صبح آزادی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

صبح آزادی هفته‌نامه‌ای بود که از شهریور ۱۳۸۹ منتشر شد.

خط مشی صبح آزادی[ویرایش]

در این هفته‌نامه یادداشت‌ها، نقدها، گفتگوها و گزارش‌های متعددی در زمینه سیاست، اقتصاد، جامعه و فرهنگ منتشر می‌شد و خط مشی این مجله در مقالاتش «نقد قدرت و دفاع از آزادی»، تلاش برای «دموکراسی»، دفاع از «حقوق بشر» و بازشناسی «لیبرالیسم» بود و تا واپسین شماره نیز به آن وفادار ماند.

تحریریه صبح آزادی[ویرایش]

اگرچه نام سردبیر این هفته‌نامه به دلیل نامعلوم در شناسنامه آن مجله تا شماره ۱۱ ذکر نمی‌شد اما رضا طالشیان جلودارزاده، رییس شورای سیاستگذاری و سردبیر این هفته‌نامه بود. دبیران صبح آزادی نیز «سروش فرهادیان، مهرداد بزرگ، سمیرا مرادی، پوریا سوری، اصغر زارع و رضا رییسی» بوده‌اند.

فعالیتها[ویرایش]

صبح آزادی که نزدیک به جنبش سبز می‌نمود، تیترها و جلدی جنجالی داشت. تیتر نخستین شماره این مجله، «سالگرد یک کودتا» بود که به بهانه بازخوانی پرونده کودتای ۲۸ مرداد انتخاب شده بود. شماره هشتم این مجله نیز با تیتر «دیکتاتورها باید بروند» به استقبال بهار عربی رفت که جلدی جنجال آفرین بود.

توقیف صبح آزادی[ویرایش]

معاونت مطبوعاتی صبح آزادی را در ۲۷ مهرماه ۱۳۹۰ در آستانه برگزاری نمایشگاه مطبوعات و انتشار شماره ۱۵، به دلیل آنچه «تخلف از حدود مطبوعات و اصرار بر آن» عنوان شد، این هفته‌نامه پرمخاطب را توقیف کرد.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۱.

ییوند به بیرون[ویرایش]