سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای
بنیان‌گذاری۱۳۸۴: بنیادگذاری
گونهمردم نهاد
ستادتهران
محدودهٔ فعالیت
 ایران
رئیس سازمان
سیدحسن هاشمی
وبگاه

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران از تیر ماه سال ۱۳۸۴ براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار (مصوب تیرماه ۷۹ مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران (مصوب تیرماه ۸۳) فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با تلاش بی‌وقفه دست‌اندرکاران صنعت ICT کشور، با هدف تنظیم مناسبات بخش خصوصی و دولت و همچنین مشارکت مؤثر در ساماندهی امور تجاری رایانه‌ای، پیش از این در قالب انجمن شرکت‌های انفورماتیک از سال ۷۳ فعال بوده‌است که در نهایت سال ۸۴ براساس مصوبه مجلس و آئین‌نامه هیئت وزیران، تحت عنوان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فعالیت خود را در مقیاس وسیع تری ادامه می‌دهد.

پس از برگزاری انتخابات دوره اول در تیر ماه ۱۳۸۴، نظام صنفی رایانه‌ای با توان و ظرفیتی جدید فعالیت خود در سراسر کشور را توسعه بخشید و هم‌اکنون در تمامی استان‌ها نمایندگی استانی فعالی دارد.

رئیس کنونی این سازمان سیدحسن هاشمی است.[۱] او با بیش از سه دهه کارنامه فعالیت در صنعت فاوا، تجارب موفقی در این صنعت داشته و پیش از این در تشکل های بخش خصوصی نیز فعالیت داشته است. هاشمی بنیانگذار شرکت گرین‌وب است که در حال حاضر به یک هلدینگ دانش‌بنیان تبدیل شده و زیربرندهای معتبر و شناخته شده‌ای از جمله ایران‌سرور ذیل آن قرار دارد.



اساسنامه[ویرایش]

این اساسنامه شامل ۴۲ ماده است که در سایت سازمان قابل مشاهده است: برای مشاهده اساسنامه کلیک کنید.

همچنین اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با هدف به‌روز رسانی اساسنامه فعلی این صنف، در مجامع عمومی سال جاری (1401) اساسنامه الگوی پیشنهادی جدید را به تصویب رسانده‌اند که با تایید مجمع کشوری، نهایی خواهد شد.

اهداف[ویرایش]

امروزه این سازمان تلاش دارد در جایگاه تنظیم گر مناسبات بخش خصوصی و دولت در حوزه فناوری اطلاعات ضمن دفاع از حیثیت و حقوق حرفه‌ای آحاد صنف، مشارکت در تصمیم‌سازی برای این حوزه و اشاعه آن به سطوح اجرایی، بازخورد لازم از محیط اجرا را جهت تصحیح مسیر به سطوح سیاست‌گذار و برنامه‌ریز منتقل نماید. در حال حاضر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ۲۹استان کشور فعالیت مستمر دارد و بیش از ۲۰ هزار عضو حقیقی، حقوقی و فروشگاهی، دارای پروانه عضویت از این تشکل هستند.

ارکان[ویرایش]

ارکان «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای» عبارتست از:

  • نظام صنفی رایانه‌ای استان‌ها: هر نظام استانی دارای هیئت مدیره ای خواهد بود که از اعضای داوطلب واجد شرایط شاخه‌های آن توسط اعضای همان شاخه برای یک دوره سه ساله انتخاب خواهند شد. تعداد نمایندگان هر شاخه درهیات مدیره‌های استانی با توجه به تعداد اعضای آن تعیین می‌شود. هیئت مدیره در اولین نشست یک نفر را به عنوان رئیس، یک یا دو نفر را به عنوان نایب رئیس و یک نفر را به عنوان خزانه دار انتخاب می‌نماید. جلسات هیئت مدیره هر استان به‌طور متوسط هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.
  • هیئت عمومی: هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای از کلیه اعضای هیئت‌مدیره نظام‌های استانی در سطح کشور تشکیل می‌شود. جلسات هیئت عمومی بر دو نوع است: مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده، هیئت عمومی هر سال یک بار با دعوت شورای مرکزی و با حضور نماینده شورای عالی انفورماتیک، مجمع عمومی عادی خواهد داشت.
  • شورای مرکزی: برای اداره امور کلان نظام، شورای مرکزی مرکب از ۲۳ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند. شورای مرکزی دارای یک رئیس، دو نایب رئیس و یک خزانه‌دار است. در صورت استعفا، فوت یا فقدان صلاحیت هر یک از اعضای شورای مرکزی، اعضای علی‌البدل همان شاخه به ترتیب آراء مأخوذه جایگزین وی خواهند شد.

