انریکه ایگلسیاس: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۲۳: خط ۲۳:
| وبگاه = {{نشانی وب|enriqueiglesias.com}}
| وبگاه = {{نشانی وب|enriqueiglesias.com}}
}}
}}
'''انریکه میگل ایگلسیاس پریسلر''' {{اسپانیایی|Enrique Miguel Iglesias Preysler}} خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ اسپانیایی است. او پسر [[خولیو ایگلسیاس]] خواننده و ترانه‌سرای بین‌المللی است و با لقب «سلطان موسیقی پاپ لاتین» شناخته می‌شود.<ref name=":0">[http://www.redlightmanagement.com/artists/enrique-iglesias/ نمایه انریکه ایگلسیاس در کمپانی مدیر برنامه Red Light]</ref><ref>{{cite web|url=http://www.latingossip.com/enrique-iglesias/enrique-iglesias-named-latino-king-of-pop.html |publisher=Latin Gossip|title= Enrique Iglesias Named Latino King of Pop|date=16 June 2010|accessdate=5 September 2015}}</ref> ایگلسیاس فعالیت موسیقی خود را در اواسط دههٔ ۱۹۹۰ میلادی با نام مستعار «انریکه مارتینز» آغاز کرد و بعداً نام هنری خود، انریکه ایگلسیاس را برگزید.<ref>{{cite web|url=http://www.biography.com/people/enrique-iglesias-21054583 |title=Enrique Iglesias |publisher=Biography.com |date= |accessdate=8 November 2016}}</ref> پیشهٔ ایگلیساس در کمپانی مستقل [[فونوویزا]] شروع شد که به او یاری کرد تا به یکی از محبوب‌ترین هنرمندان [[آمریکای لاتین]] و بازار موسیقی [[ایالات متحده]] و جهان تبدیل شود، با فروشی که بیش‌تر از اکثر آلبوم‌های [[سبک موسیقی]] لاتین دیگر هنرمندان در آن دوره زمانی بود. پیش از سال ۲۰۰۰ اوگذاری به جریان اصلی بازار [[زبان انگلیسی|انگلیسی]] زبان کرد و یک قرارداد منحصربه‌فرد را برای چند-آلبوم با شرکت [[یونیورسال میوزیک]] به مبلغ بی‌سابقهٔ ۴۸٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار امضا کرد تا بخش لاتین این شرکت آلبوم‌های اسپانیولی وی و شرکت اینتراسکپ آلبوم‌های انگلیسی او را منتشر نماید.
'''انریکه میگل ایگلسیاس پریسلر''' {{اسپانیایی|Enrique Miguel Iglesias Preysler}} خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ [[اسپانیا]]یی-[[آمریکا]]یی است. او پسر [[خولیو ایگلسیاس]] خواننده و ترانه‌سرای بین‌المللی است و با لقب «سلطان موسیقی پاپ لاتین» شناخته می‌شود.<ref name=":0">[http://www.redlightmanagement.com/artists/enrique-iglesias/ نمایه انریکه ایگلسیاس در کمپانی مدیر برنامه Red Light]</ref><ref>{{cite web|url=http://www.latingossip.com/enrique-iglesias/enrique-iglesias-named-latino-king-of-pop.html |publisher=Latin Gossip|title= Enrique Iglesias Named Latino King of Pop|date=16 June 2010|accessdate=5 September 2015}}</ref> ایگلسیاس فعالیت موسیقی خود را در اواسط دههٔ ۱۹۹۰ میلادی با نام مستعار «انریکه مارتینز» آغاز کرد و بعداً نام هنری خود، انریکه ایگلسیاس را برگزید.<ref>{{cite web|url=http://www.biography.com/people/enrique-iglesias-21054583 |title=Enrique Iglesias |publisher=Biography.com |date= |accessdate=8 November 2016}}</ref> پیشهٔ ایگلیساس در کمپانی مستقل [[فونوویزا]] شروع شد که به او یاری کرد تا به یکی از محبوب‌ترین هنرمندان [[آمریکای لاتین]] و بازار موسیقی [[ایالات متحده]] و جهان تبدیل شود، با فروشی که بیش‌تر از اکثر آلبوم‌های [[سبک موسیقی]] لاتین دیگر هنرمندان در آن دوره زمانی بود. پیش از سال ۲۰۰۰ اوگذاری به جریان اصلی بازار [[زبان انگلیسی|انگلیسی]] زبان کرد و یک قرارداد منحصربه‌فرد را برای چند-آلبوم با شرکت [[یونیورسال میوزیک]] به مبلغ بی‌سابقهٔ ۴۸٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار امضا کرد تا بخش لاتین این شرکت آلبوم‌های اسپانیولی وی و شرکت اینتراسکپ آلبوم‌های انگلیسی او را منتشر نماید.


