پرش به محتوا

سنگان علیا

مختصات: ۳۶°۳۶′۴۰٫۰″ شمالی ۴۹°۱۹′۳۲٫۲″ شرقی / ۳۶٫۶۱۱۱۱۱°شمالی ۴۹٫۳۲۵۶۱۱°شرقی / 36.611111; 49.325611
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سنگان علیا
سیدلر، اوتای کند
روستا
۲۵۰
Map
مختصات: ۳۶°۳۶′۴۰٫۰″ شمالی ۴۹°۱۹′۳۲٫۲″ شرقی / ۳۶٫۶۱۱۱۱۱°شمالی ۴۹٫۳۲۵۶۱۱°شرقی / 36.611111; 49.325611{{#coordinates:}}: نمی‌توان بیش از یک برچسب اصلی در صفحه داشت
کشورایران
استانقزوین
شهرستانقزوین
بخشبخش طارم سفلی
دهستانخندان
جمعیت
۲۱۷ نفر (سرشماری ۹۵)

سنگان علیا، روستایی از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. مردم روستای سنگان علیا ترک بوده و به زبان ترکی آذربایجانی با لهجه طارمی سخن می‌گویند.[۲]این روستا به همراه روستاهای سنگان سفلی و دولجک که در مجموع سه روستا سنگان نامیده می‌شوند مهم‌ترین و بزرگترین تولید کننده انار در استان قزوین به حساب می‌آید. زیتون و انجیر دیگر محصولات مهم روستای سنگان علیا به حساب می‌آیند.

جمعیت

[ویرایش]

این روستا در دهستان خندان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر (۴۷خانوار) بوده‌است. بخش زیادی از مردم این روستا در طی سال های گذشته به شهرهای تهران، کرج، قزوین، منجیل، رودبار، اقبالیه، محمودآباد نمونه و نظرآباد مهاجرت کرده‌اند و در حال حاضر جمعیت دائمی روستا بیش از هفتاد خانوار می‌باشد.

منابع

[ویرایش]
  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.