پرش به محتوا

باشگاه فوتبال ماشین‌سازی تبریز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
←‏عملکرد بر پایه فصل: اصلاح اشتباه تایپی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز ربات: واگردانی خرابکاری محتمل 0.992,176.65.228.208,0.2.1
خط ۶۴: خط ۶۴:


=== ۱۳۸۰–۸۷ ===
=== ۱۳۸۰–۸۷ ===
با راه‌اندازی لیگ برتر در سال [[۱۳۸۲]]، نام لیگ دسته دوم به [[لیگ آزادگان]] تغییر کرد ونحوی برگزاری لیگ هم که تا ان زمان به صورت تک گروهی بود به بصورت دوگروهی درآمد. در سال [[۱۳۸۲]] ماشین کارخود را با قدرت آغاز کرد وبا آوردن ناصر حجازی اسطوره [[باشگاه استقلال]] به عنوان سرمربی عزم خود را برای صعود جزم کرد امااین تیم باز هم به علت مشکلات مالی را از صعود به لیگ برترباز ماند. این تیم در سالیان اخیر در جدول رتبه‌های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص می‌داد. ازدلایل صعود نکردن این تیم در سال‌های اخیر می‌توان به توجه بیش از حد مسئولین استان آذربایجان شرقی به تیم تراکتور سازی و از طرف دیگر حمایت نکردن کارخانه ماشین سازی از این باشگاه عنوان کرد. این مشکلات در فصل [[۱۳۸۷]]-[[۱۳۸۶]] به بیش‌ترین حد خود طی سالیان اخیر رسید واین تیم را با مشکلات مالی بسیاری مواجه کرد وعاقبت در پایان فصل در حالی که این تیم در دو بازی پایانی به سه امتیاز نیاز داشت تا در لیگ باقی بماند نتوانست در مقابل تیم‌های [[سپاهان نوین]] واتکاء تهران برد را از ان خود کند وبه لیگ دسته دوم سقوط کرد (این در حالی بود که در دو مسابقه تا دقایق پایانی از حریفان پیش بود). در [[تابستان]] [[۱۳۸۷]] این باشگاه تا مرز انحلال هم پیش رفت تا اینکه در [[تیر (ماه)|تیر]] [[۱۳۸۷]] [[سازمان تربیت بدنی]] استان آذربایجان شرقی این تیم را از کارخانه ماشین سازی تحویل گرفت واصغر اعتباری را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. در تیر [[۱۳۸۷]] با تصمیم فدراسیون و افزایش تیم‌های دسته یک، سبزقباهای تبریز توانستند دوباره در این دسته حضور بیابند.
با راه‌اندازی لیگ برتر در سال [[۱۳۸۲]]، نام لیگ دسته دوم به [[لیگ آزادگان]] تغییر کرد ونحوی برگزاری لیگ هم که تا ان زمان بهورت تک گروهی بود به بصورت دوگروهی درآمد. در سال [[۱۳۸۲]] ماشین کارخود را با قدرت آغاز کرد وبا آوردن ناصر حجازی اسطوره [[باشگاه استقلال]] به عنوان سرمربی عزم خود را برای صعود جزم کرد امااین تیم باز هم به علت مشکلات مالی را از صعود به لیگ برترباز ماند. این تیم در سالیان اخیر در جدول رتبه‌های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص می‌داد. ازدلایل صعود نکردن این تیم در سال‌های اخیر می‌توان به توجه بیش از حد مسئولین استان آذربایجان شرقی به تیم تراکتور سازی و از طرف دیگر حمایت نکردن کارخانه ماشین سازی از این باشگاه عنوان کرد. این مشکلات در فصل [[۱۳۸۷]]-[[۱۳۸۶]] به بیش‌ترین حد خود طی سالیان اخیر رسید واین تیم را با مشکلات مالی بسیاری مواجه کرد وعاقبت در پایان فصل در حالی که این تیم در دو بازی پایانی به سه امتیاز نیاز داشت تا در لیگ باقی بماند نتوانست در مقابل تیم‌های [[سپاهان نوین]] واتکاء تهران برد را از ان خود کند وبه لیگ دسته دوم سقوط کرد (این در حالی بود که در دو مسابقه تا دقایق پایانی از حریفان پیش بود). در [[تابستان]] [[۱۳۸۷]] این باشگاه تا مرز انحلال هم پیش رفت تا اینکه در [[تیر (ماه)|تیر]] [[۱۳۸۷]] [[سازمان تربیت بدنی]] استان آذربایجان شرقی این تیم را از کارخانه ماشین سازی تحویل گرفت واصغر اعتباری را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. در تیر [[۱۳۸۷]] با تصمیم فدراسیون و افزایش تیم‌های دسته یک، سبزقباهای تبریز توانستند دوباره در این دسته حضور بیابند.


