انجمن نجات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

انجمن نجات یک سازمان غیردولتی است، که توسط جمعی از اعضای سابق «سازمان مجاهدین خلق ایران» تشکیل شده‌است. هدف[۱] آن شناساندن ماهیت واقعی سازمان مجاهدین خلق،[۲] برقراری ارتباط میان اعضای این سازمان و خانواده‌های آن‌ها و همچنین کمک به جدایی این اعضا از سازمان است.

انجمن نجات با برگزاری همایش‌ها[۳] و حضور در جوامع بین‌المللی در جهت شناساندن ماهیت سازمان مجاهدین خلق[۴] و برپایی تجمع‌ های متفاوت در ایران و عراق[۵] تلاش‌های خود را در جهت شناسایی اهداف خود انجام داده‌است، که حاصل آن جدایی بسیاری از اعضای ناراضی سازمان مجاهدین خلق و بازگشت آن‌ها به خانوادهایشان است.

از دیگر فعالیت‌های این انجمن، پیگیری وضعیت سلامت و ارسال پیام‌های خانواده‌های اعضای سازمان مجاهدین خلق به سازمان‌های بین‌المللی «حقوق بشر»، «هلال احمر» و «صلیب سرخ»[۶] می‌باشد.

یکی از اعضای سازمان مجاهدین و از مسئولین اعدام آن سازمان،[۷] با انتشار کتابی با نام انجمن نجات رژیم[۸] در سال ۱۳۸۴ سعی داشت از تجمع خانواده‌ها و جدایی بیشتر اعضای سازمان مجاهدین خلق،[۹] که پس از جنگ عراق در قرارگاه اشرف در وضعیت بدی به سر می‌برند جلوگیری کند. (اما خروج ناراضیان از این سازمان کماکان ادامه دارد)

گزارش‌های رسیده از وضعیت اعضای این سازمان بر اخراج آن‌ها از قرارگاه اشرف حکایت دارد و خانواده‌های اعضای سازمان که عموماً بستگان خود را سال‌ها ندیده‌اند، با حضور در مراکز انجمن نجات در استان‌های مختلف ایران،[۱۰] تقاضای استمداد و یاری دارند.

انجمن نجات؛ در سفرها و بازدیدهایی که با مسئولان سیاسی کشورهای مختلف دارد، اهداف خود را برای آن‌ها اعلام می‌دارد.

ده فرد ناشناس در قرارگاه اشرف در اسارت هستند.[۱۱] اخراج آن‌ها از عراق[۱۲] که بنابر منابعی ناشی از خواست مردم عراق مبنی بر اخراج اعضای این سازمان است،[۱۳] صورت گرفته‌است.

تمایلی در اعضای این سازمان برای ورود به ایران وجود دارد و انجمن نجات سعی در فراهم کردن تسهیل امکان ورود این افراد به ایران را دارد.

منابع[ویرایش]

  1. انجمن نجات. «فعالیت‌های انجمن نجات». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ مه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  2. وب سایت ایرانیان انگلستان. «داستان‌هایی از جنون منافقین». دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  3. فارس نیوز. «گزارش مشروح همایش «نقش زن در فرقه رجوی»». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ مارس ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  4. فارس نیوز. «حضور اعضای جداشده منافقین در اجلاس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  5. انجمن نجات. «تجمعات انجمن نجات». بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  6. سایت خبری الف. «روند بازگشت برخی از اعضای سابق منافقین». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ مارس ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  7. ایران دیدبان. «مصاحبه با کریم حقی و حیدر بابایی». بایگانی‌شده از اصلی در ۴ ژانویه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  8. وب سایت مجاهدین. /links/books/AnjamaneNejateRejim_860230.pdf*928 «انجمن نجات رژیم» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)[پیوند مرده]
  9. «رجوی و وحشت از تجمع خانواده‌ها». دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸.[پیوند مرده]
  10. انجمن نجات. «مراکز استانی انجمن نجات». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ مه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)
  11. وب سایت نوشتار. «گزارش تایم از اوضاع نابسامان منافقین در اردوگاه اشرف». دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)[پیوند مرده]
  12. رادیو صدای آمریکا. «بررسی تصمیم دولت عراق در مورد اخراج مجاهدین خلق از دید دکتر علیرضا نوری زاده». دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)[پیوند مرده]
  13. فردا نیوز. «خواست مردم عراق؛ اخراج فوری منافقین». دریافت‌شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸. از پارامتر ناشناخته |نشانی نویسنده= صرف‌نظر شد (کمک)

جستارهای وابسته[ویرایش]