با مجموع بیش از ۱۷۰ میلیون آلبوم و ترانه‌هایی که تاکنون از وی به فروش رفته، لقب پرفروش‌ترین هنرمند لاتین تاریخ را به خود اختصاص داده‌است.<ref name=":0"/> وی تاکنون بیش از ۲۰۰ جایزه از جشنواره‌های معتبری چون: گرمی و بیلبورد و امریکن موزیک اواردز و … دریافت کرده‌است. ۱۵۰ عدد از آهنگ‌های او در بین کلیهٔ [[جدول بیلبورد|جداول بیلبورد]] شمارهٔ یک شده‌اند و از میان آن‌ها ۵ آهنگ ایگلسیاس در جایگاه شماره یک در ردهٔ جدول صد آهنگ برتر بیلبورد را دارند و او با ۲۷ آهنگ بیش از هر خوانندهٔ دیگری در جدول بهترین آهنگ‌های لاتین بیلبورد آهنگ شماره یک دارد؛ و یکی از آهنگ‌های او با ۴۱ هفته شماره یک بودن رکوردار پردوام‌ترین آهنگ این جدول می‌باشد. همچنین او با ۱۴ آهنگ، بیش از هر خوانندهٔ مرد دیگری در «[[جدول موسیقی رقص بیلبورد]]» آهنگ شمارهٔ یک دارد و. به انریکه ایگلسیاس لقب سلطان لاتین پاپ و سلطان [[موسیقی رقص]] را داده‌اند.
با مجموع بیش از ۱۷۰ میلیون آلبوم و ترانه‌هایی که تاکنون از وی به فروش رفته، لقب پرفروش‌ترین هنرمند لاتین تاریخ را به خود اختصاص داده‌است.<ref name=":0"/> وی تاکنون بیش از ۲۰۰ جایزه از جشنواره‌های معتبری چون: گرمی و بیلبورد و امریکن موزیک اواردز و … دریافت کرده‌است. ۱۵۰ عدد از آهنگ‌های او در بین کلیهٔ [[جدول بیلبورد|جداول بیلبورد]] شمارهٔ یک شده‌اند و از میان آن‌ها ۵ آهنگ ایگلسیاس در جایگاه شماره یک در ردهٔ جدول صد آهنگ برتر بیلبورد را دارند و او با ۲۷ آهنگ بیش از هر خوانندهٔ دیگری در جدول بهترین آهنگ‌های لاتین بیلبورد آهنگ شماره یک دارد؛ و یکی از آهنگ‌های او با ۴۱ هفته شماره یک بودن رکوردار پردوام‌ترین آهنگ این جدول می‌باشد. همچنین او با ۱۴ آهنگ، بیش از هر خوانندهٔ مرد دیگری در «[[جدول موسیقی رقص بیلبورد]]» آهنگ شمارهٔ یک دارد و. به انریکه ایگلسیاس لقب سلطان لاتین پاپ و سلطان [[موسیقی رقص]] را داده‌اند.