=== ۱۳۸۷–۸۸ ===
=== ۱۳۸۷–۸۸ ===
خط ۱۶۳: خط ۱۶۳:
|align=center|
|align=center|
|-
|-
|align=center|۱۳۷۵–۷۶لیگ دسته دوم
|align=center|۱۹۷۵–۷۶لیگ دسته دوم
|align=center|۲
|align=center|۲
|align=center bgcolor=silver|'''۲'''
|align=center bgcolor=silver|'''۲'''

نسخهٔ ‏۲۳ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۴۵

ماشین‌سازی تبریز
پرونده:Machtab.gif
نام کاملباشگاه فوتبال ماشین‌سازی شهرداری تبریز
لقب‌(ها)سبزجامگان
ماشین‌سازان
تاریخ بنیان‌گذاری۱۳۴۷
نام ورزشگاهورزشگاه تختی
تبریز
گنجایش۲۰٬۰۰۰ نفر
مالکشهرداری تبریز
مدیرعاملایران عیسی اکبرزاده
مربیایران نادر دست نشان
لیگلیگ دسته اول
1394-95گروهاول، یازدهم
وبگاه

باشگاه فرهنگی ورزشی ماشین سازی تبریز یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در تبریز قرار دارد. این تیم قدیمی‌ترین تیم فوتبال شمال غرب ایران است. این باشگاه از سال ۱۳۹۳ تحت پوشش باشگاه شهرداری تبریز قرار گرفت.[۱]

تاریخچه

تأسیس

تاریخ این باشگاه به قبل از تأسیس کارخانه ماشین سازی تبریز برمی گردد. در اواخر سال۱۳۴۷ گروهی از بازیکنان شهر تبریز اقدام به تأسیس تیم فوتبالی کردند تا بتوانند در شهر خود به فوتبال ادامه دهند. نام این تیم به دلیل آن که اکثر بازیکنان تیم از کارگران کارخانه ماشین سازی بودند به همین نام برگزیده شد (لازم است ذکر شود که در این سال کارخانه ماشین سازی به کمک کشور چکسلواکی در محله قراملک تبریز در حال ساخت بود). در این دو سال که کارخانه در حال ساخت بود بیشتر هزینه‌های تیم توسط خود بازیکنان تأمین می‌شدوتیم فعالیت خود را به صورت آماتوری ادامه می‌داد.[۲]


در اواخر دهه ۴۰ بنابه مشاوره و توصیه مهندس تقی توکلی (پدر صنعت آذربایجان) با دستور مستقیم محمد رضا شاه پهلوی کارخانه ماشین سازی تبریز، تأسیس شد و گروه صنعتی ماشین سازی تبریز برای تقویت بنیه جسمانی و ایجاد شور و نشاط و حفاظت از تندرستی و سلامتی کارگران در سال ۱۳۴۹ اقدام به تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی ماشین سازی کرد. از این سال به بعد تیم فوتبال ماشین سازی زیر نظر کارخانه ماشین سازی به حیات خود ادامه داد واین کارخانه توانست تیم فوتبال ماشین سازی را به صورت نیمه حرفه‌ای در بیا ورد و به عنوان حمایت کننده این تیم شناخته شود. این تیم بلافاصله توانست در ظرف مدت کوتاهی پس از تأسیس با پشت سر گذاشتن تیم‌های دیگر تبریز که غالباً صبغه محلاتی داشتند، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و بسیاری از بازیکنان مشهور به این تیم پیوستند. در چنین اوضاعی که برخی از بازیکنان آن زمان نتوانسته بودند به ماشین سازی ملحق شوند، پس از یک سال یعنی در سال ۱۳۵۰ با رایزنی‌های مختلف با مدیران کارخانه تراکتورسازی، تیم فوتبال این کارخانه را راه‌اندازی کردند تا رقیبی جدی هم به لحاظ رقابت ورزشی و هم از نظر اقتصادی برای ماشین سازی متولد شود.

