بت‌گرل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بت گرل یا (به انگلیسی: Batgirl) یک شخصیت خیالی ابر قهرمان از سری کمیک‌های دی‌سی می‌باشد. بیشتر وی را به علت همدستی با بتمن می‌شناسند. تا به حال افراد زیادی لباس بتگرل را به تن کرده‌اند، که از میان آنها می‌توان باربارا گوردون را نام برد.

بتگرل (Batgirl)
Textless cover of Batgirl #35 (دسامبر ۲۰۱۴)
اثر Cameron Stewart.
ناشردی‌سی کامیکس
نمایش ابتداییبتمن #139 (آوریل ۱۹۶۱ (میلادی))
'

دختر خفاشی (به انگلیسی: Batgirl) یا بت‌گرل عنوان چندین شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است که به عنوان همتایان مؤنث شخصیت ابرقهرمان بتمن به‌شمار می‌روند. اگرچه شخصیت بِتی کِین در سال ۱۹۶۱ توسط بیل فینگر و شلدون مولدوف به عنوان بت-گرل به عموم معرفی شد، در سال ۱۹۶۷ باربارا گوردون جایگزین وی شد. او دختر ارشد کمیسر گوردون است که با اجازهٔ پدرش به این کار مشغول شده‌است.

توصیف شخصیت‌ها[ویرایش]

بتی کین[ویرایش]

باربارا گوردون[ویرایش]

او از خانواده گوردون به دنیا آمد. پدرش بازپرس گاتهام بود و مدتی بعد از تولد در نوجوانی مادرش را از دست می‌دهد. از آن به بعد از پدرش مواظبت می‌کند و به او می‌رسد. دیری نمی‌پاید که به هویت بتمن (بروس وین) پی می‌برد، از این رو تصمیم می‌گیرد به او کمک کند و در هیبت خفاش به عنوان جفت بتمن ظاهر می‌شود. او به بتمن کمک فیزیکی می‌کند تا اینکه یک بعدازظهر هنگامی که با پدرش در خانه دربارهٔ جوکر صحبت می‌کردند، زنگ در می‌خورد و باربارا برای بازکردن در می‌رود که جوکر جلوی در تیری به او می‌زند و کمیسر گوردون را می‌دزدد تا دیوانه کند. این اتّفاق باعث می‌شود باربارا به مدت سه سال فلج شود. این اتّفاق در کمیک بتمن: شوخی کشنده (به انگلیسی: Batman: The Killing Joke) می‌افتد. اما او از کمک به بتمن دست نمی‌کشد و حتی بعد از این هم بر روی صندلی چرخدار با هویت اوراکل یا وحی به بتمن کمک می‌کند و به او اطّلاعات می‌دهدو بعد از سه سال دوباره قدرت راه رفتن را به دست می‌آورد و دوباره به عنوان بت گرل برای کمک به مردم بازمی‌گردد در کمیک(Batgirl New 52) این اتفاق می‌افتد.

کاساندرا کین[ویرایش]

استفانی براون[ویرایش]

رسانه‌ها و بازی‌های ویدئویی[ویرایش]

او در مجموعه انیمیشن بتمن حضور داشته‌است و همچنین در بازی‌های ویدئویی بتمن: تیمارستان آرکهام، و در سری دوم این بازی بتمن: شهر آرکهام نیز بوده‌است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]