نسخهٔ ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۰۳:۰۶

انریکه ایگلسیاس
انریکه ایگلسیاس در تور جهانی آلبوم خوشحالی، اوت ۲۰۱۱
انریکه ایگلسیاس در تور جهانی آلبوم خوشحالی، اوت ۲۰۱۱
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدانریکه میگل ایگلسیاس پریسلر
نام(های) دیگرThe King of Latin Pop (سلطانِ پاپ لاتین)
زاده۸ مهٔ ۱۹۷۵ ‏(۴۸ سال)
مادرید، اسپانیا
ژانرپاپ، لاتین، آر اند بی
ساز(ها)گیتار
سال‌های فعالیت۱۹۹۴-کنون
ناشر(ان)
همکاری‌های مرتبط
امضا
پرونده:Enrique signature.svg
وبگاه

انریکه میگل ایگلسیاس پریسلر (به اسپانیایی: Enrique Miguel Iglesias Preysler) خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ اسپانیایی-آمریکایی است. او پسر خولیو ایگلسیاس خواننده و ترانه‌سرای بین‌المللی است و با لقب «سلطان موسیقی پاپ لاتین» شناخته می‌شود.[۱][۲] ایگلسیاس فعالیت موسیقی خود را در اواسط دههٔ ۱۹۹۰ میلادی با نام مستعار «انریکه مارتینز» آغاز کرد و بعداً نام هنری خود، انریکه ایگلسیاس را برگزید.[۳] پیشهٔ ایگلیساس در کمپانی مستقل فونوویزا شروع شد که به او یاری کرد تا به یکی از محبوب‌ترین هنرمندان آمریکای لاتین و بازار موسیقی ایالات متحده و جهان تبدیل شود، با فروشی که بیش‌تر از اکثر آلبوم‌های سبک موسیقی لاتین دیگر هنرمندان در آن دوره زمانی بود. پیش از سال ۲۰۰۰ اوگذاری به جریان اصلی بازار انگلیسی زبان کرد و یک قرارداد منحصربه‌فرد را برای چند-آلبوم با شرکت یونیورسال میوزیک به مبلغ بی‌سابقهٔ ۴۸٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار امضا کرد تا بخش لاتین این شرکت آلبوم‌های اسپانیولی وی و شرکت اینتراسکپ آلبوم‌های انگلیسی او را منتشر نماید.

با مجموع بیش از ۱۷۰ میلیون آلبوم و ترانه‌هایی که تاکنون از وی به فروش رفته، لقب پرفروش‌ترین هنرمند لاتین تاریخ را به خود اختصاص داده‌است.[۱] وی تاکنون بیش از ۲۰۰ جایزه از جشنواره‌های معتبری چون: گرمی و بیلبورد و امریکن موزیک اواردز و … دریافت کرده‌است. ۱۵۰ عدد از آهنگ‌های او در بین کلیهٔ جداول بیلبورد شمارهٔ یک شده‌اند و از میان آن‌ها ۵ آهنگ ایگلسیاس در جایگاه شماره یک در ردهٔ جدول صد آهنگ برتر بیلبورد را دارند و او با ۲۷ آهنگ بیش از هر خوانندهٔ دیگری در جدول بهترین آهنگ‌های لاتین بیلبورد آهنگ شماره یک دارد؛ و یکی از آهنگ‌های او با ۴۱ هفته شماره یک بودن رکوردار پردوام‌ترین آهنگ این جدول می‌باشد. همچنین او با ۱۴ آهنگ، بیش از هر خوانندهٔ مرد دیگری در «جدول موسیقی رقص بیلبورد» آهنگ شمارهٔ یک دارد و. به انریکه ایگلسیاس لقب سلطان لاتین پاپ و سلطان موسیقی رقص را داده‌اند.

آغاز فعالیت

ایگلسیاس پسر خوانندهٔ معروف اسپانیایی خولیو ایگلسیاس و روزنامه‌نگار فیلیپینی، ایزابل پریسلر است. او در مادرید اسپانیا به دنیا آمد و والدین او وقتی سه ساله بود، از هم جدا شدند.

ورود به وادی خوانندگی

اولین قدم‌های انریکه برای پا جای پای پدر گذاشتن در زمان نوجوانی شروع شد، نوشتن ترانه و بعد هم قرار گرفتن پشت میکروفن، البته بدون این که والدینش بویی از این جریان ببرند.