شاخه شرکت‌ها:

ردیف نام و نام خانوادگی استان تعداد آرا عضویت
1 نظام‌الدین خوارزمی فارس 231 اصلی
2 فرشید بخشی نژاد گیلان 220 اصلی
3 سید حسن هاشمی خراسان رضوی 212 اصلی
4 کاظم آیت‌اللهی اصفهان 207 اصلی
5 مهیار جلیلیان کرمانشاه 206 اصلی
6 افشین آشوری زنجان 205 اصلی
7 سید حسن هانی طبایی زواره قم 181 اصلی
8 بابک رسا قزوین 179 اصلی
9 علیمراد خواجه زاده کرمان 176 اصلی
10 عبدالوحید واحدی هرمزگان 173 اصلی
11 آزاد معروفی تهران 166 اصلی
12 سهیل حیدری آذربایجان شرقی 158 اصلی
13 فرشید دانشگر آذربایجان غربی 157 اصلی
14 فرهاد کرم زاده تهران 150 اصلی
15 علیرضا عابدی نژاد تهران 146 اصلی
16 علی  حیدری فرد خوزستان 95 علی‌البدل
17 اردشیر عظیمی نیا کردستان - علی‌البدل


شاخه فروشگاه‌ها:

ردیف نام و نام خانوادگی استان آرا عضویت
1 فرشاد شهبازی ایلام 163 اصلی
2 حامد مخملباف مرکزی 150 اصلی
3 امیر گیلانپور گیلان 148 اصلی
4 مهدی فولادی مجره البرز 143 اصلی
5 محمدعلی بنایی همدان 126 اصلی
6 مجتبی مرادجو اردبیل - علی‌البدل
7 احمد نیرومند خراسان رضوی - علی‌البدل


شاخه مشاوران:

ردیف نام و نام خانوادگی استان آرا عضویت
1 بردیا بهنیا مازندران 197 اصلی
2 حمید صالحی فیروزآبادی یزد 161 اصلی
3 احسان مهرآرا خراسان جنوبی 121 اصلی
4 رضا شهرکی شمالی سیستان و بلوچستان 82 علی‌البدل


بازرس:

ردیف نام و نام خانوادگی استان آرا عضویت
1 سعید ماجد اصفهان 130 اصلی
2 داود یعقوبی البرز 71 علی‌البدل
  • شورای انتظامی کل: بر اساس ماده ۵۶ آیین‌نامه مذکور شورای انتظامی کل نظام، مرجع تجدیدنظر آرای صادر شده مبنی بر محکومیت از درجه پنج شورای انتظامی استانها است و دارای پنج عضو می‌باشد. اعضای آن برای مدت سه سال به شرح زیر منصوب و انتخاب مجدد آنها بلامانع است:
    • یک نفر حقوقدان با ۱۵ سال سابقه کار به معرفی وزیر دادگستری.
    • دو نفر به انتخاب شورای عالی انفورماتیک
    • دو نفر به انتخاب شورای مرکزی نظام همچنین به استناد ماده ۶ اساسنامه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، شورای انتظامی کل یکی از ارکان نظام می‌باشد. شورای انتظامی ضمن تأکید بر توسعه تعاملات و روابط سازمان و شرکتهای عضو با قوه قضاییه و وزارت دادگستری، سعی در تدوین نظام وحدت رویه برای استانها در خصوص مسائل مرتبط با شورای انتظامی دارد.
  • بازرس: مجمع هیئت عمومی عمومی سازمان یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یک سال انتخاب می‌نماید. وظائف و اختیارات بازرس به شرح زیر است:
    • بازرس می‌تواند در جلسات هیئت مدیره بدون داشتن حق رأی شرکت نماید.
    • بازرس اختیار دارد بدون دخالت در امور اجرائی بر فعالیت هیئت مدیره نظارت داشته و دفاتر و اسناد و مدارک و اطلاعات مورد نیاز را بدون آنکه وقفه ای در فعالیتهای اجرائی هیئت مدیره ایجاد شود مطالبه و مورد بررسی قرار دهد.
    • بازرس می‌تواند برای حسابرسی صورتهای مالی پیشنهاد استفاده از مؤسسات حسابرسی را به هیئت مدیره ارائه نماید. هیئت مدیره موظف است نسبت به عقد قرارداد با مؤسسه مذکور اقدام کند.
    • بازرس موظف است صورتهای مالی مصوب هیئت مدیره را که حداقل دو هفته قبل از تشکیل مجمع عمومی سالیانه تهیه و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، مورد رسیدگی قرار داده و نظر خود را ظرف حداکثر پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی در اختیار هیئت مدیره جهت طرح در مجمع عمومی قرار داده و گزارش سالیانه خود را به مجمع عمومی ارائه نماید.
  • رئیس: در هر دوره نشست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در اولین نشست خود و در اجرای ماده ۶۶ آیین‌نامه دولت، از بین اعضا شورا سه نفر را به‌عنوان نامزد احراز سمت ریاست سازمان معرفی می‌شوند و یک نفر از آنها با حکم رئیس جمهور به عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور انتخاب می‌گردد. همچنین

