باشگاه فوتبال استقلال تهران در فصل ۰۱–۱۴۰۰

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
استقلال
فصل ۰۱_۱۴۰۰
قهرمانی استقلال در لیگ برتر ۰۱_۱۴۰۰
مدیرمصطفی آجرلو علی فتح‌الله‌زاده (یک مسابقه سوپر جام ۱۴۰۱)
مربیایران فرهاد مجیدی
پرتغال ریکاردو سا پینتو (یک مسابقه سوپر جام ۱۴۰۱)
ورزشگاهورزشگاه آزادی تهران
جام خلیج فارسقهرمان
جام حذفیحذف در یک چهارم نهایی
سوپر جامقهرمان
بهترین گلزنلیگ: کوین یامگا ۱۰
کل: کوین یامگا ۱۰
پرتماشاگرترین بازی خانگیصد هزار نفر مقابل نفت مسجد سلیمان در تهران
بهترین برد۳ بر صفر مقابل تیمهای پیکان، پدیده، نفت مسجد سلیمان، گل گهر سیرجان
بدترین باختبدون باخت

باشگاه فوتبال استقلال تهران در فصل ۰۱–۱۴۰۰ در رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس و جام حذفی فوتبال ایران شرکت کرد و در پایان قهرمان لیگ و در پی آن قهرمان سوپر جام شد. این باشگاه که توانسته بود سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را کسب کند که به علت ناکامی در کسب مجوزهای حرفه‌ای اجازه حضور در این مسابقات را از دست داد.

تیم فوتبال استقلال تهران در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ با کسب پیروزی خارج از خانه مقابل فولاد خوزستان و شکست خانگی پرسپولیس تهران از سپاهان اصفهان توانست پس از ۹ سال در پایان هفته ۲۷ ام لیگ برتر، قهرمانی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران ۰۱–۱۴۰۰ مسجل کند؛ همچنین این تیم اولین قهرمان بدون شکست لیگ برتر فوتبال ایران می‌باشد که در هیچ‌کدام یک از ۳۰ بازی لیگ برتر، نتیجه را واگذار نکرد که این، یک رکورد بی نظیر در تاریخ فوتبال ایران است. استقلال در جام حذفی فوتبال ایران ۰۱–۱۴۰۰ در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. در ادامه فرهاد مجیدی به لیگ امارات پیوست و ریکاردو سا پینتو سرمربی آبی پوشان شد. بعد از چند ماه مصطفی آجورلو هم از استقلال جدا شد و به جای او علی فتح‌الله‌زاده بر کرسی مدیرعاملی تکیه زد.

سوپر جام فوتبال ایران آخرین برگ از فصل ۰۱ _۱۴۰۰ بود که با قهرمانی استقلال نام ساپینتو و فتح‌الله‌زاده هم در آن نوشته شد.

ورزشگاه آزادی در دیدار پایانی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان

لباس باشگاه[ویرایش]

تأمین کننده: ایرانمروژ[۱]

لباس‌های استقلال در فصل ۱۴۰۱–۱۴۰۰
لباس آسیا مقابل الهلال عربستان
لباس اول فصل ۱۴۰۱–۱۴۰۰
لباس دوم فصل ۱۴۰۱–۱۴۰۰
لباس سوم
(کیت دربی ۹۸)

اسپانسرها[ویرایش]

مرور فصل[ویرایش]

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱[ویرایش]

تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی با کسب ۳ برد، ۲ تساوی و ۱ باخت به عنوان صدرنشین به مرحله ۱/۸ نهایی صعود کرد. برای دیدن نتایج استقلال ایران در مرحله گروهی اینجا را کلیک کنید.

استقلال در اولین مرحله حذفی مسابقات آسیایی، به مصاف الهلال عربستان رفت. الهلال به عنوان تیم دوم از گروه نه‌چندان سطح بالایش با اما و اگر صعود کرده بود با تقویت فوق‌العاده خودش و خرید بازیکنانی چون موسی مارگا و متیوس پریرا به مصاف استقلال رفت. استقلال نیز با از دست دادن مهره‌های کلیدی خود همچون مهدی قایدی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته و … به دیدار با الهلال رفت. استقلال با مهره‌های جدید و جوان خود با الهلال بازی کرد. استقلال در ابتدا بازی خوبی به نماش گذاشت و دروازه المعیوف را به شدت تهدید کرد اما روی یک اشتباه از سوی مرادمند توسط گومیس دروازه اش باز شد. بعد از این گل الهلال بر روی بازی تسلط پیدا کرد و در نیمه دوم و روی اشتباه آقاسی و غفوری گل دوم را دریافت کرد. پس از این گل که توسط سالم الدوساری به ثمر رسید، شاگردان فرهاد مجیدی یکپارچه حمله شدند و بارها و بارها دروازه تیم عربستانی را تهدید کردند، اما مهارهای بی نظیر عبدالله المعیوف مانع گلزنی آبی پوشان شد. بازی در نهایت با نتیجه ۲–۰ به سود الهلال به پایان رسید و استقلال ایران خیلی زود از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲[ویرایش]

استقلال تهران با کسب مقام سومی در لیگ برتر گذشته، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۲ را به صورت پلی‌اف به دست آورده بود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا موسوم به AFC طی یک اطلاعیه اعلام کرد که دو تیم پرطرفدار پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال مجوزهای لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را به دست نیاوردند و از لیگ قهرمانان به صورت تلخی کنار رفتند.[۲][۳]

لیگ برتر[ویرایش]

بیست‌ویکمین فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از روز ۲۷ مهرماه آغاز شد و قرعه‌کشی این رقابت‌ها شنبه برگزار شد.

پس از انجام قرعه کشی، معلوم شد که استقلال در هفته هشتم در قالب شهرآورد تهران به مصاف پرسپولیس می‌رود و اولین دیدار این تیم در لیگ بیست و یکم مقابل هوادار است. همچنین هر تیمی که بازی استقلال بازی می‌کند هفته قبل با صنعت نفت و هر تیمی که با استقلال بازی می‌کند هفته بعد با پیکان دیدار می‌کند.[۴][۵]

نیم فصل اول[ویرایش]

تیم استقلال در اولین مصاف لیگ برتری خود با هوادار در ورزشگاه آزادی دیدار کرد. سرمربی این تیم تازه لیگ برتری، غلامرضا عنایتی بازیکن محبوب و اسبق آبی‌ها بود. این دیدار علی‌رغم بازی خوب حریف، با تک گل جعفر سلمانی به سود استقلال به پایان رسید. البته در این بازی، وریا غفوری یک ضربه پنالتی نیز از دست داد.[۶] در دومین هفته، استقلال با دبل کوین یامگا بازیکن خارجی و جدید ابی پوشان از سد ذوب آهن گذشت.[۷] هفته بعد، استقلال مهمان خود، تراکتور را با گل ارسلان مطهری شکست داد تا استقلال رکورد ۱۰۰٪ پیروزی خود را حفظ کند و استقلال پس از چندسال با سه برد متوالی، لیگ را آغاز کرده باشد. همچنین وریا غفوری کاپیتان استقلال به مانند بازی با هوادار یک پنالتی دیگر نیز از دست داد.[۸] در چهارمین بازی، استقلال به مصاف فجرسپاسی دیگر تیم تازه لیگ برتری شده رفت. در این بازی، رودی ژستد بازیکن خارجی دیگر استقلال اولین بازی‌اش را برای استقلال تهران انجام داد. بازی به دلیل کیفیت فوق‌العاده نامناسب زمین حافظیه، زیاد چنگی به دل نمی‌زند، اما کوین یامگا دو موقعیت خیلی خوب گلزنی را در نیمه اول از دست داد. در نیمه دوم کمی اوضاع بهتر شد و آبی پوشان فرصت‌های زیادی خلق کردند. این فشار موجب شد شاگردان فرهاد مجیدی یک ضربه پنالتی توسط محمد دانشگر به دست بیاورند که یامگا توانست آن را گل کند. سپس، استقلال توسط مطهری به گل رسید، اما داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد. در ثانیه‌های پایانی تیم شیرازی روی اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان تیم، سید حسین حسینی به گل رسید و شاگردان مجیدی سه امتیاز مهم را از دست دادند. اگرچه با توجه به باخت سپاهان و تساوی گل گهر و با وجود برد پیکان، استقلالی‌ها در صدر جدول قرار گرفتند.[۹] پس از تعطیلات بین‌المللی، استقلال در ورزشگاه آزادی با نساجی مازندران دیدار کردند. در این برای اولین بازی هواداران استقلال تهران پس از دو سال به استادیوم آمدند. آخرین بار، هواداران استقلال در دربی هفدهم بهمن ۱۳۹۸ که ۲–۲ مساوی شد، توانسته بودند بازی تیم خود را تماشا کنند و حالا دوباره به ورزشگاه برگشتند تا بازی تیم خود را تماشا کنند. این دیدار در نهایت صفر-صفر به پایان رسید.[۱۰] در ادامه استقلال مقابل گل گهر، صنعت نفت و پرسپولیس به نتایج تساوی رضایت داد که البته نتیجه بازی با گل‌گهر به علت استفاده این تیم از بازیکن غیرمجاز ۳–۰ به سود استقلال اعلام شد. در هفته نهم، آبی‌ها با سه گل از سد پیکان گذشتند.

