پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:جایزه مقاله خوب سال/۲۰۱۹/یک‌چهارم‌نهایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پیرو بحثی که در ویکی‌پدیا:جایزه مقاله خوب سال/۲۰۱۹/برنامه‌ریزی انجام شد، فهرست مواردی که هر داور بررسی باید بکند را در زیر می‌گذارم. از داوران گرامی پیشاپیش تشکر می‌کنم و خواهش می‌کنم که ضمن صرف وقت کافی و با دقت کامل، انتخابشان را حداکثر تا ۲۳ ژانویه ۲۰۱۹ برابر با ۳ بهمن ۱۳۹۷ ثبت کنند. — حجت/بحث ‏۱۰ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۴۲ (UTC)[پاسخ]

نمونهٔ جدول پرشده:

جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ سوسن کوری نامزدکننده علاوه بر سوسن، راجع به سنبل و سنجد و بقیهٔ هفت سین هم مقاله‌های مفصلی ایجاد کرده‌است. موضوع نابینا شدن سوسن در بین منابع مورد اختلاف است و نامزدکننده به خوبی توانسته که بی‌طرفی را بین دیدگاه‌های این منابع رعایت کند. نامزدکننده تصاویر و نمودارهایی هم برای مقاله ایجاد کرده و به کار برده که به غنای آن افزوده‌است.
۲ حسن کچل نامزدکننده موضوع خوب «افراد کچل» را با موفقیت به خوبیدگی رسانده که این مقاله جزئی از آن است. منابع مقاله عمدتاً دست دوم و چاپی هستند و از منابع فارسی و غیرفارسی به طور متناسبی استفاده کرده‌است. مقاله شرط «شمول» از شرط‌های خوبیدگی را به کمال برآورده می‌کند و حتی راجع به مسائل فرعی‌تر هم توضیحاتی ارائه کرده‌است.
۳  ———   ——— 
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/فلان مقاله بررسی‌کننده وقت زیادی صرف کرده تا روش درست نقطه‌گذاری و شیوهٔ درست ارجاع به منابع را به نامزدکننده آموزش بدهد. چند منبع جدید نیز به نامزدکننده معرفی کرده که باعث بهبود مقاله شده‌اند. حوصلهٔ بررسی‌کننده در روند بررسی نیز ستودنی است.
۲  ———   ——— 
۳  ———   ——— 

Vathlu[ویرایش]

@Vathlu: لطفاً گمخ‌های زیر و مقاله‌ای که در آن‌ها خوبیده شده را با توجه به معیارهای بالای صفحه بررسی کنید. سپس بین یک تا سه مورد برای هر کدام از جایزه‌ها نامزد کنید (جدولی که برایتان در همین بخش قرار دارد را پر کنید).

