ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Jeeputer (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۰۳ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.

قهوه‌خانهٔ فنی در ویکی‌پدیا، مکانی است برای طرح پرسش‌های فنی، درخواست نظر و راهنمایی از دیگر کاربران متخصص مسائل فنی و بحث بر سر موضوع‌های گوناگون فنی که در ویکی‌پدیا و برای پیشبرد دانشنامه‌نویسی اهمیت دارد.

میزهای قهوه‌خانه


اجرایی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری محلی برای هم‌فکری و مطرح‌کردن ایده‌های نو دربارهٔ ویکی‌پدیا


فنی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری گفتگو پیرامون موضوعات فنی


گوناگون
آغاز بحثی نو | پی‌گیری مکانی برای گفتگو دربارهٔ مسائل متفرقهٔ مربوط به ویکی‌پدیا که در هیچ زیربخش دیگری نمی‌گنجند یا صفحه‌ای ویژهٔ خود ندارند


درخواست راهنمایی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری مکانی برای درخواست کمک در استفاده از ویکی‌پدیا یا پرسیدن هر سؤال متفرقه‌ای که مربوط به ویکی‌پدیا نمی‌شود


خبررسانی
آغاز بحثی نو | پی‌گیری مکانی برای اعلانات و خبررسانی در مورد نظرخواهی‌های جاری ویکی‌پدیا

سفارتخانه / fa-0 Embassy

محتوای خوب و برگزیده [ویرایش]



الگو:پیوند میان‌زبانی ― الگو:پیوند با میان‌ویکی

الگو:پیوند میان‌زبانی و الگو:پیوند با میان‌ویکی با یکدیگر همپوشانی دارند و هر دو توسط جناب کاربر:ZxxZxxZ به‌ترتیب در مهٔ ۲۰۱۱ و دسامبر ۲۰۱۰ ایجاد شدند -- اولی یک الگوی استاندارد و دارای معادل در ۸۹ وپ دیگر از جمله En و Fr و خیلی از زبان‌های مهم دیگر است و عنوان کوتاه‌تری دارد، دومی فقط ۱۵ معادل دارد همگی یا کم‌اهمیت یا بی‌اهمیت; عنوان طولانی‌تری دارد، و همچنین برخلاف عنوان خود پیوند «میان‌ویکی» تولید نمی‌کند، بلکه میان‌زبانی (با وپ‌های دیگر) تولید می‌کند، «میان‌ویکی» یعنی با هر پروژه دیگر مثلاً ویکی‌واژه (بنگرید به en:Help:Interwiki linking) -- لذا الگوی دوم باید در الگوی اول ادغام و تغییر مسیر شود -- جناب کاربر:Huji سال قبل در الگو:پیوند با میان‌ویکی چند ویرایش انجام دادند، امیدوارم ایشان اقدامی انجام دهند. با سپاس FæɹHaad (بحث) ‏۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۳۷ (UTC)[پاسخ]

@FæɹHaad: پیچیدگی دارد. باید ربات مربوط را اصلاح کنیم. همچنین الگو:پیوند میان‌زبانی برخی از مزایای الگوی جدیدتر ویرایش‌شده را ندارد و بار محاسباتی زیادتری دارد. الگوی جدیدتر ویرایش‌شده، طبق اجماعی که با کاربران شد، در فضای نام مقاله پیوند را نشان نمی‌دهد، که این هم در الگوی قدیمی‌تر (پیوند میان‌زبانی) لحاظ نشده‌است. و آخر این که الگوی جدیدتر ویرایش‌شده، کاربرد بیشتری دارد (حدود ۴۵۰۰ صفحه در مقایسه با ۱۵۰۰ صفحه).
اما از طرفی، حرف شما برای «میان‌زبانی» هم به نظر معقول است. ریسه باز بماند ببینیم نظر دیگران چیست. — حجت/بحث ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۳۵ (UTC)[پاسخ]
@Huji:

پیچیدگی دارد. باید ربات مربوط را اصلاح کنیم.

حفظ و نگه‌داری از ویکی‌پدیا این گرفتاری‌ها را هم دارد ولی این ادغام ارزش انجام شدن را دارد --

همچنین الگو:پیوند میان‌زبانی برخی از مزایای الگوی جدیدتر ویرایش‌شده را ندارد و بار محاسباتی زیادتری دارد.

کدام مزایا؟ منظور شما «در فضای نام مقاله پیوند را نشان نمی‌دهد» بود؟ ویکی‌پدیا:نگران بهره‌وری سامانه نباشید --

الگوی جدیدتر ویرایش‌شده، طبق اجماعی که با کاربران شد، در فضای نام مقاله پیوند را نشان نمی‌دهد، که این هم در الگوی قدیمی‌تر (پیوند میان‌زبانی) لحاظ نشده‌است.

من این رو یک مزیت نمی‌دونم و آن اجماع هم درست نبوده چون الگو:پیوند میان‌زبانی در سایر وپ‌ها هم پیوند به یک وپ دیگر را در مقاله نشان می‌دهد و اصلاً مفید بودنش هم به همین است که خواننده بداند فلان مقاله اینجا وجود ندارد ولی در فلان وپ وجود دارد، الگو:پیوند میان‌زبانی در وپ-انگلیسی می‌گوید: «This template is used on approximately 135,000 pages» و کسی هم معترض نشده البته می‌گوید: «If the specified article exists (that is, after the anticipated article has been created) on the English Wikipedia, this template will only show the blue link to that article, and no longer to the non-English link(s)» همچنین «Please be aware Cewbot removes this template when it detects the target article has been created on English Wikipedia, converting [[{{{1}}}]] [] links to regular (blue) links» ولی برای اجتناب از همین هم یک پارامتر گذاشته‌اند (en:Template:Interlanguage link#Forcing links) چون ممکن است مقالهٔ هدف حذف شود و پیوند به زبان(های) دیگر از دست برود و در توضیحات این پارامتر نوشته: «This feature should not be used in articles under most circumstances» و چون الگو:پیوند با میان‌ویکی برخلاف الگوی انگلیسی الگو:پیوند میان‌زبانی این دو کار مذکور را انجام نمی‌دهد و به آن اندازه هوشمند نیست پس آن اجماع با درنظرگرفتن محدودیت‌ها و کمبودهای الگو:پیوند با میان‌ویکی به دست آمده، ولی الگو:پیوند میان‌زبانی این مشکل را هوشمندانه حل کرده است --

و آخر این که الگوی جدیدتر ویرایش‌شده، کاربرد بیشتری دارد (حدود ۴۵۰۰ صفحه در مقایسه با ۱۵۰۰ صفحه).

درست است ولی هیچ اهمیتی ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌شود چون تغییر مسیر می‌شود -- من یک نگاه در بحث الگو:پیوند با میان‌ویکی انداختم که نشان می‌دهد بحث‌هایی انجام شده، کاربرانی که در آن بحث‌ها شرکت داشتند را صدا می‌زنم تا در جریان این بحث قرار بگیرند: خطاب به Mojtabakd، Hooman Mallahzadeh، Jeeputer و Hanooz:. FæɹHaad (بحث) ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]
@FæɹHaad: سلام. درست یا غلط فرقی ندارد. وقتی اجماع حاصل شده، نباید آن را زیر پا گذاشت و باید دوباره در موردش بحث کرد و اجماعی جدید کسب کرد. من توضیحات شما در بالای را خواندم، اما همچنان فکر می‌کنم این الگو نباید در فضای نام اصلی پیوند میان‌زبانی را نمایش دهد. نظراتم در بحث الگو:معیارهای مقایسه زبان برنامه‌نویسی و ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی/بایگانی ۷۴#استفاده از «پیوند با میان‌ویکی سبک‌وزن» بجای «لینک قرمز» در الگوهای تراگنجانشی را ببینید.
با ادغام دو الگو اما موافقم و اگر بشود طوری این کار را انجام داد که صفحه‌ها با مشکل مواجه نشوند، عالی می‌شود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۴۸ (UTC)[پاسخ]

الگوی جدیدتر ویرایش‌شده، کاربرد بیشتری دارد (حدود ۴۵۰۰ صفحه در مقایسه با ۱۵۰۰ صفحه)

@Huji: الگو:پیوند میان‌زبانی محجور و ناشناخته بود چون از زمان ساخته‌شدن در ‏۲۶ مهٔ ۲۰۱۱ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲ یعنی یک روز قبل از ایجاد این ریسه، عنوان آن Ill بود و هیچ تغییر مسیر فارسی هم نداشت و ندارد که یعنی در هنگام جستجو برای واردکردن یا یافتن یک الگو چون با حروف و الفبای فارسی کار می‌کنیم نمایش داده نمی‌شد و همچنین در هیچ صفحه راهنما و هیچ جای دیگر ذکر و پیوند نشده است ولی با احتماال زیاد الگو:پیوند با میان‌ویکی ذکر شده است.

