نگهبانان کهکشان (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نگهبانان کهکشان
پوستر رسمی
کارگردانجیمز گان
تهیه‌کنندهکوین فایگی
نویسنده
بر پایهنگهبانان کهکشان
اثر دن ابنت
اندی لنینگ
بازیگران
موسیقیتایلر بیتس
فیلم‌برداربن دیویس
تدوین‌گر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاستودیو سینمایی والت دیزنی
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-07-۲۱) (تئاتر دالبی)
  • ۱ اوت ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-۰۸-۰۱) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۲۲ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۹۵٫۹ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۷۷۳٫۳ میلیون دلار[۲]

نگهبانان کهکشان (به انگلیسی: Guardians of the Galaxy) فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا و به کارگردانی جیمز گان است. گان فیلم‌نامه را به همراهی نیکول پرلمن نوشته‌است. این فیلم بر پایه مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام که توسط کمپانی مارول کامیکس منتشر گردیده ساخته شده و استودیوی مارول تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته‌است. نگهبانان کهکشان دهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیوید باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، لی پیس، مایکل روکر، کارن گیلان، جایمن هانسو، جان سی ریلی، گلن کلوز و بنیسیو دل تورو بازیگران این فیلم هستند.

فرش قرمز نگهبانان کهکشان ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۴ در هالیوود برگزار شد. ۱ اوت ۲۰۱۴ این فیلم در سینماهای ایالات متحده به صورت دوبعدی و سه‌بعدی اکران گردید. این فیلم در نظر منتقدان و گیشه موفق بود و موفق شد در سرتاسر دنیا بیش از ۷۷۳ میلیون دلار بفروشد و به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۴ و ۲۸امین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ تبدیل شد. دنبالهٔ این فیلم با عنوان «نگهبانان کهکشان بخش ۲» ۵ مه ۲۰۱۷ منتشر شد. سومین فیلم، نگهبانان کهکشان بخش ۳ قرار است در سال ۲۰۲۳ به نمایش درآید. همچنین یک ویژه‌برنامهٔ تلوزیونی تحت عنوان نگهبانان کهکشان ویژه تعطیلات در نوامبر ۲۰۲۲ به‌وسیلهٔ دیزنی پلاس پخش شد.

داستان[ویرایش]

در سال ۱۹۸۸، پسری کوچک به نام پیتر کوئیل پس از مرگ مادرش، توسط گروهی از دزدان فضایی به رهبری فردی شرور به نام یاندو، از سیاره زمین ربوده شد. پس از گذشت ۲۶ سال، پیتر با دزدیدن سنگ قدرت (یکی از سنگ‌های ابدیت) که داخل گویی گذاشته شده بود، خود را وارد ماجرای تازه‌ای کرد. گروه دیگری نیز با رهبری رونان دنبال این گوی بودند؛ آن‌ها به تانوس خدمت می‌کردند.

رونان، گامورا را که یکی از دستیاران و دختر خواندهٔ تانوس بود را به سراغ پیتر فرستاد. در همین حال یاندو هم که این گوی را می‌خواست، برای او مژدگانی گذاشت. پیتر و گامورا و گوروت (درختی انسان‌نما و زنده) و راکت (راکونی که می‌تواند صحبت کند و در کار با تفنگ‌ها حرفه‌ای است) که دنبال مژدگانی پیتر بودند وارد درگیری با هم شدند و هر چهار نفر به زندانی در فضا که مخصوص افراد عجیب و غریب و قدرتمند بود، انتقال یافتند. آنجا با فردی به نام درکس د دسترویر آشنا شدند و همراه او تصمیم گرفتند از زندان فرار کنند. راکت هم که تجربه‌های زیادی در فرار از زندان‌ها داشت نقشه‌ای چید و آن‌ها توانستند از آنجا فرار کنند. همان‌طور که آن‌ها با هم صمیمی تر شدند، گامورا هدف رونان را به آنها گفت (هدفش نابودی تمام کهکشان بود). آن‌ها طی ماجراهای خطرناک، توانستند با اتحاد یکدیگر رونان رو شکست داده و کهکشان را نجات دهند.

بازیگران[ویرایش]

مرگبارترین فیلم سینمایی هالیوود[ویرایش]

نگهبانان کهکشان با ۸۳ هزار و ۸۷۱ تن کشته در جریان فیلم، عنوان مرگبارترین فیلم هالیوودی را از دهه ۱۹۴۰ تاکنون کسب کرده‌است.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. Sylt, Christian (January 27, 2015). "Disney Reveals Guardians Of The Galaxy Was Over Budget At $232 Million". Forbes. Archived from the original on 30 January 2015. Retrieved January 30, 2015.
  2. "Guardians of the Galaxy (2014)". Box Office Mojo. Retrieved January 30, 2015.
  3. معرفی شخصیت‌های نگهبانان کهکشان، اقتباسی از استودیوی مارول کامیکس. نوشته شده در ۸ ژوئیه ۲۰۱۴
  4. «مرگ‌بارترین فیلم‌های سینمایی را بشناسید». isna.

پیوند به بیرون[ویرایش]