پادشاه گوی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rasultnt (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای جدید با '{{تاریخ کره}} {{دودمان باکجه}} '''پادشاه گوی''' ( 234 - 286 ) هشتمین فرمانروای باکجه یک ام...' ایجاد کرد
 
Rasultnt (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۵: خط ۵:


== به قدرت رسیدن ==
== به قدرت رسیدن ==
او در سال 234 میلادی در حالیکه هیچ کس توقع نداشت به قدرت رسید یعنی اگر او نبود امگان داشت شورش برای رسیدن به تخت باکجه را تکه تکه می کرد. این شورش ها به این دلیل بود که [[پادشاه سابان|برادرزاده ی او]] 2 ماه بعد از رسیدن به تخت مرد و تنها کسی که برای جانشینی مناسب بود ٬ کسی جز '''گوی''' نبود او در سال 234 میلادی به قدرت رسید.
او در سال 234 میلادی در حالیکه هیچ کس توقع نداشت به قدرت رسید یعنی اگر او نبود امگان داشت شورش برای رسیدن به تخت باکجه را تکه تکه می کرد. این شورش ها به این دلیل بود که [[پادشاه سابان|نوه ی برادرش]] 2 ماه بعد از رسیدن به تخت مرد و تنها کسی که برای جانشینی مناسب بود ٬ کسی جز '''گوی''' نبود او در سال 234 میلادی به قدرت رسید.


== دوره ی حکومت ==
== دوره ی حکومت ==

نسخهٔ ‏۳ سپتامبر ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۳۴


پادشاه گوی ( 234 - 286 ) هشتمین فرمانروای باکجه یک امپراتوری از میان سه امپراتوری کره بود او کوچکترین پسر چهارمین امپراتور باکجه ٬ گائه رو و نیز برادر کوچک پنجمین پادشاه باکجه یعنی چوگو بود.

به قدرت رسیدن

او در سال 234 میلادی در حالیکه هیچ کس توقع نداشت به قدرت رسید یعنی اگر او نبود امگان داشت شورش برای رسیدن به تخت باکجه را تکه تکه می کرد. این شورش ها به این دلیل بود که نوه ی برادرش 2 ماه بعد از رسیدن به تخت مرد و تنها کسی که برای جانشینی مناسب بود ٬ کسی جز گوی نبود او در سال 234 میلادی به قدرت رسید.

دوره ی حکومت

در زمان او باکجه بسیار قدرتمند بود او کم کم نواحی رودخانه هان را در اختیار گرفت و بعد با ارتشش ماهان را مطیع خود ساخت و این پیشروی های او ادامه پیدا کرد تا به رودخانه ی سیلا رسید.

مرگ

او در سال 286 میلادی مرد و حکومت را به چائک گای سپرد.

جستار وابسته

1- باکجه

2- پادشاه سابان

3- پادشاه چوگو

4- پادشاه گائه رو

منبع

ویکیپدیای انگلیسی