پست (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پست
کارگرداناستیون اسپیلبرگ
تهیه‌کننده
نویسنده
بازیگران
موسیقیجان ویلیامز
فیلم‌برداریانوش کامینسکی
تدوین‌گرمایکل کان
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم[۱]
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-۱۲-۲۲)
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم‏ ۵۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱۷۷ میلیون دلار

پُست (انگلیسی: The Post) یک فیلم آمریکایی در ژانر درام تاریخی و تریلر سیاسی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سبک درام تاریخی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌است. نویسندگان این فیلم لیز هانا و جاش سینگر هستند.

داستان[ویرایش]

داستان این فیلم در مورد پنهانکاری است که چهار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داد. اولین رئیس زن واشینگتن پست، کاترین گراهام (مریل استریپ) و سردبیر شجاع این روزنامه، بنجامین سی. بردلی (تام هنکس) می‌خواهند وارد نبردی بی‌سابقه بین خبرگزاری‌ها و دولتی‌ها بشوند تا بتوانند اسنادی را از پنتاگون افشا کنند.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در اکتبر ۲۰۱۶، ایمی پاسکال حق امتیاز فیلمنامه‌ای نوشته لیز هانا را خریداری کرد.

در مارس ۲۰۱۷ اعلام شد که مذاکراتی با استیون اسپیلبرگ جهت کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم با بازی تام هنکس و مریل استریپ به ترتیب در نقش بنجامین سی. بردلی و کاترین گراهام در حال انجام است. همچنین اعلام شد که فیلمبرداری این پروژه در ۳۰ می ۲۰۱۷ در نیویورک آغاز می‌شود.

در ۲۲ دسامبر فیلم کاغذها به صورت محدود اکران می‌شود و در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ به اکران عمومی می‌رسد.

موسیقی[ویرایش]

در ژوئیه ۲۰۱۷ اعلام شد که جان ویلیامز، رفیق همیشگی استیون اسپیلبرگ آهنگسازی این فیلم را بر عهده دارد. در اصل قرار بود که جان ویلیامز برای اسپیلبرگ فیلم بازیکن شماره یک آماده را آهنگسازی کند ولی ترجیح داد تا به جای آن فیلم، فیلم کاغذها را آهنگسازی کند و پروژه آهنگسازی فیلم بازیکن شماره یک آماده بدست آلن سیلوستری افتاد.

حاشیه سانسور در تلویزیون ایران[ویرایش]

در میانه خیزش ۱۴۰۱ ایران این فیلم از شبکه چهار سیما در ایران پخش شد اما دیالوگ «رسالت اصلی مطبوعات خدمت به مردم است نه خدمت به حاکمیت » از این فیلم حذف شد. این موضوع بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. [۲]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ ۱٫۴ ۱٫۵ "Film releases". ورایتی. Retrieved 11 June 2017.
  2. «حذف دیالوگی درباره رسالت مطبوعات». انصاف نیوز. دریافت‌شده در ۲۹ آذر ۱۴۰۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]