هاکای (مجموعه تلویزیونی ۲۰۲۱)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هاکای
ژانر
سازندهجاناتان ایگلا
بر پایهٔمارول کامیکس
بازیگران
سازنده موسیقی متنکریستوف بک
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۱
شمار قسمت‌ها۶
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
  • جاناتان ایگلا
  • ریز تامس
  • برد ویندربوم
  • ترین ترن
  • لوییز دی‌اسپوزیتو
  • کوین فایگی
فیلم‌برداری
تدوین‌گران
  • Terel Gibson
  • Rosanne Tan
  • Tim Roche
مدت۴۰–۶۰ دقیقه
تولیدکنندهمارول استودیوز
توزیع‌کنندهدیزنی پلت‌فرم دیستربیوشن
بودجه۱۵۰ میلیون دلار[۱]
پخش
شبکهٔ اصلیدیزنی پلاس
انتشار اولیه۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-۱۱-۲۴) –
۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-12-۲۲)
انتشار
نمایش‌های مشابهمجموعه‌های تلویزیونی دنیای سینمایی مارول
پیوندهای بیرونی
وبگاه تولید

هاکای (انگلیسی: Hawkeye) یک مینی‌سریال تلویزیونی آمریکایی ساختهٔ جاناتان ایگلا برای سرویس استریمینگ دیزنی پلاس است. این سریال بر پایهٔ شخصیت‌های کلینت بارتون / هاکای و کیت بیشاپ / هاکای از مارول کامیکس ساخته شده‌است. این پنجمین مجموعهٔ تلویزیونی در دنیای سینمایی مارول است و داستان آن با فیلم‌های این فرنچایز مرتبط است. داستان هاکای پس از رویدادهای فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) رخ می‌دهد و تولید آن بر عهدهٔ مارول استودیوز بوده‌است. جاناتان ایگلا سرپرست نویسندگان این سریال است و ریز تامس وظیفهٔ کارگردانی این سریال را بر عهده دارد.

جرمی رنر بار دیگر نقش کلینت بارتون از مجموعه فیلم‌ها را تکرار می‌کند و هیلی استاینفلد در نقش کیت بیشاپ به او ملحق می‌شود. تونی دالتون، فرا فی، برایان دارسی جیمز، الکس پانویک، پیوتر آدامچیک، لیندا کاردلینی، سیمون کالو، ورا فارمیگا، الاکوآ کاکس، زان مک‌کلارنون و فلورنس پیو از دیگر بازیگران سریال هستند. مارول استودیوز تا آوریل ۲۰۱۹ در حال توسعهٔ شماری سریال محدود برای دیزنی پلاس با محوریت شخصیت‌های فرعی از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول بود که هاکای نیز یکی از آن‌ها بود. فیلم‌برداری در دسامبر ۲۰۲۰ در شهر نیویورک با تأیید استاینفلد و سایر اعضای گروه بازیگران آغاز شد و در اواخر آوریل ۲۰۲۱ با فیلم‌برداری بیشتر در آتلانتا، جورجیا به پایان رسید.

دو قسمت اول هاکای در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به نمایش درآمد. این مجموعه شامل شش قسمت خواهد بود و در ۲۲ دسامبر به پایان رسید. سکانس‌های اکشن بین بازیگران اصلی با ستایش منتقدان همراه بود و سریال در کل نقدهای مثبتی دریافت کرده‌است.[۲]

یک سریال اسپین آف به نام اکو با تمرکز بر شخصیت کاکس مایا لوپز / اکو در دست تولید است.

داستان[ویرایش]

یک سال پس از وقایع انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹)، کلینت بارتون باید با کیت بیشاپ برای مقابله با دشمنان خود تحت عنوان مافیای لباس ورزشی ها که توسط تاجر قدرتمند و شروری با نام کینگ‌پین کنترل می شوند، به عنوان رونین همکاری کند تا در زمان کریسمس پیش خانواده خود بازگردد.

بازیگران و شخصیت‌ها[ویرایش]

کارلوس ناوارو در نقش انریکه،[۱۰] مجری مافیای لباس‌های ورزشی، بن ساکاموتو، آوا روسو و کید وودوارد به‌عنوان کوپر، لیلا، و ناتانیل در نقش فرزندان بارتون از فیلم‌های قبلی MCU بازی می‌کنند.<[۱۱] در حالی که جولت، یک پای طلایی نقش سگ پیتزا لاکی را بازی می‌کند.[۵][۱۲]

کلایتون انگلیسی، آدتینپو توماس، رابرت واکر-برانشو و آدل دراهوس به ترتیب در نقش NYC LARPers Grills، وندی، ارویل و میسی ظاهر می‌شوند. بازیگران صحنه در نقش ثور (جیسون اسکات مک‌دونالد)، لوکی (جردن چین)، راجرز (تام فینی)، بروس بنر / هالک (هریس ترنر)، بارتون (آوری گیلهام)، رومانوف (مگان منینگ)، تونی استارک/مرد آهنی آرون ندریک)، اسکات لانگ/مرد مورچه ای (نیکو دی ژسوس)، و جنگجویان چیتاوری.[۱۳][۱۴]

قسمت‌ها[ویرایش]

شم.عنوانکارگردان [۱۵]نویسندهتاریخ پخش اصلی [۱۶]
۱«هرگز با قهرمانان خود ملاقات نکنید»ریس توماسجاناتان ایگل۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-11-۲۴)
در سال ۲۰۱۲، در طول نبرد نیویورک، یک کیت بیشاپ جوان شاهد نبرد کلینت بارتون با چیتاوری است و پس از اینکه ناخواسته جان او را نجات می‌دهد، آرزوی تبدیل شدن به قهرمانی مانند او را دارد، اگرچه پدر بیشاپ در جریان حمله کشته می‌شود. در حال حاضر، بارتون برای کریسمس با فرزندانش در نیویورک وقت می‌گذراند. بیشاپ با مادرش النور در یک حراج خیریه شرکت می‌کند و متوجه می‌شود که او با جک دوکسن نامزد کرده‌است. در زیر جشن، او به حراجی در بازار سیاه برخورد می‌کند که شامل اقلام به دست آمده از بقایای مجموعه انتقام جویان است، دوکزن و عمویش آرماند سوم را در میان شرکت کنندگان پیدا می‌کند. حراج توسط Tracksuit Mafia، یک باند خیابانی روسی که تلاش می‌کند یک ساعت را در میان اقلام بازیابی کند، متوقف می‌شود. بیشاپ کت و شلوار رونین بارتون را پس می‌گیرد و اعضای مافیای Tracksuit را در حالی که آن را پوشیده بود شکست می‌دهد. او پس از نجات یک سگ ولگرد به آپارتمان خود می‌گریزد و برای بررسی بیشتر آرماند را دنبال می‌کند. بیشاپ متوجه می‌شود که آرماند در خانه اش به قتل رسیده‌است و پس از فرار از صحنه جنایت توسط اعضای مافیای لباس ورزشی دستگیر شده‌است. بارتون که گزارش خبری بازگشت رونین را دید، بیشاپ را از دست گانگسترها نجات داد.
۲«مخفی شو و جستجو کن»ریس توماسالیزا کلیمنت۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-11-۲۴)
اسقف بارتون را به آپارتمانش می‌برد اما مافیای لباس ورزشی به او حمله می‌کند. این زوج مجبور به تخلیه می‌شوند و لباس رونین را پشت سر می‌گذارند. بارتون پس از نقل مکان به آپارتمان عمه بیشاپ در تعطیلات، فرزندان خود را به خانه می‌فرستد و قول می‌دهد تا روز کریسمس برگردند. او بیشاپ را تا محل کار او همراهی می‌کند، سپس لباس رونین را از آتش‌نشانی به نام گریلز در یک رویداد LARP پس می‌گیرد. بعداً، بیشاپ نتوانست النور را در مورد دخالت دوکسن در مرگ آرماند قانع کند. پس از به چالش کشیدن Duquesne برای یک دوئل شمشیربازی، او سعی می‌کند با بارتون تماس بگیرد، بدون اینکه بداند او اجازه داده‌است که توسط مافیای Tracksuit دستگیر شود. او مکان بارتون را ردیابی می‌کند اما در نهایت خودش اسیر می‌شود و باند رئیس خود مایا لوپز را از اسارت بارتون و بیشاپ مطلع می‌کند.
