ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران/مارس ۲۰۱۱: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
دانقولا (بحث | مشارکت‌ها)
←‏محافظت: بخش جدید
خط ۷۶۰: خط ۷۶۰:
سلام
سلام
من براي يك مدخل"بشكن" عكس انداختم و خودم توليد كردم اما نمي تونم .عكس ها را چگونه بايد بارگذاري كنميا بايد براي چه كسي ارسال كنم؟
من براي يك مدخل"بشكن" عكس انداختم و خودم توليد كردم اما نمي تونم .عكس ها را چگونه بايد بارگذاري كنميا بايد براي چه كسي ارسال كنم؟

== محافظت ==

:لطفا در صورت امکان صفحه کاربری من را محافظت کنید. متشکرم--[[کاربر:دانقولا|دانقولا]] ([[بحث کاربر:دانقولا|بحث]]) ‏۲۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۷ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۷

گزارش توهین و حمله شخصی

با سلام.

کاربر:Khodabandeh14 با ویرایش در صفحه بحث:مردم آذری و آوردن جمله «سیاست ویکیپیدا هم روشن است. منابع باید تخصصی باشند و نه وبلاگی/وبسایتی/هیات/چهرگانی/صرافی..» که توهین آشکار به شخصیت‌های شناخته شده آزربایجانی است.


کاربر:Iroony با ویرایش در صفحه بحث:مردم آذری و آوردن جمله «باید منابع بی طرف برایش آورده شود و منابع تورکی و ترکی و آزری و آظری و آذری و غیره کوچکترین ارزشی ندارند.» که توهین آشکار به تورکان آزربایجانی محسوب می‌شود.

و همچنین در صفحه بحث کاربر:Iroony «این خانم؟اسمش جالبه فاخته!پرنده‌ای که میره تو خونه پرنده‌های دیگه تخم میگذاره و بچه اش یک زندگی انگلی رو شروع میکنه!» که در باره خانم فاخته زمانی است.

و کاربر:Isa79 در صفحه بحث کاربر:Iroony با جمله «سخنگوی پان ترک‌ها، در سازمان جعلی آداپ» که باز در باره خانم فاخته زمانی است.

لطفا طبق اصول، رهنمودها و سیاست‌های ویکی پدیا رسیدگی کنید و در صورت امکان ویرایش‌ها را حذف کنید. --Ebrahimi-amir (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۱۰ (UTC)[پاسخ]


با درود. مورد به مورد.

  1. این که خدابنده یا هر کاربر دیگری هیات، چهرگانی، صرافی و... را جز منابع معتبر نداند، توهین نیست بلکه یک نظر است. راهش هم این است که شما ثابت کنید کتب تالیفی توسط افراد مذکور، معتبر است. این که مثلا یک نویسنده خوزستانی، کتبش اعتباری آکادمیک نداشته باشد و کسی این را بگوید، ابدا توهین به خوزستانی‌ها نیست. حتی توهین به خود آن شخص هم نیست.
  2. در مورد ویرایش ایرونی، بنظر من نباید از تورکی و ترکی و آزری و آظری و آذری استفاده می‌کرد. البته بیاد داشته باشید که چنین نگارشی از سوی وی، از اصرار شما در نوشتن املای ترکان آذربایجان [که املایی رایج و استاندارد در فارسی است] به صورت تورکان آزربایجان منشاء می‌گیرد. بنظر من دوستان باید بجای پرداختن به حواشی، به اصل بحث که همانا اعتبار یا عدم اعتبار برخی منابع است بپردازند.
  3. بیان عبارت پرنده و فاخته و زندگی انگلی بچه اش باز بنظر من شایسته نبود و بهتر است دوستان دیگر چنین ننویسند و از پرداختن به حواشی و سخن گفتن درباره مسائل بی ربط به اصل موضوع بپرهیزند.
  4. اظهار نظر عیسی درباب فاخته و پان ترک خواندن وی نیز [چون در فضای نام اصلی نیست] نقض وپ:زنده تلقی نمی‌شود. پان ترک و جعلی خواندن یک سازمان نیز باز توهین نیست. شایان ذکر است که این هم باز از جمله حواشی‌ای است در بحثها ایجاد شده و دوستان بجای اینکه به موضوع بپردازند، درباره حواشی بحث کرده‌اند. --آرش:) ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۲۲ (UTC)[پاسخ]
در تکمیل نکته دوم آرش، خدمت جناب ابراهیمی عرض می‌کنم: استفاده افراطی شما از املای نادرست برای کلمه‌های «ترک» و «آذری»، بحث کردن دیگران با شما را فرسایشی می‌کند. شما مجاز نیستید (به قول جوان‌های امروزی) روی اعصاب دیگران راه بروید، بعد وقتی واکنش نشان دادند، گزارش‌شان را به مدیران بیاورید. یا اگر می‌خواهید هم این کار را بکنید، اما اگر قضیه بیخ پیدا کرد و کسی در اثر آزار شما حدود را رعایت نکرد و توهینی کرد و بسته شد، انتظار بسته شدن خودتان به دلیل اخلال‌گری و آتش‌افروزی را هم داشته باشید. ▬ حجت/بحث ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۴۸ (UTC)[پاسخ]


با سلام مجدد.

1- حرف من دقيقا اين است كه آوردن اين جمله "«سیاست ویکیپیدا هم روشن است. منابع باید تخصصی باشند و نه وبلاگی/وبسایتی/هیات/چهرگانی/صرافی..» يك نوع توهين است. در رهنمودها و سياست هاي ويكي پديا صحبت از "منابع" است نه "افراد". ذكر نام افراد شناخته شده به اين شكل و با لحن جمله و قرار دادن آن ها در كنار "وبلاگي" يك توهين آشكار است. در هر صورت در اينجا بحث از "اعتبار منبع" نيست. بحث از "توهين به افراد" است. يعني نه گفته اند كه "كتاب فلان" يا "مقاله فلان" با توجه اين سياست ها و رهنمودها اعتبار ندارد. بلكه در مورد "افراد" حرف زده اند.

2- اگر آنها با من مشكلي دارند بهتر است كه با خود من اين مشكل را حل كنند. اما اين ذكر اين جمله "منابع تورکی و ترکی و آزری و آظری و آذری و غیره کوچکترین ارزشی ندارند." يك توهين آشكار است. اين يك جمله نژاد پرستانه است. در كجاي ويكي پديا گفته شده كه منابع يك ملت كوچكترين ارزشي ندارد و بقيه ملت ها دارد؟ و مي توان نحوه املاي يك ملت از نام خود را (با يك جستجوي كوچك در گوگل مي توان به اين امر پي برد) به استهزا گرفت. يعني اينجا هم دو مسئله مطرح است يكي تمسخر "املاي ويژه يك ملت از خود كه مرسوم شده است" و ديگري ادعاي اين امر كه منابع مربوط به يك ملت خاص کوچکترین ارزشی ندارند.


3- بيان جمله ذكر شده درباره خانم فاخته زماني علاوه بر اين كه ناشايست است، يك توهين بسيار سنگين به حساب مي آيد. اين امر چه به لحاظ انساني چه به لحاظ سياست ها و رهنمودهاي ويكي پديا و چه به لحاظ عرف جامعه توهيني سنگين و غيرانساني است.

اگر جعلي خواندن و پان خواندن ديگران در صفحات بحث به لحاظ رهنمودها و سياست هاي ويكي پديا ايرادي ندارد؛ پس همگان مي توانند اين عمل را تكرار كنند. يعني سازمان ها و افراد مختلف را با پيشوند "پان" و يا با پسوند "جعلي" خطاب كنند. آيا اين مسئله از نظر بقيه مديران نيز اينچنين است؟ لطفا بقيه مديران نيز اظهار نظر كنند.


4- در مورد نظر جناب حجت نيز اين نكته را ياد آور مي شوم كه بسياري از مسائل مطرح شده و بسياري از ويرايش هاي انجام شده به خصوص در مورد تورك هاي آزربايجاني، نوعي قدم زدن بر روي اعصاب هموطنان تورك تان است.آيا اين مي تواند دليل اين باشد كه من به ساير نويسندگان و يا خود ملت فارس توهين بكنم؟ با اين استدلال نمي توان توهين هاي اين افراد به ساير افراد و يك ملت را توجيه كرد. اگر عصبانيت آنها مي تواند به اعتبار ويكي پديا ضربه بزند مي توانند مدتي را به مرخصي بروند تا ويكي پديا از آسيب به دور باشد.

با تشكر--Ebrahimi-amir (بحث) ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۰۹ (UTC)[پاسخ]

جناب ابراهیمی:

1-مغلطه میفرمایید.منابع و افراد باید تخصصی باشند.مگر منابع یعنی کتابها و وبسایتها خلع الساعه هستند؟افرادی آنها را مینویسند و آن افراد باید در حیطه یک موضوع متخصص باشند نه اینکه یک جراح قلب مطالب تاریخی بنویسد که هیچ تخصصی در آن رابطه ندارد!من از آن جهت آظری و آضری نوشتم که پاسخ غلط نوشتن شما را بدهم.آن ملت که شما نماینده آنها نیستید هر طوری مینویسند باید در زبان خودشان اینطور بنویسند و هر کسی در باره شیوه نوشتار در زبانش تصمیم میگرد انگار لهستانیها بیایند و بجای لهستان بنویسند پولسکا و بعد بگویند در فارسی پولسکا مرسوم شده و لهستان از نوشتار افتاده!در ضمن این یک شیوه نوشتار غیررسمی و غیرقابل قبول است که در هیچ جایی پذیرفته شده نیست بجز میان یکسری افراد خاص و اگر حرف شما درست بود الان در نقشه های جغرافیایی نیز باید شیوه غلط نوشتار شما را اجرا میکردند.در ضمن من منظورم این است منابع تورک و ترک و آذری (به هر نوع شکل نوشتارش که شما دوست میدارید چون به نظر من آزری نوشتن به اندازه آظری نوشتن غلط است) در مورد تعداد جمعیت مردم آذربایجان معتبر نیستند نه اینکه این منابع این قومیتها اصلا در هیچ کجا معتبر نیستند.شما با مغلطه و اخلالگری دارید وقت کاربران ویکی پدیا را میگیرید.

2-من در باره معنی نام فاخته زمانی که نام یک پرنده است به دوست خودم توضیحاتی دادم اینکه این پرنده چنین شیوه زندگی دارد نیز تقصیر من است یا یادآوری این نکته که این پرنده چنین شیوه زندگی دارد عیب دارد؟مثلا اگر من بگویم پرستو پرنده ای که یکجا نشین نیست و دائم ترک وطن میکند توهین به پرستو خانم است یا توهین آشکار و سنگین به پرنده پرستو؟بگذریم که خانم فاخته زمانی چه توهین سنگین و زشتی به یک ملت دیگر کرده است و جای بحثش اینجا نیست.در ضمن یکسری به وپ:فارسی بزنید علاوه بر املایتان که دارای مشکل است حروفی هم که استفاده میکنید نیز نادرست است.IR00NY ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۱۲ (UTC)[پاسخ]

ببخشید میپرم وسط بحث تون ولی حرکت این کاربر در اصرار بر نوشتن کلمه آزربایجان بجای آذربایجان دقیقا مثل همون کاری است که پان عربها با اسم خلیج فارس می کنند و به نوعی توهین به تمام ایرانیان وطن پرست است . امیدوارم که مدیرام محترم در قبال نوشتار توهین آمیز این کاربر مسامحه نکنند.

تخصصی ندانستن منابع و تمایل به دیکته‌های دیگر کلمات، نظر اشخاص است و توهین و اهانت نیست.--ماني (بحث) ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۱۷ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Ebrahimi-amir به‌جای ایجاد چنین بحث‌هایی به فکر کمک به ویکی‌پدیا باشید ، این‌گونه بحث‌ها فایده‌ای برای ویکی‌پدیا ندارد.--Kasir بحث ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۵۴ (UTC)[پاسخ]

من فکر می کنم این بحث ها دقیقا در راستای کمک به ویکی پدیا تا از بی اعتباری آن جلوگیری کند. اینکه فردا روز همه نویسنگان و فعالین با پیشوند های "پان ترک"، "پان فارس"، "پان عرب" خطاب شوند و هر کس هر سازمانی را "جعلی" خطاب کند،و با بهانه اینکه منظور من این نبود آن بود و... به افراد توهین شود و استدلال مدیران نیز این باشد که این بحث ها در صفحه کاربری نیست و یا ناشایست است ولی توهین نیست پس استفاده از این ادبیات برای ویکی نویسان جایز است؛ نه تنها برای ویکی فارسی مفید نیست بلکه بسیار زیان آور است. این برعهده مدیران است تا تبدیل ویکی پدیا به مکانی برای حملات نژادپرستانه جلوگیری کنند. اگر مدیران از انجام آن عاجز هستند باید راه های دیگر را جستجو کرد. من در صفحه تابلوی اعلانات دیوانسالاران نیز این بحث را مطرح کردم، اما از قرار معلوم و طبق ویرایشی که در صفحه من از طرف کاربر آرش انجام شده است، دیوانسالاران در این زمینه نمی توانند دخالت بالاتری را اعمال کنند. پس راه های دیگر را باید جستجو کرد. --Ebrahimi-amir (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۴۸ (UTC)[پاسخ]

جامعه اسلامی فرهنگیان ایران

بنظرم برچسب حذف برای تشکلی که مداوماً بیانیه و مصاحبه و انتخابات و کنگره، طی 24 سال داشته است، گویا، کمی بوی جناحی بودن می دهد. اما، مساله اصلی من این است که چرا هر کاری کی کنم جعبه این مقاله در پایین صفحه دیده می شود، نه در بالا و در سرجای آن؟ اگر کسی کمک کند، تشکر می کنم.--AA (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۴۴ (UTC)[پاسخ]

✓ درست کردم. مشکل جعبه نیاز به دسترسی مدیریتی نداشت. ▬ حجت/بحث ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۴۴ (UTC)[پاسخ]

خرابکاری محرز کاربر گشتی پویان

کاربر تازه کاری بنام، پویان می کوشد تا هر مقاله ای را من در چند سال اخیر، بوجود آورده ام، برچسب حذف بزند. با او چه برخوردی کنم که بهر مقاله ای ایجاد کرده ام، برچسب حذف می زند؟ احتمال وابستگی او به نهادهایی خاص وجود دارد. بطور کلی سپاه پاسداران رهبری، تلاش دارد تا با حذف برخی مقالات مربوز به احزاب، گروه هاس سیاسی و سندیکاهای صنفی به فرهنگ ضد تشکیلاتی جامعه ما دامن بزند. اما، در چنین شرایطی با چنین تلاشهایی باید چه کرد؟--AA (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۵۸ (UTC)[پاسخ]

نگاه کنید به :

کانون تربیت اسلامی

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه آزاد اسلامی تهران

جامعه اسلامی فرهنگیان

و ...--AA (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۰۲ (UTC)[پاسخ]