۱۳۵۰–۶۰

ماشین سازی برای اولین بار در مسابقات کشوری جام منطقه‌ای ایران ۱۳۵۰ شرکت کرد و در آن مسابقات پس از شکست از تیم تاج تهران به مقام سوم منطقه «آ» مسابقات دست پیدا کرد و از حضور در مرحلهٔ نهایی باز ماند. این تیم بلافاصله توانست در ظرف مدت کوتاهی پس از تأسیس با پشت سر گذاشتن تیم تراکتورسازی به مسابقات قهرمانی کشور موسوم به لیگ تخت جمشید که در سال۱۳۵۲ تأسیس شده بود راه یابد ودراین سال ماشین سازی که اولین سال حضور خود در سطح اول فوتبال ایران تجربه می‌کرد نتوانست در مقابل تیم‌های تهرانی دوام بیاورد وبا کسب نتایج ضعیف و۸ امتیاز به لیگ دسته دوم سقوط کردودو سال بعد هم نتوانست به لیگ تخت جمشید صعود کند. در سال دوم بود که ماشین سازی توانست با کسب نتایج خوب و پس از پیروزی بر تیم آرشام کرمان در فینال لیگ دسته دوم، به لیگ تخت جمشید صعود کند. سال۱۳۵۵ اوج حضور این باشگاه در لیگ سراسری بود، ماشین با تجربه‌ای که در اولین حضور کسب کرده بود وبا حضور بازیکنانی چون احد شیخ لاری، حسین صادقیان، رضا آذری، کاظم سیدعلیخانی، سعید پهلوان، غلامحسین باغ آبادی، حسین طباطبایی، عباس اسدزاده، کیومرث پورفضل، حسن ربانی، احد زارعی، قدرت فرهادخواه، قدرت صالح، حسن خان فام، ولی حاتمی، علی مودت، مجید مهدی‌فر و... توانستند در لیگ با قدرت ظاهر شده ودر مقابل تیم‌های تهرانی درخشیده وعنوان نهم را با کسب ۲۲امتیاز به خود اختصاص دهند. در سال بعد هم به بازی‌های خوب خود ادامه دادند و عنوان دهم را بدست آوردند. اما در سال۱۳۵۷در حالی که تیم ماشین سازی در رده هفتم قرار داشت لیگ به دلیل وقوع انقلاب اسلامی تعطیل شد. با وقوع انقلاب این باشگاه هم به علت در هم ریختگی اوضاع کشور کمی از روزهای اوج خود فاصله گرفت. بعد از فروکش کردن اوضاع نابسامان کشور در بین سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ این تیم توانست در لیگ وجام حذفی تبریز به مقام قهرمانی برسددر حالی که تمام تیم‌ها امید به برگزاری لیگ سراسری داشتند اما باشروع جنگ ایران وعراق این امید به یاس تبدیل شدوتا ده سال بعد هم تحقق نیافت.

