اصلیتاریخ پخش اصلی
۲۵۱«وحشت در شهر خودرو»d[۴۸]فورد موستانگ آرتی‌آر تیپ ۳، هنسی اگزورسیست کامارو زد-ال۱، داج چلنجر اس‌آرتی دیمن، مک لارن سناخودروهای عضلانی در «شهر خودرو»۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۱۸)
مجری‌ها به همراه سه خودروی نمادین تیونینگ شدهٔ آمریکایی به شهر دیترویت می‌روند کلارکسون با فورد موستانگ آرتی‌آر تیپ ۳، می با هنسی اگزورسیست کامارو زد-ال۱، و هموند با داج چلنجر اس‌آرتی دیمن از راه می‌رسند تا خودروهای منتخب خود را به روش خودشان با مسابقهٔ شتاب در یک پیست متروکه، سنجش صدا و یک مسابقه در پیستی که به‌طور اختصاصی در کارخانهٔ قدیمی کادیلاک (۴۲°۲۳′۵۹٫۷۶″ شمالی ۸۲°۵۹′۴۳٫۶۷″ غربی / ۴۲٫۳۹۹۹۳۳۳°شمالی ۸۲٫۹۹۵۴۶۳۹°غربی / 42.3999333; -82.9954639) ساخته شده، مورد آزمایش قرار دهند. در همین حال کلارکسون مک لارن سنا را در پیست تراکستون بررسی می‌کند و سپس آن را برای زمان‌گیری به پیست ابولادروم می‌فرستد.
۲۶۲«ویژهٔ کلمبیا - قسمت ۱»[۴۹]ن/مدو قسمتی ویژهٔ عکاسی از حیات‌وحش کلمبیا۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
به درخواست شرکت آمازون برای تهیهٔ تصاویر پشت‌صفحهٔ جدید، تیم سفر بزرگ برای عکس‌برداری در حیات وحش از یک کرکس آمریکایی، یک خرس عینکی، یک جگوار و یک اسب آبی، راهی کشور کلمبیا می‌شوند. برای این سفر هر نفر خودرویی را به همراه می‌آورد که به باور خودش به آن نیاز پیدا خواهد کرد. می یک فیات پاندای ۴در۴ سیسلی را انتخاب می‌کند، کلارکسون با یک جیپ رانگلر ظاهر می‌شود و هموند با یک شورولت سی/کا سیلورادو از راه می‌رسد. گروه سفر خود را از کارتاخنا آغاز می‌کنند و با تمرکز بر عکاسی از اولین حیوانی که در مسیر می‌بینند، از میان راه‌های جنگلی و با عبور از پل‌های باریک به سمت سانتاندر حرکت می‌کنند.
۲۷۳«ویژهٔ کلمبیا - قسمت ۲»[۵۰]ن/مدو قسمتی ویژهٔ عکاسی از حیات‌وحش کلمبیا۲۶ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۶)

بعد از عکاسی از یکی از حیوانات لیست، تیم سفر بزرگ به سفر خود به سمت جنوب ادامه می‌دهند تا باقی حیوانات را جهت عکاسی بیابند. پس از یافتن دومین حیوان، مجری‌های به محل اقامت خود در بوگوتا می‌روند و تغییراتی را در آن ایجاد می‌کنند، و همزمان همراه با تعمیرکاران کلمبیایی خود به بازی فوتبال می‌پردازند. مجری‌ها در حال حرکت به سمت جنوب، به کوهستان‌ها و ارتفاعات می‌روند و در راه از میان طوفان تگرگ می‌گذرند تا به حیوان سوم برسند؛ و در نهایت درمی‌یابند که پیدا کردن آخرین حیوان کار سختی نیست.