۳«پژواک‌ها»برت و برتیکیتی متیوسون و تانر بین۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-12-۰۱)
لوپز از بارتون و بیشاپ دربارهٔ رونین بازجویی می‌کند که پدرش را در گذشته کشته‌است. بارتون موفق می‌شود خود را آزاد کند و از مافیای لباس‌های ورزشی جلوگیری کند، اگرچه لوپز در این فرایند سمعک خود را می‌شکند. پس از آزادی بیشاپ، این زوج از مافیای لباس ورزشی فرار می‌کنند و سمعک بارتون را تعمیر می‌کنند. ستوان لوپز کازی که به مکان دیگری نقل مکان می‌کند به او توصیه می‌کند که با «عمویش» دچار مشکل نشود. بیشاپ با هدف کسب اطلاعات بیشتر در مورد مافیای لباس‌های ورزشی و همچنین Duquesne، بارتون را متقاعد می‌کند که به پنت‌هاوس النور نفوذ کند و از حساب شرکت او برای جستجوی پایگاه داده جنایی Bishop Security استفاده کند. با این حال، بیشاپ در هنگام تلاش برای دور زدن امنیت از سیستم قفل می‌شود، در حالی که بارتون با دوکسن روبرو می‌شود که او را با شمشیر رونین تهدید می‌کند.
۴«همکاران، درست می‌گویم؟»برت و برتیارین کانسینو و هدر کویین۸ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-12-۰۸)
بارتون پس از اینکه النور و دوکسن او را به عنوان یک انتقام جو می‌شناسند، اوضاع را خنثی می‌کند. النور از او می‌خواهد که بیشاپ را از تحقیقات خود دور نگه دارد و بعداً با یک فرد ناشناس تماس می‌گیرد تا آنها را از وضعیت مطلع کند. با کمک همسرش لورا، بارتون متوجه می‌شود که دوکسن مدیر عامل شرکت اسلون لیمیتد است، یک شرکت پوسته ای که برای مافیای لباس ورزشی پولشویی می‌کند، در حالی که بیشاپ استنباط می‌کند که بارتون رونین بوده‌است. بارتون کازی را پیدا می‌کند و از او می‌خواهد که لوپز را از انتقام‌جویی‌اش علیه رونین کنار بگذارد در حالی که کیت از LARPers برای بازیابی تیرها دعوت می‌کند. پس از آن، لورا به بارتون اطلاع می‌دهد که ساعت رولکس دزدیده شده توسط مافیای Tracksuit در حال ارسال سیگنال‌های ردیابی از یک ساختمان آپارتمان است. بارتون و بیشاپ برای بازیابی آن می‌روند و متوجه می‌شوند که ساعت در آپارتمان لوپز قرار دارد، جایی که او همچنین یادداشت‌هایی دربارهٔ بارتون و خانواده‌اش نگه می‌دارد. لوپز ظاهر می‌شود و به بیشاپ حمله می‌کند، در حالی که بارتون توسط یک قاتل نقابدار در کمین قرار می‌گیرد. درگیری بین بارتون و بیشاپ، لوپز، و قاتل درمی‌گیرد. بیشاپ لوپز را مجروح می‌کند و او را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند، در حالی که بارتون ضارب خود را که معلوم می‌شود یلنا بلووا قبل از فرار است، برمی‌دارد. بارتون تصمیم می‌گیرد که نمی‌تواند بیشاپ را در خطر قرار دهد و شراکت آنها را قطع می‌کند.