  1. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/خاچی خاچیک
  2. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/یه‌وا
  3. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/قابوس بن وشمگیر
  4. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/مهره‌های شطرنج
  5. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/گوشه (موسیقی)
  6. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/دلکش (گوشه موسیقی)
  7. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/چهارگاه
  8. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه
  9. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/عباس میرزا
  10. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/سووشون
  11. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/مهرنرسه
  12. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/مزایای گوشه‌گیر بودن
جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ مهره‌های شطرنج کاربر مقاله‌ای رو که به مدت حدود دو سال هیچ ویرایشی روش نشده بود رو در دست گرفت و در مدت کمتر از ده روز از لحاظ کمی و کیفی به خوبی گسترش داد. متن به خوبی منبع‌دار هست، تصاویر و جدول‌های مرتبط هم اضافه شدن. این صفحه حتی می‌تونه یک مورد نمونه‌ای و کلاسیک خوبیدگی مقالات باشه.
۲ عباس میرزا مقاله مهم و سختی که با ممارست مثال زدنی کاربر نامزد کننده به خوبی گسترش پیدا کرد و شامل معیارهای خوبیدگی شد. کیفیت مقاله قبل از آغاز به کار کاربر و بعد از اتمام ویرایش‌هایش تفاوت برجسته‌ای را نشان می‌دهد.
۳ گوشه (موسیقی) فعالیت خستگی‌ناپذیر کاربر بر روی مقالات موسیقی ایرانی و تلاش برای خوبیده کردن مقالات با استفاده از همان اندک منابع و امکانات موجود واقعاً قابل تحسینه و این مقاله رو به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از مقالات انتخاب می‌کنم.
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ عباس میرزا گمخ ماراتون‌گونه‌ای که عملاً با مشارکت مثال‌زدنی کاربر بررسی‌کننده و تعدادی از کاربرانی که برای نظردهی دعوت شده‌اند و پاسخ‌گویی کاربر نامزد کننده به خوبی بسته شد. نمونه خوبی از همکاری گروهی سازنده در گمخ.
۲ مهرنرسه تلاش کاربران بررسی‌کننده برای بالابردن کیفیت و خوبیدگی نهایی مقاله واقعاً تحسین‌برانگیز هست. حوصله کاربر بررسی‌کننده برای جمع‌بندی مقاله بعد از چند هفته به نظر من درخودر توجه هست.
۳ گوشه (موسیقی) در این مورد هم به نظرم نه فقط برای جمع بندی این یک مقاله بلکه برای مجموع تلاش‌های کاربر بررسی‌کننده در گمخ برای بالابردن کلی کیفیت مقالات این گمخ رو شایسته‌تر از بقیه می‌دانم.

توضیح: احساس می‌کنم باید در مورد انتخاب‌هایم توضیحاتی بنویسم: با کمال احترام به کاربران نامزدکننده مقالات و برگزارکننده این مسابقه دو مقاله‌ای که ترجمه مقالات خوبیده شده از ویکی انگلیسی بودند را کنار گذاشتم چون به نظرم مقایسه یک مقاله ترجمه شده و تالیف شده مقایسه درستی نیست. دو مقاله هم که در مورد فیلم و یک رمان بودند اما خلاصه داستان را نداشتند هم کنار گذاشتم چون اصلاً برای من قابل‌پذیرش نیست که در مورد یک رمان یا سریال یا فیلم مقاله خوبیده نوشته بشه بدون حضور اصل کاری یعنی داستان و ماجرا. من تا به حال در ویکی انگلیسی مورد مشابه ندیدم. انتخاب‌هایم از میان باقی مقالات بودند و امیدوارم که انتخاب درستی کرده باشم و باعث رنجش احتمالی دوستان نشده باشم چون می‌دونم کار کردن روی یک مقاله چقدر رحمت داره. ارادتمند--وحید (بحث) ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۵۱ (UTC)[پاسخ]

✓ کامل شد --وحید (بحث) ‏۲۰ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۲۸ (UTC)[پاسخ]

Benyamin-ln[ویرایش]

@Benyamin-ln: لطفاً گمخ‌های زیر و مقاله‌ای که در آن‌ها خوبیده شده را با توجه به معیارهای بالای صفحه بررسی کنید. سپس بین یک تا سه مورد برای هر کدام از جایزه‌ها نامزد کنید (جدولی که برایتان در همین بخش قرار دارد را پر کنید).