بر اساس ماده ۳۱ اساسنامه وظایف و اختیارات سازمان عبارتند از:

  • رئیس سازمان بالاترین مقام اجرایی و اداری سازمان بوده و نمایندگی سازمان در مراجع ملی و بین‌المللی را به عهده دارد.
  • مسئول اجرای مصوبات شورای مرکزی است.
  • نظارت بر عملکرد دبیرخانه و تهیه پیشنهادها و توصیه‌های لازم به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون و ارائه آن به شورای مرکزی.
  • نظارت بر عملکرد نظام‌های استانی با هماهنگی شورای مرکزی به منظور حسن جریان امور و حفظ حقوق، منافع، حیثیت و شئونات حرفه‌ای.
  • پیشنهاد تعیین دبیرکل
  • افتتاح جلسات هیئت عمومی در مواقعی که دعوت کننده شورای مرکزی است.
  • ابلاغ دستورالعمل‌ها، مصوبات و بخشنامه‌های مربوط به فناوری به نظام صنفی استان‌ها.
  • انجام سایر وظایفی که از طرف هیئت عمومی یا شورای مرکزی به رئیس سازمان محول می‌شود و همچنین وظایفی که به منظور اداره نظام ضروری است.
  • امضای مکاتبات عادی و اداری سازمان نظام

ریاست سازمان[ویرایش]

ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ابتدا با رای اعضای شورای مرکزی، که خود منتخب اعضای استان‌ها هستند تعیین می‌شود و در ادامه با توجه به جایگاه رسمی و قانونی این نهاد صنفی، اعضای شورای مرکزی سه گزینه از بین خود را به عنوان رئیس پیشنهادی دوره سه ساله، به رئیس‌جمهور معرفی می‌کنند.

مرداد ماه سال ۱۴۰۰ و با حکم رئیس‌جمهور وقت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و با تأیید رئیس‌جمهور منتخب، آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، مهندس سیدحسن هاشمی به عنوان رئیس ششمین دوره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور انتخاب شد و هم‌اکنون عهده‌دار این مسئولیت است.

کمیسیون‌های تخصصی[ویرایش]

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور دارای کمیسیون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف است، از جمله:

کمیسیون امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)

کمیسیون نرم‌افزار

کمیسیون مشاوران

کمیسیون سخت‌افزار

کمیسیون آموزش و پژوهش

کمیسیون شبکه و مراکز داده

کمیسیون کسب و کارهای مجازی

کمیسیون اینترنت و خدمات فضای مجازی

کمیسیون بلاکچین و رمزارز

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

روسای نظام‌های استانی[ویرایش]

هر یک از نظام‌های صنفی رایانه‌ای استانی با برگزاری مجمع و انتخاب هیئت مدیره‌ای متشکل از ۶ الی ۲۵ نفر، با توجه به ظرفیت فناوری اطلاعات در هر استان، کار خود را دنبال می‌کنند. این نظام‌ها نیز همانند سازمان نصر کشور، دارای کمیسیون‌های تخصصی هستند و با گرد هم آوردن متخصصان و کارشناسان نخبه بخش خصوصی در کنار هم، تلاش می‌کنند اهداف و سیاست‌های خود را دنبال کنند.

