پیشوای عالی اسنوک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیشوای عالی اسنوک
شخصیت جنگ ستارگان
پیشوای عالی در جنگ ستارگان: آخرین جدای 2017
نخستین حضورجنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد 2015
پدیدآور
ایفاگراندی سرکیس
اطلاعاتِ درون‌داستانی
جنسیتمرد
عنوانپیشوای عالی
وابستگیمحفل یکم

پیشوای عالی اسنوک (به انگلیسی: Supreme Leader Snoke) یک شخصیت خیالی ساخته شده توسط تصاویر کامپیوتری (CGI) و با ایفای نقش اندی سرکیس در جنگ ستارگان است. او بن سولو را با هدف اینکه می‌تواند همانند پدربزرگ مادری اش دارت ویدر شود، به سوی نیروی تاریکی می‌کشاند و پس از آن او با نام کایلو رن شناخته می‌شود. او در جنگ ستارگان ۸: آخرین جدای توسط کایلو رن کشته می‌شود.[۱]در جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر امپراتور پالپاتین خطاب به کایلو رن می گوید که من اسنوک را به وجود آوردم و او تنها یک عروسک خیمه شب بازی بوده است تا او را به سمت تاریک نیرو بکشاند.

اسنوک که جی. جی. آبرامز او را یک شخصیت قدرتمند در سمت تاریک نیرو نامیده است، اولین رهبر محفل یکم است. اندی سرکیس هم اسنوک را یک شخصیت بسیار مبهم و در عین حال آسیب‌پذیر و بسیار قدرتمند دانسته‌است.

ًاندی سرکیس قد بلند و همچنین صورت استخوانی و خاص اسنوک را دلیل استفاده از تصاویر کامپیوتری بیان کرد.

شخصیت[ویرایش]

شکل گیری[ویرایش]

ظاهر اسنوک در طول عکاسی اصلی و پس از تولید فیلم نیرو بر می خیزد تغییر کرد. اندی سرکیس گفت: "این اولین باری است که سر صحنه فیلمبرداری می روم و نمی دانم شخصیت چگونه خواهد بود. به گفته این بازیگر، ظاهر، صدا، و حرکات این شخصیت زمانی که او و نویسنده/کارگردان فیلم، جی جی آبرامز، بود و تیم جلوه های بصری را به چالش کشیدند، تکامل یافتند.[۱]

به گفته ایوان مانزلا، مجسمه‌ساز ارشد فیلم نیرو بر می خیزد ، "اسنوک تقریباً در یک مقطع به یک زن تبدیل شد. جی جی ماکتی را که دوست داشت انتخاب کرد و سپس آن را به نسخه‌ای با اندازه کامل بردیم. نیل ناظر خلاق موجودات اسکنلان نمی خواست که او مانند امپراتور پالپاتین پیر و فرسوده باشد. مانزلا بعداً فاش کرد که تحت تأثیر ارجاع آبرامز به Hammer House of Horror، بخشی از ماکت اسنوک را بر اساس پیتر کوشینگ ساخته است. ، که تارکین را در فیلم اصلی جنگ ستارگان به تصویر کشید.[۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «[/https://en.wikipedia.org/wiki/Supreme_Leader_Snoke Supreme Leader Snoke]». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۹ مارس ۲۰۱۸.