ژولیو سزار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ژولیو سزار
ژولیو سزار با اینتر میلان در سال ۲۰۱۱
اطلاعات شخصی
نام کامل ژولیو سزار سوارس د اسپیندولا
زادروز ۳ سپتامبر ۱۹۷۹ ‏(۴۴ سال)
زادگاه دوکی دی کاشیس، برزیل
قد ۱٫۸۷ متر (۶ فوت ۱ ۱۲ اینچ)[۱]
پست دروازه‌بان
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۱–۱۹۹۷ فلامینگو
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۸–۲۰۰۵ فلامینگو ۱۳۰ (۰)
۲۰۰۵ کیه‌وو ۰ (۰)
۲۰۰۵–۲۰۱۲ اینتر میلان ۲۲۸ (۰)
۲۰۱۲–۲۰۱۴ کویینز پارک رنجرز ۲۴ (۰)
۲۰۱۴تورنتو (قرضی) ۷ (۰)
۲۰۱۴–۲۰۱۷ بنفیکا ۵۵ (۰)
۲۰۱۸ فلامینگو ۱ (۰)
مجموع ۴۴۵ (۰)
تیم ملی
۲۰۰۴–۲۰۱۴ برزیل ۸۷ (۰)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۸.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۴

ژولیو سزار سوارس دِ اسپیندولا (پرتغالی: Júlio César Soares de Espíndola؛ زادهٔ ۳ سپتامبر ۱۹۷۹) که با نام ژولیو سزار شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین اهل برزیل است.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به فلامینگو، کیه‌وو، اینتر میلان، کویینز پارک رنجرز، تورنتو و بنفیکا اشاره کرد.

این بازیکن همچنین ۸۷ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال برزیل انجام داده‌است.

دوران باشگاهی[ویرایش]

نگاره گرفته شده در ۲۰۱۱-۲۰۱۲

فلامینگو[ویرایش]

از سال ۹۸ با بازی در این تیم کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد، او تا سال ۲۰۰۴ در این تیم عضویت داشت و در این مدت برای فلامنگو ۱۳۰ بازی انجام داد.

کیه‌وو[ویرایش]

او بعد از شش فصل و نیم بازی در برزیل و فلامنگو بالاخره راهی ایتالیا شد و در تیم کیوو ورونا به بازی خود ادامه داد البته عضویت این بازیکن در کیه‌وو تنها یک نیم فصل بود و تنها یک بازی در جام یوفا برای این تیم انجام داد.

اینتر میلان[ویرایش]

در پایان نیم فصل عضویت در کیوو اینتر این بازیکن را خریداری کرد. فصل ۵/۲۰۰۴ این بازیکن با عضویت در اینتر فصل تازه‌ای برای فوتبال حرفه ایش رقم زد.

او در سال ۲۰۰۵ با قرارداد رسمی سه ساله‌ای به اینتر آمد و از همان روزهای اول بر تولدو ترجیح داده شد، در سال ۲۰۰۹، خولیو سزار موفق جایزهٔ بهترین بازیکن برزیل در سال ۹/۲۰۰۸ را به خود اختصاص دهد. این جایزه تحسین همگان را برانگیخت. زیرا او یکی از بهترین و بزرگترین جایزه‌ها در چهان فوتبال را به خود اختصاص داده در مهد فوتبال جهان یک دروازبان بهترین بازیکن سال می‌شود. خولیو سزار از سال ۲۰۰۵ تاکنون در تمامی مسابقات، برای اینتر ۱۶۵ بازی را انجام داده‌است. او در این سالها بدون شک یکی از بهترین بازیکنان اینتر بوده‌است و بارها توانسته منجی دروازهٔ اینتر شود، او علاوه بر سرعتی بودن عکس العمل‌های دستانش به راحتی با پایش نیز بازی می‌کند بطوری که بسیاری از توپ‌هایی که به سمت دروازهٔ او شلیک می‌شود را با پا دفع می‌کند، در کل می‌توان او را یکی از کاملترین دروازبان‌های حال حاضر جهان بدانیم. علاوه بر دونگا، جی جی بوفون نیز لب به تحسین از این دروازبان گشوده‌اند و او را بهترین دروازبان ایتالیا یا اروپا می‌دانند. او بهترین دوران فوتبال خود را قهرمانی‌های پیاپی اینتر می‌داند شاید بودن خولیو سزار به این موفقیت‌ها برای اینتر کمک بسیاری کرده‌است، او بارها شایستگی خود را در دروازهٔ اینتر نشان داده‌است و بی شک یکی از بهترین دروازبان‌ها تاریخ اینتر خواهد شد.