@Jeeputer: آن دو بحث که لینک دادید و همچنین بحث الگو:پیوند با میان‌ویکی را خواندم، حرف شما این بود که:

مخاطبی که پیوند قرمز فارسی را ببینید و در کنارش هم پیوند به مقالهٔ انگلیسی موجود باشد، به ایجاد مقاله ترغیب نمی‌شود. دقت کنید که محتوای ویکی‌پدیا را فقط کاربران قدیمی و ثابت نمی‌سازند.

من برعکس فکر می‌کنم، اگر خوانند بفهمد فلان موضوع دارای یک مقاله در فلان وپ است ترغیب می‌شود آن را ایجاد کند، همچنین اصلاً هدف از ایجاد و بکارگیری این الگو این نیست که خواننده برای «ایجاد مقاله» ترغیب شود یا نشود، هدف آگاه‌کردن خواننده از وجود یک مقاله ویکی‌پدیایی برای آن موضوع/کلمه/عبارت و رساندن سریع و آسان خواننده به آن مقاله(ها) در یک یا چند وپ دیگر است چون آن مقاله در این‌جا موجود نیست، نباید کاکرد دیگری برای آن درنظر گرفت و سپس آن کارکرد را نقد و انکار کرد.

همچنین گفتید:

الگوی پم برای پیوند دادن همزمان به عنوان قرمز فارسی و مقالهٔ موجود در ویکی انگلیسی ساخته‌شده. اما جایی گفته نشده که استفاده از آن در صفحه‌های محتوایی صحیح است. حال این که به‌واسطهٔ استفادهٔ الگو از تابع پرخرج ifexist، به‌کار بردنش در صفحه‌های محتوایی هم در شیوه‌نامه‌های استفاده از الگوها و توابع منع شده.

و حرف جناب حجت هم این بود که:

اساساً نباید در مقاله «en» دیده شود. اگر در متن اصطلاحی به کار رفته که برایش پیوند آبی نداریم و فکر می‌کنیم خواننده ممکن است آن را متوجه نشود و ذکر معادلش به زبانی دیگر مثل انگلیسی ممکن است مفید باشد، راه درست آن است که معادل مذکور را به صورت یک پانویس در مقاله بیاوریم. این کار را همینک برای اسامی خاص هم می‌کنیم. مثلاً خاچی خاچیک را ببینید و به بخش «یادداشت» دقت کنید. این روش درست است؛ هم با شیوه‌نامهٔ ویکی سازگار است، هم با آنچه در منابع معتبر چاپی به کار می‌رود سازگار است، و هم این که خواننده واقعاً متن انگلیسی را می‌تواند ببیند. این که خواننده فقط یک «en» ببیند، کافی نیست، مقاله را هم زشت می‌کند.

تنها کاربر درگیر در آن دو بحث کاربر:Hooman Mallahzadeh بود که ظاهراً مخالف است، من هم مخالف هستم، استفاده از هر الگو صحیح است مگر اینکه یک اجماع درست و جامع یا یک سیاست و رهنمود علیه آن باشد، همچنین بدون این دو الگو هم می‌توان پیوندهای میان‌زبانی بطور دستی ایجاد کرد، آیا در سیاست‌ها گفته‌شده که لینک‌دادن به مقاله(های) وپ(های) دیگر چه توسط این الگو چه به‌صورت دستی ممنوع است؟ اگر قرار باشد لینک‌های میان‌زبانی در مقالات ممنوع باشند (۱) هرمدل پیوند میان‌زبانی چه با این الگوها چه به صورت دستی باید ممنوع باشد و در صفحات شیوه‌نامه و سیاست‌ها ذکر شود (۲) این ممنوعیت باید براساس یک اجماع و نظرخواهی عمومی و پربازدید و پرمشارکت توسط اطلاع‌رسانی در چند جای پربازدید مانند قهوه‌خانه/گوناگون انجام شود تا نظرات کاربران فعال و باسابقه و کسانی که قبلاً از این دو الگو استفاده کردند شنیده شود و همچنین بررسی و ذکر شود که وپ‌های بزرگ درباره این مسئله چگونه عمل و سیاست‌گذاری کرده‌اند، برای مثال وپ-انگلیسی به عنوان مرجع و مهم‌ترین وپ نه تنها هیچ سیاست علیه لینک‌های میان‌زبانی و بکارگیری آن‌ها در مقالات ندارد بلکه حتی en:Template:Interlanguage link info را از June 2020 دارد تا در بالای یک صفحه یا یک بخش یک جعبه پیام/اعلان نمایش یابد و به کاربر بگوید که آن مقاله شامل تعدادی لینک به وپ‌های زبان‌های بیگانه است که بصورت کدهای زبان در حروف کوچک آبی‌رنگ در وسط دو براکت نمایش‌یافته هستند، آن الگو را ببینید.

در مورد استفاده از تابع ifexist، مستندات en:Template:Interlanguage link الگوی پیامی en:Template:Expensive را تراگنجایش کرده که به‌تازگی در ۱۱ سپتامبر توسط همین جناب Jeeputer در صفحه الگو:پرخرج ساخته و فارسی‌سازی شده است، این الگو می‌گوید:

یعنی حساب و کتاب وجود دارد و نمی‌توان بدون دلیل موجه استفاده از تابع ifexist را ممنوع یا محدود یا سرزنش کرد، ویکی‌پدیا:نگران بهره‌وری سامانه نباشید را هم درنظر داشته باشید، اگر ifexist آن‌قدر وحشتناک پرخرج باشد خود بنیاد تا حالا آن را غیرفعال/حذف می‌کرد.

شماها کارکرد الگو:پیوند با میان‌ویکی را پس از ۱۰-۱۱ سال تغییر دادید درحالیکه لازم است توجه شود که الگو:پیوند با میان‌ویکی در دسامبر ۲۰۱۰ ایجادشد و از آن زمان تا آوریل و ژوئن و جولای ۲۰۲۱ که بحث‌های مذکور و تغییرات مربوطه شکل گرفتند چند هزار دفعه استفاده شده بود و کاربرانی که آن را استفاده کردند انگیزه و هدف آن‌ها همان کارکرد قبلی این الگو بود، لذا من پنهان‌کردن پیوند میان‌زبانی در الگو:پیوند با میان‌ویکی را طبق توضیحات داده‌شده یک اقدام نادرست و غیراصولی می‌بینم که علل اصلی آن هم بی‌اطلاعی از وجود en:Template:Interlanguage link و معادل فارسی آن (الگو:پیوند میان‌زبانی) همچنین بی‌توجهی به وضعیت و رویکرد وپ‌های بزرگ و در رأس آن‌ها وپ-انگلیسی در بکارگیری چنین الگوها یا پیونددهی میان‌زبانی مستقیم و دستی می‌دانم نه یک اجماع درست و اصولی و پرمشارکت توسط جامعه و همراه با بررسی و درنظر گرفتن وضعیت و رویکرد وپ‌های بزرگ.

الآن که الگو:پیوند میان‌زبانی پیدا و کشف شده است و مطابق با وپ‌های بزرگ و اصلی عمل می‌کند (همانند کارکرد سابق الگو:پیوند با میان‌ویکی) یک تعارض و تضاد بین این دو الگو پیدا شده، تکلیف این تضاد و تعارض چیست؟ اگر بخواهید الگو:پیوند میان‌زبانی را همانند الگو:پیوند با میان‌ویکی کنید این برخلاف تمام وپ‌های دیگر (۸۹ زبان) است و چنانچه گفته شد هیچ سیاست و رهنمود و اجماع علیه لینک‌های میان‌زبانی در مقالات وجود ندارد و لینک‌های میان‌زبانی را می‌توان حتی بطور دستی هم ایجاد کرد. FæɹHaad (بحث) ‏۱۲ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۰ (UTC)[پاسخ]

@Jeeputer و Huji: اینکه به پینگ و توضیحات دقیق و واضح و مفصل من پاسخ ندهید یک رفتار بسیار زشت و زننده است، پاسخ ندادن به پینگ هم بی‌احترامی است و در شخص پینگ‌کننده ایجاد ناراحتی می‌کند -- اقدامات و تصمیمات شما دو نفر در رابطه با موضوع این ریسه اشتباه بود، یک مدیر باید پاسخگو باشد و مسئولیت اقدامات خود را برعهده بگیرد. FæɹHaad (بحث) ‏۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۰ (UTC)[پاسخ]

