کیلر کراک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیلر کراک
نقاشی از اریک پال
اطلاعات انتشاراتی
ناشردی‌سی کامیکس
نخستین حضورحضور تک‌جلوه: کمیک‌های کاراگاه، شمارهٔ ۵۲۳ (فوریه ۱۹۸۳)
به طور کامل: بتمن شمارهٔ ۳۵۸ (آوریل ۱۹۸۳)
پدیدآورگری کانوی
جین کولان
اطلاعات داستانی
نام کاملوایلون جونز
گونهفرا انسان
وابستگی به تیمانجمن سری ابرشروران
جوخه انتحار
نام‌(های) مستعارکراک قاتل
توانایی‌ها
  • قدرت، سرعت، استقامت و حواس‌های ابرانسانی
  • شناگر خبره
  • دندان، چنگال و پوست خزنده‌وار
  • ظاهر و قدرت تمساح
  • زوددرمانی
  • کشتی کج‌کار حرفه‌ای

کیلر کراک (به انگلیسی: Killer Croc) با نام اصلی وایلون جونز، یک شخصیت خیالی ابرشرور در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است، که عموماً به عنوان دشمن شخصیت ابرقهرمان بتمن محسوب می‌شود. جونز که در اصل یک کشتی‌گیر نمایشی بود، از یک بیماری ژنتیکی نادر رنج می‌برد که در نهایت به او ظاهری شبیه به تمساح داد. او که به دلیل این تغییر شکل برگشت‌ناپذیرش دچار جنون شده‌بود، نام کیلر کراک را برگزید و به زندگی جنایتکارانه روی آورد، و به مرور زمان تمایلات حیوانی در او ایجاد شد که او را به فردی خطرناک تبدیل کرد. او همچنین یکی از اعضای گروه جوخه انتحار بوده‌است، که اولین حضورش از جلد پنجم این مجموعه کمیک است که حول محور این تیم می‌گردد، و به انچنترس علاقه عاشقانه دارد. او در ابتدا به عنوان یک شخصیت ابرشرور به تصویر کشیده شد، اما در داستان‌های بعدی شخصیت او بیشتر شبیه به یک ضدقهرمان شد.

آدواله آکینویه آگباجه نقش شخصیت کیلر کراک را در فیلم جوخه انتحار (۲۰۱۶) ایفا کرده است.

تاریخچه[ویرایش]

کیلر کراک در فوریهٔ ۱۹۳۸ با حضوری کوتاه وارد کمیک‌های کارآگاهی شد، و سپس به طور کامل در شمارهٔ ۳۵۸ مجموعه کمیک‌های بتمن (آوریل ۱۹۸۳) حضور پیدا کرد. خالقان این شخصیت گری کانوی و جین کولان هستند.

زندگی‌نامه ساختگی شخصیت[ویرایش]

وایلن جونز از موجودات خاص است که از بدو تولد مبتلا به بیماری نقص ایمنی پوست بود و این موضوع باعث جهش ژنتیکی او می‌شود و تبدیل به یک انسان حیوان نما می‌شود به شکل تمساح و والدینش در فاضلاب رهایش می‌کنند. کراک در فاضلاب بزرگ می‌شود و کم‌کم خوی انسانی اش را از دست می‌دهد و به حیوانی بی رحم تبدیل می‌شود. او از خفاش می‌ترسد و به همین دلیل با بتمن دشمن است.

در رسانه‌ها[ویرایش]

کراک در فیلم انیمیشنی بتمن: شوالیه گاتهام در قسمت تاریکترین سکنه ظاهر شد. اولین حضور سینمایی این شخصیت در فیلم جوخه انتحار (۲۰۱۶) بود که نقش آن را آدواله آکینویه آگباجه ایفا کرد.

بازی‌های ویدئویی[ویرایش]

منابع[ویرایش]