ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Huji (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۴۵ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.


آخرین نظر: ۱ سال پیش توسط Huji در مبحث ترجمه

قهوه‌خانهٔ فنی در ویکی‌پدیا، مکانی است برای طرح پرسش‌های فنی، درخواست نظر و راهنمایی از دیگر کاربران متخصص مسائل فنی و بحث بر سر موضوع‌های گوناگون فنی که در ویکی‌پدیا و برای پیشبرد دانشنامه‌نویسی اهمیت دارد.

میزهای قهوه‌خانه


اجرایی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری محلی برای هم‌فکری و مطرح‌کردن ایده‌های نو دربارهٔ ویکی‌پدیا


فنی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری گفتگو پیرامون موضوعات فنی


گوناگون
آغاز بحثی نو | پی‌گیری مکانی برای گفتگو دربارهٔ مسائل متفرقهٔ مربوط به ویکی‌پدیا که در هیچ زیربخش دیگری نمی‌گنجند یا صفحه‌ای ویژهٔ خود ندارند


درخواست راهنمایی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری مکانی برای درخواست کمک در استفاده از ویکی‌پدیا یا پرسیدن هر سؤال متفرقه‌ای که مربوط به ویکی‌پدیا نمی‌شود


خبررسانی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری مکانی برای اعلانات و خبررسانی در مورد نظرخواهی‌های جاری ویکی‌پدیا

سفارتخانه / fa-0 Embassy

محتوای خوب و برگزیده [ویرایش]

گزینش

: مقیاس‌های بزرگی لرزه‌ایتامکوردپس‌از طوفان (نقاشی)امواج مواورموند بیتینوروآکانتوسیتوززوال عقل با اجسام لوییروتاویروسسندرم تورتمعایب الرجالدرد مزمنسفر اکتشافی آمونسن به قطب جنوباعتراضات آبان ۹۸ویلیام آدامزکنفدراسیون فوتبال آسیاموراساکی شیکیبو

: برادران کارامازوفمرزبان نامهجنگ صلیبی دوممریلین مونروجنگ صلیبی سومآترا-هاسیسدیوید فینچراتومبیل‌دزدی بزرگ ۴بولتون و پارکشاه غازی رستمگیلانشاهداستان توکیوچرخه قاعدگی

: فهرست تیمچه‌های مورد ثبت ملی در ایرانجایزه لوریوس بهترین ورزشکار مرد سالفیلم‌شناسی نیکلاس کیجفهرست امپراتوران لاتین

:

بازبینی

: • جنبش من هم در ایرانکرمانشاهباشگاه فوتبال پرسپولیسویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/پولیس زن در افغانستان


: محمدفعل عبارتی در زبان انگلیسیباشگاه فوتبال بارسلونا

: فهرست جایزه‌ها و نامزدی‌های تیلور سوئیفت



الگو جعبه اطلاعات نمای تلفن

در نمای تلفن فضای نام شخصیت از محیط سلول جدول مربوطه وارد سلول مجاور می‌شود. اما در نمای کامپیوتر همچنین مشکلی وجود ندارد. مثال:

راند جایزه بزرگ پول پوزیشن سریع‌ترین دور رانندهٔ برنده سازندهٔ برنده گزارش
۱ بحرین جایزه بزرگ بحرین موناکو شارل لکلرک موناکو شارل لکلرک موناکو شارل لکلرک ایتالیا فراری گزارش

در مثال بالا، ابعاد نام شارل لکلرک از محیط سلول‌ پول پوزیشن بیرون رفته و وارد محیط سلول سریع‌ترین دور شده است. M982 بحث

@M982: از nowrap استفاده نکنید تا ادامه نام در خط بعد نمایش داده شود مثل ستون اول جدول (جایزه بزرگ) 113.203.75.211 ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۹ (UTC)پاسخ

بروزرسانی بهبودهای دسکتاپ

درود،

در این مطلب، درباره آخرین بروزرسانی‌های پروژه بهبودهای دسکتاپ که گروه وب بنیاد ویکی‌مدیا در چند سال گذشته روی آن کار کرده است صحبت می‌شود. این پروژه در ویکی فارسی تقریباً در حال اتمام است! 🎉

اهداف پروژه این است که رابط کاربری را برای خوانندگان خوشایندتر و راحت‌تر و برای کاربران پیشرفته مفیدتر کند. این پروژه از مجموعه امکاناتی تشکیل شده که خواندن، پیمایش در صفحه، جستجو، جابه‌جایی بین زبان‌ها، استفاده از برگه‌های مقاله و نوار کاربر و موارد دیگر را آسان‌تر می‌کند.

جدیدترین ویژگی‌ها
  • ابزارهای صفحه: اکنون، دو نوع پیوند در نوار کناری وجود دارد. اقدامات و ابزارهایی برای صفحات جداگانه (مانند تغییرات مرتبط) و پیوندهایی با ماهیت گسترده ویکی (مانند تغییرات اخیر) وجود دارد. قصد داریم اینها را به دو نوار جداگانه تقسیم کنیم.
  • فهرست مطالب: در نسخه ما دسترسی و یافتن محتوای صفحه و ناوبری در سراسر صفحه بدون نیاز به پیمایش آسان‌تر است. در حال حاضر در ویکی های آزمایشی در حال آزمایش است. همچنین برای ویرایشگرانی که پوسته وکتور ۲۰۲۲ را انتخاب کرده‌اند نیز در دسترس است.
نحوه فعال کردن بهبودها
ترجیحات سراسری
  • این امکان وجود دارد که به صورت جداگانه در برگه نمایش صفحه در تنظیمات برگزیده با انتخاب گزینه «وکتور (۲۰۲۲)» آن را فعال کنید. همچنین، می‌توان با استفاده از ترجیحات سراسری در همه ویکی‌ها آن را فعال کرد.
  • در ویکی‌هایی که تغییرات به‌طور پیش‌فرض برای همه قابل مشاهده است، کاربرانی که وارد سامانه شده‌اند می‌توانند از وکتور انصراف دهند. در نوار کناری جدید وکتور، پیوندی برای دسترسی راحت‌تر وجود دارد.

بهبودها به‌طور پیش‌فرض برای خوانندگان و ویراستاران در بیشتر از ۳۰ ویکی، از جمله ویکی‌پدیاهای فرانسوی، پرتغالی و فارسی قابل مشاهده هستند.

تغییرات فقط برای پوسته وکتور اعمال می‌شود و کاربران مونووک یا تایم‌لس تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بدانید و به رویدادهای ما بپیوندید

اگر می خواهید پیشرفت پروژه را دنبال کنید، می توانید در خبرنامه مشترک شوید.

شما می‌توانید صفحات پروژه را بخوانید، پرسش‌های متداول را بررسی کنید، در صفحه بحث پروژه بنویسید، و به جلسه برخط به ما بپیوندید.

با سپاس -- Mehran (WMF) (بحث) ‏۲۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۴۹ (UTC) Mehran (WMF) (بحث) ‏۲۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۴۹ (UTC)پاسخ

@Mehran (WMF): سلام، یک اشکال که فکر کنم جدید باشه اینه که وقتی در حالت بصری (visual) به اول خط میریم، کرسر (cursor) در یکی دوتا حرف بعدتر نمایش پیدا می‌کنه (هرچند که در باطن کارش رو درست انجام میده، ولی نمایشش خطا داره). مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۴۷ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: سپاس از اطلاع‌رسانی این اشکال. آن را گزارش خواهم داد. --Mehran (WMF) (بحث) ‏۲۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۵ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۹ (UTC)پاسخ
@Mehran (WMF): سلام. من در ویجت‌های OOUI TextInput (مثلاً در ابزار ثبت نظر) هم این مشکل را دیده‌ام. شاید به ریشه‌یابی مشکل کمک کند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۹ (UTC)پاسخ

ابزار افزودن ناوباکس

یکی از کاربران فنی بتواند دوباره ابزار افزودن ناوباکس را دوباره در دانشنامه فعال نماید خدمت بزرگی به دانشنامه کرده است Luckie Luke (Talk) ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۶ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: این کار را دقیقا چگونه باید انجام داد؟ Shkuru Afshar (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC)

@Shkuru Afshar: نیازمند به آشنایی به کدنویسی دارد Luckie Luke (Talk) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۵ (UTC)

متوسطه دوم

سلام. مقاله دبیرستان پیوند زبانی اش اشتباه است و معادلش در زبان انگلیسی High school in the United States هست. ممنون می‌شوم تصحیح شود. — این پیام امضانشده را Kourosh zahirii (بحثمشارکت‌ها) نوشته‌است.

@Kourosh zahirii: سلام، اول باید دید فرق این دوتا مقاله چیه و باید ادغام شوند یا خیر---> دوره متوسطه دوم و آموزش متوسطه مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۰ (UTC)
@Mojtabakd: درست می‌گویید. به هر حال منتظر نتیجه‌گیری هستم. اعضای فعال شما هم اگر چیزی در این باره می‌دانید بگویید تا مشکل حل شود. Kourosh zahirii (بحث) ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۰۷ (UTC)
@Kourosh zahirii: درود بر شما. ببخشید که کمی دیر این موضوع رو بررسی کردم و پاسخ می‌دهم. من صفحه‌های انگلیسی و فارسی متناظر رو بررسی کردم و برابری آنها درست است. من در زیر عنوان‌ها را به طور فهرست‌وار آوردم تا بهتر در ذهن بماند.
  • آموزش ابتدایی (Primary education)
  • آموزش متوسطه (Secondary education)
    • دورهٔ متوسطهٔ اول (Middle school)
    • دورهٔ متوسطهٔ دوم (High school)
توجه داشته باشید که برای دو مجموعۀ ابتدایی و متوسطه، واژۀ «آموزش» (education) به کار می‌رود ولی برای دو زیرمجموعه متوسطۀ اول و دوم، واژۀ «دوره» (school) به کار می‌رود. با سپاس فراوان. AKhaleghizadeh (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۰۲ (UTC)پاسخ

@AKhaleghizadeh: سلام. درست است اما الان بحث این است چرا که چرا زده دبیرستان در آمریکا؟ همون secondary school کافی است.

@Kourosh zahirii: درود بر شما. البته در سالهای دورتر این واژه‌ها رو دیده بودم ولی باید دوباره بررسی می‌کردم. راستش کاربرد این واژه‌ها یک کم گیج‌کننده است و نیاز به یک خورده ریزه‌کاری در دانستن تفاوت در کاربرد عنوان سیستم آموزشی بین آمریکا و انگلستان وجود دارد. در امریکا به کل دوره متوسطه، «آموزش متوسطه» (Secondary education) گفته میشه که به «دورۀ متوسطه دوم» Higher school گفته میشه ولی در انگلستان به کل دوره متوسطه، Secondary school گفته میشه که خودش به دو بخش Lower secondary education و Upper secondary education تقسیم میشه و Higher education یا Tertiary education برای آموزش دانشگاهی بالاتر از متوسطه به کار میره. لطفا صفحۀ آموزش در انگلستان[۱] را نیز ببینید. با سپاس. AKhaleghizadeh (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۸ (UTC)پاسخ
@AKhaleghizadeh: خب اگر شما میگویید که درست پیوند داده مشکلی نیست و در همین حالت خوب است. فقط AKhaleghizadeh به کمکتان در این بحث] نیاز دارم ممنون میشوم شرکت کنید.

منابع

اخطار برای کپی رایت عکس اپلود شده در ویکی مدیا

عکس یک سلبریتی رو از داخل اینستاگرامش برداشتم و داخل ویکی مدیا اپلود کردم و الان برام ایمیل اومده باید برچسب حق نشر بزنم وگرنه عکس پاک میشه! لطفا راهنمایی کنید باید دقیقا چیکار کنم؟

این عکس توسط سلبریتی تو پیجش گذاشته شده و مشکلی با کپی رایت نداره. foson (بحث) ‏۱۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)

@Hoseinbahadori: سلام. تصویری که در اینستاگرام منتشر می‌شود دارای حق نشر است و نباید در ویکی‌انبار بارگذاری شود. آن تصویر به‌زودی حذف خواهد شد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۸ (UTC)
لطفا راهنمایی کنید چطوری عکس اپلود کنم که حذف نشه؟ عکس افراد مشهور چطوری اپلود شده که حذف نمیشه!؟ foson (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۱ (UTC)
@Hoseinbahadori: یا باید یک نفر عکس گرفته باشه و در ویکی‌مدیا بارگزاری کرده باشه یا از وبگاهی بارگزاری شده که اجازه استفاده از عکس رو میده.
برای نمونه، File:Bacheh Mahal Characters.jpg راببینید که خبرگزاری مهر بارگزاری شده Shkuru Afshar (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۰ (UTC)

الگو:فناوری‌های نوپدید

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: دو سال پیش.