@FæɹHaad: سلام. این که شما کاربران را مجبور کنید که در یک بحث شرکت کنند و با وجود ابراز نظر قبلی، دوباره نظر دهند و نظر شما را هم بپذیرند از نظر من زننده‌تر است. پاسخ من به تمام توضیحات شما مجدداً یک جمله است: «همچنان فکر می‌کنم این الگو نباید در فضای نام اصلی پیوند میان‌زبانی را نمایش دهد». کاربران موظف نیستند مدام به پیام‌های شما پاسخ دهند. من و جناب حجت هم در اینجا کنش مدیریتی نداشته‌ایم که بخواهیم به اصل پاسخگویی مدیران پایبند باشیم. در این زمینه یک نظری ارائه داده‌ایم و اگر نظرمان تغییر کند پاسخ می‌دهیم. این که کاربران را مجبور کنید به‌طور مکرر نظرشان را تکرار کنند و اگر تمایل به این کار نداشتند، بازخواستشان کنید، اتفاقاً ایجاد اخلال می‌کند. کاربران برای مشارکت داوطلبانه اینجا هستند و اگر تمایل به انجام کاری نداشتند، دیگران نباید از این عدم تمایل آن‌ها ناراحت شوند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۱ (UTC)[پاسخ]
با پوزش از تأخیر در پاسخگویی، توجه شود که من در ویکی فعالانه مشارکت نمی‌کردم که جواب شما را نداده باشم و شما آن را بی‌احترامی تلقی کنید. وقتی طرف فعال نیست، خوب فعال نیست! برای پاسخ دادن به همه فعال نیست، از جمله شما دوست عزیز :)
با فرمایشات جناب جیپوتر هم موافقم. — حجت/بحث ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۳۶ (UTC)[پاسخ]

نظرسنجی در ارتباط با تغییر شیوه نمایش جدول لیگ در مقاله مربوط به باشگاه‌های فوتبال

درود، لطفا در ویکی‌پدیا:نظرخواهی/عدم ساخت الگوی جدول لیگ برای فصل آینده مقالات فوتبالی برای بحث مربوط شرکت کنید. باسپاس ÆBBħ ĶÃVĪĂŇĮ (گپ) ‏۲۶ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۱ (UTC)[پاسخ]

تغییر فونت از Tahoma به system-ui

‌تغییر فونت البته همیشه یک موضوع بحث‌برانگیز بوده و درطول زمان پیشنهادهای مختلف و متفاوتی در این زمینه داشته‌ایم، یک موضوعی که چندبار مطرح کردم و امیدوارم اینبار مورد موافقت قرار بگیرد تغییر قلم پیش‌فرض ویکی‌پدیا از Tahoma به system-ui است، system-ui خود نام قلمی خاص نیست و صرفاً بهترین قلمی است که سیستم‌عامل به مرورگر پیشنهاد می‌دهد. در اندروید و iOS تغییری به وجود نخواهد آمد، در ویندوز قلم پیش‌فرض از Tahoma به قلم Segoe UI تغییر خواهد کرد و در مک، در کروم/فایرفاکس تغییری به وجود نخواهد آمد ولی در Safari قلم از Tahoma به SF Arabic UI تغییر خواهد کرد و اکثر کاربران قدیمی ویکی‌پدیا که در حال حاضر قلمی را از تنظیمات فعال کرده‌اند تغییری را مشاهده نمی‌کنند.

می‌توانید در حال تغییر را یا در این صفحهٔ https://fa.wikipedia.org/?withCSS=MediaWiki:Temp-system-ui.css یا در زیر مشاهده کنید،

قلم فعلی:

طرح‌نمانوشته‌ای بی‌جهت، جهت آزمایش: این طرح‌نما می‌آزماید نگاره و اندازه و شکل را. آیا آن که ما خوانیم ترا برای شایست‌تان را می‌گواهد یا خوانش‌ها را می‌نماید. نمایان کنم بر شمایان خواهان شدن نشدن و نا شدن و که این برگزیدگان ناگزیده از کدامین توان با ناتوانان پرتوان شمارش نموده آیا هم‌چنان خواستار ناشمردنی‌ها بوده و هستند. آیا نیستند و چرا؟ این نوشتار آزمایشی چرا و به چه علت از شمایان برمی‌شمارد و از کجا و به کدامین نوا بر‌می‌نگارد و بازنمی‌ایستاندتان؟ خواهشمندی ناشنودگان از پرمایگی نابیوسیدگان برتر نباد و مایه بی‌مایگی سراسر شایان بادا. باشد تا آزمون‌ها خوش و آزموده‌ها سرخوش از بوته ناخوشی‌ها سراسر سر بدر آورده با باد همراه روند.

تغییر پیشنهادی:

طرح‌نمانوشته‌ای بی‌جهت، جهت آزمایش: این طرح‌نما می‌آزماید نگاره و اندازه و شکل را. آیا آن که ما خوانیم ترا برای شایست‌تان را می‌گواهد یا خوانش‌ها را می‌نماید. نمایان کنم بر شمایان خواهان شدن نشدن و نا شدن و که این برگزیدگان ناگزیده از کدامین توان با ناتوانان پرتوان شمارش نموده آیا هم‌چنان خواستار ناشمردنی‌ها بوده و هستند. آیا نیستند و چرا؟ این نوشتار آزمایشی چرا و به چه علت از شمایان برمی‌شمارد و از کجا و به کدامین نوا بر‌می‌نگارد و بازنمی‌ایستاندتان؟ خواهشمندی ناشنودگان از پرمایگی نابیوسیدگان برتر نباد و مایه بی‌مایگی سراسر شایان بادا. باشد تا آزمون‌ها خوش و آزموده‌ها سرخوش از بوته ناخوشی‌ها سراسر سر بدر آورده با باد همراه روند.

و اگر در https://fa.wikipedia.org/?withCSS=MediaWiki:Temp-system-ui.css تغییری مشاهده نمی‌کند به این معنی است که تغییری در رابطه با قلم برایتان به وجود نخواهد آمد.

دفعات پیشین که این تغییر را پیشنهاد دادم بیشتر یادم می‌آید که مشکل نسخهٔ قدیمی Segoe UI در ویندوز ۷های قدیمی بود که مناسبت نبود ولی فکر می‌کنم پس از سالیان، نسخهٔ جدید Segoe UI در ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ دیگر قابل تحمل شده باشد.

اگر در این سطح اولیه مخالفتی وجود نداشته باشد، پیشنهادم اعمال تغییر و واگردانی در اولین مخالفت با تغییر و انجام نظرخواهی گسترده است و اگر شیوهٔ دیگری برای جلو بردن این تغییر یا توقف کامل آن در ذهن دارید حتماً بفرمایید، ممنونم Ebrahim (بحث) ‏۲۶ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۱۸ (UTC)[پاسخ]

