جورجو پتروسیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جورجو پتروسیان
زادهٔجورجو پتروسیان
۱۰ دسامبر ۱۹۸۵ ‏(۳۸ سال)
ایروان، ارمنستان شوروی، اتحاد شوروی
نام بومیԳևորգ Պետրոսյան
دیگر نام‌هاThe Doctor
ملیتارمنستان-ایتالیا
قد۱٫۷۸ m (۵ ft ۱۰ in)
وزن۷۰٫۰ کیلوگرم (۱۵۴٫۳ پوند؛ ۱۱٫۰۲ سنگ)
شاخهخروس‌وزن
مگس‌وزن
سبک‌وزن
ولتروزن
میان‌وزن
قد کشش۷۳٫۰ اینچ (۱۸۵ سانتیمتر)
سبککیک‌بوکسینگ، موای تای
مبارزه کردن ازگوریتزیا، ایتالیا
تیمSatori Gladiatorium Nemesis
مربیAlfio Romanut
سال‌های فعالیت۲۰۰۲-اکنون
رکورد کیک‌بوکسینگ
مجموع۸۶
برد۸۱
ناک‌اوت۳۷
باخت۲
ناک‌اوت۱
تساوی۲
بدون نتیجه۱
سایر اطلاعات
خویشاوندانآرمن پتروسیان (برادر)
last updated on: ۳۱ اوت ۲۰۱۵

گئورگ "جورجو" پتروسیان (ارمنی: Գևորգ Պետրոսյան؛ ایتالیایی: Gevorg "Giorgio" Petrosyan; زادهٔ ۱۰ دسامبر ۱۹۸۵) یک ورزشکار کیک‌بوکسینگ اهل ارمنستان-ایتالیا است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

در سن ۱۳ سالگی به همراه پدرش آندرانیک و برادر بزرگترش استپان به صورت غیرقانونی به ایتالیا مهاجرت کردند. پس از مدتی بی‌خانمانی سرانجام توانست در شهر گوریتزیا به عنوان دربان شیفت شب یک کارخانه مشغول به کار شود و مادرش کارینه، خواهرش لیانا و برادر کوچکترش آرمن را که او نیز قهرمان کیک‌بوکسینگ است را به ایتالیا بیاورد.

با الهام از رزمی‌کارانی همچون بروس لی و ژان کلود ون دام در سن ۱۴ سالگی تصمیم گرفت به ورزش موای تای بپردازد.


فعالیت حرفه‌ای ورزشی[ویرایش]

فعالیت حرفه‌ای او از سال ۲۰۰۳ آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۰۶ موفق می‌شود ۲۴ پیروزی بدون شکست کسب کنه. جورجیو در سال ۲۰۰۷ در مبارزات بانکوک تایلند اولین شکست کریرش با تصمیم داوران با قوانین موی تای رقم . اما بعدها با رفتن مبارزات K-1 به میلان ایتالیا بخاطر مشهور بودنش در ان کشور فرصت مبارزه دیگ ای را برای اولین بار در K-1 پیدا می‌کند. و در نهایت معروفیت جهانی جورجیو زمانی در سال ۲۰۰۸ آغاز می‌شود که با تغییر قوانینش به کیک بوکسینگ فرصتی برای حضور در مسابقات It’s Showtime به‌دست می‌آورد. جورجیو نیمه دوم کریر حرفه ایش را با حضور در K-1 و شوتایم با بیش از ۴۰ پیروزی استریک سپری می‌کند. او دو سال پیاپی در ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ موفق می‌شود عنوان قهرمانی K-1 World MAX چمپیون را به‌دست بیاورد. طبق گفته‌ها هیچ‌کس تا کنون موفق به آسیب رساندن به او در طول مبارزه نشده. جورجیو پس از سال‌ها مبارزه در K-1 و دیگر پروموشنهای بزرگ چون شوتایم با افتتاح گلوری در سال ۲۰۱۲ وارد مبارزات گلوری ۱ می‌شود و سپس در گلوری ۳ با ۳ پیروزی در یک شب عنوان قهرمانی اسلم را کسب میکنه و لقب بهترین فایتر سال را . جورجیو از بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۰ سال بیش از ۶۵ مبارزه حرفه ای انجام و تا ان زمان کسی موفق به متوقف کردن او نشده بود. اما در نهایت شب شکست بزرگ جورجیو در نیویورک زمانی در تورنومنت قهرمانی لایتویت رقم می‌خورد که در راند سوم مبارزه مقابل Andy Ristie با ناک اوت در گلوری ۱۳ متوقف می‌شود. ان شب جهان کیک بوکسینگ و موی تای با شکست جورجیو به‌وسیلهٔ KO شکه می‌شود. جورجیو پس از ان شکست نزدیک به ۲ سال از مبارزات دوری میکنه بدون حضور حتی در حاشیه. سپس در سال ۲۰۱۵ با آمادگی کامل به مبارزات بر . او پس از اولین و تنها شکست رسمی‌اش با ناک اوت ۹ بار دیگر تا اکنون یعنی سال جاری ۲۰۱۷ مبارزه کرد و هر ۹ مبارزه را توانسته پیروز بشود. آخرین مبارزه جورجیو مقابل superbon banchamek فایتر تایلندی بود که نتیجه آن شکست جورجیو پتروسیان شد که با ضربه‌های کیک سوپربن ناک اوت شد. جورجیو به‌خاطر توانایی‌های بالایش در مبارزه و همچنین دقت او در فایت و زمانبندی لقب The Doctor را به او داده‌اند.

آمار مسابقات[ویرایش]

آمار کیک‌بوکسینگ

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]