الگو:فناوری‌های نوپدید (ویرایش | بحث | تاریخچه | حفاظت | حذف | پیوندها | پی‌گیری | سیاهه‌ها | مشاهده‌ها) در آن صفحات که در آن‌ها تحت وپ:تراگنجانش قرار گرفته هیچ عنوان و پیوند و لیست/گروه ناوبری را نشان نمی‌دهد، احتمال می‌دهم این ویرایش در ‏۲۴ مارس ۲۰۲۱ توسط کاربر:Mojtabakd آن را خراب کرده، از آن تاریخ تا الآن که زمان کمی نیست این الگو عملاً معیوب بوده و هیچ چیز نشان نمی‌داده! ابزار «شمار تراگنجایش‌ها» در ویژه:پیوند به این صفحه/الگو:فناوری‌های نوپدید نشان می‌دهد که در ۱۶۴ صفحه تراگنجانش شده، همگی هم مقالات مهم و پربازدید، @Mojtabakd خسته‌نباشی دلاور. FæɹHaad (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۳۶ (UTC)

@FæɹHaad: طبق ویکی انگلیسی بروزرسانی کرده بودم. در هر صورت خنثی کردم. می توانستید بدون حمله شخصی هم مطرح کنید. در تام گزارش می دهم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۴ (UTC)
ضمناً کد الگو مشکل نداشته الان که بررسی کردم در ویکی انگلیسی به صورت {{Emerging technologies|topics=yes|biomed=yes}} یا شبیه اون در مقالات وارد میشه، ولی چون در مقالات فارسی اینجور وارد نشده چیزی نمایش داده نمی شده. وگرنه کد الگو با ویکی انگلیسی هیچ فرقی نداره، به خاطر حجم بالای الگو این کارو کردن که فقط قسمت مرتبط در مقاله مورد نظر نمایش داده بشه. فعلاً الگو به حالت قبل برگردانده شد تا بعد هرکس وقت کرد مقالات و الگو را به حالت ویکی انگلیسی در بیاره. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۸ (UTC)
مثلاً توی آخرین نسخه از صفحه نانومواد ویکی انگلیسی هم پارامتر نذاشتن چیزی نشون داده نشده! ---> اینجا مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۱ (UTC)
بروزرسانیم درست بود، مقالات رو طبق ویکی انگلیسی اصلاح کردم و مشکل حل شد ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۲ (UTC)
این گزاره هم که میگید «همگی مقالات مهم و پربازدید» هستن هم اشتباهه (حتی چند ده تا از مقالات کلاً به اشتباه از این الگو استفاده کرده بودن). اکثرشون مقالات بی منبع و بی کیفیت بودن. در مقاله مهم و پر بازدیدی مثل «هوش مصنوعی» هم به خاطر اهمیتش قبلاً رده ها و الگوها رو بروزرسانی کرده بودم پایینش و درست نمایش میداد. اگه انقد پر بازدید بودن و همه سراغ الگو رفته بودن تو این دویست و اندی روز گزارش می شد، جالبه که بعد من دو کاربر دیگه هم الگو رو ویرایش کرده بودن و متوجه این مسئله نشده بودن! در هر صورت این مسائل طبیعی هستن و نباید بهانه ای برای متلک پراکنی باشن. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۷ (UTC)

@Mojtabakd: سلام خسته نباشید، من این ریسه را در ۰۳:۳۶ (UTC) ایجاد کردم و شما در ۱۳:۱۲ (UTC) همان روز یعنی کمتر از ۱۰ ساعت پس از ایجاد آن بستید (تفاوت) و چند دقیقه بعد آن را در ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی/بایگانی_۷۹#اضطراری:_الگو:فناوری‌های_نوپدید «بایگانی نیمه‌خودکار» کردید (تفاوت)، این رفتار نادرست است، وقتی در یک ریسه خطاب به یا راجع به شخص دیگری حرفی می‌زنید لازم است مهلت داده شود تا آن شخص پاسخ دهد، نه اینکه ریسه را ضربتی بسته و بایگانی کنید، امیدوارم این کار به این دلیل نبوده باشد که از اقدام/عملکرد شما یا صریح بگویم از کارخرابی (با *خراب‌کاری* اشتباه نشود) شما انتقاد شد. در هر روز شاید فقط چند ساعت برخط باشم و نمی‌توانم با سرعت پاسخ دهم، دیروز فقط توانستم نصف این پیام را بنویسم.

الگوی انگلیسی که مرجع است و در en:Template:Emerging technologies قرار دارد در پایین الگو، مستندات خود را از صفحه en:Template:Emerging technologies/doc تراگنجایش کرده که در یک کادر سبز-رنگ نمایش یافته است، آن مستندات که در 8 فوریه 2020‎ ایجاد و نوشته شده است (تاریخچه آن را ببینید) وضعیت دیدرسی (visibility) آن الگو را به‌وضوح توضیح داده تا کاربران بدانند چگونه باید از آن بهره گیرند و شما در ‏۲۴ مارس ۲۰۲۱ یعنی ۱۳ و نیم ماه بعد از ایجاد آن مستندات و تراگنجایش آن‌ها در آن الگو، کدها و لینک‌های آن الگو را در الگوی این‌جا کپی-پیست و کمی فارسی‌سازی نصفه و نیمه کردید بدون اینکه بدانید آن کدها برای چی هستند و دقیقاً چه کار انجام می‌دهند (تفاوت) به همین دلیل نه مستندات مورد نیاز را ایجاد و ترجمه کردید تا به کاربران بگوید لازم است این الگو چگونه استفاده شود، نه آن مقالات که این الگو را تراگنجایش کرده بودند را مطابق با آن کدها و تغییرات که خودتان افزودید به‌روزرسانی کردید که نتیجه این شد در همه یا اکثریت آن مقالات که این الگو را بدون پارامترهای مورد نیاز تراگنجایش کرده بودند فقط عنوان این الگو نمایش یابد نه محتویات آن.

از ‏۲۴ مارس ۲۰۲۱ تا دیروز زمان کمی نیست و برخلاف اینکه گفتید «اگه انقد پر بازدید بودن و همه سراغ الگو رفته بودن تو این دویست و اندی روز گزارش می شد» بیش‌تر از «دویست و اندی روز» می‌شود، آن «دویست و اندی روز» مربوط به آخرین ویرایش این الگو در ‏۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تا دو روز قبل بود که ربطی به آن ویرایش ۲۴ مارس ۲۰۲۱ توسط شما ندارد.

حرف و اعتراض من این بود چرا کدهایی که نمی‌دانید چه تغییرات و کارهایی انجام می‌دهد را بدون بررسی و امتحان و مطالعه همینطور راحت و ساده وارد یک الگوی ناوبری پرکاربرد کردید؟ چرا برای شما سؤال پیش نیامد آن کدها که در این الگو وارد کردید چه هستند و چه کار انجام می‌دهند؟ حتی من با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت پیوسته و انبوهی از تجربیات و مشارکت‌های فنی نحوه کار این الگو و علت این مشکل را نمی‌دانستم و اولین بار بود که چنین الگوی ناوبری دیده بودم و چون وقتم تنگ بود و هم‌چنین برای اطلاع‌رسانی این گزارش را ثبت کردم وگرنه خودم می‌توانستم وقت بگذارم و عیب‌یابی کنم و بی‌سر و صدا آن را اصلاح کنم ولی دیدم اول وظیفه آن شخص است که آن را خراب کرده تا وقت بگذارد و منشاء خرابی را پیدا و سپس اصلاح کند نه دیگران. من از خیلی سال قبل en:Template:Timeline of web browsers یا en:Template:Web browsers را دیده بودم که همه گروه‌ها را تاشو کرده‌اند ولی چه بدون پارامتردهی چه با پارامتردهی همه گروه‌ها را نمایش می‌دهند ولی این مدلی را ندیده بودم. خود شما هم نمی‌دانستید، پیام‌های شما و زمان ثبت آن‌ها این را نشان می‌دهد، سپس بعد از اینکه فهمیدید چه اشتباه و کارخرابی انجام دادید رفتید و در تمام آن مقالات که این الگو را تراگنجایش کرده‌بودند پارامترهای مورد نیازِ تغییرات خود را اضافه کردید، این کاری بود که باید در ‏۲۴ مارس ۲۰۲۱ انجام می‌دادید، اگر من گزارش نکرده بودم معلوم نبود تا کی این مشکل پابرجا می‌ماند.

این گزاره هم که میگید «همگی مقالات مهم و پربازدید» هستن هم اشتباهه

درست می‌گویید، «همگی مقالات مهم و پربازدید» درست نبود، البته از لحاظ علمی همگی واقعاً مهم هستند ولی پربازدید جای تردید دارد لذا مهم نبودن آن‌ها از لحاظ *اولویت‌های دانشنامه* درست است نه ارزش علمی و فناورانه آن‌ها، البته حداقل ۱۰تا پربازدید هستند.

... (حتی چند ده تا از مقالات کلاً به اشتباه از این الگو استفاده کرده بودن). اکثرشون مقالات بی منبع و بی کیفیت بودن.

در زمان گزارش من، همان‌طور که گفتم «ابزار «شمار تراگنجایش‌ها» در ویژه:پیوند به این صفحه/الگو:فناوری‌های نوپدید نشان می‌دهد که در ۱۶۴ صفحه تراگنجانش شده» در حالیکه الآن ۱۲۸ مورد تراگنجانش نشان می‌دهد، آن ۳۶ صفحه که این الگو را از آن‌ها حذف کردید شاید در گذشته متناظر با پیوندهای قدیمی و حذف‌شدهٔ این الگو بودند یا شاید مطابق با مقاله En خود، این الگو را تراگنجانش کرده بودند، توجه شود که این الگو در ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۸ ایجاد شد، لذا نباید راحت و مطمئن گفت «کلاً به اشتباه از این الگو استفاده کرده بودن».

در مقاله مهم و پر بازدیدی مثل «هوش مصنوعی» هم به خاطر اهمیتش قبلاً رده ها و الگوها رو بروزرسانی کرده بودم پایینش و درست نمایش میداد

این کار را به‌تازگی در ‏۲۰ فوریهٔ ۲۰۲۲ انجام دادید: تفاوت و تغییرات این ویرایش + ویرایش‌های پسین و پیشین آن که پشت-سر-هم توسط شما انجام‌شد نشان می‌دهد که علتش اصلاح این مشکل نبوده بلکه گسترش و ویکی‌سازی مقاله طبق مقالهٔ En بوده، اگر این مشکل را دیده و تشخیص داده بودید چرا برای سایر مقالات انجام ندادید؟ یا چرا کدهای مربوطه در این الگو را تغییر ندادید تا نیاز به اصلاح سایر مقالات نباشد؟ علتش این است شما این الگو را از خود این مقاله یا سایر مقالات اصلاً نگاه نکردید در نتیجه متوجه این مشکل نشده بودید.

اگه انقد پر بازدید بودن و همه سراغ الگو رفته بودن تو این دویست و اندی روز گزارش می شد

نمایش‌نیافتن الگوهای ناوبری در نسخه وب موبایل و اپ‌های موبایل + کم‌بازدید بودن حداقل نیمی از مقالات این الگو + مورد بالا (مقالهٔ «هوش مصنوعی») + این واقعیت که حداقل نیمی از کاربران دسکتاپ هم الگوهای ناوبری را اگر که جمع‌شده باشند نگاه نمی‌کنند + بی‌تفاوتی بسیاری از کاربران از دلایلی هستند که این مشکل تا الآن پابرجا بوده ولی از اهمیت این الگو یا کارخرابی شما کم نمی‌کند.

جالبه که بعد من دو کاربر دیگه هم الگو رو ویرایش کرده بودن و متوجه این مسئله نشده بودن!

چون این الگو در صفحه خودش کامل و بدون مشکل نمایش داده می‌شود، همانطور که در گزارش گفتم تنها در تراگنجایش این مشکل وجود دارد، آن دو کاربر هم یکی Shayan2020x (بحث · مشارکت‌ها · تعداد) است که تازه از ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰ شروع به ویرایش کرده، دیگری Persia (بحث · مشارکت‌ها · تعداد) است که هیچ کدام حداقل در زمان ویرایش این الگو کاربر فنی‌کار نبودند که این مسئله را تشخیص دهند و مقالات این الگو را چک کنند تا مطمئن شوند این الگو کامل و درست نمایش پیدا می‌کند یا نه.

در هر صورت این مسائل طبیعی هستن و نباید بهانه ای برای متلک پراکنی باشن.

اگر حالت «طبیعی» شما نداشتن دقت یا کم‌دقتی است لازم است یا الگوها را ویرایش نکنید یا دقت و تمرکز بسیار بیشتری داشته باشید، کسانی که الگوها را ویرایش می‌کنند باید دقت بالایی داشته باشند و مسئولیت‌پذیر باشند، چون الگوها در سایر صفحات بکار می‌روند لذا باید با احتیاط و دقت و آزمایش آن‌ها را تغییر داد و تغییرات را بررسی و تست کرد، کاری که شما انجام ندادید.