یادداشت: تمام عکس‌های گرفته شده در این دو قسمتی ویژه، به عنوان بخشی از تیتراژ این قسمت به نمایش گذاشته شده‌اند.
۲۸۴«سقوط وانت‌ها»[۵۱]مرسدس-بنز کلاس-ایکس، فورد رنجر، فولکس‌واگن آماروک، جگوار ایکس‌ئی پروجکت ۸چالش مقایسهٔ وانت‌های اروپایی۱ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۰۱)
مجری‌ها به ولز می‌روند تا مجموعه‌ای از وانت‌های اروپایی را با یکدیگر مقایسه کنند. می با مرسدس-بنز کلاس-ایکس، هموند با فورد رنجر و کلارکسون با فولکس‌واگن آماروک وارد این چالش می‌شوند. برای مقایسهٔ این سه خودرو، مجری‌ها آن‌ها را تحت یک چالش کشاورزی قرار می‌دهند؛ سپس یک سری از آزمایش‌های جهان سومی را بر روی آن‌ها اجرا می‌کنند. این آزمایش‌ها شامل سرنگون کردن دیکتاتورها، راه‌اندازی شورش و سوخت‌رسانی به نیروهای نظامی و شورشی‌ها در جنگ داخلی می‌شود. در همین حال کلارکسون جگوار ایکس‌ئی پروجکت ۸ را در ابولادروم مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
۲۹۵«یک اوروس خارش‌دار»[۵۲]آلپاین آ۱۱۰، لامبورگینی اوروسادای احترام به جیم کلارک۸ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۰۸)
کلارکسون به آریپلوگ سوئد می‌رود تا لامبورگینی اوروس را با بالا رفتن از یک پیست اسکی بررسی کند، و پس از آن در یک پیست یخی با ابی ایتن، که یک پورشه ۹۱۱ توربو اس را می‌راند، مسابقه می‌دهد. همزمان می خودروی آلپاین آ۱۱۰ را در ابولادروم مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد، و هموند به جیم کلارک، اسطورهٔ مسابقات اتومبیل‌رانی، ادای احترام می‌کند.
۳۰۶«غذای چینی برای ذهن»[۵۳]هونگچی ال۵، نیو ای‌پی۹بررسی خودروهای لوکس دست دوم غربی۱۵ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۱۵)
تیم سفر بزرگ به شهر چونگ‌کینگ در کشور چین سفر می‌کنند. در این شهر کلارکسون خودروی هونگچی ال۵ را بررسی می‌کند و سپی سه مجری برنامه تصمیم می‌گیرند تا ثابت کنند که خودروهای لوکس دست دوم غربی فوق‌العاده هستند. برای این کار، می یک مرسدس-بنز اس۶۰۰ را خریداری می‌کند، هموند یک کادیلاک اس‌تی‌اس را انتخاب می‌کند و خودروی منتخب کلارکسون نیز یک ب‌ام‌و ۷۵۰آی‌ال است. مجری‌ها خودروهای منتخب خود را تحت آزمون‌هایی از نظر فرمان‌پذیری و لوکس بودن قرار می‌دهند و پایداری و سرعت آن‌ها را در یک مسابقه می‌سنجند. در همین حین، هموند ابرخودروی برقی چینی نیو ای‌پی۹ را در پیست ابولادروم بررسی می‌کند.
۳۱۷«ویسکی اسکاتلندی سالخورده»[۵۴]ب‌ام‌و ام۵، آلپینا بی۵سفری با خودروهای کلاسیک ارزان و کمیاب ایتالیایی۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۲۲)
مجری‌ها با مجموعهٔ منتخبی از خودروهای کمیاب و کلاسیک ارزان‌قیمت ایتالیایی به اینورنس در اسکاتلند می‌روند. کلارکسون با یک آلفا رومئو جی‌تی‌وی۶، می با یک لانچیا گامای کوپه، و هموند با یک فیات ایکس۱/۹ راهی سفری در طول جاده‌ای توریستی در شمال اسکاتلند شده و در این راه با مشکلات مکانیکی زیادی روبرو می‌شوند. در همین حین، کلارکسون دو خودروی ظاهراً مشابه ب‌ام‌و ام۵ و آلپینا بی۵ که در باطن با هم متفاوت هستند را با یکدیگر مقایسه می‌کند.
۳۲۸«تعطیلات دلقک‌های بین‌المللی»[۵۵]شورولت کوروت زدآر-۱، جیپ گرند چروکی ترکهاوک، کادیلاک سی‌تی‌اس-ویتعطیلات کاروانی آمریکایی۱ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۰۱)
تیم سفر بزرگ به نوادا اعزام می‌شوند تا تعطیلات را در یک ماشین کاروان بگذرانند؛ اما پس از طی ۵ مایل، تصمیم می‌گیرند از یکدیگر جدا شده و هر کدام یک کاروان جداگانه را خریداری کنند و آن را به سلیقهٔ خود تغییر دهند. آن‌ها با ساخته‌های خود در جاده‌ها و از میان بیابان رانندگی می‌کنند و کاروان‌هایشان را در شرایط چالش‌برانگیزی از جمله یک مسابقهٔ تخریب قرار می‌دهند. در نوادا فعالیت‌هایی برای مجری‌ها معین شده‌است. آن‌ها باید ابتدا در یک مسابقهٔ خودروهای باگی در تپه‌های شنی شرکت کنند و سپس سوار بر مجموعه‌ای از خودروهای آمریکایی به مجتمع مسابقاتی اسپرینگ مانتین بروند. در این مجتمع کلارکسون یک شورولت کوروت زدآر-۱ و هموند یک جیپ گرند چروکی ترکهاوک را بررسی می‌کنند، در حالی که می کادیلاک سی‌تی‌اس-وی را مورد آزمایش قرار می‌دهد.