با تشکر از شما دو گرامی، بنیامین و GodNey، تغییر را اعمال کردم و حال منتظر نتیجه خواهیم بود. قلم تاهوما قلمی بسیار قدیمی است و به هیچ وجه شایسته وب روز فارسی و صفحه‌های نمایش با کیفیت نیست، احتمالاً دربارهٔ خود این تغییر مخالفتی وجود نداشته باشد ولی بعضی از دوستان استفاده از قلمی نهفته را در ذهن دارند، واقعیت شما کمتر ویکی‌پدیایی از زبان‌های دیگر را می‌بینید که از قلم نهفته استفاده کند و این شاید به این دلیل باشد که واقعاً قلم نهفته خود دارای چالش‌هایی فنی است حال تغییر به system-ui تغییر به مراتب کمتر بحث‌برانگیزی باید باشد. قلمی که به‌عنوان system-ui در مرورگر نمایش داده می‌شود در حال حاضر در سیستم به‌عنوان قلم نمایش متن‌ها از جمله متن‌های فارسی به کار می‌رود و نمی‌تواند پیشنهاد بدی باشد زیرا کاربر در حال حاضر آن قلم را به طوری عادی مشاهده می‌کنند.
امیدوارم دوستان در ادامه نیز این موضوع را نیز در نظر بگیرند که شاید system-ui بهترین قلم ممکن برای نمایش فارسی نباشد ولی بسیار بهتر از قلم تاهوماست، اجازه دهیم حداقل از گزینهٔ بدتر به گزینهٔ کمتر بدی برویم تا اینکه بعداً بتوانیم به گزینه‌های بهتر هم فکر کنیم. با تشکر Ebrahim (بحث) ‏۲۸ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۱ (UTC)[پاسخ]
@Ebrahim: سلام. حالا که بحث گزینه‌های بهتر شد، به کاربرانی که قصد استفاده از یک قلم چشم‌نواز داشته باشند، قلم ساحل را پیشنهاد می‌کنم. مدت زیادی است که ویکی‌پدیا را با قلم ساحل می‌بینم و راضی هستم.
تاهوما بسیار قدیمی است و حس‌وحالِ کار کردن در ویندوز ۹۸ می‌دهد. حیف که داستان طولانی انتخاب قلم برای ویکی‌پدیای فارسی پس از سال‌ها به نتیجهٔ مطلوب ختم نشد و در همین تاهوما گیر افتادیم. بنیامین (بحث) ۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵ (ایران) ‏۲۸ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۵ (UTC)[پاسخ]
بنیامین: درست می‌فرمایید، هدف من فعلاً در اینجا این است که هر چه زودتر از قلم تاهوما و آن حس ویندوزهای قدیمی راحت شویم ولی بعد از آن‌ها سایر کاربران می‌توانند پیشنهاد فونت‌های دیگر را داشته باشند ولی واقعیت را بخواهید از آنجایی که گزینه‌ها متعدد است و استفاده از قلمی غیرنصب شده دارای چالش‌هایی است من خیلی امیدی به این قضیه ندارم و شخصاً قلم system-ui (که نام قلمی خاص نیست) را راه سریعی برای رهایی یافتن از Tahoma می‌بینم. Ebrahim (بحث) ‏۲۸ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۳ (UTC)[پاسخ]
@Ebrahim درود و عرض ادب. صفحه‌ی اصلی را در دو صفحه‌ی مجزا با دو فونت مجزا بررسی کردم. در حالت پیشنهادی شما نوشته‌ها با کیفیت بهتری نمایش داده می‌شوند اما در فونت فعلی انگار یک پرده یا یک سایه بر روی نوشته‌ها است. اما ایراد حالت پیشنهادی شما در حرکت‌گذاری (ــَـ ــِـ ــُـ) است، حرکت‌گذاری‌ها در حالت فعلی بهتر نمایش داده می‌شود. کلا این تغییر پیشنهادی شما چه مزایایی دارد؟ Mostafamirchouli (بحث) ‏۱۳ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۰ (UTC)[پاسخ]
Mostafamirchouli: درود گرامی، البته این پیشنهاد به دلیل همان یک مخالفت همانطور که از اول گفته شد، متوقف شده ولی system-ui نام قلمی خاص نیست و در هر سیستم بهترین پیشنهادی که مرورگر از سیستم دریافت می‌کند اعمال می‌شود، چنین کاری در اکثر تارنماهای معروف، اگر از قلم توکار استفاده نکنند، رایج است، پس از این تغییر کاربر فونتی را در ویکی‌پدیا مشاهده می‌کرد که مثلاً در برنامه File Managerی که در سیستم نصب دارد نیز استفاده می‌شود. سال‌ها پیش قلم پیش‌فرض در ویندوز برای ظاهر کاربری Tahoma بود یا حداقل فارسی در سیستم نه با Arial بلکه با Tahoma نشان داده می‌شد (تاجایی که یادم می‌آید در اکس‌پی اگر نه پیش‌تر اینگونه بود)، آن زمان متأسفانه system-ui وجود نداشت و ما نیز که از Arial راضی نبودیم از Tahoma استفاده می‌کردیم، حال از ویندوز ۷ به بعد، ویندوز قلم جدیدی را پیش‌فرض سیستم قرار داده، Segoe UI که پس از سال‌ها چکش‌کاری نسخهٔ راضی‌کننده‌ای از آن را مشاهده می‌کنید، درست است Tahoma هنوز از ویندوز حذف نشده و نمی‌شود ولی آن را فقط به‌عنوان یه قلم میراثی نگه‌داشته‌اند و نه قلمی که سال پیش به‌عنوان قلمی اصلی سیستم استفاده می‌کردند. شاید در مواردی Tahoma هنوز بهتر باشد ولی همین پیشنهاد Tahoma به‌عنوان فونت اصلی مثلاً باعث شده که macOS هم که دارای قلم‌های بهتری برای سیستم است، همان که برای کاربران آیفون نیز استفاده می‌شود، از پیشنهاد Tahoma ویندوزی استفاده کند و نه قلمی که خود جای‌های دیگر سیستم‌عامل برای کاربر استفاده می‌کند و در نهایت هر کدام مزایا و معایب خود را دارند ولی Tahoma خیلی سال است دیگر آن نقش را که در وب‌فارسی داشته را ندارد و دیدن آن فقط باعث برداشت عقب‌مانده بودن ویکی‌پدیای فارسی نسبت به قلم‌های روز دارد، راه‌حل دیگر البته انتخاب فونتی توکار است که از نظر فنی مشکلاتی دارد و نیاز دارد از بیشمار قلم موجود وب یکی را انتخاب کنیم و راه‌حل دیگر استفاده از پیشنهادهای روز سیستم‌عامل برای قلم است و پذیرفتن اشکالاتی که شاید داشته باشد است. Ebrahim (بحث) ‏۱۳ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۸ (UTC)[پاسخ]

فونت قبلی به نظرم هیچ مشکلی نداشت و خیلی بهتر بود. به نظرم تغییر نالازم بود. فونت قبلی زیباتر بود. من که مخالف این تغییرم. Taddah (بحث) ‏۲۸ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۳ (UTC)[پاسخ]

از آنجا که قرار بود پس از یک مخالفت برگردانده شود، واگردانی شد. البته همانطور که از نظر دیگران می‌بینید تغییر لازم بود و سال‌هاست کاربران از Tahoma راضی نیستند ولی حداقل با این روند در حال حاضر ممکن نیست و احتمالاً یا باید عملاً با یک «رأی‌گیری» تغییر را اعمال کرد یا چندسال دیگر نیز صبر کرد. Ebrahim (بحث) ‏۲۸ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۹ (UTC)[پاسخ]

موافق -- DynamicFolklore TalkCon ‏۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)[پاسخ]

اصلاح تاریخ فارسی

در الگوهای فارسی یادکرد وب و یادکردهای کتاب و خبر، هنگام فعال سازی پارامتر |زبان=en، فقط پارامتر تاریخ بازبینی انگلیسی می شود اما پارامتر تاریخ فارسی می‌ماند. همچنین در الگوهای انگلیسی نیز دیده می شود. برای نمونه دو مورد زیر را ببینید.

یادکرد فارسی:[۱]

انگلیسی:[۲]

منابع

  1. Sadjadpour, Karim (۳ اکتبر ۲۰۱۹). "Iranian Supreme Leader Ali Khamenei Is One Despot Trump Might Not Win Over". Time (به انگلیسی). Retrieved 27 November 2022.
  2. Real, Evan (3 ژانویه 2016). "Kate Winslet Opens Up About Being Bullied as a Kid: "I Was Teased for How I Looked"". Marie Claire. Retrieved 30 October 2017.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)

توینکل، راهکار یا مشکل گشا

درود گرامیان، توینکل دیگر هیج کاربردی ندارد، وقتی برچسب می‌زنید و خودتان دلیل می‌نویسید دلیل را که ارسال نمی‌کند که هیچ، پیام را در بحث هم نمی‌گذارد، بنظرم یا افزونه جایگزینی طراحی کنیم که بسیار بعید است فردی پیدا شود که آن همه وقت داشته باشد یا آن را با ویکی پدیای انگلیسی مطابقت دهیم، چون بنده در ویکی انگلیسی همچین مشکلی نداشتم، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)[پاسخ]

@DynamicFolklore: سلام. دارم سعی می‌کنم توینکل را به‌روز کنم اما ممکن است چند روز زمان ببرد تا به نتیجه برسد. الان در مرحلهٔ ترجمهٔ پودمان‌هایش هستم و پس از آن هم باید رفع اشکالش کنم. آماده که شد، با نسخهٔ فعلی جایگزین می‌کنم که همه استفاده کنند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۸ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer: دست مریزاد. — حجت/بحث ‏۶ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۲۵ (UTC)[پاسخ]
@Huji: غول بزرگ ویکی‌پدیاست! آن پروژه بین‌المللی‌سازی که قبلاً در موردش صحبت کردیم ظاهراً قرار نیست به کار بیافتد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۶ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۳۸ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer: الحق که آدم هرچه بیاموزد باز از استاد کمتر می‌داند! با تشکر از شما، مهرافزون!DynamicFolklore TalkCon ‏۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۶ (UTC)[پاسخ]

قراردادن میان‌ویکی توسط لینک «افزودن زبان‌ها» درست کار نمی‌کند!

سلام، مثلا برای اضافه کردن میان‌ویکی برای مقاله «مجموعه چگال» یعنی برای میان‌ویکی‌دادن آن به Dense set در ویکی‌انگلیسی، باید در بالا سمت چپ صفحه روی لینک «افزودن زبان‌ها V» کلیک کرد، ولی نمی‌توان با گزینه‌های موجود در این قسمت، این میان‌ویکی را اعمال کرد (حداقل من نتوانستم). لطفا بررسی نمایید. ممنون. هومن م (بحث) ‏۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)[پاسخ]

سلام. بله از اون طریق قابل انجام نیست. باید از گزینهٔ "افزودن پیوند‌های بین‌زبانی" در منوی سمت راست استفاده کنید. Hamid.Moghadam (بحث) ‏۱۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۱ (UTC)[پاسخ]
@Hamid.Moghadam خوب یا باید کلا این لینک را حذف نمود، یا امکانات موجود در این لینک را طوری اصلاح کرد که میان‌ویکی‌زدن از طریق آن براحتی انجام شود. هومن م (بحث) ‏۱۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۰۹ (UTC)[پاسخ]
@Hamid.Moghadam: در فابریکیتور گزارش شد. هومن م (بحث) ‏۱۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC)[پاسخ]

انتقال الگو

الگوی استفاده شده برای پایان جدول‌ها (ی مربوط به شرکت‌ها) در ویکی انگلیسی {{Company-list table end}} است که تغییرمسیر دارد به الگوی {{End}}. صفحه‌ی متناظر الگوی End در ویکی فارسی همان عنوانِ انگلیسی (End) را دارد.