در مورد متلک «خسته‌نباشی دلاور»، شما با این کارخرابی من را بسیار ناراحت کردید و احتمال زیاد سایر کاربران را، و همینطور زحمات و ویرایش‌های سازندهٔ این الگو (کاربر:Modern Sciences) و کاربر:قلی زادگان و کاربر:Shaho.elec و Persia و Rezabot که قبل از آن ویرایش شما که اولین ویراشتان در این الگو بود روی این الگو کار کرده بودند را پایمال کردید و همینطور خوانندگان آن مقالات را از بهره‌وری این الگو سلب کردید، اما حتی یک عذرخواهی و پوزش یا ابراز ناراحتی و شرمندگی هم نکردید بلکه به توجیح و کم‌اهمیت جلوه دادن این مشکل پرداختید، با این توصیفات آیا خود را لایق و شایستهٔ یک متلک سادهٔ «خسته‌نباشی دلاور» نمی‌بینید؟ در این متلک حرف زننده و توهین‌آمیز که وجود ندارد و معنای زیرپوستی آن می‌شود «کارخرابی کردی» یا «خسته بـاشی» و همچین چیزهایی می‌شود، یک طور واکنش نشان دادید انگار چه حرف خلاف انصاف و خلاف حق به شما گفته شد. دیدم ریسهٔ شکایت خود را پاک کردید و گفتید «ولش کن، قدیما یکم با هم دوست بودیم!» من هنوز هم با شما دوست هستم و شما را از دوستان خود حساب می‌کنم، حتی همین متلک هم یک علتش همین دوستی بین ما بود تا اشتباه خود را تکرار نکنید و در ویرایش الگوها نهایت دقت را داشته باشید تا اعتبارتان سقوط نکند. ویژه:اختیارات_کاربر/Mojtabakd نشان می‌دهد در ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ توسط جناب Huji سطح دسترسی «ویرایشگر الگو» به شما داده شد به دلیل «(سابقهٔ مثبت و مستمر کاربر در اصلاح الگوها و برخورداری از شرایط ۱-۴ وپ:موا)» اگر چنین اشتباهی چند مرتبه دیگر تکرار یا مشاهده شود لازم است در مورد این سطح دسترسی شما تجدید نظر شود.

اما برسیم به خود این الگو، من با این تغییر یعنی با اینکه این الگو باید حتماً پارامتردهی شود تا فقط گروه‌های پارامتردهی‌شده را نشان دهد و اگر پارامتردهی نشود هیچ چیز نشان ندهد شدیداً مخالفم، به چند دلیل:

  1. این کار نیازمند آگاه‌سازی در صفحه این الگو و ترجمه en:Template:Emerging technologies/doc است که انجام نشده، لذا در آینده در مقالات جدید باز هم این مشکل رخ خواهد داد یا حتی همین مقالات فعلی که اصلاح کردید ممکن است یک نفر پارامترها را حذف کند به این تصور که ضروری و لازم نیستند و متوجه پیامد و نتیجه کار خود نشود
  2. الگوی انگلیسی بسیار بلند و حجیم است به دلیل داشتن پیوندهای بسیار زیاد که بعضی از آن‌ها در این الگو نیستند و پیوسته به آن‌ها اضافه می‌شود، دلیل دیگرش این است که برخلاف متون فارسی/عربی، متون انگلیسی به دلیل استفاده از خط لاتین که تمام واکه/مصوت(ها) را ثبت می‌کند طولانی‌تر هستند
  3. در الگوی انگلیسی، تمام لینک‌ها آبی هستند در حالیکه در الگوی این‌جا حداقل نصف لینک‌ها قرمز هستند و اگر قرار باشد همین‌ها را هم محدود کنیم به یک یا دو گروه در هر مقاله در نتیجه چیز زیادی برای ناوبری/پیمایش نمی‌ماند و عملاً ارزش و کاربری این الگو بسیار پایین می‌آید
  4. نمایش تمام لینک‌ها کمک می‌کند به یافتن و دیده‌شدن همه گروه‌ها و مقالات که منفعت بیشتری دارد نسبت به اینکه کمی طولانی است

با استناد به این دلایل، از نظر من آن تغییرات در این‌جا توجیح فنی و کاربری ندارند، لذا آن کدها که مربوط به این تغییرات هستند را از این الگو حذف خواهم کرد، این کار هیچ مشکلی در آن مقالات که این الگو را با پارامتردهی تراگنجایش کرده‌اند پیش نخواهد آورد چون الگوهای ناوبری با پارامترهای ناموجود هم کار می‌کنند. اگر با من مخالف هستید لازم است در صفحهٔ بحث آن الگو یک نظرخواهی برای این تغییرات ایجاد کنید تا نظرات سایر کاربران و سازندهٔ خود این الگو (کاربر:Modern Sciences) شنیده شود تا در نهایت وپ:اجماع حاصل شود و طبق آن عمل کنیم.

با احترام. FæɹHaad (بحث) ‏۱۳ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۵ (UTC)

@FæɹHaad: سلام، درسته، ممنون 🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۳۰ (UTC)

یک الگو و دو اشکال

با درود، پس از ایجاد الگو:Cite TIWW متوجه شدم که بخشی از آن به‌درستی نمایش داده نمی‌شود؛ مثلاً آن &nbsp'; را نمی‌دانم چگونه از خروجی الگو بردارم. همچنین در صفحاتی چون ویکتور هربرت که این الگو به‌کار رفته یک پیام «خطای لوآ در پودمان:Authority_control» در پائین صفحه دیده می‌شود. البته شک دارم این خطای لوآ مستقیماً مربوط به این الگو باشد، چرا که در صفحه‌هایی که این الگو را ندارند (مثلاً مایکل ویلیام بلف و الکساندر تام) هم این پیام خطا در پائین صفحه وجود دارد. Tisfoon (بحث) ‏۱۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۳ (UTC)

@Tisfoon: سلام، هردوتاشون تا حدی حل شدند. به نظر میاد که بهتر باشه متن الگوی {{Cite TIWW}} انگلیسی باشه یا حداقل از Citation فارسی استفاده کنه (برای فارسی شدن via و page...). در رابطه با مشکل «داده‌های کتابخانه‌ای»، دو خط از پودمان نیاز به بروزرسانی داشتن که انجام شد، ظاهراً این خطا در صفحاتی که آیتم ویکی‌داده DIB ناقصی داشتن (یا همچین چیزی) خودشو بروز می‌داد، علتش هم وجود نداشتن رده مرتبط بود (همون رده قرمزی که الان پایین صفحاتشون میان). مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۴۰ (UTC)
@Mojtabakd: سلام و ممنون از کمک‌تان. یعنی می‌فرمائید راهی نیست که آن via و page را هم به فارسی برگردانیم؟ اگر این امکان وجود ندارد؛ با شما موافقم و بهتر است متن الگو انگلیسی باشد. Tisfoon (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۰۶ (UTC)
@Tisfoon: الان چون الگوی {{Cite wikisource}} در صفحات زیادی به کار نرفته بود فارسی کردم، (استفاده از الگوی {{Citation/fa}}) ولی بهتره که یک پارامتر اضافه شود که براساس آن تصمیم بگیرد. @Jeeputer: سلام، بهتر نیست یک پارامتر بهش اضافه کنیم برای این منظور؟ لازم هست اصولاً؟ اسم پارامترش چی باشه؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۹ (UTC)
یه نسخه فارسی از الگو جداگونه ساختم --> {{Cite wikisource/fa}} و در {{Cite TIWW}} از آن استفاده کردم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۹ (UTC)
@Mojtabakd: سلام. درست شده؟ هنوز نیازی هست بررسی کنم؟ چون الان خروجی الگو مشکلی نداشت، به‌نظرم رسید که مشکل حل شدده. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۹ (UTC)
@Jeeputer: آره، مشکل حل شده، منتها با ساختن دو نسخه از الگو، بهتره بعداً از طریق پارامتر یکیش کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۲ (UTC)
@Mojtabakd: با استفاده از تابع #گزینه: یا همان #switch: می‌توانید همین زیرصفحه‌ای که ساختید را در الگوی اصلی صدا بزنید. به این صورت که یک پارامتر جدید (مثلاً |lang= برای الگوی اصلی تعریف کنید و مثلاً در صورت برابری گزینه با «fa»، الگوی فارسی را صدا بزنید. شاید خودم رسیدم و امشب درستش کردم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۶ (UTC)
@Jeeputer: می خواستم کد الگو دوبل نشه، بلکه فقط اونجاها که لازمه از if استفاده کنیم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۸ (UTC)
@Mojtabakd: الگوی Cite TIWW مگر قبلاً از Cite wikisource استفاده نمی‌کرد؟ حالا آن را به Cite wikisource/fa تغییر داده‌اید دیگر، درست است؟ به‌جای این که به‌طور مطلق Cite TIWW را وابسته به نسخهٔ فارسی یادکرد ویکی‌نبشته کنید، سطر اول الگوی TIWW را به شکل زیر تغییر دهید:
{{Cite wikisource{{#اگرمساوی:{{{زبان|}}}|فارسی|/fa|}}...
در این صورت، اگر |زبان=فارسی وارد شده‌باشد، الگوی Cite wikisource/fa فراخوانی می‌شود و در غیر این صورت الگوی اصلی Cite wikisource. می‌شود در صفحهٔ تمرین الگو امتحانش کرد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)
@Jeeputer: کد خوبیه، ولی بهتره این کد را در خود الگوی Cite wikisource به کار ببریم که نیاز به دو نسخه از Cite wikisource نباشه، بعد یک پارامتر هم به Cite TIWW اضافه کنیم. درسته؟ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۰۵ (UTC)
@Mojtabakd: در هر صورت به الگوی Cite wikisource/fa نیاز خواهیم داشت. چه در الگوی مادر خودش فراخوانی شود و چه در Cite TIWW. پارامتر را هم در نهایت بله، باید در آن الگو تعریف کنیم که بشود زبانش را سوییچ کرد. ساده‌ترین و سبک‌ترین راه برای این کار به‌نظر من همان راهی است که در بالا نوشتم. تبدیل الگوی ویکی‌نبشته به الگوی چند حالته و ساخت یک الگوی چندحالتهٔ دیگر مبتنی بر آن، پیچیدگی و زحمت بیشتری دارد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۵ (UTC)
👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۸ (UTC)
  • @Mojtabakd و Jeeputer: سلام به هر دو بزرگوار و سپاس از توجه‌تان. می‌شود کاری کرد که نام اشخاص مورد بحث را هم فارسی نشان دهد؟ مثلاً به‌جای Herbert, Victor فعلی، بشود «ویکتور هربرت»؟ Tisfoon (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۲۷ (UTC)
    @Tisfoon و Mojtabakd من متوجه شدم که اصلاً الگوی کنونی پیوندش خراب است. در ویکی‌نبشتهٔ فارسی حتی s:فرهنگ نامداران و بزرگان ایرلندی تام هم موجود نیست، چه رسد به زیرصفحه‌هایش...
    به‌نظرم باید پیوند به ویکی‌نبشتهٔ انگلیسی برود که مدخل‌ها موجود هستند.
    @Tisfoon: آن موضوع را هم درست می‌کنیم. فعلاً مشکل پیوندش مهم‌تر است. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۳ (UTC)

ادغام

رده‌های «کتاب‌های تاریخی ایران» و «کتاب‌های تاریخی درباره ایران» و «کتاب‌های تاریخ ایران» از نظر موضوع با هم تفاوتی ندارند و باید ادغام شوند. Pirhayati (بحث) ‏۱۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۶ (UTC)

@Pirhayati: ✓ Shkuru Afshar (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۳۹ (UTC)

@Shkuru Afshar: سلام، بهتره که رده قدیمی تر حفظ بشه، حتی اگه عنوان درستی نداره، بعد که اون دوتا حذف شد عنوان رده قدیمی باقیمانده اصلاح شود. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۳ (UTC)
@Mojtabakd: منظورتان این است که نام «رده:کتاب‌های تاریخی درباره ایران» را درست کنم؟ Shkuru Afshar (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۴۴ (UTC)
@Shkuru Afshar: نه، اینجور که به نظر میاد رده ای که نام بردید سال 2015 ساخته شده، توی اون دو رده دیگه 2011 هست که قدیمی تره. بهتره رده قدیمی تر حفظ بشه، چون اون کسی که رده جدید تکراری ساخته مقصره و اولویت با حفظ رده قدیمی تر هست. این قضیه برای مقالات تکراری و ادغامشون هم بهتره که رعایت بشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۵۶ (UTC)
@Mojtabakd: معیار نباید تاریخ ساخت رده و بلکه باید نام درست باشد. اگر به برابر انگلیسی این رده نگاه کنید نام آن Category:History books about Iran است که برابر پارسی آن «رده:کتاب‌های تاریخی درباره ایران» است. Shkuru Afshar (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۰۲ (UTC)
@Shkuru Afshar: مسئله مهم تر حفظ تاریخچه سازندگان هست. نام را بعد هم میشه تغییر داد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۰۴ (UTC)
@Pirhayati: اگر اشتباه نکنم هدف شما ارائه درخواست برای ادغام تاریخچه رده‌ها است. Shkuru Afshar (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۰۶ (UTC)

گشت خوردن خودکار "ویرایش‌های برگردانده شده"

پیشنهاد میکنم که ویرایش‌هایی که برگردانده شدند (خنثی‌سازی یا توینکل) به صورت خودکار و سیستماتیک به عنوان "گشت خورده" علامت زده شوند (اگر اشتباه نکنم، همانند واگردانی که خودکار ویرایش‌های برگردانده شده را گشت می‌زند). این کار نگهبانی و کارایی سامانه را ارتقا می‌بخشد، چون بارها پیش آمده که ویرایش‌های ناسودمند برگردانده شدند ولی به عنوان گشت خورده علامت زده نشدند (به هر دلیلی) و ویرایش‌های گشت نخورده بیشتری انباشت می‌شوند. در وهله اول پرسش اینجاست که آیا چنین چیزی امکان فنی اجرایی شدن را دارد؟ و وهله دوم نیز اجماع‌یابی و موافقت کاربران است.
به هرحال اگر از نظر فنی شدنی باشد، به عنوان پیشنهاد دهنده موافق هستم. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۰۳ (UTC)