در هنگامیکه در دانشگاه میامی، مشغول به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی بود، تصمیم گرفت حرفهٔ موسیقی خود را دنبال کند اما فاقد سرمایه لازم برای ضبط یک نمونه نوار بود. چون خواسته بود که بلند پروازی خود را از خانواده‌اش پنهان نگه دارد از دایه خود، الیوارس، ۲۰۰۰ دلار قرض کرد. نیمه اول دهه ۹۰ پر بود از اجراهای فراوان در استودیوهای مختلف برای تهیه‌کنندگان موسیقی. آزمایش خوانندگی او را، مدیر برنامهٔ آیندهٔ او، فرمن مارتی‌نز انجام داد و دو ترانه نمونه را ضبط کرد البته نه با نام واقعی بلکه با نام مستعار «انریکه مارتی نز». فرمن مارتی‌نز تحت تأثیر کار انریکه قرار گرفت. این دو ترانه نمونه او را برای شرکت‌های مختلف ضبط فرستادند. ماه‌ها بعد، ایگلسیاس قرار دادی با فونوسیوا امضاء کرد و سپس به تورنتو، کانادا رفت تا به دور از هر هیاهو و جنجالی اولین آلبوم جدی خودش را آن هم با نام واقعی اش در کمال گمنامی ضبط کند.

اولین آلبوم

حاصل کار بعد از پنج ماه، در قالب یک آلبوم به نام انریکه ایگلسیاس که شامل ده ترانه به زبان اسپانیایی بود، در سال ۱۹۹۵ به بازار آمد. نتیجه باورنکردنی بود، در عرض سه ماه بیش از یک میلیون نسخه از سی دی به فروش رفت و اولین ترانه آلبوم با نام Si Tu Te Vas به سرعت در بازار موسیقی کشورهای اسپانیایی زبان، تبدیل به ترانه روز آن زمان شد.

جایزه گرمی در دستان انریکه

انریکه با دومین آلبوم به نام Vivir که سه سال بعد از آلبوم اول، یعنی در سال ۱۹۹۸ به بازار آمد، و همچنین فروش بالای آن، انریکه ثابت کرد که تنها به واسطه نام خانوادگی اش به محبوبیت نرسیده‌است، بلکه این صدا و ترانه‌ها ی اوست که به دل هوادارانش می‌نشیند. فروش بیش از پنج میلیون سی دی فقط در هفته اول انتشارهم مهر تأییدی بود بر این ادعا.

آلبوم دوم که همانند آلبوم اول به زبان اسپانیایی بود، توانست راه خودش را در بازار موسیقی آمریکا هم باز کند. دیگر زمان آن فرا رسیده بود که انریکه روانه اولین تور دور دنیای خودش شود، توری که هم اسم خود آلبوم بود و در ۱۳کشور از آمریکای جنوبی گرفته تا آسیا و اروپای جنوبی برگزار شد. هنوز موفقیت‌های آن سال تکمیل نشده بود. بردن جایزه گرمی برای بهترین اجرای پاپ لاتین در همان ابتدای کار انصافاً دلگرمی خوبی برای انریکه جوان به‌شمار می‌رفت. دلگرمی ای که آن قدر قوی بود که درهمان سال انریکه سومین آلبوم خودش را به نام Cosas Del Amor بیرون داد.

آهنگ معجزه گر

در سن ۲۳ سالگی انریکه ایگلسیاس در دنیای موزیک لاتین اسطوره بود اما هنوز راه موفقیتش را در سطح بین‌المللی پیدا نکرده بود تا اینکه یک ملاقات تصادفی مسیر او را تغییر داد. انریکه، ویل اسمیت (بازیگر مشهور آمریکایی) را در امریکن موزیک اوارد ملاقات کرد. البته پیش از آن، ویل اسمیت در یکی از کنسرتهای انریکه شرکت کرده و تحت تأثیر اجرای فوق العادهٔ وی قرار گرفته بود. او دربارهٔ پروژهٔ فیلمش به اسم Wild Wild West «غرب وحشی وحشی» با انریکه صحبت کرد از او خواست برای فیلمش آهنگ متن بسازد. در آن زمان انریکه یک آهنگ به نام بایلاموس داشت که با نام Enrique برای آلبوم جدیدش ضبط کرده بود. اسمیت از انریکه خواست که بایلاموس رو برای فیلمش تنظیم کند . انتشار ترانه Bailamos از همین آلبوم در فیلم «غرب وحشی وحشی» نقطه اوج کارنامه کاری انریکه بود. Bailamos در واقع اولین ترانه‌ای بود که انریکه به زبان انگلیسی می‌خواند آهنگ مثل آتش سریعاً همه جا رو فرا گرفت و آن چنان به مذاق طرفدارانش خوش آمد که مستقیماً در مکان اول چارت موسیقی آمریکا جای گرفت و این آهنگ دروازهٔ موفقیت را برای انریکه به سمت دنیایی جدید باز کرد و نام انریکه را در کشورهای اروپایی مثل آلمان و انگلستان و همین‌طور آسیا بر سر زبان‌ها انداخت.

