قاچاق انسان در بوسنی و هرزگوین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

قاچاق انسان در بوسنی و هرزگوین (به انگلیسی: Human trafficking in Bosnia and Herzegovina) در درجه اول تهدیدی است علیه زنان و دختران این کشور که مورد سوءاستفاده جنسی در داخل کشور قرار دارند. این کشور همچنین مقصد و کشور ترانزیت برای زنان و دختران خارجی در فحشاء اجباری در بوسنی و اروپای غربی است. در سال ۲۰۰۹، چهار قربانی از صربستان شناسائی شدند. بیشتر زنان قاچاق شده از طریق صربستان و مونته‌نگرو وارد این کشور شدند. گزارشهایی وجود دارد مبنی بر اینکه بعضی از دختران، به ویژه از کولی‌ها به منظور انجام خدمات خانگی به ازدواج اجباری تن می‌دهند، و مورد سوء استفاده قاچاقچیان قرار می‌گیرند. دختران و پسران کولی توسط گروه‌های سازمان یافته برای گدایی اجباری بکار گرفته می‌شوند. در سال ۲۰۰۹، یک مورد مربوط به مردان بوسنیایی بود که برای کار استخدام شده بودند که در بهره‌کشی اجباری در جمهوری آذربایجان بکار گرفته شدند. سازمانهای غیردولتی گزارش می‌دهند که قاچاقچیان اغلب از دلالان استفاده می‌کنند تا مشتریان را به آپارتمان‌ها، هتل‌ها و ایستگاه‌های خصوصی منتقل کنند.

اقدامات دولت[ویرایش]

دولت بوسنی و هرزگوین به‌طور کامل از حداقل استانداردها برای حذف قاچاق تبعیت می‌کند. در طی دوره گزارش دولت پیشرفت آشکاری در تلاش برای اجرای قانون مبارزه با قاچاق داشته‌است و با کاهش قابل توجه در استفاده ار احکام تعلیقی و اعمال جریمه‌های سنگین‌تر برای قاچاقچیان مواجه بوده‌است. در طول دوره گزارش دولت شیوه‌های منظم تری را برای شناسایی قربانیان بالقوه قاچاق بکار گرفت و شمار بیشتری از قربانیان قاچاق را شناسائی و ثبت نام کرد و آن‌ها را به ارائه دهندگان خدمات سازمانهای غیردولتی سازمان مردم‌نهاد ارجاع داد.[۱]

موضع‌گیری‌ها[ویرایش]

دفتر نظارت و مبارزه با قاچاق انسان در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا این کشور را را در سال ۲۰۱۷ در سطح دوم "Tier 2" کشورهای (مبارزه با قاچاق انسان) قرار داد.[۲][۳][۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "Bosnia and Herzegovina". Trafficking in Persons Report 2010. U.S. Department of State (June 14, 2010). مالکیت عمومی This article incorporates text from this source, which is in the public domain.
  2. "Trafficking in Persons Report 2017: Tier Placements". www.state.gov (به انگلیسی). Archived from the original on 2017-06-28. Retrieved 2017-12-01.
  3. "Bosnia and Herzegovina". U.S. Department of State (به انگلیسی). Archived from the original on 2017-07-03. Retrieved 2018-08-22.
  4. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Human trafficking in Bosnia and Herzegovina». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.