  • نکته: اساساً ضرورتی نمی‌بینم که ویرایش‌های برگردانده شده (خنثی‌سازی و توینکل) به صورت گشت نخورده باقی بمانند و نیازی هم نیست کاربری که خنثی‌سازی میکند حتما دسترسی گشت داشته باشد تا ویرایش برگردانده شده گشت بخورد. همانطور که ممکن است کاربری دسترسی واگردان داشته باشد ولی گشت خودکار نداشته باشد، اما وقتی واگردانی میکند، ویرایش برگردانده شده خودکار گشت میخورد. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۱۰ (UTC)
    موافق مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)

نقص در پودمان External links/conf/Sports

درود، پودمان فوق شناسه های FBref برای بازیکنان فوتبال (P5750) و team ID انگلیسی (P7351) از ویکی‌داده را ندارد و برایش تعریف شده نیست و وقتی از الگوی {{Sports links}} در بخش پیوند به بیرون استفاده می‌کنیم این ها را نمایش نمی‌دهد. لطفا رسیدگی کنید. باتشکرABBAS K.CH (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۳ (UTC)

@ABBAS K.CH: سلام، لطفاً چند مثال از مقالات مشکل دار را ارائه کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۱ (UTC)

@Mojtabakd: سلام، برای مثال در مقاله پویا پورعلی که داشتم اینکار را انجام می‌دادم که دارای ۴ پیوند ورزشی در ویکی‌داده خودش هست اما در مقاله دو پیوند مشاهده می‌شود که با این الگو ایجاد شده است. با دیدن الگو و پودمان مربوط متوجه این موضوع شدم که آن دو آیتم ویکی‌داده در آنها تعریف نشده است.ABBAS K.CH (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۲ (UTC)

@ABBAS K.CH: پودمانش نیاز به بروزرسانی داره، باید سر فرصت انجام بدیم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۵ (UTC)

بسیار خب ABBAS K.CH (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)

@ABBAS K.CH: البته نسخه انگلیسی پودمانی که معرفی کردین هم حاوی اون دوتا خصیصه ویکی داده نیستن. نمی دونم دقیقاً برای استفاده از اون‌ها در مقاله مورد نظرتان از چه راهی باید اقدام کرد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۳ (UTC)
@ABBAS K.CH: توصیه می کنم در ویکی انگلیسی مقاله‌ی مشابهی را پیدا کنید که از همین خصیصه در مقاله آنجا استفاده شده تا الگو بگیریم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)

@Mojtabakd: در حقیقت دو تا شناسه footballdatabase در ویکی‌داده وجود دارد که یکی مربوط به بازیکنای اروپایی است و دیگری برای سایر بازیکنان. که مورد اول را من در ویکی‌داده مربوط به مقاله پویا پورعلی را الان امتحان کردم، لینک مربوطه را در مقاله نشان داد. اما مورد دومی را نه.

"شناسه FBref برای بازیکنان فوتبال" هم که در ویکی‌داده مربوطه هست ولی باز چیزی نشان نمی‌دهد.ABBAS K.CH (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۲ (UTC)

مقاله‌ی باشگاه فوتبال بارسلونا بی هم هست که این مشکل را دارد. با وجود اینکه ۵ تا شناسه داره در ویکی‌داده اما با الگو Sports links نمی‌توان آنها را نشان داد.ABBAS K.CH (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۲ (UTC)

ایدیت سیلمان

در این نوشتار دو پارامتر نمایش داده نمی شود Luckie Luke (Talk) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۵ (UTC)

Mensis Mirabilis/sandbox

داشتم ویژه:پیوند_به_این_صفحه/وپ را برای وپ چک می‌کردم که دیدم در تعداد زیادی صفحات توسط {{شهرستان واش}} تراگنجایش شده ولی پیوند به الگو از داخل آن صفحات معیوب بود و به Mensis Mirabilis/sandbox می‌رفت، ویژه:تاریخچه صفحه/الگو:شهرستان واش نشان می‌دهد از ویرایش اول در ‏۱۰ آوریل ۲۰۱۹ توسط کاربر:MirusBot که متعلق به کاربر:Mensis Mirabilis است این مشکل وجود داشت که الآن آن را اصلاح کردم، خواستم بپرسم آیا می‌توان یک query یا همچین چیزی گرفت که آیا Mensis Mirabilis/sandbox در داخل الگوها برای |نام= یا |name= استفاده شده است؟ چون شاید در بعضی الگوهای دیگر هم این مشکل وجود داشته باشد. FæɹHaad (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۴۹ (UTC)

الگو:Cyrl

با درود، چون در جدول بخش «گرداگرد جهان» در صفحهٔ لورل و هاردی، الفبای سیریلیک Станлио и Олио به‌درستی داده نمی‌شد، الگو:Cyrl را ایجاد کردم، اما مشکل همچنان باقی است. بی‌زحمت نگاهی به آن بیندازید. سپاس Tisfoon (بحث) ‏۲۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۲ (UTC)

@Tisfoon: سلام، یک تغییر مسیر هم نیاز بود که انجام شد، مجدد چک کنید. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۲ (UTC)

بروزرسانی الگو:جعبه اطلاعات تیم فوتبال

درود، اگر می‌شود این الگو را بروز کنید و پارامتر های (بهترین گلزن تاریخ)، (پرگل‌ترین برد)، (شعار) را در آن قرار بدهید. باتشکرABBAS K.CH (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۲ (UTC)

@ABBAS K.CH: سلام، معادل پارامترهایی که گفتین رو در نسخه ویکی انگلیسی الگو پیدا نکردم... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۰ (UTC)پاسخ

درخواست راهنمایی

درود و عرض ادب خدمت دوستان گرامی،

مبحثی حرفه‌ای در باب نمونه‌های فیزیکی در هنر و صنعت هست که متاسفانه بدون دانش فنی برخی از آنها با عناوین غلط ترجمه و نشر یافته‌اند... به طور مثال: مدل، مدل مقیاس، نمونه اولیه، ماکت و ماک‌آپ کاملا با هم متفاوتند.

یک عزیزی مقالۀ مدل مقیاس را اشتباها به ماکت ترجمه نموده که اصلاح شد... سوال من این است که برای ترجمۀ مقالۀ ماکت، چون این اصطلاح پیشتر در این مقاله استفاده شده، قابل استفاده نیست. البته می‌توان با قرار دادن پیشوند یا پسوندی، مقاله را ایجاد نمود ولی همین امر نیز می‌تواند گمراه کننده باشد؛ چگونه می‌توان مقاله را با عنوان اصلی ایجاد کرد؟ آیا اصلا امکان پذیر هست؟ و اگر پاسخ مثبت است، چگونه؟

سپاسگزارم Amir Aftab ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۳ (UTC)

IP Info

درود، ویژگی آزمایشی «IP Info» به تازگی در دسترس و آزمایش قرار گرفته و به کاربران و مدیران برای شناسایی خرابکاری و... آی‌پی‌ها بسیار کمک خواهد کرد؛ این ابزار آزمایشی گامی در جهت مدیریت ویرایش آی‌پی خواهد بود پس لطفا آن را امتحان کنید. ممنون Mohammad ebz (بحث) ‏۲۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۷ (UTC)

درود، الگوی فوق در نمایش تعداد بازی‌ها و گل‌ها برای پنجمین عنوان یا لیگ یا جام مورد نظر دچار نقص است و پارامتری برای آن تعریف نشده است. می‌توان این نقص را در مقاله باشگاه فوتبال بارسلونا در فصل ۲۲–۲۰۲۱ مشاهده کنید که نمی‌توان در زیر لیگ اروپا تعداد بازی‌ها و گل‌ها را نمایش داد. لطفا رسیدگی کنید باتشکرABBAS K.CH (بحث) ‏۲۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۹ (UTC)

نحوه دسترسی به کدهای ویکی پدیا

درود. آیا جایی هست که بتوان به کد های ویکی پدیا فارسی دسترسی پیدا کرد و با اجماع کاربران آن را تغییر داد؟ اگر می‌شود، چه کسانی می‌توانند اینکار را انجام دهند؟ فقط programmer های ویکی پدیا؟  سپاسگزارم: Amirhossein (بحث) ‏۲۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۲ (UTC)

@Amirh.mahdizadeh: سلام، 1) programmer=برنامه‌نویس 2) کدهای php از طریق فابریکاتور قابل بررسی هستند و مدیریتش به اینجا ارتباط ندارد. 3) کدهای Lua و الگوهای ویکی فارسی از اینجا قابل بررسی هستند. 3) هرکس که دسترسی داشته باشه و یا درخواست ویرایش بده، بهتره قبلش با اصول ویکی نویسی و ساختار ویکی هم آشنایی خوبی داشته باشه، چون صرف دانستن برنامه نویسی کفایت نمی کنه. 4) جزئیات چگونگی تغییر کدها را با توجه به مورد 3 که گفتم متوجه خواهید شد به مرور، داستانش طولانیه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۳ (UTC)
متشکرم Amirhossein (بحث) ‏۲۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۶ (UTC)
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۶ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۵ (UTC)پاسخ

الگوهای ساخته نشده

درود، لطفاً الگوهای ساخته نشده در الگو:خط یک یانگ–یونیورسیتی را توجه بفرمائید. Roozitaa (بحث) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۱۲ (UTC)پاسخ

@Roozitaa: سلام، مربوط به پودمان‌های زیرصفحه این پودمان هست که چند مورد مربوط به این الگو را به ویکی فارسی منتقل کردم. موارد زیاد دیگه ای هم هستن که باید به مرور منتقل بشن. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۵ (UTC)پاسخ

قابل استفاده کردن ابزار ترجمه

درود. من عمدتاً مقالات ویکی‌پدیاهای انگلیسی و هلندی را که با استفاده از ابزار ترجمه محتوای ویکی به فارسی ترجمه می‌کنم، کار ترجمه متن را به خوبی انجام می‌دهد، اما هر چند بار هم که متن را بهبود می‌بخشم، ابزار ترجمه، انتشار متن را نمی‌پذیرد و اعلام خطا می‌کند با این مضمون که «تغییر بیشتری در متن لازم است». حتی وقتی که ترجمه تکمیل و بی‌عیب هم هست باز سیستم نمی‌پذیرد. در اینجا درخواست بررسی دادم و مسئولش در زیر این درخواست نوشت که اول از جامعه ویکی فارسی اجماع بگیر که بعد بتواند حد سخت‌گیری ترجمه آن ابزار را پایین بیاورد. اگر دوستان نظر مثبتی در این مورد دارند لطفا اینجا بنویسند.

سپاسگزار.--مانی (بحث) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)پاسخ

ممنون از پاسخ. اگر دوستان دیگری هم اعلام موافقت کنند به مسئول مربوطه خبر می‌دهم که ترتیب اثر بدهد و بتوانیم کار ترجمه مقالات را سرعت بدهیم. --مانی (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۲ (UTC)پاسخ

الگو:نیروهای هوایی در اروپا

الگو:نیروهای هوایی در اروپا

الگوی فوق نیازمند به بررسی می باشد Luckie Luke (Talk) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۲۳ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: بخشی از پیوندهای الگو:نیروهای هوایی در اروپا قرمز هستند Luckie Luke (Talk) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۴ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: آره، من فقط خطای فنی اصلیش رو برطرف کردم. ریزه کاری زیاد داره. فکر کنم قرمز بودن بخشی از لینک های این مدل الگو اجتناب ناپذیر باشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۸ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: اکثر مقالاتش موجود است یک جای الگوی ویکی فارسی ایراد دارد Luckie Luke (Talk) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۵ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: آره، الان بررسی کردم فهمیدم. مشکل در تفاوت زبان ما و اوناست. با تغییر مسیر میشه حلش کرد. مثلا ما «نیروی هوایی بلغارستان» داریم و الگو «نیروی هوایی بلغارستانی» داره. جفتش از نظر فنی درسته، میشه از دومی به اولی تغییر مسیر زد یا کارایی ازین دست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۰ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: الگو پسوند و پیشوند را در الگو اصلاح نمودم که ترتیب را درست نمود فقط مانده است همین "ی" Luckie Luke (Talk) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۳ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: آن «ی» را هم من درست کردم. از آنجا که الگو:موضوع اروپایی تراگنجانشی به‌جز همین الگو نداشت، با خیال راحت طوری تغییرش دادم که به‌جای الگو:Iso2nationality، از الگو:Iso2country استفاده کند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)پاسخ
👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۷ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd و Jeeputer: خب الان خوب شد در سایر الگوها که از این الگو مادر استفاده می کند خطا نمی دهد Luckie Luke (Talk) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۳ (UTC)پاسخ

لطفا این ویرایش en:Special:Diff/1074215671/next را نیز خنثی نماید با تشکر Luckie Luke (Talk) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)پاسخ

فعلاً انگیزه درگیری با کاربران ویکی انلگیسی رو ندارم 😁 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۸ (UTC)پاسخ

الگو:جعبه اطلاعات هنرمند موسیقی

در نسخه قدیمی پارامتر ملیت وجود داشت که هم اکنون تعداد قابل توجهی مقاله موجود است در نسخه فعلی پارامتر به خاستگاه تغییر یافته است

لطفا پارامتر ملیت و خاستگاه را طور پیوند دهید که در مقالاتی که در از پارامتر قبلی(ملیت) استفاده شده است خاستگاه نمایش داده شود

نمونه یوهانس برامس Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۴۱ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: درود

من در اینجا توضیح دادم که چرا ملیت، نادرست است.