خوشحالی جعفر سلمانی پس از گلزنی برابر سپاهان اصفهان

هفته بعدی سپاهان با تک گل جعفر سلمانی مغلوب استقلال شد. در هفته یازدهم، پدیده نیز با همان نتیجه بازی با پیکان از شاگردان مجیدی شکست خورد. سپس استقلال با سوپر گل مهدی پور اولین شکست جواد نکونام در فولاد را رقم زد. هفته بعدی اما آلومینیوم توانست ترمز استقلال را بکشد و استقلال در اراک با نتیجه ۱–۱ متوقف شد. در هفته چهاردهم آبی پوشان پایتخت به مصاف تیم آماده مس رفسنجان رفتند. استقلال با دو ضربه پنالتی توسط یامگا که یکی از آنها توسط پنالتی منشا پاسخ داده شده بود، جلو افتاد و در ادامه دو تیم یک گل دیگر نیز به ثمر رساندند تا استقلال با نتیجه ۳–۲ پیروز شود. در آخرین بازی نیم‌فصل، نفت مسجد سلیمان با سه گل مقابل استقلال بازنده شد که امیرحسین حسین‌زاده دو بار گلزنی کرد و یامگا نیز یک گل به ثمر رساند.

نیم فصل دوم[ویرایش]

استقلال نیم فصل دوم را با پیروزی مقابل هوادار آغاز کرد. ابتدا استقلال با پنالتی که توسط امین قاسمی‌نژاد به دست آمده بود، توسط رودی ژستد به گل رسید. این گل توسط محمدجواد محمدی از هوادار جواب داده شد، ولی در نهایت آبی پوشان با گل امیرارسلان مطهری به پیروزی رسید. این بازی حواشی داشت از جمله اخراج سیاوش یزدانی و ورود غیرقانونی امیرحسین حسین‌زاده به زمین مسابقه. سپس شاگردان مجیدی با تک گل پیروزی‌بخش کوین یامگا از سد ذوب‌آهن گذشتند. در قالب هفته هجدهم، استقلال با گلزنی امیرحسین حسین‌زاده از سد تراکتور گذشت. در ادامه آبی پوشان تیم فجر سپاسی را نیز شکست دادند و با نساجی به تساوی بدون گل رسیدند. در هفته بیست و یکم، استقلال در یک بازی پرحاشیه و جنجالی با دبل یامگا و گلزنی مرتضی تبریزی بازیکن اسبق استقلال توانست گل گهر سیرجان را در آزادی شکست دهد. در هفته بیست و دوم استقلال موفق شد صنعت نفت آبادان را با تک گل امیرحسین حسین‌زاده در ورزشگاه آزادی شکست دهد. در هفته بیست و سوم لیگ برتر خلیج فارس در آخرین دربی قرن استقلال در حضور ۲۰ هزار تماشاگر در مقابل پرسپولیس قرار گرفت که در این بازی جنجالی ابتدا پرسپولیس در دقیقه ۳۸ روی ارسال فوق‌العاده رامین رضاییان و ضربه سر علی نعمتی به گل رسید. نیمه دوم برخلاف نیمه اول بازی سرعت بالایی نداشت تا اینکه در دقیقه ۸۱ رودی ژستد روی ارسال بی نقص صالح حردانی با یک ضربه سر عالی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا اولین گلزن خارجی استقلال در تاریخ دربی‌ها لقب بگیرد. در ادامه بازی با اعتراض‌های یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس مبنی بر مردود بودن گل استقلال همراه بود و در نهایت با اخراج او همراه شد. در ادامه هم بازی موقعیت زیادی نداشت و بازی با همان نتیجه ۱–۱ به اتمام رسید.

شعار هواداران استقلال در دیدار مقابل شهر خودرو، در دقایق پایانی، پس از گل پیروزی‌بخش آرمان رمضانی

بعد از تعطیلات نوروزی استقلال در هفته بیست و چهارم و در استادیوم آزادی تهران با حضور ۱۵ هزار هوادار خود به مصاف پیکان رفت و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت داد. جدال دو تیم تحت تأثیر اخراج رافائل سیلوا و ۱۰ نفره بازی کردن استقلال در نیمه دوم قرار گرفت.[۱۱] در بازی بعدی که پس از وقفه لیگ برتر به دلیل لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ برگزار شد استقلال در حضور ۲۰ هزار تماشاگر در نقش جهان مهمان سپاهان بود. جدال بزرگ استقلال و سپاهان در مهم‌ترین دیدار هفته با تساوی یک – یک به پایان رسید. نتیجه ای که برای هیچ‌کدام از دو تیم ایدئال نبود. در این بازی دانشگر در دقیقه ۶ دروازه سپاهان را گشود اما گولسیانی در دقیقه ۱۴ از روی نقطه پنالتی بازی را مساوی کرد.[۱۲] استقلال و شهرخودرو در چارچوب بازی‌های هفته ۲۶ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تک گل آرمان رمضانی در دقیقه ۸۸ با نتیجه یک بر صفر به سود آبی پوشان به پایان رسید. استقلال در هفته ۲۷ به مصاف فولاد در اهواز رفت و با گل‌های امیرحسین حسین‌زاده و صالح حردانی در برابر تک گل علیرضا کوشکی موفق شد فولاد را شکست دهد و در ساعاتی بعد با شکست پرسپولیس برابر سپاهان در سیرجان قهرمانی استقلال قطعی شد. در هفته بیست و هشتم استقلال درحالیکه که قهرمانی خود را قطعی کرده بود به مصاف آلومینیوم اراک رفت، پیش از شروع مسابقه اراکی‌ها برای استقلال تونل افتخار زدند و این موضوع با تشویق هواداران استقلال همراه شد. این دیدار با وجود چند موقعیت خوب در نیمه دوم برای دو تیم با نتیجه بدون گل مساوی به اتمام رسید. در هفته بیست و نهم استقلال در یک بازی جذاب و دیدنی که موقعیت‌های متعددی را در پی داشت، توانست با درخشش خیره کننده امیرحسین حسین‌زاده، دو بر صفر از سد مس در رفسنجان گذشته و قهرمانی خود را بیش از پیش مقتدرانه‌تر کند.[۱۳] همچنین در آخرین بازی فصل، آبی‌پوشان با وجود ارائه یک بازی قابل قبول به تساوی بدون گل در مصاف با نفت مسجدسلیمان رضایت دادند.

لحظه برافراشته شدن جام قهرمانی طلایی استقلال توسط کاپیتان وریا غفوری

جام حذفی[ویرایش]

استقلال در اولین بازی این جام، در قالب مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف نود ارومیه رفت. فرهاد مجیدی، در این مسابقه به بخش بزرگی از بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود. به همین دلیل این دیدار برای آبی پوشان گره خورد و در وقت‌های قانونی نتیجه ۱–۱ رقم خورد. گل استقلال را رمضانی به ثمر رساند و در ضربات پنالتی استقلال به پیروزی رسید. در مرحله بعد، استقلال طی یک بازی سخت با گل مطهری پیکان را شکست داد. در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی استقلال در حضور هوادارانش به مصاف نساجی رفت. استقلال بارها و بارها موقعیت داشت تا دروازه نساجی را باز کند اما با بی دقتی بازیکنان استقلال این فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت تا در پایان ۱۲۰ دقیقه دو تیم به تساوی بدون گل رضایت بدهند و بازی به ضربات پنالتی کشید. بازیکنان دو تیم همه پنالتی‌ها را گل کردند تا نوبت به امانوف بازیکن ازبکستانی استقلال رسید و او ضربه پنالتی اش را خراب کرد. بعد از او نظری ضربه اش را گل کرد تا نساجی جلو بیفتد و پنالتی پنجم را بازیکنان دو تیم گل کردند تا نساجی موفق شود استقلال را در ضربات پنالتی شکست بدهد و به مرحله نیمه نهایی برسد. (استقلال به سرمربی‌گری ریکاردو ساپینتو و کاپیتانی سید حسین حسینی و نساجی به سرمربی‌گری حمید مطهری سرانجام برای دیدار سوپرکاپ مقابل یکدیگر به میدان رفتند و بازی با تک‌گل امیر ارسلان مطهری و برد استقلال به پایان رسید و استقلال قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شد. این قهرمانی از این حیث برای استقلال حائز اهمیت بود که تنها جامی بود که جای آن در ویترین افتخارات استقلال خالی بود.