  1. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جنگ ایران و روم شرقی (۶۲۸–۶۰۲)
  2. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آرامگاه فردوسی
  3. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/نبرد آرسوف
  4. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/بوسلیک
  5. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جنگ صلیبی پنجم
  6. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/معماری نوسنگی و مس‌سنگی در ایران
  7. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/در اینترنت هیچ‌کس نمی‌فهمد تو سگ هستی
  8. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آن (فیلم ۲۰۱۷)
  9. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/حرم امام رضا
  10. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آزادی بیان (نقاشی)
  11. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/تحلیل ردیف
  12. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/باشگاه فوتبال یوونتوس
  13. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲
جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ جنگ صلیبی پنجم مشارکت کم‌نظیر چند نویسنده در ویکی‌پروژه جنگ‌های صلیبی، آورده‌های زیبایی برای ویکی‌فا داشته که این مقاله یکی از آنهاست. علاوه بر آن کار گروهی، خوبیده و برگزیده شدن مقالات مرتبط باعث شد که این مقاله را از ردهٔ سوم به ردهٔ اول بیاورم.
۲ باشگاه فوتبال یوونتوس بیش از یک سال پُشتِ دَرِ گمخ ماند تا پخته شود. نویسنده با تلاشی ستودنی از ۲ ژانویه ۲۰۱۵ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۱۹ در این مقالهٔ نسبتاً پربازدید فعالیت داشته‌است که مرا به تحسین واداشت. با توجه به متغیر بودن آمار و اطلاعات جاری موضوع مقاله، به‌روز نگه داشتن مقاله بسیار حائز اهمیت است که به خوبی برآورده شده‌است.
۳ معماری نوسنگی و مس‌سنگی در ایران این مقاله از دل یک گمخ دیگر خارج شده و خوبیده شده‌است. تلاش فراوان در دو گمخ، بکر بودن موضوع و فتح باب در این حوزه علمی، مرا مجاب کرد که این مقاله را نیز در ردیف برگزیدگان بیاورم.
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ حرم امام رضا نه فقط در سال ۲۰۱۸، بلکه به جرأت ادعا می‌کنم یکی از بهترین گمخ‌های ویکی‌فا است. کار گروهیِ مثال‌زدنی در این گمخ، همان «حال خوب»ی است که آرزوی ماست. سعهٔ صدر نویسندگان مقاله نیز نقطه قوت دیگر این گمخ است. سپاس از همهٔ آنان :)
۲ جنگ ایران و روم شرقی (۶۲۸–۶۰۲) دقت کافی در بررسی مقاله و ارتقای کیفیت آن در سایهٔ تعامل خوب نویسنده و بررسی‌کننده، این گمخ را توانست صاحب رتبهٔ دوم در مقالات من بکند.
۳ تحلیل ردیف این گمخ، مقاله‌ای را خوبیده کرده که به احتمال زیاد، کوتاه‌ترین خوبیده در ویکی‌فا باشد. در اینجا فتح بابی صورت گرفت بدین صورت که حجم مقاله نادیده گرفته شد و به رئوس اصلی یک موضوع برای خوبیدگی اکتفا شد که شایستهٔ تشویق است. امید که خوبیده کردن مقالهٔ کتاب‌ها نیز تداوم یابد.

افزونیِ مشغله‌های شخصی، باعث و بانیِ تعویقِ این بررسی به لحظات پایانی بود. یک امشبی را تا به سحر، بی‌خوابی کشیدم تا وفای به عهد کنم. تا چه قبول افتد…

✓ کامل شد. Benyamin-ln (بحث) ۲ بهمن ۱۳۹۷، ساعت ۰۴:۴۳ (ایران) ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۱۳ (UTC)[پاسخ]

AnuJuno[ویرایش]

@AnuJuno: لطفاً گمخ‌های زیر و مقاله‌ای که در آن‌ها خوبیده شده را با توجه به معیارهای بالای صفحه بررسی کنید. سپس بین یک تا سه مورد برای هر کدام از جایزه‌ها نامزد کنید (جدولی که برایتان در همین بخش قرار دارد را پر کنید).