۱۳۶۰–۷۰

در طول سال‌های جنگ که امکان برگزاری لیگ سراسری نبود مسابقات محدود به لیگ‌های استانی می‌شد در این سال‌ها ماشین سازی خوش می‌درخشید وباکسب ۷قهرمانی در لیگ باشگاهای تبریز در سال‌های ۱۳۵۹، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴، ۱۳۶۵، ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ و ۲ نایب قهرمانی به سالهای ۱۳۶۱ و ۱۳۶۳ وهمچنین ۶ مقام قهرمانی جام حذفی تبریز به عنوان بهترین تیم تبریز و بالاتر از تیم‌هایی چون تراکتور سازی، موتوژن، پیستون سازی، کمپیدرو وشهرداری تبریز برگزیده شد. ازبرخی بازیکنان ان تیم مقتدر می‌توان به رحیم اقدم، مجید ناظمی، مهدی جعفر پور، محمدرضا ذریه، یعقوب گلشنی، احد شیخ لاریو.. اشاره کرد. در سال۱۳۶۸ وپس از پایان جنگ ایران وعراق فدراسیون فوتبال ایران تصمیم به راه‌اندازی لیگی به نام قدس کرد که ماشین سازی در ان لیگ به عنوان نماینده تبریز همراه باتراکتور سازی شرکت کرده توانست در گروه دوم به عنوان ششم دست پیدا کند. از مربیان این تیم دراین دهه می‌توان به مرحوم حسین فکری اشاره کرد.

۱۳۷۰–۸۰

در سال ۱۳۶۹لیگ سراسری ایران موسوم به لیگ آزادگان راه‌اندازی شد اما ازاین سالها به بعد نوبت تراکتور سازی بود که در سایه حمایت بیشتر مسئولین استان آذربایجان شرقی در فوتبال کشور عرض اندام کند. در چهار سال ابتدایی تیم ماشین سازی در لیگ آزادگان حضور نداشت تااینکه در سال ۱۳۷۳ در لیگ باشگاهای کشور سوم شد وبه جام آزادگان صعود کرد ودر سال ۱۳۷۴ به عنوان بهترین تیم شهرستانی در حضور شهرداری تبریز وتراکتور سازی که به دست دوم سقوط کرد دست یافت. در سال ۱۳۷۵ درحالی که تیم همشهری اش شهرداری به لیگ دسته دوم سقوط کرده بود به عنوان هشتم رسید. درسال ۱۳۷۶ در حالی که این تیم به شدت از مشکلات مالی رنج می‌برد به لیگ دسته دوم سقوط کرد در حالی که فقط دو امتیاز از تیم همشهری یعنی تراکتور سازی که سال قبل به لیگ دسته اول صعود کرده بود کسب کرده بود. در بین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ این تیم در لیگ دسته دوم کشور به فعالیت خود ادامه داد وغالبابازی‌های خوبی از خودبه نمایش می‌گذاشت اما از صعود کردن به لیگ آزادگان باز می‌ماند.

۱۳۸۰–۸۷

با راه‌اندازی لیگ برتر در سال ۱۳۸۲، نام لیگ دسته دوم به لیگ آزادگان تغییر کرد ونحوی برگزاری لیگ هم که تا ان زمان بهورت تک گروهی بود به بصورت دوگروهی درآمد. در سال ۱۳۸۲ ماشین کارخود را با قدرت آغاز کرد وبا آوردن ناصر حجازی اسطوره باشگاه استقلال به عنوان سرمربی عزم خود را برای صعود جزم کرد امااین تیم باز هم به علت مشکلات مالی را از صعود به لیگ برترباز ماند. این تیم در سالیان اخیر در جدول رتبه‌های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص می‌داد. ازدلایل صعود نکردن این تیم در سال‌های اخیر می‌توان به توجه بیش از حد مسئولین استان آذربایجان شرقی به تیم تراکتور سازی و از طرف دیگر حمایت نکردن کارخانه ماشین سازی از این باشگاه عنوان کرد. این مشکلات در فصل ۱۳۸۷-۱۳۸۶ به بیش‌ترین حد خود طی سالیان اخیر رسید واین تیم را با مشکلات مالی بسیاری مواجه کرد وعاقبت در پایان فصل در حالی که این تیم در دو بازی پایانی به سه امتیاز نیاز داشت تا در لیگ باقی بماند نتوانست در مقابل تیم‌های سپاهان نوین واتکاء تهران برد را از ان خود کند وبه لیگ دسته دوم سقوط کرد (این در حالی بود که در دو مسابقه تا دقایق پایانی از حریفان پیش بود). در تابستان ۱۳۸۷ این باشگاه تا مرز انحلال هم پیش رفت تا اینکه در تیر ۱۳۸۷ سازمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی این تیم را از کارخانه ماشین سازی تحویل گرفت واصغر اعتباری را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. در تیر ۱۳۸۷ با تصمیم فدراسیون و افزایش تیم‌های دسته یک، سبزقباهای تبریز توانستند دوباره در این دسته حضور بیابند.