سوپر جام[ویرایش]

مسابقات سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۱ در تاریخ یازدهم آبان ۱۴۰۱ بین استقلال تهران قهرمان لیگ به سرمربی‌گری ریکاردو ساپینتو و کاپیتانی سید حسین حسینی و نساجی مازندران قهرمان جام حذفی به سرمربی‌گری حمید مطهری به میزبانی شهر کرمان برگزار شد و بازی با تک‌گل امیرارسلان مطهری و در شرایطی که بازیکنان استقلال بازی تماشایی برجای گذاشتند، اما درخشش علیرضا حقیقی مانع از پررنگ‌تر شدن پیروزی استقلال شد، به پایان رسید و استقلال قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شد. این قهرمانی از این حیث برای استقلال حائز اهمیت بود که تنها جامی بود که جای آن در ویترین افتخارات استقلال تهران خالی بود و در نهایت آبی‌پوشان پایتخت، اولین سوپرجام تاریخ خود را کسب کردند و درپایان استقلال با شکست نساجی به مقام قهرمانی رسید. سوپر جام آخرین رقابت در فصل ۰۱ _۱۴۰۰ بود. استقلال تهران با کسب دو جام فصل موفقی را پشت سر گذاشت؛ اما جشن قهرمانی استقلال به دلیل شرایط روحی-روانی مردم کشور ایران در اعتراضات ۱۴۰۱ ایران به ساده‌ترین شکل ممکن برگزار شد و کاپیتان استقلال و بازیکنان به احترام مهسا امینی و جوانان آزادی‌طلب تحت هیچ شرایطی حاضر به برگزاری جشن قهرمانی نشدند. این شیوه برگزاری جشن قهرمانی توسط بازیکنان استقلال باعث شد تا بسیاری از چهره‌های ورزشی از جمله فرهاد مجیدی، علی کریمی، یحیی گل‌محمدی، سروش رفیعی، شاهرخ بیانی و… از آنها حمایت کنند و صدا و سیما جمهوری اسلامی تصاویر را سانسور کند. بازیکنان استقلال قهرمانی را به میلاد زارع - هوادار استقلال و جوان آزادی‌طلب - تقدیم کردند. سیاوش یزدانی، در پست اینستاگرامی خود این جام را جام تلخ نام نهاد و قهرمانی را به زنان و دختران ایرانی تقدیم کرد. همچنین پس از این حرکت از سوی بازیکنان استقلال، سوپرجام توسط مردم ایران جام شرافت نام گرفت و حرکات بعدی از جمله عدم برگزاری جشن قهرمانی جهان را توسط ملی‌پوشان فوتبال ساحلی ایران رقم زد.

بازیکنان و کادر مربیگری[ویرایش]

لیست بازیکنان اصلی تیم[ویرایش]

بروزرسانی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

ترکیب استقلال مقابل ذوب آهن در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
ردیف بالا از راست به چپ: حسینی، چشمی، یامگا، ژستد، دانشگر، مرادمند
ردیف پایین از راست به چپ: نیک‌نفس، حسین‌زاده، سلمانی، مهدی‌پور، حردانی
در طول فصل باشگاه را ترک کرد
شماره نام ملیت سن تیم قبلی یادداشت
دروازه‌بانان
۱ سید حسین حسینی ایران ۲۹ ایران امید استقلال کاپیتان دوم
۹۸ علیرضا رضایی ایران ۲۲ ایران پیکان زیر ۲۳ سال
مدافعان
۲ صالح حردانی ایران ۲۳ ایران فولاد خوزستان زیر ۲۴ سال
۳ محمدحسین مرادمند ایران ۲۸ ایران شهر خودرو
۴ سیاوش یزدانی ایران ۲۹ ایران سپاهان
۵ عارف غلامی ایران ۲۴ ایران فولاد خوزستان
۲۱ وریا غفوری Captain ایران ۳۴ ایران سپاهان
۲۷ متین کریم‌زاده ایران ۲۳ ایران پارس جنوبی جم جداشده به صورت قرضی
۳۳ عارف آقاسی ایران ۲۴ ایران فولاد خوزستان
۵۶ رافائل سیلوا برزیل ۲۹ عربستان سعودی الفیصلی عربستان
۵۹ ابوالفضل جلالی ایران ۲۳ ایران سایپا
۷۰ محمد دانشگر ایران ۲۷ ایران سایپا کاپیتان چهارم
هافبک‌ها
۶ روزبه چشمی ایران ۲۸ قطر ام صلال کاپیتان سوم
۷ آرش رضاوند ایران ۲۸ ایران سایپا جداشده به صورت قرضی
۸ سعید مهری ایران ۲۶ ایران تراکتور
۹ مهدی مهدی‌پور ایران ۲۷ ایران ذوب آهن
۱۱ کوین یامگا فرانسه ۲۵ دانمارک وایله
۱۴ زبیر نیک‌نفس ایران ۲۸ ایران فولاد خوزستان
۱۷ جعفر سلمانی ایران ۲۴ پرتغال پورتیموننزه زیر ۲۵ سال
۲۲ بابک مرادی ایران ۲۸ ایران ماشین‌سازی
۲۹ امیرعلی صادقی ایران ۲۰ ایران سایپا زیر ۲۱ سال
۳۰ عزیزبک امانوف ازبکستان ۲۴ ازبکستان لوکوموتیو تاشکند
۴۲ فردین رابط ایران ۲۰ ایران امید استقلال زیر ۲۱ سال، جداشده به صورت قرضی
۷۷ رضا آذری ایران ۲۳ ایران امید استقلال زیر ۲۳ سال
۷۹ سبحان خاقانی ایران ۲۱ ایران تراکتور زیر ۲۳ سال
۹۹ امیرحسین حسین‌زاده ایران ۲۱ ایران سایپا زیر ۲۳ سال
مهاجمان
۱۰ امین قاسمی‌نژاد ایران ۳۵ ایران پدیده
۱۶ محمدرضا آزادی ایران ۲۲ یونان پانتولیکوس زیر ۲۳ سال
۲۳ آرمان رمضانی ایران ۲۹ ایران پرسپولیس
۳۹ رودی ژستد بنین ۳۳ یونان پانتولیکوس
۷۲ امیرارسلان مطهری ایران ۲۸ ایران ذوب آهن

بازیکنان امید[۱۴][ویرایش]

  • این بازیکنان در لیست بازیکنان استقلال قرار ندارند و فقط در صورت نیاز کادرفنی، در تمرینات و بازی‌های تیم شرکت می‌کنند.
شماره پست نام سن در تیم
۹۰ دروازه‌بان ایران سینا سعیدی فر ۲۰ ایران امید استقلال
۴۴ مدافع ایران محمد جواد به‌آفرین ۲۲ ایران امید استقلال

بازیکنان خارجی[ویرایش]

شماره پست نام سن از تیم نوع انتقال تاریخ عضویت
۱۱ هافبک فرانسه کوین یامگا ۲۵ دانمارک وایله دائم ۲۰۲۱
۳۹ مهاجم بنین رودی ژستد ۳۳ یونان پانتولیکوس دائم ۲۰۲۱
۳۰ هافبک ازبکستان عزیزبک امانوف ۲۴ ازبکستان لوکوموتیو تاشکند دائم ۲۰۲۲
۵۵ مدافع برزیل رافائل سیلوا ۲۹ عربستان سعودی الفیصلی عربستان دائم ۲۰۲۲

کادر فنی[ویرایش]

پست نام
سرمربی
ایرانفرهاد مجیدی
مربیان
ایرانصالح مصطفوی
ایرانفرزاد مجیدی
مشاور
ایتالیاگابریله پین
مربی دروازه‌بان‌ها
ایرانبهزاد غلامپور
مربی بدنساز
ایرانبهزاد نوشادی
آنالیزور
ایرانامیر مرتضایی
پزشک
ایرانعلی‌آبادی
سرپرست
ایرانبیژن طاهری
مدیر رسانه‌ای
ایرانمحمد نوری فر
ماساژور
ایرانپدرام حشمتی

