دنیاگیری کووید-۱۹ در کالیفرنیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دنیاگیریِ کروناویروس در کالیفرنیا در سالِ ۲۰۲۰ میلادی
  1.00%+ آلوده تائیدشده
  0.50%-1.00% آلوده تائیدشده
  0.10%-0.50% آلوده تائیدشده
  0.02%-0.10% آلوده تائیدشده
  0%-0.02% آلوده تائیدشده
بیماریبیماری کروناویروس ۲۰۱۹
نژاد ویروسکروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲
مکانکالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
نخستین شیوعووهان، هوبئی، چین
بیمار صفرشهرستان اورنج، کالیفرنیا
تاریخ ورود۲۶ ژانویه ۲۰۲۰
موارد تأییدشده۳٬۴۵۱٬۱۷۶ (دانشگاه جانز هاپکینز)[۱] ۴٬۶۴۳ (CDPH)[۲]
بهبودیافته۵۶
مرگ‌ها
۴۵٬۴۹۶ (دانشگاه جانز هاپکینز)[۱] ۱۰۱ (CDPH)[۲]
وبگاه حکومت
cdph.ca.gov/covid19

دنیاگیریِ کروناویروس در کالیفرنیا در سالِ ۲۰۲۰ میلادی بخشی از دنیاگیری ۲۰–۲۰۱۹ کروناویروس است. نخستین موردِ بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ در کالیفرنیا روزِ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ تأیید شد. از ۴ مارس وضعیت اضطراری اعلام شد. روزِ ۱۹ مارس دستور ماندن در منزل برای سراسرِ ایالت صادر شد که در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ به پایان رسید. در ۶ آوریل ۲۰۲۱ ، دولت برنامه های خود را برای بازگشایی کامل اقتصاد تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد.

تاثیرات[ویرایش]

آموزش[ویرایش]

تحصیلات در کالیفرنیا تحت تأثیر دنیاگیری کووید-۱۹ قرار گرفته است. به عنوان مثال ، در حالی که بیشتر دانشجویان در این ایالت به دلیل همه گیری، به آموزش از راه دور روی آورده اند، هزاران نفر از آنها فاقد امکانات مناسبی همچون لپ تاپ یا اینترنت خانگی هستند.

اقتصاد[ویرایش]

در ژانویه ۲۰۲۰ ، پیش بینی شده بود که کالیفرنیا تا پایان سال مالی یعنی ۳۰ ژوئن، ۵.۶ میلیارد دلار مازاد بر بودجه خواهد داشت. در ماه مه ، وزارت دارایی پیش بینی خود را تغییر داد و اعلام کرد که این ایالت ۵۴.۳ میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت. برخی از این کمبودها ناشی از هزینه های پیش بینی نشده مانند ۷.۱ میلیارد دلار برای برنامه های بهداشتی و ۶ میلیارد دلار اضافی برای انواع دیگری از تدابیر اتخاذ شده بود ، اما بیشتر ناشی از این بود که درآمد های مالیاتی و درآمد شخصی شرکت ها و فروش آنها - یک چهارم از آنچه که پیش بینی شده بود ، کمتر شده بود. با این حال ، در ژانویه ۲۰۲۱ ، کالیفرنیا در تخمین قبلی خود تجدید نظر کرد و اعلام کرد که یک میلیارد دلار مازاد بر بودجه در اختیار خواهد داشت. این اقدام حاصل افزایش درآمد مالیاتی اخذ شده از ساکنان ثروتمند می باشد.

واکسیناسیون[ویرایش]

تا تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۱ ، در کالیفرنیا ۲۱،۷۲۵،۶۵۴ دوز واکسن تزریق شده است.

تعطیلی‌ها[ویرایش]

قفسه‌های یک فروشگاه در سان فرانسیسکو که از خرید عصبی خالی شده.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Johns Hopkins CSSE. "Coronavirus COVID19 (2019-nCoV)" (ArcGIS). Coronavirus COVID-19 Global Cases. Retrieved March 19, 2020.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). California Department of Public Health

پیوند به بیرون[ویرایش]