۱۳۸۷–۸۸

در این فصل با آنکه مسئولان تربیت بدنی قول حمایت به باشگاه را داده بودند اما با تغییر رئیس تربیت بدنی آذربایجان شرقی آن‌ها از دادن کمک‌های مالی سر باز زدند و از حمایت این تیم دست کشیدند واز طرف دیگر هیچ ارگان یا سازمانی جواب گوی طرفداران این تیم مردمی نبود واین تیم در این فصل با بحران‌های مالی بسیاری مواجه بود به طوری که هیچ مبلغی به بازیکنان وکادر فنی این تیم حتی پس از نیم فصل اول لیگ آزادگان پرداخت نشد. درتعطیلات نیم فصل اول سرمربی این تیم به علت بیماری استعفاء کرده وجای خود را به سیروس بایرامی داد. سپس شهرام دبیری اسکویی نماینده شورای شهر تبریز امتیاز این باشگاه را خریداری کرد.

استعفای برادران دبیری و واگذاری باشگاه

شهرام دبیری در شهریور ماه ۹۱ به علت مشکلات مالی و عدم حمایت‌های لازم از سوی مسئولان استان آذربایجان شرقی، از مدیریت این تیم کناره‌گیری کرد.[۳] پس از این، هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی مسئولیت این تیم را بر عهده گرفت.[۴] مدتی نیز زمزمه‌هایی مبنی بر اعطای مالکیت این باشگاه به حسین هدایتی شنیده شد؛ اما این واگذاری منتفی شد.[۵] در نهایت، مؤسسه قرض‌الحسنه جوانان خیر مالکیت باشگاه ماشین‌سازی را بر عهده گرفت.[۶]بعد از مدتی مؤسسه جوانان خیر به دلیل تخلفات مالی با مؤسسه مالی و اعتباری کوثر ادغام شد اما این بار مؤسسه کوثر به تعهدات خود عمل نکرد و باعث سقوط تیم به لیگ دو شد. بعد از پایان فصل این تیم با ۰۸ سپاه عاشورا تبریز]] ادغام شد و نام تیم به مقاومت ماشین سازی تبریز تغییر یافت.

انتقال تیم به شهرداری تبریز

مشکلات بی پایان تیم ماشین سازی در لیگ آزادگان ۹۲–۹۱ به اوج خود رسید و تیم با تغییر و تحولات بسیار و تعویض ۵ سرمربی برای دومین بار به لیگ دسته دوم سقوط کرد. ماشین سازی لیگ دسته دوم هم بسیار بد شروع و خاتمه داد به طوری که با قرار گرفتن در رده نازل یازدهم وتنها به دلیل پیروزی برابر پیام صنعت آمل در پلی آف از سقوط به لیگ دسته سوم نجات پیدا کرد. در تابستان ۹۳ شهرداری تبریز با توجه به وضعیت اسفناک تیم و در جهت حمایت از این تیم مالکیت این تیم را بر عهده گرفت و با انتخاب عیسی اکبرزاده به عنوان مدیر عامل و غلام رضا باغ آبادی سرو سامانی به این تیم بخشید.[۷] طبق مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با انحلال تیم فوتبال شهرداری تبریز در اولین فصل از رقابتهای پیش رو فوتبال ۹۵–۹۴ جام آزادگان دیرینه‌ترین تیم فوتبال شمالغرب کشور ماشین سازی تبریز جایگزین تیم فوتبال شهرداری شده و تحت حمایت شورای اسلامی شهر و سازمان شهرداری تبریز در سری رقابتهای لیگ دسته ۱ کشوری حضور خواهد یافت.

