دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر
شعار(ز دانش بود جان و دل را فروغ)
نوعسراسری (دولتی)
بنیانگذاری شده۱۳۷۴
رئیسدکتر حسن ملکی‌زاده[۱]
موقعیتبوشهر
وبگاه

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از دانشگاه‌های استان بوشهر است که به ارائه خدمات آموزشی، درمانی، بهداشتی و پژوهشی در سطح استان می‌پردازد.

تاریخچه[ویرایش]

این دانشگاه در سال ۱۳۶۲ خورشیدی با نام نرجس و با رشته مامایی در مقطع کاردانی تأسیس شد و در سال ۱۳۷۴ با أخذ مجوز رسمی از وزارت علوم پزشکی کشور با عنوان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی گردید.

این واحد آموزشی در سال ۱۳۶۹ با پذیرش ۲۵ دانشجوی پزشکی در مقطع دکتری و افزوده شدن چهار رشته تحصیلی، به دانشکده علوم پزشکی که مستقیماً زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داشت ارتقا یافت و در سال ۱۳۷۴ با گرفتن مجوز از وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر تبدیل گردید. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دارای پنج دانشکده با ۲۳۶۸ نفر دانشجو و ۲۱۱ نفر هیئت علمی است و در ۳۲ رشته دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده‌ها[ویرایش]

رشته‌ها[ویرایش]

در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی پزشکی عمومی، دندانپزشکی عمومی، پزشکی اجتماعی، هماتولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، پرستاری، مامایی، علوم تغذیه، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، کتابداری، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، هوشبری و فوریتهای پزشکی‌ورادیولوژی دایر می‌باشد.

بیمارستان‌ها[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه رسمی دانشگاه

  1. «رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر منصوب شد».