توجه کنید که خاستگاه، تنها برای گروه‌های موسیقی بکار می‌رود و برای خوانندگان تک‌نفره، کاربرد ندارد. اینکه ما ملیت را می‌نویسیم اشتباه است. Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۸ (UTC)پاسخ

@Shkuru Afshar: اگر خاستگاه ترجمه شده است باید ترتیب اندیشیده شود در چند هزار مقاله ای ک/ه الان یکی از پارامترهایشان نمایش داده نمی شود مشکل حل شود آیا شما راه حلی برایش دارید چون با ترجمه شما به صورت خودکار این پارامتر نمایش داده نمی شود و خطا می دهد Luckie Luke (Talk) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۷ (UTC)پاسخ


@Luckie Luke: استفاده از ربات Shkuru Afshar (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۱ (UTC)پاسخ

چطور این نوع الگوها به مقاله ها اضافه می شود؟

درود الگو:رژه‌ها و جشنواره‌ها در تورنتو و الگو:خیابان‌ها در تورنتو Roozitaa (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۹ (UTC)پاسخ

@Roozitaa: سلام، به صورت دستی پایین صفحات قبل از رده در مکان مناسب. روش بهتری فعلاً نیست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۵ (UTC)پاسخ

جعبهٔ اطلاعات Starbox: خطای لوآ در پودمان

با درود، لطفاً دوستانِ فنی نگاهی به خطای لوآ در جعبهٔ اطلاعات ستاره لویتن بیندازند. سپاس Tisfoon (بحث) ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۲۹ (UTC)پاسخ

✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۳۰ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۹ (UTC)پاسخ

فهرست نشدن صفحه‌ها توسط توفاویکی رده

سلام. مدیاویکی:TofawikiCategory.js از دیشب به مشکل خورده و صفحه‌های قابل افزودن به رده را نمایش نمی‌دهد. در کنسول مرورگر هم عبارت «رده‌ای برای افزودن نبود» را نمایش می‌دهد. به‌طور خلاصه، تا جایی که فهمیدم مدخل‌های رده توسط linkstranslator.toolforge.org فهرست نمی‌شوند. فکر می‌کنم تغییراتی در API مدیاویکی رخ داده که باعث از کار افتادن این ابزار شده. کاربر:Ebrahim گرامی جهت اطلاع. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۴۹ (UTC)پاسخ

حل شد : به‌نظر می‌رسد که فعلاً مشکل حل شده.{{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۲۸ (UTC)پاسخ

پودمان این الگو ساخته نشده‌است

درود، در الگو:خط‌ها و ایستگاه‌های کمیسیون حمل و نقل تورنتو عنوان‌ها در پودمان قرار دارند. لطفاً رسیدگی بفرمائید. Roozitaa (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۳۲ (UTC)پاسخ

@Roozitaa: سلام. در حال بررسی... {{کاربر|جیپیوتر}} بحث ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۴ (UTC)پاسخ
@Roozitaa: نام ایستگاه‌ها در پودمان تعریف نشده و کافی است چنین ویرایشی را در همین الگو انجام دهید. به این صورت که نام مقالهٔ فارسی ایستگاه را بدون پیشوند «ایستگاه» (در واقع نام ایستگاه) در الگو جایگزین نام انگلیسی آن کنید تا الگوی {{stl}} پیوند به مقاله ار در الگوی ناوبری ایجاد کند. {{کاربر|جیپیوتر}} بحث ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)پاسخ
@کاربر:Jeeputer:آیا در مورد الگو:خط یک یانگ–یونیورسیتی هم همین رویه لازم است یا خیر؟ موضوع دیگر اینست که در الگو:خط یک یانگ–یونیورسیتی در حال حاضر شاخ شرقی و غربی معکوس و جابجا شده‌اند. Roozitaa (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۷ (UTC)پاسخ
@Roozitaa: سلام. خیر ساختارش متفاوت است. رفع اشکالات آن الگو خیلی کار می‌برد و باید سر فرصت و با دقت انجام شود. بعداً تصحیحش می‌کنم. برای این که نتیجهٔ کار بهتر درآید، بهتر است همهٔ پیوندهای قرمزش را کم‌کم و تا پیش از اصلاح پودمان‌ها ایجاد کنیم که بشود پودمان‌های مرتبط را مطابق با عنوان مقاله‌هایی که ساخته‌ایم اصلاح کرد. {{کاربر|جیپیوتر}} بحث ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۳۳ (UTC)پاسخ
@کاربر:Jeeputer: در الگو:خط‌ها و ایستگاه‌های کمیسیون حمل و نقل تورنتو در واقع پیوند قرمزی وجود ندارد. قرمز نشان دادن پیوندها به چه علت است؟ مورد دیگر اینکه برای مثال در ایستگاه فینچ در جعبه اطلاعات صفحه در بخش آخر برخلاف ویکی انگلیسی ایستگاه قبل و بعد نشان داده نمی‌شود.Roozitaa (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۷ (UTC)پاسخ
@Roozitaa: مشکل اول با ویرایش پودمان:Adjacent stations/Toronto Transit Commission حل شد. جعبه اطلاعات را هم الان بررسی می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۹ (UTC)پاسخ
@Roozitaa: جعبه اطلاعات را هم درست کردم. فقط دقت کنید که در پارامتر |services= باید از {{Adjacent stations}} استفاده شود. برای مثال این ویرایش من در مقاله را ببینید که مطابق با جعبهٔ اطلاعات مقالهٔ انگلیسی انجامش دادم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۶ (UTC)پاسخ
@کاربر:Jeeputer:با تشکر، همچنان در الگو:خط یک یانگ–یونیورسیتی در حال حاضر شاخه شرقی و غربی معکوس و جابجا شده‌اند. ایستگاه فینج باید سمت راست و شاخه شرقی باشد.Roozitaa (بحث) ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۵ (UTC)پاسخ
@Roozitaa: اوه یعنی ستون راست و چپ باید جابجا شوند؟! خب این احتمالاً چند ساعت دیگر کار می‌برد... من فکر کردم منظورتان این است که آیکون‌ها جابجا هستند. بعداً جابجایی را هم انجام خواهم داد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۱ (UTC)پاسخ

عدم نمایش عکس در ترجمه فارسی

درود بزرگواران. در صفحه «زیست‌شناسی رفاه» عکس نمایش داده نمی‌شود، در حالی که همان عکس در صفحه متناظر انگلیسی نمایش داده می‌شود. متوجه دلیل این عدم نمایش عکس در صفحه فارسی نشدم. اگر بزرگواری برای حل این مشکل کمک بفرماید، سپاسگزار خواهم بود. AKhaleghizadeh (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۶ (UTC)پاسخ

@AKhaleghizadeh: سلام، ظاهراً به دلیل نوع لایسنسی که داره به ویکی انبار هنوز منتقل نشده (و شاید امکانش هم نباشه و بعد از انتقال حذف بشه)، لذا فقط بر روی ویکی انگلیسی آپلود شده، میتونید به صورت دستی در ویکی فارسی آپلود کنید (با همون نام). مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۷ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: درود بر جناب مجتبی گرامی، با سپاس از راهنمایی شما. تلاش کردم ولی متاسفانه موفق نشدم. گویا اجازه انتقال این نوع فایلش رونمیده. با سپاس فراوان. AKhaleghizadeh (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۸ (UTC)پاسخ
@AKhaleghizadeh: منظورم انتقال نبود، این مورد را ظاهراً باید دانلود و مجدداً در ویکی فارسی آپلود کنید + افزودن اطلاعات فایل اصلی (شامل آپلود کننده و منبع تصویر و ...). نمیدونم از نظر قوانین مشکلی پیش بیاد یا نه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۵ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: درود بر جناب مجتبی ارجمند. به نظرم بهتره برای رعایت کپی‌رایت که احتمالا عمدی این دسترسی رو ندادند، از ادامه این کار منصرف بشوم با سپاس فراوان.AKhaleghizadeh (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۲ (UTC)پاسخ

کد کشیدن کادره که داخل کادر تصاویر و متن درج می گردد

سلام عزیزان ویکی نویس دوستان از آنجایی که نپرسیدن عیب هست ی سوال داشتم دوستان کادری که سمت چپ صفحه هست که متن و عکس هم درش قرار می گیره و چند چندین تایتل و متن درش هست مثل{تلویزیون جم تی وی}و {شبکه جهانی جام جم } آن جدول سمت چپ که شامل آرم ؟/کشور/و گستره هست با چه کدی نوشته می شه؟ ممنونم از دوستان جان و بیصبرانه منتظر راهنمایی هاتون هستم . سنو (بحث) ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۳ (UTC)پاسخ

@سنو: سلام. در حالت ویرایش متنی می‌توانید دستورهایی را که آن جعبه را تولید می‌کنند، ببینید. مثلاً در مقالهٔ شبکه جهانی جام جم از {{جعبه کانال تلویزیون}} استفاده شده. پارامترهای الگو را هم می‌توانید در صفحهٔ خودش ببینید و استفاده کنید. در هر پارامتر هر اطلاعاتی که وارد کنید، در جعبهٔ اطلاعات که خروجی گرافیکی الگو است، در جای مرتبط نمایش داده خواهد شد.
البته ممکن است منظورتان ایجاد یک جعبهٔ اختصاصی برای موضوعی خاص باشد. در آن صورت موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود و به دانش فنی و آشنایی با ویکی‌متن و توابع تجزیه‌گر تیاز خواهید داشت. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۹ (UTC)پاسخ
درود ها بر شما دوست عزیز من بله فکر کنم شما با فراست و درسستی منظور حقیر رو در ک کردید زنده باشی .ممنونم از لطف بی دریغتون سنو (بحث) ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۳ (UTC)پاسخ
برای اشخاص و بیو گرافی به عنوان مثال:آقای معین با همین الگو نوشته می شود؟ممنونم ازتون سنو (بحث) ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۸ (UTC)پاسخ

ابزار توینکل

درود، ابزار توینکل انقدر مشکل دار است که اگر به طور دستی الگو هارا جای‌گذاری کنیم سریع‌تر انجام می‌شود، این ابزار گاهی حتی دلیل را روی برچسب قرار نمی‌دهد و وقتی این اتفاق می‌افتد پیام اطلاع‌رسانی به کاربر هم انگار داخل یک الگوی nowiki قرار گرفته و پیامی نمایش نمی‌دهد،خواهشا پیگیری شود، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۵ (UTC)پاسخ

درخواست جدا کردن 'شده‌است' در ابرابزار

درود دوستان، چند ماهی هست که از ابرابزار استفاده می‌کنم. از همان روز نخست، چسبیده شدن دو واژۀ "شده" و "است" برای اینجانب ابهام‌برانگیز بود. به نظر اینجانب دو واژۀ "شده" و "است" نباید به هم بچسبند. گویا در برنامه واژه‌های دیگر هم به فعل "است" می‌چسبند. من ابتدا موضوع را در وپ:زبان‌شناسی مطرح کردم و کاربر @Hooman Mallahzadeh: هم پاسخ مناسب زیر را فرستادند که به نظرم برای درستی پیشنهاد اینجانب کفایت می‌کند.

"حداقل در فرهنگستان که همیشه «شده است» جدا نوشته شده است، زیرا پرسمان زیر هیچ خروجی ندارد:
https://farhangestan.toolforge.org/farhangestan/results?word=%D8%B4%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA&wordstart=&wordend=&hozeh=&daftar=%D9%87%D9%85%D9%87%D9%94+%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7
اما پرسمان زیر تعداد زیادی خروجی دارد:
https://farhangestan.toolforge.org/farhangestan/results?word=%D8%B4%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA&wordstart=&wordend=&hozeh=&daftar=%D9%87%D9%85%D9%87%D9%94+%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7"

بنابر این، درخواستم را برای اجرایی کردن جدا کردن دو واژه "شده" و "است" و یا جدا کردن واژۀ "است" از همه پیش‌فرض‌های احتمالی، در اینجا مطرح می‌کنم تا مدیران گرامی و کاربران فنی این کار را انجام دهند. با سپاس فراوان. AKhaleghizadeh (بحث) ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۶ (UTC)پاسخ

موافق صد درصد. صرف نظر از اینکه فرهنگستان چی گفته (چون برام اعتبار و اهمیتی نداره)، چندین بار خواستم این قضیه رو یادآور بشم، ولی حوصلم نشد! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: درود بر شما. این توضیح بالا برای این عرض شد که حتی در فرهنگستان زبان هم که برای بسیاری از واژه‌ها و دستورهای زبان فارسی، یک مرجع مهم است، این شیوه به کار نمی‌رود. بنابر این، به نظرم این شیوه نادرست جایگاهی ندارد و بهتر است زودتر این اشکال برطرف شود. با سپاس. AKhaleghizadeh (بحث) ‏۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۳۵ (UTC)پاسخ
👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۴ (UTC)پاسخ

بحث مربوطه در ویکی‌پدیا:زبان و زبان‌شناسی § 'شده‌است' چسبیده یا 'شده است' جدا ؟ (پیوند پایدار) قرار دارد. FæɹHaad (بحث) ‏۱۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۰۱ (UTC)پاسخ

این بحث بهتر است که ناموفق جمع‌بندی شود، تا بحث در همان وپ:زوز پی‌گیری شود. — حجت/بحث ‏۱۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۶ (UTC)پاسخ

پیش‌نمایش بلا درنگ تغییرات با استفاده از ویرایشگر متنی

نمونه‌ای از ویرایشگر متنی با دکمه جدید در نوار ابزار

با درود،

در ۱۴ ژوئن ویژگی جدیدی را معرفی خواهیم کرد که به شما این امکان را می‌دهد که هنگام نوشتن در ویرایشگر متنی، تغییرات را در کنار آن مشاهده کنید. هدف از این ویژگی، ساده کردن بررسی تغییرات در حین ویرایش است. این ویژگی در رده چهارم از نظرسنجی فهرست آرزوهای انجمن در سال ۲۰۲۱ قرار داشت.