نقل و انتقالات[ویرایش]

استقلال با توجه به خروج مهره‌هایش در ابتدای فصل و قبل از مصاف با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفت. اولین خریدهای این تیم شامل امیرحسین حسین‌زاده و زبیر نیک‌نفس بود. در روز بعد، عارف آقاسی، محمدرضا آزادی و علیرضا رضایی به جمع آبی پوشان پیوستند. پس چند روز وقفه، امین قاسمی نژاد با حمایت هواداران و تشویق فرزاد مجیدی، شاگرد فرهاد مجیدی شد. پس از چهار روز، آخرین خریدهای استقلال قبل از مصاف با الهلال، شامل جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی انجام شد. در ابتدای فصل نیز امیرعلی صادقی روزبه چشمی به استقلال پیوستند و آبی‌ها پس از چند روز پرونده خریدهای خارجی خود که با نظر گابریله پین جذب شدند را همچون کوین یامگا و رودی ژستد را به اتمام رساند. همچنین فردین رابط، رضا آذری و محمد جواد به‌آفرین با پایان قراردادهای قرضی به تیم بازگشتند.

در نقل و انتقالات زمستانی، استقلال ابتدا با صالح حردانی به توافق رسید و سپس با عزیزبک امانوف قرارداد امضاء کرد. با خروج سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به دلایل سربازی، رافائل سیلوا به صورت آزاد نیز به جمع آبی پوشان اضافه شد.

شماره پست نام سن از تیم مدت قرارداد نوع انتقال تاریخ
ورودی
۴۲ هافبک ایران فردین رابط ۲۰ ایران نفت مسجد سلیمان ۴ سال پایان قرض ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
۴۴ مدافع ایران محمد جواد به‌آفرین ۲۲ ایران چوکا تالش ۴ سال پایان قرض ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
۷۷ هافبک ایران رضا آذری ۲۳ ایران ماشین‌سازی ۲ سال پایان قرض ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
۹۹ هافبک ایران امیرحسین حسین‌زاده ۲۱ ایران سایپا ۲ سال دائم ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
۱۴ هافبک ایران زبیر نیک‌نفس ۲۸ ایران فولاد خوزستان ۲ سال دائم ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
۳۳ مدافع ایران عارف آقاسی ۲۵ ایران فولاد خوزستان ۲ سال دائم ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۹۸ دروازه‌بان ایران علیرضا رضایی ۲۲ ایران پیکان ۲ سال دائم ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۱۶ مهاجم ایران محمدرضا آزادی ۲۲ یونان پانتولیکوس ۲ سال دائم ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۱۰ مهاجم ایران امین قاسمی‌نژاد ۳۵ ایران پدیده ۲ سال دائم ۴ شهریور ۱۴۰۰
۱۷ هافبک ایران جعفر سلمانی ۲۴ پرتغال پورتیموننزه ۲ سال دائم ۸ شهریور ۱۴۰۰
۵۹ مدافع ایران ابوالفضل جلالی ۲۳ ایران سایپا ۲ سال دائم ۸ شهریور ۱۴۰۰
۲۹ هافبک ایران امیرعلی صادقی ۲۰ ایران سایپا ۳ سال دائم ۷ مهر ۱۴۰۰
۶ هافبک ایران روزبه چشمی ۲۸ قطر ام صلال ۱ سال دائم ۱۸ مهر ۱۴۰۰
۱۱ هافبک فرانسه کوین یامگا ۲۵ دانمارک وایله ۲ سال دائم ۲۳ مهر ۱۴۰۰
۳۹ مهاجم بنین رودی ژستد ۳۳ یونان پانتولیکوس ۲ سال دائم ۸ آبان ۱۴۰۰
۲ مدافع ایران صالح حردانی ۲۳ ایران فولاد ۲٫۵ سال دائم ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
۳۰ هافبک ازبکستان عزیزبک امانوف ۲۴ ازبکستان لوکوموتیو تاشکند ۲٫۵ سال دائم ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
۵۵ مدافع برزیل رافائل سیلوا ۲۹ عربستان سعودی الفیصلی عربستان نیم فصل آزاد ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

استقلال در ابتدای فصل با خروج بسیاری از مهره‌های اصلی خود، مواجه شد. در فصل پیش و در ۳ مرداد و پس از بازی استقلال و نساجی، احمد مددی مدیرعامل وقت باشگاه، اعلام کرد که شیخ دیاباته و هروویه میلیچ دو خارجی استقلال از تیم جدا می‌شوند. پس از پایان بازی استقلال و فولاد محمد نادری نیز با پایان قرارداد از استقلال جدا شد و به آلتای اسپور ترکیه پیوست. سپس برخی از بازیکنان همچون داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی با پایان قرارداد و با توجه به عملکرد بد آنها قراردادهایشان تمدید نشد و از استقلال جدا شدند. مهدی قایدی بهترین بازیکن استقلال در فصل گذشته با نظر احمد مددی به قیمت ۱/۶ میلیون دلار به شباب‌الاهلی فروخته شد. مسعود ریگی نیز با پایان قرارداد از تیم جدا شد و به سپاهان پیوست. در ابتدای فصل چندین بازیکن همچون سجاد آقایی، محمد بلبلی، محمد حسین فلاح و سید احمد موسوی با نظر فرهاد مجیدی نیز دریافت رضایت نامه از تیم جدا شدند و برخی همچون خدامرادی، داجلیری و سینا خادم‌پور با انتقالی قرضی به تیم‌های دیگر پیوستند.

شماره پست نام سن به تیم نوع انتقال تاریخ
خروجی
۷ مهاجم مالی شیخ دیاباته ۳۳ قطر الغرافه دائم ۳ مرداد ۱۴۰۰
۳۳ هافبک کرواسی هروویه میلیچ ۳۲ دائم ۳ مرداد ۱۴۰۰
۲ مدافع ایران محمد نادری ۲۵ ترکیه آلتای اسپور دائم ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
۵۵ مهاجم ایران عرفان گل‌محمدی ۲۴ ایران نساجی دائم ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
۱۰ مهاجم ایران مهدی قایدی ۲۳ امارات متحده عربی شباب‌الاهلی دائم ۱ شهریور ۱۴۰۰
۶ هافبک ایران مسعود ریگی ۳۰ ایران سپاهان دائم ۵ شهریور ۱۴۰۰
۴۱ مدافع ایران آرش داجلیری ۲۲ ایران هوادار قرضی ۷ مهر ۱۴۰۰
۷۱ مهاجم ایران محمد حسین فلاح ۲۱ ایران پیکان دائم ۷ مهر ۱۴۰۰
۸۰ مهاجم ایران محمد بلبلی ۲۳ ایران نفت مسجد سلیمان دائم ۱۴ مهر ۱۴۰۰
۸ هافبک ایرانفرشید اسماعیلی ۲۷ قطر العربی دائم ۱۴ مهر ۱۴۰۰
۹۹ مهاجم ایرانسجاد آقایی ۲۲ ایران آلومینیوم دائم ۱۸ مهر ۱۴۰۰
۱۵ مدافع ایران سینا خادم‌پور ۲۵ ایران نفت مسجد سلیمان قرضی ۲۴ مهر ۱۴۰۰
۴۰ هافبک ایرانامیرحسین خدامرادی ۲۱ ایران هوادار قرضی ۲۹ مهر ۱۴۰۰
۱۱ هافبک ایرانداریوش شجاعیان ۲۹ ایران هوادار دائم ۱۱ آبان ۱۴۰۰
۲۰ مدافع ایران سید احمد موسوی ۲۸ ایران گل گهر دائم ۱۶ آبان ۱۴۰۰
۴۲ مهاجم ایران فردین رابط ۲۰ ایران شهر خودرو قرضی ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
۷ هافبک ایران آرش رضاوند ۲۸ ایران فولاد قرضی ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
۳۳ مدافع ایران عارف آقاسی ۲۵ ایران فولاد دائم ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
۱۲ دروازه‌بان ایران محمدرشید مظاهری ۳۲ ایران سپاهان دائم ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
شماره پست نام سن مدت تمدید پایان قرارداد تاریخ
تمدید
۷ هافبک ایران آرش رضاوند ۲۸ ۲ فصل ۱۴۰۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۴ مدافع ایران سیاوش یزدانی ۲۹ ۲ فصل ۱۴۰۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۱ دروازه‌بان ایران سید حسین حسینی ۲۹ ۲ فصل ۱۴۰۲ ۱ شهریور ۱۴۰۰
۷۰ مدافع ایران محمد دانشگر ۲۷ ۱ فصل ۱۴۰۱ ۸ شهریور ۱۴۰۰
۷۲ مهاجم ایران امیرارسلان مطهری ۲۸ ۲ فصل ۱۴۰۲ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
۱۲ دروازه‌بان ایران محمدرشید مظاهری ۳۲ ۲ فصل ۱۴۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰

بازی‌های دوستانه[ویرایش]

      برد       مساوی       باخت       برنامه‌ریزی شده

پیش فصل (لیگ برتر)[ویرایش]

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ دوستانه استقلال ۲–۰ استقلال (زیر ۲۱ سال) تهران
۱۷:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) حسین‌زاده ۳'
رمضانی ۱۷'
مطهری از دست دادن پنالتی '۷۸
گزارش ورزشگاه: مجموعه ورزشی انقلاب تهران
یادداشت: این بازی در قالب دو نیمه ۴۰ دقیقه برگزار شد.
۲۳ مهر ۱۴۰۰ دوستانه استقلال ۰–۱ تیم ملی دانشجویان ایران تهران
۱۴:۰۰ ایسنا
ورزش سه
اوسانی ۹۰' ورزشگاه: کمپ تیم‌های ملی

مسابقات دوستانه میان فصل[ویرایش]

مسابقات[ویرایش]

بررسی اجمالی[ویرایش]

رقابت اولین بازی آخرین بازی شروع دور جایگاه نهایی آمار
بازی ب ت ش گ‌ز گ‌خ ت‌گ % برد
لیگ برتر ۰۱–۱۴۰۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۸ خرداد ۱۴۰۱ هفته اول قهرمان ۳۰ ۱۹ ۱۱ ۰ ۳۹ ۱۰ ! ۰۶۳
جام حذفی ۰۱–۱۴۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ یک‌شانزدهم نهایی یک‌چهارم نهایی ۳ ۱ ۲ ۰ ۲ ۱ ! ۰۳۳
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ یک‌هشتم نهایی یک‌هشتم نهایی ۱ ۰ ۰ ۱ ۰ ۲ ! ۰۰۰٫۰۰
مجموع ۳۴ ۲۰ ۱۳ ۱ ۴۱ ۰ ۴۱+ ۰۵۹

آخرین به‌روزرسانی در: ۹ خرداد ۱۴۰۱
منبع: رقابت‌ها

لیگ برتر[ویرایش]

جدول رده‌بندی[ویرایش]

رتبه تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده گل تفاضل امتیاز صعود یا سقوط
۱ استقلال[a] ۳۰ ۱۹ ۱۱ ۰ ۳۹ ۱۰ ۲۹+ ۶۸
۲ پرسپولیس[b] ۳۰ ۱۸ ۹ ۳ ۴۴ ۲۱ ۲۳+ ۶۳
۳ سپاهان ۳۰ ۱۶ ۸ ۶ ۴۳ ۲۱ ۲۲+ ۵۶ صعود به مرحله‌گروهی لیگ قهرمانان آسیا
۴ گل‌گهر[c] ۳۰ ۱۳ ۱۲ ۵ ۳۷ ۲۸ ۹+ ۵۱
۵ فولاد[d] ۳۰ ۱۳ ۱۰ ۷ ۳۰ ۲۲ ۸+ ۴۹ صعود به مرحله‌گروهی لیگ قهرمانان آسیا
آخرین به روز رسانی مسابقه(ها)ی برگزار شده در تاریخ به روز رسانی: ۹ خرداد ۱۴۰۱. منبع: ایران لیگ
قوانین رتبه‌بندی: ۱) امتیاز؛ ۲) امتیاز بازی رودررو؛ ۳) گل‌زده در خانه حریف؛ ۴) تفاضل گل ؛ ۵) تعداد کل گل‌زده
  • نکته: نتایج بازی‌های رودررو پس از انجام تمامی مسابقات در پایان فصل لحاظ می‌شود.
    یادداشت:
  1. باشگاه استقلال به دلیل مالیکت مشترک با باشگاه پرسپولیس و همچنین بدهی مالی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.
  2. باشگاه پرسپولیس به دلیل مالیکت مشترک با باشگاه استقلال و همچنین بدهی مالی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.
  3. باشگاه گل‌گهر به دلیل عدم کسب مجوز حرفه ای اجازه حضور در مسابقات آسیایی را ندارد.
  4. باشگاه فولاد به عنوان قهرمان جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

روند هفته به هفته[ویرایش]

هفته ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
ورزشگاه خ ب خ ب خ ب ب خ ب خ ب خ ب خ ب ب خ ب خ ب خ خ ب خ ب خ ب خ ب خ
دستاورد پ پ پ م م پ م م پ پ پ پ م پ پ پ پ پ پ م پ پ م م م پ پ م پ م
جایگاه ۴ ۴ ۲ ۱ ۲ ۱ ۲ ۲ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱

زمین: ب = بیرون از خانه، خ = داخل خانه. دست‌آورد: پ = پیروزی، ش = شکست، م = مساوی، ع = به تعویق افتاده.

بازی‌ها[ویرایش]