۵«رونین»برت و برتیجنا نوئل فریژر۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-12-۱۵)
در سال ۲۰۱۸، بلووا و سونیا، بیوه سیاه، زنی به نام آنی را ملاقات می‌کنند، که به Black Widows برنامه‌ریزی شده کمک می‌کند. در آنجا، Belova قربانی Blip می‌شود. در حال حاضر، بیشاپ به خانه النور بازمی‌گردد و به او در مورد شرکت پوسته دوکسن می‌گوید، که باعث می‌شود النور با پلیس نیویورک تماس بگیرد و او را دستگیر کند. بیشاپ به آپارتمان خود بازمی‌گردد، جایی که بلووا را می‌بیند که در انتظار اوست قبل از اینکه دومی گذشته و مأموریت خود را برای کشتن بارتون فاش کند. پدرش را کشت در طول دعوا، او نقاب خود را برهم می‌زند و سعی می‌کند او را متقاعد کند که انتقام خود را رها کند و خانواده اش را تنها بگذارد. او فاش می‌کند که یک خبرچینی که برای رئیس لوپز کار می‌کند می‌خواست پدرش بمیرد، اما لوپز در ابتدا او را باور نمی‌کرد. بیشاپ برای کمک به فرار بارتون از راه می‌رسد، در حالی که لوپز به کازی، که در شب مرگ پدرش غایب بود، مشکوک می‌شود. روز بعد، بلووا به بیشاپ پیامک می‌دهد و فاش می‌کند که النور او را برای کشتن بارتون استخدام کرده‌است و النور با «عموی لوپز» کار می‌کند، که بارتون او را کینگ پین معرفی می‌کند.
۶«پس کریسمس اینه؟»ریس توماسجاناتان ایگلا و الیزا کلیمنت۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-12-۲۲)
همان‌طور که النور با کینگ پین ملاقات می‌کند تا شراکت آنها را قطع کند، بارتون و بیشاپ ضبطی از آنها را تماشا می‌کنند و متوجه می‌شوند که النور آرماند را کشته و دوکسن را قاب کرده‌است. در شب کریسمس، بارتون و بیشاپ در مهمانی تعطیلات النور شرکت می‌کنند، جایی که بیشاپ با مادرش روبرو می‌شود و متوجه می‌شود که پدرش به کینگ‌پین بدهکار است، که منجر به همکاری النور با او می‌شود. کازی به دستور کینگ پین سعی می‌کند النور را ترور کند، اما در عوض بارتون را هدف قرار می‌دهد. بارتون از گریلز، LARPers و Duquesne کمک می‌گیرد تا قبل از پیوستن مجدد به Bishop برای شکست دادن مافیای Tracksuit، حزب را تخلیه کنند. پس از اینکه لوپز کازی را می‌کشد، بیشاپ تلاش می‌کند تا به دنبال النور بگردد در حالی که بارتون با بلووا روبرو می‌شود که خواستار حقیقت مرگ ناتاشا رومانوف است. آنها دعوا می‌کنند، اما او در نهایت دوستی نزدیک خود با ناتاشا و فداکاری او برای نجات جهان را به او یادآوری می‌کند. کینگ پین سعی می‌کند النور را از فرار بازدارد، اما بیشاپ از راه می‌رسد و با تیرهای حقه بارتون او را ناتوان می‌کند. پس از آن، النور توسط پلیس به خاطر قتل آرماند دستگیر می‌شود. کینگ پین فرار می‌کند اما با لوپز مواجه می‌شود. روز بعد، بارتون به همراه بیشاپ نزد خانواده اش برمی گردد، ساعت را به لورا پس می‌دهد و لباس رونین را می‌سوزاند.