  1. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جنگ صلیبی عوام‌الناس
  2. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/انکی فان گرونسون
  3. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/همایون (دستگاه موسیقی)
  4. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آزادی از فقر (نقاشی)
  5. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/تیم ملی فوتبال ایران ۳
  6. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/ساتنیک آقابابیان
  7. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/دانیل دی-لوئیس
  8. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/لادا (ایزدبانو)
  9. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/نخستین جنگ صلیبی
  10. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/غازان خان
  11. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/عبدالرحمن دوم
  12. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/ساوار
  13. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/نبرد گوادالته
جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ آزادی از فقر (نقاشی) نوشتار در حال حاضر برگزیده شده است اما تفاوت نسخه خوبیده با نسخه کنونی به خوبی گویای وضع مطلوب نوشتار است.
۲ غازان خان از آنجایی که برای بررسی معیارهای برگزیدگی را مبنا گرفتم، با وجود یکسری مشکلات (که برای مقاله خوب طبیعی است) مانع اساسی در مسیر برگزیدگی این نوشتار ندیدم.
۳ همایون (دستگاه موسیقی) انتخاب سومین گزینه کمی دشوار بود. دو جنگ صلیبی که در پایین انتخاب کردم + ۲ مورد دیگر نیز استحقاق حضور در این جایگاه را داشتند و صرفاً به دلیل ایجاد تنوع در گزینه‌ها انتخاب نشدند. این نوشتار نیز بسان مورد بالا، مشکلاتی در خود دارد اما تلاشی که برای تحقیق و گسترش آن توسط نامزدکننده صورت گرفته قابل تأمل است.
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ تیم ملی فوتبال ایران نوشتار در سومین گمخ به درجه خوبیدگی رسید. علاوه بر ممارست نامزدکننده، کار گروهی خوبی نیز صورت گرفت. هم از طرف نامزدکنندگان و هم شرکت‌کنندگان در نظرخواهی‌های دوم و سوم.
۲ جنگ صلیبی عوام‌الناس در این نظرخواهی ناظر با ارائه نظرات دقیق و سازنده، بدون اضافه کاری پیش‌نیازهای خوبیدگی را هدف گرفته و نامزدکنندگان هم به خوبی ایرادات وارده را برطرف ساختند.
۳ نخستین جنگ صلیبی این نظرخواهی هم در بین گزینه‌های موجود، نمونه‌ای از همکاری خوب بین مشارکت‌کنندگان فعال در یک شاخه مشترک (در اینجا تاریخ) است که در نهایت به رفع مشکلات و خوبیدگی نوشتار انجامید.

@Huji: تکمیل شد. ‏▬ AnuJuno (بحث) ‏۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۲۰ (UTC)[پاسخ]

Wikimostafa[ویرایش]

@Wikimostafa: لطفاً گمخ‌های زیر و مقاله‌ای که در آن‌ها خوبیده شده را با توجه به معیارهای بالای صفحه بررسی کنید. سپس بین یک تا سه مورد برای هر کدام از جایزه‌ها نامزد کنید (جدولی که برایتان در همین بخش قرار دارد را پر کنید).

  1. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/رابرت داونی جونیور
  2. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/واحد ۷۳۱
  3. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/بازی‌های گرسنگی
  4. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/دین الهی ۲
  5. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/مدرسه سن لویی
  6. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/فرهنگ برادوستی
  7. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/نبرد هیستینگز
  8. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/اولیس (شعر)
  9. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/کشتی‌گیران
  10. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/دانتون ابی
  11. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/شورش طبرستان
  12. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/حسن عسکری
جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ دانتون ابی نمونه‌ای از یک مقالهٔ خوش‌ساخت که از سر ذوق و حوصله پرداخته شده. نامزدکننده برای پروراندن و به‌سرانجام‌رساندنِ مقاله، بیش از ۱۰۰ مقالهٔ جانبی ساخته که ارزش کار او را بیشتر نشان می‌دهد.
۲ بازی‌های گرسنگی به عنوان نماینده‌ای از چهار مقالهٔ خوبِ مربوط به سه‌گانه بازی‌های گرسنگی. زحمت نامزدکننده در مقالات تحقیق‌محور و غیرترجمه‌ای همچون شورش طبرستان و دین الهی ای بسا بیشتر بوده اما در مجموع من شانس این چهار مقاله را برای برنده شدن نهایی بالاتر دیدم.
۳ اولیس (شعر) مقاله‌ای دربارهٔ شعر غامض تنیسون که با ترجمهٔ فارسی کمابیش وفادارانهٔ بخش‌هایی از شعر توسط نگارنده همراه شده و به لحاظ شکلی از مقالهٔ برگزیدهٔ ویکی انگلیسی تروتمیزتر و به لحاظ منبع‌دهی پروپیمان‌تر است.
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ دین الهی ۲ تلاش بررسی‌کننده در معرفی و ارسال منابع و رفع ایرادها برای یک موضوع نسبتاً دشوار در خور توجه است.
۲ شورش طبرستان به منظور ارج‌گذاری به مجموع تلاش‌های سید در پروژه‌های گمخ و گمب از جمله در خوب‌سازی این مقاله.
۳  ———   ——— 