۳۳۹«استون، فضانوردها و فرزندهای آنجلینا»[۵۶]استون مارتین ونتیج، سیتروئن سی۳ ایرکراستاریخچهٔ خودروهای متعلق به فضانوردها۸ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۰۸)
جیمز می به فلوریدا می‌رود تا با بررسی خودروهای متعلق به فضانوردها، نگاهی دقیق‌تر به تاریخچهٔ رویدادهایی داشته باشد که منجر به شکل‌گیری مأموریت سفر به کرهٔ ماه شد. همزمان، هموند به ابولادروم می‌رود تا استون مارتین ونتیج جدید را بررسی کند، و کلارکسون نیز در کشورهای انگلستان، فرانسه و ایتالیا نقد و بررسی خود برای خودروی سیتروئن سی۳ ایرکراس را ارائه می‌کند.
۳۴۱۰«رأی جوانان»e[۵۷]فراری تستروزا، لامبورگینی کونتاش ال‌پی۵۰۰۰، فولکس‌واگن پولو جی‌تی‌آی، فورد فیستا اس‌تی، تویوتا یاریس ژرمنبهترین هاچ‌بک اسپورت برای نسل هزاره۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۱۵)
مجری‌ها بر سر انتخاب بهترین خودروی هاچ‌بک اسپورت جدید به بحث می‌پردازند؛ کلارکسون معتقد است که فولکس‌واگن پولو جی‌تی‌آی بهترین است. در حالی که هموند طرفدار فورد فیستا اس‌تی بوده و می به دفاع از تویوتا یاریس ژرمن می‌پردازد. پس از آزمایش‌های دقیق در پیست رالی سفر بزرگ، مجری‌ها موظف می‌شوند تا خودروهای خود را با شیوه‌های مختلف و سازگار با سامانه‌هایی چون دیلی میل، اینستاگرام و یوتیوب، به گونه‌ای بهبود دهند که با خواسته‌های نسل هزاره همخوانی داشته باشند. در همین حال، هموند و می فراری تستروزا و لامبورگینی کونتاش ال‌پی۵۰۰۰ را با یکدیگر مقایسه می‌کنند تا مشخص کنند که کدامیک از این ابرخودروهای دههٔ ۱۹۸۰ خودروی بهتری بوده‌است.
۳۵۱۱«از دریا به دریای بی‌نمک»[۵۸]استون مارتین دی‌بی‌اس سوپرلگرا، بنتلی کانتیننتال جی‌تی، بام‌و سری ۸تور بزرگ از دریای سیاه به سوی دریای خزر۲۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۲۲)
سه مجری سوار بر سه خودروی گرند تورر (جی‌تی) قدرتمند، از گرجستان به کشور آذربایجان سفر می‌کنند. کلارکسون سوار بر استون مارتین دی‌بی‌اس سوپرلگرا از راه می‌رسد، هموند با جدیدترین سری بنتلی کانتیننتال جی‌تی به او می‌پیوندد، و می با ب‌ام‌و سری ۸ جدید راهی این سفر می‌شود. آن‌ها سفر خود را از دریای سیاه آغاز کرده و با عبور از بزرگراه‌ها، جاده‌های روستایی و شهرهای زیبا، و انجام چالش‌هایی در طول سفر جهت انتخاب بهترین خودروی جی‌تی از میان این ۳ خودرو، مسیری به طول بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را به مقصد دریای خزر می‌پیمایند.
۳۶۱۲«اسطوره‌ها و توشهٔ سفر»[۵۹]لانچیا استراتوس مت، لانچیا دلتا فیوچریستابزرگداشت زادروز پورشه ۹۱۷۲۹ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۲۹)
جیمز می با همراهی رانندهٔ اسطوره‌ای، ریچارد اتوود و با نگاهی به پیروزی‌های پورشه ۹۱۷ در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، پنجاهمین سالگرد تولد این خودرو را جشن می‌گیرد و سپس آن را در پیست مسابقه الگریو پرتغال در مقابل خودروی مدرن پورشه ۹۱۱ جی‌تی۲ آر اس قرار می‌دهد. در همین حین، کلارکسون در پیست ابولادروم دو نمونهٔ مدرن و بروزرسانی‌شده از خودروهای کلاسیک لانچیا دلتا فیوچریستا و لانچیا استراتوس مت را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. پیش از این، کلارکسون و هموند با ساخت چمدان‌های موتوردار و آزمایش آن‌ها در فرودگاه استانستد لندن، اقدام به تلاش برای افزایش سرعت انجام سفرهای هوایی می‌کنند.
۳۷۱۳«بقای چاق‌ترین»[۶۰]ن/مساختن و راندن یک خودرو در سراسر مغولستان برای رسیدن به مرکز تمدن۵ آوریل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-04-۰۵)
مجری‌ها در درون کشور مغولستان و در حاشیهٔ بیابان گبی به چالش سخت ساختن خودروی خود پرداخته، و با آن به سمت مرکز تمدن در شهر مورون رانندگی می‌کنند. این گروه در کنار چالش ساخت خودروی ابداعی خود، با دشواری‌های مسیری که از بیابان‌ها، کوهستان‌ها، باتلاق‌ها و رودخانه‌ها گذر می‌کند، و همچنین با مشکل غذای محدود و شرایط جوی سخت روبرو می‌شوند.
۳۸۱۴«خاکسپاری برای یک فورد»[۶۱]فورد سیرا آراس کازوورثادای احترام به سدان متوسط فورد: (فورد کورتینا، فورد سیرا، فورد موندئو)۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-04-۱۲)