در تاريخ 21 خرداد 1394 مديرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ماشين سازی تبريز ( عيسی اکبرزاده ) اعلام داشت با عقد قراردادی 2 ساله هدايت ديرينه ترين تيم فوتبال شمالغرب ايران ( ماشين سازی تبريز ) برای حضور مقتدرانه در ليگ دسته 1 جام آزادگان به نادر دست نشان پيشکسوت سابق تيم نساجی مازندران سپرده شد

نادر دست نشان سرمربی حال حاضر سبزجامگان آذربايجان ( باشگاه فوتبال ماشين سازی تبريز ) سابقه هدايت تيمهای فوتبال مس کرمان ، استيل آذين ، نفت تهران ، نساجی مازندران ، پگاه رشت ، پيام مشهد ، صنعت ساری ، ابومسلم و شهرداری اراک را دارا می باشد

مربیان

در طول فعالیت تیم ماشین‌سازی تاکنون، مربیانی زیر عهده‌دار هدایت این تیم بودند.

عملکرد بر پایه فصل

فصل دسته رتبه بازی برد تساوی باخت گل زده گل خورده امتیاز جام حذفی توضیحات جام حذفی تبریز
جام تخت جمشید ۱۳۵۲ ۱ ۱۲ ۲۲ ۱ ۵ ۱۶ ۱۱ ۴۸ ۸ برگزار نمی‌شد سقوط
۱۹۷۴–۷۵لیگ دسته دوم ۲ ۶ ۲۲ ۸ ۵ ۱۰ ۳۰ ۲۹ ۲۹ برگزار نمی‌شد
۱۹۷۵–۷۶لیگ دسته دوم ۲ ۲ ۲۲ ۱۱ ۸ ۳ ۴۵ ۲۳ ۴۱ یک هشتم نهایی صعود
جام تخت جمشید ۱۳۵۵ ۱ ۹ ۳۰ ۸ ۱۶ ۶ ۲۳ ۲۳ ۳۲ یک شانزدهم نهایی
جام تخت جمشید ۱۳۵۶ ۱ ۱۰ ۳۰ ۹ ۱۰ ۱۱ ۲۰ ۲۳ ۲۸ برگزار نمی‌شد
جام تخت جمشید ۱۳۵۷ ۱ ۱۱ ۱۲ ۴ ۴ ۴ ۱۱ ۱۵ ۱۲ برگزار نمی‌شد تا هفته ۱۲
لیگ تبریز ۱۹۸۰/۸۱ ۱ ۱ ۲۰ ۱۵ ۳ ۲ ۳۵ ۲۳ ۴۸ برگزار نمی‌شد قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۱/۸۲ ۱ ۱ ۲۰ ۱۳ ۵ ۲ ۳۰ ۲۰ ۴۴ برگزار نمی‌شد نایب قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۲/۸۳ ۱ ۲ ۲۰ ۱۰ ۵ ۵ ۳۲ ۲۳ ۳۵ برگزار نمی‌شد نایب قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۳/۸۴ ۱ ۱ ۲۰ ۱۴ ۴ ۲ ۲۸ ۲۳ ۴۶ برگزار نمی‌شد قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۴/۸۵ ۱ ۳ ۲۰ ۸ ۵ ۷ ۲۵ ۲۳ ۲۹ برگزار نمی‌شد نایب قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۵/۸۶ ۱ ۱ ۲۰ ۱۶ ۱ ۴ ۳۹ ۳۰ ۴۹ برگزار نمی‌شد قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۶/۸۷ ۱ ۱ ۲۰ ۱۷ ۲ ۱ ۳۰ ۱۵ ۵۳ مرحله سوم قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۷/۸۸ ۱ ۱ ۲۰ ۱۶ ۳ ۱ ۳۴ ۲۶ ۵۱ یک هشتم نهایی قهرمان