      برد       مساوی       باخت       به تعویق افتاد

تاریخ هفته میزبان نتیجه مهمان مکان
۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۱ استقلال تهران ۱–۰ هوادار تهران تهران
۱۸:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) غفوری از دست دادن پنالتی '۵۶
سلمانی ۶۰'
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
حق‌شناس بعد از ۵۴ دقیقه ثبت شد '۵۴ ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: کوپال ناظمی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
غفوری ضربه پنالتی استقلال را گل کرد، اما داور مسابقه دستور به تکرار پنالتی داد که در تکرار مسلم حق‌شناس ضربه پنالتی را مهار کرد.
خطای پنالتی بر روی مطهری رخ داد.
صالح مصطفوی مربی استقلال کارت زرد گرفت.
۳ آبان ۱۴۰۰ ۲ ذوب‌آهن اصفهان ۰–۲ استقلال تهران اصفهان
۱۸:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) نورمحمدی بعد از ۷۲ دقیقه ثبت شد '۷۲
قریشی بعد از ۸۸ دقیقه ثبت شد '۸۸
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
یامگا ۲۷'، ۵+۹۰'
رضاوند بعد از ۳۶ دقیقه ثبت شد '۳۶
ورزشگاه: ورزشگاه فولادشهر
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: حسن اکرمی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
محمد قریشی جزء بازیکنان ذخیره ذوب‌آهن بود که کارت زرد گرفت.
۱۴ آبان ۱۴۰۰ ۴ فجرسپاسی شیراز ۱–۱ استقلال تهران شیراز
۱۶:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) نعمتی بعد از ۵۷ دقیقه ثبت شد '۵۷
معصومی بعد از ۷۴ دقیقه ثبت شد '۷۴
قربانی ۵+۹۰' بعد از ۶+۹۰ دقیقه ثبت شد '۶+۹۰
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
یامگا ۶۰' (پنالتی) بعد از ۶۲ دقیقه ثبت شد '۶۲
دانشگر بعد از ۶۴ دقیقه ثبت شد '۶۴
مرادمند بعد از ۸۷ دقیقه ثبت شد '۸۷
ورزشگاه: حافظیه
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: مرتضی منصوریان
یادداشت: فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال در دقیقه ۳+۴۵ کارت زرد گرفت.
اصغر کلانتری سرمربی تیم فجرسپاسی کارت زرد گرفت.
خطای پنالتی بر روی محمد دانشگر رخ داد.
۳ آذر ۱۴۰۰ ۶ گل‌گهر سیرجان ۰(۰)–(۳)۰ استقلال تهران سیرجان
۱۶:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) علیزاده بعد از ۴۳ دقیقه ثبت شد '۴۳
زکی‌پور بعد از ۴۸ دقیقه ثبت شد '۴۸
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
ورزشگاه: شهید سلیمانی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: علی صفایی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
ابتدا مسابقه در تاریخ مذکور با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما در تاریخ ۲۵ آذر و با شکایت باشگاه استقلال، به دلیل استفادهٔ غیرقانونی تیم گل‌گهر سیرجان از اریک باگناما با رای فدراسیون فوتبال ایران، نتیجهٔ بازی ۰–۳ به نفع استقلال شد. نتیجه بازی گل گهر با تیمهای سپاهان و پیکان نیز سه بر صر به سود حریفان اعلام شد.
۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۸ استقلال تهران ۰–۰ پرسپولیس تهران تهران
۱۶:۱۵ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) یامگا بعد از ۶۸ دقیقه ثبت شد '۶۸
رضاوند بعد از ۷۷ دقیقه ثبت شد '۷۷
مرادمند بعد از ۳+۹۰ دقیقه ثبت شد '۳+۹۰
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
کامیابی نیا بعد از ۲۴ دقیقه ثبت شد '۲۴
ترابی بعد از ۶۳ دقیقه ثبت شد '۶۳
عالیشاه بعد از ۷۲ دقیقه ثبت شد '۷۲
آقایی بعد از ۲+۹۰ دقیقه ثبت شد '۲+۹۰
ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: موعود بنیادی‌فر
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازیاز کادر فنی استقلال فرهاد مجیدی، فرزاد مجیدی و بهزاد غلامپور کارت زرد گرفتند.
از کادر فنی پرسپولیس یحیی گل‌محمدی کارت زرد گرفت.
۳ دی ۱۴۰۰ ۱۱ پدیده شهرخودرو ۰–۳ استقلال تهران مشهد
۱۵:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) طاهران بعد از ۲۵ دقیقه ثبت شد '۲۵
زائر کاظمینی بعد از ۷۰ دقیقه ثبت شد '۷۰ Red card '۸۶
شریفی بعد از ۷۹ دقیقه ثبت شد '۷۹
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
سلمانی ۱۲'
ژستد ۲۳'
آقاسی بعد از ۳۶ دقیقه ثبت شد '۳۶
رمضانی ۴۴'
یزدانی بعد از ۵۷ دقیقه ثبت شد '۵۷
مرادمند بعد از ۸۱ دقیقه ثبت شد '۸۱
ورزشگاه: ورزشگاه ثامن‌الائمه
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: میثم حیدری
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازیداوود سیدعباسی سرمربی تیم پدیده در دقیقه ۷۱ از کنار زمین اخراج شد
۱۳ دی ۱۴۰۰ ۱۳ آلومینیوم اراک ۱–۱ استقلال تهران اراک
۱۵:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) پورحمیدی بعد از ۱۵ دقیقه ثبت شد '۱۵
شریفات بعد از ۶۷ دقیقه ثبت شد '۶۷
محمدزاده بعد از ۷۰ دقیقه ثبت شد '۷۰
مجیدی ۲+۹۰'
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
یامگا ۱۸' (پنالتی)
نیک‌نفس بعد از ۲۸ دقیقه ثبت شد '۲۸
دانشگر بعد از ۳۳ دقیقه ثبت شد '۳۳
حسین‌زاده بعد از ۵۸ دقیقه ثبت شد '۵۸
حسینی بعد از ۶۲ دقیقه ثبت شد '۶۲
ژستد بعد از ۷۰ دقیقه ثبت شد '۷۰
آقاسی بعد از ۷۶ دقیقه ثبت شد '۷۶
ورزشگاه: امام خمینی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: اشکان خورشیدی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازیپنالتی به دلیل خطای هند اسماعیل شریفات بازیکن تیم آلومینیوم اراک اعلام شد.
محمود خرمزی، مربی آلومینیوم به دلیل اعتراض به داور در دقیقه ۵۲ کارت زرد گرفت.
۱۸ دی ۱۴۰۰ ۱۴ استقلال تهران ۳–۲ مس رفسنجان تهران
۱۷:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) یامگا ۹' (پنالتی)، ۶۱' (پنالتی)
مرادمند بعد از ۳۲ دقیقه ثبت شد '۳۲
قاسمی‌نژاد ۸۷'
چشمی بعد از ۱+۹۰ دقیقه ثبت شد '۱+۹۰
مهدی پور بعد از ۳+۹۰ دقیقه ثبت شد '۳+۹۰
دانشگر بعد از ۴+۹۰ دقیقه ثبت شد '۴+۹۰
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
منشا ۳۵' (پنالتی)
سلیمانی ۲+۹۰'
ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: محمدحسین ترابیان
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازیپنالتی اول به خاطر خطا بر روی کوین یامگا اعلام شد.
پنالتی دوم به خاطر خطا بر روی رودی ژستد اعلام شد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶ هوادار تهران ۱–۲ استقلال تهران کرج
۱۷:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) شجاعیان بعد از ۹ دقیقه ثبت شد
محمدی ۳۹'
عباسیان بعد از ۴۶ دقیقه ثبت شد '۴۶
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
ژستد ۱۰' (پنالتی)
نیک‌نفس بعد از ۱۴ دقیقه ثبت شد '۱۴
یزدانی Yellow card '۶۸ Yellow-red card '۸۸
مطهری ۸۴'
ورزشگاه: انقلاب
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: علی‌اصغر مؤمنی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
این بازی قرار بود در تاریخ ۲ بهمن برگزار شود ولی به دلیل کرونایی شدن تعدادی از بازیکنان تیم استقلال لغو گردید. فارس
پنالتی به خاطر خطا بر روی امین قاسمی‌نژاد اعلام شد.
غلامرضا عنایتی سرمربی تیم هوادار در دقیقه ۱۶ از داور اخطار گرفت.
حسن رجب‌زاده مربی تیم هوادار در دقیقه ۸۹ با کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷ استقلال تهران ۱–۰ ذوب‌آهن اصفهان تهران
۱۹:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) یامگا ۵۴'
نیک‌نفس بعد از ۶۱ دقیقه ثبت شد '۶۱
حسینی بعد از ۶۵ دقیقه ثبت شد '۶۵
دانشگر بعد از ۷۲ دقیقه ثبت شد '۷۲
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
نورمحمدی بعد از ۳۶ دقیقه ثبت شد '۳۶ ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: وحید کاظمی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در دقیقه ۷۲ کارت زرد گرفت.
مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن از داور کارت زرد گرفت.
۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹ استقلال تهران ۱–۰ فجرسپاسی شیراز تهران
۱۹:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) چشمی بعد از ۳۵ دقیقه ثبت شد '۳۵
ژستد بعد از ۴۳ دقیقه ثبت شد '۴۳
سلمانی ۵۴'
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
کردستانی بعد از ۳۷ دقیقه ثبت شد '۳۷
علیاری بعد از ۶۷ دقیقه ثبت شد '۶۷
دانا بعد از ۷۵ دقیقه ثبت شد '۷۵
ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: رضا عادل
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
بهزاد غلامپور مربی تیم استقلال در دقیقه ۲۲ اخطار گرفت.
فرزاد مجیدی مربی تیم استقلال در دقیقه؟ اخطار گرفت
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱ استقلال تهران ۲–۱ گل‌گهر سیرجان تهران
۱۷:۳۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) امانوف بعد از ۱۵ دقیقه ثبت شد '۱۵
چشمی بعد از ۱۶ دقیقه ثبت شد '۱۶
یامگا از دست دادن پنالتی '۵+۴۵
یامگا ۵+۴۵'، ۸۹' (پنالتی)
مهری بعد از ۴۹ دقیقه ثبت شد '۴۹
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
علیزاده بعد از ۱۶ دقیقه ثبت شد '۱۶
صادقی از دست دادن پنالتی '۴۴
خانزاده بعد از ۴۵ دقیقه ثبت شد '۴۵
فروزان بعد از ۳+۴۵ دقیقه ثبت شد '۳+۴۵
تبریزی ۵۴'
مصلح بعد از ۷۸ دقیقه ثبت شد '۷۸
ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: بیژن حیدری
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
فرهاد مجیدی و فرزاد مجیدی سرمربی و مربی استقلال در دقیقه ۴۵ کارت زرد گرفتند و با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۸۷ از کنار زمین اخراج شدند.
پنالتی اول استقلال به خاطر خطا بر روی کوین یامگا اعلام شد.
پنالتی دوم استقلال به خاطر خطای هند پنالتی مدافع گل‌گهر اعلام شد.
امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر در دقیقه ۹۰ کارت زرد گرفت.
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳ پرسپولیس تهران ۱–۱ استقلال تهران تهران
۱۷:۳۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) تمیروف بعد از ۱۵ دقیقه ثبت شد '۱۵
فرجی بعد از ۲۱ دقیقه ثبت شد '۲۱
ع. نعمتی ۴۰'
آقایی بعد از ۶۶ دقیقه ثبت شد '۶۶
رضائیان بعد از ۶۸ دقیقه ثبت شد '۶۸
Line up
ورزش سه
خبرورزشی
خلاصه بازی
ژستد ۸۱'
نیک‌نفس بعد از ۸۷ دقیقه ثبت شد '۸۷
حسینی بعد از ۳+۹۰ دقیقه ثبت شد '۳+۹۰
ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: ۲۰٬۰۰۰
داور: سید مهدی سیدعلی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازییحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در دقیقه ۸۲ با دریافت کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد.
حمید مطهری مربی پرسپولیس در دقیقه ۸۴ اخطار گرفت.
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۲۴ استقلال تهران ۰–۰ پیکان تهران تهران
۲۰:۳۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) سیلوا Red card '۴۱
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
نوروزی‌فرد بعد از ۵۳ دقیقه ثبت شد '۵۳ ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: ۱۵٬۰۰۰
داور: سیدرضا مهدوی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
مجتبی حسینی سرمربی پیکان در دقیقه ۱۷ به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد جریمه شد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۷ فولاد خوزستان ۱–۲ استقلال تهران اهواز
۱۹:۴۵ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) آبشک بعد از ۶۶ دقیقه ثبت شد '۶۶
انصاری بعد از ۸۰ دقیقه ثبت شد '۸۰
کوشکی ۳+۹۰'
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
نیک‌نفس بعد از ۲۶ دقیقه ثبت شد '۲۶
حسین‌زاده ۵۳' بعد از ۷۲ دقیقه ثبت شد '۷۲
حردانی ۷۳'
دانشگر بعد از ۱+۹۰ دقیقه ثبت شد '۱+۹۰
حسینی بعد از ۶+۹۰ دقیقه ثبت شد '۶+۹۰
ورزشگاه: شهدای فولاد
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: محمدحسین زاهدی‌فر
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
نادر غبیشاوی مربی فولاد در دقیقه ۵۶ به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد جریمه شد.
۳ خرداد ۱۴۰۱ ۲۹ مس رفسنجان ۰–۲ استقلال تهران رفسنجان
۲۰:۰۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
دانشگر Yellow card '۳۱ Yellow-red card '۸۰
حسین‌زاده ۴۸'، ۵۵'
رمضانی بعد از ۵۳ دقیقه ثبت شد '۵۳
سیلوا بعد از ۷۰ دقیقه ثبت شد '۷۰
مهدی‌پور بعد از ۴+۹۰ دقیقه ثبت شد '۴+۹۰
ورزشگاه: شهدای مس
تماشاگران: ۲٬۰۰۰
داور: احمد محمدی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
محمد دانشگر بازیکن تیم استقلال کارت زرد اول را در دقیقه ۳۱ به دلیل اعتراض به داور از روی نیمکت دریافت کرد اما کارت زرد دوم را در جریان بازی در دقیقه ۸۰ دریافت کرد.
صالح مصطفوی مربی استقلال در دقیقه ۶۸ با کارت زرد جریمه شد.