قصدِ انتقال الگو به عنوانِ فارسی را داشتم و به فکر عنوانِ فارسی‌اش بودم، که واژه‌ی «پایان» بهترین عنوان به‌نظرم آمد، اما الگوی {{پایان}} در ویکی فارسی موجود است.

به‌نظرم بهتر است الگوی «End» به عنوانِ «پایان» منتقل شود. Mostafamirchouli (بحث) ‏۱۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۰ (UTC)[پاسخ]

ایرادی در الگو

پیوندهای ایجاد شده با استفاده از {{نماد بورس}} صفحه‌ای با این عنوان «درخواست شما به دلایلی مسدود شده است. در صورت تکرار با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید» را می‌آورد.

نکته‌ی دیگر اینکه به‌نظرم بهتر است این الگو نمادهای بورسی را به صفحه‌ی نماد در وب‌سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس http://www.tsetmc.com انتقال بدهد نه وب‌سایت بورس اوراق بهادار تهران. دلیلش این است که صفحه‌ی نمادها در سایت مدیریت فناوری اطلاعات بیشتری نسبت به سایت بورس تهران درباره نماد دارد، نماد وبملت در وب‌سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و در بورس اوراق بهادار تهران Mostafamirchouli (بحث) ‏۱۳ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۰ (UTC)[پاسخ]

حاشیه اضافی در فهرست مطالب پوسته جدید

سلام، فهرست مطالب پوسته جدید با متن مقاله فاصله اضافی و نادرست دارد، لطفا درست نمایید. ممنون. هومن م (بحث) ‏۱۹ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۲ (UTC)[پاسخ]

@Jeeputer احتمالا اینطوری رفع شود:
#vector-toc-pinned-container {
    margin-right: 50px;
}
لطفا بررسی نمایید. هومن م (بحث) ‏۱۹ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۸ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer: سلام جناب جیپوتر در صفحه css شخصی‌ام تست شد، لطفا شما هم تست کنید و در صورت صلاحدید به مدیاویکی:Common.css اضافه نمایید، الان دو سه روز است که پوسته جدید در ویکی‌فا به هم ریخته است. ضمن اینکه اگر لازم است در فابریکیتور گزارش‌اش کنم، بفرمایید تا انجام شود. ممنون. هومن م (بحث) ‏۱۹ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۴ (UTC)[پاسخ]

گزارش مشکل در الگو:db-noncom (توینکل)

کاربر:Mahdiz در تاریخ ‏۴ اوت ۲۰۲۱ به این پرونده با استفاده از توینکل، برچسب حذف سریع زده است اما اصلا نام این پرونده در رده:پرونده‌های نامزد حذف سریع نمایش داده نشده و نمی‌شود که افراد دارای دسترسی حذف، اقدام کنند. لطفا بررسی و رفع شود. --MehdiTalk ‏۲۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۳ (UTC)[پاسخ]

@Mehdi درود، در این بخش بنده مشکل دیگری در این زمینه مطرح کردم، جناب جیپوتر درحال بررسی و رفع مشکلات هستند، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۳ (UTC)[پاسخ]
@DynamicFolklore: سپاس بسیار. پس، بنده هم چون شما در انتظار خواهم نشست.--MehdiTalk ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۰۶ (UTC)[پاسخ]

شکستن فهرست‌های شماره‌دار حاوی میانبر

سلام. در ویکی‌پدیا:بازی با سامانه#بازی کردن با پروسهٔ رسیدن به اجماع بند سوم یک میانبر دارد که جعبهٔ آن باعث شکسته شدن فهرست شده و بند چهارم از اول شماره‌گذاری شده. این مشکل در ویکی‌پدیای انگلیسی وجود ندارد. در حالی که پودمان:Shortcut و الگوسبک آن دقیقاً مشابه نمونه‌های انگلیسی هستند (پودمان و الگوسبک در ویکی انگلیسی) متوجه شدم که آیتم‌های فهرست در ویکی انگلیسی در عنصر <dd> قرار گرفته‌اند اما فهرست‌های ما همچنان از <ol> (برای کل فهرست) و <li> (برای آیتم‌های فهرست) استفاده می‌کنند. چطور می‌شود این را تصحیح کرد تا بتوان در فهرست‌ها هم از میانبر استفاده کرد؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۷ (UTC)[پاسخ]

پرسش دربارهٔ سیاههٔ گشت

با درود، کسی از دوستان می‌دانند چرا هیچ سیاههٔ گشتی برای ویژه:تفاوت/35913146 در اینجا نمایش داده نمی‌شود؟ سپاس Tisfoon (بحث) ‏۲۲ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۵۲ (UTC)[پاسخ]

@Tisfoon: سلام. فکر می‌کنم پس از ۳۰ روز ویرایش‌های گشت نخورده به‌طور خودکار گشت می‌خورند، اما این مورد در سیاهه ثبت نمی‌شود. این را قبلاً از کاربران دیگر شنیده بودم و در ویکی انگلیسی هم جایی در بحث‌ها خوانده بودم. دنبال مستنداتش گشتم اما پیدا نکردم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۳ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۵۲ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer: ممنون از پاسخ‌تان. ایکاش بتوان کاری کرد که این گشت‌خوردنِ خودکار (پس از ۳۰ روز) انجام نشود. یا دست‌کم زمانش طولانی شود. گاهی اوقات، خرابکاری‌ها به‌ناگهان زیاد می‌شوند و گشت‌زنان محدوند. اگر قرار باشد صفحات خودکار گشت بخورند، خرابکاری‌های واضح از چشم‌ها پنهان می‌مانند. همانند مثال بالایی که تصادفی و هنگام ساخت کالج گانویل و کیز، کمبریج متوجه‌اش شدم. به‌نظرتان شدنی است؟ Tisfoon (بحث) ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۸ (UTC)[پاسخ]

دیده نشدن الگو پایان چپ چین در ویرایشگر دیداری

با سلام و درود. الگوی پایان چپ چین را در ویرایشگر دیداری نمیتوان مشاهده کرد. این مشکل اما برای الگوی چپ چین وجود ندارد. Ehsanbasafa (بحث) ‏۲۳ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۶ (UTC)[پاسخ]

درخواست ابزار انتقال فایل

در انبار، بازبین‌های تصویر از ابزار مفیدی برای انتقال پرونده ها استفاده می‌کنند که خود این ابزار علاوه بر کمک به انتقال فایل، دلیل را درج نموده و پرونده ها در تمامی ویکی‌ها از نام قدیم به نام جدید تغییر میدهد. آیا امکان افزودن این ابزار به ویکی فارسی وجود دارد؟--MehdiTalk ‏۲۳ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۵ (UTC)[پاسخ]