محض اطلاع مدیران در مورد تازه‌کاری بنده :)-- پویان (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۰۶ (UTC)[پاسخ]
جناب AA، لطفاً در مورد اغراز دیگران اظهار نظر مکنید. نیت‌یابی در ویکی‌پدیا به شدت نکوهش شده است.
به جای بحث راجع به نیات دیگران، راجع به مشارکت‌های آن‌ها نظر بدهید. اگر گمان می‌کنید مقاله‌ای برچسب حذف به دلیل عدم سرشناسی خورده اما موضع مقاله واقعاً سرشناس است، به جای شکایت از کاربری که برچسب را زده، مقاله را ویرایش کنید و با ذکر منابع و مآخذ مناسب، نشان دهید که موضوع مقاله سرشناسی دارد. این طوری هم مقاله حذف نمی‌شود، هم با نیت‌یابی موجب رنجش دیگران نمی‌شود، و هم خود مقاله پیشرفت می‌کند ▬ حجت/بحث ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۳۹ (UTC)[پاسخ]
هم‌چنین توجه داشته باشید که برخی موضوعات، سرشناسی لازم برای ایجاد مقاله جدا را ندارند، اما آن قدر مهم هستند که درون متن مقاله‌ای دیگر به آن‌ها اشاره شود. مثلاً شاید ایجاد یک عنوان «کانون تربیت اسلامی» داخل مقاله حزب جمهوری اسلامی بهتر از ایجاد یک مقاله جدا باشد.
توجه کنید که در این حالت هم باز آوردن منابع الزامی است ▬ حجت/بحث ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۴۱ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Ebrahimi-amir

کاربر:Ebrahimi-amir از عمد در اینجا علی رقم تذکر سایر کاربران از املای نادرست آزربایجان بجای آذربایجان و تورک بجای ترک استفاده میکند و با اخلالگری در این مدت با توجه به اینکه دیگر کاربران منابع وی را بارها رد کرده اند و از پیش نیز قرار بر حکمیت در صفحه بحث بود و ایشان نیز قبول کردند اما با نادیده گرفتن توافق پیشین[۱] و نظر دیگر کاربران که رای بر عدم اعتبار منابع دادند با سماجت در دادن ارزش ناحق به منابعش اخلاگری میکند و باعث بسته شدن مقاله شده است.به نقض سه برگردان این کاربر در گذشته نیز اهمیتی داده نشد.همچنین وی به کاربران ثبت نام کرده ویکی پدیا در اینجا تهمت زده است.لطفا رسیدگی شود.IR00NY ‏۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۳۵ (UTC)[پاسخ]

✓ آخرین تذکر رابه کاربر دادم. ----♦ بهزاد مدرس ♦ ب ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۲ (UTC)[پاسخ]

من از ابتدا تلاشمان در همین راستا بوده است. بحث مربوط به منابع است که آیا معتبر هستند یانه. هنوز "جمع بندی" بحث صورت نگرفته است. من هم یکی از طرف های بحث هستم و قاعدتااستدلال های خودم را درباره منابعی که خودم استفاده کرده ام و همچنین موضوعات مربوطه مطرح کرده ام، تا بهترین نتیجه گیری ممکنه حاصل شود. این امر نمی تواند حاکی از اخلال گری من باشد. اما موارد دیگر در صفحه هستند که مصداق اخلال گری محسوب می شود. که از دید شما پنهان مانده است.

1- من به دنبلا "اعمال نقطه نظر معین" نیستم، بلکه به دنبال غنی کردن مقاله هستم. اگر دنبلا اعمال نقطه نظر معین بودم سایر مطالب را حذف می کردم. افزودن مطالب به یک مقاله مصداق "اعمال نقطه نظر معین" نمی تواند باشد. اگر هست پس همه ویکی نویسان دنبال این امر هستند.

2- من به دنبال "اثبات پذیری" آمار گنجانده شده هستم. و فکر می کنم که طبق رهنمودها و سیاست های ویکی پدیا این منابع "معتبر" هستند.

3- من در مورد منابع مورد استفاده توضیحات داده ام و به این توضیحات ادامه نیز داده ام. به پاسخ بقیه کاربران توجه کرده و سعی کرده ام با گسترده کردن بحث و باز نمودن آن دیدی واقعی تری و توافقی براساس اصول به دست بیاید.

4- هنوز جمع بندی از موضوع صورت نگرفته است که ویرایش های من مصداق عدم به توجه به نظر جمع باشد.

5- من سعی نکرده ام تا با حمله شخصی و توهین و... بقیه را از صفحه بحث طرد کنم.

6- اکثر این امور توسط طرف های بحث که در مقابل ویرایش و منابع بنده بوده اند قابل مشاهده است.

لطفا مجددا بررسی کنید و با اخلال گری واقعی برخورد نمایید. با تشکر --Ebrahimi-amir (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۳۵ (UTC)[پاسخ]

متهم شدن توسط کاربر پسر آمل به عامل انگلیس و اسرائیل و فراماسون بودن

آیا در ویکی پدیا به کاربری می توان برچسب دست انگلیس و اسراییل و فراماسون بودن زد و از ادبیات و افتراهای مدل روزنامه کیهانی استفاده نمود؟ بحث:فراماسونری را ببینید.کاربر پسر آمل برای اثبات وجود دستهای پنهان انگلیس و اسرائیل و فراماسون در ویکیپدیا لینک به تاریخچه ویرایشات من داده است . یعنی به روشی رندانه من را عامل انگلیس و اسرا‌ئيل و فراماسون معرفی نموده اند . تقاضای برخورد شدید با ایشان را دارم. صفحات کاربری پسر آمل پر است از تذکرات مدیران به ایشان بخاطر متلک‌ها و عدم نزاکت ایشان. آیا ایشان مصونیتی در ویکیپدیا دارند که همیشه در نهایت به تذکر به ایشان بسنده می شود .Abarkavan (بحث) ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۲:۵۳ (UTC)[پاسخ]

از کاربر پاسخ خواسته شد. تا فردا رسیدگی می‌شود.--کامیار (بحث) ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۳:۱۰ (UTC)[پاسخ]
✓ --کامیار (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۵ (UTC)[پاسخ]

توهین

کاربر:LOPASDFF در این ویرایش[۲]به افراد توهین نموده . تقاضای رسیدگی دارم . با تشکر ویکی خور (بحث) ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۲۷ (UTC)[پاسخ]

پیدا نشدن مقاله با عنوان موسی اکرمی در ویکیپدیا

دوستان عزیز سلام. چندی پیش مقالۀ موسی اکرمی را ایجاد کردم که با بحثهائی که شد و لطفهای دوستان (بخصوص حجت عزیز) قرار شد مقاله بماند (13 فوریه). اما مقاله در گوگل ایندکس نشده.Sepandar11 (بحث) ‏۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۲۷ (UTC)[پاسخ]

مدتی طول می‌کشد تا گوگل صفحه‌های جدید را شناسایی کند. ضمناً هدف‌تان را چیزی بالاتر از گوگل قرار دهید. ▬ حجت/بحث ‏۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۴۶ (UTC)[پاسخ]

اصرار بر تخلف از حق تکثیر توسط کاربر:Kazemita1

کاربر:Kazemita1 تمایل شدیدی به نقض حق تکثیر و کپی کاری هایی که سرقت علمی به شمار می رود دارد. اکنون چند روز است که انرژی من صرف توضیح الف و ب حق تکثیر به ایشان و تذکر و پاک کردن صفحات کپی کاری و ناقض حق تکثیر ایشان شده است. مورد آخر نیز این عکسی بود که بدون اجازه بارگذاری شده بود. تاریخچه ای از تذکرات من و بحثهای فرسایشی من با ایشان در مورد عدم تخلف از قانون حق تکثیر را در صفحه بحثشان و در صفحه بحث مقاله حسن مجتبی و همچنین صفحه بحث خودم می توانید بیابید. من به علت آنکه با ایشان در مقاله ای مشغول بحث هستم از استفاده از ابزارهای مدیریتی ابا دارم. اما از مدیران می خواهم تا به این مساله که حالتی فرسایشی پیدا کرده است برخورد نمایند. نکته جالب این است که ایشان اظهار می کنند که از یکی از 50 دانشگاه برتر دنیا فارغ التحصیل شده اند و تعداد زیادی مقاله ژورنالی دارند:یعنی نباید به قوانین حق تکثیر و سرقت علمی اینقدر بیگانه باشند.--♦ بهزاد مدرس ♦ ب ‏۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۳:۲۴ (UTC)[پاسخ]

✓ --کامیار (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۴۹ (UTC)[پاسخ]
دفاع اینجانب را می توانید در صفحه بحث کامیار بخوانیدKazemita1 (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۲۴ (UTC)[پاسخ]

چرا چیزی که شما فکر میکنید مهم نیست باید حذف بشه

چرا چیزی که شما فکر میکنید مهم نیست باید حذف بشه. هرکی کیم قدیکیه کمی دس داره تو وب .هرجوری دوس داره تصمیم میگیره من چیزایی میبینم که اصلا مهم نیست ولی حذف نمیشه حالا ما یه مطلب نوشتیم اقا ارش چون فکر میکنه سر شناس نیست پاکش میکنه .گفته میشه سر شناس نیست به نظر شما ارائه مسئله ای که بخواترش چندین نفر دارن شب و روز کار میکنند در مله چندین نفر به زندان میفتن مهم نیست سر شناس نیست اینم شد دانشنامه ازاد .

اخلالگری

یکی از مدیران به اخلالگری این کاربر که یکی از مدیران نیز به آن اشاره داشته است در اینجا رسیدگی کند.IR00NY ‏۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۲۴ (UTC)[پاسخ]

درخواست بررسی

درود، کاربر:Ahmad87 در مقاله پرچم بلژیک بخشی را ترجمه کردند که بسیار بی‌معنی و اشتباه بود، من فکر می‌کنم اگر ترجمه‌های دیگر ایشان هم همین کیفیت را داشته باشد نه تنها به سطح کیفی دانشنامه آسیب جدی وارد می‌شود بلکه محتوای غیرصحیح در دانشنامه با ذکر منبع اشتباه (ناخواسته) تزریق شده است. من سعی کردم ایشان را نسبت به اشتباهشان آگاه کنم اما متاسفانه رفتار ایشان با بنده صحیح نبود. از این رو درخواست بررسی وضعیت فعالیت ایشان (ترجمه‌هایشان) را دارم. نمونه‌ای از ترجمه مذکور ایشان را در مقاله پرچم بلژیک در زیر می‌آورم:

متن انگلیسی:

The national flag has the unusual proportions of 13:15, but is rarely seen. A flag in a 2:3 or similar ratio is used in most cases, even by most government bodies

آخرین ترجمه ایشان بعد از درخواست اصلاح من از ایشان: پرچم ملی بلژیک نسبت نامعمول ۱۳ به ۱۵ را دارد اما به ندرت دیده می‌شود. پرچمی با نسبت ۲ به ۳ که نسبت معمول مورد استفاده‌ است، در بیشتر جاها به کار برده می‌شود.--Mahanrahi (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۲۷ (UTC)[پاسخ]

به گمان من ترجمه ایشان (بعد از اصلاحات) ایراد اساسی ندارد و همان مفهومی را می‌رساند که باید برساند. اگر هم جز این است، شما ویرایش‌اش کنید. اما هر دوی شما باید مراقب باشید که تمرکزتان روی «مقاله» باشد نه روی رفتار دیگری. ▬ حجت/بحث ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۴۷ (UTC)[پاسخ]
من کاری به رفتار ایشان نداشتم؟! کجا منظورتان است؟ من صرفا به ایشان اشتباهشان را یادآوری کردم. به هرحال اینچنین ترجمه‌های می‌تواند به اعتبار این دانشنامه آسیب بزند.--Mahanrahi (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۴۷ (UTC)[پاسخ]

زایر عباسی

عزیزان با سلام من یه شکایت از taranet دارم چرا ایشون عنوان زایرعباسی رو از ویکی حذف کردند؟ لطفا پیگیری شود tahagraph — این پیام امضانشده را Tahagraph (بحثمشارکت‌ها) در تاریخ ‏۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ساعت ۲۰:۲۸ نوشته‌است.

درخواست بالا به اشتباه در صفحهٔ بحث نوشته شده بود؛ من آن را به این‌جا منتقل کردم. ▬ حجت/بحث ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۴۹ (UTC)[پاسخ]

من پیدا نمی‌کنم که کجا چنین حذفی انجام شده ▬ حجت/بحث ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۴۹ (UTC)[پاسخ]
زایر عباسی را می‌گویند. به این دلیل که فاقد محتوای لازم بوده و بنا به ویکی‌پدیا:حذف سریع#مقالات مورد اول عمل شده.
می‌توانید دوباره آن را دوباره درست کنید به این شرط که محتویات لازم در مقایسه با مقاله‌ها مشابه را داشته باشد. (یک و نیم خط مطلب برای یک مقاله کافی نیست!) همچنین برای درست کردن مقاله‌ای دیگر بهتر است از راهنمای ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله استفاده کنید.--ابراهیم ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۲:۰۲ (UTC)[پاسخ]
علت این که پیدا نکردم این بود که به سیاهه نگاه کردم و این حذف خیلی قدیمی بوده ▬ حجت/بحث ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)[پاسخ]

درخواست محافظت

با درود ، با توجه به ویرایش‌های آی‌پی‌ها در مقاله محمدرضا مهدوی کنی درخواست محافظت از این مقاله را دارم.--Kasir بحث ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۳ (UTC)[پاسخ]

✓ واگردانی اطلاعات حذف شده با شما ▬ حجت/بحث ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۳۱ (UTC)[پاسخ]

درخواست محافظت (۱)

درورد، مقالهٔ سید علی خامنه‌ای‏ را در برابر آی‌پی محافظت کنید، با احترام --پویان (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۵۱ (UTC)[پاسخ]

✓ --آرش:) ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ‏۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۱۷ (UTC)[پاسخ]

بهزاد مدرس

درود، الان متوجه شدم که کاربر Sonia Sevilla که به دلیل ایجاد اخلال و زاپاس بازی بسته شده بودند و هم در متا و هم در اینجا توسط بازرسان کاربر زاپاس باز بودن ایشان تایید شده بود؛ توسط جناب مدرس باز شده‌اند. امیدوارم دیگر مدیران کمی برای زحمات بازرسان کاربر ارزش قایل شوند و کاربر را دوباره ببندند. اینراهم مایلم اضافه کنم که با توجه به سابقه درخشان جناب مدرس این اقدامشان برایم بسیارعجیب بود.Nathanieltalk ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۲۶ (UTC)[پاسخ]
با درود خدمت ناتال گرامی. کاربر از همان ابتدا و حتی در ویکی گفتاورد ادعا کرده که خود و خواهرش (سونیا) از یک رایانه در ویکی ویرایش می‌کنند. بدیهیست اگر اندکی با فرض حسن نیت بنگریم، نباید ایشان را به دلیل زاپاس بازی برادرشان ببندیم. هم اکنون هم حساب برادر 2 ماه بسته‌است و هر حساب دیگری به غیر از سونیا توسط بازرسان کاربر شناسایی شود فورا بسته و حساب اصلی هم از دوماه به 6 ماه قطع دسترسی افزایش خواهد یافت.--آرش:) ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۳۲ (UTC)[پاسخ]
یادم است که یکبار هم توسط یکی از کاربران پیام داده بودند که حاضرند توبه کنند. فحن داشتن مال قبل از بازرسی کاربر و اینها مگر نیست؟ مگر می‌شود بازرسی کرد (و چه بازرسی پر تنشی هم در همین ویکی فارسی داشت) و بعد فحن داشت؟ Nathanieltalk ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۴۱ (UTC)[پاسخ]
جناب برادر گفته بود که می‌خواهد توبه کند که البته یک دوجین حساب ازشان بستیم و البته user:Jamal Nazareth تا دوماه دیگر باز می‌شود. درخواست چک یورز هم برای این انجام شد که ارتباط میان کاربر ولید و دیاموند روشن شود. چون دیاموند مدتها پیش در ویکی‌پدیا بسته شده بود، ناچارا دست به دامان ویکیبدها شدیم که cross CU انجام دهند در ویکیگفتاورد و ویکی‌پدیا که ارتباط دیاموند فعال در گفتاورد با ولید ویکی‌پدیا روشن شود. در میان (با فرض حسن نیت) خواهر بیچاره هم در دام افتاد.--آرش:) ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۵۲ (UTC)[پاسخ]
خود این خواهر ارجمند اگر نبود الان به قول شما تمام اعضای خانواده شان بسته نمی‌شدند. از این کاربر حتی تست زبان هم گرفته شده، باز شدنش را می‌گذاشتند لاقل در 13 رجب تا ثوابش بیشتر شود.Nathanieltalk ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۲:۰۳ (UTC)[پاسخ]

جناب ناتان کاربر دوم ادعا کرده‌است که خواهر کاربر اولی است که زاپاس بازی کرده‌است و البته اکنون بسته شده‌است. من سعی کرده‌ام کمی فحن به خرج بدهم. این بار اولی نیست که با کاربرانی مواجه می‌شوید که فامیلی ویرایش می‌کنند. خودتان فکر کنم نمونه‌هایش را در ویکی سراغ داشته باشید. من به سونیا اجازه ویرایش داده‌ام و امیدوارم ویرایش‌های ایشان در جهت بهبود این دانشنامه باشد. توجه داشته باشید که user:Jamal Nazareth و بقیه زاپاس‌هایش بسته‌است و البته خود من بودم که ایشان و یکی دیگر از زاپاس هایشان را بستم. --♦ بهزاد مدرس ♦ ب ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۲:۲۵ (UTC)[پاسخ]

متشکرم، ولی ادعای خواهر برادری اینچنینی قابل اثبات نیست که برای فحن داشتن نیاز به سعی و کوشش باشد. کاربر سونیا و سایر زاپاس هایشان نه تنها مشخصات شناسه‌های کاربریشان مشابه‌است بلکه همه این زاپاس‌ها دقیقا به یک روش خرابکاری می‌کردند یا رای می‌دادند. موقعی ادعای شما و آن کاربر قابل بررسی است که این کاربر یک جور رفتار می‌کرد و نظر می‌داد و ویرایش می‌کرد و برادر ادعایی شما یک جور دیگر ویرایش می‌کرد و رای می‌داد. وقتی همه یک کار را می‌کردند متوجه نمی‌شوم چطور تشخیص داده شده که یکی می‌بایست باز باشد و یکی بسته؟Nathanieltalk ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۱۲ (UTC)[پاسخ]
ناتان گرامی. اولا توضیح دهم که کاربر سونیا را خود من بسته بود و سپس بعد از توضیحات ایشان تصمیم گرفتم که دوباره بازشان کنم. اصلا بردن نام من در اینجا بی مورد است. زیرا فرض کنید از اول من کاربر را نبسته بودم. بهتر بود بدون نام بردن از من می پرسیدید که مدیران دیگر چه تصمیمی در مورد ایشان دارند.
در مورد خود من شک است که به من اجازه نمی دهد که کاربر دوم را دروغگو بدانم. اما اگر مدیری دیگر می تواند با اطمینان خاطر هر دو حساب کاربری را ببندد من مخالفتی ندارم. فعلا که در دو روز اخیر ویرایشات کاربر سونیا ویرایشات خوبی بوده است و حداقل به ظاهر از ویرایشات کاربری که عنوان می شود برادر ایشان است متمایز است. من تا این لحظه از باز کردن ایشان پشیمان نیستم.--♦ بهزاد مدرس ♦ ب ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۳۳ (UTC)[پاسخ]
متاسفانه نام بردن از شما به دلیل باز کردن غیرقانونی کاربر بسته شده لازم بود. بستنشان که قانونی بوده است و اگر شما نمی بستید 19 مدیر مثل شما بودند که می توانستند ببندند. متاسفانه شما ظن خودتان را درباره این کاربر بر نتیجه بازرسی کاربر مقدم دانستید و کاربر را باز کردید. این شد که لازم دانستم در تام موضوع را مطرح کنم.Nathanieltalk ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۵۱ (UTC)[پاسخ]
من سیاستی نمی شناسم که در نظر گرفتن ملاحظات امکان استفاده از اعضای خانواده از یک آیپی را غیر قانونی بداند. حتی در WP:Family امکان وجود چنین کاربرانی را به رسمیت شناخته است. ضمنا اینکه من تصمیم مدیریتی خودم را خنثی کرده ام کار غیر قانونی نکرده ام. تازه شده ام مانند ۱۹ مدیر دیگر که هیچ اقدامی نکرده اند. لطفا از سو استفاده از این بحث برای تحت فشار دادن و اذیت و آزار و متلک پرانی خودداری کنید.--♦ بهزاد مدرس ♦ ب ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۲:۲۱ (UTC)[پاسخ]
اوه چقدر عصبانیNathanieltalk ‏۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۱۱ (UTC).[پاسخ]

گزارش سوء استفاده از اختیارات مدیریتی توسط کاربر:آرش، کاربر:Huji و کاربر:Behzad.Modares

با سلام خدمت مدیران محترم ویکی‌پدیای فارسی

لازم می‌دانم که درباره سوء استفاده از اختیارات مدیریتی کاربران کاربر:آرش، کاربر:Huji و کاربر:Behzad.Modares اطلاعاتی به شرح زیر در اختیار شما قرار داده و درخواست کمک بکنم.


۱-کاربر:آرش در برابر گزارش توهین و حمله شخصی به اشخاص و همچنین یک ملت که به صورت بارز از احساسات نژادپرستانه حاکی شده‌است ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران/مارس ۲۰۱۱، برخوردی سهل انگارانه داشته و به یکی از افراد مورد نظر در گزارش به پیشنهادی دوستانه قناعت کرده‌است. این کاربر که دارای سابقه بالایی در ویکی‌پدیا است، و از سیاست‌ها و رهنمودهای آن اطلاع لازم را دارد اما نوشته‌های ایشان و نوع پرداختن به مسئله نشان از نوعی سهل انگاری دارد که تکرار این نوع سهل انگاری در برخورد با حمله‌های نژادپرستانه، علاوه بر جریحه دار کردن احساسات سایر ملل، می‌تواند به ادامه این حملات و بی اعتباری ویکی فارسی بیانجامد.


۲- کاربر:Huji در زیر این ویرایش [۳] به جای توجه به توهین‌های صورت گرفته و در نظر داشتن حسن نیت نسبت به ویرایش‌های صورت گرفته، من را به «قدم زدن بر روی اعصاب دیگران» متهم می‌کند. همین اتهام غیرمسئولانه ایشان نوعی تشویق دیگران برای حمله هدفمند به اینجانب و نوعی آشوب طلبی تلقی می‌شود. همین عمل ایشان باعث شده‌است که کاربر:Behzad.Modares این اتهام را به عنوان چماق برای به در کردن من از شرکت در بحث مردم آذری و همچنین چماقی برای قطع دسترسی احتمالی در صورت ویرایش بعدی در مقاله بیاورد. و من را علنا به عنوان اخلال گر و کسی که روی اعصاب دیگران راه می‌رود معرفی کند. این امر از خرابکاری¬های پنهانی محسوب می‌شود.

۳- کاربر:Behzad.Modares بدون توجه به گفته‌های من در خصوص عدم جمع بندی بحث:مردم آذری ادعا می‌کند که من اخلال گر هستم و روی اعصاب دیگران راه می‌روم و منابع قوم گرای من! از چند فرسخی داد می‌زند. ایشان علی رغم در خواست من در مباحث راجع به اینکه دوستان توضیح دهند که منابع قوم گرا چیست؟ یک قوم گرا کیست؟ و قوم گرایان فارس کدام‌ها هستند؟ به استفاده از این واژه مبهم و غیر دقیق و غیرویکی‌پدیایی و نژادپرستانه ادامه داده‌اند. همچنین من در این ویرایش ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران/مارس ۲۰۱۱ به ایشان توضیح داده‌ام نشانه‌های یک اخلال گر چیست و چگونه‌است و اینکه طبق اصول ویکی‌پدیا من اخلال گر نیستم و از ایشان درخواست رسیدگی به اخلال گری واقعی را کردم. اما ایشان مجددا به من تذکر داده اند! عدم پاسخ به سوالات دیگر کاربران در بحث‌های مطرح شده و تلاش برای القای یک ذهنیت خاص و نشان دادن اینکه من در مقابل شما پاسخگو نیستم سوء استفاده از اختیارات مدیریتی است.


۴- اگر کاربر:Huji و کاربر:Behzad.Modares از ویرایش‌ها و نظرات متفاوت بنده عصبانی هستند و احساساتی شده‌اند، می‌توانند مدتی را به مرخصی خودخواسته بروند تا با اعمال حاکی از عصبیت و احساسات آنها ویکی‌پدیا آسیب نبیند.


۵- من دوست دارم این بحث‌ها نه در خارج از ویکی فارسی بلکه در داخل آن و با دخالت مدیران پخته تر و با اعصاب آرام تر حل شود. برای انجام ویرایش‌ها و نوشتن نظرات عجله نمی‌کنم و چند روز یک بار مباحث را پی گیری می‌کنم تا فضا متخاصمانه نباشد و دوستان با اعصابی به هم ریخته و روحیه پراحساس و هیجان، به بی نظمی دامن نزنند و تصمیمات غیرویکیایی نگیرند ولی علی الظاهر موفق نبوده‌ام و احساسات دوستان بر عقلانیت آنها پیشی گرفته‌است. برای همین از سایر مدیران درخواست رسیدگی مجدد به این درخواست [۴] در این صفحه ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران/مارس ۲۰۱۱ و همچنین این درخواست [۵] را بر اساس اصول، سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا را دارم.

امیدوارم دوستان با تدبر عمل کنند تا کار بغرنج تر از این نگردد.

با تشکر --Ebrahimi-amir (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)[پاسخ]

با اجازه از مدیران محترم، کاربر:Ebrahimi-amir شما با داشتن ۱۷۴ ویرایش در ویکی‌پدیا فارسی که فقط ۷۷ ویرایش آن در فضای اصلی بوده‌است با فشار بر ۳ مدیر قصد القاء تفکرات و نظرات خود بر ویکی‌فا را دارید. مدیران با تجربهٔ بالایی که دارند بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ می‌کنند اما فعالیت‌های شما در صفحات بحث و اتهام‌زنی باعث ایجاد اختلال در روند فعالیت ویکی‌پدیا شده‌است، از مدیران محترم خواهش‌مندم در صورت اینکه موارد طرح شده توسط این کاربر اثبات نشود به دلیل خراب کردن جو عمومی و اختلال در ویکی‌پدیا با این کاربر برخورد کنند. --Kasir بحث ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۳۴ (UTC)[پاسخ]


دوست گرامی مغلطه مفرمایید. اگر نوشتن آذری با املای آظری توهین است، پس خود شما که اولین بار املای غلط را استفاده کردید (آزری) بزرگترین توهینگر محسوب می‌شوید. اگر هم نیست پس باید اجازه دهید هرکس هرطور خواست بنویسد. خود من معتقدم در صفحات بحث نباید به نحوه املای واژگان ایراد گرفت. اما شمایی که خود با املای سلیقه‌ای خود می‌نویسید، حق ایراد به املای دیگران را ندارید. قرار دادن نام هیات و چهرگانی در کنار وبلاگ نیز توهین محسوب نمی‌شود. در بدبینانه ترین حالت توهین به خود این اشخاص است نه یک قوم (تازه آن هم از نظر من نیست). نه شما و نه خانم فاخته و نه هیات نماینده آذری‌ها نیستید که خدایی ناکرده توهین به یکی از این اشخاص، توهین به آذریها تلقی گردد. هرچند باز اضافه می‌کنم که به نظر من هیچ توهینی رخ نداده‌است. وقتی شکایت شما از نظر هیچ مدیری وارد نیست، این فرافکنی‌ها ره به جایی نمی‌برد دوست من. --آرش:) ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC)[پاسخ]

عجالتاً فقط یک توضیح بدهم که این که من به یک نفر تذکر بدهم که با رفتارش دارد اعصاب نفر دیگری را خط خطی می‌کند، نیاز به دسترسی مدیریتی ندارد و در نتیجه نمی‌تواند «سوء استفاده از اختیارات مدیریتی» من تلقی بشود :) حالا این که کاربر از این حرف من دلخور شود و از من به عنوان «یک کاربر» گله کند به جای خودش معقول است (همین‌جا از این که آن لفظ را به کار بردم پوزش می‌طلبم) اما این که همه‌چیز را به هم قاطی کند، هر کسی به او تذکری داد برایش گزارش رد کند و غیره، خودش یک نمونه از اخلال‌گری می‌تواند باشد. ▬ حجت/بحث ‏۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۲۷ (UTC)[پاسخ]
اولا همانطور که حجت گرامی گفت من نیز هنوز از ابزار مدیریتی استفاده نکرده ام که متهم به سو استفاده مدیریتی شوم و تذکر احتیاجی به دسترسی مدیریتی ندارد.

تعریف منبع قوم گرا برای من منبعی است که ایدئولوژی قوم محور فرد بر حقایق تاریخی ارجح باشد و نویسنده حاضر باشد در راه ایدئولوژی قوم محور خود هر تحریفی در تاریخ بکند. تحریفاتی که جلوی هر دانشگاهی بگذارید جز لبخند چیزی تحویلتان نمی دهد. مانند ترک بودن سومری ها و اشکانیان و ایلامی ها. یا ترک بودن سکاها. ترک زبان بودن آذربایجان از ده هزار سال پیش. تمدن ۲۵ هزار ساله ترکان(اولین آثار شهر نشینی بشر بیش از ده هزار سال قدمت ندارد) یا تغییر واژگان آذربایجان به آزربایجان جهت القای یک سری جعلیات تاریخی و ....
البته هرچه می گذرد شما به مرز تحمل رفتارهایی که مصداق اخلالگری است نزدیک می شوید. اولا اینکه شما تا هر تذکری به شما داده می شود یا حرفی گفته می شود برایش گزارش رد می کنید مصداق اخلالگری است. یا شکایت بردن به جاهایی مانند تابلوی اعلان دیوانسالاران از مدیران که مصداق جار زنی نیز است. در ضمن تقریبا تمام کاربران ویکی فارسی که تخصص یا مطالعاتی در زمینه موضوعات مرتبط به آذربایجان داشته اند نظر داده اند که عمدتا خلاف نظر شما بوده است اما شما بر دیدگاهتان پای می فشارید و اصلا در جهت اجماع گام بر نمی دارید. یا اصرار دارید کتاب یک دکتر جراح قلب را به عنوان یک منبع معتبر در مردم شناسی تحمیل نمایید و اعتبار منبع را اظهر من الشمس می دانید فارغ از همه توضیحات سایر کاربران. خلاصه بگویم اکنون شما روی خط قرمز گام برمی دارید--♦ بهزاد مدرس ♦ ب ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۱۰ (UTC)[پاسخ]

بنظر من در صورت ادامه، رفتار کاربر از مصدایق وپ:کر است.--آرش:) ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۱۴ (UTC)[پاسخ]

بررسی مشکل اضافه کردن یک پیوند بیرونی

با سلام در قسمت پیوند های بیرونی (مهمویی بیرجند) نمی توانم آدرس وبلاگ جامع روستای مهمویی را اضافه کنم.لطفا پیگیری کنید. آدرس وبلاگ مهمویی : www.mahmouei.blogfa.com


درخواست حذف دو عکس با یک نام

با سلام متأسفانه دو عکس با نام یکسانی بارگذاری شده اند:Akrami and his children.JPG، نمی دانم چرا این اتفاق افتاد. لطفاً آنها را حذف کنید تا با دقت بیشتری بارگذاری شوند."Musaakrami (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۲۷ (UTC)"[پاسخ]

خرابکاری کاربر سندباد

این کاربر در مقاله صهیونیسم ستیزی بارها عکسی را که در ویکی انگلیسی هم هست و اطلاعات مهمی درباره یکی از گروه های ضد صهیونیستی را به کاربران میدهد پاک میکند که مصداق بارز خرابکاریست. ضمن اینکه نقض ۱۰۰۰۰ برگردان هم کرده اند.--94.182.117.180 ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۵ (UTC)[پاسخ]

با توجه به اسناد ارائه شده توسط این آی‌پی باید تصمیمی اتخاذ شود. چرا کسی به این درخواست توجه نکرده؟ آی‌پی بودن این کاربر و حتی تخلفاتش و احیانأ بسته‌شدنش هیچ ربطی به درخواستش ندارد و او از مدیران خواسته تا قوانین را اجرا کنند. هزاربرگردان اجرا نشده‌است.--محکپیکار ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۳۷ (UTC)[پاسخ]

حفاظت از نوشتار صهیونیسم‌ستیزی در مقابل ویرایش آی‌پی‌ها

متاسفانه یک آی‌پی در مقاله صهیونیسم‌ستیزی، به توهین بارز در قالب توضیحات یک نگاره و بازگردانی توهین به کشور اسرائیل، یهودیان و اسرائیلی‎‌ها اصرار دارد. لطفا مدیران محترم، برای جلوگیری از ادامه واگردانی‌های پی در پی، مقاله را در مقابل ویرایش آی‌پی‌ها محافظت کنند. سندباد (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۵ (UTC)[پاسخ]

عجب!!! توهین به یهودیان؟ :)) مثل اینکه خود یهودیان آن تابلو ها دستشان گرفته اند و روی تابلو ها هم نوشته شده است که کشور اسرائیل توهینی به یهودیان است.--94.182.117.180 ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۸ (UTC)[پاسخ]
این‌جا، جایی برای جهاد علیه اسرائیل و مردمش نیست. توهین‌های آن‌ سه عضو فرقه ناتوری کارتا هم کاملا بارز است. اگر بخواهد این‌شکل از توهین‌کردن‌ها‌ باب شود، انتظار داشته‌باشید که هر دیوانه‌ای که پلاکاردی نوشت و به قرآن و محمد و موسی و عیسی و ... فحاشی کرد، توهین‌هایش با ترجمه کامل همراه با تفسیر و توجیه، در مقالات بازتاب یابند. سندباد (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۰ (UTC)[پاسخ]
آن مقاله راجع به صهیونیسم ستیزی است نه تبلیغ صهیونیسم. خودتان را به آن راه نزنید. اگر میتوانید اول عکس را از ویکی انگلیسی پاک کنید بعد بیایید اینجا مشغول تبلیغ برای اسرائیل شوید.--94.182.117.180 ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۲ (UTC)[پاسخ]
مشکل در عکس نیست، مشکل در ترجمه، تفسیر فحاشی‌ها و بلندگو شدن برای این افراد از سوی شماست. سندباد (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۴ (UTC)[پاسخ]
کدام تفسیر. من عین متن را ترجمه کردم. بفرمایید شما ترجمه کنید ببینیم که متن روی تابلو چه نوشته؟--94.182.117.180 ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۴۰ (UTC)[پاسخ]
از آن‌جایی که برای من اثبات‌نشده که شما همان کاربر طردشده نیستید، هرگاه با نام کاربری اصلی‌تان وارد بحث شدید، ما در خدمتیم. سندباد (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۵۹ (UTC)[پاسخ]
(برخورد ویرایشی) با درود. سندباد گرامی این‌طور که به نظر می‌آید آن نگاره هم یکی از نمونه‌ها و ابعاد صهیونیسم‌ستیزی را نشان می‌دهد که موضوع مقاله هم بررسی و نشان دادن همین ابعاد است. بازتاب دادن نظر یکی از گروه‌های یهودی به نظر توهین نمی‌آید. فعلا مقاله را برای جلوگیری از ادامه جنگ ویرایشی، با همان نگاره برای یک روز محافظت کردم تا شما با آی‌پی گرامی در صفحه بحث به نتیجه‌ای برسید. شخصا یک هفته در ویکی نیستم. مدیران دیگر می‌توانند پیگیر قضیه شوند. تا بعد.--ماني (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۷ (UTC)[پاسخ]
با توجه به تغییراتی که جناب مانی در متن نگاره مورد بحث دادند و اقدام به حذف فحاشی‌ها از توضیحات نگاره کردند، من دیگر با وضعیت کنونی مشکلی ندارم. سندباد (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۵۴ (UTC)[پاسخ]

کاربر بی تربیت

با احترام، لطفا این کاربر و آی‌پی را با توجه به ویرایش‌هایش ببندید.--پویان (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۰۴ (UTC)[پاسخ]

اگر امکان دارد ویرایش‌ها را هم پنهان کنید.--پویان (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۱۵ (UTC)[پاسخ]

این آی‌پی در ویکی‌واژه هم همین ویرایش‌های زننده را انجام میدهد که متاسفانه تا الان با او هیچ برخوردی صورت نگرفته است. Optional (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)[پاسخ]
✓ --کامیار (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)[پاسخ]

حذف مطلب مشکوک وابستگی مهدوی کنی به فراماسونری

در تاریخ 14 اسفند 89، مطلب بدون منبع زیر توسط یک نشانی آی.پی. از مقاله محمدرضا مهدوی کنی حذف شده است که با توجه به انتصاب ایشان در ریاست خبرگان در 17 اسفند 89، صحت و سقم مطلبی که عموما جریانهای چپ مطرح می کنند، مهم است: محمدرضا مهدوی کنی به کرات توسط گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی به عضویت و استاد اعظمی لژ اسدآبادی متهم شده‌است. بررسی کنید! با توجه به عناد چپ ها با ایشان ممکن است که افترایی بیش نباشد، ولی ارزش بررسی دارد.

وپ:زنده را بخوانید. سندباد (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۰۵ (UTC)[پاسخ]

کاربر:تاپاله

خرابکاری در مقاله طاهریان

✓ توسط آرش ▬ حجت/بحث ‏۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۰۰ (UTC)[پاسخ]

مشكل پيوند به بيرون سايت www.mebook.ir

فيلتر هرزنگار ويكي پديا، آدرس سايت www.mebook.ir را فيلتر كرده است و اجازه پيوند به بيون و نوشتن مطالب جديد را نمي دهد. خواهشمند هستم، اين قضيه را بررسي فرماييد و براي حصول اطمينان از معتبر بودن سايت،‌به آدرس www.mebook.ir مراجعه فرماييد.


با تشكر

"Fahimehn (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۴۸ (UTC)"[پاسخ]

فیزیوتراپی

لطفا آخرین نسخه از ویرایش‌های کاربر اشراقی در این مقاله را در اینجا قرار دهید تا ایشان بتوانند اصلاحات موردنظرشان را همانجا اعمال کنند. با ایشان در اینباره صحبت شده. --تیرداد بحث ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۴۸ (UTC)[پاسخ]

انجام شد ولی نیازی به دسترسی مدیرتی نداشت بنظرم:)--آرش:) ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۹ (UTC)[پاسخ]

Х آرش جان من یک نسخهٔ خاص را عرض کردم در ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۰ با ۱۳۶٬۰۷۸ بایت حجم. شما نسخهٔ من را که ۸۱٬۰۹۷ بایت حجم دارد، قدری بهش افزوده‌اید شده ۸۳٬۶۸۴ بایت. --تیرداد بحث ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۱ (UTC)[پاسخ]
تیرداد جان این لینکی که الان دادید نسخه شماست. آیا منظورتان این نسخه است؟--آرش:) ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۶ (UTC)[پاسخ]
دقیقا.--تیرداد بحث ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۴۱ (UTC)[پاسخ]

✓ --ولی باز هم نیازی به دسترسی مدیریتی نداشت.--آرش:) ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۴۷ (UTC)[پاسخ]

خب نیاز به حوصله مدیرتی داشت. چی؟ اینم نه... عجالتا جای دیگر جوابش را میگم:))--تیرداد بحث ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۳۰ (UTC)[پاسخ]

انتقال

درود. در صورت امکان خدانگهدار لالایی(ترانه) را به عنوان پیشین خدانگهدار لالایی و بهترین چیز لعنتی(ترانه) را به بهترین چیز لعنتی منتقل بفرمایید و عناوین پرانتزدار را حذف کنید. سپاس پیشاپیش. Cobain (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۴۸ (UTC)[پاسخ]

در قهوه خانه نظرسنجی گذاشتم لطفا بعد از اجماع این کار را انجام دهیدرضا ۱۶۱۵ / ب ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۱۹ (UTC)[پاسخ]
از مدیران درخواست مجدد دارم لطفا انتقال و حذف را انجام دهند. جناب‌عالی هم لطف کنید تا زمانی که اجماع جدیدی حاصل نشده از انتقال‌هایی مثل آن‌چه که برای ۲ آلبوم اوریل لوین انجام دادید خودداری کنید. سپاس از توجه Cobain (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۲۳ (UTC)[پاسخ]
من صفحات را به نام پیشین برگرداندم. رضا از پرانتز در عناوین اگر ابهامی وجود ندارد مثلا فیلمی هم با همین عنوان ساخته‌نشده بپرهیزید. در مورد نظرخواهی اول نظرخواهی می‌کنند و بعد انتقال نه بلعکس م‍ردتن‍‍ه‍ا ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۷ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Hazaras دو بار در اینجا و اینجا ایرانیان را به تنگ نظر بودن متهم کرده است.همچنین دوبار اقدام به حذف برچسب نظرخواهی حذف کرده است.لطفا رسیدگی فرمایید.--فرشته مرگ (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۴۱ (UTC)[پاسخ]

همچنین تقاضا دارم به این ویرایش توهین آمیز رسیدگی و در صورت امکان ویرایش نیز مخفی شود.پیشاپیش تشکر.--فرشته مرگ (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۵۴ (UTC)[پاسخ]
✓ یک ماه بسته و آن ویرایش پنهان شد.--همان (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۱۰ (UTC)[پاسخ]
تشکر بسیار برای رسیدگی سریع:) فرشته مرگ (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۱۲ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Ebrahimi-amir

کاربر:Ebrahimi-amir اصرار بر نقض قوانین و وارد کردن اطلاعات بی ارتباط [۶]به ویکی پدیا در صفحه کاربری خود به دفعات [۷] دارد و به تذکرات در این باره بی اعتناست.لطفا رسیدگی شود.IR00NY ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۱۳ (UTC)[پاسخ]

لحن نامناسب کاربر:Isa79

درود، لطفا نسبت به رفتار کاربر رسیدگی شود. علیرغم تذکرها گویا ایشان نمی‌توانند بر اعصابشان/احساساتشان مسلط باشند. تشکر--Mahanrahi (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۰۷ (UTC)[پاسخ]

ایشان تاریخچه درخشانی در این زمینه دارند: [۸] [۹] [۱۰]-- BlueDevil بحث ‏۱۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۲۸ (UTC)[پاسخ]
✓ --کامیار (بحث) ‏۱۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۳۲ (UTC)[پاسخ]

بستن آی‌پی

افزودن آدرس وبلاگ -- مهدی ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ برابر با ‏۱۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۵۱ (UTC) ✓ دو هفته. --علمجو (بحث) ‏۱۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۰۲ (UTC)[پاسخ]

جلوگیری از ایجاد صفحه با فاصلهٔ مجازی اضافه !

درود! مقاله‌ای نوشتم با عنوان "رفلکس شیرجه‌ پستانداران" که هنگام ثبت با پیغام اخطار در مورد فاصلهٔ مجازی اضافه در عنوان مواجه شدم.(نویسهٔ اضافی: فاصلهٔ مجازی اضافه‌ای در عنوانی که انتخاب کرده‌اید وجود دارد. ) من که چیز "اضافه" ای ندیدم. دوباره تلاش کردم و اینبار کار ما به طور خودکار خطرناک تشخیص داده‌شد و توصیه شد با مدیران تماس بگیرم! در کل مقاله شاید کمتر از 15 بار از فاصلهٔ مجازی استفاده کردم. مشکل از کجاست؟ مقاله را اینجا میتوانید ببینید. Amiralis (بحث) ‏۱۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۴۵ (UTC)[پاسخ]

✓ برای این است که بعد از حرف «ه» در شیرجه، یک فاصلهٔ مجازی اضافه وجود دارد. کد عنوانی که شما وارد کرده‌اید این است: «%D8%B1%D9%81%D9%84%DA%A9%D8%B3%20%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AC%D9%87%E2%80%8C%20%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86» که بخش پررنگ‌شده، فاصلهٔ مجازی است. به جای آن، این عنوان را کپی کنید و مقاله را ایجاد کنید: «رفلکس شیرجه پستانداران». --Wayiran (ب) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۵۳ (UTC)[پاسخ]
بسیار ممنون! عنوان رو کپی کرده بودم و به ذهن خودم نرسید. اگر قابلیت تصحیح خودکار در چنین مواقعی وجود داشته باشه بد نیست. به هر حال دم شما گرم :)Amiralis (بحث) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۸ (UTC)[پاسخ]
از همان دیروز امکان تصحیح خودکار هم توسط دوست عزیز کاربر ابراهیم فراهم شد. --Wayiran (ب) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۱۷ (UTC)[پاسخ]

کمک

سلام. من یکی از کابران جدید ویکی پدیا هستم.شغل اصلی من ترجمۀ کتاب از زبان انگلیسی است، در حال حاضر ترجمۀ کتاب اطلس معماری فیدن را به اتمام رسانده ام و امیدوارم که کار چاپ آن نیز تا شروع نمایشگاه انجام شود. از آنجا که در ترجمِۀ این کتاب از ویکیپدیای فارسی و انگلیسی بسیار استفاده کردم مصصمم شدم بعد از اتمام کار، برخی از بخشهای جغرافیایی و تاریخی ویکی انگلیسی را که به فارسی ترجمه نشده و جایش در صفحات فارسی خالی است ترجمه کنم. اما مشکل من این است که کار با ویکی و ویرایش و پیوند دادن آن را بلد نیستم.می خواستم ببینم آیا می توانم این بخش ها را برایتان بفرستم تا شما زحمت ویرایش و پیوند آن را به صفحات انگلیسی ویکی انجام دهید؟ می خواهم وقتی کاربران با صفحۀ انگلیسی کار می کننددر بخش ابزار زبان آن صفحه ، زبان فارسی نیز قرار داشته باشد و کاربر بتواند با کلیک برآن به صفحۀ فارسی همان مطلب برسد. آیا این امکان پذیر است؟در ضمن دیروز (21 اسفند) متن کوتاهی را به عنوان آزمایش و تحت عنوان روزاریو، آرژانتین برایتان فرستادم که کاربر آرش زحمت کشید و آن را در جای خود ثبت کرد( و من اصلاً متوجه نشدم که چگونه مورد قبول واقع شد) ومتن دیگری را هم تحت عنوان ایالت کوردوبا(آرژانتین) فرستادم که ظاهراً به خاطر تکراری بودن حذف شده(در صورتی که در صفحۀ آرژانتین در محلی که نام ایالتهای این کشور نوشته شده، ایالت کوردوبا قرمز است و صفحه ای ندارد). آدرس ایمیل من e_boor@yahoo.com است . اگر ممکن است مرا یاری کنید.متشکرمBAHADOR BOOR — این پیام امضانشده را 79.127.91.79 (بحثمشارکت‌ها) نوشته‌است.

✓ نخست اینکه اینگونه سوالات را در وپ:میز کمک بپرسید تا پاسخ بگیرید، و نه در اینجا. دیگر اینکه ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله و ویکی‌پدیا:خودآموز را بخوانید. همجنین اگر مشکلی در ایجاد مقالات یا پیوندهای میان‌ویکی (لینک زبان‌های مختلف) داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. آن لینک قرمز در مقالهٔ آرژانتین را هم درست کردم. موفق باشید. --Wayiran (ب) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۱۷ (UTC)[پاسخ]

صفحه کاربری

کاربر:آیدین عامری --Mahanrahi (بحث) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۵۳ (UTC)[پاسخ]

بنظر من تعارضی با وپ:کاربر#نیست ندارد مگر آدرس سایتی که پایین الگو افزوده.--آرش:) ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۰۶ (UTC)[پاسخ]
✓ رده‌ها و الگوهایی که در مقالات به کار می‌روند را بر اساس ویکی‌پدیا:صفحه‌های کاربری بخش «صفحهٔ کاربری باید جدا از محتوای ویکی‌پدیا باشد»، حذف کردم. --Wayiran (ب) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۲۶ (UTC)[پاسخ]
درباب رده ها حق با شماست ولی بنظرم آن الگو ایرادی نداشت. مثلا کاربر:Niknafs و کاربر:Aghajanpour نیز از الگویی حاوی تصویر شخصی خود استفاده کرده اند که بنظرم بلااشکال است--آرش:) ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۶ (UTC)[پاسخ]
کاربر تنها ۲ مشارکت دارد و صفحه کاربریش را هم به شکل مقالات ویکی‌پدیا در آورده است! این سوء استفاده از صفحه کاربری است و البته محتوای صفحه ایشان ربطی به ویکی‌پدیا هم ندارد و بیشتر شبیه یک شبه مقاله بود. همچنین آمده در WP:UPNO

Generally, you should avoid substantial content on your user page that is unrelated to Wikipedia. Wikipedia is not a general hosting service, so your user page is not a personal website. Your user page is about you as a Wikipedian, and pages in your user space should be used as part of your efforts to contribute to the project.

که البته در مورد همه لازم الاجراست.--Mahanrahi (بحث) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)[پاسخ]
در این که کاربر خواسته برای خودش مقاله‌ای بسازد شکی نیست. ولی بنظر من با آن جعبه صرفا خودش را معرفی کرده بود.--آرش:) ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۴ (UTC)[پاسخ]
معرفیه مقاله گونه ای بود ویکی خور (بحث) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۶ (UTC)[پاسخ]
خوب رده ها و نام سایتش را حذف کنیم دیگر مقاله گونه نخواهد بود.--آرش:) ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۷ (UTC)[پاسخ]
✓ موافق. مقاله نما و تبلیغی بود و پاک شد--♦ بهزاد مدرس ♦ ب ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۰۰ (UTC)[پاسخ]

تروث

به نظر می‌آید کاربر:نوشیروان با توجه به ویرایشاتش و این تروث سیکر باشد.-- BlueDevil بحث ‏۱۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)[پاسخ]

✓ بسته شد. چون احتمالاً این‌جا را خواهد خواند، بد نیست به او یادآوری کنم که حتی اگر با خرابکاری و کپی‌کاری دیگران هم مقابله کند (و به زعم خودش کاربر مفیدی باشد)، باز هم از دید ما طرد شده است. ▬ حجت/بحث ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC)[پاسخ]
ایشان اینجا هم هستند. م‍انفی ‏۱۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۴۹ (UTC)[پاسخ]

استعلام در مورد منابع علوم انسانی فارسی

اینجانب منبعی را در مقاله حسن بن علی معرفی كردم كه به قلم یك استاد دانشگاه (معمم) است. تا كنون اطلاعی در مورد تحصیلات نویسنده در دست نداریم. ولی مقاله در فصلنامه ای منتشر شده كه صاحب امتیازش دانشگاه فردوسی مشهد است، و مدیر مسوول، سردبیر و ویراستار آن همگی دكتر، غیر معمم و استاد دانشگاهند. در زیر نویس صفحه اول تاریخ تصویب نهایی مقاله هفت ماه بعد از تاریخ وصول آن نوشته شده است كه طبیعتا نشانگر دوره بازبینی و ارزیابی شدن مقاله است.

سوال این است كه آیا چنین منبعی به خودی خود واجد شرایط منابع معتبر دانشنامه هست یا حتما نیاز به بررسی سوابق تحصیلی نویسنده داریم؟ لطفا پاسخ این سوال را با نقل از سیاست مربوطه ویكیپدیا بفرمایید.Kazemita1 (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۴۳ (UTC)[پاسخ]

پاسخ دقیق سوال شما را نمی‌دانم چون در حوزهٔ اطلاعات من نیست. اما به طور کلی، سوال شما را می‌شود چنین ترجمه کرد که آیا آن فصلنامه، منبع معتبری هست یا نه. وپ:اثبات منابعی را مناسب می‌داند که «توسط ناشر معتبری به چاپ رسیده باشند». باید دید آیا فصلنامه دانشکده فردوسی، در حوزهٔ خودش معتبر محسوب می‌شود یا نه.
به نظر من این‌جا بحث سرشناسی و اعتبار نویسنده خیلی مطرح نیست. بیشتر بحث سرشناسی و اعتبار فصلنامه مطرح است. اگر فصلنامه واقعاً معتبر باشد، چیز بی‌خود یا غلط چاپ نمی‌کند. البته بدیهی است که فصلنامه «بی‌طرف» نخواهد بود (مثلاً از فصلنامهٔ دانشگاه فردوسی انتظار نمی‌رود که بی‌طرفانه راجع به دین بودایی مطلب چاپ کند و نقاط مثبت آن را برشمارد)، اما با ذکر منابع متفاوت می‌تواند مقاله را بی‌طرف کرد.
به عنوان یک راهکار، می‌توانید ببینید آیا منابع دیگری که در اعتبارشان شک نیست، به این فصلنامه ارجاعات زیادی داشته‌اند یا نه. اگر نداشته‌اند، احتمالاً یعنی فصلنامه از سرشناسی و اعتبار کافی برخوردار نیست.
موفق باشید ▬ حجت/بحث ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۲ (UTC)[پاسخ]

کاربر خرابکار

به مشارکتهای ایشان مراجعه شود ویکی خور (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۲۲ (UTC) ✓ توسط به‌آفرید --Phobia ☺☻ ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۳۲ (UTC)[پاسخ]

محافظت چهارشنبه‌سوری

با درود، لطفا این صفحه را در برابر آی‌پی محافظت کنید.--پویان (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۵۰ (UTC)[پاسخ]

✓ --دو هفته--آرش:) ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۳۳ (UTC)[پاسخ]

ویرایشات کاربر:Poshtedivar

با مراجعه به سوابق مشارکتهای کاربر:Poshtedivar مشاهده می شود که ایشان اقدام به ایجاد یک سری مقالات نموده که در رابطه با آثار یک شاعر می باشد که مشکل سرشناسی دارد . ویکی خور (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۲۶ (UTC)[پاسخ]

الگو:روی نقشه ایران

درود، لطف کنید فایل نقشهٔ روی نقشهٔ ایران را با این عوض کنید. استان البرز را هم اضافه کرده و خوب اس‌وی‌جی هستش. با احترام --پویان (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)[پاسخ]

ببینید شد؟--آرش:) ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۱۸ (UTC)[پاسخ]
بله شده ولی فکر کنم اندازش یک خورده متفاوته برای همین ممکنه رو نقشه یک خورده جا‌به‌جا بشه صبر کنید برای دو سه تا شهر رو چک کنم بعد پارامتر‌های دیگر را می‌دهم.--پویان (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۲۰ (UTC)[پاسخ]
اگر ممکن است لطف کنید این پارامترها را هم تغییر بدید تا دقتش بیشتر شود:
|iwidth=1200
|iheight=1071
|top=40.0
|bottom=24.5
|left=43.5
|right=64.0

پویان (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۲۲ (UTC)[پاسخ]

موقتا بازش کردم. تغییرات را اعمال کنید و بگویید دوباره ببندمش--آرش:) ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۲۷ (UTC)[پاسخ]

✓ --پویان (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۴ (UTC)[پاسخ]
✓ محافظت برگردانده شد ▬ حجت/بحث ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۱ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Mohammad7484

ضمنا ویرایش کاربر:Mohammad7484 در این اینجا نشان میدهد که ایشان نسبت فامیلی نزدیکی با فریبا شش بلوکی دارند بنابراین برای حفظ منافع فریبا شش بلوکی در این ویرایش اقدام به خرابکاری در نظر خواهی برای حذف مقاله فریبا شش بلوکی نموده است ویکی خور (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۵۲ (UTC)[پاسخ]

در این الگو در قسمت جمعیت مردان، اعداد بر روی نوارهای آبی رنگ قرار گرفته. چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد، به گونه‌ای که اعداد کنار نوارها قرار گیرد و نه روی آن‌ها؟ با تشکر رازقندی (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۰۱ (UTC)[پاسخ]

گویا این مشکل با بزرگ کردن یا کوچک کردن صفجه (زوم کردن) به وجود می‌آید لذا فکر نکنم به خودی خود یک مشکل باشد. ببخشید بابت عجلهٔ من. رازقندی (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۲۹ (UTC)[پاسخ]

کاربر:HosseinFatemeinya

با درود، این کاربر مشغول اسپم کردن هستش، لطفا اقدام لازم را انجام دهید. --پویان (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC) ✓ --Phobia ☺☻ ‏۱۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۲۲ (UTC)[پاسخ]

انتقال نیشابور

نیشاپور را به نیشابور منتقل کنید و جلوی انتقال مجددش را بگیرید. --جویباری بحث ‏۱۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۴:۵۷ (UTC) ✓ --Phobia ☺☻ ‏۱۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۲۹ (UTC)[پاسخ]

Please

سلام و درود، لطفاً کاری کنید تا ممکن باشد crazyabouttv.com را به منابع یک مقاله بیفزایم، پالایه هرزنگاری‌ها آن را غیر مجاز دانست، وب‌سایت مورد نظر چیزی جزء مطلب دربارهٔ مقاله ننوشته است. سپاس --FARAMARZTalk ‏۱۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۴۵ (UTC)[پاسخ]

پالایه چه خطایی گرفت؟--Phobia ☺☻ ‏۱۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۰۴ (UTC)[پاسخ]
این‌که ممکن نیست سایت مذکور را برای جلوگیری از ویرایشات مسخره افزود (یک چیزی تو همین مایه‌ها) --FARAMARZTalk ‏۱۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۲ (UTC)[پاسخ]
مشکل حل شد؟ --FARAMARZTalk ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۵ (UTC)[پاسخ]
مدیران فنی نیستند من هم خیلی با سازوکار پالایه‌ها آشنا نیستم ولی فکر می‌کنم به کلمهٔ Crazy ایراد می‌گیرد با اینحال منتظر نظر یکی از مدیران فنی باشید-- Phobia ☺☻ ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۵۸ (UTC)[پاسخ]
چشم حتماً، سپاس --FARAMARZTalk ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۲۳ (UTC)[پاسخ]

زاپاس خرابکار

این کاربر را من نمی دانم تروث است یا نه ولی بی شک زاپاس کاربر:نوشیروان هست. در بالا هم گزارش دادم رسیدگی نشد. به طور گسترده مشغول حذف فله ای مطالب از مقالات است به گونه ای که واگردان کردن ویرایش هایش از حوصله خارج است.م‍انفی ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۲۲ (UTC) ✓ زاپاس تروث است و امکان مشارکت در ویکی ندارد.-- Phobia ☺☻ ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۵۲ (UTC)[پاسخ]

اگر اینجا صاحاب دارد یکی هم به خرابکاریهای کاربر مانفی در مقالات توجه کند که متن های مشکل دار پر از القاب علیه السلام و حضرت و بی منبع را به مقالات اضافه میکند. --FORGIVE NOT (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۱۹ (UTC)[پاسخ]
[فکر می کنم لازم باشد رنج آی پی را لااقل برای مدتی ببندید !] م‍انفی ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۲۸ (UTC)[پاسخ]
از مدیران آن لاین درخواست دارم صفحات پیشنهاد حذف متعددی که توسط این آی دی ساخته شده را حذف کنند چون هم مشارکتی غیر قانونی از سوی کاربر مطرود است و هم این تصور را ایجاد می کند که تاثیرگذاری در روند ویکی امکان پذیر است. اگر کاربران دیگر فکر میکنند چنین نظرخواهی لازم است لطفا خودشان یکی بسازند نه اینکه در نظرخواهی غیرقانونی رای بدهند.م‍انفی ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۵۰ (UTC)[پاسخ]

چرا دامنه معتبر مای مپ دات ای آر برای ثبت در لینکها دچار مشکل است؟

سلام دامنه www.MYMAP.ir بدون دلیل در قسمت لینکها ثبت نمی‌شود دلیل چیست؟ لطفا این محدودیت برداشته شود. متشکر

ننه سرما و عمو نوروز

با توجه به اینکه افسانه ننه‌سرما و عمونوروز به صورت همزمان بیان می‌شود و در ضمن به علت نبود منابع زیاد برای این افسانه‌ها لطفا هر دو را به ننه‌سرما و عمونوروز انتقال دهید و بعد از آن تغییرمسیر هر دو را به این مقاله انتقال می‌دهیمKamiran (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۳۰ (UTC)[پاسخ]

برای این کار متن دو مقاله باید با هم ادغام شوند سپس تاریخچه‌شان ولی به نظر من لازم نیست هر کدام به تنهایی ارزش یک مقاله را دارند.-- Phobia ☺☻ ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۹ (UTC)[پاسخ]

از مدیران بر خط تقاضای رسیدگی فوری دارم

متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که یک سری کاربران تازه ثبت نام کرده با تعداد مشارکت بسیار کم و همچنین با تسلط بسیار بالا به قوانین ویکی (زاپاس تابلو) اقدام به به رای دادن در نظرخواهی ها برای حذف مقالات مینمایند . همچنین در برخی موارد اقدام به نسب برچسب نظرخواهی برای حذف در مقالاتی که با عقاید سیاسی و دینی آنها در تضاد است می نمایند . از جمله کاربر:Hell bringer یا کاربر:POSITION OCCUPIED یا کاربر:Mohammad7484 و چندین مورد مشابه دیگر از این قبیل . لطفا نسبت به این وضعیت یک سروسامانی بدهید . پیشاپیش از هوشیاری شما گرامیان بسیار سپاسگذارم . ویکی خور (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۴ (UTC)[پاسخ]

بله زاپاس تابلو دقیقا مثل خود شما. :))--Hell bringer (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۴ (UTC)[پاسخ]
من زاپاس نبودم و نیستم . الان چندماهه که فعالیت می کنم . ولی توی این مدت شاهد تعداد زیادی کاربر زاپاس هستیم که برای یکی دو هفته میان ویکی رو شلوغش میکنن بعدش میرن .فعلا که زاپاس تابلو معلومه کیه . باید بخاطر این حرفت در برابر مدیران ویکی پاسخگو باشی ویکی خور (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۰۳ (UTC)[پاسخ]


مشخص است که زاپاس نیستید. در همان ده ویرایش اولت سیاست ۳ برگردان را می‌دانستی و آدرس تابلوی اعلاناتش را هم بلد بودی.:)) --Hell bringer (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)[پاسخ]
  • بله بلد بودم بخاطر اینکه من از قبل با ویکی آشنا بودم . وقتی هم که اومدم در برابر خرابکاری های کاربر azadiye ensan مقاومت کردم . ببینید در برابر خرابکاری قدعلم کردم . خرابکاری نکردم . دربرابر سه برگردان مقاومت کردم . سه برگردان نکردم . خب ببینم الان اون کاربر azadiye ensan کجاست . نکنه خودتی . ها نکنه خودتی . که اگر باشی زاپاسی و باید قطع دسترسی بشی . ویکی خور (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۱۰ (UTC)[پاسخ]
یک لینک از این خرابکاری که میگویی در برابرش مقاومت کردی نشان بده.--Hell bringer (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]

همون لینکی که اون بالا گذاشتی کفایت می کنه ویکی خور (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۱۴ (UTC)[پاسخ]

یعنی مثلا این را میگی؟ البته جناب به‌آفرید بعدا خرابکاریهای مداوم شما را واگردانی کردند. مثل اینکه شما ذاتا خرابکاری! :))--Hell bringer (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۱۷ (UTC)[پاسخ]
این بحث را همینجا پایان دهید تا یکی از مدیران رسیدگی کند. ورنه هر دو قطع دسترسی خواهید شد--Phobia ☺☻ ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۱۹ (UTC)[پاسخ]

توجه: همانطور که مدیر محترم در صفحه بحث من پیغام گذاشتند، از هر گونه بحث مستقیم با ت...کر (پیشنهاد می کنم نام او به این صورت نوشته شود تا از خرابکاری احساس شهرت نکند) خودداری کنید. همین امروز پنج شش نام کاربری که ایجاد کرده بسته شده و دوباره می سازد. او را به حال خود بگذارید تا هر چه می خواهد بکند. بعدا ویرایشات او توسط مدیران به صورت جمعی واگردان خواهد شد. او در راستای همان خرابکاری های قبلی امروز تعداد زیادی نظرخواهی برای حذف راه انداخته که از آنجا که حق مشارکت ندارد تمامی این نظرخواهی ها هم باید حذف شوند. م‍انفی ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۲۱ (UTC)[پاسخ]

از راهنمایی شما عالیجنابان سپاسگذارم . اطاعت می شود--ویکی خور (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۳ (UTC)[پاسخ]

خرابکاری کاربر:Hell bringer در مقاله مجمع جهانی اهل بیت

مقاله مجمع جهانی اهل بیت در فرایند نظرخواهی برای حذف قرار دارد . دوستان ایراد وارد می کنند که سرشناس نیست . من منابعی را در راستای سرشناسی این مجمع در مقاله وارد کردم . از جمله سایت مجمع . کاربر:Hell bringer در این ویرایش و این ویرایش عنوان منبع را با پیوندهای بیرونی جابجا می کند و میگوید که سایت مجمع به عنوان منبع قبول نیست . ایشان حق ندارند در روند اثبات سرشناسی کارشکنی بکنند . من منابعی برای سرشناسی ارائه کردم ولی ایشان عنوان منبع را برمیدارند . اصلا او یک زاپاسه . من از مدیرا تقاضا دارم به وضعیت این زاپاس رسیدگی کنن .--ویکی خور (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۲۴ (UTC)[پاسخ]

✓ زاپاس بودنش که تابلو بود. بخشی از ویرایش‌هایش را هم پاک کردم ▬ حجت/بحث ‏۱۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۵۲ (UTC)[پاسخ]

کاربر: Sonia Sevilla

لطفا یکی از مدیران محترم به نقض حق تکثیرهای مکرر از جانب ایشان و حمله‌ی شخصی و بی‌نزاکتی‌شان رسیدگی کنند. ایشان انواع و اقسام تصویرهای وبی را با انواع برچسب‌های نادرست بار می‌کنند. مثل : پرونده:Sahih Muslim.jpg، پرونده:Neishabur Handmade Carpet.jpg، پرونده:Al-Mustadrak alaa al-Sahihain.jpg و ... پس از تذکر من در بحث‌شان، با اصرار به واگردانی و تکرار برچسب‌زنی فله‌ای، در خلاصه ویرایش‌های‌شان متوسل به حمله‌‌ی شخصی شده‌اند. [۱۱] [۱۲] Cobain (بحث) ‏۱۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۵۰ (UTC)[پاسخ]

همچنین توجه کنید به:
این آخری (نام عمر) از این آدرس آمده و طبق همان صفحه عکاسش برایان جی. مک‌مارو است. البته ایشان هم ادعای مالکیتش را دارند. Cobain (بحث) ‏۱۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)[پاسخ]
 نظر: به توهین‌ها رسیدگی کردم اما بررسی نگاره‌ها و نقض حق تکثیر تصاویر را به مدیران آگاه می‌سپارم.--کامیار (بحث) ‏۱۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۴۷ (UTC)[پاسخ]
در مورد تصویر اسم عمر، اگر مشخص شد که ناقض حق تکثیر بوده و حذف شد، به من خبر بدهید عکسی که خودم مدت‌ها پیش در مسجد ایاصوفیه استانبول گرفتم بارگذاری کنم ▬ حجت/بحث ‏۱۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۳۹ (UTC)[پاسخ]

مجوز ام‌ای‌تی

لطفا این برچسب را به مدیاویکی:Licenses اضافه نمایید:

  • مجوزهای آزاد:
    • مجوز ام‌ای‌تی|پرونده خلق‌شده تحت MIT

و {{ام‌آی‌تی}} را به بخش برچسب‌ها Reza1615 (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۳:۲۶ (UTC)[پاسخ]

✓ برچسب‌ها دیگر کار خودتان است. مگر ویکی‌پدیا:برچسب‌های حق‌تکثیر نگاره قفل است؟:)امیرΣυζήτηση ‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۶ (UTC)[پاسخ]
یادم رفت {{شد}} را بعد از انتقال برچسب بزنم از بابت مدیاویکی ممنونReza1615 (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۱۲ (UTC)[پاسخ]

نقض حق تکثیر تصاویر

لطفا به تصاویر این کاربر رسیدگی کنید، مشکل برچسب و حق تکثیر دارند--سورنا/بحث)۲۸ اسفند ۱۳۸۹‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۴۳ (UTC)[پاسخ]

درخواست بازگردانی محتویات کهت‌میان (گروه موسیقی)

این گروه هم‌زمان با اوهام آغاز به کار کرد و سرشناسی لازم را دارد. بعلاوه از نخستین گروه‌هایی بود که رسما در داخل کشور اجرای زنده موسیقی زیرزمینی (در دوران خاتمی) داشته است. ببینید : الف - ب - ج - د - ه - و رضا (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۱ (UTC)[پاسخ]

تعجب میکنم چرا این نوشتار حذف شده.جزو معدود گروه های سرشناس ایرانی در زمینه فعالیت اش است.--فرشته مرگ (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۱۵ (UTC)[پاسخ]
اگر اشتباه نکنم در ویکی‌پدیای انگلیسی مقاله معادلش پاک شده بود. به نظر منعی برای بازگرداندن آن وجود ندارد. ابراهیم ‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۵۴ (UTC)[پاسخ]
✓ توسط آرش احیا شد ▬ حجت/بحث ‏۱۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۴۸ (UTC)[پاسخ]

درخواست رسیدگی

یکی از کاربران یک اکانت اختصاصی برای واگردانی ویراشات من ایجاد کرده است ! خواستار رسیدگی به تخلفات عدیده وی هستم:

  • حذف مطلب دارای منبع در این مقاله +
  • نقض قانون سه برگردان و حذف مطالب منبع دار و اصرار بر عدم رجوع به صفحه بحث  : +
  • به موار مذکور باید توهین را نیز اضافه کرد. +
  • مجددا نقض قانون سه برگردان +
  • حذف درخواست منبع + در مقاله ای دیگر.
  • نقض مجدد سه برگردان و اصرار بر حذف درخواست منبع +

در واقع تقریبا تمام ویرایشات وی تا کنون نقض قانون است. با تشکر و تبریک پیشاپیش سال نو به همکاران. نرسی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۰۵ (UTC)[پاسخ]

  • مثل اینکه شما مطالب منابع آکادمیک را با منبع دست اول شیعه یعنی کتاب جعفر صادق جایگزین کردید. احتمالا اینجا سایت حوزه علمیه قم نیست. در صفحه بحث همان مقاله هم نوشتم بدون اجماع کل مقاله را به نریزید.
  • نقض ۳ برگردان یعنی واگردانی بیش از ۳ بار در ۲۴ ساعت. من ۳ بار واگردانی کردم.
  • ادعای سخیف توهین نیست. آنکه یک نفر آدم بی نام و نشان که یک سری مهملات به نام شعر گفته را با بزرگترین شاعر پارسی گوی و بزرگترین حماسه سرای جهان مقایسه کنند و او را فردوسی دوم!! بنامند بیشک ادعای سخیفی است. کجای این مسئله توهین است؟ آنچه در متن مقاله بود ادعای سخیفی بود. این توهین به شماست؟ بیشک تمام ویرایشهای شما نقض قانون و سیاستها بوده که یک نمونه اش هم در صفحه بحث خودتان توضیح دادم که خواندیدش. اینجا دانشنامه آکادمیک است با سایت حوزه علمیه قم فرق دارد.--Kiokoshin (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۱۴ (UTC)[پاسخ]
✓ زاپاس تروث بود، و به آن خاطر بسته شد. ▬ حجت/بحث ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۳:۱۳ (UTC)[پاسخ]

مقاله فاطمه

در مقاله فاطمه خرابکاری گسترده ای صورت گرفته . درخواست قفل شدن مقاله را دارم --عیسی79 (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۳۰ (UTC)[پاسخ]

می خوام امنیت مقاله رو بالاتر ببرید که فقط مدیران حق ویرایش داشته باشند --عیسی79 (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۳۳ (UTC)[پاسخ]

✓ --همان (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۳۴ (UTC)[پاسخ]

درخواست انتقال

با سلام.

لطفا یکی از مدیران مهندسی برق قدرت را به عنوان قبلی خود یعنی مهندسی قدرت انتقال دهند. علی رجبی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۲۲ (UTC)[پاسخ]

✓ نام انگلیسی آن همین «مهندسی قدرت» است. ▬ حجت/بحث ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۳۴ (UTC)[پاسخ]

قفل کردن بی دلیل مقاله

در مقاله دختر پیامبر ویرایشاتی داشتم که توسط زاپاس تروث واگردانی گردید ،حالا هم کاربر همان مقاله را قفل کرده. علت قفل کردن مقاله توسط جناب همان چیست ؟ بجز من و زاپاس تروث کسی ویرایش دیگری انجام نداده است. اگر ویرایشات من خرابکاری بوده اکانت من را هم ببندید ، اگر واگردانی او بوده است ، که بسته شد.نرسی (بحث) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۴ (UTC)[پاسخ]

باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز

لطفا مقاله باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز را جهت جلوگیری از خرابکاری آی پی محافظت کنید.با سپاس.IR00NY ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۲۹ (UTC)[پاسخ]

توهین و موارد دیگر از NOWRUZ2570

  1. نوشتن با نام Truth Seeker و تبریک با نام یک کاربر دیگر در صفحهٔ بحث Truth Seeker
  2. توهین و افترا به من، به دلیل نقل جمله‌ای (It has since been recognized as one of the world's most influential political manuscripts.) منبع‌دار (Seymour-Smith, Maerin (1998). The 100 Most Influential Books Ever Written: The History of Thought from Ancient Times to Today. Secaucus, NJ: Citadel Press.) از ویکی‌پدیای انگلیسی.
  3. در همین پیوند بالا - که من درخواست حدف تمام نوشته‌های حساب‌های کاربری زاپاس Truth Seeker را کرده بودم، با گفتن «معلوم است که چنین کاربری با من که با قدرت تمام جلوی نوشتن چنین چرندیات کمونیستی در مقالات را میگیرم, دشمن باشد و اینگونه بخواهد تلافی کند.» خود را همان Truth Seeker می‌خواند. من علاقه‌ای به بحث‌های حاشیه‌ای ندارم و از مدیران می‌خواهم تصمیم مقتضی را بگیرند.