مجری‌ها به سدان متوسط فورد ادای احترام می‌کنند؛ کلارکسون و می تاریخچهٔ فورد کورتینا و نسل خودروهایی که بر پایهٔ این خودرو شکل گرفتند را مرور می‌کنند، در حالی که هموند خودروی فورد سیرا آراس کازوورث را در ابولادروم مورد بررسی قرار داده و سپس برای وداع با فورد موندئو در یک همایش خودرویی در کلیسای لینکلن به همکاران خود می‌پیوندد. تیم سفر بزرگ در سکانس پایانی فعالیت خود در برنامه‌های خودرویی مستقر در استودیو در ۱۷ سال گذشته و پس از راه‌اندازی مجدد برنامهٔ تخت‌گاز را تکریم می‌کنند.

یادداشت: این قسمت با مونتاژی از لحظه‌های خاطره‌انگیزی از هر دو مجموعهٔ تخت‌گاز و سفر بزرگ که مجری‌ها در آن‌ها حضور داشته‌اند، پایان می‌یابد.

یادداشت‌ها[ویرایش]

  • ^  اصطلاح Motown یک نام مستعار برای شهر دیترویت و به معنی شهر خودرو (Motor Town) است.
  • ^  بینکی فلستد، ماری برد، دیوید یرو و میندی، همسر ریچارد هموند، به عنوان مهمان در این قسمت حضور دارند.

فصل ۴ (۲۰۱۹–۲۰۲۱)[ویرایش]

در فصل چهارم قالب اجرا در چادر حذف شده‌است و تمرکز برنامه تنها بر روی قسمت‌های ویژه با طول همسان با قسمت‌های قبلی قرار گرفته‌است.