@Mehdi درود جناب مهدی، فکر می‌کنم بتوان آن را ترجمه کرد ولی کار سنگینی است، باید تمام الگو ها و نوشته ها ترجمه شوند اگر بنده میتوانستم حتما این کار را انجام میدادم، چون توفاویکی در ترجمه پرونده مشکلاتی دارد، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۹ (UTC)[پاسخ]
@DynamicFolklore: سلام و سپاس. می توانید زحمت انتقال ترجمه نشده اش را متقبل شوید؟ هرجا باید ترجمه شود را خودم ترجمه میکنم.--MehdiTalk ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۰۳ (UTC)[پاسخ]
@Mehdi درود، در همان صفحه روی translate the gadget کلیک کنید و ترجمه هارا برای ویکی فا انجام دهید، بقیه‌اش با مدیران انبار است، بنده هم اگر وقت کردم افزونه را به طور کامل فارسی‌سازی می‌کنم، اما ممکن است تا دو سه هفته طول بکشد چون سر بنده در دنیای واقعی بسیار شلوغ است، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۱ (UTC)[پاسخ]
@Mehdi و کاربر:DynamicFolklore: سلام. ترجمه‌ها از پیش موجود بودند. درخواست به‌روزرسانی ترجمه‌ها را دادم. ابزار را هم امشب فعال می‌کنم و خبرتان می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۱ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer درود، یک فرد خارجی چگونه ترجمه هارا نوشته، عجیب است! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۸ (UTC)[پاسخ]
@DynamicFolklore: درخواستش در سال ۲۰۱۳ داده شده و بعداً توسط کاربر دیگری به صفحهٔ اختصاصی ترجمهٔ فارسی منتقل شده. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۴ (UTC)[پاسخ]
دنباله‌ی هر اسکریپت قدیمی را بگیریم به جناب رضا ختم می‌شود! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)[پاسخ]
سپاس از هر دوی شما عزیزان. --MehdiTalk ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۳ (UTC)[پاسخ]
@Mehdi: کدهای ابزار را در ویکی فارسی قرار دادم و برای کار کردن در این ویکی کمی تغییرشان دادم. اما این ابزار به یک ابزار حجیم‌تر در انبار وابستگی دارد که بخشی‌های قابل توجهی از آن تنها در انبار کار می‌کنند. شاید بهتر باشد ابزار مشابهی را با الهام از این ابزار از صفر بسازیم. این کار کمی بیشتر زمان می‌برد و ممکن است در ابتدا مشکلاتی هم داشته باشد که کم‌کم برطرف خواهند شد. این را هم بگویم که ممکن است در en:WP:USL اسکریپت مشابهی پیدا شود. این را هم بعداً بررسی می‌کنم. اگر نه، نوشتن ابزار جدید ممکن است چد روز تا چند هفته طول بکشد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)[پاسخ]
--MehdiTalk ‏۲۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۵ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer درود اتفاقا همین الان میخواستم این خبر را بدهم که دیدم شما این پیام را نوشته‌اید، نظر من هم با شما یکسان است، آخرین ابزاری که از ویکی انگلیسی به فارسی ترجمه کردیم توینکل بود که هنوز هم داریم با مشکلات ترجمه و پودمان هایش سر و کله می‌زنیم، اگر ابزاری با پایه فارسی نوشته شود افراد معدودی دچار مشکل خواهند شد چون اسکریپت و بنیان ابزار فارسی خواهد بود، برای رفع ضعف های ابزار هم پیامی آماده می‌کنیم و از کاربران فعالی که هرروز مقاله می‌سازند می‌خواهیم تا از اسکریپت استفاده کنند و ایرادات را در بحث ابزار ذکر کنند تا ما به رفع آن بپردازیم، مهرافزون! -- DynamicFolklore TalkCon ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۷ (UTC)[پاسخ]
@Q2020 درود گرامی، برپایه اینکه شما جزو کاربران فعال هستید، لطف نظر خود را پیرامون بحث بالا بیان کنید، با احترام -- DynamicFolklore TalkCon ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۰ (UTC)[پاسخ]
سلام. اتفاقاً این ریسه را دیروز دیدم و خواندم، اما چون این ابزار بیشتر برای بازبین‌های تصویر و کسانی که با انتقال پرونده‌ها سروکار دارند مفید است، لذا شخصاً نظر یا پیشنهاد تکمیلی ندارم. با ابعاد فنی آن نیز آشنایی کافی ندارم که در این زمینه نیز نظر/پیشنهادم را مطرح کنم. Q2020 (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۶ (UTC)[پاسخ]

اگر ممکن است، صفحه پروژه و کاربران مشارکت کننده در نگارش ابزار را مشخص کنید تا از همانجا پیگیر باشم. واقعا تغییر نام برخی تصاویر بی‌معنی عذاب آور است. خصوصا آنکه باید تغییرمسیر نامحتمل‌شان نیز حذف شود. (مثالی کوچک و دم دستی) برخی همکاران بازبین (غیرفعال فعلی و یا سابق)، تغییرنام ها را داده‌اند و تغییر مسیرها را گذاشته‌اند. این چند روز در حال سروسامان دادن به این موارد بودم. این تغییرنام‌های دستی، واقعا وقت‌گیر و تومخی است. در انبار اصلا از این مکافات خبری نیست.--MehdiTalk ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)[پاسخ]

@Mehdi: فهرست اسکریپت‌های ویکی‌پدیای انگلیسی را نگاه کردم و ظاهراً User:Alexis Jazz/LuckyRename برای انتقال یا درخواست انتقال پرونده‌ها کاربرد دارد. امروز ایجادش می‌کنم تا تست کنیم.
در ویکی‌پدیای فارسی هم ابزار نویس فعال کم داریم. اما در ویکی‌پدیای انگلیسی از WP:US/R برای درخواست اسکریپت و ابزار استفاده می‌کنند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۷ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۸ (UTC)[پاسخ]
درود، نه تنها کم داریم، بلکه انگشت شمارند. بنده خود استعدادی در ابزار نویسی در ویکی ندارم، چون بعد از ورود به ویکی متوجه شدم هنوز هیچ از پایتون نمیدانم! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۴ (UTC)[پاسخ]
@DynamicFolklore: ابزارها و اسکریپت‌های ویکی‌پدیا با جاوااسکریپت نوشته می‌شوند. پایتون برای ساخت ربات کاربرد دارد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۶ (UTC)[پاسخ]

اشکال در نمایش تصویر

اسکرین‌شات برای رفع اشکال در وپ:فنی

-- DynamicFolklore TalkCon ‏۲۶ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)[پاسخ]

با درود، کسی از دوستان می‌داند چرا تصویر گراژینا دیلونگ چپ‌اندر‌قیچی نمایش داده می‌شود؟ Tisfoon (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۰ (UTC)[پاسخ]

@Tisfoon: سلام. اگر مقدور است لطفاً یک اسکرین‌شات از آن را بارگذاری کنید. چون من در تصویر مشکلی نمی‌بینم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۶ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer: درود، راهنمایی کنید کجا اسکرین‌شات را بارگذاری کنم؟ Tisfoon (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۴۵ (UTC)[پاسخ]
@Tisfoon: فکر کنم در انبار می‌توانید به‌طور موقت بارگذاری کنید. بعداً هم درخواست حذفش را بدهید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۶ (UTC)[پاسخ]
@Tisfoon درود، در این سایت می‌توانید اسکرین شات خود را بارگذاری کنید و در دسترس ما قرار دهید، DynamicFolklore TalkCon ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۳ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer: درود، تصویر مقابل را ببینید. جالب است که تنها در صورتی تصویر درست نمایش داده می‌شود که image size مساوی یا کمتر از ۱۶۵ پیکسل باشد. این نخستین باری است که به چنین مشکلی برمی‌خورم و با صفحات و تصاویر دیگر چنین مشکلی ندارم. (هیچ تغییری هم در مشخصات کارت گرافیکی یا رزولوشن تصویر کامپیوترم نداده‌ام). Tisfoon (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۶ (UTC)[پاسخ]
@DynamicFolklore: ممنون از معرفی وبسایت. چند دقیقه قبل آنرا در انبار بارگذاری کرده بودم. Tisfoon (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۶ (UTC)[پاسخ]

Tisfoon درود، راستش را بخواهید تابحال این مشکل را در وپ:فنی ندیده بودم، شاید بخاطر طول و عرض تصویر است، البته این هم بگویم که من شخصا از پوسته وکتور ۲۰۲۲ استفاده می‌کنم شاید بخاطر این است که پوسته ۲۰۱۰ را فعال کردید، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۶ (UTC)[پاسخ]

@DynamicFolklore: درود، بعید است که مربوط به پوسته وکتور باشد. عرض کردم هیچ مشکلی با تصاویر دیگر ندارم و فقط این عکس خاص چنین نمایش داده می‌شود (هم با فایرفاکس و هم کروم). جالب آنکه وقتی از اکانت ویکی خود sign-out می‌کنم و به عنوان یک بیننده عادی، به صفحه گراژینا دیلونگ می‌روم، عکس درست نمایش داده می‌شود. Tisfoon (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۱ (UTC)[پاسخ]
@Tisfoon پیشنهاد می‌کنم یک دور کش مرورگر خود را پاکسازی کنید، اگر درست نشد در فابریکاتور ردگیری کنید، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۶ (UTC)[پاسخ]
لینک فابریکاتور DynamicFolklore TalkCon ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۸ (UTC)[پاسخ]
این مورد هرچه هست، از ترجیحات خودتان و یا ابزارهای آزمایشی و یا اسکریپت‌های شخصی (اگر استفاده میکنید) می تواند باشد. یک زحمتی بکشید، قبل از مراجعه به فابریکاتور و شرح باگ، یکی یکی ابزارهای ترجیحات را غیرفعال کنید و در صفحه همین نوشتار، کاشه مرورگر را خالی کنید و ببینید نتیجه چه میشود. --MehdiTalk ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۸ (UTC)[پاسخ]
دوستان گرامی، عنایت بفرمائید که این مشکل فقط و فقط درمورد این تصویر دیده می‌شود. من هیچ تغییری در ترجیحات، ابزارها و اسکریپت‌های خودم نداده‌ام. کاشه مرورگر را هم قبلاً خالی کرده و آزمایش کرده بودم و تصویر همچنان دچار اشکال است. راستش چندان به سازوکار فابریکاتور و نحوه گزارش کردن اشکالات فنی در آنجا آشنایی ندارم. امیدوار بودم بتوانم جوابی در اینجا بگیرم. احتمال دارد آنگونه که DynamicFolklore گرامی گفتند به‌خاطر طول و عرض و مشخصاتِ این تصویر خاص باشد. Tisfoon (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۸ (UTC)[پاسخ]
@Tisfoon درود، سه کاربر در بحث مشارکت کردند و راهکار های آنها تاثیری نداشت، باگ را در فابریکاتور گزارش خواهم داد و لینک مربوطه را در اینجا قرار می‌دهم تا اگر من نبودم دوستان پیگیر موضوع باشند، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۶ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)[پاسخ]