چه چیزی تغییر می‌کند؟

در نوار ابزار ویرایشگر متنی ۲۰۱۰، یک دکمه جدید با برچسب «پیش‌نمایش» ظاهر می‌شود. این دکمه مقایسه کنار هم را فعال می‌کند که نشان می‌دهد محتوای منتشر شده چگونه خواهد بود.

این دکمه برای همه کاربران وارد شده در این ویکی در دسترس خواهد بود و همه کاربران می‌توانند با استفاده از برگه ابزارها در ترجیحات خود، آن را غیرفعال کنند.

من چه کمکی می‌توانم بکنم؟

بازخورد خود درباره تأثیری که این ویژگی بر تجربه ویرایش شما گذاشته است را به ما بگویید.

جستارهای وابسته: آرزوی اصلیصفحه پروژه.

سپاس فراوان --Mehran (WMF) (بحث) ‏۱۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۳۹ (UTC)پاسخ

ابزار «ابرابزار ویرایشگر دیداری» خراب است و منجر به هنگ مرورگر می‌شود

در ویژه:ترجیحات زبانهٔ «ابزارها» در زیر عنوان «ویرایشگر دیداری» دو گزینه وجود دارند:

  • ابرابزار ویرایشگر دیداری (کاملاً آزمایشی است و احتمال خرابکاری وجود دارد لطفاً بدون بازبینی تغییرات متن را ذخیره نکنید)
  • افزودن دکمه رچ به ویرایشگر دیداری

ابزار اولی کاملاً خراب است، یعنی نه تنها کار نمی‌کند بلکه منجر به هنگ مرورگر می‌شود، من برای اطمینان از اینکه مشکل از طرف سیستم و تنظیمات من نیست، در ویژه:ترجیحات زبانهٔ «ویرایش» گزینهٔ «حالت ویرایش:» را روی «به من هر دو زبانهٔ ویرایش را نشان بده» تنظیم کردم، سپس مرورگر را ری‌استارت و روی چند مقاله ساده و کوتاه که مشکلات نگارشی داشتند به‌طور مستقیم ویرایش دیداری را انتخاب کردم و سپس روی گزینهٔ «ابرابزار ویرایشگر دیداری» در زبانهٔ «بیشتر» کلیک کردم، مرحلهٔ ری‌استارت به بعد را چند بار تکرار کردم و هر بار مرورگر هنگ کرد.

فکر می‌کنم علتش این باشد که ویرایشگر دیداری که همان ویرایشگر ۲۰۱۷ است *به‌طور پیوسته* در حال تغییر و بهبود است، این را می‌توان در منوی علامت سوال در این ویرایشگر دید که در پایین خود نسخهٔ ویرایشگر را می‌نویسد که هر چند روز در حال تغییر و به‌روزرسانی است، لذا اگر نیروی انسانی برای هماهنگ‌سازی و سازگارکردن کدهای «ابرابزار ویرایشگر دیداری» با ویرایشگر دیداری/ویرایشگر ۲۰۱۷ وجود ندارد ضروری است این ابزار حذف یا غیرفعال (غیر قابل انتخاب) شود تا وقت و انرژی کاربران هدر نرود. FæɹHaad (بحث) ‏۱۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۴ (UTC)پاسخ

خطای مهم ابرابزار

داشتم مقاله علوم رایانه را نگاه می‌کردم که دیدم از وسط صفحه به بعد هر چی که هست حتی منابع و الگوهای ناوبری همگی در یک کادر/جعبه باریک در سمت چپ قرار گرفته‌اند، تاریخچه آن را چک کردم و فهمیدم تا نسخهٔ «۸ ژانویهٔ ۲۰۲۲» این مشکل وجود نداشت ولی از ویرایش بعدی آن که در «۹ مارس ۲۰۲۲» توسط کاربر:Iran top انجام‌شد این مشکل وجود دارد که خلاصهٔ ویرایش آن تنها می‌گوید «ابرابزار»، آن را با نسخهٔ قبلی مقایسه کردم که نشان می‌دهد در آن قسمت که این مشکل آغاز می‌شود، سه عدد </div> وجود داشتند چون سه عدد <div class=""> در بالای آن‌ها وجود داشتند، ولی اگر روی نسخه‌های قدیمی‌تر از «۹ مارس ۲۰۲۲» ابرابزار اجرا شود آن سه </div> را به یک کاهش می‌دهد که منجر به این مشکل می‌شود، لذا درخواست بهبود ابرابزار برای جلوگیری از این خطاها را دارم. FæɹHaad (بحث) ‏۱۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۶ (UTC)پاسخ

@FæɹHaad: سلام، ضمن این که همانطور که خودتان گفتید بررسی ویرایش ابرابزار مهم هست، اما قرار دادن تگ‌های div و استفاده از کدهای html این چنینی در صفحات معمولاً خوب نیستن و در این مورد به نظرم نباید استفاده می شدن. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۰ (UTC)پاسخ
@FæɹHaad: خیلی امیدوار نیستم که کسی حوصله داشته باشد که روی این کار کند؛ ابرابزار اساساً ساخته شده که «ویکی‌کد» را بفهمد و درکش از اچ‌تی‌ام‌ال محدود است. کدهای اچ‌تی‌ام‌ال هم در متن مقاله‌ها نباید به کار روند (اگر جایی کاربردشان مناسب باشد، الگوهاست و شاید هم صفحه‌های پروژه [=فضای نام ویکی‌پدیا]). — حجت/بحث ‏۱۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۴ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd و Huji: سخنان شما درست هستند، فکر می‌کنم حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که اگر ابرابزار «درکش از اچ‌تی‌ام‌ال محدود است» پس ضروری است *آن‌ها را دستکاری نکند*، در آن ویرایشِ مذکور هیچ دلیل موجه وجود نداشت که سه تگ پایان‌دهنده را به یک تگ تغییر دهد اگر که نمی‌فهمد بالاتر از آن‌ها چه خبر است، درست نمی‌گویم؟ FæɹHaad (بحث) ‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۳۴ (UTC)پاسخ
کاملاً بدون درک نیست که! درک محدودی دارد و همان، گاهی کمک می‌کند که اشکالاتی را اصلاح کند — حجت/بحث ‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۴۸ (UTC)پاسخ
@FæɹHaad: استفاده از کدهای HTML در متن مقاله اشتباه است و به همین دلیل گزارشی برای آن تهیه شده که اینها از مقاله زدوده شوند و با الگو یا عبارت‌های جادویی یا کدهای مدیاویکی جایگزین شوند یاماها۵ / ب ‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۰ (UTC)پاسخ
@Huji و Yamaha5: آیا می‌توان با پالایهٔ ویرایش جلوی افزوده‌شدن چنین کدهای HTML به فضای نام مقاله را گرفت؟ در این حالت دیگر نیازی به تغییر عملکرد ابرابزار نیست اگر که «درک محدودی دارد و همان، گاهی کمک می‌کند که اشکالاتی را اصلاح کند». FæɹHaad (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۴۱ (UTC)پاسخ

اخبار فناوری: 2022-24

‏۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۷ (UTC)

اشکال الگوی {{Infobox football biography}}

درود، این الگو در نمایش افتخارات یا همان پارامتر مدال‌ها مشکل دارد و این بخش را کوچک نشان می‌دهد اگر این دو مقاله نسخه فارسی و نسخه انگلیسی را با هم مقایسه کنید متوجه منظور من می‌شوید. لطفا رسیدگی کنید باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۶ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: سلام. نوشته‌های زیر بخش افتخارات در ویکی‌پدیای انگلیسی هم کوچک هستند. منتها کوچک آن‌ها با کوچک ما کمی تفاوت دارد و یک‌مقدار بزرگ‌تر می‌نماید. اما نسبت به فونت سایر نوشته‌های جعبه کوچک‌تر است. در هر حال بزرگ‌تر کردن آن متن تا حد زیادی سلیقه‌ای است، اما به‌نظر من اندازهٔ کنونی‌اش در الگوی فارسی مناسب است. چون بزرگ‌تر که باشد، بیش از اندازه‌ای که باید به چشم می‌آید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۰:۲۴ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: درود، پس حداقل آیا امکان این که آنرا در وسط قرار بدهیم وجود دارد یا خیر چون در حال حاضر در سمت راست کادر افتخارات وجود دارد و فضای بسیار زیادی در سمت چپ وجود دارد که شکل خوبی را ندارد و به اصطلاح 《تو ذوق》می‌زند. ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)پاسخ

مشکل توینکل

درود، توینکل دیگر واقعا دارد رو مخ می‌رود، اگر حذف را دستی بزنیم راحت تر است! ویژه:تفاوت/34910392

انگار کسی الگو را حذف کرده چون به هیچ وجه اجرا نمی‌‌شود، تازه وقتی هم دلیل را به صورت دستی انتخاب می‌کنیم و یا خودمان مینویسیم دلیل را نمایش نمی‌دهد، خواهشمند است بررسی شود، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۲ (UTC)پاسخ

خطاهای اسکریپتی

لطفاً کاربران فنی سامانه به رده:صفحه‌های دارای خطاهای اسکریپتی هم نگاهی بیاندازند. 113.203.75.211 ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۳ (UTC)پاسخ

سلام، به دلیل کمبود کاربر فنی بهتره که موردی گزارش داده بشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)پاسخ
ولی در هر صورت پیشنهاد خوبی هست سعی می کنم هر از گاهی سر بزنم بهش. تشکر مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۰ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: سلام، چرا تغییرمسیرهای صفحات بحث حاصل از انتقال در این رده قرار گرفته اند در حالی که وقتی داخلشون میریم پایینشان این رده وجود ندارد! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۸ (UTC)پاسخ
برخی صفحات دیگه هم که در ظاهر خطای اسکریپتی ندارن در این رده فهرست شده اند، به نظر می‌رسد مشکل از نرم افزار «مدیاویکی» باشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۱ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: سلام. قبلاً خطای اسکریپتی داشته‌اند و الان دیگر ندارند. احتمالاً خطای قبلی به‌خاطر الگوی رده تغییرمسیر بوده که پس از به‌روز شدن الگوی مادر رده تغییرمسیر، رفع شده. مدتی طول می‌کشد تا کاشهٔ سرور به‌روز شود و این صفحه‌ها از رده حذف شوند. از صفحه‌هایی که به‌ظاهر خطا ندارند هم لطفاً یک یا دو نمونه بدهید تا بررسی کنم. بعید می‌دانم مدیاویکی مشکلی داشته‌باشد. این که یک صفحه در رده قرار ندارد، اما در صفحهٔ خود رده دیده می‌شود فقط مربوط به همان کاشه است و پس از مدتی درست می‌شود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۰ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: میانگیر همهٔ صفحه‌ها را دارم خالی می‌کنم. تا چند دقیقه دیگر این رده فقط صفحه‌هایی را در خود خواهد داشت که واقعاً خطای اسکریپتی دارند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۸ (UTC)پاسخ
ممنون، حله، اگه مورد مشکوکی بود میگم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۸ (UTC)پاسخ
منم با ابزار تازه سازی تسریعش می کنم الان. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۲ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: یک مشکل عجیب که امروز باهاش برخورد کردم (هنگام رفع خطای صفحات فهرست شده در این رده) هنگام رفع خطای نقشه در آستراپ، فالستر بود. الگوی «{{Location map Denmark Falster}}» را برای رفع آن خطا به «پودمان:Location map/data/Denmark Falster» منتقل کردم ولی انگار سامانه صفحه جدید را به عنوان پودمان نمیشناسد! مجبور شدم یک پودمان جدید با پسوند 2 بسازم که کار فعلاً راه بیافته. بعد در الگوهای قدیمی که این ربات ساخته بود هم با همین مشکل مواجه شدم و مثلاً در یک مورد به جای انتقال کلاً یک پودمان جدید ساختم که مثل قبلی نشه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۸ (UTC)پاسخ
در حقیقت به نظر می‌رسد که نمی‌تواند فضای نام «الگو» را به «پودمان» تغییر دهد. این یکی فک کنم واقعاً به نرم افزار مدیاویکی ربط داره 😁 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۷ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: ربط دارد، اما باز هم اشکال نیست. مدل محتوا (Content model) در صفحه‌های ایجادشده در فضای نام الگو، «ویکی‌متن» است. وقتی به فضای نام پودمان منتقلش کنید، باز هم مدل محتوایش تغییر نمی‌کند و باید به‌صورت دستی تغییر کند (اینجا را ببینید). مدل محتوا را تنها مدیران می‌توانند تغییر دهند. مدل محتوای پودمان اولی که منتقل کرده‌بودید را هم به اسکریبونتو تغییر دادم تا درست کار کند. سایر آن‌ها را هم لطفاً همینجا (یا یک زیرصفحهٔ کاربری خودتان) فهرست کنید تا همه را یک‌جا درست کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۸ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: ممنون، ظاهراً خیلی کم هستن خوشبختانه (البته عجیبه)، در اینجا location map را سرچ کنید میاد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۱ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: باید با حوصله و دقت انجام شود. شب انجامش می‌دهم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۷ (UTC)پاسخ
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: یه توده جدید پیدا کردم! ---> اینجا مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۳۵ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: خدا بیشترش کنه! پس باید با حوصله و دقت بیشتری انجام شود. D: سعی می‌کنم به‌مرور همه را منتقل و اصلاح کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۰ (UTC)پاسخ