بررسی کلی امتیازات[ویرایش]

      پیروزی       تساوی       باخت

تیم مقابل بازی خانگی بازی بیرون از خانه مجموع
آلومینیوم اراک ۰–۰ ۱–۱ ۱–۱
فجر سپاسی ۱–۰ ۱–۱ ۲–۱
فولاد ۱–۰ ۱–۲ ۳–۱
گل گهر ۲–۱ ۰–۳ ۵–۱
هوادار ۱–۰ ۱–۲ ۳–۱
مس رفسنجان ۳–۲ ۰–۲ ۵–۲
نفت م. س ۰–۰ ۰–۳ ۳–۰
نساجی ۰–۰ ۰–۰ ۰–۰
پیکان ۰–۰ ۰–۳ ۳–۰
پرسپولیس ۰–۰ ۱–۱ ۱–۱
صنعت نفت ۱–۰ ۱–۱ ۲–۱
سپاهان ۱–۰ ۱–۱ ۲–۱
شهر خودرو ۱–۰ ۰–۳ ۴–۰
تراکتور ۱–۰ ۰–۱ ۲–۰
ذوب‌آهن ۱–۰ ۰–۲ ۳–۰

جام حذفی[ویرایش]

      برد       مساوی       باخت

۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۱/۱۶ نهایی استقلال تهران ۱–۱ (و.ا.)
(۴–۲ پنالتی)
نود ارومیه تهران
۱۷:۳۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) رضاوند بعد از ۵۶ دقیقه ثبت شد '۵۶
رمضانی ۸۸'
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
منصوری بعد از ۲+۴۵ دقیقه ثبت شد '۲+۴۵
طجرلو ۵۸'
سبزی بعد از ۶۹ دقیقه ثبت شد '۶۹
صفرزاده بعد از ۷۵ دقیقه ثبت شد '۷۵
رستمی‌زاده بعد از ۹۰ دقیقه ثبت شد '۹۰
سلیمانی بعد از ۹۳ دقیقه ثبت شد '۹۳
ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: کیوان علی‌محمدی
ضربات پنالتی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
علیرضا رضایی دروازه‌بان استقلال ضربه پنالتی یامین فلاح را مهار کرد.
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱/۸ نهایی پیکان تهران ۰–۱ استقلال تهران تهران
۱۵:۳۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) بابایی بعد از ۲۲ دقیقه ثبت شد '۲۲
ثابت ایمانی بعد از ۶۷ دقیقه ثبت شد '۶۷
فلاح بعد از ۷۶ دقیقه ثبت شد '۷۶
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
مهدی پور بعد از ۴۰ دقیقه ثبت شد '۴۰
مطهری ۹۲' بعد از ۱۱۳ دقیقه ثبت شد '۱۱۳
ورزشگاه: دستگردی
تماشاگران: بدون تماشاگر
داور: بیژن حیدری
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
این بازی قرار بود در تاریخ ۲۸ دی برگزار شود ولی به دلیل کرونایی شدن تعدادی از بازیکنان تیم استقلال لغو گردید. فارس
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در دقیقه ۲+۱۰۵ با کارت زرد جریمه شد.
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱/۴ نهایی استقلال تهران ۰–۰ (و.ا.)
(۴–۵ پنالتی)
نساجی مازندران تهران
۲۰:۳۰ IRST (یوتی‌سی ۳:۳۰+) امانوف بعد از ۹۲ دقیقه ثبت شد '۹۲
سیلوا بعد از ۱۰۴ دقیقه ثبت شد '۱۰۴
غفوری بعد از ۱۱۸ دقیقه ثبت شد '۱۱۸
Line up
ورزش سه
فارس
خلاصه بازی
منصوری بعد از ۴ دقیقه ثبت شد ورزشگاه: آزادی
تماشاگران: ۱۳٬۰۰۰
داور: امیر عرب‌براقی
ضربات پنالتی
یادداشت: لیست بازیکنان دو تیم برای بازی
بیژن طاهری سرپرست استقلال در دقیقه ۶+۹۰ با کارت زرد جریمه شد.
وریا غفوری در دقیقه ۱۱۸ به دلیل اعتراض به داور از روی نیمکت با کارت زرد جریمه شد.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱[ویرایش]

      برد       مساوی       باخت

آمار[ویرایش]

آمار کلی و رکوردها[ویرایش]

  • رکورد کمترین باخت تاریخ لیگ در یک فصل: قهرمانی بدون شکست
  • رکورد دریافت گل اول و عقب افتادن در یک بازی: ۲ بازی
  • رکورد بیشترین بسته نگه داشتن دروازه تاریخ لیگ در یک فصل: ۲۱ بازی (توسط ۳ دروازه‌بان)
  • رکورد بیشترین بسته نگه داشتن دروازه تاریخ لیگ در یک فصل: ۱۹ بازی (توسط ۱ دروازه‌بان)
  • رکورد بیشترین امتیاز تاریخ در یک فصل: ۶۸ امتیاز
  • بیشترین برد: ۱۹ بازی
  • بیشترین برد خارج از خانه: ۹ بازی
  • بیشترین برد پیاپی: ۶ بازی
  • رکورد کمترین گل خورده تاریخ در یک فصل: ۱۰ گل
  • بیشترین تفاضل گل: ۲۹ گل

نمایش بازیکنان[ویرایش]

