الکترونیکا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

الکترونیکا مفهومی است که طیف وسیعی از انواع موسیقی الکترونیک معاصر را شامل می‌شود؛ از موسیقی پس‌زمینه گرفته تا برخی از اقسام موسیقی رقص. برخلاف موسیقی رقص الکترونیک، همهٔ انواع موسیقی الکترونیکا لزوماً برای رقصیدن ساخته نشده‌اند.[۱][۲]

الکترونیکا با تأثیر از آثار متقاطع اصلی رشد نمود. در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ و اوایل دههٔ ۱۹۸۰، صداهای الکترونیک شروع به شکل دادن یک آرایش گسترده از موسیقی عامه‌پسند کردند٬ و تبدیل به کلید اصلی موسیقی پاپ و راک دههٔ ۱۹۸۰ شدند. از آنجا که موسیقی الکترونیکا در دههٔ ۱۹۹۰ به انواع مختلفی از موسیقی زیرزمینی با شناسه‌های الکترونیکی ارجاع داده می‌شد٬ هنرمندان محبوب و معروف زیادی در موسیقی عامه‌پسند خود از عناصر الکترونیکای مدرن استفاده کرده‌اند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. وردروسا، تونی (۲۰۰۲). The Techno Primer: The Essential Reference for Loop-Based Music Styles. Hal Leonard Music/Songbooks. ص. ۲۸. شابک ۰-۶۳۴-۰۱۷۸۸-۸. الکترونیکا یک اصطلاح گسترده برای توضیح ظهور نوعی از موسیقی الکترونیک است که نه لزوماً برای رقصیدن٬ بلکه برای گوش دادن ساخته شده است.
  2. فلیک، لری (بیست و چهارم مه ۱۹۹۷). «Dancing to the beat of an indie drum». ۱۰۹ (۲۱). بیلبورد: ۷۰-۷۱. ISSN 0006-2510. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک); پارامتر |تاریخ بازیابی= نیاز به وارد کردن |پیوند= دارد (کمک)