کویینز پارک رنجرز[ویرایش]

وی در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۱ پس از طی دورانی طولانی بازیگری در اینتر میلان و با یک قرارداد چهار ساله به کویینز پارک رنجرز پیوست.

انتقال قرضی به تورنتو اف‌سی[ویرایش]

در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ طی قراردادی قرضی به تورنتو اف‌سی در ام‌ال اس پیوست و در مورخه سوم مرداد ۱۳۹۳ مجدداً به کویینز پارک رنجرز بازگشت.

دوران ملی[ویرایش]

ابتدای راه ملی پوش شدن او، در سال ۲۰۰۳ بود، زمانی که او برای قرار گرفتن پشت سر دیدا به تیم ملی دعوت شد. از آن زمان او همواره عضو ثابت تیم ملی بزریل بوده‌است، اولین تورنومنت مهم او در سال ۲۰۰۳ و در جام کنفدراسیون‌ها رقم خورد، هر چند او موفق نشد تا در این تورنومنت برای برزیل بازی کند، اما اولین رویارویی او با حریفان در دروازهٔ برزیل در کوپا آمه ریکای ۲۰۰۴ رقم خورد، او هر ۶ بازی در این تورنومنت را در دروازهٔ برزیل ایستاد بطوری که دیدا دروازبان اول برزیل را کاملاً به نیمکت ذخیره چسباند.

در اولین بازیش در برابر آرژانتین در این تورنومنت او موفق شد اولین پنالتی آرژانتینی‌ها را مهار کند و باعث برد ۴ بر ۲ برزیل در برابر آرژانتین شد. اما او در سال تورنومنت‌های جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۰۵ و کوپا آمه ریکای سال ۲۰۰۷ نتوانست جایی در میان برزیلی‌ها پیدا کند اما در سال ۲۰۰۶ و رقابت‌های بزرگ جام جهانی یکی از ۳ دروازبان برزیل بود. بعد از جام جهانی و بازنشستگی ملی دیدا، او گزینه مربی وقت برزیل شد، دونگا دروازبانانی همچون، گومز، هلتون و دونی را پشت سر او قرار داد.ولی سزار عملکرد خوبی در بازی های ملی از خود نشون نداد.

زندگی شخصی[ویرایش]

ژولیو سزار با سوزانا وارنر، مدل و بازیگر برزیلی ازدواج کرده‌است؛ آنها به همراه دو فرزند خود با نام‌های کاوت که پنج ساله و جولیا که دوساله‌است زندگی گرمی دارند. البته جالب است که بدانید سوزانا وارنر قبل از ازدواج با خولیو سزار چند مدتی نیز با رونالدو آشنا بوده‌است اما بعد از جدایی با رونالدو با جولیو ازدواج می‌کند، او متولد ۲۰ جولی ۱۹۷۷ است.

افتخارات[ویرایش]

باشگاهی[ویرایش]

اینتر میلان
بنفیکا

ملی[ویرایش]

برزیل

فردی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Jogador do Benfica Júlio César" [Benfica player Júlio César]. S.L. Benfica (به پرتغالی). Archived from the original on 27 August 2017. Retrieved 5 July 2017.
  2. "2nd ITALIAN SUPERCUP 2006". Inter.it. Archived from the original on 29 December 2014. Retrieved 22 April 2018.
  3. "3rd ITALIAN SUPERCUP 2007". Inter.it. Archived from the original on 29 December 2014. Retrieved 22 April 2018.
  4. "Júlio César brilha nos pênaltis e garante Supercopa da Itália para Inter, de Milão". zh.clicrbs.com.br. 24 August 2008.
  5. "Inter Milan win Italian Super Cup 3-1". worldsoccertalk.com. 21 August 2010.
  6. Cunha, Pedro Jorge (17 May 2015). "Benfica bicampeão: 28 com as faixas e dois à espera" [Benfica back-to-back champion: 28 with the sashes and two await] (به پرتغالی). Maisfutebol. Retrieved 19 May 2015.
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ "Toronto FC adds Brazilian goalkeeper Julio Cesar". thestar.com. 14 February 2014.
  8. "Oscar del Calcio: Inter sweep awards". football-italia.net. 25 January 2011. Julio Cesar was named Best Goalkeeper for the second time

پیوندها[ویرایش]