اولین ترانه‌ها به زبان انگلیسی

کم‌کم قرارداد انریکه با شرکت "فونو ویزاً رو به پایان بود و خیلی از شرکت‌های دیگر منتظر اشاره کوچکی از سوی این خواننده جوان و موفق بودند تا پای امضای قرارداد با آن‌ها بنشیند. اما مهم‌ترین موضوع برای انریکه هم چنان خواندن به زبان اسپانیایی بود، زیرا که او به هیچ عنوان نمی‌خواست تنها به زبان انگلیسی ترانه‌هایش را اجرا کند. با تمام این اوصاف، سال ۱۹۹۹ اولین آلبوم انگلیسی زبان انریکه به بازار آمد. آلبومی با ۱۴ ترانه که هم اسم خود خواننده بود: انریکه. روی جلد این آلبوم تصویر چهره انریکه دیده می‌شد که تی شرت ساده طوسی رنگی به تن داشت. این تصویر ساده و انتخاب اسم انریکه برای آلبوم، نوید انریکه جدیدی را می‌داد که قدم به دنیای موسیقی انگلیسی زبان گذاشته‌است. با ترانه دوم همین آلبوم به نام Be with you، انریکه بار دیگر رده اول چارت موسیقی آمریکا را به خودش اختصاص داد. آهنگ‌های Be With You و Rhythm Divine به همراه بایلاموس در صدر چارت‌های آمریکا قرار گرفته و باعث شدند که اولین آلبوم انگلیسی انریکه تبدیل به یک موفقیت بزرگ شود. بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این آلبوم فروخته شد و از لحاظ کاری و هنری برای انریکه تماماً موفقیت به همراه داشت، که حرفهٔ انریکه را متحول کرد و او را از یک ستارهٔ لاتین به ابر ستاره‌ای بین‌المللی بدل کرد. البته بازهم این باعث نشد تا او از زبان اسپانیایی دل بکند و چند ترانه از ترانه‌های همان آلبوم را به این زبان بازخوانی کرد. در این آلبوم انریکه ترانه‌ای را به نام " Could I have This Kiss Forever" به همراه ویتنی هیوستن (اسطورهٔ موسیقی آمریکا) اجرا کرد که در واقع از نظر اجرا منحصر به فرد بود، زیرا این دو خواننده بدون این که همدیگر را دیده باشند این ترانه را ضبط کردند، انریکه در لس آنجلس و ویتنی هیوستن در هامبورگ! با انتشار این آلبوم انریکه بیش از پیش مشهور شد. با این حال شهرت چیزی است که به گفته خودش هچ گاه او را تحت تأثیر قرار نداده، هرچند که با آن بزرگ شده‌است. در هر حال داشتن پدری به نام خولیو ایگلسیاس باعث می‌شود تا همیشه چند خبرنگار در اطراف او پرسه بزنند! روند موفقیت‌های انریکه هم چنان و با هر آلبومی که منتشر می‌کرد ادامه داشت. او به خوبی توانسته بود خودش را از زیر بار اسم پدر بیرون بکشد و به تنهایی جای خود را در بین خواننده‌های مطرح و موفق روز تثبیت کند. هرچند که به گفته خودش بعد از این که جایزه گرمی را برد همه از مقایسه کردن او با پدرش دست کشیدند و به جای آن، انریکه را به چشم رقیبی برای خولیو دیدند. این برداشت از نظر پسر کاملاً بی معنا بود، چون که در هر حال مهمتر ازهمه این‌ها در نظر انریکه خود موسیقی است.