Image

من از وقتی جدیدا به ویکی آمده ام در دو جا دیدم که در الگو چون image با I بزرگ نوشته شده بود یا caption چون با C بزرگ نوشته شده بود کلا از الگو حذف شده بودند و نمایش داده نمی شدند گفتم در جریان این مشکل باشید اگر ربات یا ابرابزار یا چیز دیگری آن را بوجود آورده است. - Rmashhadi ♪♫ ‏۲۷ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۱۸ (UTC)[پاسخ]

@Rmashhadi درود، چون در پودمان الگو موردنظر این‌گونه نوشته‌ شده‌اند شما هم باید همینطور آنها را بنویسید، این ایراد نیست همیشه اینگونه بوده‌است، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۷ (UTC)[پاسخ]
@DynamicFolklore: پس منظورتون این است که این مقالات همیشه بدون تصویر بوده اند؟ - Rmashhadi ♪♫ ‏۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۱ (UTC)[پاسخ]

تفاوت در نمایش اندازهٔ تصویر

با درود، تصویر دو مدالِ نمایش‌داده‌شده در پائین جعبهٔ اطلاعاتِ صلیب شجاعت، بزرگتر از صفحهٔ معادل انگلیسی‌اش en:Cross of Valour (Poland) است و در نتیجه آرایش صفحه از حالت عادی خارج شده‌است. سعی کردم با کاهش image_size2، اندازه‌اش را کوچک‌تر کنم که افاقه نکرد و در نتیجه، دستِ دوستانِ فنی را می‌بوسد. با تشکر Tisfoon (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۷ (UTC)[پاسخ]

Infobox settlement

بی‌زحمت نگاهی به خطای موجود در پارامتر «بلندی» در جعبهٔ اطلاعات میندزیژچ بیندازید. سپاس Tisfoon (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)[پاسخ]

@Tisfoon: ویژه:تفاوت/36428590 ✓ مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۵۹ (UTC)[پاسخ]

حذف ایتالیک در عنوان بخش توسط ابرابزار

چرا ابرابزار ایتالیک بودن را از عنوان بخش ها بر می دارد؟ ممکن است مثلاً برای یک کارگردان لازم به ایجاد بخشی برای یک فیلم خاص او باشد، که این عنوان لازم است ایتالیک باشد. این کار صحیح نیست که از دم بی تردید هر چه کج در عناوین هست برداشته شود. 1234 (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۵۱ (UTC)[پاسخ]

ویرایش عکس

من متن داخل این عکس را در کاربر:Rmashhadi/الکلیسم ترجمه کرده ام ممکن است یک جوانمرد آن را وارد عکس کند؟ خودم بلد نیستم. بسیار سپاسگزارم - Rmashhadi ♪♫ ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۰۴ (UTC)[پاسخ]

@Rmashhadi: سلام. ترجمهٔ «Systemic» را در آن صفحه ننوشتید. ترجمه‌اش چیست؟ سیستمیک؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۱ (UTC)[پاسخ]
راستش قصد نداشتم سیستمیک را ترجمه کنیم می خواستم خالی بگذارم چون دقیق نمی دانستم اما در جاهای دیگر که معادل آورده، به صورت عموم بدن یا کل بدن ترجمه کرده خودش در جایی گفته
Systemic acquired resistance is a "whole-plant" resistance
من باشم یا چیزی نمی گذارم یا سیستم کل بدن یا عموم بدن می گذارم. - Rmashhadi ♪♫ ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۳ (UTC)[پاسخ]
@Rmashhadi: پس از آنجا که از ترجمهٔ دقیقش مطمئن نیستیم، فعلاً از همان سیستمیک استفاده می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۴ (UTC)[پاسخ]
@Rmashhadi: چون از نرم‌افزار Inkscape استفاده نمی‌کنم، دارم پرونده را به‌صورت متنی ویرایش می‌کنم. الان با مشکل راست‌چین کردن متون مواجه شده‌ام و باید با آزمون و خطا متون و شکل‌ها را جابجا کنم. خیلی زمان نمی‌برد، اما آماده‌اش که کردم بارگذاری می‌کنم و پیوند می‌دهم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۷ (UTC)[پاسخ]
زیر بخش خون در سمت راست «Reduced artery spasm from stress» هم ترجمه نشده. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۵ (UTC)[پاسخ]
ببخشید ندیده بودم، میشه: کاهش گرفتگی ناگهانی سرخرگ به دلیل استرس. ممنون از شما - Rmashhadi ♪♫ ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)[پاسخ]
@Rmashhadi: متأسفانه با ویرایش متنی موفق نشدم پرونده را به شکل درست برگردانم. در پیش‌نمایشی که خودم می‌بینم تصویر درست است، اما بارگذاری که می‌کنم به این شکل در می‌آید. اگر فرصت شد، در روزهای آینده با نرم‌افزار درستش می‌کنم. اگر نه احتمالاً باید دوستان دیگر زحمتش را بکشند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۳۴ (UTC)[پاسخ]
دست تون درد نکنه البته من دیر رسیدم عکس حذف شده بود - Rmashhadi ♪♫ ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۱ (UTC)[پاسخ]
سلام مجدد احیانا امیدی هست این عکس ما درست شه؟ - Rmashhadi ♪♫ ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۰۶ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer: دوست عزیز خبری از تون نشد؟ احیانا اگر خودتان فرصت نمی کنید می توانید از دوست فنی دیگری خواهش کنید من مدت طولانی ویکی نبوده ام ارتباطاتم را از دست داده ام. - Rmashhadi ♪♫ ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۲۶ (UTC)[پاسخ]
@Rmashhadi: سلام. کاربر دیگری که با اینک‌اسکیپ آشنایی داشته باشد را نمی‌شناسم. اگر این ریسه را ببینند و بتوانند اقدام می‌کنند. من هم هرگاه رسیدم انجام می‌دهم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۶:۵۵ (UTC)[پاسخ]

ویرایش فیلد الگوهای جعبه اطلاعات

سلام و عرض ادب خدمت دوستان درخواست دارم که فیلد آلمامتر(آلماماتر) در الگوهای جعبه‌های اطلاعات ویرایش و به جای آن از عبارت "محل تحصیل" که برای ویرایشگران ویکی‌فا ملموس‌تر است استفاده شود. این فیلد به صورت فینگیلیش در الگوها قرار داده شده است. شما می‌توانید این فیلد را در الگو‌های زیر مشاهده کنید:

  • الگو:جعبه اطلاعات افراد نظامی
  • الگو:جعبه اطلاعات هنرمند

برخی از الگوهای جعبه اطلاعات پرکاربرد نیز اصلا ترجمه نشده‌اند برای مثال:

  • الگو:Infobox officeholder

لطفا رسیدگی شود با تشکر🙏 ELCAPPUCCINO▪︎📠 ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)[پاسخ]

جعبه اطلاعات شهر ایران

با سلام، لطفا الگو:جعبه اطلاعات شهر ایران با الگو:جعبه اطلاعات منطقه مسکونی ادغام گردد، و سپس تغییر مسیر انجام گردد. تفاوت این دو الگو فقط در چند پارامتر است که قابل ادغام هستند. ضمنا در «جعبه اطلاعات منطقه مسکونی» در چند محل فاصله اضافی وجود دارد، مثلا پارامتر «عنوان نقشه» (با سه فاصله خالی، که دو تای آن اضافی است) در آن وجود دارد، و این موضوع باعث بروز باگ شده است. یک هفته‌ای می‌شود که در صفحه بحث کسی این موضوع را رسیدگی نکرده است. ممنون. هومن م (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۲۹ (UTC)[پاسخ]

مشکل در الگو:جعبه مسابقه فوتبال

ادب و احترام خدمت شما، در الگو:جعبه مسابقه فوتبال مشکل عدم نمایش زیرنویس تصویر وجود دارد، وقتی کپشن نوشته داشته باشد در صفحه نمایش داده نمیشود (رحمانی) (بحث) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)[پاسخ]

Tech News: 2023-02

MediaWiki message delivery ‏۱۰ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۰۶ (UTC)[پاسخ]

سلام. الگو:جعبه اطلاعات تیم فوتبال، کیت دوم تیم‌ها در الگوی بدن به خوبی نمایش داده نمیشه. طبق مقایسه این الگو با الگو:جعبه اطلاعات فصل باشگاه فوتبال که مشکلی در این قسمت نداره و به عنوان مثال مقایسه لباس‌های تیم منچستر سیتی در هر دو جعبه (ویژه:تفاوت/36321454 و ویژه:تفاوت/36062797)، لطفا یک نفر زحمت کشیده و مشکل را حل کند. الگو محافظت شده‌ست. MJ16 (بحث) ‏۱۱ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۵۱ (UTC)[پاسخ]

هشدار حذف در صفحهٔ بحث

با درود، به نظر می‌رسد نقصی در نحوهٔ ثبتِ هشدار حذف سریع در صفحهٔ بحث کاربران توسط توینکل وجود دارد. لطفاً دو نمونه آنرا در بحث کاربر:Tw3elinn و بحث کاربر:Hassanabbasikahne ببینید. Tisfoon (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۳۰ (UTC)[پاسخ]

@Tisfoon: سلام. من دارم سعی می‌کنم توینکل را زودتر به‌روز کنم. البته این مشکل را می‌شود با ویرایش نسخهٔ کنونی ابزار هم برطرف کرد، اما به‌نظرم بهتر است کمی صبر کنید تا نسخهٔ بدون اشکالش را جایگزین کنیم. مشکلی که اشاره کردید از مشکلاتی بود که قبلاً هم مطرح شده بود و دست کم این مشکل خاص در نسخهٔ جدید وجود ندارد. مشکلات دیگری هم بودند که برطرفشان کرده‌ام و برخی قابلیت‌های بیشتریش را هم فعال کرده‌ام. برخی ویرایش‌های آزمایشی که با توینکل جدید انجام داده‌ام را می‌توانید اینجا ببینید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۱۵ (UTC)[پاسخ]

ویکی داده

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: ۱۵ ماه پیش.