در اینجا مایلم به دو نکته اشاره کنم:

  1. بر خلاف میل باطنی، انتخاب‌هایم در بخش مقالهٔ خوب بیشتر از بین مقالات ترجمه‌ای بود و نه تحقیقی. شاید اگر فرهنگ برادوستی آن‌همه پیوند قرمز نداشت جایی در برگزیده‌ها پیدا می‌کرد.
  2. در بخش گمخ سال، گمخ حسن عسکری به‌راحتی می‌توانست جایی میان برگزیده‌هایم داشته باشد اگر سوگیری سیستمی بر کوشش مشارکت‌کنندگان سایه نیفکنده بود. طبعاً این ایرادِ مشارکت‌کنندگان نیست بلکه ایراد ناظر است؛ به باور من برای مقالات سیاسی/مذهبی بر ناظر واجب است که تا جای ممکن کاربران از طیف‌های گوناگون و بعضاً مقابل هم را برای تضمین دیدگاه بی‌طرف به همکاری فرابخواند و در رعایت بی‌طرفی سخت‌گیری حداکثری به خرج دهد که این سختگیری را اینجا -همچون برخی مقالات مشابه- مشاهده نکردم.

✓ Wikimostafa (بحث) ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۴۱ (UTC)[پاسخ]

@Wikimostafa: این‌ها را خوب است که در بوپ:گمخ هم بنویسید تا مورد توجه عدهٔ بیشتری قرار بگیرد. — حجت/بحث ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۷ (UTC)[پاسخ]

مرتضا[ویرایش]

@مرتضا: لطفاً گمخ‌های زیر و مقاله‌ای که در آن‌ها خوبیده شده را با توجه به معیارهای بالای صفحه بررسی کنید. سپس بین یک تا سه مورد برای هر کدام از جایزه‌ها نامزد کنید (جدولی که برایتان در همین بخش قرار دارد را پر کنید).

  1. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جزیره پایداری ۲
  2. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/محاصره انطاکیه (۱۰۹۸)
  3. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جنگ صلیبی چهارم
  4. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/اشتعال
  5. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/چشم رع
  6. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/اعدام با توپ
  7. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/هواداران باشگاه فوتبال بارسلونا
  8. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/علینقی وزیری
  9. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/نامه تنسر به گشنسب
  10. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آزادی از ترس (نقاشی)
  11. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/دستگاه در موسیقی ایرانی
  12. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/سه‌گانه بازی‌های گرسنگی
  13. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/سینما رادیو سیتی ۲
جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ جزیره پایداری نگارنده مفهومی کاملا علمی را با زبانی ساده و به خوبی پرورش داده به طوری که طیف وسیعی از افراد با اندک دانشی از فیزیک می توانند از آن استفاده کنند.
۲ سینما رادیوسیتی مقاله ابتدا توسط کاربر اول نامزد و رد شد. حدودا دو سال بعد، کاربر دیگری به کمک کاربر اول می آید و ایرادها را دو نفری برطرف می کنند. نمونه ای از همکاری فعالانه و مسوولانه.
۳ نامه تنسر به گشنسب این مقاله نمونه مثال زدنی از جامعیت محتوا و نگاه دانشنامه ای به موضوع است. به حاشیه های تاریخی به خوبی اشاره شده اما مقاله در این حاشیه ها غرق نشده و قوام دانشنامه ای خود را حفظ کرده. از دیگر نقاط قوت آن، گستردگی و تنوع منابع است.
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جزیره پایداری ۲ در گزیدن این مقاله، نامزدکننده ضعف جدی در ارجاع به منابع داشت. بررسی کننده با حوصله کافی به نامزدکننده کمک می کند که هم ماهی بگیرد و هم ماهیگیری یاد بگیرد. به نظرم این گمخ می تواند آموزش گام به گام یادکرد منابع نیز باشد.
۲  ———   ——— 
۳  ———   ——— 

