دولت‌آباد (بخش مرکزی نیشابور)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دولت‌آباد
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخراسان رضوی
شهرستاننیشابور
بخشبخش مرکزی
دهستانمازول
نام‌های قدیمیدولتاباد
دولت‌آباد بر ایران واقع شده‌است
دولت‌آباد
۳۶°۱۳′۳۲″شمالی ۵۸°۴۴′۲۷″شرقی / ۳۶٫۲۲۵۴۷۳۳°شمالی ۵۸٫۷۴۰۷۹۸۳۳°شرقی / 36.2254733; 58.74079833
مردم
جمعیت۴۱۴ نفر
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا۱۵۵۰ متر
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه۴- الی ۱۵
بارش سالانه۸۰۰ الی ۹۰۰
روزهای یخبندان سالانه۲۹
اطلاعات روستایی
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۵۱۲۳۴۳[۱]

دولت‌آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران است. فاصلهٔ این روستا با مرکز دهستان مازول حدود ۶ کیلومتر، با نیشابور ۲ کیلومتر و با تهران ۷۷۰ کیلومتر است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان مازول قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت آن ۴۱۵ نفر (۱۱۰ خانوار و ۲۱۳ مرد و ۲۰۲ زن) بوده‌است. اکثریت جمعیت در بخش شمالی روستا ساکن هستند

جغرافیا[ویرایش]

این روستا در ۱۸ کیلومتری غرب شهر نیشابور واقع است. این روستا در ارتفاع ۱۵۵۰ متری سطح دریا و با قرار گرفتن در اقلیم دشت مجاور دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های بینالود دارای اب و هوای نیمه خشک و پوشش گیاهی مراتع درجه ۴ به بالاست.

تقاطع دولت‌آباد[ویرایش]

در جنوب غرب نیشابور تقاطع بزرگ و قدیمی وجود دارد به نام دولت‌آباد که ۴ مسیر اصلی به آن متصل می‌شوند. این مکان یکی از نقاط مهم مواصلاتی خراسان بزرگ و یکی از نقاط مهم مواصلاتی کشور است؛ از آن جا که حداقل ۴ استان را به هم متصل می‌سازد. مسیرهای منتهی به آن که در ورودی شهر نیشابور واقع شده است تا ۱۰۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.پل دولت آباد

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «اجرای طرح هم کد سازی تلفن ثابت». وبگاه شرکت مخابرات ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱ نوامبر ۲۰۱۴.