ورزشگاه شهید قویدل تبریز

مختصات: ۳۸°۰۶′۱۸″شمالی ۴۶°۱۶′۵۲″شرقی / ۳۸٫۱۰۴۸۸۵°شمالی ۴۶٫۲۸۱۱۵۹°شرقی / 38.104885; 46.281159
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ورزشگاه شهید قویدل تبریز
محلتبریز
بازگشاییدر حال ساخت
مالکشهرداری تبریز
نوع زمینچمن طبیعی
هزینه ساخت۷۰ میلیارد ریال
گنجایش۵٬۰۰۰ نفر

ورزشگاه شهید قویدل تبریز، یک مجموعه ورزشیِ در حالِ احداث در تبریز است. این مجموعه ورزشی در شمال تبریز واقع شده و شامل یک ورزشگاه فوتبال ۵ هزار نفری و سالن‌های ورزشی چندمنظوره است. ورزشگاه قویدل، متعلق به شهرداری تبریز بوده و در حوزه شهرداری منطقه ۴ واقع شده است.[۱]

امکانات و ویژگی‌ها[ویرایش]

استادیوم فوتبال شهید قویدل، دارای زمین چمن طبیعی، سکوهای فولادی با ظرفیت ۵ هزار نفر، ساختمان رختکن در دو طبقه، یک باب سرویس بهداشتی، چهار برج روشنایی و پارکینگ است.[۲][۳] این ورزشگاه در فضایی بالغ بر سه هکتار ساخته شده و بیش از هفتاد میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.[۴] در کنار زمین فوتبال دو باب سالن سرپوشیده ورزشی برای رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال نیز در حال احداث است.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. «بازدید دکتر عالی باف به همراه دکتر سهرابی از پروژه احداث ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری شهید قویدل». شهرداری منطقه ۴ تبریز. ۱۳ خرداد ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ اوت ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۳ ژوئن ۲۰۱۶.
  2. «شهردار منطقه چهار تبریز: ورزشگاه ۵ هزار نفری الغدیر تبریز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد». ایلنا. ۱۳۹۳/۰۵/۲۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ ژوئن ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۳ ژوئن ۲۰۱۶. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  3. «تکمیل عملیات احداث استادیوم پنج هزار نفری الغدیر». شهرداری منطقه ۴ تبریز. دریافت‌شده در ۳ ژوئن ۲۰۱۶.[پیوند مرده]
  4. «بازدید دکتر عالی باف از ورزشگاه شهید قویدل». شهرداری منطقه ۴ تبریز. ۹ خرداد ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۳ ژوئن ۲۰۱۶.
  5. «شهردار تبریز خبر داد؛ افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری شهید قویدل تبریز». فارس. ۹۴/۰۸/۰۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۳ ژوئن ۲۰۱۶. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)