گمان می کنم کارم در این مرحله به انجام رسید. باید این نکته را ذکر کنم که در بین مقالات، انتخاب واقعا دشوار بود و مقاله های علینقی وزیری، سه‌گانه بازی‌های گرسنگی، جنگ صلیبی چهارم و اعدام با توپ هم می توانستند در این فهرست باشند. اما من سه تا بیشتر نمی توانستم انتخاب کنم و برای آن سه، دلایل بهتری یافتم. برعکس، در مورد بهترین گمخ ها کار سخت نبود و تنها همان یک مورد از نظر من مورد انتخاب است.

با تشکر ویژه از جناب حجت که زحمت این پروژه را بر دوش دارند. ٪ مرتضا (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)[پاسخ]

✓ بله کار من هم تکمیل شده است. ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۰ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۴ (UTC)[پاسخ]

Darafsh[ویرایش]

@Darafsh: لطفاً گمخ‌های زیر و مقاله‌ای که در آن‌ها خوبیده شده را با توجه به معیارهای بالای صفحه بررسی کنید. سپس بین یک تا سه مورد برای هر کدام از جایزه‌ها نامزد کنید (جدولی که برایتان در همین بخش قرار دارد را پر کنید).

  1. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/اسپهبدان گیلان
  2. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جنگ صلیبی دوم
  3. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/بزرگمهر
  4. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/عملیات نظامی ترکیه در عفرین
  5. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/باشگاه فوتبال استقلال تهران در فصل ۹۲–۱۳۹۱
  6. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/زاغ مقلد
  7. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/راست‌پنج‌گاه
  8. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/ابن تومرت
  9. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آقای ربات
  10. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جسم افلاطونی
  11. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آربی اوانسیان
  12. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/جنگ صلیبی سوم
جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ جنگ صلیبی دوم مقاله به‌طور جالب‌توجهی کامل است و حاصل کار یک کار گروهی که علاوه بر ترجمه از ویکی‌پدیای انگلیسی، از منابع فارسی نیز به‌خوبی استفاده شده‌است. این مقاله یکی از بهترین مقالات سری جنگ‌های صلیبی است.
۲ جسم افلاطونی هرچند که موضوع مقاله در حوزهٔ تخصص و علاقهٔ من نیست، اما با خواندن آن اطلاعات بسیار زیادی را آموختم و اینکه نویسنده توانسته با جدول‌ها و تصاویر گوناگون، بر جذابیت مقاله بیفزاید جای تقدیر دارد.
۳ باشگاه فوتبال استقلال تهران در فصل ۹۲–۱۳۹۱ همین که منِ پرسپولیسی این مقاله را شایستهٔ تقدیر بدانم، نشان می‌دهد که چقدر این مقاله خوب و جامع است.
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ آربی اوانسیان وضعیت مقاله پیش و پس از گمخ به‌خوبی نشان می‌دهد که ناظر تا چه اندازه توانسته به خوب‌شدن مقاله کمک کند. ناظر پابه‌پای نامزدکننده پیش رفته‌است و خوب‌شدن مقاله تا بخش قابل توجهی متوجهٔ کمک‌ها و راهنمایی‌های ناظر بوده‌است.
۲ ابن تومرت بررسی‌های سید در گمخ‌های تاریخی بسیار راهگشا هستند و نکاتی را می‌بیند که در نگاه اول به ذهن نویسنده‌ها نمی‌رسد. سید در این گمخ هم نامزدکننده را «اذیت» کرد تا خروجی مقاله نتیجهٔ بسیار مطلوبی داشته‌باشد.
۳ اسپهبدان گیلان ناظر علاوه بر تذکر موارد مورد نیاز، در بخش‌هایی به کمک نویسنده نیز آمده و نظرات کارشناسی موثری را ارائه کرده‌است و همکاری سازندهٔ ناظر و نامزدکننده در این گمخ به‌خوبی دیده می‌شود.
@Huji: سلام. تمت. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۲۹ (UTC)[پاسخ]