آلبوم شگفتی ساز

Enrique Iglesias, ویلنیوس، لیتوانی

این موفقیت فشارها را برای ساختن آلبوم جدید انریکه به نام Escape زیاد کرد. با وجود اهنگهای شماره یک، انریکه برای ساختن بهترین البومش خیلی وسواس به خرج می‌داد، او غرق کارش بود و از همیشه بیشتر می‌نوشت. آلبوم آماده شده بود ولی کمپانی ضبط شروع به مشکل تراشی نمود و ادعا کرد آلبوم هنوز آماده توزیع نمی‌باشد. انریکه ماه‌ها روی چند آهنگ کار کرد. آلبوم ۶ ماه دیرتر در سال ۲۰۰۱ به بازار آمد اما هیچ آهنگ جدیدی به آن اضافه نشد و توانست ۱۲ میلیون نسخه بفروشد. این بار انریکه هوادارانش را با ملودی‌هایی که کمی رنگ و بوی راک داشت غافلگیر کرد و نشان داد که نمی‌توان او را تنها به چشم یک نماینده موسیقی سبک لاتین در نظر گرفت، بلکه آهنگ‌ها و سبک موسیقی او به خوبی قد و قواره یک خواننده جهانی پاپ را دارد. تک خال این آلبوم ترانه قهرمان (Hero) بود، کمپانی ضبط تصمیم گرفت که هیرو را اولین تک آهنگ آلبوم کند و این آهنگ سوم سپتامبر ۲۰۰۱ منتشر شود درست یک هفته بعد تراژدی ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد و آهنگ Hero به سرودی برای عزاداران آمریکا بدل شد. جایی که انریکه با سوز و گداز خاص صدایش می‌خواند. به گفتهٔ انریکه: «آهنگ و موزیک میتونه دیدگاه مردم رو عوض کنه و اونا رو در شرایط سخت نجات بده یا حتی در دوران شادی میتونه اونا رو خوشحال تر کنه موزیک میتونه خیلی قدرتمند باشه.»

هرچند که البوم‌های کیزاس، سون و اینسامنیاک نتوانستند آلبوم شماره یکِ آمریکا بشوند. اما در کشورهای دیگر موفقیت‌های بسیاری کسب کردند. در ماه می سال ۲۰۱۰ آهنگ «خوشم میاد» در جدول ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد شماره ۴ شد. انریکه در همان سال اولین آلبوم دو زبانهٔ خودش و همین‌طور نهمین آلبوم استودیوی خودش را با نام خوشحالی منتشر کرد. این آلبوم در جدول برترین آلبوم‌های بیلبورد به مقام دهم رسید و مجموع فروش آلبوم به همراه ترانه‌هایش حدود ۲۰ میلیون در جهان به فروش رفت. دومین تک‌آهنگ آلبوم یوفوریا به اسم «امشب» آهنگ هیتِ دیگری بود. این آهنگ هم در جدول ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد به رتبهٔ ۴ رسید؛ و همین‌طور دو آهنگ اسپانیایی زبان این آلبوم به رتبه اول به برترین آهنگ‌های لاتین جدول بیلبورد رسیدن. انریکه با آلبوم یوفوریا باز هم به اوج خودش بازگشت.

