پیس‌میکر (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
صلح طلب
ژانر
سازندهجیمز گان
بر پایهٔکاراکترها
از دی‌سی کامیکس
نویسندهجیمز گان
بازیگران
آهنگسازان
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۱
شمار قسمت‌ها۸
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
تهیه‌کننده‌ها
  • لارس وینتر
  • جان اچ. استارک
  • جان ریکارد
مکان تولیدونکوور، کانادا
فیلم‌برداریمایکل بونویلین
تدوین‌گرفرد راسکین
مدت۳۹–۴۶ دقیقه
تولیدکننده‌ها
توزیع‌کنندهوارنر مدیا دایرکت
پخش
شبکهٔ اصلیاچ‌بی‌او مکس
فرمت صداصدای فراگیر ۵٫۱ کاناله
انتشار اولیه۱۳ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-0۱-۱۳) –
اکنون (اکنون)
انتشار
پس ازجوخهٔ انتحار
پیوندهای بیرونی
وبگاه رسمی
وبگاه تولید

پیس‌میکر یا صلح طلب (انگلیسی: Peacemaker) یک مجموعهٔ تلویزیونی استریم آمریکایی است که توسط جیمز گان برای سرویس استریمینگ اچ‌بی‌او مکس ساخته شده‌است. این مجموعه بر پایهٔ کاراکتر به همین نام از دی‌سی کامیکس ساخته شده و اسپین‌آفی از فیلم جوخهٔ انتحار (۲۰۲۱) است. پیس‌میکر اولین مجموعهٔ تلویزیونی از دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است و تولید آن بر عهدهٔ دی‌سی فیلمز، سفرن کمپانی، ترول کارت انترتینمنت و با مشارکت تلویزیون برادران وارنر است. جیمز گان در مقام شورانر این مجموعه است.

جان سینا بار دیگر نقش شخصیت اصلی و هم‌نام مجموعه را ایفا می‌کند و دانیل بروکس، فردی استروما، چوکوودی ایووجی، جنیفر هلند، استیو اجی و رابرت پاتریک از سایر بازیگران این مجموعه هستند. گان تمام هشت قسمت این مجموعه را در حین تکمیل کار بر روی فیلم جوخهٔ انتحار در طول همه‌گیری کووید-۱۹ نوشت و اچ‌بی‌او مکس در سپتامبر ۲۰۲۰ سفارش مستقیم ساخت پیس‌میکر را داد. فیلم‌برداری این مجموعه از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۱ در ونکوور، کانادا انجام شد و گان کارگردانی پنج قسمت را بر عهده داشت.

سه قسمت اول پیس‌میکر اولین بار در ۱۳ ژانویهٔ ۲۰۲۲ در اچ‌بی‌او مکس پخش شد و باقی قسمت‌های فصل اول تا ۱۷ فوریه به صورت هفتگی پخش شدند. این مجموعه نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرده‌است. فصل دوم در فوریهٔ ۲۰۲۲ در دستور کار قرار گرفت و گان نویسندگی و کارگردانی تمام قسمت‌ها را بر عهده دارد.[۱]

بازخورد[ویرایش]

مجموع بازبینی منتقدان وبگاه راتن تومیتوز براساس نظر ۷۳ منتقد امتیاز ۹۵٪ با میانگین نمرهٔ ۷٫۷/۱۰ را به این مجموعه داده‌است. نظر اجماع منتقدان این وبگاه می‌گوید: «جان سینا در نقش پیس‌میکر هنوز در حالتی استوار است و یک زمان خوب و خونین را پیش می‌برد که به جیمز گان نویسنده-کارگردان اجازه می‌دهد تا خودش را نشان دهد.»[۲] این مجموعه در وبگاه متاکریتیک بر اساس نظر ۲۴ منتقد، امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داد که نشان‌گر «نظرات عموماً مطلوب» است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. D'Alessandro, Anthony (۱۶ فوریه ۲۰۲۲). "'Peacemaker' Renewed For Season 2 By HBO Max" (به انگلیسی). Deadline. Retrieved 17 February 2022.
  2. "Peacemaker: Season 1". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved January 11, 2022.
  3. "Peacemaker: Season 1". Metacritic. Red Ventures. Retrieved January 11, 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]