Artahooei1[ویرایش]

@Artahooei1: لطفاً گمخ‌های زیر و مقاله‌ای که در آن‌ها خوبیده شده را با توجه به معیارهای بالای صفحه بررسی کنید. سپس بین یک تا سه مورد برای هر کدام از جایزه‌ها نامزد کنید (جدولی که برایتان در همین بخش قرار دارد را پر کنید).

  1. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/ادوار
  2. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/تهران
  3. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/ایرن زازیانس
  4. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آزادی پرستش (نقاشی)
  5. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/کمال‌الدین بهزاد
  6. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/کیوس گوران ۲
  7. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/بنو منجم
  8. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/معماری پیشاتاریخی در اسکاتلند
  9. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/ابوعطا
  10. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/باشگاه فوتبال استقلال تهران
  11. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/رونتگنیم
  12. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/منال شریف
  13. ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/خانواده ایرباس ای ۳۲۰ نئو
جایزهٔ «بهترین مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف مقاله دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ رونتگنیم مقاله ای کاربردی با جعبه اطلاعات کامل که توسط کاربر نامزد کننده به خوبی تنظیم گردیده‌است. مقاله حتی از نسخه خوبیده انگلیسی هم کامل تر می‌باشد. همچنین کاربر به خوبی مقاله را برای خوبیده شدن گسترش داده و با توجه به تخصصی بودن موضوع، به خوبی نثر آن را روان کرده‌است.
۲ ادوار کاربر به خوبی به جنبه‌های مختلف موضوع مقاله پرداخته و با ایجاد جدول‌های کامل و مختلف که به موضوع هم ارتباط کافی دارند مقاله را از هر نظر جامع تر کرده‌است. بخش‌بندی مناسب، ارجاع دهی یکدست، تحقیقی بودن و داشتن منابع معتبر هم بر کامل بودن مقاله اثر گذاشته‌اند.
۳ خانواده ایرباس ای۳۲۰ نئو موضوع مقاله جدید می‌باشد و در ضمن مقاله توسط خود کاربر ایجاد و گسترش یافته‌است. مقاله دارای تصاویر متنوع و مرتبط است و به خوبی جنبه‌های مختلف موضوع را پوشش داده‌است.
جایزهٔ «بهترین گزینش مقالهٔ خوب در ۲۰۱۸»
ردیف گمخ دلیل (کمتر از ۶۰ کلمه)
۱ ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/باشگاه فوتبال استقلال تهران مقاله توسط بررسی کننده به خوبی مطالعه شده و از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌است.
۲ ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/کمال‌الدین بهزاد بررسی کننده اشکالات مقاله را به خوبی ذکر نموده‌است.
۳ ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/خانواده ایرباس ای ۳۲۰ نئو مقاله به خوبی بررسی شده و اشکالات آن به‌طور دقیق ذکر شده‌است.

با احترام -Artahooei 1 ‏۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۰۲ (UTC)[پاسخ]