شماره پست ملیت نام بازیکن کل لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا
بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل
۱ GK ایران سید حسین حسینی ۱۲ ۰ ۱۱ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰
۳ DF ایران محمد حسین مرادمند ۱۲ ۰ ۱۱ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰
۴ DF ایران سیاوش یزدانی ۱۵ ۱ ۱۴ ۱ ۰ ۰ ۱ ۰
۵ DF ایران عارف غلامی ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰
۶ MF ایران روزبه چشمی ۱۰ ۰ ۹ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰
۷ MF ایران آرش رضاوند ۱۳ ۰ ۱۱ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰
۸ MF ایران سعید مهری ۴ ۰ ۳ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰
۹ MF ایران مهدی مهدی‌پور ۱۵ ۱ ۱۴ ۱ ۰ ۰ ۱ ۰
۱۰ FW ایران امین قاسمی نژاد ۱۰ ۱ ۸ ۱ ۱ ۰ ۱ ۰
۱۱ MF فرانسه کوین یامگا ۱۲ ۶ ۱۲ ۶ ۰ ۰ ۰ ۰
۱۲ GK ایران محمد رشید مظاهری ۱ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰
۱۳ DF ایران ابوالفضل جلالی ۱ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰
۱۴ MF ایران زبیر نیک‌نفس ۱۲ ۰ ۱۰ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰
۱۶ FW ایران محمدرضا آزادی ۴ ۰ ۳ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰
۱۷ MF ایران جعفر سلمانی ۱۵ ۳ ۱۴ ۳ ۰ ۰ ۱ ۰
۲۱ DF ایران وریا غفوری ۹ ۰ ۸ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰
۲۲ MF ایران بابک مرادی ۳ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰
۲۳ FW ایران آرمان رمضانی ۶ ۲ ۴ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰
۲۷ DF ایران متین کریم‌زاده ۳ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰
۲۹ MF ایران امیرعلی صادقی ۶ ۰ ۵ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰
۳۳ DF ایران عارف آقاسی ۹ ۰ ۷ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰
۳۹ FW بنین رودی ژستد ۱۰ ۳ ۱۰ ۱ ۰ ۰ ۰ ۰
۷۰ DF ایران محمد دانشگر ۱۳ ۱ ۱۲ ۱ ۱ ۰ ۰ ۰
۷۲ FW ایران امیر ارسلان مطهری ۱۴ ۲ ۱۲ ۲ ۱ ۰ ۱ ۰
۷۷ MF ایران رضا آذری ۶ ۰ ۵ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰
۷۹ MF ایران سبحان خاقانی ۶ ۰ ۴ ۰ ۱ ۰ ۱ ۰
۹۸ GK ایران علیرضا رضایی ۳ ۰ ۲ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰
۹۹ MF ایران امیر حسین حسین‌زاده ۱۵ ۱ ۱۴ ۱ ۰ ۰ ۱ ۰
بازیکنانی که در طول فصل باشگاه را ترک کردند

گلزنان[ویرایش]

صدر جدول گلزنان لیگ برتر خلیج فارس
صدر جدول گلزنان جام حذفی ایران
صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا
در میانه فصل باشگاه را ترک کرد
بازیکن لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا مجموع
فرانسه کوین یامگا ۱۰ ۰ ۰ ۱۰
ایران امیرحسین حسین‌زاده ۸ ۰ ۰ ۸
ایران جعفر سلمانی ۴ ۰ ۰ ۴
ایران امیرارسلان مطهری ۳ ۱ ۰ ۴
بنین رودی ژستد ۳ ۰ ۰ ۳
ایران آرمان رمضانی ۲ ۱ ۰ ۳
ایران محمد دانشگر ۲ ۰ ۰ ۲
ایران سیاوش یزدانی ۱ ۰ ۰ ۱
ایران مهدی مهدی‌پور ۱ ۰ ۰ ۱
ایران صالح حردانی ۱ ۰ ۰ ۱
ایران امین قاسمی‌نژاد ۱ ۰ ۰ ۱
گل‌به‌خودی ۰ ۰ ۰ ۰
ثبت شده توسط کمیته انضباطی ۳ ۰ ۰ ۳
کل ۳۹ ۲ ۰ ۴۱

پاس گل دهندگان[ویرایش]

صدر جدول گلزنان لیگ برتر خلیج فارس
صدر جدول گلزنان جام حذفی ایران
صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا
در میانه فصل باشگاه را ترک کرد
بازیکن لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا مجموع
ایران مهدی مهدی‌پور ۷ ۰ ۰ ۷
فرانسه کوین یامگا ۳ ۰ ۰ ۳
ایران جعفر سلمانی ۲ ۱ ۰ ۳
ایران زبیر نیک‌نفس ۱ ۱ ۰ ۲
بنین رودی ژستد ۲ ۰ ۰ ۲
ایران صالح حردانی ۲ ۰ ۰ ۲
ایران سیاوش یزدانی ۱ ۰ ۰ ۱
ایران امیرارسلان مطهری ۱ ۰ ۰ ۱
ایران وریا غفوری ۱ ۰ ۰ ۱
ایران امیرعلی صادقی ۱ ۰ ۰ ۱
ایران آرش رضاوند ۱ ۰ ۰ ۱
ایران امیرحسین حسین‌زاده ۱ ۰ ۰ ۱
برزیل رافائل سیلوا ۱ ۰ ۰ ۱
کل ۲۴ ۲ ۰ ۲۶

کلین شیت[ویرایش]

صدر جدول کلین شیت لیگ برتر خلیج فارس (دستکش طلایی)
صدر جدول کلین شیت جام حذفی ایران
صدر جدول کلین شیت لیگ قهرمانان آسیا
در میانه فصل باشگاه را ترک کرد
بازیکن لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا مجموع
ایران سید حسین حسینی ۱۸ ۰ ۰ ۱۸
ایران علیرضا رضایی ۳ ۲ ۰ ۵
ایران رشید مظاهری ۱ ۰ ۱
کل ۲۱ ۲ ۰ ۲۳

نکته: قابل ذکر است که در بازی ذوب‌آهن- استقلال دو دروازه‌بان حسینی و مظاهری حضور داشتند و با توجه به اینکه استقلال در آن بازی دروازه خود را بسته نگه داشت، کلین شیت به نام هر دو نفر ثبت می‌شود.

رتبه هفتگی استقلال در جدول[ویرایش]

گزارش تصویری[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

فهرست فصل‌های باشگاه فوتبال استقلال تهران

منابع[ویرایش]

  1. «لباس استقلال برای فصل جاری چه طرحی خواهد داشت؟». خبرگزاری برنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۰۹.
  2. «فوری: حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا». ورزش سه. ۲۰۲۲-۰۱-۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۰۹.
  3. «استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۲۲-۰۱-۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۰۹.
  4. «نتایج کامل قرعه کشی لیگ بیست و یکم/ برنامه کامل بازی‌ها؛ زمان دربی پایتخت اعلام شد». www.khabarvarzeshi.com. ۲۰۲۱-۱۰-۰۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۰۹.
  5. «پنج نکته دربارهٔ قرعه‌کشی لیگ برتر بیست‌ویکم». ایسنا. ۲۰۲۱-۱۰-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۰۹.
  6. «ببینید| استقلال ۱ – هوادار ۰/ برد سخت استقلال در گام نخست». www.khabarvarzeshi.com. ۲۰۲۱-۱۰-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۱۰.
  7. «ببینید| ذوب‌آهن ۰ - استقلال ۲/ برد فرانسوی استقلال در نصف جهان/ یامگای خونین شاهکار کرد». www.khabarvarzeshi.com. ۲۰۲۱-۱۰-۲۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۱۰.
  8. «ببینید| استقلال ۱ - تراکتور ۰/ زور تراکتور هم به مجیدی نرسید -». www.khabarvarzeshi.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۱۰.
  9. «ببینید| فجرسپاسی ۱ - استقلال ۱/ سیروان کام استقلال را تلخ کرد -». www.khabarvarzeshi.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۱۰.
  10. «ببینید| استقلال ۰ - نساجی ۰/ دشت تک امتیازی آبی‌ها در حضور تماشاگران -». www.khabarvarzeshi.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۱۰.
  11. «گزارش بازی استقلال- پیکان هفته بیست و چهارم لیگ برتر ۱۴۰۱/۰۱/۱۶». ورزش سه. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۱۲.
  12. «گزارش بازی سپاهان - استقلال - لیگ برتر - تاریخ 14/2/1401». ورزش سه. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۱۲.
  13. «مس 0 - استقلال 2؛ ستاره‌ای به نام امیرحسین». ورزش سه. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۵-۲۵.
  14. «خبرگزاری فارس - شماره پیراهن بازیکنان استقلال برای فصل بیست و یکم مشخص شد». خبرگزاری فارس. ۲۰۲۱-۱۰-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۴.