ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات حل اختلاف/سرتیتر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
به تابلوی اعلانات حل اختلاف خوش آمدید

اینجا مکانی برای حل اختلاف مناقشات محتوایی به عنوان بخشی از فرایند حل اختلاف است. همچنین ممکن است به عنوان ابزاری جهت هدایت مباحث خاص به سمت تالارهای مناسب تر، مانند درخواست برای نظر یا سایر تابلوها استفاده شود. برای مناقشات رفتاری به ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران مراجعه کنید. اگر سؤالی دارید می‌توانید در صفحه بحث بپرسید.

تابلوهای اعلانات نباید جایگزین صفحات بحث شوند. انتظار می‌رود کاربران قبل از آمدن به اینجا، در صفحه بحث (نه فقط از طریق خلاصه ویرایش) گفتگو داشته باشند.
آیا به کمک نیاز دارید؟ دوست دارید کمک کنید؟

اگر نتوانیم به شما کمک کنیم، یک میانجی شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند. بحث‌ها باید به صورت مدنی، آرام، مختصر، بی‌طرف، هدفمند و تا حد ممکن خوب باشد.

  • این تابلو صرفاً برای مناقشات محتوایی است. راجع به مطلب نظر بدهید، نه مشارکت‌کننده. رفتار خارج از موضوع یا غیرمدنی ممکن است یک تذکر بدست آورد، مواد نادرست ممکن است حذف شوند و از یک شرکت کننده خواسته شود که از بحث خارج شود.
  • ما نمی‌توانیم اختلافاتی را که قبلاً مورد بحث قرار گرفته یا در فرآیندهای تصمیم‌گیری همچون درخواست برای نظر، نظرخواهی برای حذف، نظرخواهی برای انتقال یا درخواست انتقال درخواست شده انجام دهیم.
  • این اختلاف باید اخیراً در صفحه بحث (نه فقط از طریق خلاصه ویرایش) مورد گفتگو و بررسی قرار گرفته باشد تا واجد شرایط برای حل اختلاف باشد. آیا اختلافی که مد نظرتان است در صفحهٔ بحث مقاله‌ای قبلاً به طور مفصل بحث شده؟ اگر نه بروید به صفحهٔ بحث مقاله.
  • اینجا دادگاه با قاضی یا داوری نیست که تصمیمات الزام‌آور را صادر کنند: ما بر حل اختلافات از طریق اجماع، مصالحه و مشاوره در مورد سیاست متمرکز شده‌ایم.
  • آیا موضوع اختلاف محتوای یک مقاله است یا موضوع آن ویرایش‌های یک کاربر دیگر است؟ اگر موضوع، ویرایش‌های یک کاربر است، بروید به وپ:تام.
  • اگر موضوع، محتوای یک مقاله است، به صفحهٔ بحث مقاله که پیشتر گفته بودید در آن بحث مبسوطی صورت گرفته‌است ارجاع دهید. همچنین توضیح بدهید که به نظر شما این اختلاف را چگونه می‌شود حل کرد؟

ما همیشه به دنبال میانجی جدید هستیم و از آنها استقبال می‌کنیم. برای پیوستن به ما، روی دکمه میانجی شوید بالا کلیک کنید و برای یادگیری چگونگی ثبت نام، این صفحه را مطالعه کنید.

میانجی‌ها باید به یاد داشته باشند: