کهت‌میان (گروه موسیقی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کهت‌میان
ژانرپراگرسیو متال، گروو متال
سال‌های فعالیت۱۳۸۱-اکنون
ناشر(ان)آوای خورشید
اعضاهمایون مجد زاده
سعید مقدمی
مصطفی صالحی
شهرام نادری
مهدی تفکری
اعضای پیشیناردوان انزابی‌پور
علی خدا دوست
خالد سندزاده
وانیک وارطنیان
سعید پیلتن
علی اظهری
علی فراز
بنیانگذارهمایون مجدزاده
وبگاه

کَهت‌مَیان یک گروه موسیقی پراگرسیو متال ایرانی است که در سال ۱۳۸۱ توسط همایون مجدزاده، نوازنده گیتار الکتریک تشکیل شد، و با پیوستن اردوان انزابی‌پور، نوازنده گیتار بیس، خالد سندزاده نوازنده درام و علی خدادوست نوازنده کیبورد به صورت رسمی شروع به کار کرد. هدف اولیه گروه موسیقی کهت‌میان، ساختن آهنگ‌هایی همراه با آواز در فضای شرقی بود، اما بعدها گروه به سمت ساخت آهنگ در سبک پراگرسیو و گروو متال تغییر مسیر داد.

کهت‌میان تا به امروز سه آلبوم استودیویی با مجوز وزارت ارشاد عرضه کرده و به اجرای کنسرت[۱] در داخل ایران پرداخته‌است. جدیدترین اثر این گروه، آلبوم رستاخیز (Resurrection) نام دارد که در تیر ماه ۱۴۰۱ منتشر شد. سی دی اول این آلبوم، باکلام و سی دی دوم آن، بی کلام است. نام کهت‌میان نام ستاره مرکب‌الفرس در پارسی میانه است.

اعضا[ویرایش]

فعلی[ویرایش]

قبلی[ویرایش]

آلبوم‌ها[ویرایش]

اکسیر (۲۰۰۵)[ویرایش]

این آلبوم در سبک ترش متال تهیه شده‌است. به خاطر محدودیت‌های اعمال شده از طرف مقامات ایرانی، گروه قادر به افزودن آواز به ترانه‌های این آلبوم نبود و آلبوم به صورت بی‌کلام عرضه شد. در سال ۲۰۰۵ گروه به خاطر فشار مقامات مجبور به منصرف شدن از کنسرتش شد.[نیازمند منبع] با این وجود، گروه کهت‌میان این آلبوم را در استودیو ضبط کرده و در قالب یک دی‌وی‌دی منتشر کرده‌است.
  • وجود مجازی (۲۰۰۹)
  • سربرآورده از خاکستر نخستین آلبوم با کلام که منتشر نشد.
  • رستاخیز (۲۰۲۲) - اولین آلبوم باکلام

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

  1. «ویدئو کنسرت گروه کهت میان - گراماتون مجله آنلاین موسیقی راک ایران و جهان». گراماتون مجله آنلاین موسیقی راک ایران و جهان. ۲۰۱۷-۱۰-۰۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۵-۲۸.