آلبوم عشق و هوس

انریکه ایگلسیاس در حال اجرا با پیت‌بول، ۲۰۱۵

در ماه مارسِ ۲۰۱۴ انریکه دهمین آلبوم استودیوی و دومین آلبوم دو زبانهٔ خودش رو به نام (عشق و هوس) هوس و عشق رو منتشر کرد. مخلوطی از اهنگهایی با سبک‌ها، زبان‌ها و صداهای مختلف که همه یک پیام رو می‌رساندند. به عقیدهٔ خود انریکه: "عشق و هوس به همه ما مربوط می‌شود هر دینی، هر سنی، هر ملیتی که داشته باشی این دو کلمه تنها کلماتی هستند که الهام بخش موسیقی ان عشق همیشه هست هوسرانی هم همیشه هست اما جالب اینجاست که می‌توانند خیالی باشن واقعی باشن، صادقانه باشن، سخت باشن و به یک حالتی در زندگی انسان تأثیر می‌گذارند." آلبوم (عشق و هوس) سرشار از آهنگ‌هایی هستش که رقصن، احساسی ان اسپانیایی ان یا انگلیسی ان بعضی از این آهنگ‌ها دارای مضامین هوسرانی‌های جنسی هستند و برخی دیگر دارای مضامین عاشقانه. این آلبوم در جدول بهترین آلبوم‌های مجلهٔ بیلبورد در جایگاه هفتم قرار گرفت و انریکه برای این آلبوم تک اهنگ‌های «حملهٔ قلبی» و I'm a Freak منتشر کرد. اما آهنگ «رقص» اولین تک‌آهنگ آلبوم انریکه بود که به صدر جدول‌ها رسید و به ۲۵مین آهنگ شماره یک انریکه تبدیل شد. این آهنگ باعث شد که انریکه در همون سال ۳ جایزه لاتین گرمی رو ازان خودش یکنه و ۴۱ هفته در صدر چارت لاتین بیلبورد قرار بگیرد و لقب پُر دوام‌ترین آهنگ نامبر وان لاتین رو ازان خودش بکند. هم‌اکنون موزیک ویدیوی این آهنگ با بیش از یک میلیارد بازدید جزو پر بازدیدترین ویدیوهای شبکهٔ یوتیوب قرار دارد و توانسته رتبهٔ اول در پربیننده‌ترین ویدیوهای لاتین در این شبکه ازان خودش بکند. این آهنگ یکی دیگر از لحظات مهم و تأثیرگذار در حرفهٔ کاری خارق‌العاده انریکه بود.

در عرصه‌های دیگر

سال ۲۰۰۲ او در فیلم (۲۰۰۳) (Once Upon a Time in Mexico) «روزی روزگاری در مکزیکو» به همراه آنتونیو باندراس، جانی دپ و سلما هایک روی پرده سینما ظاهر شد؛ و همین‌طور ایگلسیاس در قسمت مورخ ۷ مه ۲۰۰۷ «دوتا و نصفی مرد» (Two and a half men) با نقش یک تعمیرکار بنام «فرناندو» ظاهر شد؛ و همین‌طور در دو قسمت از سریال کمدی how i met your mother بازی کرده‌است.

او با ترانه Can you hear me که ترانه رسمی یوفا برای بازی‌های سال ۲۰۰۸ به‌شمار می‌آید، در روز۲۹ ژوئن، زمان اختتامیه بازی‌ها در وین برای اجرای آن آهنگ در استادیوم بر روی زمین چمن قدم گذاشت.

او چند بار در رسانه‌ها به‌صورت مهمان خود را نشان داده‌است. او در برنامه تلویزیونی (تاک شو) اپرا وینفری مهمان بوده که با غافل‌گیری یکی از طرفداران خود، همهٔ روز را با او گذراند. همچنین در پریمیوس یووتنود نیز حضور پیدا کرده و مهمان موسیقی آخرین پخش شوی تلویزیونی دیگو مارادونا در آرژانتین بوده‌است.

او در چندین آگهی تبلیغاتی برای عطر تامی هیلفیگر به نام True Star Man (ستارهٔ حقیقی) ظاهر شده‌است که آن را تصدیق می‌کند در حال پخش آهنگ زمینهٔ «Ring My Bell» (خاطراتم را احیا کن) که یکی از ترانه‌های هشتمین آلبوم او می‌باشد. هم چنین در سری آخر Extreme Makeover:Home Edition (بازسازی شدید: ویرایش خانگی) با خواندن ترانه‌ای به نام «Somebody's Me» (اون یه نفر منم) باز از آخرین آلبومش حضور داشته‌است.