👍، من میتونم بروزرسانی‌ها و انتقال‌هاشون رو انجام بدم، فقط میمونه تغییر محتوای فلان... باید به مرور محتوای این رده مهم رو به صفر برسونیم. من امروز یه سریشون رو اصلاح کردم. از جمله خطای پودمان:Team appearances list. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: در خلاصه ویرایش به‌روزرسانی هم می‌توانید پینگم کنید تا یک به یک مدل محتوا را تغییر دهم. فقط حتماً بدون برجای گذاشتن تغییرمسیر منتقلشان کنید.
ضمناً میانگیر همه صفحه‌ها را هم خالی کردم و جمعیت رده تقریباً نصف شد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۰ (UTC)پاسخ
تشکر، چون من دسترسی انتقال بدون تغییر مسیر را ندارم فقط بروزرسانی می‌کنم... البته الان باید یه سری مقاله منتشر کنم شاید بیافته یکی دو روز دیگه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۲ (UTC)پاسخ
شما که با الگوها کار می‌کنید، شاید کاربر:Jeeputer/refresh.js به‌کارتان بیاید. گزینهٔ «تازه‌سازی» در منوی بیشتر در فضای نام رده، میانگیر تمام صفحه‌های موجود در رده را خالی می‌کند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۲ (UTC)پاسخ
خیلی وقته دارمش و ازش استفاده هم می‌کنم. حدود دو هزار آیتم این رده رو هم باهاش تازه سازی کردم امروز... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۳ (UTC)پاسخ
👍🤘 {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۶ (UTC)پاسخ
👍🙏✌️ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۷ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: دارم جدیدهارو میسازم یا چک می‌کنم ببینم از قبل وجود دارن یا نه، چون بعضیاشون از قبل موجودن، بعد الگوهای قدیمی بدرد نخور رو حذف سریع می‌کنم. اگه وقت کردین حذفشون کنین. سپاس. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۲ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: الان دچار تردید شدم که حذف کنیم یا تغییر محتوا کنیم؟ چون بحث تاریخچه صفحات هم هست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۵ (UTC)پاسخ
بهترین راه همون حذف سریع هست، چون برخی در ویکی انگلیسی با پودمانی ادغام یا تبدیل شده اند یا اساساً معلوم نیست به چی تبدیل شدن و ... و بررسی بیشتر جهت تبدیل و/یا ادغام خیلی وقت گیره و بهتره که حذف سریع بشن. من هم دارم الان همین کارو باهاشون می‌کنم و پودمان های لازمه رو میسازم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)پاسخ
خیلی از معادل‌هاش در ویکی انگلیسی هم حذف شدن نه این که منتقل بشن. (البته نه همشون) مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: کار پرزحمتی است و لطف می‌کنید که انجامش می‌دهید. آن‌هایی را که لازم است حذف شوند برچسب بزنید من در اسرع وقت حذفشان می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۳ (UTC)پاسخ
🙏ممنون، در حال انجامه... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)پاسخ

به روزرسانی الگو

شلام به همه ویرایشگران عزیز. در مقاله اعتراضات ۲۰۱۹ بولیوی پرچم قدیمی بولیوی نمایش داده می شود در حالی که من دیدم در ویکی انگلیسی یک علامتی وسط پرچم بولیوی بود. سایرس ظ (💌) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)پاسخ

سلام، ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۷ (UTC)پاسخ

اشکال در بخش پیوند به بیرون

با سلام، بخش پیوند به بیرون را در یک صفحه ویکی درست کرده ام اما پیوندها فعال و زنده نیستند با وجودی که از URL زنده کپی شده اند. روش های گوناگونی آزمایش کردم ولی نشد. استفده از الگوی {{پرونده بیرونی}} و افزودن URL در جلوی آن از طریق پیوند (Link) تولید هشدار میکند:

The text you wanted to publish was blocked by the spam filter.

از راهنمائی سپاسگزار خواهم شد. Freshclover (بحث) ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۰ (UTC)پاسخ

@Freshclover: سلام، به دلایل منطقی چنین پیوندهایی در فهرست سیاه قرار گرفته اند و نباید از آن ها در ویکی استفاده کرد. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۶ (UTC)پاسخ
با سلام و تشکر، دلایل را قبول دارم اما سایت ها مشکل حق تکثر و یا هرزنگاری ندارند. باید راهی باشد. Freshclover (بحث) ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۵ (UTC)پاسخ
@Freshclover: بحث در مورد این که چرا در فهرست سیاه رفتند و ... اینجا نیست. در مکان مناسب آن در مورد جزئیاتش بحث کنید و تا زمانی که وبسایتی در فهرست سیاه است از آن استفاده نکنید. سپاس مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۱ (UTC)پاسخ

رهنمودی برای ترجمهٔ مدیاویکی

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: ۲۲ ماه پیش.
کاربران بر ایجاد رهنمودِ پیشنهادی اتفاق نظر دارند. Déjà Vu ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۳۸ (UTC)پاسخ

ترجمه‌های نرم‌افزار ویکی هم، مثل خود کد نرم‌افزار، متن‌باز هستند. هر کسی می‌تواند با ایجاد حساب در https://translatewiki.net به ترجمهٔ پیام‌های نرم‌افزار مدیاویکی بپردازد. از آنجا که بیشترین کاربرد مدیاویکی در پروژه‌های ویکی‌مدیاست (مثلاً پرکاربردترین نسخهٔ فارسی مدیاویکی، همین ویکی‌پدیای فارسی است، و مشابه این امر برای انگلیسی هم صادق است) در نتیجه طراحی مدیاویکی و ترجمه‌هایش به شدت تحت تأثیر پروژهٔ ویکی‌مدیاست. عملاً، ترجمه‌های مدیاویکی به زبان‌های مختلف، در هماهنگی کامل به ویکی‌پدیای همان زبان هستند. به لحاظ تئوری، هر کسی می‌تواند ترجمه‌ها را به سلیقهٔ خودش عوض کند. مثلاً یک نفر می‌تواند امروز برود در translatewiki.net و هر جا که administrator به «مدیر» ترجمه شده را عوض کند به مثلاً «ویکی‌پلیس» و اگر این ترجمه‌ها از نظر محدود کاربرانی که translatewiki (یا همان ویکی‌ترجمه) را در نظر دارند دور بماند، حدوداً یک هفته بعدش ظاهر ویکی‌پدیای فارسی هم تغییر می‌کند و ترجمه‌های مذکور را نشان می‌دهد. این در گذشته، چند بار پیش آمده. به‌خصوص، داشتیم موردی که کاربران سعی کرده‌اند ترجمه‌ها را سره‌سازی کنند. منتها هر بار با مداخلهٔ من یا چند نفر دیگری که در ویکی‌ترجمه هستند، جلویش گرفته شده‌است. بحث هم این است که حتی اگر نظر شخصی کسی این باشد که «ویکی‌پلیس» ترجمهٔ بهتری برای نرم‌افزار مدیاویکی باشد، باز هم چنین تغییری باعث می‌شود که ظاهر ویکی‌پدیا با متن سیاست‌هایش ناسازگار شود (در تمام سیاست‌ها، قهوه‌خانه‌ها، الگوها، روال‌ها و ... ما از «مدیر» استفاده می‌کنیم) و این که ترجمه به صورت یک‌جانبه عوض بشود فقط به ضرر پروژه است. دیگر این که کاربری می‌تواند بگوید «من نرم‌افزار را تغییر می‌دهم، ویکی‌پدیای فارسی اگر دوست ندارد برود به طور محلی همان ترجمهٔ قبلی را به کار بگیرد» که البته به لحاظ فنی شدنی است، اما اولاً کار اضافی در ویکی‌پدیا تولید می‌کند که اتلاف وقت است، دوم این که چرا باید ترجمهٔ نرم‌افزار با آنچه مهم‌ترین کاربردش است در تناقض باشد؟ تا نظر شخصی یک مترجم اعمال شود؟ مشخص است که این هم نقض غرض است و بسیار خودخواهانه. اخیراً کاربر:Beginneruser در ویکی‌پدیای فارسی بسته شد چرا که شواهد نشان می‌داد زاپاس یک کاربرِ بسته‌شده باشد. ایشان در ویکی‌ترجمه به شدت فعال است و اخیراً ترجمه‌هایی کرده که در ویکی‌پدیای فارسی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. آخرین موردش ترجمهٔ Beginning به «سرآغاز» که در وپ:زوز#Beginning می‌توانید ببینید چرا مورد اعتراض بوده‌است. اگر چه من یا کاربر:Mardetanha به عنوان مدیر ویکی‌ترجمه می‌توانیم فرضاً دسترسی Beginneruser را آنجا قطع کنیم، اما این مشکل را حل نمی‌کند. پیشنهاد من آن است که در ویکی‌ترجمه و ویکی‌پدیای فارسی یک رهنمود (با استناد بر اجماع کاربران ویکی‌پدیای فارسی) ایجاد کنیم که بگوید ترجمه‌های ویکی‌ترجمه باید با عرف ویکی‌پدیای فارسی سازگار باشند و مترجمان را دعوت کنیم که قبل از ویرایش ترجمه‌های موجود، آن را در ویکی‌پدیای فارسی اطلاع‌رسانی کنند. این‌طوری اگر کسی شروع‌کرد به ترجمه‌های سلیقه‌ای می‌شود به صورت موجه‌تری جلویش را گرفت. اگر پیشنهاد بهتری هست، مشتاق شنیدنش هستم. تا آن زمان از Beginneruser خواستم ترجمه نکند. — حجت/بحث ‏۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۸ (UTC)پاسخ

ایجاد الگو در ویکی فا

@Mojtabakd: درود، لطفا الگوی Template:Infobox European case را در ویکی‌فا نیز ایجاد کنید. چون مقاله‌ی قانون بوسمن را از ویکی‌انگلیسی می‌خواهم به ویکی‌فا بیاورم نیازمند این جعبه اطلاعات هستم. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۵ (UTC)پاسخ

@ABBAS K.CH: سلام، همین که مطلب را اینجا بنویسید کافیست، نیاز به پینگ کردن نیست. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۷ (UTC)پاسخ
✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۹ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: درود، چون متاسفانه دو مورد از طرح موضوعات توسط من بی پاسخ ماند. [[وپ:قهوه‌خانه/فنی#بروزرسانی الگوی {{جعبه اطلاعات تیم فوتبال}}]] و [[وپ:قهوه‌خانه/فنی#نقص {{Extended football squad start}}]]. اگر در این مورد‌ها هم کاری می‌توانید بکنید. با تشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۰ (UTC)پاسخ

پنجمین آزمایش نمونهٔ اولیه

نظرخواهی دربارهٔ بهبودهای دسکتاپ (پنجمین آزمایش نمونهٔ اولیه) در حال انجام است؛ لطفا کاربران ویکی‌فا هم در آن شرکت کنند تا مشکلات و ویژگی‌ها بهبود پیدا کنند. ممنون

فهرست تغییرات آزمایش:

۱- نوارها

۲- کادر و پس‌زمینه

۳- بخش فعال در فهرست مطالب

۴- لوگو در سربرگ

۵- رنگ‌های پیوند

۶- اندازه قلم

Mohammad ebz (بحث) ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۰ (UTC)پاسخ

اخبار فناوری: 2022-25

‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۷ (UTC)

مشکل پارامتر نام مستعار در الگوی {{Infobox football biography}}

درود، الگوی فوق پارامتر Nikname یا نام مستعار دارد اما چیزی را در جعبه اطلاعات نشان نمی‌دهد. لطفا رسیدگی کنید. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۴۲ (UTC)پاسخ

نقص فنی الگوی {{Extended football squad start}}

درود، الگوی فوق در نمایش تعداد بازی‌ها و گل‌ها برای پنجمین عنوان یا لیگ یا جام مورد نظر دچار نقص است و پارامتری برای آن تعریف نشده است. می‌توان این نقص را در مقاله باشگاه فوتبال بارسلونا در فصل ۲۲–۲۰۲۱ مشاهده کنید که نمی‌توان در زیر لیگ اروپا تعداد بازی‌ها و گل‌ها را نمایش داد. لطفا رسیدگی کنید. باتشکر ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۴۴ (UTC)پاسخ