شم.
کلی
شم. در
مجموعه
عنوانویژگی (های) اصلیتاریخ پخش اصلی
۳۹۱«مردان دریایی (Seamen)»[۶۲]سفر در سراسر دلتای مکونگ با قایق: (اسکاراب، پی‌بی‌آر، کروزر چوبی)۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-12-۱۳)
مجری‌ها برای نخستین بار اقدام به عبور از دلتای مکونگ با قایق می‌کنند. هموند با یک قایق اسکاراب، کلارکسون با یک پی‌بی‌آر و می با کروز چوبی. آن‌ها که سفر خود را از سیم ریپ در کامبوج آغاز کرده‌اند، به سمت وونگ تائو در ویتنام می‌روند و در طول مسیر با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند.
۴۰۲«شکار بزرگ (A Massive Hunt)»[۶۳]سفر در رئونیون و ماداگاسکار۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-12-۱۷)
هر سه مجری با یک سری خودروهای پرفورمنس به رئونیون می‌روند. جرمی بنتلی کانتیننتال جی‌تی، ریچارد فورد فوکوس آراس و جیمز کاترهام سون را انتخاب می‌کنند. آنها برای تغییر خودروهای خود و سفر در سراسر ماداگاسکار برای یافتن گنجی متعلق به یک دزد دریایی معروف به نام اولیویه لواسور به چالش کشیده می‌شوند.
۴۱۳«قرنطینه اسکاتلندی (lochdown)»[۶۴]سفر در اسکاتلند با خودروهای آمریکایی۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-07-۳۰)
جرمی، جیمز و ریچارد تصمیم به آزمودن خوردوهای کلاسیک و عضلانی آمریکایی در اسکاتلند بارانی می‌کنند. طی این قسمت این خودروها در شرایط مختلفی قرار می‌گیرند تا به مقصد مشخص شده توسط کارگردان برسند. در این مسیر خودروهای کلاسیک و امروزی دیگری توسط این سه نفر بررسی می‌شود.
۴۲۴«کشتار سه‌گانه (Carnage A Trois)»[۶۴]سفر در سراسر انگلستان و ولز برای بررسی خودروهای فرانسوی۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-12-۱۷)
این سه نفر در سراسر انگلستان و ولز می‌رانند تا به پاسخ این پرسش برسند: موضوع فرانسوی‌ها چیست؟ برای یافتن این پاسخ، آنها طیف کاملی از خودروهای فرانسوی از جمله سیتروئن اس‌ام را آزمایش می‌کنند، در عین حال سه خودروی عجیب و غریب فرانسوی را برمی‌گزینند، جرمی یک سیتروئن سی‌ایکس می‌خرد، ریچارد یک ماترا مورنا تهیه کرده و جیمز یک بر پشت رنو آوانتایم می‌نشیند.

فصل ۵ (۲۰۲۲-اکنون)[ویرایش]

شم.
کلی
شم. در
مجموعه
عنوانویژگی (های) اصلیتاریخ پخش اصلی
۴۳۱«تلنگر اسکاندی (A Scandi Flick)»سفر رالی‌گونه در اسکاندیناوی۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-09-۱۶)
این سه مجری از طریق نروژ، سوئد و فنلاند در سه سالن ورزشی الهام گرفته از رالی سفر می‌کنند. ریچارد یک سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۰۴، جیمز یک میتسوبیشی لنسر اوولوشن مدل ۲۰۰۴ و جرمی آئودی آراس۴ را خریداری می‌کنند. آنها همان‌طور که در سراسر اسکاندیناوی به سمت مرز روسیه پیش می‌روند، خودروهای خود را تحت یک سری آزمایش‌های سخت زمستانی قرار می‌دهند.