مهدی ۲ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۲۷ (UTC)[پاسخ]

شما یا انگلیسی بلد نیستید یا بلدید و خودتان را به کوچه علی چپ زده اید. این متن انگلیسی که خودتان در بالا نوشتید It has since been recognized as one of the world's most influential political manuscripts. با آنچه در مقاله نوشته بودید این کتاب که اولین بار در ۲۱ فوریه ۱۸۴۸ منتشر شد را می‌توان تأثیرگذارترین متن سیاسی تمام تاریخ دانست. یکی است؟ تمام ویرایشهای شما جهت دار و تبلیغات کمونیستی است. اینجا را با وبلاگ ارتش سرخ اشتباه گرفتید و دانشنامه را دارید با چرندیات کمونیستی پر میکنید. شک نکنید که جلوی اینگونه اعمال شما را میگیرم.--NOWRUZ2570 (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۵۵ (UTC)[پاسخ]
✓ زاپاس کاربر بسته شده بود، در نتیجه بسته شد. به تروث که توصیه کردن فایده ندارد، اما به جناب مهدی توصیه دوستانه‌ای می‌کنم: مراقب باشید در اثر فشار جنگ‌های ویرایشی از کوره در نروید و راجع به خود افراد صحبت نکنید؛ تمام بحث‌ها را فقط و فقط به «ویرایش‌ها» و «مقاله‌ها» محدود کنید، و راجع به نیات افراد (فلانی کمونیست است، آن یکی حزب‌الهی است، آن یکی سلطنت طلب) به هیچ عنوان اظهار نظر مکنید. ممنون ▬ حجت/بحث ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۲۸ (UTC)[پاسخ]
درست است حجت جان، اما اگر دقت کنی آن جملهٔ NOWRUZ2570 بود که من از ایشان نقل کردم. او من را کمونیست نامیده بود، که اگر کمی مرا می‌شناخت به نادرستی نظرش پی می‌برد. من هیچ چیز در مورد ایشان نگفتم. سپاس. -- مهدی ۳ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۴۷ (UTC)[پاسخ]

خرابکاری بسیار

Pathfinder به دلیل زدودن نوشته‌های منبع‌دار و به خصوص خود منبع‌ها. مانند : این و این. -- مهدی ۲ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۴۹ (UTC)[پاسخ]

چرا کسی از مدیران اقدامی نمی‌کند؟ این کاربر به خرابکاری‌اش ادامه می‌دهد! -- مهدی ۲ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)[پاسخ]

✓ توسط همان. --علمجو (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۳۴ (UTC)[پاسخ]

توهین توسط کاربر:عیسی 79

لطفا به توهین های ایشان رسیدگی فرمایید. + نرسی (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۰۱ (UTC)[پاسخ]

قبلاً بسته شده بود--همان (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۰۲ (UTC)[پاسخ]

این صفحه را حذف کنید هیچ ارتباطی با تقویم پادشاهی ایران ندارد. در ضمن مقاله‌ای تحت عنوان گاهشماری پادشاهی ایران نیز موجود است. نام مقاله نیز اشتباه تایپی دارد و "م" از قلم افتاده است. رازقندی (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC) ✓ --همان (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۰۱ (UTC)[پاسخ]

برخورد با آی پی

لطفا با آی پی 217.218.212.135 به موجب این خرابکاریشان برخورد نمایید. --محکپیکار ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۱۹ (UTC)[پاسخ]

Х یک بار و دو بار را همیشه با تذکر به آی‌پی دنبال کنید. اگر به تذکرها اهمیت نداد و تکرار کرد، گزارش کنید. ▬ حجت/بحث ‏۲۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)[پاسخ]

زدودن نوشتهٔ منبع‌دار

این را ببینید. پس از بسته شدن یک کاربر دیگر، کاربری نو به همان کار (زدودن نوشتهٔ منبع‌دار) ادامه می‌دهد. این جمله ترجمهٔ کاملاً دقیق یک جملهٔ منبع‌دار از ویکی‌پدیای انگلیسی است. -- مهدی ۳ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۳۴ (UTC) ✓ --همان (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)[پاسخ]

نظر شما در مورد محل استفاده این نوع منبع چیست

می خواستم نظر شما دوستان ومدیران عزیز رو بدونم به نظر شما ایا این قانون منبه اولیه که به شرح.اگر هم بلاگی مستقیما به نشریه‌ای معتبر وابسته نیست، به شرطی که بعنوان یک منبع اولیه (یعنی فقط در مورد خودش و نظریات خودش باشد) استفاده شده باشد، قابل قبول است. مثلا می‌توان چیزی به این صورت نوشت: «پاریس هیلتون در وبلاگ خود بر روی مای اسپیس مدعی شده که دیگر نسبت به بازیکن معروف بیسبال، داگ راینهارت، هیچ احساسی ندارد» و یا «کیم کارداشیان بر روی بلاگ خود معتقد است که رنگ صورتی بدرد لباس میهمانی نمی‌خورد». متوجه باشید که پیغام‌های خوانندگان در پایین وبلاگ‌ها اصلا قابل قبول نیستند، بلکه فقط خود محتوای اصلی قابل قبول است. و نیز اینکه در صورت وجود، حتی‌المقدور از منابع ثانویه استفاده کنید، و استفاده از وبلاگ را خیلی محتاطانه بکار گیرید می باشد. برای روستاها و دهستانها هم میتوان مورد استفاده قرار داد البته ذکر کنم که در معرفی استانها استفاده شده.ساران (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۲۸ (UTC)[پاسخ]

خیر چون روستا نمی تواند به اینترنت متصل شود، از کامپیوتر استفاده کند و چیزی بنویسد در نتیجه نمی‌تواند وبلاگ بسازد و وبلاگ بنویسد. این بخش در مورد باشندگان انسانی است که قوهٔ ناطقه دارند.--همان (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۴۸ (UTC)[پاسخ]
  • دقت داشتین که گفته شد این نوع منبع در مورد شهرستاها استفاده شده.از این موضوع که بگذریم میتونم بدونم در کجای این قانون این مطلب ذکر شوده که برای روستاها نمیتوان استفاده کرد.ساران (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۰۱ (UTC)[پاسخ]
  • دقت کنید که در اینجا گفته شده.می‌توان چیزی به این صورت نوشت: و یک نوع مثال هست .برای نوع نوشتار.نه مخل ذکر منبعساران (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۰۴ (UTC)[پاسخ]
    از جواب دقیقش مطمئن نیستم، اما به نوعی، وبلاگ «رسمی» یک آدم (مثلاً پاریس هیلتون) رو می‌توان به عنوان یک منبع خودنوشته به کار برد، اما معمولاً در ایران شهرها و روستاها وبلاگ رسمی ندارند. آن چه که وبلاگ رسمی روستای فلان نامیده می‌شود، حاصل علاقه چند تن از اهالی روستا است، اما هیچ رسمیتی ندارد. مگر آن که از قوانین ملی ایران ماده‌ای پیدا بشود که مشخص کند که اگر وبلاگی به فلان شکل نوشته و منتشر شود (مثلاً تحت نظارت دهدار باشد، در سامانه فلان ثبت شده باشد و غیره)، می‌تواند به عنوان سایت رسمی آن روستا استفاده بشود و آن روستا (نه یک یا چند شخص علاقه‌مند) مالک حقوقی آن وبلاگ تلقی بشوند.
    به یک زبان دیگر، مالک حقوقی وبلاگ پاریس هلیتون، خود این خانم یا وکلیش هستند. مالک حقوقی وبلاگ فلان روستا، (مثلاً) بلاگفا است و در نتیجه نمی‌تواند رسمیت داشته باشد. ▬ حجت/بحث ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۱ (UTC)[پاسخ]

ادغام

وهرز دیلمی را در وهریز ادغام کنید. نام نوشتار باید وهریز باشد. اینترویکی پاک نشود!.--Khosrow the Just (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۴۱ (UTC)[پاسخ]

✓حجت/بحث ‏۲۳ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۰۱ (UTC)[پاسخ]

درخواست رسیدگی جدی

بخش عمده ای از وقت ما صرف اصلاح خرابکاری های اکانتهایی می شود که از ادبیاتشان بر میاید همان کاربر اخراجی ( تروث) هستند. لطفا به این توهین و خرابکاریها رسیدگی نمایید. + + +

پس از بسته شدن کاربر:Kiokoshin بدلیل زاپاس بازی مجددا این دو کاربر وارد معرکه شده اند که تمرکز ویرایشاتش تنها بر همین مقاله است.کاربر:Oughtbegan کاربر:Kokasjsakhasashkj نقض مکرر قانون سه برگردان +

خرابکاری مجدد : + با تشکر نرسی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۴۹ (UTC)[پاسخ]

شما تا به حال صدها بلکه شاید هزاران ساعت از وقت دیگران را با ادبیات حوزوی خود در مقالات تلف کردید. یک نگاهی به صفحه بحث خود و آنهایی که از صفحه بحثتان پاک کردید بیندازید؟ بعد از این همه سال سابقه ویرایشی هنوز تفاوت اینجا را با سایت حوزه علمیه قم تشخیص نمیدهید. من که دیدم دیگران در برخورد با خرابکاریهای شما عاجز شدند خودم دست به کار شدم. به شما قول اکید و شدید میدهم که نگذارم بیش از این در مقالات خرابکاری کنید و ویکی را پر از علیه سلام و حضرت و ... بکنید. این را مطمئن باشید.--Oughtbegan (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۵۴ (UTC)[پاسخ]
من پیش‌تر نیز به منبع این مطلب اشکال گرفته بودم، اما تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاد و هیچ تغییری ایجاد نشد! چنین ادعایی به وپ:اولیه نیاز دارد و کاربر اصرار بر ماندن مطلب غیر اثبات شده خود می‌کند و من را نیز دو بار به خرابکاری متهم کرده. من نیز تقاضای رسیدگی نسبت به تهمت‌های کاربر دارم.--Mahanrahi (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)[پاسخ]
موضوع این بخش مربوط به مقاله دیگری است! شما اگر در مورد مرگ محمد نظر دارید در بخش زیری بنویسید.در ضمن این مطلب را من به مقاله اضافه نکردم. خیلی وقت پیش کاربر دیگری این کار را کرده و من از پاک شدنش جلوگیری کردم تا موضوع در تابلوی اعلانات منابع معتبر مشخص شود.--Oughtbegan (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۵۳ (UTC)[پاسخ]
شما در حفظ مطلبی که اعتبار آن مشکل دارد تلاش می‌کنید، به این می‌گویند خرابکاری!--Mahanrahi (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۵۹ (UTC)[پاسخ]
شما برای اینکه متوجه شوید اعتبارش مشکل دارد یا خیر موضوع را در تابلوی اعلانات منابع معتبر نوشتید و بلافاصله هم خودتان نتیجه گرفتید که اعتبارش مشکل دارد؟ عجب! :-))--Oughtbegan (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۰۹ (UTC)[پاسخ]
دوست عزیز و بزرگوار، اصلا ربطی به کتاب مصنوری ندارد. شما وقتی یک ادعای بزرگ را نقل می‌کنید! حالا با هرمنبعی باید منبع اولیه را مشخص کنید.--Mahanrahi (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۱۵ (UTC)[پاسخ]
پ.ن: درخواست من برای کتاب‌های منصوری هم از این بابت بود که ببینم اصلا این کتاب‌ها معتبر هستند یا خیر تا به وضعیت استفاده از این کتاب‌ها سروسامانی داده شود.--Mahanrahi (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۱۸ (UTC)[پاسخ]

✓ جناب حجت با تصدیق تروث‌سیکر بودن کاربر:Kokasjsakhasashkj، او را بی‌پایان بستند. کاربر:Oughtbegan را نیز به دلیل نقض قانون سه‌برگردان برای سه روز بستم تا مشخص شود که همان تروث هستند یا خیر. --Wayiran (ب) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۴۲ (UTC)[پاسخ]

کاربر:Oughtbegan هم زاپاس واضح تروث‌سیکر بود؛ بدون نیاز به بازرسی، بی‌پایان بسته شد. ▬ حجت/بحث ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC)[پاسخ]

مقاله جانشینی محمد

یکی بیاد این مقاله رو از دست شیعه های قانون مند ! بی طرف ! 2 آتیشه نجات بده . چه می کنند این مدیران بی طرف و متعهد !!! --77.92.95.115 ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۰۵ (UTC)[پاسخ]

در ضمن یه هشداری هم به کاربر نرسی بدهید ، به دلیل دستکاری در نوشتار های دارای منبع . سر مقاله فاطمه هم دیدیم شاهکارش رو --77.92.95.115 ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۲ (UTC)[پاسخ]

با نام کاربری تان وارد شوید بهتر است ، همان منبعی که ویکی انگلیسی بدان استناد کرده ( روایت اهل سنت) تنها بدین مقاله اضافه گردید. مطالب بی منبع که از یک کتاب غبر دانشنامه ای افزوده شده بود نیز پاک گردید که مورد اجماع کاربران است.پیرامون مقاله دختر پیامبر هم در حال گفتگو با کاربر همان هستم و در حال ترجمه و بررسی تمام منابع مقاله. نرسی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۲۱ (UTC)[پاسخ]

✓ مقاله را موقتاً قفل کردم. از صفحهٔ بحث برای حل اختلاف استفاده کنید. --Wayiran (ب) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۰۴ (UTC)[پاسخ]

خرابکاری‌های بی‌پایان کاربر سندباد

تعدادی از یهودیان ارتودکس آمریکا که در شهر واشینگتن دی سی علیه کنفرانس لابی‌گران اسرائیل در آمریکا تظاهرات می‌کنند. روی یکی از تابلوها نوشته است: کشور اسرائیل: کفر، قتل و دزدی و روی تابلوی دیگر نوشته شده: یهودیان ۵۷ سال است که عزادارند، وجود کشور اسرائیل یک شورش علیه خدا است و روی آخرین تابلو نوشته شده است: راه‌حل: از بین رفتن کشور صهیونیستی به روش صلح آمیز.