لیگ تبریز ۱۹۸۸/۸۹ ۱ ۱ ۲۰ ۱۴ ۱ ۵ ۲۸ ۲۸ ۴۳ یک شانزدهم نهایی قهرمان
جام قدس ۱۹۸۹/۹۰ ۱ ۶ ۲۰ ۷ ۷ ۶ ۱۹ ۱۸ ۲۱ یک شانزدهم نهایی
لیگ دسته دوم ۱۹۹۰/۹۱ ۲ ۵ ۲۴ ۷ ۷ ۱۰ ۳۰ ۲۰ ۲۸ مرحله سوم
لیگ دسته دوم ۱۹۹۱/۹۲ ۲ ۸ ۲۴ ۴ ۷ ۱۳ ۲۲ ۲۳ ۱۹ برگزار نمی‌شد
لیگ دسته دوم ۱۹۹۲/۹۳ ۲ ۵ ۲۴ ۶ ۸ ۱۰ ۲۴ ۲۳ ۲۶ برگزار نمی‌شد
لیگ دسته دوم ۱۹۹۳/۹۴ ۲ ۳ ۲۴ ۱۰ ۸ ۶ ۳۰ ۲۳ ۳۸ یک سی و دوم نهایی صعود
لیگ آزادگان ۱۹۹۴–۹۵ ۱ ۳ ۲۲ ۹ ۷ ۶ ۲۷ ۲۶ ۲۵ یک شانزدهم نهایی
لیگ آزادگان ۱۹۹۵/۹۶ ۱ ۸ ۳۰ ۱۱ ۸ ۱۱ ۳۵ ۳۸ ۴۱ یک هشتم نهایی
لیگ آزادگان ۱۹۹۶–۹۷ ۱ ۱۳ ۳۰ ۱۰ ۵ ۱۵ ۳۰ ۵۲ ۳۵ یک شانزدهم نهایی سقوط
لیگ دسته دوم ۱۹۹۷/۹۸ ۲ ۷ ۳۰ ۹ ۸ ۱۳ ۲۸ ۲۸ ۳۵ برگزار نمی‌شد
لیگ دسته دوم ۱۹۹۸/۹۹ ۲ ۵ ۳۴ ۱۰ ۱۰ ۱۴ ۳۵ ۴۰ ۴۰ یک سی و دوم نهایی
لیگ دسته دوم ۱۹۹۹/۰۰ ۲ ۹ ۳۴ ۸ ۱۲ ۱۴ ۳۵ ۵۵ ۳۶ مرحله دوم
لیگ دسته دوم ۲۰۰۰/۰۱ ۲ ۵ ۳۴ ۱۲ ۱۰ ۱۲ ۴۵ ۵۰ ۴۶ یک شانزدهم نهایی
لیگ آزادگان ۲۰۰۱–۰۲ ۲ ۵ ۳۰ ۱۳ ۱۰ ۷ ۴۵ ۳۵ ۴۶ یک شانزدهم نهایی
لیگ آزادگان ۲۰۰۲–۰۳ ۲ ۹ ۳۰ ۹ ۱۱ ۱۰ ۴۰ ۳۹ ۳۸ مرحله دوم
لیگ آزادگان۲۰۰۳–۰۴ ۲ ۷ ۳۰ ۱۱ ۸ ۱۱ ۳۴ ۳۲ ۴۱ مرحله سوم
لیگ آزادگان ۲۰۰۴–۰۵ ۲ ۸ ۲۲ ۷ ۷ ۸ ۳۰ ۲۰ ۲۷ مرحله سوم Group B
لیگ آزادگان ۲۰۰۵–۰۶ ۲ ۹ ۲۲ ۶ ۷ ۹ ۲۱ ۳۶ ۲۵ مرحله اول Group B
لیگ آزادگان ۲۰۰۶–۰۷ ۲ ۸ ۲۱ ۵ ۱۰ ۶ ۱۲ ۱۵ ۲۵ مرحله دوم Group A
لیگ آزادگان ۲۰۰۷–۰۸ ۲ ۱۱ ۲۲ ۳ ۱۲ ۷ ۱۵ ۲۵ ۲۱ مرحله دوم Group B
لیگ آزادگان ۸۸-۸۷ ۲ ۱۳ ۲۶ ۵ ۵ ۱۶ ۲۱ ۴۹ ۲۰ مرحله دوم سقوط
لیگ آزادگان ۲۰۰۹–۱۰ ۳rd ۴ ۱۶ ۴ ۸ ۴ ۲۲ ۱۹ ۲۰ مرحله اول Replaced
لیگ آزادگان ۹۰-۱۳۸۹ ۲ ۱۲ ۲۶ ۷ ۱۰ ۹ ۳۰ ۳۶ ۳۱ یک شانزدهم نهایی
لیگ آزادگان ۲۰۱۱–۱۲ ۲ ۳ ۲۶ ۱۱ ۸ ۷ ۳۲ ۲۵ ۴۱ یک هشتم نهایی
لیگ آزادگان ۲۰۱۲–۱۳ ۲ ۱۴ ۲۶ ۳ ۴ ۱۹ ۱۸ ۴۷ ۱۳ مرحله اول سقوط
لیگ دسته دوم ۲۰۱۳–۱۴ ۳ ۱۱ ۲۴ ۶ ۵ ۱۳ ۲۶ ۳۳ ۲۳ مرحله پنجم

