شهرستان خواجه‌وند: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: مختصات: عرض جغرافیایی وارد نشده‌است
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بروز رسانی اطلاعات زمانی و مکانی
خط ۸۷: خط ۸۷:
}}
}}


'''شهرستان خوجاوند'''<ref name="Gitashenasi">بختیاری، سعید. ''اطلس جهان امروز''. تهران: انتشارات گیتاشناسی نوین، شهریور ۱۳۹۸.</ref> یکی از [[رایون|شهرستان‌های]] [[جمهوری آذربایجان]] به مرکزیت شهر [[خوجاوند]] است که اکنون تحت کنترل ارامنه [[قره باغ]] قرار گرفته است و [[جمهوری آرتساخ]] آن را به دو استان تقسیم کرده که ناحیه شمالی با نام [[استان مارتونی]] و استان جنوبی با نام [[استان هادروت]] شناخته می‌شوند.
'''شهرستان خوجاوند'''<ref name="Gitashenasi">بختیاری، سعید. ''اطلس جهان امروز''. تهران: انتشارات گیتاشناسی نوین، شهریور ۱۳۹۸.</ref> یکی از [[رایون|شهرستان‌های]] [[جمهوری آذربایجان]] به مرکزیت شهر [[خوجاوند]] است که بعد از حدودا 28 سال اشغال از سوی ارمنستان در اوایل نوامبر 2020 بعد از شکست های سنگین ارمنستان و متحدینش از ارتش مظفر جمهوری آذربایجان و در پی توافقنامه سه جانبه آذربایجان و روسیه و ارمنستان با تسلیم این شهرستان به واحد های نظامی آذربایجان به خاک اصلی آذربایجان ملحق شده و اکنون تحت کنترل ارامنه [[قره باغ]] قرار نداشته و با اضمحلال کامل [[جمهوری آرتساخ]] که شهرستان خوجاوند را به دو استان تقسیم کرده و ناحیه شمالی را [[استان مارتونی]] و استان جنوبی را [[استان هادروت]]<nowiki/>نامیده بود مجددا به حالت قبل از اشغال توسط ارامنه برگشته و شهرستان خوجاوند شناخته می شود.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==

نسخهٔ ‏۲۲ نوامبر ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۲۲

شهرستان خوجاوند
نقشه جمهوری آذربایجان و شهرستان خوجاوند
نقشه جمهوری آذربایجان و شهرستان خوجاوند
مختصات: مختصات: عرض جغرافیایی وارد نشده‌است
{{#coordinates:}}: عرض جغرافیایی نامعتبر
کشور جمهوری آذربایجان
ناحیه اقتصادییوخاری قاراباغ

شهرستان خوجاوند[۱] یکی از شهرستان‌های جمهوری آذربایجان به مرکزیت شهر خوجاوند است که بعد از حدودا 28 سال اشغال از سوی ارمنستان در اوایل نوامبر 2020 بعد از شکست های سنگین ارمنستان و متحدینش از ارتش مظفر جمهوری آذربایجان و در پی توافقنامه سه جانبه آذربایجان و روسیه و ارمنستان با تسلیم این شهرستان به واحد های نظامی آذربایجان به خاک اصلی آذربایجان ملحق شده و اکنون تحت کنترل ارامنه قره باغ قرار نداشته و با اضمحلال کامل جمهوری آرتساخ که شهرستان خوجاوند را به دو استان تقسیم کرده و ناحیه شمالی را استان مارتونی و استان جنوبی را استان هادروتنامیده بود مجددا به حالت قبل از اشغال توسط ارامنه برگشته و شهرستان خوجاوند شناخته می شود.

جستارهای وابسته

منابع

  1. بختیاری، سعید. اطلس جهان امروز. تهران: انتشارات گیتاشناسی نوین، شهریور ۱۳۹۸.