در حال حاضر روسای نظام‌های صنفی رایانه‌ای استان‌ها نیز، به ترتیب الفبا به این شرح است:

آذربایجان شرقی: حسین علی محمدی

آذربایجان غربی: سجاد صالح نمدی

اردبیل: سید مجید هادیفر

اصفهان: کاظم آیت اللهی

البرز: حمید قنبریان علیویجه

ایلام: فرشاد شهبازی

تهران: حسین اسلامی

چهارمحال و بختیاری:ایمان مختاری فرد

خراسان جنوبی: احسان مهرآرا

خراسان رضوی: سید حسن هاشمی

خراسان شمالی: سید علی حریری

خوزستان: عبدالله پاک‌سرشت

زنجان: سلیم مکی

سمنان: محمد شوری زاده

فارس: نظام الدین خوارزمی

قزوین: بابک رسا

قم: سید حسن هانی طبایی زواره

کردستان: اردشیر رحمانی

کرمان: علیمراد خواجه زاده

کرمانشاه: بهنام کرجی

گلستان: فرهاد حسن‌آبادی

گیلان: پویا نخجیرکان

لرستان: سینا حیدری

مازندران: بردیا بهنیا

مرکزی: منوچهر نذر محمدی

هرمزگان: عبدالوحید واحدی

همدان: محمدصادق نیکوخوی

یزد: محمد شوری زاده

تفاهم‌نامه‌های مهم[ویرایش]

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ششمین دوره فعالیت خود، با محوریت تقویت نظام های استانی، پروژه‌های متعددی را در دستور کار قرارداده که در قالب تفاهم‌نامه نهایی شده و در حال پیگیری است. از جمله:

*** شناسنامه‌دار شدن مراکز داده مهم کشور تا دو سال آینده با اجرای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (جزئیات) و همکاری در تامین زیرساخت و خدمات شبکه ملی اطلاعات (جزئیات)

  • 6 ماموریت مهم سازمان نصر:

1. تهیه و تدوین ضوابط، مقررات، روش‌نامه‌های مورد نیاز در حیطه موضوع تفاهم‌نامه

2. تدوین و پیشنهاد برنامه توسعه زیرساخت اطلاعات در کشور و برآورد میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز توسط بخش خصوصی و دولتی، تعریف پروژه و اقدامات مرتبط

3. ترویج، فرهنگ سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش در راستای ارتقاء و توسعه بکارگیری استانداردهای ملی در مراکز داده شبکه ملی اطلاعات از طریق انتشار آخرین استانداردها و برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط

4. تدوین شاخص‌های مورد نیاز برای ارزیابی و ممیزی موضوعات تفاهم نامه، پایش مستمر وضع موجود و ایجاد سامانه جمع‌آوری اطلاعات و گزارشات برخط

5. برگزاری جلسات مشترک شورای راهبری با ذینفعان در راستای بکارگیری حداکثر توان و ظرفیت‌های قانونی، حاکمیتی و ارتباطی، به منظور جلب همراهی و مشارکت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط

6. بکارگیری حداکثر توان و ظرفیت‌های تخصصی موجود در ارائه خدمات کارشناسی از طریق مطالعه، تحقیق، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برگزاری جلسات هم اندیشی جهت گردآوری شاخص‌های فنی و نقطه نظرات تخصصی کارشناسان و فعالان صنفی نصر در راستای اجرای بهینه تفاهم‌نامه


*** تفاهم‌نامه راهبردی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای آینده‌پژوهی مشاغل جدید، نیازسنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی و کمک به صادرات خدمات فاوا (جزئیات)

  • اهداف 9 گانه تفاهم‌نامه:

1. شناسایی مشاغل موجود و آینده پژوهی مشاغل جدید در حوزه علوم رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات

2. اجرایی کردن قانون الزام به‌کار گیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و قانون نظام صنفی

3. نیازسنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی و ارزشیابی شاغلین اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

4. ایجاد ظرفیت‌های مشترک و استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات علمی و اجرایی طرفین به منظور تربیت نیروی ماهر

5. تحقق اهداف تعیین شده در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه‌های توسعه کشور

6. ارتقای سطح دانش و گسترش فناوری‌های جدید در علوم رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات

7. کمک به صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

8. فراهم کردن زمینه‌های لازم برای صدور مجوز مراکز آموزش تخصصی ICT

9. تبادل دانش فنی و افزایش توان علمی، فنی و تجربی مربیان، مدرسان، کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و صنایع وابسته

*** امضای تفاهم‌نامه با سازمان فضایی ایران با هدف کاربردی‌سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی (جزئیات)

- اجرایی شدن مصوبه شورای عالی فضایی

- هم‌افزایی در پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات

- توسعه استارتاپ‌های فضاپایه و آموزش کسب و کارها

- تخصیص منابع برای تجاری‌سازی ایده‌ها

- استفاده از توان تخصصی کمیسیون‌های سازمان نصر کشور


*** همکاری با شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با هدف تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید (جزئیات)