منابع[ویرایش]

  1. لئو باراکلو (۳۱ ژوئیه ۲۰۱۵). «Why Jeremy Clarkson's 'Top Gear' Team Went to Amazon». Variety (magazine). دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷. The program will be U.K. based
  2. «GMT, it's a British show». ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷.
  3. Kanter, Jake (22 November 2019). "'The Grand Tour': Amazon Drops Trailer For Special Featuring Jeremy Clarkson & Co On Boats". Deadline Hollywood. Retrieved 13 December 2019.
  4. Jeremy Clarkson (۱۸ ژانویه ۲۰۱۸). «13. We've been busy». دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷.
  5. The Grand Tour (به انگلیسی), Metacritic, retrieved 2019-02-17
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ «Amazon Instant Video». Amazon.com. دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷.
  7. «The Grand Tour Season 1 Episode 1». ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷.
  8. «Jeremy Clarkson on Twitter: "This is it. The Grand Tour's first studio day."». Twitter.com. ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷.
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ ۹٫۲ تریسترام فین ساندرز (۹ نوامبر ۲۰۱۶). «What really happens in The Grand Tour? Episode-by-episode details for Jeremy Clarkson's Amazon show revealed». The Telegraph. دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷.
  10. «The Grand Tour Season 1 Episode 2». ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۸ اسفند ۱۳۹۷.
  11. ۱۱٫۰ ۱۱٫۱ جرمی کلارکسون (۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶). «Grand Tour show one: Los Angeles. Show two: Johannesburg. Show three: Whitby obviously. Tickets available now». Twitter. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۳۹۷.
  12. «Jeremy Clarkson blows up old home to make way for new Cotswold farmhouse». Telegraph.co.uk. ۹ سپتامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۳۹۷.
  13. «The Grand Tour Season 1 Episode 3». ۲ دسامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۳۹۷.
  14. «The Grand Tour Season 1 Episode 4». ۹ دسامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  15. «The Grand Tour on Twitter: "Thank you for a great show Rotterdam."». Twitter.com. ۱۹ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  16. «The Grand Tour Season 1 Episode 5». ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  17. «The Grand Tour – Timeline». Facebook. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  18. «The Grand Tour Season 1 Episode 6». ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  19. Clarkson, Hammond or May: Who Built the Best Dune Buggy for the Namibia Special?
  20. «The Grand Tour Season 1 Episode 7». ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶.
  21. «The Grand Tour Season 1 Episode 8». ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  22. «Amazon Instant Video». Amazon.de. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  23. "Clarkson, Hammond und May in Stuttgart: Amazon Prime "The Grand Tour" kommt nach Deutschland – GQ" (به آلمانی). Gq-magazin.de. ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶. Retrieved 10 اسفند 1397. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازبینی= (help)
  24. "PS-Fernsehen im Residenzschloss – Geheimsache Autoshow – Landkreis Ludwigsburg – Stuttgarter Zeitung" (به آلمانی). stuttgarter-zeitung.de. ۱۱ نوامبر ۲۰۱۶. Retrieved 10 اسفند 1397. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازبینی= (help)
  25. «The Grand Tour Season 1 Episode 9». ۶ ژانویه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  26. «The Grand Tour Season 1 Episode 10». ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  27. «The Grand Tour Season 1 Episode 11». ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  28. «The Grand Tour Season 1 Episode 12». ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  29. «Book tickets for the Grand Tour Dubai».
  30. «The Grand Tour Season 1 Episode 13». ۳ فوریه ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  31. «The Grand Tour: Launching 18 November, 2016». Amazon.co.uk. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  32. الکس متیوز (۱۷ نوامبر ۲۰۱۶). «Amazon upload first episode of Jeremy Clarkson's Grand Tour 20 minutes Early». Daily Mail. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷. Clarkson surprised fans by launching the Grand Tour half an hour early on Amazon Prime this evening
  33. «ichard Hammond crash». ِYouTube. ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  34. «The Grand Tour Season 2 Episode 1». ۸ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷.
  35. ۳۵٫۰ ۳۵٫۱ آدام استارکی (۱۳ دسامبر ۲۰۱۷). «The Grand Tour season 2: Richard Hammond is on crutches in episode 2 after horrifying crash». London: Metro. دریافت‌شده در ۱۱ اسفند ۱۳۹۷. second episode titled The Falls Guys, Clarkson drives … Ford GT from New York City to Niagara Falls, with James May making the same journey via public transport with Hammond … Celebrity Face Off … cricketer Kevin Pietersen and baseball's Brian Wilson
  36. «The Grand Tour Season 2 Episode 3». ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۲ اسفند ۱۳۹۷.
  37. شان مک‌کلار (۲۲ دسامبر ۲۰۱۷). «The Grand Tour Season 2 Episode 4». دریافت‌شده در ۱۲ اسفند ۱۳۹۷.
  38. December 2017 «Yes, that's us. The chosen farm for this season's The Grand Tour. Thank you @farmlocations for making us reach the big time! @thegrandtour» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). دریافت‌شده در ۶ ژانویه ۲۰۱۸.
  39. شان مک‌کلار (۲۹ دسامبر ۲۰۱۷). «The Grand Tour Season 2 Episode 5». دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  40. تیم گری (۲۷ آوریل ۲۰۱۷). «Amazon's The Grand Tour Hosts Visit Colorado». KEKB. دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷. spent Easter weekend at the Gateway Canyons Resort in Gateway, Colo
  41. شان مک‌کلار (۶ ژانویه ۲۰۱۸). «The Grand Tour: Series 2 Episode 6». دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  42. شان مک‌کلار (۶ ژانویه ۲۰۱۸). «The Grand Tour: Series 2 Episode 7». دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  43. شان مک‌کلار (۲۰ ژانویه ۲۰۱۸). «The Grand Tour: Series 2 Episode 8». دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  44. کارولاین وست‌بروک (۳ نوامبر ۲۰۱۷). «Jeremy Clarkson just broke a water speed record while filming The Grand Tour». metro.co.uk. دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  45. شان مک‌کلار (۲۷ ژانویه ۲۰۱۸). «The Grand Tour: Series 2 Episode 9». دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  46. شان مک‌کلار (۳ فوریه ۲۰۱۸). «The Grand Tour: Series 2 Episode 10». دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  47. شان مک‌کلار (۸ فوریه ۲۰۱۸). «The Grand Tour: Series 2 Episode 11». دریافت‌شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
  48. «The Grand Tour Season 3 Episode 1». ۹ ژانویه ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۶ اسفند ۱۳۹۷.
  49. «The Grand Tour Colombia». ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۶ اسفند ۱۳۹۷.
  50. «The Grand Tour Colombia». ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۷ اسفند ۱۳۹۷.
  51. «The Grand Tour Season 3 Episode 4». ۲۲ ژانویهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۷ اسفند ۱۳۹۷.
  52. «The Grand Tour Season 3 Episode 5». ۲۹ ژانویهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۷ اسفند ۱۳۹۷.
  53. «The Grand Tour Season 3 Episode 6». ۵ فوریهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۷ اسفند ۱۳۹۷.
  54. «The Grand Tour Season 3 Episode 7». ۱۲ فوریهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۳ فروردین ۱۳۹۸.
  55. «The Grand Tour Season 3 Episode 8». ۱۹ فوریهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۳ فروردین ۱۳۹۷.
  56. «The Grand Tour Season 3 Episode 9». بیست و ششم فوریهٔ ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۸ فروردین ۱۳۹۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  57. «The Grand Tour Season 3 Episode 10». ششم مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۸ فروردین ۱۳۹۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  58. «The Grand Tour Season 3 Episode 11». یازدهم مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۸ فروردین ۱۳۹۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  59. «The Grand Tour Season 3 Episode 12». نوزدهم مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۸ فروردین ۱۳۹۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  60. "The Grand Tour Season 3 Episode 13". 26 March 2019. Retrieved 13 December 2019.
  61. "The Grand Tour Season 3 Episode 14". 2 April 2019. Retrieved 13 December 2019.
  62. Sturges, Fiona (13 December 2019). "The Grand Tour presents "Seamen" review". The Independent. Retrieved 14 December 2019.
  63. Barr, Sabrina (18 November 2020). "The Grand Tour presents "A Massive Hunt" review". Metro. Retrieved 14 November 2020.
  64. ۶۴٫۰ ۶۴٫۱ Parsons, Sophie (14 July 2021). "Grand Tour Scotland: When, where and how to watch Jeremy Clarkson's car show". The Herald. Retrieved 22 September 2022.