مقام‌های کسب‌شده

  • سال‌های ۱۳۵۲-۱۳۵۵-۱۳۵۶-۱۳۵۷ حضور در مسابقات جام تخت جمشید
  • سال ۱۳۵۹ مقام اول باشگاه‌های تبریز و مقام اول جام حذفی تبریز
  • سال ۱۳۶۰ مقام باشگاه‌های تبریز
  • سال ۱۳۶۱ نایب قهرمان باشگاههای تبریز
  • سال ۱۳۶۲ مقام اول باشگاه‌های تبریز و مقام اول جام حذفی تبریز
  • سال ۱۳۶۳ نایب قهرمان باشگاه‌های تبریز
  • سال ۱۳۶۴ مقام اول باشگاه‌های تبریز و مقام اول جام حذفی تبریز
  • سال ۱۳۶۵ مقام اول باشگاه‌های تبریز و مقام اول جام حذفی تبریز
  • سال ۱۳۶۶ مقام اول باشگاه‌های تبریز و مقام اول جام حذفی تبریز
  • سال ۱۳۶۷ مقام اول باشگاه‌های تبریز و مقام اول جام حذفی تبریز
  • سال ۱۳۷۳ مقام سوم لیگ باشگاه‌های کشور
  • سال ۱۳۷۴ بهترین تیم شهرستانی

منابع

پانویس

  1. «باشگاه ماشین سازی تبریز رسماً زیر پوشش شهرداری تبریز قرار گرفت». وب سایت رسمی هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی. ۲۷ مرداد ۱۳۹۱. دریافت‌شده در ۲۷ مرداد ۱۳۹۳.
  2. http://tabriz.irib.ir/tolidat/video/mostanad-va-gozaresh/17844-1392-10-14-10-39-59
  3. «استعفای برادران دبیری از مدیریت تیم ماشین سازی». مهر.
  4. «با حمایت و احساس مسؤولیت هیئت فوتبال راه ناهموار ماشین سازی تبریز هموار شد». هیئت فوتبال تبریز.
  5. «باقری به همراه مسئولان ماشین‌سازی تبریز به دیدار هدایتی رفتند/ خرید منتفی شد». خبرگزاری فارس. ۱۷ آبان ۱۳۹۱. دریافت‌شده در ۲۷ آبان ۱۳۹۱.
  6. بعد/newstext.php?nn=13910825000779 «ماشین تبریز راننده جدید خود را شناخت» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). خبرگزاری فارس. ۲۵ آبان ۱۳۹۱. دریافت‌شده در ۲۷ آبان ۱۳۹۱.
  7. http://footballitarin.com/link_page.php?id=174691

پیوند به بیرون