خطای ابرابزار در تبدیل #expr

سلام، یکی دیگر از خطاهای ابرابزار در ایجاد خطا در جعبه ---> اینجا که #expr را تبدیل می کند به متن خطا! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۳۳ (UTC)پاسخ

@Mojtabakd: سلام. ابرابزار قرار است در مقاله‌ها رانده شود و نه در الگوها. اما آن عبارت و کلمهٔ جادویی جایش در متن مقاله نیست و باید در الگویی تعریف شود و سپس آن الگو در مقاله استفاده شود. کاری که ابرابزار کرده، جانشانی تابع expr است و نه تبدیل آن. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۷ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: ابرابزار را در مقاله راندم! به نظر میرسه که باید اونجا رو مستثنی کنه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۹ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd: فکر کنم منظورم را خوب توضیح ندادم. اشاره‌ام به فضای نام نیست؛ به محتوا است. شما ابرابزار را درواقع روی محتوایی رانده‌اید که باید در الگو باشد و نه در مقاله.
آن‌طور که تا الان فهمیدم، ابرابزار توابع تجزیه‌گر را جانشانی می‌کند. مثلاً expr قرار است در نهایت یک عدد تولید کند و نتیجهٔ جانشانی‌اش هم همان عدد خواهد بود. اما در اینجا الگوی داخلش هم جانشانی شده و تولید خطا کرده‌است. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)پاسخ
@Jeeputer: اوهوم، متوجه شدم. مسئله اینه که این را کاربران عادی متوجه نمیشن. الان یک کاربر در کلی از مقالات ابرابزار رو رانده و جعبه ها را خطادار کرده است. ابرابزار باید جوری طراحی شود که در صفحات خطا ایجاد نکند. کلی از مقالات ایستگاه ها اینجوری بودن... مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۵ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd درود، تا آنجایی که من میدانم تعداد اندکی کاربر ناآشنا در ویکی فعالیت می‌کنند و البته آن تعداد اندک هم مشکل هستند! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۹ (UTC)پاسخ
@DynamicFolklore: سلام، اگر منظورتون نحوه عمل ابرابزار بر روی این موارد هست که اکثراً آشنایی با آن ندارن. خود من هم دارم چیزای جدید از ابرابزار کشف می کنم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۲ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd ابرابزار موجود ناشناخته ای است که در صحرا های آفریقا می‌زیستد! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۴ (UTC)پاسخ
@DynamicFolklore: 😁، کاشکی همونجا بمونه بر نگرده! باید یک ابرابزار غیرفرهنگستانی برا خودم بسازم مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)پاسخ

مطلبی پیرامون بهبودهای دسکتاپ

درود،

آیا توجه کرده اید که برخی از ویکی‌ها رابط کاربری متفاوتی دارند؟ آیا دوست دارید در مورد مراحل بعدی تغییرات بیشتر بدانید؟ آیا درباره طراحی و مسائل فنی، پرسش یا ایده‌ای دارید؟

به جلسه آنلاین با گروهی که روی بهبودهای دسکتاپ کار می‌کنند بپیوندید! این برنامه در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ و ساعت ۱۹:۰۰ UTC و ۱۲ ۰۰ UTC در Zoom برگزار می‌شود برای عضویت اینجا را کلیک کنید. Meeting ID: 5304280674. تماس تلفنی

ٖدستور جلسه

  • به روز رسانی بهبودهای اخیر
  • پرسش و پاسخ، گفتگو

قالب

جلسه ضبط یا پخش نمی‌شود. یادداشت ها در یک فایل گوگل داکز دخیره می شود. اولگا وسیلیوا (مدیر بخش محصولات) میزبان جلسه خواهد بود و بخش پرزنت به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

ما می‌توانیم پرسش‌ها را به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، لهستانی؛ همچنین فارسی، ویتنامی، اندونزیایی (فقط در جلسه اول) و فرانسوی، پرتغالی، اسپانیایی و روسی (فقط در جلسه دوم) پاسخ دهیم. اگر مایل هستید که پرسش‌های خود را پیشاپیش بپرسید، آنها را در صفحه بحث بنویسید یا به sgrabarczuk@wikimedia.org ارسال کنید.

در این جلسه، سیاست فضای دوستانه و آیین‌نامه رفتاری در بخش فنی ویکی‌مدیا اعمال می‌شود، اما زوم مشمول سیاست حفاظت اسرار بنیاد ویکی‌مدیا نیست.

به امید دیدار! --Mehran (WMF) (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۱۷ (UTC)پاسخ

@Mehran (WMF): سلام، پیش نمایش زنده ویرایش منبع و قابلیت تغییر اندازه پنجره ویرایش منبع که جدید آوردین جالب هستن. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۴۰ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd درود، مطمئن باشید پس‌ فردا این ها هم خراب می‌شوند:) DynamicFolklore TalkCon ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)پاسخ
@DynamicFolklore: سلام، مشکلی نیست، املای نانوشته خطا نداره. بالاخره در دنیای کد نویسی هر برنامه یا ویژگی جدید یک سری باگ هم با خودش میاره. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ
هروقت قابلیت جدید میاد
باگ هم دنبالش میاد:) DynamicFolklore TalkCon ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۲ (UTC)پاسخ
سپاس از بازخوردتان. امیدوارم بتوانیم راه‌حلی برای آن پیدا کنیم. --Mehran (WMF) (بحث) ‏۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۷ (UTC)پاسخ
👍🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۱۵ (UTC)پاسخ
ظاهراً این یک باگ بسیار قدیمی است و مربوط به پیش‌نمایش بلادرنگ نمی‌شود. اگر بر روی هر دکمه‌ای از نوار ویرایش متنی کلیک شود، عمل خنثی‌سازی غیرفعال می‌شود (برای نمونه روی دکمه ضخیم کردن متن کلیک کنید). وظیفه T33780 در این خصوص بیش از یک دهه است که در حال بررسی است، با این حال وظیفه T311993 نیز اختصاصاً جهت بررسی پیش‌نمایش بلادرنگ ایجاد شد. Mehran (WMF) (بحث) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۵ (UTC)پاسخ
@Mehran (WMF): بسیار عالی، ممنون از شما. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)پاسخ

پارامتر AltTitle

درود، در الگوی جدول اپیزود، پارامتر AltTitle در هنگام وارد شدن با علامت " ظاهر می‌شود که در فارسی نباید به‌کار رود لطفاً طوری تنظیمش کنید تا اگر عنوان فارسی یا عربی درونش وارد شد درون علامت «/» نوشته شود و اگر غیر آن درون علامت " نمایش داده شود. برای مثال و درک حرفم به جدول اپیزود دو مقاله‌ی روبه‌رو نگاهی بیاندازید: فهرست قسمت‌های حیوانات جنگل فارثینگ و تاریک (مجموعه تلویزیونی) . ممنون Mohammad ebz (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۹ (UTC)پاسخ

@Mohammad ebz: سلام، به نظر درست میاد. برای فارسی از «» و برای انگلیسی از "" استفاده می کنه. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۰ (UTC)پاسخ
دوباره نگاهی دقیق‌تر به جدول‌ها بیاندازید تا متوجه اشکال بشوید. Mohammad ebz (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۳ (UTC)پاسخ
فک کنم نیتشون این بوده که داخل AltTitle معادل انگلیسی بیاد، با این نیت درسته. ولی به نظرم کلاً یه پارامتر کم داریم. مثلا میتونیم پارامتر AltTitle_en یا همچین چیزی اضافه کنیم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۹ (UTC)پاسخ
لزوما برای این ایجاد نشده، زیرا در همان انگلیسی و کشورهای انگلیسی زبان یا سایر زبان‌ها برای یک قسمت ممکن است ۲ عنوان گذاشته و مشهور شود یا در همین فارسی خودمان می‌تواند یکی ترجمه‌ی عنوان اصلی باشد و یکی عنوان انتخابی دوبله فارسی؛ ایجاد پارامتر AltTitle_en چندان منطقی نیست زیرا در این صورت باید پارامترهایی مثل AltTitle_sp و AltTitle_fr و AltTitle_de و ... ایجاد شود البته شاید با یک زیرپارامتر برای همین AltTitle بتوان این کار را ساده کرد، در هر صورت نیازی به وارد کردن عنوان انگلیسی که یک زبان بین‌المللی است وجود ندارد و بهتر است که ترجمه شود در مورد سایر زبان‌ها هم باید دید که چقدر زبان اصلی بودن تأثیرگذار و مهم است و در کنار عنوان فارسی قرار گیرد. البته این را باید در نظر گرفت که بیشتر شدن تعداد نام اپیزود از ۲ عدد مناسب نیست زیرا هم جدول زشت می‌شود و هم فضای زیادی می‌گیرد و تعدد بیش از اندازه رخ می‌دهد. Mohammad ebz (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۰ (UTC)پاسخ

اخبار فناوری: 2022-26

‏۲۷ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۱ (UTC)

انتقال میان‌ویکی

دو سه روز است که میان‌ویکی مقاله‌های ساخته شده با ابزار به صورت خودکار به ویکی‌داده منتقل نمیشود و باید منتظر ماند تا ربات‌ها این کار را انجام دهند، لطفا بررسی کنید مشکل از کجاست. Kasir بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۳ (UTC)پاسخ

ربات افزودن ناوباکس

مدتی است که امکان افزودن ناوباکس در صفحه الگوها وجود ندارد، مثلا من امروز الگو:فضاپیماهای ماه را ساخته‌ام ولی بر خلاف گذشته راهی برای افزودن رباتیک ناوباکس به مقالات الگو وجود ندارد. HADI (بحث) ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۰ (UTC)پاسخ

اکثر ربات‌ها مرخص شده‌اند. --Kasir بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۵ (UTC)پاسخ
@Kasir: چرا؟ الان در مثال بالا و در غیاب ربات، افزودن الگو به مقالات را باید دستی انجام دهیم؟ :)) HADI (بحث) ‏۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۳ (UTC)پاسخ
@HADI: ربات‌ران‌ها میگویند همانند گذشته وقت کافی برای نوشتن و اصلاح ربات‌ها ندارند برای همین ربات‌ها کم کم از رده خارج شدند. --Kasir بحث ‏۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۵ (UTC)پاسخ

برچسب گشت

درود. در زمان گشت زدن، گاهی می‌بینم که صفحه‌ای توسط بزرگواری گشت خورده است یا برگردانده شده است اما در نسخه‌های ویرایشی پیش از آخرین ویرایش برچسب گشت نخورده است. به نظرم منطقی این است که اگر ویرایش‌های یک صفحه در چند نسخه باشد و همه آنها را بازدید کرده‌ایم و به نوعی آنها را تایید یا رد کرده‌ایم، باید روی همه نسخه‌هایی که بازدید کرده‌ایم برچسب گشت بزنیم‌. در عین حال، باید تنها بر روی نسخه‌هایی برچسب گشت بزنیم که بر اساس دانشمان از درستی تایید یا رد ویرایش‌ها اطمینان داشته باشیم و ممکن است لابه‌لای نسخه‌ها، نسخه‌ای باشد که در مورد آن ویرایش اطمینان نداشته باشیم و نباید بر روی آن نسخه برچسب گشت بزنیم. اگر مدیران گرامی نکته‌های بیشتری برای توضیح دارند، بفرمایند. با سپاس فراوان. AKhaleghizadeh (بحث) ‏۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۸ (UTC)پاسخ

یک نکته را باید در نظر داشت: ویرایش آخری که می‌بینیم و گشت می‌زنیم همیشه به راحتی نمایانگر تغییرات قبلی نیست.
اگر در ویرایش اول «الف» اضافه شود و در ویرایش دوم «ب» اضافه شود، منی که ویرایش دوم را گشت می‌زنم به طور ضمنی هم الف و هم ب را دیده‌ام و تأیید کرده‌ام که در مقاله ماندنشان صحیح است.
اما اگر در ویرایش اول «ج» حذف شود و در ویرایش دوم «ب»‌ اضافه شود، من فقط با نگاه کردن به متن نهایی، یا با نگاه کردن به آخرین پیوند تفاوت، نمی‌توانم لزوماً متوجه حذف شدن یک متن مفید بشوم. پس گشت زدن ویرایش دوم از سوی من، مترادف با این نیست که تغییرات قبلی را هم به طور ضمنی تأیید کرده‌ام. — حجت/بحث ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۳۴ (UTC)پاسخ

ترجمه

سلام اعداد پودمان:Rotten Tomatoes data نیاز به ترجمه دارد.

نمونه: ۹۷٪ (۱۴۹ نقد) GodNey (بحث) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)پاسخ

@GodNey: در ویژه:تفاوت/35039287 اصلاح شد — حجت/بحث ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۴۵ (UTC)پاسخ

اخبار فناوری: 2022-27

‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۱ (UTC)

الگو:بمب

الگو فوق خطا می دهد لطفا بررسی شود نمونه مانوئل پیگرینی Luckie Luke (Talk) ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۱۴ (UTC)پاسخ

من تا حدی پودمان‌های مرتبط را اصلاح کردم اما نتوانستم مشکل را کامل رفع کنم. کاربر:Mojtabakd شاید بتواند این خطای جدید (راجع به کسری بودن ورودی) را حل کند. — حجت/بحث ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۳۷ (UTC)پاسخ