اخیراً در کنسرت‌های یکبارهٔ خود در ایتالیا، اروگوئه و اسرائیل هم چنین در جشنی از شبکه تلویزیونی MTV در بندر مالاگا در جنوب اسپانیا همراه با پائولینا روبیو زنده خوانده‌است و سری کنسرت‌های خود را در ایالات متحده اتمام کرده‌است. «تور برای طرفداران» او شامل مجموعهٔ بسیاری از آهنگ‌های قدیمی‌تر وی و نیز ترانه‌های تازهٔ او در انگلیسی و اسپانیایی بود.

نخستین تک‌آهنگ از هشتمین آلبوم او اینسومنیاک به نام «آیا می‌دونی؟ (ترانهٔ پینگ پنگ)» منتشر شده در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۷ اولین بار در رادیوی رایان سیکرست KIS-FM در ۱۰ آوریل ۲۰۰۷ پخش گردید. همچنین در کنسرت Live Earth ,German leg در هامبورگ در ۱۵ مه ۲۰۰۷ اجرا داشته‌است. انریکه ترانهٔ «آیا می‌دونی؟» (Do you know?) و «Hero (قهرمان)» را در نوار زندهٔ سری تلویزیونی آمریکایی رقص با ستارگان (Dancing with Stars) خوانده‌است.

زندگی شخصی

او با آنا کورنیکوا ستارهٔ تنیس اهل روسیه دارای روابط عاطفی است، در سال‌های گذشته شایعه‌های زیادی در رابطه با ارتباط این دو و ادامه یا پایان این رابطه در رسانه‌ها مطرح گشته اما انریکه و انا همیشه تلاش کردند تا زندگی شخصی شان را دور از رسانه‌ها نگه دارند. به گفته آنا کورنیکوا به‌زودی قصد ازدواج با یکدیگر را ندارند. آنا کورنیکوا و انریکه ایگلسیاس در تاریخ ۲۶دسامبر ۲۰۱۷ در اصل همین امسال، صاحب ۲ فرزند دوقلو شدند! دو فرزند دوقلوی دختر و پسر به نام‌های نیکولاس و لوسی… به گفته رسانه‌ها، آن‌ها ۹ ماه بارداری آناکورنیکوا را مخفی کردند. در اصل آن‌ها زندگی شخصیشان را به دور از رسانه‌ها قرار می‌دهند…

آلبوم‌ها

آلبوم‌های استودیویی

آلبوم‌های تلفیقی

  • Remixes (رمیکس‌ها)(۱۹۹۸)
  • Bailamos Greatest Hits (ریتم اللهی - بهترین عناوین) (۱۹۹۹)
  • The Best Hits (بهترین عناوین) (۱۹۹۹)
  • 15 Kilates Musicales (پانزده قیراط موسیقی) (۲۰۰۱)
  • ۹۵/۰۸Éxitos (موفقیت ۹۵/۰۸)(۲۰۰۸)
  • Greatest Hits (بهترین‌ها) (۲۰۰۸)

جوایز

۲۳ جایزه جشنواره موسیقی بیلبورد،[نیازمند منبع] ۴۷ جایزه جشنواره موسیقی بیلبورد لاتین، ۱۰ جایزه جشنواره موسیقی جهان، ۸ جایزه جشنواره موسیقی آمریکا، ۱ جایزه جشنواره موسیقی گرمی، ۵ جایزه جشنواره موسیقی لاتین گرمی، ۶ جایزه جشنواره موسیقی ام تی وی، ۱۹ جایزه Premios Lo Nuestro و ۱۵ جایزه Premios Juventud انریکه ایگلسیاس بیش از ۲۰۰ جایزه برنده شده‌است.[نیازمند منبع]

جستارهای وابسته

ترانه‌شناسی انریکه ایگلسیاس

منابع

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ نمایه انریکه ایگلسیاس در کمپانی مدیر برنامه Red Light
  2. "Enrique Iglesias Named Latino King of Pop". Latin Gossip. 16 June 2010. Retrieved 5 September 2015.
  3. "Enrique Iglesias". Biography.com. Retrieved 8 November 2016.

پیوند به بیرون