صفحه ی الگو:کاربرد ماده فعال‌کننده روان در بخش انگلیسی به فارسی وصل است اما از بخش فارسی به صفحه ی انگلیسی معادل w:en:Template:Psychoactive substance use وصل نمی شود می نویسد ساپورت نشده. بعد صفحه ی برافروختگی ناشی از الکل پانویس خراب داره درست نشد. اگر ممکنه درستش کنید بی زحمت. - Rmashhadi ♪♫ ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۱۳ (UTC)[پاسخ]

@Rmashhadi سلام. پانویس را در حد توان درست کردم. در مورد میان ویکیها گمان کنم بخاطر وکتور جدید (۲۰۲۲) است که این مشکلات ایجاد شده. میانویکی در داده ها هست ولی چرا در بالای صفحه دیده نمیشود و ارور میدهد را نمیدانم. Gharouni Talk ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۲۷ (UTC)[پاسخ]
@Gharouni: خیلی خوب شده ممنون - Rmashhadi ♪♫ ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۲۴ (UTC)[پاسخ]

ربات

این امکان هست که وقتی ربات حساب کسی را میبندند در صفحه بحث کاربر برچسب بگذارد تا کاربر بتواند درخواست بررسی کند؟ و از دلیل بسته شدنش مطلع شود؟ Gharouni Talk ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۴۰ (UTC)[پاسخ]

@Gharouni: سلام. اگر منظورتان پالایهٔ ویرایش است، خیر پالایه‌ها امکان ویرایش صفحه‌ها را ندارند. مگر آنکه رباتی نوشته شود که روزانه (یا حتی هر ساعت) قطع دسترسی‌های انجام‌شده توسط پالایه را بررسی کند و در بحث کاربران اعلانی قرار دهد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۵۵ (UTC)[پاسخ]
@Jeeputer سلام. ممنون از پاسخ. پیشنهاد خوبی است. Gharouni Talk ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۱۸ (UTC)[پاسخ]

عدم اتصال الگو از فارسی به انگلیسی

درود، الگو Template:Deep fried foods در ویکی انگلیسی به زبان فارسی متصل است ولی در زبان فارسی الگو:غذاهای سرخ‌شده به هیچ زبانی اتصال ندارد. امروز در صفحه انگلیسی مجددا با یکبار حذف و افزودن زبان فارسی باز هم مشکل حل نشد. : Master2000  گفتگو  ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۲۲ (UTC)[پاسخ]

الگو:تخم‌ها Template:Eggs هم همین وضعیت را دارد. : Master2000  گفتگو  ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۱۶ (UTC)[پاسخ]
@Master2000: سلام. من در این صفحه‌ها مشکلی نمی‌بینم. احتمالاً اگر میانگیر مرورگرتان را خالی کنید، مشکل برای شما هم برطرف می‌شود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۲۱ (UTC)[پاسخ]
سلام جیپیوتر عزیز، متاسفانه، هر روشی که داخل صفحه گفته بود رو انجام دادم، از پاک کردن کوکی و کاشه تا اجرای فرمان در کامند ویندوز تا فعال کردن ابزار در ترجیحات ولی هیچکدام جوابگو نبود. : Master2000  گفتگو  ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۵۷ (UTC)[پاسخ]
@Master2000: ظاهراً پوسته‌تان وکتور ۲۰۲۲ بوده است و من این را نمی‌دانستم. این مشکل در ویکی‌های دیگری هم وجود دارد و قبلاً در T326788 گزارش شده و در دست اقدام است. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۹ (UTC)[پاسخ]

@Jeeputer و Master2000: سلام. در پوسته وکتور قدیم مشکلی در نمایش میان‌ویکی‌ها وجود ندارد اما در وکتور جدید به جز فضای نام مقاله تمامی فضاهای نام دیگر مشکل نمایش میان‌ویکی دارند. Massol گفتگو ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۰۹ (UTC)[پاسخ]

‌‌درود بر Massol عزیز، الان تنظیمات پوسته را روی حالت وکتور قدیمی 2010 گذاشتم و مشکل حل شد، دقیقا مشکل فقط در فضاهای نام‌های دیگر مثل الگوها و غیره بود و در مقاله‌ها مشکلی وجود نداشت. حتی مرورگر را هم عوض کردم ولی فایده ای نداشت. : Master2000  گفتگو  ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۱۵ (UTC)[پاسخ]
@Massol1360: سلام. در بیشتر ویکی‌ها این مشکل وجود دارد و در حال برطرف کردنش هستند. پیوند وظیفهٔ فابریکاتور را در بالا قرار دادم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۳۶ (UTC)[پاسخ]

اخبار فناوری: 2023-03

MediaWiki message delivery ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۰۹ (UTC)[پاسخ]

عبارت اضافی

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.

با درود، {{#گزینه:|true|بله=|{[[Category:|متروی تورنتو]] در بالای لید مقاله متروی تورنتو از کجا می‌آید؟ Tisfoon (بحث) ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۲۸ (UTC)[پاسخ]

برطرف شده. ممنون Tisfoon (بحث) ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۱:۴۰ (UTC)[پاسخ]

افزودن دلایل انتقال پرونده به موارد پیش فرض

با سلام. لطفا یکی از مدیران فنی، دلایل مربوط به انتقال فایل ها که در Special:MovePage آمده است را به فیلدهای پیش فرض دلایل انتقال اضافه کند. در حال حاضر دسته بندی‌های رواج در منابع، شیوه‌نامه، اجماع و ابهام‌زدایی وجود دارند. لطفا دسته‌بندی جدید با عنوان انتقال پرونده ایجاد و دلایل مندرج در جدول وپ:انتقال پرونده درج شوند. با سپاس--MehdiTalk ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)[پاسخ]

جهت رساندن بهتر منظور، تصویر در اینجا (خارج از ویکی) بارگذاری گردید.--MehdiTalk ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۷:۲۳ (UTC)[پاسخ]

اخبار فناوری: 2023-04

MediaWiki message delivery ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۴۴ (UTC)[پاسخ]

خروج از سامانه

وقتی روی این می زنید باید خارج شود دیگر. پرسش دیگر برای چیست 1234 (بحث) ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۰۵ (UTC)[پاسخ]

متأسفانه باز هم سامانه دچار مشکل شده و هنگام ویرایش، پیغام خطای «به نظر می‌رسد مشکلی در مورد نشست کاربری شما وجود دارد؛ عمل درخواست شده در اقدامی پیشگیرانه در برابر ربوده‌شدن اطلاعات نشست کاربری، لغو شد.» می‌آید. نه می‌توان از سامانه خارج شد و نه می‌توان ویرایش کرد. حدود یک ماه پیش هم چنین مشکلی را تجربه کرده بودم. بنیامین (بحث) ۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۰:۴۳ (ایران) ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۱۳ (UTC)[پاسخ]
ظاهراً درست شد. بنیامین (بحث) ۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۰:۴۸ (ایران) ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۱۸ (UTC)[پاسخ]
درود. حدود ۲۵ دقیقه پیش ناخواسته از سامانه خارج شدم و پس از چند بار تلاش ناموفق در نهایت توانستم به سامانه برگردم!. البته پاسخ جناب سیسکاسپی (دلیل ۲ مرحله‌ای شدن خروج از سامانه) هنوز داده نشده. -- Mpj7 (بحث) ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۴۷ (UTC)[پاسخ]
به نظرم مشکل «نشست کاربری» یک مشکل فراتر از ویکی و از سمت ایران هست، مطمئن نیستم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۲۳:۴۸ (UTC)[پاسخ]
@Sicaspi: سلام. از ترجیحات می‌توانید غیرفعالش کنید: ترجیحات ← ابزارها ← uncheck جلوگیری از عملکرد آنی دکمهٔ خروج و خروج ناخواسته از سامانه. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۰۳ (UTC)[پاسخ]