  • مهم‌ترین محورهای همکاری:

«مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات کشور به ویژه در بخش فناوری‌های نوظهور»، «تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور»، «توسعه بنگاه‌های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش‌های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی»، «ارائه خدمات مشاوره‌ای و صنعتی در زمینه‌های فنی، کسب استانداردها، بازاریابی و تهیه طرح‌های توجیهی»، «گسترش ارتباطات بین شرکت‌ها و ایجاد شبکه و خوشه‌های صنعتی و خدماتی»، «ارزیابی، ارزش‌گذاری، مدیریت خطر و مدیریت پروژه طرح‌های فناورانه»، «سوق‌دادن شرکت‌ها به اجرای طرح‌ها به‌صورت مشترک در قالب کنسرسیوم»، تعریف پروژه‌های ملی دارای اولویت بالا در کشور» و همچنین «حمایت از شرکت‌های فعال در برج‌های فناوری اطلاعات»


*** تفاهم‌نامه با پارک فاوا برای آموزش تخصصی ۵ تا ۷ هزار نفر در سراسر کشور (جزئیات)

در قالب این تفاهم‌نامه، حدود ۵ تا ۷ هزار نفر از اعضاء شرکت‌های عضو پارک در سراسر کشور، تحت پوشش مهارت‌آموزی سازمان نصر قرار خواهند گرفت.بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مسئولیت نیازسنجی از شرکت‌های عضو پارک فاوا در استان‌های مختلف را عهده‌دار شد و استانداردهای آموزش تخصص‌های مورد نیاز آنها را نیز تدوین خواهد کرد.


مخالفت صریح با طرح صیانت[ویرایش]

پیرو اقدام برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرحی به نام «صیانت»، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مخالفت فنی و تخصصی خود با این طرح را اعلام و رسانه ای کرد:


*** بیانیه رئیس سازمان نصر کشور درباره طرح صیانت از فضای مجازی (لینک)

*** بی‌پاسخ ماندن ایرادات اساسی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره پیش‌نویس نظام مقررات فضای مجازی (لینک)

*** کاظم آیت اللهی عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور: پیش نویس اولیه‌ی طرح صیانت بسیار ناامید کننده است (لینک)

انتقاد از فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ[ویرایش]

- نامه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات:نسبت فعالان اقتصادی کشور با اقتصاد دیجیتال و جهان مجازی را شفاف کنید (لینک)


- درخواست رئیس سازمان نصر کشور از رئیس دستگاه قضا برای حل مشکل اعضای بازداشت شده سازمان (لینک)


- شرکت در جلسه مشورتی اتاق بازرگانی / داد فعالان بخش خصوصی از خسارات قطعی اینترنت به کسب و کارها و نابودی اقتصاد دیجیتال (لینک)


- حضور در نشست نمایندگان بخش خصوصی با مسئولان وزارت صمت / جهان شمول بودن اقتصاد دیجیتال را باور کنید (لینک)

- رئیس سازمان نصر: حکمرانی در فضای مجازی با فضای حقیقی کاملا متفاوت است (لینک)

نامه ۱۲۰۰ فعال صنف رایانه به رئیس‌جمهور[ویرایش]

در ۱۵ آبان ۱۴۰۱ سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به نمایندگی از سوی بیش از ۱۲۰۰ فعال صنف رایانه، طی نامه ای سرگشاده به رئیس‌جمهور سیدابراهیم رئیسی، خواستار جلوگیری از محدودیت دسترسی به اینترنت و محدودسازی ابزارهای ارتباطی جامعه شد.[۲]

برگزاری بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ[ویرایش]

  • رئیس سازمان نصر کشور: نمایشگاه الکامپ فرصتی برای امیدآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات است (لینک)
  • تاکید الکامپ ۱۴۰۲ بر محتوا| حضور پررنگ شرکت‌های تازه تاسیس| بیش از ۴۷۰ شرکت حضور دارند (لینک)
  • اطلاعرسانی درباره جزئیات نشست‌های B2B با هیئت منتخب شرکت‌های خارجی حاضر در الکامپ (لینک)
  • الکامپ ۲۶ با قطع برق سالن افتتاحیه آغاز شد (لینک)
  • انتشار متن صحبت‌های سیدحسن هاشمی رئیس نظام صنفی کشور در افتتاحیه نمایشگاه الکامپ (لینک)

منابع[ویرایش]

۳. نتایج انتخابات شورای مرکزی ششمین دوره سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور