بحث کاربر:راضیه کاشی: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۴ سال پیش توسط Jeeputer در مبحث نکاتی در خصوص مشارکت بهینه
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۶۷: خط ۱۶۷:
== پاسخ به دوست عزیزDejavu ==
== پاسخ به دوست عزیزDejavu ==
{{پینگ| Dejavu}} درود بر شما بله دوستان متذکر شدند که نیازی به پینگ نیست :) اجازه نامه کتبی به صورت تصویر برای من ارسال شده بود و من هم همون رو ارسال کردم.پس اجازه بدید تا بررسی کنم و دوباره اجازه نامه را ارسال کنم. ممنون از توجه شما و وقتی که گذاشتید.سپاس از راهنمایی هاتون. در ارسال دوباره فعلا این مورد دریافت شد.گفتم خبر بدم بهتون :) بازم سپاس Ticket#: 2020010110001813 [[کاربر:راضیه کاشی|راضیه کاشی]] ([[بحث کاربر:راضیه کاشی#top|بحث]]) ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۳۹ (UTC)
{{پینگ| Dejavu}} درود بر شما بله دوستان متذکر شدند که نیازی به پینگ نیست :) اجازه نامه کتبی به صورت تصویر برای من ارسال شده بود و من هم همون رو ارسال کردم.پس اجازه بدید تا بررسی کنم و دوباره اجازه نامه را ارسال کنم. ممنون از توجه شما و وقتی که گذاشتید.سپاس از راهنمایی هاتون. در ارسال دوباره فعلا این مورد دریافت شد.گفتم خبر بدم بهتون :) بازم سپاس Ticket#: 2020010110001813 [[کاربر:راضیه کاشی|راضیه کاشی]] ([[بحث کاربر:راضیه کاشی#top|بحث]]) ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۳۹ (UTC)

== نکاتی در خصوص مشارکت بهینه ==

با سلام و روز بخیر. آنچه در ادامه خدمتتان عرض خواهم کرد، مواردی هستند که لازم می‌دانم برای جلوگیری از هدر رفتن زحماتتان در نگارش مقالات، از آن‌ها آگاه باشید.{{سخ}}از آنجا که ویکی‌پدیا یک دانشنامه است، داشتن مقاله در خصوص هر شخصی که در حیطه‌ای خاص فعالیت می‌کند، برای آن الزامی نیست. فرض کنید شما یک کتاب دانشنامه را از کتابفروشی تهیه می‌کنید و در آن تعداد زیادی مقاله می‌یابید که در خصوص کارمندان دولتی، بنیانگذاران شعبه‌های بیمه، تعمیرکاران خودرو، مغازه‌داران بازار می‌یابید که شاید در حرفهٔ خود حتی مشهور هم باشند، نوشته شده‌اند. مطمئناً دیگر آن کتاب برای شما حکم دانشنامه ندارد و چیزی مشابه [[کتاب اول]] خواهد نمود. امیدوارم این پیام بنده حمل بر جسارت خدمت هنرمندانی چون جناب مینائی نشود. اما واقعیت این است که معیارهای سرشناسی ویکی‌پدیا بر پایهٔ یک‌سری از اهداف تدوین شده‌اند که یکی از آن‌ها «تبدیل '''نشدن''' به [[:en:Yellow pages|صفحه‌های زرد]]» است. به همین دلیل است که این معیارها تا حدودی هم سخت‌گیرانه هستند و مثلاً برای احراز سرشناسی یک بازیگر، درخواست «چندین» جایزهٔ «مهم» یا «چندین» نامزدی در جشنواره‌های «مهم» را دارند.{{سخ}} برای اینکه در فرایند ایجاد مقالات به مشکل نخورید و زحماتتان هدر نرود، پیشنهاد می‌کنم پیش از اینکه مقاله را خیلی گسترش دهید، فقط مواردی را در مقاله بنویسید که می‌توانند منجر به احراز سرشناسی فرد شوند. مثلاً برای یک کارگردان، یک توضیح ۲-۳ خطی در خصوص شخص (شامل محل تولد و آغاز فعالیت و موارد مشابه) بنویسید و سپس فقط به جوایزش اشاره کنید. یا اگر یکی از فیلم‌هایش مورد توجه گستردهٔ رسانه‌های بوده، فقط در متن به آن اثر و واکنش‌ها و نقدهایش بپردازید و سایر آثار را فقط فهرست کنید. اگر مقاله ماندنی شد، می‌توانید بعداً توضیحات آن آثار را هم اضافه کنید. به‌عنوان مثال، من چندی پیش [[مرآت نراقی]] را نوشتم. هرچند که موضوعات جانبی نیز در خصوص این شخص در منابع مورد اشاره قرار گرفته بود، اما فقط به درج قهرمانی‌ها و افتخارات بسنده کردم تا علاوه بر راحتی بیشتر بررسی سرشناسی، در صورت حذف نیز زحماتم هدر نرفته باشد. بنابراین روندی که بنده پیشنهاد می‌کنم برای ایجاد مقالات بعدی پیش بگیرید به این صورت است:
#نگارش مقاله در فضای نام پیش‌نویس (مثلا [[پیش‌نویس:بابک مینائی]]) یا زیرصفحه کاربری خودتان (همانطور که این مقاله را ایجاد کردید)
#چشم‌پوشی از مطالبی که '''نمی‌توانند''' به احراز سرشناسی موضوع کمک کنند.
#درج مطالبی که طبق معیارهای سرشناسی متناسب با موضوع (مثلاً [[وپ:خلاق]] یا [[وپ:ساختمان]] برای اماکن یا [[وپ:موسیقی]] برای موضوعات موسیقی) '''می‌توانند''' به احراز سرشناسی کمک کنند. +مستند کردن آن‌ها به منابع معتبر.
#درخواست بررسی و ایجاد نظرخواهی (که البته خودتان هم می‌توانید مقاله را به [[وپ:نبح]] ببرید) و سپس انتقال به فضای نام اصلی در صورت احراز سرشناسی.
#افزودن مطالبی که طبق بند ۲ از آن‌ها چشم‌پوشی کرده‌بودید (یا اصطلاحاً گسترش مقاله) با استناد به منابع معتبر.
اگر در مورد مواردی که عرض کردم، سؤال یا ابهامی بود، بنده در خدمتم. با احترام --<span>[[کاربر:Jeeputer|<font color="darkblue">'''جیپیــ'''</font>]]<span style="display:inline-block;position:relative;transform:rotate(20deg);bottom:.25em;">[[بحث کاربر:Jeeputer|<font color="orange">'''ـوتر'''</font>]]</span></span> ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)

نسخهٔ ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۵۷

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «راضیه کاشی»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- ‎محمدحسین ‏۸ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۴۵ (UTC)پاسخ

مقاله

درود مقاله ای که ساخته‌اید معیار حذف سریع دارد برای اینکه بتوانید به نگارش مقاله ادامه بدهید و آن را سزاوار ماندن بفرمایید به صفحه تمرین شما منتقل نمودم تا ادامه داده و در نهایت با مشورت قدیمی ها در صورت کامل شدن و سرشناسی به نام اصلی مقاله انتقال بفرمایید. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۹ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۰ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف فرشاد آقای گل

درود؛ بحثی دربارهٔ اینکه آیا صفحهٔ فرشاد آقای گل پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این صفحه در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/فرشاد آقای گل ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این صفحه، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند صفحه را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای صفحه برندارید. Déjà Vu ‏۱۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۳۵ (UTC)پاسخ

حذف صفحه فرشاد آقای گل

@DejaVu: سلام صفحه ی فرشاد آقای گل مربوط به فیلم مستند فرشاد پیوس است و در حدود یک سال است که اکران پیدا کرده. تمامی منابع استفاده شده معتبر هستند و شامل منابع خبری و نیز اطلاع رسانی سینما هنر و تجربه است. درمورد رسانه این صفحه نیز تصویر از سوی خود طراح پوستر برای من ارسال شده است و خودشان اجازه استفاده داده اند. خود ایشان سفارش دهنده تولید و ایجاد صفحه بوده اند. طبق گفته ی طراح جمع آوری مطالب ادامه دارد و صفحه با این مطالب باقی نمی ماند بلکه افزایش مطالب و محتویات صورت میگیرد. به همین دلیل از شما خواهشمندم که این صفحه از خطر حذف محفوظ باقی بماند و حذف نشود. درصورتیکه خطایی در صفحه است و یا نیاز به اصلاح نویسه دارد از شما دعوت می شود تا در انجام این پروژه یاری گر ما باشید. با تشکر راضیه کاشی (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۲۶ (UTC)پاسخ

درود، ضمن تشکر از پیغامتان؛ لطفاً موارد مورد نظرتان را در صفحه ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/فرشاد آقای گل مرقوم بفرمائید، تا در هنگام تصمیم‌گیری توسط مدیران مد نظر قرار بگیرند. با مهر Déjà Vu ‏۱۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۷ (UTC)پاسخ

حذف صفحه فرشاد آقای گل

@Jeeputer: 

سلام خدمت شما تمام منابع موجود در این صفحه قابلیت مشاهده را دارندو میتوانید آنها را پیدا کنید. برای نوشتن مطالب این صفحه از صفحه فیلم به وقت شام به عنوان نمونه صفحات فیلم بازدید شده است.تمامی رسانه های مورد استفاده در این بخش با کسب اجازه از تمامی افراد مربوطه وارد شده اند و خود شخص ارسال کرده است. کم بودن مطالب یا منابع به این دلیل است که هنوز در حال جمع آوری اطلاعات هستند و به همین مقدار مطالب اکتفا نشده است. از شما خواهشمندم این صفحه از حذف محفوظ بماند. هم چنین در صورتیکه در واردسازی مطالب در صفحه خطاو اشتباهی وجوددارد از شما خواهشمندم ما را در حفظ و پر بار کردن این صفحه یاری نمائید. با تشکر از شماراضیه کاشی (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۳۴ (UTC)پاسخ

سلام، خسته نباشید. بنده در نظرخواهی عرض کردم «برای احراز وپ:معیار عمومی سرشناسی» فقط دو منبع یافته‌ام، منابعی که در مقاله هستند برای احراز سرشناسی کافی نیستند (آن‌ها را قبلاً دیده‌بودم). وپ:فیلم را مطالعه بفرمائید تا متوجه عرض بنده بشوید. جیپیـــوتر ‏۱۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۵۱ (UTC)پاسخ

پیشنهاد

درود، ضمن تشکر از زحمات شما جهت ایجاد و گسترش مقالات در دانشنامه. برای ارتباط راحت‌تر و اصولی‌تر با دیگر کاربران بهتر است که:

  • اگر قصد دارید که به کاربری پیغام بدهید، بهتر است که در صفحه بحث وی آنرا بنویسید. (در این حالت بصورت اتوماتیک وی از هر نوشته‌ای در صفحه بحث خود مطلع می‌گردد و نیازی به پینگ نیست).
  • اما اگر کسی برایتان در صفحۀ بحثتان پیغامی نوشت. هنگامی که به وی پاسخ می‌دهید، برای آنکه وی را از پاسخگوئی‌تان مطلع کنید او را پینگ کنید یعنی از الگوی {{پاسخ به|نام کاربرمورد نظر}} استفاده کنید تا وی از چواب شما به خود مطلع شود.( مانند کاری که برای بنده و دوست دیگرمان انجام دادید)

اگر هر گونه سؤال یا ابهامی داشتید، از طریق صفحه بحثم پاسخگوی شما خواهم بود. ارادتمندDéjà Vu ‏۱۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۵۹ (UTC)پاسخ

آگاه‌سازی گزارش در تبلوی اعلانات مدیران

درود. این پیام برای آگاه‌سازی شما نسبت به گفتگویی که هم‌اکنون در ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران دربارهٔ مشکلی که شما در آن درگیر بوده‌اید در جریان است فرستاده می‌شود. با سپاس. -- جیپیـــوتر ‏۱۴ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)پاسخ

فاش‌سازی مشارکت در برابر دستمزد

سلام. ابتدا تشکر می‌کنم به‌خاطر فاش‌سازی مشارکت در برابر دستمزد. اگر علاقه داشتید، می‌توانید از الگوی زیر برای نمایش این موضوع در صفحه کاربری خودتان استفاده کنید (آن را کپی کرده و در صفحه کاربری بگذارید):

  • {{دریافت‌کننده دستمزد|مقاله=فرشاد آقای گل|کارفرما=razie_kashi}}

با تشکر و آرزوی موفقیت، احمدگفتگو ‏۱۴ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۷ (UTC)پاسخ

با سلام ممنون از راهنمایی شما بله حتما اقدام میکنم راضیه کاشی (بحث) ‏۱۴ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۲۴ (UTC)پاسخ

سرشناسی

کاربر گرامی، برای مقالهٔ بابک مینائی ممکن است نیاز به احراز سرشناسی داشته باشید. لطفاً پس از مطالعهٔ وپ:سرشناسی، منابع اثبات‌کنندهٔ سرشناسی موضوع را به مقاله بیفزایید. همچنین مطالعهٔ هر یک از موارد زیر می‌تواند به شما در سرشناسی موضوع‌های مختلف کمک کند:

در صورتی که مقالهٔ شما حذف شده‌است، می‌توانید آن را در صفحهٔ تمرین خودتان بسازید و منابع معتبر به آن بیافزائید و از مدیری که مقاله را حذف کرده‌است درخواست بررسی نمائید تا در صورتی که متن شما استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد به بخش مقاله‌ها انتقال یابد.

نکته: در ویکی‌پدیا معیارهای سنجش سرشناسی با جامعه و کوچه و بازار تفاوت دارد. پیش از قضاوت حتماً وپ:سرشناسی را مطالعه کنید. Déjà Vu ‏۲ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC) @DejaVu: درود برشما.بخشهای جدیدی شامل منابع خبری و سازمانی مستقل که مصاحبه با خود ایشان داشته اند افزوده شده.فکر میکنم سرشناسی رعایت شده باشد.اگر بازهم سرشناسی رعایت نشده است بفرمائید تا منابع دیگری نیز استفاده شود.از راهنمایی شما سپاسگزارمراضیه کاشی (بحث) ‏۲ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۴۹ (UTC) @DejaVu: درود مطالبی به صفحه بابک مینائی اضافه شده است.ممنون میشم نگاه کنید.هم چنین سوال داشتم که افزودن تصاویر پشت صحنه تولیدات و غیره بر سرشناسی اثرگذارند؟؟ سپاس از شماراضیه کاشی (بحث) ‏۴ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)پاسخ

احیای مقاله

با سلام، اگر درخواست احیای مقاله‌تان را دارید، در ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران درخواست دهید. مقاله‌ها را فقط مدیران می‌توانند احیاء کنند. نمی‌دانم چرا آن کاربری که ازشان درخواست کردید، با وجود اینکه توانایی احیا را ندارند، باز به شما جواب مثبت داده‌اند! -- جیپیـــوتر ‏۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۰ (UTC)پاسخ

@Jeeputer: چی بگم والا :))) ممنون.یکی از کاربران ارسال کردند به صفحه کاربری.فقط من با آقای مینائی صحبت کنم اصلاحاتش رو انجام میدم اگر موردی نداره مزاحمتون میشم چک کنید اگر مناسب بود بتونیم منتقل و منتشر کنیم.بازم ممنونراضیه کاشی (بحث) ‏۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۳ (UTC)پاسخ
با سلام مقاله شما همان موقعی که درخواست داده بودید به لطف دوستی در پیش نویس احیا شده لازم به توضیح نیست در توسعه منابع کوشا باشید بفرمایید استفاده کنید حمید «بحث» ‏۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۵۱ (UTC)پاسخ
اگر بار دیگر کاربر ادعای بی اساس کند برخورد جدی خواهم کرد ایشان حتی بررسی نکرد ببیند این مقاله ساعت ها قبل در خواست خانم کاشانی احیا شده بود حمید «بحث» ‏۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)پاسخ
@Elchapo1344: بنده را تهدید به برخورد جدی نفرمائید لطفاً، خواهشمندم دیگر نسبت به تأیید یا رد مواردی که مسئولیت انجام آن‌ها را ندارید اقدام نکنید. اگر فکر می‌کنید به احیای مقالات علاقه‌مندید می‌توانید درخواست مدیر شدن بدهید.
ضمناً کپی متن مقاله در زیرضفحه کاربری توسط ویکی‌بان Ahmad252 دقیقاً ۸ دقیقه پس از درخواست ایشان در بحث شما انجام شده، آیا شما که پس از این کنش پاسخ کاربر را دادید بررسی کردید که از من ایراد می‌گیرید؟ توجه کنید که «احیا» مقاله هنوز انجام نشده. در خلاصهٔ آن ویرایشی که پیوند دادید هم ذکر شده. جیپیـــوتر ‏۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۱۳ (UTC)پاسخ
@راضیه کاشی: مشکلی نیست، خواهش می‌کنم. جیپیـــوتر ‏۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۱۵ (UTC)پاسخ
✓ طبق قرار مقالتان احیا شده‌االبته‌همین‌ه‌در‌پیش‌نویس‌هم‌دارید‌‌‌‌‌ خدا را شکر کنید و کاربر فوق هم میتوانست کار رابکند نکردحمید «بحث» ‏۷ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۳۳ (UTC)پاسخ
@Elchapo1344: بنده به متن مقاله دسترسی نداشتم که این کار را انجام دهم. محتوای مقالهٔ حذف شده برای بنده در دسترس نیست.
این پیامتان هم حمله شخصی است. جالب است که همچنان پس از حدود ۳ هزار ویرایش با سیاست به این سادگی آشنا نیستید. جیپیـــوتر ‏۷ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۱۱ (UTC)پاسخ
از همه شما کاربران محترم ممنونم. فکر میکنم صبوری و حسن ظن داشتن به صحبت های هم دیگه برای آرامش و اتمام بحث کافیه باشه.دوستان از همه شما به خاطر کمک و پیام هایی که داده اید سپسا گزارم ممنون از همه.انشالله که همه موفق باشید :)راضیه کاشی (بحث) ‏۷ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۰۴ (UTC)پاسخ

ابزار اشتباه‌یاب

نمونه‌ای از پیام هشدار ابزار اشتباه‌یاب در بالای مقاله

درود. برای بهبود کیفیت مقالات ویکی‌پدیای فارسی، ابزاری به نام اشتباه‌یاب طراحی شده‌است که برای اصلاح غلط‌های نوشتاری (غلط‌های تایپی) و غلط‌های املایی کاربرد دارد. این ابزار را می‌توانید با مراجعه به ترجیحات، بخش ابزارها در زیربخش پشتیبانی از زبان‌ها فعال کنید. این ابزار هشدارهایی برای موارد زیر نمایش می‌دهد:

  1. غلط املایی: موارد موجود در فهرست ویکی‌پدیا:اشتباه‌یاب/فهرست
  2. اشتباه تایپی یا اشتباه نوشتاری (موارد درستی که ابزار به اشتباه گزارش می‌دهد را به ویکی‌پدیا:اشتباه‌یاب/فهرست موارد درست اضافه کنید تا ابزار برای دفعات بعد آن را گزارش ندهد)
  3. القاب ممنوع: موارد ذکرشده در پایین فهرست ویکی‌پدیا:اشتباه‌یاب/فهرست
  4. ویکی‌کد اشتباه: مواردی که {{}}، [[]] به درستی در مقاله استفاده نشده‌باشند. (نویسهٔ قرینه و مکمل در متن نباشد)
  5. نویسهٔ غیراستاندارد: عبارت‌هایی که دارای نویسهٔ مشابه فارسی مانند نویسه‌های عربی، اردو و… هستند را مشخص می‌کند که ساده‌ترین روش اصلاح آنها یک بار اجرای کد ابرابزار بر روی مقاله است.
  6. عبارت غیررسمی: عبارت‌هایی که در زبان محاوره‌ای کاربرد دارند و در متون رسمی و دانشنامه‌ای استفاده از آنها مجاز نیست.
  7. مشکوک به فحاشی: مواردی که عبارت مشکوک به فحاشی در متن باشد.
  8. پیوند به ابهام‌زدایی: در صورتی که در مقاله پیوند به ابهام‌زدایی باشد آن را نشان می‌دهد باید آن را در حالت ویرایش با پیوند درست و بدون ابهام جایگزین کنید. (وپ:ازپیوندصاز را برای اطلاع بیشتر مطالعه کنید)
  9. علامت گیومه فارسی نامتقارن: در صورتی که در مقاله یکی از علامت‌های گیومهٔ فارسی « و » متناظرشان نباشد این خطا نمایش داده می‌شود و همهٔ گیومه‌های درون متن را پر رنگ می‌کند تا راحت‌تر بتوانید دنبال موردی که متناظرش نیست بگردید.

برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ نحوهٔ استفاده از ابزار و موارد مهمی که باید به آنها توجه کنید، لطفاً وپ:اشتباه‌یاب را مطالعه نمایید.

همکاری

در صورتی که نسبت به رفع خطاهای مذکور علاقه‌مندید در زیر تعدادی از مقالات را به ترتیب بیشترین میزان خطا فهرست شده‌اند، که می‌توانید در اصلاح آنها به ویکی‌پدیا کمک کنید:

اگر پرسشی بود در بحث من مطرح فرمائید. ارادتمند،

El.chapoبحث ‏۱۱ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۲۸ (UTC)پاسخ

مجوز نگاره

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به این نکته توجه کنید که بارگذاری نگاره در ویکی‌پدیا بر پایهٔ ضوابط و قوانین خاصی‌ست و هر نگاره‌ای مناسب بارگذاری نیست. پیش از بارگذاری لازم است با ویکی‌پدیا:سیاست استفاده از تصاویر در ویکی‌پدیا آشنا باشید و ویکی‌پدیا:محتوای غیر آزاد را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که تصویرهایی که در وبگاه‌های دیگر وجود دارند، اکثراً مشمول قانون حق تکثیر می‌شوند و شما بدون اجازهٔ مؤسسه یا شخص مالک حقوقی آن وبگاه، مجاز به بارگذاری آن تصویرها در ویکی‌پدیا نیستید.

از سویی هر عکس گرفته شده توسط شما هم آزاد نیست! اگر از یک اثر هنری معاصر، عکس بگیرید با وجودی که شما عکس گرفتید باز هم نگارهٔ آزاد نیست چون حقوق تکثیر آن تصویر، به خالق اثر باز می‌گردد نه شما که عکاس بودید. به عنوان مثال تصویر گرفته شده از مجسمهٔ ابن سینا که توسط آقای فلانی ساخته شده و شما از آن عکس گرفته‌اید، باید در مقالهٔ آقای فلانی، از تصویر استفاده کنید و در آنجا به نقد اثر بپردازید و شرایط استفادهٔ منصفانه را رعایت کنید. شما اجازه ندارید از تصویر برای مقالهٔ ابن سینا استفاده کنید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. ارادتمند Babooneh 🌼 ‏۲۵ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۵۹ (UTC)پاسخ

نامزدی حذف سریع پرونده:پرویز بهرام.jpeg

برچسب حذف سریع به صفحهٔ پرونده:پرویز بهرام.jpeg، با چندین معیار حذف، افزوده‌شده‌است. در صورتی که اعتراض دارید در بحث مقاله دلیل دلایل خود را بیان نمایید و همچنین در مقاله پایین برچسب حذف، {{دست نگهدار}} را بیافزایید. لطفا برچسب {{حذف سریع}} را بر ندارید تا یکی از مدیران رسیدگی کند.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. Elchapo1344 (بحث) ‏۲۵ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۰ (UTC)پاسخ

پاسخ به دوست عزیزDejavu

@Dejavu: درود بر شما بله دوستان متذکر شدند که نیازی به پینگ نیست :) اجازه نامه کتبی به صورت تصویر برای من ارسال شده بود و من هم همون رو ارسال کردم.پس اجازه بدید تا بررسی کنم و دوباره اجازه نامه را ارسال کنم. ممنون از توجه شما و وقتی که گذاشتید.سپاس از راهنمایی هاتون. در ارسال دوباره فعلا این مورد دریافت شد.گفتم خبر بدم بهتون :) بازم سپاس Ticket#: 2020010110001813 راضیه کاشی (بحث) ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۳۹ (UTC)پاسخ

نکاتی در خصوص مشارکت بهینه

با سلام و روز بخیر. آنچه در ادامه خدمتتان عرض خواهم کرد، مواردی هستند که لازم می‌دانم برای جلوگیری از هدر رفتن زحماتتان در نگارش مقالات، از آن‌ها آگاه باشید.
از آنجا که ویکی‌پدیا یک دانشنامه است، داشتن مقاله در خصوص هر شخصی که در حیطه‌ای خاص فعالیت می‌کند، برای آن الزامی نیست. فرض کنید شما یک کتاب دانشنامه را از کتابفروشی تهیه می‌کنید و در آن تعداد زیادی مقاله می‌یابید که در خصوص کارمندان دولتی، بنیانگذاران شعبه‌های بیمه، تعمیرکاران خودرو، مغازه‌داران بازار می‌یابید که شاید در حرفهٔ خود حتی مشهور هم باشند، نوشته شده‌اند. مطمئناً دیگر آن کتاب برای شما حکم دانشنامه ندارد و چیزی مشابه کتاب اول خواهد نمود. امیدوارم این پیام بنده حمل بر جسارت خدمت هنرمندانی چون جناب مینائی نشود. اما واقعیت این است که معیارهای سرشناسی ویکی‌پدیا بر پایهٔ یک‌سری از اهداف تدوین شده‌اند که یکی از آن‌ها «تبدیل نشدن به صفحه‌های زرد» است. به همین دلیل است که این معیارها تا حدودی هم سخت‌گیرانه هستند و مثلاً برای احراز سرشناسی یک بازیگر، درخواست «چندین» جایزهٔ «مهم» یا «چندین» نامزدی در جشنواره‌های «مهم» را دارند.
برای اینکه در فرایند ایجاد مقالات به مشکل نخورید و زحماتتان هدر نرود، پیشنهاد می‌کنم پیش از اینکه مقاله را خیلی گسترش دهید، فقط مواردی را در مقاله بنویسید که می‌توانند منجر به احراز سرشناسی فرد شوند. مثلاً برای یک کارگردان، یک توضیح ۲-۳ خطی در خصوص شخص (شامل محل تولد و آغاز فعالیت و موارد مشابه) بنویسید و سپس فقط به جوایزش اشاره کنید. یا اگر یکی از فیلم‌هایش مورد توجه گستردهٔ رسانه‌های بوده، فقط در متن به آن اثر و واکنش‌ها و نقدهایش بپردازید و سایر آثار را فقط فهرست کنید. اگر مقاله ماندنی شد، می‌توانید بعداً توضیحات آن آثار را هم اضافه کنید. به‌عنوان مثال، من چندی پیش مرآت نراقی را نوشتم. هرچند که موضوعات جانبی نیز در خصوص این شخص در منابع مورد اشاره قرار گرفته بود، اما فقط به درج قهرمانی‌ها و افتخارات بسنده کردم تا علاوه بر راحتی بیشتر بررسی سرشناسی، در صورت حذف نیز زحماتم هدر نرفته باشد. بنابراین روندی که بنده پیشنهاد می‌کنم برای ایجاد مقالات بعدی پیش بگیرید به این صورت است:

  1. نگارش مقاله در فضای نام پیش‌نویس (مثلا پیش‌نویس:بابک مینائی) یا زیرصفحه کاربری خودتان (همانطور که این مقاله را ایجاد کردید)
  2. چشم‌پوشی از مطالبی که نمی‌توانند به احراز سرشناسی موضوع کمک کنند.
  3. درج مطالبی که طبق معیارهای سرشناسی متناسب با موضوع (مثلاً وپ:خلاق یا وپ:ساختمان برای اماکن یا وپ:موسیقی برای موضوعات موسیقی) می‌توانند به احراز سرشناسی کمک کنند. +مستند کردن آن‌ها به منابع معتبر.
  4. درخواست بررسی و ایجاد نظرخواهی (که البته خودتان هم می‌توانید مقاله را به وپ:نبح ببرید) و سپس انتقال به فضای نام اصلی در صورت احراز سرشناسی.
  5. افزودن مطالبی که طبق بند ۲ از آن‌ها چشم‌پوشی کرده‌بودید (یا اصطلاحاً گسترش مقاله) با استناد به منابع معتبر.

اگر در مورد مواردی که عرض کردم، سؤال یا ابهامی بود، بنده در خدمتم. با احترام --جیپیـــوتر ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)پاسخ