کاربر:سندباد به خودش اجازه می‌دهد که حتی این ترجمه‌ها را پاک کند. البته اگر این مقاله و عکس در ویکی‌پدیای انگلیسی نبودند هرگز در اینجا هم اجازهٔ ایجاد آن داده نمی‌شد. فکر کنم حتی در ویکی عبری هم اجازهٔ چنین خرابکاری‌هایی ندهند. تعجب می‌کنم که مدیران اجازه می‌دهند که این کاربر هر کاری دوست داشت بکند. نمی‌دانم این کاربر چه ویژگی‌ای دارد که همه با او به مهربانی و لطافت سخن می‌گویند و از برخورد با او می‌ترسند. محسن عبدالهی ۴ فروردین ۱۳۹۰، ساعت ‏۱۴:۳۳ (زهج)

این تصویر نماد بارز توهین در ویکی‌پدیا هست ، نمی‌شود هر آنچه که در پلاکارد نوشته بود ترجمه کرد.--Kasir بحث ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)[پاسخ]
آن مقاله راجع به صهیونیسم ستیزی است! متوجه این موضوع که هستید؟ اگر میتوانید اول بروید عکس را از ویکی انگلیسی پاک کنید بعد بیایید اینجا هم پاک کنید.--Oughtbegan (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)[پاسخ]

✓ شکایت برای برخورد با جناب سندباد وارد نیست. توضیحات تصویر اگر مصداق توهین نباشد و برای شناساندن باشد مانعی ندارد. در مقالات مختلفی در ویکی‌انگلیسی بازنویسی متن تصویر برای شناساندن موضوع تصویر صورت گرفته: [۱۳] [۱۴] [۱۵] [۱۶] [۱۷] [۱۸]. اما اگر بیش از آنکه برای شناساندن و مطلع‌کردن از موضوع تصویر باشد، بار توهینی داشته باشد، نباید ذکر شود. جناب مانی قبلاً هم به این موضوع رسیدگی کرده است. --Wayiran (ب) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۰۴ (UTC)[پاسخ]

این تصویر جز توهین به کشور اسرائیل قصد دیگری ندارد.چه ترجمه بیلبورد باشد چه ترجمه‌ی هر چیز دیگر ، توهین به اقوام ، نژادها ، کشورها ، اشخاص و... به هیچ عنوان قابل قبول نیست.--Kasir بحث ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۵۱ (UTC)[پاسخ]
من گمان می‌کنم این نوشته‌ها به نژاد توهین نمی‌کنند و تنها یک دولت را مورد حمله قرار می‌دهند که حق هر انسانی است. یک بار سعی کردم تفاوت این رو را توضیح دهم. نژاد را فرد نمی‌تواند انتخاب یا تغییر دهد ولی عقیده و مذهب و این‌ها ساختهٔ بشر هستند و قابل نقد. در دنیای امروز نژاد، رنگ پوست و دیگر چیزهایی که شخص از انتخاب یا تغییر آن‌ها عاجز است را نمی‌توان مورد حمله و نقد قرار داد، اما بقیه را چرا. اگر در بقیه موارد هم محدودیتی ایجاد شود، این محدودیت آزادی بیان است. من خود مخالف شدید یهودی‌ستیزی هستم، اما به این لطیفه باید دقت کرد. البته با این دلیل من، باید کاریکاتورهای پیامبر اسلام هم آزادانه منتشر شوند. -- مهدی ۵ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۲۰ (UTC)[پاسخ]

توهین

لطفا به این توهین و نقض نزاکت رسیدگی فرمایید. + باتشکر نرسی (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۱۹ (UTC)[پاسخ]

منم درخواست بسته شدن حساب نرسی به دلیل خرابکاری در مقاله های اسلامی مثل فاطمه و جانشینی محمد به دلیل درج نوشته های خودش با منابع دست اول و اصرار بر ماندن آنها و همچنین حذف نوشته هایی که متبع دست دوم داشتند ، هستم --77.92.95.115 ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۲۶ (UTC)[پاسخ]

محافظت

مسعود ده‌نمکی لطفا!--Mahanrahi (بحث) ‏۲۴ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۳۴ (UTC) Х درود. به خاطر یک واگردانی درخواست محافظت ندهید دوست عزیز. اگر دیدید خرابکاری دنباله‌دار است درخواست دهید.--Phobia ☺☻ ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۵۷ (UTC)[پاسخ]

کاربر:فخرالدین بلاگ

کاربر:فخرالدین بلاگ با نام کاربری نامناسب که فقط برای تبلیغ وبلاگ خود است در حال فعالیت است.تبلیغات نیز به وضوح در صفحه کاربری آن دیده می‌شود.لطفا رسیدگی کنید.--Kasir بحث ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۱۷ (UTC)[پاسخ]

مدیران در خواب هستند یا بیدار؟ ، چرا کسی جوابی نداد؟--Kasir بحث ‏۲۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۱۸ (UTC)[پاسخ]
صرف وجود نام بلاگ در نام کاربری ایشان تخلف محصوب نمیشود. اگر بصورت آدرس URL بود حق با شما بود.--آرش:) ۶ فروردین ۱۳۹۰ ‏۲۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۳۵ (UTC)[پاسخ]

پنجمین زاپاس

کاربر:PERSIAN KNIGHT 2011 (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته) با توجهی به مطالبی که خودش نگاشته دست کم پنجمین زاپاس تروث سیکر می باشد.(آنقدر که من اطلاع دارم چهارتایش را مدیران تا کنون بسته اند). + . ضمنا ایشان برای چندمین بار بدلیل ویرایشات من بر روی مقالات مذهبی به من حمله می کند. + لطفا رسیدگی فرمایید با تشکر. نرسی (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۰۸ (UTC) ✓ --Phobia ☺☻ ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۵۵ (UTC)[پاسخ]

درخواست محافظت

مقاله استان فارس به علت ویرایش‏های ناصحیح شدیدا نیاز به بازسازی دارد.همچنین برای جلوگیری از خرابکاریهای آی‏پی محافطت از آن خالی از لطف نیست.با تشکر--Sahehco (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)[پاسخ]

زاپاس بازی

بنا به نتیجه بازرسی در وپ:دبک کاربر عیسی همچنان در دوران قطع دسترسی با آی پی به ویرایش پرداهته که عموما هم توهین وحمله شخصی است .دور زدن قطع دسترسی، بست بی پایان را بنا به قوانین دارد ،خواستار اجرای قانون هستم. با تشکرنرسی (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۵۸ (UTC)[پاسخ]

سوء استفاده‌ای از آی‌پی اش نکرده‌است. فقط در بحث شرکت کرده‌است.-- BlueDevil بحث ‏۲۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)[پاسخ]

انتقال

لطفاً آیلار لی را به آیلار دیانتی انتقال دهید. امیررضا ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۲۳ (UTC) ✓ --Phobia ☺☻ ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۰۲ (UTC)[پاسخ]

تشکر. امیررضا ‏۲۵ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۱۶ (UTC)[پاسخ]

"ماتصا" يا "ISIRI"

استانداردهای ملی ایران با عنوان ISIRI شناخته می شوند. مثلا" ISIRI ۶۲۱۹ .

آیا دلیل خاصی برای استفاده از ماتصا وجود دارد ؟ استفاده از ماتصا برای شماره گذاری استانداردها اصلا" متداول نمی باشد.
خواستم پیش از انتقال ماتصا ۶۲۱۹ و نیز ایجاد استانداردهای متعدد دیگر ، نظر مدیران محترم را بدانم. سپاس *** in fact *** ( تماس ) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۲۵ (UTC)[پاسخ]

خواهشن رسیدگی کنید

ایا خالی کردن صفحه بحث کابری خودم مشکل دارد.ایا ترجمه از ویکی ها یدیگر مشکل دارد اگر هم اشتباهی در ترجمه بود که همیشه میباشد در هر حال زبان مادری مان که نیست.در صورت اشتباه در ترجمه هرکسی که میتواند کمک کند تصیح کند.و فرستادن اختار به دفعات ایا کار درستی است. دلیلش چیه که چند بار یک کاربررو باید تهدید به قطع دسترسی کرد.اگر کاربری هم اشتباهی انجام داد باید تصیح کرد باید به کاربر راه درست وکمک رسانی کرد.دوسدار شما ساران (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)[پاسخ]

✓ در صفحه بحث خودتان رسیدگی شد.--ماني (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۱۵ (UTC)[پاسخ]

انتقال

فرازا را به ارتفاع منتقل کنید. --جویباری بحث ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۲ (UTC) ✓ --علمجو (بحث) ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)[پاسخ]

Irasna

لطفا به خرابکاری کاربر:Irasna در دین بهائی رسیدگی بفرمایید. سپاس --آیدا ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۰۵ (UTC)[پاسخ]

فحاشی --آیدا ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۰۹ (UTC)[پاسخ]

✓ -- Phobia ☺☻ ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۲۰ (UTC)[پاسخ]

انتقال هلموت کول به هلموت کل

پس از آن که مقالهٔ هلموت کل را ایجاد کردم، ماني جان آن را به هلموت کهل انتقال داد. اکنون دوستی آن را به هلموت کول انتقال داده است که کاملاً اشتباه است. تلفظ آلمانی این نام، هِلْموت کُلْ است. -- مهدی ۷ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۰۸ (UTC)[پاسخ]

بهتر بود قبل از آوردن به اینجا با خود بنده صحبت می‌کردید، چون ما نمی‌توانیم در فضای نام از ُ استفاده کنیم، من به کول انقال دادم، به جو کول مراجعه کنید. این دو عین هم خوانده می‌شوند.--پویان (بحث) ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۱۰ (UTC)[پاسخ]
ای بابا، پویان عزیز، چرا ناراحت می‌شوی. قصدم شکایت از تو نبود. نمونه‌ای که آوردی هم اشتباه است، البته من به هیچ وجه فوتبال نگاه نمی‌کنم و تخصصی ندارم. کول، kul آوایش می‌شود که کاملاً اشتباه است. در عنوان برخی چیزها را نمی‌نویسند که چندان اشکالی هم ندارد. مانند ٔ (ی کوچک) روی ه. می‌شود در عنوان هم از ُ (ضمه) روی ک صرف‌نظر کرد و در درون‌مایهٔ مقاله نام کامل را نوشت. -- مهدی ۷ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۱۷ (UTC)[پاسخ]
درسته ولی باب نیست. می‌توانید ببینید سر این او و ُ خیلی بحث شده مثالشم عناصر هستند. فرانسیوم یا فرانسیم یا انواع دیگر عناصر که به یم ختم می‌شوند. اگر از کل استفاده کنیم به نظر من ممکنه کسی اول کَل بخونه :) که خوب جالب نیست. حالا من کاری نداریم و قصد من هم از این انقال فقط همین بوده وگرنه در اینکه بابا اسمش کُل هستش شکی نیست. چون انیجا کُل کلم هم می‌شود. پویان (بحث) ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۲۵ (UTC)[پاسخ]
مورد عنصرها فرق دارد چون هر دو تلفظ رایج و درست هستند. یعنی /fransiyom/ و /fransiyum/ ولی این نام شخص، تنها /kol/ آوایش می‌شود. می‌شود چیزی از نام انداخت، مانند ُ (ضمه)، ولی نمی‌شود چیزی به نام افزود، مانند و. -- مهدی ۷ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۳۳ (UTC)[پاسخ]

اصرار بر ویرایش نادرست توسط Relax85

کاربر Relax85 (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)، بر این ویرایش نادرست اصرار دارد، حتیٰ با وجود تذکر دوستانه. -- مهدی ۷ فروردین ۱۳۹۰ برابر با ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۵۱ (UTC) ✓ خرابکاری واگردانده شد. مقاله محافظت شد. فکر می‌کنم تذکر شما فعلا کافی باشد.--Phobia ☺☻ ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۵۷ (UTC)[پاسخ]

درخواست صاحب یک سایت مبنی بر زدودن نوشتارهای ناقض حق تکثیر

ایشان (مشارکت‌ها) در اینجا با اشاره به کپی بودن بخشی از مقاله (که صحت نیز دارد) درخواست حذف کرده‌اند و البته قبلا خود اقدام به حذف کل مقاله کرده بودند که کاربری دیگر -به حق- واگردانی نمود. تاریخچه را بررسی، ناقض‌ها را حذف کرده یا بازنویسی می‌کنیم اما لطفا با نقض‌کننده برخورد کنید. تشکر تک‌نواز (بحث) ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۱۴ (UTC)[پاسخ]

دوسدار شما از کرج (بحث) ‏۲۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۳۵ (UTC)[پاسخ]

بله باید پاک شوند. - کاربر درخواست حذف کل مقاله را داده که البته امکان پذیر نیست چون بقیه مطالب کپی از آن سایت نیستند. تک‌نواز (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۳۱ (UTC)[پاسخ]

انتقال

لطفا منچستر یونایتد (باشگاه فوتبال) را به باشگاه فوتبال منچستر یونایتد منتقل کنید. با تشکر رازقندی (بحث) ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۴۴ (UTC) ✓ --Phobia ☺☻ ‏۲۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۰۸ (UTC)[پاسخ]

مشکل امضا در ثبت مطالب جدید

سلام من در ثبت مقاله جدید مشکل دارم پس ا ز نوشتن مقاله و کلیک بر روی ثبت مقاله این اخطار به من داده می شود:

این کار به طور خودکار خطرناک تشخیص داده‌شده است. و بنابرین شما اجازه این کار را ندارید اگر فکر می‌کنید که کارتان درست است با مدیران تماس بگیرید. پالایه‌ای که جلوی شما را گرفت این بود: امضا در مقالات


چهطور میتونم این مشکل را حل کنم؟ با قرار دادن مقاله در اینجا می توانید مقاله را به شکل صحیح ویرایش کنید تا برای نوشتن مقالات بعدی مشکلی نداشته باشم؟

دوست گرامی در ویکی پدیا نمیتوان در مقالات امضا زد. نام شما در تاریخچه ثبت است.--آرش:) ۸ فروردین ۱۳۹۰ ‏۲۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۳۵ (UTC)[پاسخ]

محمود حسابی

لطفا محمود حسابی را به علت خرابکاری گسترده IP محافظت کنیدرضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۰۶ (UTC) ✓ توسط مانی--Phobia ☺☻ ‏۲۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۲۴ (UTC)[پاسخ]

اصرار برای استفاده وبلاگ به عنوان منبع

در مقاله اکبر محمدی ارگی یکی از کاربران اصرار بر استفاده وبلاگ شخصی فرد موردنظر در مقاله را دارد.وبلاگ تنها در دو ماه فعالیت داشته است به هیچ‌وجه سرشناسی ندارد، لطفا رسیدگی فرمایید.--Kasir بحث ‏۲۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۴۳ (UTC)[پاسخ]

وپ:اثبات#وبلاگ:

اگر هم بلاگی مستقیما به نشریه‌ای معتبر وابسته نیست، به شرطی که بعنوان یک منبع اولیه (یعنی فقط در مورد خودش و نظریات خودش باشد) استفاده شده باشد، قابل قبول است. مثلا می‌توان چیزی به این صورت نوشت: «پاریس هیلتون در وبلاگ خود بر روی مای اسپیس مدعی شده که دیگر نسبت به بازیکن معروف بیسبال، داگ راینهارت، هیچ احساسی ندارد» و یا «کیم کارداشیان بر روی بلاگ خود معتقد است که رنگ صورتی بدرد لباس میهمانی نمی‌خورد».

در ضمن ایشان در مرز ۳برگردان هستند و علاقه‎ای به بحث ندارند: یک،دو، سه. امیررضا ‏۲۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۵۶ (UTC)[پاسخ]

دوست عزیز این مواردی که نام بردید چه ربطی به وبلاگ و مقاله اکبر محمدی ارگی دارد؟.با شلوغ بازی قصد انحراف بحث را دارید.وبلاگی نوپا و فاقد صلاحیت را به عنوان منبع نام برده‌اید و همچنان برای استفاده از آن اصرار دارید.--Kasir بحث ‏۲۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۳۹ (UTC)[پاسخ]

Х از وب‌نوشت شخصی افراد در مقالهٔ خودشان استفاده می‌شود.--همان (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)[پاسخ]

کدام وب‌نوشت؟ ، از این‌گونه وبلاگ‌ها به وفور یافت می‌شود.اصلا از کجا معلوم وبلاگ برای شخص موردنظر باشد؟ ، شاید کسی دیگر ایجاد کرده ، خود فرد سرشناسی بسیاری ندارد چگونه از وبلاگی که تنها دو ماه به‌روز است شده می‌توان به عنوان منبع استفاده کرد؟--Kasir بحث ‏۲۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۰ (UTC)[پاسخ]

سوال

سلام من براي يك مدخل"بشكن" عكس انداختم و خودم توليد كردم اما نمي تونم .عكس ها را چگونه بايد بارگذاري كنميا بايد براي چه كسي ارسال كنم؟

محافظت

لطفا در صورت امکان صفحه کاربری من را محافظت کنید. متشکرم--دانقولا (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۳:۳۷ (UTC)[پاسخ]