اسپین‌آف[ویرایش]

در نوامبر ۲۰۲۱ به طور رسمی اسپین آف این مجموعه که در مورد مایا لوپز/اکو می باشد معرفی شد.[۱۷]

منابع[ویرایش]

  1. Jarvey, Natalie (October 16, 2019). "Disney Over the Top: Bob Iger Bets the Company (and Hollywood's Future) on Streaming". The Hollywood Reporter. Archived from the original on October 16, 2019. Retrieved October 17, 2019.
  2. "Hawkeye: Season 1". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved December 9, 2021.
  3. Otterson, Joe (April 10, 2019). "Hawkeye Series Starring Jeremy Renner in the Works at Disney+ (Exclusive)". Variety. Archived from the original on April 10, 2019. Retrieved April 10, 2019.
  4. Cardona, Ian (July 20, 2019). "Hawkeye: Marvel Confirms Release Date, Teases Ronin and All-New Hawkeye". Comic Book Resources. Archived from the original on July 21, 2019. Retrieved August 18, 2019.
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ Dinh, Christine (November 13, 2019). "What's Next For The Marvel Cinematic Universe After 'Avengers: Endgame'". Marvel.com. Archived from the original on November 14, 2019. Retrieved November 14, 2019.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ ۶٫۲ ۶٫۳ ۶٫۴ ۶٫۵ ۶٫۶ Otterson, Joe (December 3, 2020). "'Hawkeye' Series at Disney Plus Adds Six to Cast, Including Vera Farmiga and Tony Dalton (Exclusive)". Variety. Archived from the original on December 3, 2020. Retrieved December 3, 2020.
  7. Boone, John (December 10, 2020). "Hailee Steinfeld Talks Bringing 'Badass' Kate Bishop to Life for 'Hawkeye' (Exclusive)". Entertainment Tonight. Archived from the original on December 22, 2020. Retrieved December 22, 2020.
  8. Boone, John (December 10, 2020). "Marvel Debuts New Trailers for 'Loki' and 'Falcon and Winter Soldier,' Announces 'Fantastic Four' Movie". Entertainment Tonight. Archived from the original on December 11, 2020. Retrieved December 12, 2020.
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ Vary, Adam B.; Aurthur, Kate (July 10, 2021). "'Black Widow' Star and Director Break Down That Post-Credits Scene (Spoilers)". Variety. Archived from the original on July 10, 2021. Retrieved July 11, 2021.
  10. Romanchick, Shane (November 29, 2021). "'Hawkeye' Poster Unveils the Tracksuit Mafia, the Bro-iest Gang Around". Collider. Archived from the original on November 30, 2021. Retrieved December 1, 2021.
  11. Amaya, Erik (September 15, 2021). "Everything We Know About Marvel's Hawkeye". Rotten Tomatoes. Archived from the original on September 16, 2021. Retrieved September 16, 2021.
  12. Clarke, Cass (December 10, 2020). "Hawkeye's Pizza Dog Has Her Own Instagram". Comic Book Resources. Archived from the original on December 12, 2020. Retrieved May 3, 2021.
  13. Brook, Mitch (September 13, 2021). "Rogers The Musical: Which Avengers Are In Hawkeye's In-Universe Show". Screen Rant. Archived from the original on September 13, 2021. Retrieved September 13, 2021.
  14. Lambe, Stacy (November 24, 2021). "'Hawkeye': Inside 'Rogers the Musical' and Why It's Important to Clint Barton's Story (Exclusive)". Entertainment Tonight. Archived from the original on November 25, 2021. Retrieved November 25, 2021.
  15. Jackson, Angelique (November 18, 2021). "Hailee Steinfeld on Joining the MCU in 'Hawkeye': 'Kate Bishop Is a Character I Would've Loved to Have Had Growing Up'". Variety. Archived from the original on November 19, 2021. Retrieved November 19, 2021.
  16. "Shows A-Z - hawkeye on disney plus". The Futon Critic. Retrieved October 14, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  17. Moreau, Jordan (March 22, 2021). "'Hawkeye' Spinoff Series About Echo in Early Development for Disney Plus (Exclusive)". Variety. Archived from the original on March 22, 2021. Retrieved March 22, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]